جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

گروه اجتماعی الف،   4030212108 ۸۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نظام سلامت کشور بر روی دوش پزشکان شریفی استوار شده است . به همین دلیل می‌توان با اطمینان گفت که پزشکان متخلف یا صنف زده تنها بخش کوچکی از جامعه‌ی پزشکی را تشکیل می‌دهند. بخش کوچکی که با برخی تصمیمات و اظهارات نابجا باعث بدنام شدن تمام اعضای این جامعه در نگاه مردم شده‌اند.

جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

به گزارش الف در ماه‌های اخیر اخبار منفی در حوزه پزشکی غلبه پیدا کرده بود. چرا که به یکباره ماجرای مهاجرت پزشکان، خودکشی آن‌ها و مورد سوء قصد قرار گرفتن کادر درمان و بالاخره مرگ پزشک متخصص زن بر اثر مشروبات الکلی،  مورد توجه قرار گرفت. نبود آمارهای رسمی و انتشار اخبار ضد و نقیض نیز باعث شد که برخی مسئله را طور دیگری وانمود کنند.

در روزهای گذشته اظهارات متعددی در مورد «مسمومیت الکلی پزشکان شیرازی» در فضای مجازی منتشر شد. شاید دم‌دستی‌ترین تحلیل نیز این باشد که جمع کوچکی از پزشکان شیرازی مسیر نادرستی را برای تفریح انتخاب کرده و بهایش را با از دست دادن سلامتی شان داده‌اند. اما این تمام ماجرا نیست. چرا که یک پزشک متخصص تا رسیدن به این جایگاه زحمات زیادی را متحمل شده و علاوه بر آن، هزینه‌های هنگفتی نیز از سوی نهادهای آموزشی برای تربیت او صرف شده است. حال چگونه می‌توان از دست دادن یک پزشک را تنها به اشتباهی شخصی تقلیل داد و از کنار آن به آسانی گذشت؟ هزاران بیماری که از خدمات این پزشک محروم می‌شوند و نقش مهم هر پزشک در نظام سلامت کشور نشان‌دهنده‌ی مسئولیت بزرگی است که بر روی دوش هر کدام از پزشکان قرار دارد. شاید به همین دلیل است که فوت هر پزشک به دنبال خود موجی از جهت‌گیری‌های رسانه‌ای را به دنبال دارد. در ادامه به بررسی برخی از این رویکردها و تاثیرات اجتماعی آن‌ها پرداخته شده است.

روایت‌های وارونه

نبود آمارهای رسمی و انتشار اخبار ضد و نقیض  باعث شده که برخی مسئله را نادرست مطرح کنند. شاهد این ادعا نیز اظهاراتی مبنی بر این است که «حاکمیت بایستی زمینه را برای دسترسی به مشروبات الکلی مطمئن فراهم کند»! این‌گونه رویکردها بجای این‌که به حل مسئله کمک کند، باعث پیچیده‌تر شدن آن می‌شود. 

نمونه‌ ای دیگر را می توان در انتشار آمارهای نادرست از مهاجرت پزشکان مشاهده کرد. این در حالی است که تاکنون هیچ آمار رسمی از این موضوع منتشر نشده است اما برخی از رسانه‌ها با تکیه بر داده‌های نامرتبط، سعی در بزرگنمایی این موضوع دارند. در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی بارها این اظهارات را رد کرده و آمار مهاجرت پزشکان را ناچیز می‌داند. موضع‌گیری‌های رسانه‌ای به همین‌جا ختم نشده و با ملاک قرار دادن آمارهایی، سعی شد تا دلایل اقتصادی و اجتماعی مختلفی را نیز برای این بحران خود‌ساخته مطرح کنند.

نقد جامعه‌ی پزشکی، آری یا خیر؟

کم‌تر بیماری را می توان یافت که در اتاق انتظار مطب پزشکان به حساب و کتاب درآمد آن‌ها نپرداخته باشد. تا آن‌جا که این صف‌های طولانی و انتظارهای چند ساعته، به ادبیات عامه هم راه پیدا کرده و لطیفه‌های مختلفی در این مورد ساخته ‌می‌شود. با همه‌ی این‌ها، پزشکان از گذشته‌های دور جزو افراد مهم و سرشناس جامعه محسوب شده‌اند. به تبع آن‌ها در میان مردم نیز از اعتبار و احترام خاصی برخوردار بوده و هستند. اما این احترام باعث نشده که اقدامات ناشایست برخی از اعضای جامعه‌ی پزشکی نادیده گرفته شود. خبر برخورد‌های قضایی صورت گرفته با این اقدامات نیز گاه‌گاه رسانه‌ای می‌شود. پزشکانی که  از بیماران اضافه دریافتی داشته‌اند، فرارهای مالیاتی برخی از آن‌ها و زد و بندهای برخی از پزشکان با داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری نمونه‌هایی از این اقدامات است که باعث گلایه‌هایی از سوی مردم شده است. 

