اردوغان: حماس را گروه مقاومت می‌دانیم/ نتانیاهو قصاب غزه است

  4030207041 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.

اردوغان: حماس را گروه مقاومت می‌دانیم/ نتانیاهو قصاب غزه  است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوزها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی ترین شکل مجادله را می بینید. از همه انسانها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: هیتلرها و نازی های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به 200 روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی توانید با ریختن صدها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیساها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. با اسرائیل روابطمان را در بخش های مختلف از جمله اقتصادی قطع کردیم و قطع می کنیم.

وی افزود: ای نتانیاهو ما در گذشته یهودیان فراری را پناه دادیم. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۶۸۵۵۲۱۷:۵۵:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۷
ای اردوغان با پاس و احترام دهها هزار خون ریخته شده بی پناه و بیگناه چند صباح دیگر باز آغوشت را برای اسرائیل باز نکن و امید است که این حرفها را صادقانه بیان کرده باشی
ناشناس۳۴۶۸۶۴۳۲۰:۱۶:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۷
همه چیز در اختیار اقتصاد است و سیاست پدر و مادر ندارد.اردوغان سیاستمدار خبره ای است و غزه را به اسراییل ترجیح نخواهد داد و حرف هایش مصرف داخلی دارد اما پشت پرده بنده منافع اقتصادی است.
ناشناس۳۴۶۹۳۸۸۱۲:۳۵:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۸
اقتصاد جلوی انسانیت زانو میزنه
ناشناس۳۴۶۸۷۰۲۲۱:۱۹:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۷
استانبول/ خبرگزاری آناتولی 18/09/1401 میزان صادرات ترکیه به اسرائیل طی ژانویه تا نوامبر سال جاری با 6 میلیارد و 111 میلیون دلار به بالاترین رقم 11 ماهه در طول تاریخ رسید. طبق داده‌های شورای صادرکنندگان ترکیه (TİM)، حجم صادرات کشور به اسرائیل طی 11 ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.9 درصد افزایش یافت. بخش صنایع ترکیه در صادرات به اسرائیل بیتشرین سهم را به خود اختصاص داد. بخش فولاد ترکیه با 1 میلیارد و 411 میلیون دلار به اسرائیل بیشترین صادرات انجام داد ----- 17/08/1402 وزیر بازرگانی ترکیه می‌گوید که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه به نصف کاهش یافته است......داده‌های رسمی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که صادرات شرکت‌های ترکیه و اردن در محصولات سبزیجات و میوه‌ به اسرائیل دو برابر بقیه ۲۲ کشور بوده و صادرات دو کشور به ۵۴.۶۶ درصد رسید..‌.ترکیه: باروت و مواد منفجره صادراتی به اسرائیل کاربرد نظامی ندارد
ناشناس۳۴۶۸۸۲۴۲۳:۲۹:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۷
الان وقتشه با ترکیه دست در دست هم بدیم طومار اسرائیل رو در هم بپیچیم
مطفر باصری۳۴۶۸۸۸۴۰۰:۴۱:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۸
باسلام گرچه به لصف خدا قدرت نطامی نیروهای نطامی کشور فوق العاد پیشرفت کرد انهم بدست مهندسین ایرانی این جای شکر وتشکر فروان ازسپا وارتش جهموری اسلامی دارد واما تازمانی که فرماندهان محترم سپاپاسداران وارتش فوری تصمیم نگیرند که بم اتم بسازند این قدرت نطامی کامل نخواهد شد و اگر بم اتم بسازند تمام مشکلات کشور حل خواهد شد از تحریم گرفت وتا این جنگهای خاورمیانه و کشتار مردمان بیگان مطلوم غزه گرفت تا یمن چرا که تجرب صابت کرد بم اتم در جهان صلح وارامش به ارمغان اورد واگر در جهان بم اتم وجود نداشت امروز جهان شاهد جنگ‌جهانی پنجم بود همانطور که میدانید تا زمانی که هند بم اتم نساخت بود همیشه با چین بر سر اختلاف مرزهای هیمالیا اختلاف وجنگ داشت زمانی که هند بم اتم ساخت این اختلاف وجنگ پایان یافت وهمچنین زمانی که پاکستان بم اتم ساخت جنگ بین پاکسان و هند واختلاف دربین مرزهایشان پایان یافت و الان تا زمانی که سپا باسداران وارتش بم اتم نسازند هرگز نه کشور از تحریم نجات پیدا خواهد کرد ونه اسرایل دست به کشتارملت های بی دفاع خاورمیانه برمیدارد وهرگز انتطار تمام شدن اختلاف بین ملت های عرب واسرایل پایان داد نخواهد شد واسرایل هم به ارزویش خواهد رسید و همان شعار از نیل تا فرات تلعق میگرد و به ارزویش خواهددرسید ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. درباره توبه تتلو

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. تضادی عجیب و پر ابهام!

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  23. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  24. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  25. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

آخرین عناوین