واکنش تلویحی شریعتمداری به سخنان ظریف/ پاسخ زاکانی به احتمال کناره‌گیری از انتخابات

  4030330104 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش تلویحی شریعتمداری به سخنان ظریف/ پاسخ زاکانی به احتمال کناره‌گیری از انتخابات

واکنش تلویحی شریعتمداری به سخنان ظریف

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «متاسفانه برخی از نامزدها و یا مشاوران آنها در جریان مناظره‌ها و میزگردها به دروغ‌گویی و تحریف واقعیات پلشت و سیاه کارنامه خود روی آورده‌اند تا آنجا که بسیاری از سوابق سیاه و خسارت‌بار خود را که تنها با واژه فاجعه قابل بیان است، نه فقط نفی و انکار می‌کنند بلکه با ردیف کردن ده‌ها دروغ و ادعای خلاف واقع‌، از خسارت‌ها، دستاورد می‌سازند!

وادادگی‌های آشکار و دیپلماسی التماسی و شرم‌آور خود در برابر دشمنان تابلو‌دار مردم را شجاعت دیپلماتیک جا می‌زنند، تعطیلی هزاران کارخانه و مرکز تولید را پیشرفت اقتصادی قلمداد می‌کنند! دو‌برابر کردن تحریم‌ها به جای لغو آن را به این یا آن جریان موهوم نسبت می‌دهند! و‌...

بدیهی است که اگر این ادعاهای خلاف واقع و دروغ‌بافی‌ها با پاسخ مستند رو‌به‌رو نشود، می‌تواند به شناخت مردم از هویت واقعی کاندیداها که هدف اصلی از ابتکار انتخاباتی صدا و سیماست، آسیب جدی برساند و به مردم برای انتخاب گزینه مطلوب و شایسته، آدرس غلط بدهد. مخصوصاً آن که این‌بار هم دقیقاً مانند ماجرای فتنه آمریکایی- اسرائيلی ۸۸ تمامی رسانه‌های بیگانه دروغ‌های یاد‌شده را با جدیت پوشش می‌دهند و‌...

با توجه به نکته فوق، از برادر عزیزمان جناب آقای جبلی انتظار می‌رود -و انتظاری منطقی و قانونی نیز هست- که در برپایي میزگردها از کارشناسان برجسته و آشنا به امور نیز دعوت به عمل آورند تا در صورت مشاهده این‌گونه دروغگویی‌ها و ادعاهای خلاف واقع، با ارائه اسناد و مدارک و شواهد غیر‌قابل انکار، دروغ بودن این‌گونه ادعا‌ها را برای مخاطبان بازگو کنند و به خلاف‌گویان اجازه ندهند با معرفی «‌سراب‌» به جای «‌آب‌»، در شناخت واقعی مردم شریف کشورمان خلل ایجاد کرده و به آنها آدرس غلط بدهند.»

انتقاد خاندوزی از سخنان ظریف

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه در جریان مباحث انتخاباتی درباره عملکردهای اقتصادی سال های اخیر مسائلی مطرح شد،  باید توضیح داده شود و روشنگری انجام دهم تا واقعیات اقتصادی ایران در سال های اخیر مورد تحریف قرار نگیرد و صداقت خود را در عمل به مردم نشان دهیم.

وی ادامه داد: در هشت سال پایانی دهه نود، تولید ناخالص داخلی پرنوسان و غیر قابل پیش بینی بود و در دوره رکود قرار داشتیم. روند نرخ رشد اقتصادی سالیانه دهه نود بسیار پرنوسان بود. با وجود بهبود کوتاه مدت و موقت که در سال های ۹۵ و ۹۶ در رشد اقتصادی رخ داد، اما بلافاصله یک اقتصاد شکننده، به نرخ رشد اقتصادی بسیار پایینی رفت.

وی ادامه داد: عملکرد سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حکایت از این دارد که اقتصاد ایران از آن نوسان ها به رشد اقتصادی پایدار در حوالی عملکرد بلندمدت خود رسیده است. در گزارش اردیبشهت بانک جهانی، عبارت رشد اقتصادی پایدار و تاب آور آمده است و مسیر اقتصاد و خروج از رکود دهه نود را تایید کرده است.