اما واکنش برخی از پزشک-مدیران به این انتقادها در نوع خود جالب توجه است. تا آن‌جا که حتی به توجیه اقدامات ناشایست پزشکان متخلف نیز پرداخته و ازآن‌ها دفاع می‌کنند. برای مثال بارها دیده شده که موضوع اضافه دریافتی پزشکان را نه تنها تقبیح نکرده بلکه آن را تنها چاره‌ی پزشکان برای امرار معاش عنوان کرده‌اند. یا در موضوع تعرفه‌های پزشکی، با انجام مقایسه‌های نادرست نه تنها شان جامعه‌ی پزشکی را پایین آورده بلکه باعث ایجاد موجی از ناامیدی در میان پزشکان جوان می‌گردند. علاوه بر این برخی از مدیران با استفاده از نام و عنوان خود، انجام هرگونه نقد به جامعه‌ی پزشکی را امنیتی جلوه داده و حتی بر موضع‌گیری مسئولان ارشد دولت نیز تاثیرگذاری دارند. این شواهد نشان می‌دهد که برخی دانسته یا نادانسته، مسیر نقد و اصلاح را بر روی جامعه‌ی پزشکی بسته‌اند.

واقع‌بین باشید

اظهارات عجیب برخی از پزشکان و استقبال فضای مجازی از این‌گونه اخبار، باعث شده که تصور عامه از جامعه‌ی پزشکی دست‌خوش تغییرات گسترده‌ای شود. چرا که برخی از فعالان صنفی پزشکی برای رسیدن به خواسته‌های خود، گاهی مجبورند از کاه، کوه بسازند و مشکلات را بیش از آن‌چه هست، بازتعریف کنند. حتی در اعتراضات خود نیز با تکیه بر دلائل ضعیف، زمینه را برای ایجاد بی‌اعتمادی به تمام جامعه‌ی پزشکی، فراهم می‌نمایند. در حالی که نظام سلامت کشور بر روی دوش پزشکان شریفی استوار شده است که در میدان‌های مختلف، صداقت و اخلاص خود را اثبات کرده‌اند. همین پزشکان بودند که در دوره کرونا، با تمام سختی‌ها ایستادگی کرده و سلامت را برای مردم به ارمغان آوردند. در نتیجه‌ی زحمات همین پزشکان بود که ایران جزو چند کشور اندکی در جهان قرار گرفت که به فناوری ساخت واکسن کرونا دست پیدا کرد. علاوه بر این سال‌ها است که دیگر هیچ بیماری نیاز ندارد برای درمان راهی کشورهای دیگر شود. چرا که امروزه پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی نیز در کشور اجرایی و با موفقیت به سرانجام می‌رسد. به همین دلیل می‌توان با اطمینان گفت که پزشکان متخلف یا صنفی‌زده تنها بخش کوچکی از جامعه‌ی پزشکی را تشکیل می‌دهند. بخش کوچکی که با برخی تصمیمات و اظهارات نابجا باعث بدنام شدن تمام اعضای این جامعه در نگاه مردم شده‌اند. در مقابل با تقویت گفتگوهای کارشناسی نیز می‌توان انتظار داشت که راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات پیش‌پای جامعه‌ی پزشکی ارائه شود. مشکلاتی که شایسته‌ی جامعه‌ی پزشکی کشور نبوده و حل اساسی آن‌ها بایستی اولویت وزارت بهداشت قرار گیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۸۱۷۴۱۴:۰۲:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مطمئن باشید بهترین کشور برای تمام پزشکان ایران هست هم درامد قانونی دارند،هم بعضی هایشان زیرمیزی میگیرند ، با پرداخت مالیات هم میانه خوبی ندارند و هرسال تعرفه های پزشکی فراتر از نرخ تورم سالانه افزایش پیدا میکند پس ایران بهشت پزشکان است
ناشناس۳۴۷۸۳۸۲۱۵:۲۶:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
این مالیات ها کجا هزینه میشه ؟ آموزش رایگان یا درمان رایگان ؟؟
ناشناس۳۴۷۸۵۵۸۱۶:۵۰:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
درآمد دولت هست
ناشناس۳۴۷۸۳۸۵۱۵:۲۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
این حرف کاملا دروغ است که می گویند در آمریکا و آلمان پزشکان پولدار هستند
ناشناس۳۴۷۹۶۴۲۰۸:۱۲:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
کاملا موافقم. در روسیه اگر تحقیق کنید میبینید پزشک یک کارمند معمولی برای ارائه خدماته. ایران بهشت دکترها و بازیگرهاست
روشنگر۳۴۷۸۷۳۷۱۸:۳۷:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
حقا که گل گفتی این پزشکان پول پرست رو هیچ جای دنیا اینجور تحویل نمیگیرن بخاطر یه مشکل پوستی سه تا دکتر رفتم .هرکدوم ویزیت ودارو بعد دوماه بهتر نشده بعضی پزشکان اصلا بیمارو نمیبینن تا میشینی روصندلی نسخه رو نوشته ومنتظر بیمار بعدیه.
زهره۳۴۸۰۳۸۲۱۵:۳۶:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
مشکل پوستی با طب سنتی راحتتر درمان میشه
ایرانی۳۴۷۸۸۹۸۲۰:۱۵:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
