در پاسخ به حواشی اخیر توضیحات جدید الیاس قالیباف در یک جمع خصوصی درباره ماجرای سفر ترکیه

گروه سیاسی الف،   4010207100 ۳۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

چند روز پس از ماجرای سفر بستگان رییس مجلس، الیاس قالیباف در یک جمع خصوصی نکات تازه ای از این ماجرا را علنی کرده است.

به گزارش روزپلاس؛ چند روز پس از ماجرای سفر بستگان رییس مجلس، الیاس قالیباف در یک جمع خصوصی نکات تازه ای از این ماجرا را علنی کرده است. در این روایت که بررسی «روزپلاس» از نزدیکان رئیس‌مجلس صحت آن را تایید می‌کند آمده است:

- باید از زوایای مختلف به مساله نگاه کرد. ما دنبال مخفی کاری و سفرِ تشریفاتی نبودیم و نیستیم. سفری عادی هم بوده مردم هم خبر دار شده‌اند و حق مردم است که خبردار شوند اما انچه مایه تعجب است تبدیل کردن این سفر به دستمایه تخریب سیاسی است. ما شب اول برداشتی از اینکه یک پروژه است نداشتیم و صادقانه و خیلی سریع بابت یک خطایی که از نظر قانونی و شرعی و حتی عرفی خطای چندان سنگین محسوب نمی شود، موضع گیری کردیم و عذرخواهی کردیم. اما با اینکه تصریح کرده بودیم برای خرید سیسمونی نرفته اند و از مخالفت پدرم با سفر خبر دادیم، شما دیدید که هشتگ سیسمونی گیت درست کردند تا بتوانند مردم را با او درگیر کنند و بعد هم گفتند متن الیاس شروع خوبی است اما کامل نیست و  قالیباف باید عذرخواهی کند و استعفا دهد. بنابراین مشخص شد هدف عدالت خواهی نیست هدف حذف قالیباف است.

- این یک خبرسازی، عادی و بدون پشتوانه نبوده و حتما نیت سیاسی در پشت پرده آن وجود داشته است. پدرم سالها است به گونه های مختلف تخریب شده و می شود اما این بار خانواده را نشانه گرفتند تا با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه در این روزها و حساسیت به حق مردم، تخریب دامنه دار شود و به گونه ای بخواهند از یک مدیر کارآمد و جهادی اعتبارزدایی کنند. بر همین اساس باید با این موضوع پیچیده، با دقت و هوشیاری مواجه شد.

- وقتی خبر دروغ خرید ملک در ترکیه را هم کنار ماجرای سفر می گذاریم معلوم می شود که اولا این ماجراها پشت پرده، طراح و هدایت کننده دارد ، ثانیا حتما با اهداف سیاسی طراحی شده است.

- وقتی دروغ های بزرگی مثل همین ماجرای خرید ملک در ترکیه گفته میشه یعنی کل این ماجراها یک پروژه هدفمند با طراحی دقیق هست. بگونه‌ای که اول یک فرد معلوم الحالی که بدلیل توهین به امام هشتم از ایران فراری شده دروغ گوبلزی را مطرح می کند بعد یک شبکه سعودی با او‌ گفت و گو می گیرد و می گوید من سند دارم .‌درست در آستانه زمانی که ظرفیت پروژه اول تمام شده، موج دوم را آغاز می کنند، می گردند از طریق عوامل داخلی یک کسی که بتوان به او اسم مسئول داد را پیدا کنند و برای این تهمت خود مستند درست کنند و همزمان یک رسانه سعودی دیگر با سندسازی و جعل امضا، فیلمی درست می کند که همه را به این باور برساند که واقعا این املاک خریداری شده. خب اینها داخل ایران هم نیستند که بتوان تکلیف دروغ هایشان را روشن کرد. اما از این آقای جعفرزاده که این ادعا را مطرح کرده شکایت شده تا مشخص شود که چگونه به مردم دروغ می گویند.