خاندوزی گفت: فقط با عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ نمی شود عکس یادگاری دوساله گرفت و تمام مسیرهای بلندمدت که موجب تخریب سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شد را ندید. در همان دو سال هم عملکردها با ادعاها بسیار فاصله دارد. آمارهای رسمی کشور حاکی است در سال ۹۵، میزان سرمایه گذاری خارجی واقعا محقق شده کمتر از ۲ میلیارد دلار بود و در سال ۹۶  حدود ۲.۶ میلیارد دلار بود، اما در دولت بی ادعا و پرکار آیت الله رئیسی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: تجربه تلخ دهه ۹۰ از صفحه اقتصاد ما پاک نخواهد شد .حرف‌های احساسی که با واقعیت‌ها، اعداد و ارقام مراجع رسمی کشور فاصله زیادی دارد و باید ذکر کرد که کشورداری با حرف‌های رمانتیک شدنی نیست و این تجربه عملی و محقق شده است که در سابقه عملکردی دولت‌ها باقی خواهد ماند.

انتقاد روزنامه اصولگرا از مناظره اول

فرهیختگان نوشت: «مناظره خسته‌کننده دوشنبه بین نامزدهای پست ریاست‌جمهوری بیش از همه مخاطب را به این فکر فرو می‌برد که بعد از سال‌ها کار سیاسی و جابه‌جایی مسالمت‌آمیز قدرت آیا تمام زور نیروهای سیاسی درون نظام همین بزرگواران است؟

سوالی که اعضای محترم شورای نگهبان باید پاسخ بدهند. بعید می‌دانم جواب قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد ولی به هرحال هنگام پخش مناظره‌‍‌ها و تلاش آقایان کاندیدا برای رقابت انتخاباتی اگر ناظران محترم به این سوال فکر کنند به خیر و صلاح کشور نزدیک‌تر است.

متاسفانه هنوز به میانه مناظره اول نرسیده بودیم که گویا حرف حساب همه کاندیداها تمام شده بود و باقی زمان، اضافی به نظر می‌رسید. و سوال جدی‌تر اینکه چگونه قرار است چهار مناظره دیگر برگزار شود؟ سوال‌های کلی که نیازمند یک ترم دانشگاهی برای جواب هستند و پاسخ‌های کلی‌تر با کرور‌کرور شعار، به چه درد مخاطب می‌خورد؟

این سازوکار مناظره در لباس «رقابت اخلاقی» پوشانده شده، ولی مگر در بن‌بست حرف‌های کلی یا بی‌اخلاقی گیر کرده‌ایم؟ قاعدتا سرکار گذاشتن مخاطب و شب‌نشینی کاندیداها و پخش زنده هرچه باشد، مناظره نیست.»

هشدار وطن امروز درباره تکرار انتخابات 92

وطن امروز نوشت: «شاید در ابتدای این دوره از انتخابات تصور می‌شد جبهه انقلاب از تجربیات تلخ انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم (1392) عبرت گرفته و زمینه را برای سوءاستفاده جبهه رقیب در طرح مسائل هیجانی و تبدیل رقابت به دوقطبی‌های کاذب فراهم نمی‌کند اما به نظر می‌رسد نباید چندان نسبت به این موضوع دلخوش بود. متاسفانه برخی کاندیداهای جبهه خودی طی روزهای اخیر مواضعی گرفتند که زمینه‌های ایجاد فضای دوقطبی را تقویت می‌کند.

روز گذشته نیز یکی از مجری - کارشناسان برنامه گفت‌وگوی سیاسی آقای پزشکیان، به شکل عجیبی مطالبی را مطرح کرد که موجب تحریک و ترغیب ظریف و اتخاذ مواضع تند از سوی وی و در نتیجه اقدام برای بازسازی دوقطبی 1392 شد. اینکه بازسازی دوقطبی 1392 در انتخابات 1403 به سود کدام جبهه سیاسی است، نیازی به کنکاش و جست‌وجوی زیادی ندارد.