در ایران تنها پزشکانی که اعمال یداوی با و بدون تجهیزات ، اعم از جراحی های مختلف، اقدامات کمک تشخیصی مثل اندوسکوپی و اکوکاردیوگرافی و ... و اقدامات زیبایی انجام می دهند درامد خوبی دارند و بقیه باید با حداقل درامدی که با تعرفه های دولتی بر آنها تحمیل شده بسازند. یک صافکار کنار خیابانی برای صافکاری بدون رنگ دور گلگیر یک پژو پارس بنده 1.5 میلیون درخواست کرد کاری که شاید نیم ساعت بیشتر زمان نمی برد. آن وقت من پزشک عمومی باید برای یک شیفت 6 ساعته یک میلیون تومان بگیرم منهای مالیات و هزینه های دیگر. مردم باید بترسند از بی پزشکی که در آینده نزدیک دامن همه مان را می گیرد زیرا من پزشک عمومی یا متخصص هم نیاز به پزشکان متخصص برای خود و خانواده ام پیدا خواهم کرد و وقتی نباشد ضررش به ما نیز خواهد خورد. در زمان کرونا حتی فرزندان از تماس با والدین خود که بیمار شده بودند خودداری کردند اما پزشکان با رضایت یا با اجبار به درمان بیماران خطرناک کرونایی ادامه دادند و بیش از 300 نفر از آنها هم در این راه جان دادند.
ناشناس۳۴۸۰۲۳۲۱۴:۰۰:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
صافکاری در روز سی تا ماشین صاف نمیکنه ها بعدشم واسه دوباره دیدن ماشین دوباره هزینه بگیره و اصلا وقت هم نذاره ولی برخی پزشکان دو دقیقه بیشتر وقت نمی‌ذارن و مریض ها اصولا سردرگم اند اندک اند پزشکان دلسوزی که مردم رو از لحاظ بیماری و وضعیت اقتصادی شون درک کنند پزشکان هر چه درجه شون بالاتر میره اعم از متخصص و فوق تخصص هزینه عمل که می‌گیرند ویزیت بعد عمل هم پول می‌گیرند تازه باز سونو و آزمایش و.... باز می‌نویسند واسه دیدن اون هم باز حق ویزیت می‌گیرند مگه مردم رو گنج نشستن یا همه بیمه و بیمه تکمیلی آنچنانی دارن که بغیر از دردشون به پول فکر نکنند بخدا قسم خیلی وقتا هزینه درمان درد آورتر و زجر آورتر از خود درده کاش فکری بشه
ناشناس۳۴۸۰۵۴۸۱۷:۴۲:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
شما پزشکان عمومی هم درآمد خودتان را با درآمدهای فضایی پزشکان متخصص مقایسه می کنید برای همین ناراضی هستید و گرنه خدا می داند که فقط برای گذراندن طرح هه و کارآموزیهابتان چندین برابر سایر مشاغلی که به تحصیلات و تخصص اختیاج دارند ، دریافت می کنید. نسخه ها و سرم های و تزریقات غیر لارمتان هم بماند.
ناشناس۳۴۸۰۶۴۱۱۹:۱۳:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
دقیقا مردم ایران چقدر زود قضاوتهای نابجا می کنند اون شبهایی که خرو پف می کردی دانشجوی پزشکی تاصبح درحال درس خواندن و سوزاندن فسفر مغزش بود
ناشناس۳۴۸۰۸۳۶۲۳:۴۸:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
مردم برن پول بدن به دکترا برن لهو و لعب انجام بدن ویلا و سفرهای خارج برن .
ناشناس۳۴۷۹۴۸۱۰۵:۲۵:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اتفاقاً ایران جزو معدود کشورهایی است که پوست پزشکان را در مالیات کنده.
ناشناس۳۴۷۸۲۴۹۱۴:۳۳:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
کمترین کار باطل کردن مجوز پزشکی این افراد در شیراز هست
ناشناس۳۴۷۸۲۵۸۱۴:۳۷:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۶
سلام واکسن کرونا را پزشکان نساختند برای توسعه‌ی یک واکسن علوم متفاوتی (داروسازی، بیوتکنولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی و ویروس‌شناسی) باید دخیل شوند تا یک واکسن به بازار عرضه شود.
ناشناس۳۴۷۸۶۳۹۱۷:۲۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۶
این هایی که گفتی همه جزء حرفه پزشکی هستند.
ناشناس۳۴۷۸۲۶۷۱۴:۳۹:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
باید به خواسته های مردم احترام گذاشت .
فرید۳۴۷۸۳۰۲۱۴:۵۴:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
سلام،از انجا که یک پزشک فوق تخصص هستم،و کاملا آشنا به مسائل صنفی و مدیریتی در حوزه پزسکی ،با توجه به رصد مطالب منشره در سایت های خبری و فضای مجازی در چند روز گذشته اولین تحلیل منصفانه و به دور از حسادت های پنهان به جامعه پزشکی مشاهده کردم،خدا قوت و دست شما درد نکند،
ناشناس۳۴۷۸۳۱۸۱۴:۵۹:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۶
پزشکی اسمش قشنگه. و دکتر شدن به همین راحتی میسر نیست. پزشکی شب بیداری ،آنکالی ،طرح در مناطق محروم و سختی های زیادی دارد که بیشتر دوران جوانی فرد را در بر میگیرد و اگر فرد از لحاظ روحی روانی شرایط آن را نداشته باشد موفق نخواهد شد. ضمن اینکه باید به این قشر مثل اقشار دیگر نگاه کرد . در بین این جماعت هم مثل بقیه مردم ناهنجاری های فردی اجتماعی حتما وجود خواهد داشت.