- البته این ابعاد سیاسی را که گفتم اصلا به این معنا نیست که بخواهم توجیه کنم اگر می خواستم توجیه کنم آن پست را نمی گذاشتم. از بعد از آن پست برخی به من انتقاد کردند که مگر سفر به ترکیه و حتی خرید سیسمونی چه جرمی است که شما نوشتید خطای نابخشودنی؟ ولی خوب است اینجا من کمی دراینباره توضیح دهم. وقتی خواهرم ماجرای سفر را با پدرم در میان گذاشت، پدرم مخالفت کرد. روحیه شخصی پدرم در خانه این است که مشورت می دهد و موضوع را تشریح می کند اما تصمیم گیری را بر عهده خود ما می گذارد. نظرش را می گوید ولی تحمیل نمی کند. اینجا هم همین طور بود. مخالف بود و منطق مخالفتش را هم گفت ولی ممانعت نکرد.


- دلیل سفر مادرم هم مراقبت از خواهرم در سفربود. این سفر هم با تشریفات صورت نگرفت. یک سفر کاملا عادی و بدون پروتکل  بود در حالی که پدرم بعنوان رییس مجلس می توانست این سفر را با رعایت پروتکل های تشریفاتی انجام دهد. مثل هر مسافرتی خرید هم انجام شده است اما سفر برای خرید سیسمونی نبوده و این حرف کاملا کذب است. 


- اصل عملیات بر روی عبارت سیسمونی بوده که جهت دهی کند و فضا را برای تخریب پدرم آماده کند. وگرنه هیچ کسی حتی نزدیک ترین دوستان خانوادگی ما هم قضیه بارداری خواهرم را نمی دانستند. معلوم نیست که این عدالت خواهان پروژه‌بگیر و پیمانکار در فضای مجازی چگونه خبردار شدند از بارداری و بعد با عبارت سیسمونی با احساسات جامعه بازی کردند. یک سوال دیگر هم اینکه چه طوری از وسایل داخل بار که به قول خودشان بسته بندی بوده و می گویند مردم برایشان فرستاده اند مطلع هستند و می گویند سیسمونی بوده؟ مردم در فرودگاه چمدان هم را باز می‌کنند؟معلوم است که از جایی هدایت می شوند و دنبال حقیقت ماجرا نیستند. اینها پروژه بودن کل موضوع را تقویت می کند. این کل ماجرای سفر است. نه سوء استفاده از موقعیت شده، نه پول بیت المال صرف شده نه سفر تشریفاتی استفاده بوده نه سیسمونی خریده شده. با این حال وقتی می خواستم آن پست اینستا را منتشر کنم حوالی سحر پیش پدرم رفتم و با ایشان موضوع را در میان گذاشتم. پدرم هم گفتند ؛ کار خلاف شرع نشده ولی به خاطر اینکه از یک بچه رزمنده چنین توقعی نمی رود و توقع از بنده چیز دیگری است و مردم برایشان ابهام ایجاد شده و برخی ها هم رنجیده خاطر شده اند این کار خطا است و باید عذرخواهی کنند که من این کار را در همان ساعات اول از طرف خانواده انجام دادم. با این وجود این تخریب کنندگان دست برنداشتند و باز هم ادامه دادند.


- وقتی با یک سناریوی این چنینی طرفیم که تعقیب و گریز می کنند ، عکس خصوصی منتشر می کنند، از اطلاعات خصوصی خانواده ما با خبر هستند، با عذرخواهی خانواده باز هم ادامه می دهند و بعد خبر دروغ خرید ملک را می زنند پس حتما پای یک پروژه و طراحی در میان است و باید به صداقت آنها در عدالت خواهی شک کرد. من از شما سوال می کنم ؛این چه عدالت خواهی است که  خصوصی ترین زوایای زندگی مردم را تفتیش می کند، دنبال ناموس مردم راه می افتد و عکس و فیلم می گیرد؟ شرع و عقل و فرهنگ ما کجا چنین اجازه ای به ما می دهد؟ از یک طرف می گویند مسئولان با مردم شفاف باشند از طرف دیگر با یک سفر شفاف اینگونه برخورد می کنند. این یک تعارض است. حتما طراحی و هدف سیاسی پشت این کارها وجود دارد.