به هر حال این راهبرد اصلاح‌طلبان و ستاد آقای پزشکیان نیز برای جلب نظر توده‌هاست. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که نظرسنجی‌ها داده‌های مشخصی درباره اعتقاد و باور مردم نسبت به گره‌گشایی توافقات خارجی بر موضوعات اقتصادی دارد. باید نسبت به این واقعیات، هوشمندانه و با دقت عمل کرد.

متاسفانه روز گذشته و پس از اظهارات ظریف در تلویزیون، بخشی از بدنه جبهه انقلاب تمرکز خود را روی پاسخگویی به مطالب خلاف واقع ظریف گذاشت. اگرچه ذکر موارد خلاف ضروری است و باید جامعه نسبت به واقعیات مربوط به توافق هسته‌ای همچنان آگاه و مطلع بماند اما به یاد داشته باشیم که زمینه این دوقطبی، قطعا به سود جبهه انقلاب نیست...

یکی از امتیازات اصلاح‌طلبان در این انتخابات نسبت به جبهه انقلاب این است که توجه و تمرکز آنها روی یک کاندیداست و آنها می‌توانند اقدامات خود را متمرکز و منسجم کنند. در جبهه انقلاب اما به واسطه تعدد کاندیداها، انسجام و تمرکز فکری وجود ندارد.

از سوی دیگر شوربختانه هواداران برخی کاندیداها بخشی از اقدامات خود را روی تخریب کاندیدای خودی متمرکز کرده‌اند که این حقیقتا خسارت‌بار است. نگاهی به وضعیت فعلی نشان می‌دهد توان جبهه انقلاب در رقابت کاندیداهای خودی با یکدیگر دارد تحلیل می‌رود.

مهم‌ترین ضرورت جبهه انقلاب در وضعیت فعلی، خروج از تکثر است. تکثر قطعا از انسجام فکری توده‌های طرفدار جلوگیری کرده و مانع می‌شود رفتار انتخاباتی آنها مانند یک موتور محرک، باعث جلب توجه سایر اقشار به کاندیدای نهایی جبهه انقلاب شود، بنابراین باید همه کاندیداهای جبهه انقلاب موضع واحد و یکسانی درباره ضرورت وحدت و خروج از تکثر مطرح کنند. اجماع، راه پیروزی ما بر جریان مقابل است.»

انتقاد روزنامه نزدیک به قالیباف از کارشناس صداوسیما

صبح‌نو درباره سخنان ظریف در برنامه میزگرد سیاسی نوشت: « ابتدا این اشتباه کارشناس برنامه بود که با سوال نسنجیده موجب شکل‌گیری فضای دوقطبی بر سر برجام شد و در ادامه پاسخ‌هایی که آقای ظریف که به عنوان کارشناس همراه آقای پزشکیان در این میزگرد حضور داشت، در دفاع از عملکرد خود در مذاکرات هسته‌ای به فضای دوقطبی شکل گرفته دامن زد.

اساسا موضوع گره زدن مشکلات داخلی به سیاست داخلی بارها از سوی رهبر انقلاب نهی شده است و مناظره‌های صداوسیما نیز به گونه‌ای برگزار می‌شود که چنین دوقطبی‌هایی شکل نگیرد، بنابراین در چنین شرایطی کارشناس برنامه نباید با سوال خود فضا را به این سمت می‌برد.

آقای فؤاد ایزدی پیش از این نیز در میزگرد آقای سعید جلیلی از قامت سوال‌کننده خارج شد و به‌عنوان یار کمکی او عمل کرد و این‌بار نیز با سوال خود، فضا را به سمت انتخابات 92 کشاند.»

فرداشب؛ دومین مناظره

مناظره‌ جدید نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری در حالی پنجشنبه ـ ۳۱ خرداد ماه ـ روی آنتن می‌رود که موضوع دومین مناظره هم «اقتصادی» است و در استودیو ۱۱ سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دومین برنامه مناظره که با موضوع اقتصاد همراه خواهد بود، با عنوان «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» فردا ۳۱ خرداد ماه ساعت ۲۰ از تلویزیون و رادیو زنده پخش خواهد شد.