ناشناس۳۴۷۸۶۳۷۱۷:۲۵:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بله برای قبول شدن در رشته های پزشکی و دارو سازی و دندانپزشکی باید بی خوابی کشبد و تلاش زیادی کرد اما متأسفانه در کشورما خصوصا در دانشگاه دولتی بعضا ورودی های این رشته با سهمیه ورود می کنند که این خود ظلم بزرگی است که نه تنها برداوطلبان درسخوان و زحمت کشیده ،بلکه بر مردم .
روشنگر۳۴۷۸۷۵۷۱۸:۴۸:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
برای همین سالها وزحمتهاست که همشون میخوان ره صد ساله را یکی دوساله طی کنن
شادمهر۳۴۷۸۳۲۴۱۵:۰۱:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۶
هیچ وقت انتظار نداشته باشید آمارهای دولتی مورد تایید آحاد جامعه قرار بگیرد من جمله همین آمار مهاجرت پزشکان!
روشنگر۳۴۷۸۷۵۰۱۸:۴۴:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ای داداش من اینا میگن شما باوررمیکنی اخه کجای دنیا دانشگاه وفارغ التحصیل ما را قبول دارن شاید همین دو سه تا کشور حاشیه خلیج فارس .اینا هر کشوری برن باید حد اقل چند سال تحت اموزش باشن وازمون عملی وعلمی .شاید بعد از همه اینها پذیرش بشن اونم تو مراکز دولتی .راست گفت اون کسی که گفت اینجا بهشت پزشکهاست.
ناشناس۳۴۷۸۳۶۱۱۵:۱۷:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مشروبات الکلی تقلبی دغدغه والدین هم هست ما نمی توانیم بطور مدام بچه ها را تعقیب و کنترل کنیم حتی پدر مادرهای مذهبی و مقید هم امکان داره بچه هاشون در جمع دوستان فریب بخورند وقتی پزشکان مملکت امکان فریب خوردن دارن از نوجوانان و جوانان چه انتظاری دارید
ناشناس۳۴۷۹۱۲۹۲۲:۴۱:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
حتما باید جلوی مشروبات هم تقلبی و غیر تقلبی گرفته بشه. اگر بعضی از دوستان نگرانند که خدای نکرده مشروب تقلبی مصرف نکنن بهتره جلوی نفس خودشون بایستند نه اینکه توقع داشته باشند یک جامعه بزرگ جوان و نوجوان در معرض انحراف و گناه قرار بگیرند.
ناشناس۳۴۷۹۲۳۱۲۳:۴۳:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مشکل مشروبات الکلی تقلبی هست؟؟!!!!یعنی والدین اگر فرزندانشون مشروبات الکلی اصل مصرف کنند و مست و لایعقل در جامعه رها شوند و تازه فجایع تازه ببار بیاورند هیچ مشکلی نیست ؟؟!!!به کجا چنین شتابان !!! التماس تفکر
ناشناس۳۴۸۰۸۷۳۰۱:۰۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
آفرین ومرحبابه شما
ناشناس۳۴۷۹۴۹۰۰۵:۵۷:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
پس درست تربیت کنید فقط درس خوندن آدم نمیسازه
ناشناس۳۴۷۸۳۸۹۱۵:۲۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
طبق قانون مجازات اسلامی شرب خمر جرم است و حد و جریمه دارد . اینها را در ملا عام حد بزنید تا قبح مشروب خوری بیشتر از این فرو نریزد. حالا میخواد پزشک باشد یا هر شغل دیگری
ناشناس۳۴۷۸۵۶۱۱۶:۵۱:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
چطوره اول دنبال آدمهایی باشیم که با سلامت و جون مردم بازی می کنند؟
ناشناس۳۴۷۸۶۳۰۱۷:۲۱:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ترک فعل....
ناشناس۳۴۷۹۰۲۷۲۱:۳۶:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
شرب خمر در ملأ عام جرم است در مهمانی خصوصی گناه شخصی است و به خدا مربوط است. باید بررسی شود این مشروبات مسموم از کجا توزیع می شود که با قوطی و پلمپ هم هستند
ناشناس۳۴۷۸۴۸۲۱۶:۱۸:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
توطئه بوده تا این‌ پزشکان را تخریب کنند حتما تعداد زیادی در این جمع بودند که این تعداد کم هم خواسته یا ناخواسته مسموم شده اند
غلامحسین۳۴۷۸۴۸۶۱۶:۲۰:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
بااحترام برپزشکان عزیز وارزوی بهبودی برای آسیب دیدگان وشادی برای روح ازدست رفتگان من قبول دارم انسان یه شبه پزشک نمیشه وسختی های زیادی راباید متحمل شوند و پزشکان سرمایه های ارزشمند جامعه هستن ودرقلب مردم جای دارند اگردرشهری پزشکی نباشه مردم کجا برن .
ناشناس۳۴۸۰۵۳۶۱۷:۲۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
زبون بسته ها تو جنگ بودن که آرزوی بهبودی می کنید
مسلم۳۴۷۸۴۸۷۱۶:۲۰:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
باید جمع کردکل مشروبات را آنهای که میگن اگرمشروب ازادبشه دیگه کسی نمیره به این فکرکردن که باازادشدن چی میشه امارتصادفها معتادان به الکل مشروب چقدربالا می‌ره چقدرخانوادهابیچاره میشن دعوا خشونت تجاوز قتل چقدرزیادمیشه چقدرکارهای زیادمیشه که زندگی ادموتاعمرداره تحت تاثیر میزاره یک نگاهی به کشورهای که مشروب آزاده بکنید ببینید تعدادی که بی بندباروهوس ران در جامعه زیاد هستندکه حرام خدارامیخورن صدمه ببینند .