او در آخر جلسه هم این جمله را گفته که این کارها پدرش را مصمم تر می‌کند که مقابل جریان های تندرو بایستد و اجازه ندهد که پیشروی کنند. پدرم همین یک روز پیش به من گفت که تخریب های اینها تمام شد ولی نه تنها انرژی و نیرو و انگیزه من تمام نشده که بیشتر هم شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۸۱۱۴۴۱۶:۰۹:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۷
این پزوژه ای برای تخریب قالیبلف بود
ناشناس۲۴۸۱۱۴۶۱۶:۱۲:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۷
وقتی میگویند سیاست پدر و مادر ندارد همین است
ناشناس۲۴۸۱۱۴۷۱۶:۱۳:۱۹ ۱۴۰۱/۲/۷
قالیباف هر چند وقت یکبار طبق سناریوهای طراحی شده مورد حمله قرار میگیره.
ناشناس۲۴۸۱۱۵۸۱۶:۲۰:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۷
چرا خود آقای قالیباف حرفی نمیزنه
ناشناس۲۴۸۱۲۰۱۱۶:۴۶:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۷
خرید سیسمونی از خارج را مردم جرم نمیدانستند بلکه عزیزانی که به بهانه اقتصاد مقاومتی واردات همه چیز از جمله سیسمونی را ممنوع کردند آن را جرم دانستند مشکل مردم با این است که همان هایی که اینها را برای مردم حرام میدانند خودشان تشریف میبرند خرید اگر خوب است چرا برای مردم ممنوعش کردید
ناشناس۲۴۸۱۲۰۷۱۶:۴۹:۰۸ ۱۴۰۱/۲/۷
تخریب های اینها تمام شدنی نیست و خوشبختانه قالیباف نیز ولی بیدی نیست که با این بادها بلرزد.
ناشناس۲۴۸۱۲۱۱۱۶:۵۲:۳۲ ۱۴۰۱/۲/۷
جالب هست هر ساله میلیون ها نفر ایرانی ها اعم از مردم عادی و نزدیکان مسولان سفر زیارتی و سیاحتی خارجی می روند و خرید هم تازه می کنند ولی وقتی در مورد این سفر می بینیم که جارو جنجال درست شد قطعا هدف ترور شخصیت قالیباف بود
ناشناس۲۴۸۱۲۱۵۱۶:۵۵:۵۸ ۱۴۰۱/۲/۷
تهمت زنندگان و دروغگویان خودشان از خدا حلالیت بطلبند
ناشناس۲۴۸۱۲۲۱۱۷:۰۱:۰۱ ۱۴۰۱/۲/۷
حمایت از تولید داخلی چرا همیشه وظیفه مردم عادی است نه صاحبان قدرت؟؟!!
ناشناس۲۴۸۱۲۳۲۱۷:۱۲:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۷
احسنت به صداقت شما
ناشناس۲۴۸۱۲۳۴۱۷:۱۳:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۷
خدایش مملکت گیر یک سیسمونی
ناشناس۲۴۸۱۲۳۸۱۷:۱۹:۰۹ ۱۴۰۱/۲/۷
دفاع بدی بود هر چند ساعتها روی این متن و نحوه بیان آن از طریق رسانه های اصول گرا کار شده است
ناشناس۲۴۸۱۲۴۶۱۷:۲۳:۴۰ ۱۴۰۱/۲/۷
سلام : بسم الله. اینکه کسانی نیت تخریب دارن هیچ حرفی نیست، رقیب بداخلاق جز این نمی کند شامل هر گروهی که می خواهد باشد. ومتاسفانه در اکثر جریانات هم هستن، اما ایشان با الاخره نگفتن پس برای چه رفتن، خود ایشان هم اصل ماجرا ی رفتن ودلیل را پذیرفته بودن وحالا دلیل را انکار میکنن. که پذیرفتنی نیست. اگر بهانه مستقل بودن فرزندان را پذیرفت، هیچ عقل سلیمی سفر همسر را نمی پذیرد، واین همان دم خروس هست که بیرون زده. خدمت ایشان عرض میکنم آن ماجرای لیست اموال هم هیچ سنخیتی با انقلابی بودن نداشت، آنرا که معاندان نگفته اند، متاسفانه خیلی از مسئولین از لحاظ سبک زندگی به قدری از مردم عادی فاصله گرفته اند که متوجه این فاصله نیستن اگر میشد بعضی از آنها را نام می بردم ، ولی فایده ای ندارد.
ناشناس۲۴۸۱۲۵۵۱۷:۳۳:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۷
آقا الیاس چرا خود سردار قالیباف در این مورد سکوت کرده؟
ناشناس۲۴۸۱۲۶۶۱۷:۳۸:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۷