ناشناس۳۴۷۸۹۸۴۲۱:۰۹:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
در کل دنیا سلبریتی ها و افراد مشهوری که مشروب نمی خورند سالم و اخلاق مدار معرفی می شوند و بد مستی و زیاده روی در کل دنیا زشت و مذموم است
ناشناس۳۴۷۹۸۲۷۱۰:۰۱:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
همین الان هم اونی که میخواد مصرف کنه مصرف می‌کنه. معتاد شراب همین الان هم داریم مثل معتادان متجاهر زیادی که در سایر مواد ممنوعه هست.
ناشناس۳۴۷۸۵۲۴۱۶:۳۶:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مگر نه اینکه از برگزیدگان رتبه های دو رقمی کنکور پرسیدند بخش اعظم شان برنامه مهاجرت داشتند. مگر نه اینکه اکثر رتبه های 1 تا 3 فارغ التحصلان مهاجرت کرده اند. واقعیت آن است که تعداد مشروب خورها در جامعه متاسفانه بیشتر شده است.
ناشناس۳۴۷۸۵۸۰۱۶:۵۹:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
یک مشت ادم که به عشق پول و شهرت پزشکی خوانده اند....حالا به جان مردم افتاده اند...واقعا خدا عاقبت ما را با این قشر بی اخلاق پول پرست بخیر کنه...
گلعلی حسن آباد طاقچه سرا۳۴۷۸۵۹۶۱۷:۰۶:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
پس چرا پزشک به روستاهای دور افتاده و محروم نمیاد مگر ما آدم نیستیم فقط جمع شدن تو چند تا شهری بزرگ.
ناشناس۳۴۷۸۶۵۶۱۷:۳۵:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
پزشک هم یه انسانه مثل بقیه فرقش دراینه ک فقط درس خوانده و دکتر شده اونم به خاطر اینده خودش .پس اگه خطا کند مثل بقیه انسان است
روشنگر۳۴۷۸۷۴۸۱۸:۴۱:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ببین چه ژست حق بجانبی هم گرفتن برخی همکاراشون اونایی هم رنده موندن باید محاکمه بشن که تو اون مهمانی مختلط چکار میکرد ن وچه چیزهایی دیگه ای بوده.مگه اینا با بقیه مردم فرق دارن؟؟؟؟
سید محمد فاطمی نیا۳۴۷۸۷۶۷۱۸:۵۳:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مهربانترین و خوش برخوردترین صنف با مردم در ایران پزشکان هستند،آنها فرشته نجاتند؛ من به سهم خود همه آنها را دوست دارم.البته درآمد پزشکی در ایران خوب است، حتی پزشکان عمومی هم درامد قابل قبولی دارند و اگر نارضایتی برخی پزشکان را واکاوی کنیم مربوط به پزشکان طرحی میباشد که مورد بحقی است و مقصر اصلی دولت و دانشگاه علوم پزشکی است.جامعه ی پزشکی در واقع زیر بنای سلامت و شادابی مردم است و نباید به این مجموعه ی فداکار و عزیز توهین کرد.اگر قرار است بابت اشتباه چند پزشک خدمات بی همتای جامعه ی پزشکی را زیر سئوال ببریم کار درستی نیست.امیدوارم همه از واقعه ی شیراز درس عبرت بگیریم و مواظب موهبتِ الهیِ سلامتِ خود باشیم.
امیرحسین۳۴۷۸۷۶۸۱۸:۵۳:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
پزشک الکلی مصداق بارز ضرب المثل معروف(( امازاده ای که کورمیکنه ولی شفانمیده)) هست.پزشک شفادهنده نیست،بلکه وسیله شفاازجانب خداونده.پزشکی جایگاه مقدسیه وپزشکی مومن وباتقوایی که شان این حرفه مقدس روحفظ کنه،یقیناموردعنایت خداونده ودستش برای بیمارشفا بخشه.امیدوارم خدابه همه پزشکان مملکتمون توفیق بده شکراین نعمت( خدمت به بیماران وپوشیدن لباس مقدس پزشکی) روعنایت کنه.
ناشناس۳۴۷۸۷۷۶۱۸:۵۸:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
حد مشروبخواری را را براین پزشک نماها جاری کنید .
ناشناس۳۴۷۸۷۸۲۱۹:۰۱:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
اونی که مشروب میخوره در خلوتش و در منزلش به کسی آسیب نمیزنه جز به خودش ولی کسی که دزدی و اختلاس میکنه یه جامعه رو نابود میکنه .ضمنا چرا باید اشخاصی مشروب تقلبی مسموم به این راحتی بسازن و بفروشن حکم فروشنده مشروب تقلبی چیه ؟
ایرانی۳۴۷۸۷۸۸۱۹:۰۵:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
در سایر مشاغل نیز تعداد زیادی از جوانان تا کنون به همین دلیل فوت کرده اند و هیچ انسانی به دیگری برتری ندارد و این موارد فقط در کشور ایران دیده می شود نیاز به اسیب شناسی اجتماعی دارد و تا وقتی ریشه یابی و درمانی برای ان پیدا نشود این روند ادامه دارد و بسیاری از خانواده ها ممکنه داغدار بشند ربا و دروغ و.......هم حرام است ولی انهایی که این گناه را انجام میدند نه شلاق می خورند و نه فوت،
احمد رضا طیبی۳۴۷۸۸۱۶۱۹:۲۸:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۶
در هر گروه جمعیتی افت وخیز هایی وجوددارد ،امکان اشتباه برای همه به صور مختلف وجود دارد .باید این موضوع بصورت علمی وپایه ای بررسی گردد .فرا فکنی، محکوم کردن ،وپاک کردن اصل مسئله ، مفید واقع نخواهد شد .
فری۳۴۷۸۸۷۵۲۰:۰۶:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
این‌‌جماعت‌‌عمرشونو‌‌در‌‌راه‌‌علم‌‌صرف‌‌کردن‌‌تا‌‌جان‌‌انسانی‌‌را‌‌نجات‌‌دهند‌‌نه‌‌اینکه‌‌بانی‌‌جان‌‌دادن‌‌خود‌‌شوند‌‌واقعا‌‌حیفه
ناشناس۳۴۷۸۹۰۰۲۰:۱۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
پزشکانی که به فکر سلامتی خود نیستن .چطور میتونن متعهد به سلامت ببمار باشن .
عباس۳۴۷۸۹۰۹۲۰:۲۴:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۶
دکترا هبچ جای رو بهتر از ایران پیدا نمیکنن .به اونی میگن دکتر که سمیعی یا خدادوست یا امامی وخیلای دیگه که دنبال دنیا نیستن دنبال خدمت هستن .نه این افراد بد مست.
ناشناس۳۴۷۸۹۱۱۲۰:۲۴:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
متاسفانه برای بعضی ها پزشکی تو ایران شده یه راه سواستفاده از مردم چه مادی و چه معنوی و هر کاری هم دوست دارن انجام می دن
ناشناس۳۴۷۸۹۵۷۲۰:۵۷:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۶
توطئه برای نابودی پزشکان عزیز و زحمتکش بوده خدا کمکشون کنه خوب بشن .
محسن۳۴۷۸۹۷۱۲۱:۰۵:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
در دین اسلام مشروبات الکلی حرام است
ناشناس۳۴۷۸۹۸۷۲۱:۱۲:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۱۶
مسمومیت در این مورد رسانه ای و آشکارشد ولی متاسفانه موارد بسیار زیادی از این موارد در کشور رخ می‌دهد و بسیارخانواده هایی داغدار میشوندو کودکانی بی سرپرست بهتر است وزارت بهداشت بر سالم بودن همه مواد غذایی و نوشیدنیها نظارت کند مسائل شرعی را هم می توان از فقها کمک گرفت.
ناشناس۳۴۷۸۹۹۹۲۱:۱۹:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۶
همه اش گفتار و نوشتار کلیشه ای با نوعی تعصب! وقتی پزشک جوان ۳۴ ساله متخصص رادیولوژی در منطقه محروم شهر زابل طرح میگذرونه و فقط در بعدازظهر آنهم فقط از سونوگرافی ماهانه حدود ۷۰ میلیون تومان درآمد داره و بعد از طرح میره شهرستانه بانه باز هم فقط از سونوگرافی ماهانه حدود ۴۰۰ میلیون تومان پول از مردم مریض حال و دردمند میگیره و همه را وقت تلف کردن میدونه رها میکنه میره استرالیا کسی نیست نطق کنه!!!
ناشناس۳۴۷۹۰۱۶۲۱:۲۶:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۶
تحصیل کردهامون که این باشن وای به حال بی سوادمون
شاهکد۳۴۷۹۰۴۲۲۱:۴۶:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
تا وقتی کمبود پزشک باشه بعضی پزشکان مردم رو میچاپن تنها راه جذب و آموزش تعداد زیادی پزشک هست
بدون شرح۳۴۷۹۱۳۷۲۲:۴۷:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۶
هر آدمی ممکنه اشتباه کنه هر کدوم ممکنه جون خیلیا رو نجات داده باشن و الان ضرر به جان خودشون رسوندن نمیشه خیلی راحت قضاوتشون کرد یا خیلی راحت حذفشون کرد چرا که ممکنه دوباره حیات بخش روح و جسم خیلی افراد دیگه باشن تاوان اشتباه رو خودشون پس میدن
منم۳۴۷۹۱۴۷۲۲:۵۶:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
ایا همه نمی دانند الکل سم برای کبد و کلیه؟؟ چرا خب اصرار دارید بخورید یعنی با چیز دیگری نمی تونید شاد باشید حالا ما که هفت پشتمون لب نزده شاد نیستیم؟؟؟
ایرانی۳۴۷۹۱۶۶۲۳:۰۸:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۶
من یک معلم بازنشسته هستم.تک تک پزشکان وطنم را که مستعدترین افراد جامعه هستند را از صمیم قلب دوست دارم.زحمت کشیده اند،تلاش کرده اند،بیخوابی کشیده و جوانی خود را صرف کسب علم کرده اند....زحماتشان با پول جبران نخواهد شد.اشتباهات چند پزشک نباید بهانه ای به دست حسودان و مخالفین این دانشمندان پزشک داده جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار دهند. درود ها بر پزشکان وطن.
ناشناس۳۴۷۹۷۶۵۰۹:۲۹:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۷
شما نمیخواد سنگ اونها رو به سینه بزنی. اینقدری پول در میارن تو این اقتصاد داغون که خوابشم نمیتونید ببینید.
ناشناس۳۴۸۰۴۷۹۱۶:۴۳:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
این هزینه ها حق شون هست.با تلاش و زحمت شغلی سخت رو یاد می‌گیرند و دیگران رو درمان می کنند
ناشناس۳۴۷۹۲۷۳۰۰:۱۱:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