خواهشا هر کاری خواستید بکنید ولی شعار ساده زیستی ندهید.
امیر۲۴۸۱۲۷۶۱۷:۴۵:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۷
ماشاالله به ایشان انقدر نطق جالب و اداریی در یک جلسه خصوصی داشتند بیشتر شبیه یک سخنرانی از پیش نوشته شده بود...ماشاالله
ناشناس۲۴۸۱۲۷۷۱۷:۴۵:۳۷ ۱۴۰۱/۲/۷
وسط ماه رمضان نمیرفتید ترکیه..اینهمه بافتن نمیخواد
ناشناس۲۴۸۱۲۸۱۱۷:۵۰:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۷
بینی وبین الله اگرحقیقت همینه بایدشکایت افرادیکه این دروغهارابرعلیه خانواده ی قالیباف سرهم کردندانجام بدهید
ناشناس۲۴۸۱۲۸۹۱۷:۵۵:۲۵ ۱۴۰۱/۲/۷
آقا الیاس لطفا در مورد خیریه امام رضا نیز شفاف سازی فرمایید
ناشناس۲۴۸۱۲۹۶۱۸:۰۰:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۷
الیاس جان اگه میدونی که دشمن در صدد حذف پدرت هست پس به خانواده ی محترم بگین که مراقب اعمال و رفتارشون باشند که بهانه دست دشمن ندهند .
ناشناس۲۴۸۱۳۰۳۱۸:۰۵:۰۵ ۱۴۰۱/۲/۷
بلاخره نگفتیدسفر برای چی بوده؟ ،چه سفری بوده که اینقدر ضروری و واجب بوده که وسط ماه رمضان برید ترکیه ؟؟! خواهشا یه عده نگن به شما چه مربوط چرا تو زندگی خصوصی مردم دخالت میکنید ؟ خانواده شما یه خانواده معمولی نیستن ،پدر شما رئیس مجلس هست ،ایشون تو مناظره های انتخاباتی دختر وزیر روحانی رو مسخره میکرد که چرا از خارج لباس وارد میکنه، شعار ۴ درصدی میداد ! چفیه می اندازه دور گردنش وشعور اقتصاد مقاومتی وساده زیستی میده، بعد اهل وعیال خودش وسط ماه رمضان میرن ترکیه؟؟!!
کوروش۲۴۸۱۳۱۳۱۸:۱۴:۲۳ ۱۴۰۱/۲/۷
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها !!!
ناشناس۲۴۸۱۳۲۵۱۸:۲۱:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۷
خدا خودش قضاوت کنه
ناشناس۲۴۸۱۳۲۷۱۸:۲۲:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۷
جناب آقای الیاس قالیباف لطفاً برای اینکه ملت ایران بتوانند (( حق را از ناحق تشخیص دهند )) بصورت شفاف علت واقعی این 《 سفر کاملاً عادی 》 آنهم در ماه مبارک رمضان را بگویید .
احمد۲۴۸۱۳۴۱۱۸:۳۱:۱۹ ۱۴۰۱/۲/۷
پشت پرده این قضیه مردم هستند، مردم نارضایتی هایی دارند و تحمل دیدن این قضایا را ندارند. بله آقای قالیباف جرم نکرده، اما رفتاری متناقض با شعارهایش و شعارهای کلی مسئولین دیگر انجام داده. در واقع انتقاد و یا خشم مردم فقط مربوط به قالیباف نیست که بخواهد استدلال بیاورد. مردم این قضیه را به چشم یک مثال نگاه می کنند.
ناشناس۲۴۸۱۳۴۲۱۸:۳۱:۲۳ ۱۴۰۱/۲/۷
باشه بابا تو راست میگی...یه عده جیره خوار استکبار مادر و خواهر و دامادتون رو به زور فرستادن ترکیه که بعدش تو فرودگاه ازشون تصویر بگیرن...من نمی دونم ما چرا فرهنگ قبول اشتباهات رو نداریم.اگرم یه جوری قبول کنیم صدتا دلیل کنارش میچینیم.الف لطفاً سانسور نکن
ناشناس۲۴۸۱۳۷۱۱۸:۴۹:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۷
اقا الیاس چرا خود سردار هیچی نمی گن؟
ناشناس۲۴۸۱۳۸۵۱۸:۵۵:۳۷ ۱۴۰۱/۲/۷
وسط ماه رمضان سفر ترکیه آن هم در شرایط بارداری چه ضرورتی داشت؟! آن هم بی هدف؟ نه به قصد سیسمونی، نه به قصد خرید ملک، پس برای چی رفتن؟
سامان۲۴۸۱۳۹۷۱۹:۰۳:۵۱ ۱۴۰۱/۲/۷
من برای تنها نوه ام پول ندارم یه لپ لپ یا یه اسباب بازی بخرم که میاد خونه مون با خودش چیزی نیاره بعدخانواده رئیس مجلس ما از ترکیه سیسمونی تهیه میکنه ما که حسود نیستیم بلخره از مقاماته باید بهترینو بخره ولی پس ما چی؟ با ۴۲۰۰ چطوری زندگی کنم از عید به اینطرف گوشت و.....نخوردیم این عدالته؟کسی از مسوُلین متوجه میشه من چی میگم؟