دغدغه خیلی ها تهیه نان برای زن و بچه خود است و دغدغه اندکی چگونه بیشتر خوش بودن. متاسفانه فرهنگ غرب هیچ راه حلی غیر این موارد برای خوش بودن افراد ارائه نکرده است.
عدل۳۴۷۹۳۱۲۰۰:۳۲:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
دکتری که مشروب میخوره بره به جهنم
ناشناس۳۴۸۰۱۶۱۱۳:۲۱:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۷
هرگناهی حدی مشخص از جانب پروردگار دارد مگر من و تو چکاره ایم که راحت از مرگ دیگران حرف میزنیم چه بسا گناهکاری که فردا توبه کند و از من و تو بهتر شود....
سما۳۴۷۹۳۲۵۰۰:۴۰:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
در حالت کلی پزشکان بعد از یک دوره طاقت فرسا تحصیل و مطالعه زیاد، یک باره سکاندار زندگی می شوند و همه جور امکانات...عرض می کنم همه جور امکانات برایشان فراهم است...و این به خاطر ماهیت رشته و تخصص آن هاست...چون طبیب بدن هستند و علم و پول برای انواع خوشگذرانی ها بیش از دیگران برایشان فراهم است...عیاشی هم در بین پزشک ها بیشتر از سایر متخصصین رشته های دیگر مانند علوم انسانی است‌‌.خدا فوت شده ها را رحمت کند...بیماری و مرگ ناگهانی الهی که برای کسی پیش نیاید که خیلی سخت است...حالا با مشروب باشد یا چیز دیگر ‌، آن را خدا خودش می داند چطور معامله کند و به ما مربوط نیست... ولی در حالت کلی ،آن چه که من در پنجاه و خورده ای عمر از خدا گرفته ام مشاهده کرده ام ، تکبر و تسلط و اعتماد به نفس و کامیابی زیاد در برخی پزشکان بوده ...بماند که مدیون خیلی هایشان هم هستیم که جان ما را نجات داده اند .ما در عین حال که ممنون پزشکان هستیم ، همه می دانیم که این قشر ، به دلیل تسلط بر علم برترطبابت و دسترسی به امکانات مالی و....زمینه بیشتری برای بی تعهدی های اخلاقی و اجتماعی دارند و کوچک ترین سهل انگاری و اشتباهشان برای مردم بدبخت بیچاره خیلی گران تمام می شود....
نفرسوم۳۴۷۹۴۴۵۰۳:۳۰:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
باعرض معذرت ازجامعه پزشکی عالم بی عمل به چه ماند؟ به زنبوربی عسل که نه تنها فایده ای برای جامعه نداردبلکه خطرناک هم هستند خدایا ماسلامتی مون رودست کیا میدیم
یا مهدی۳۴۷۹۶۰۱۰۷:۵۲:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
باید مجوز تمامشون باطل بشه.
ناشناس۳۴۷۹۶۵۰۰۸:۱۶:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۷
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ •إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَن ذِكْرِ اللّهِ وَعَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ»آیه ۹۰ و ۹۱ سوره مائده اى کسانى که ایمان آورده اید! شراب و قمار و بت ها و ازلام (نوعى بخت آزمائى)، پلید و از عمل شیطان است، از آنها دورى کنید تا رستگار شوید! 91 ـ شیطان مى خواهد به وسیله شراب و قمار، در میان شما عداوت و کینه ایجاد کند، و شما را از یاد خدا و از نماز باز دارد. آیا (با این همه زیان و فساد، و با این نهى اکید،) خوددارى خواهید کرد؟! اینم نص صریح قرآن در مورد حرمت شراب... آیا حرفی برای گفتن باقی میماند؟؟ آیا مسلمانی و شرابخواری با هم جور در میاد؟؟
ناشناس۳۴۸۰۱۷۴۱۳:۲۵:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
چه بسا گناهکاری که توبه کند و در بهشت برود و تو درجهنم باشی پس بترس
ناشناس۳۴۷۹۶۹۹۰۸:۴۶:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
باید جلو چشم مردم شلاق بخورن یا درس عبرت برا سایرین بشه
ناشناس۳۴۷۹۸۱۶۰۹:۵۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۷
برخی پزشک‌ها پول‌های زیادی میگیرن وبرا یه نوبت باید باید سه ماه تو صف باشیم
رضا۳۴۷۹۹۶۲۱۱:۱۷:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
در هر صنفی هم آدم خوب هست هم بد لذا تعمیم دادن اشتباه چند پزشک به همه جامعه پزشکی کاملا غلط است وبی اعتماد کردن مردم به‌پزشکان را بهمراه دارد که در نهایت به ضرر همه و جامعه است
ناشناس۳۴۸۰۰۱۷۱۱:۴۱:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
متاسفانه مصرف مشروبات الکلی به شدت رایج شده مخصوصا بین بچه های نوجوان شاید این اتفاق تلنگری باشه که چه باید کرد باید تصمیم عاقلانه تری گرفت .
مسلم۳۴۸۰۰۳۱۱۱:۴۸:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
فقط اسم پزشک ها در رفته است
علیجانی۳۴۸۰۱۹۶۱۳:۳۵:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
پزشکان فرهیخته شیرازی با کلی ادعا اقدام به خوردن مشروب تقلبی کردند و بعضا به علت نداشتن اعتماد به نفس کافی اجبارا و برا ی اینکه از بقیه عقب نافتند مشروب تقلبی خوردند و احتمالا پس از خوردن کلی هم تعریف کردند .
ناشناس۳۴۸۰۲۱۷۱۳:۵۳:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۷
فقط یک جمله برگردید به دین مبین اسلام. وگوش بفرمان خدا باشید. هرکار فرمود خوبه انجام بده هرکاری فرمود بده انجام نده. بهمین راحتی. چرا طفره میرید. دست از توهم روشنفکری بردارید.
تقی۳۴۸۰۲۳۰۱۳:۵۸:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
چندسال دیگه یه مشت پزشک بدون تعهد و بی دانش در انتظار نسل سالخورده ایران خواهند بود
ناشناس۳۴۸۰۲۸۳۱۴:۳۷:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۷
همه میدانیم که مشروبات حرام است ولی در کل باید روی مشروبات نظارت داشته باشند چون سلامتی مردم به خطر میفته .
مهوش حبیبی۳۴۸۰۳۳۲۱۵:۰۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۷
دخترم پزشک بود خود در اثر قصور پزشکی درمانگاه مرگ مغزی شد وفوت کرد . تا کی ما باید تاوان بدیم ومادران عزادار عزیزان شوند لطفاً وزیر بهداشت رسیدگی کند متشکرم
Sadeq۳۴۸۰۳۳۷۱۵:۰۷:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
در تمام دنیا چه بخواهیم چه نخواهیم این مشکلات هست بجای پاک کردن صورت مسئله مشکل را باید حل کرد
ناشناس۳۴۸۰۳۵۲۱۵:۱۹:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۷
ولی انصافا تصور کنید یه پزشک بخواد بره یه جراحی برای بیمار انجام بده اونقوقت مشروب هم خورده باشه به نظرتون چی به سر اون بیمار فلک زده می یاد وقتی پزشکش هوشیار نیست؟
محمد۳۴۸۰۴۸۹۱۶:۵۴:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۷
اینا احتمالاً گول تبلیغ ات غلط غرب رو درباره خوردن مقداری مشروب برای سلامتی رو خورده‌اند فکر کردن اینجوری برا سلامتی بهتره این از کم تقوایی منشأ میگیره .
ناشناس۳۴۸۰۷۴۸۲۱:۴۱:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
واقعا خوردن .این خبر راسته .برخی پزشک ها مادی‌گرا شدن و از ایمان و مسلمانی فاصله گرفتند
ناشناس۳۴۸۰۸۳۱۲۳:۴۲:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۷
میخواستن نخورن به درک حرام خدا رو حلال میکنن با پول مردم میرن مراسم لهو و لعب تا درس عبرتی بشه برا بقیه.
ناشناس۳۴۸۱۱۵۵۱۰:۳۰:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۸
متاسفانه حرفه پزشکی لوث شده است و دلیل آن بعضی پزشکان هستند، چرا که اکثریتشان پولکی شده اند. حیف ...
ناشناس۳۴۸۱۲۰۸۱۱:۰۳:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۸
عجب نطام باید زمینه استفاده از مشروبات الکلی مطمئن رامهیا کند بیچاره الکل خودش باعث مرگ ومیر می شود واسلام بخاطر ضرری که به کبدوکلیه ها می زندحرامش کرده زهی خیال باطل
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  2. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  3. مأمور خاطی بازداشت شد

  4. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  5. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  6. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  7. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  8. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  9. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  10. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

  11. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

  12. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. یاسین رامین به ۳ سال حبس محکوم شد

  15.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  16. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

  17. مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح الزام به ثبت رسمی اسناد را تصویب کرد

  18. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  19. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  20. ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

  21. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  22. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

  23. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

  24. توقف آهنگ رشد مصرف موادمخدر بین دانش‌آموزان

  25. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

آخرین عناوین