ناشناس۲۴۸۱۴۰۰۱۹:۰۹:۴۱ ۱۴۰۱/۲/۷
یک سیسمونی کم بشه مشکل ما حل میشه
هادی۲۴۸۱۴۰۴۱۹:۱۲:۳۱ ۱۴۰۱/۲/۷
آخر نگفت که علت سفر به ترکیه آن هم در وسط ماه رمضان و..... چیه؟؟!!!!
ناشناس۲۴۸۱۴۶۵۱۹:۵۱:۵۶ ۱۴۰۱/۲/۷
چرا میگین خطای جزعیییی؟؟!!!!!!!
مهدی۲۴۸۱۸۳۵۰۰:۲۸:۴۱ ۱۴۰۱/۲/۸
پسر جان همون موضع گیری ابتدای کار بسیار خوب بود ؛؛ کار خواهر و دامادتان در این مقطع اصلا عاقلانه نبود
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. کشوری که درس عبرت شد!

  4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  5. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  9. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  12. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  13. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  14. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  15. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  17. عددسازی چرا؟ 

  18. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  19. هنوز وقتش نرسیده؟!

  20. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  22. حزب الله از نفس نمی افتد

  23. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  24. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  25. شمارش معکوس آغاز شد!

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. متولی و حرمت امامزاده!

    2. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

    3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

    4. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

    5. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

    6. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

    7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

    8. عددسازی چرا؟ 

    9. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

    10. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

    11. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

    12. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

    13. جنگ برده را نبازیم

    14. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

    15. هشدار محسن رضایی درباره تبعات گسترش ترورهای صنعتی برای آمریکا و اروپا

    16. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

    17. قمپوزسيون!

    18. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

    19. تذکر دو نماینده مجلس در مورد «حادثه تروریستی لبنان»: تجهیزات«موتورولا» را وارد نکنید

    20. استاندار جوان و اهل تسنن کردستان را بشناسید

    21. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

    22. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

    23. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

    24. هشدار ستادکل به آمریکا و اسرائیل: خونخواهی هنیه قطعی است

    25. ارزیابی روزنامه اصولگرا از نشست خبری پزشکیان/ تاکید وزیر ارتباطات بر حل مسئله فیلترینگ

    آخرین عناوین