اظهارات مهم نامزدهای انتخابات

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم گفت: از اینکه با افراد جناح‌های دیگر همکاری کنم ترسی ندارم زیرا رئیس‌جمهوری همه مردم هستم و باید از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنم. اگر به دنبال جناح بندی باشیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

پورمحمدی با بیان اینکه سیاست خارجی یکی از موضوعاتی است‌ که‌ به‌طور جدی نیاز به وفاق ملی دارد، اظهار کرد: در عرصه‌ بین‌المللی باید دارای مواضع روشن و باوفاق باشیم. اگر چیزی را کشور قبول‌ و رهبری تأیید کرد، همه‌ باید حمایت کنیم و کسی‌ حق ندارد آن را تضعیف کند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: فرهنگ از جنس فکر، اعتقاد، عاطفه و احساس است. راه تحول فرهنگی کشمکش و ابزار فیزیکی نیست و فرهنگ را کف خیابان نمی‌توان درست کرد. باید برگردیم ببینیم کجا درست عمل نکرده‌ایم که‌ به‌ اینجا رسیده‌ایم. اسلام به انسان حرمت گذاشته است. باید به زنان، دختران و پسرانمان احترام بگذاریم و بعد با آنان گفت‌وگو کنیم. ما مسئولیم چه کسانی را به میدان می‌فرستیم.

مسعود پزشکیان در سفر به اصفهان و در جمع مردم این شهر با اشاره به مشکلات موجود در استان اصفهان گفت: مشکل آب، زاینده رود و آلودگی هوای اصفهان معضل است و نمی‌توان بدون حل این مشکلات در اصفهان زندگی کرد. باید راه حل علمی داشته باشیم و آدم‌های دانشمند، عالم و کارشناس می‌خواهیم. برای فوتبال مربی از خارج می‌آورند، در حالی که مربیان متخصص خود را داریم. به انسان آگاه و عالم باید سجده کرد تا از فرار نخبگان جلوگیری کنیم.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد دانشجویان و استادان را برای اندیشه خود از دانشگاه اخراج کنند. فیلترینگی که درست کرده‌ایم، مشکل مردم را حل نمی‌کند. باید صدای دختران و زنانی را که به آنان ظلم می‌کنند بشنویم و اگر نشنویم، کارمان تمام می‌شود. با صندوق رای قهر نکنید، من تا جایی که بتوانم مشکلات شما را حل می‌کنم.

سعید جلیلی با حضور در جمع اساتید دانشگاه تهران، اظهار کرد: شعارم صرفاً برای فضای انتخابات نیست بلکه برنامه و سیاستی است که برای اداره کشور برای ۴ سال آینده کشور به کار خواهم گرفت. بر اساس مطالعه و بررسی عرض می‌کنم که در بزنگاه تاریخی و فرصتی کم نظیر به سر می‌بریم. به لحاظ داخلی و منطقه‌ای و بین المللی یک جهان فرصت برای مان وجود دارد. خوب چطور باید از این فرصت استفاده کرد؟ باید از این فرصت و جهش استفاده کرد و اینجاست که یک جهان فرصت به دست یک رئیس جمهور باید به ایران جهش تبدیل شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باید از ظرفیت عظیم دانشگاه‌ها در دستگاه دیوان‌سالار کشور به درستی استفاده شود. یک جهان فرصت و یک ایران جهش یک شعار نیست بلکه ما آن را اجرایی خواهیم کرد. با اجرایی شدن این شعار خواهید دید که رفاه و معیشت و اقتصاد کشور چطور دچار تحول می‌شود. با برنامه و ایده می‌توان ظرفیت‌های عظیم دانش آموختگان دانشگاه‌ها را پای کار آورد.

محمدباقر قالیباف در همایش «زنان، پیشران پیشرفت ایران» که در سالن همایش‌های نورالرضا تهران برگزار شد، با بیان این‌که «زنان پایه‌های اصلی تحول در کشور هستند»، اظهار کرد: بر این باورم که و با همه زمان و دختران ایرانی عهد می‌بندم که خانواده و زن در خانواده مهمترین عنصر و سلول جامعه است؛ به این معنا که ما هرچه از جامعه توقع داریم، اول از خانواده با محوریت زن است و این اساس کار ماست.

وی افزود: زن به عنوان یک مادر مهمترین عنصر فرهنگی در جامعه ماست. در حقیقت فرهنگ، زنانه‌ترین عنصر در جامعه است و از اینجاست که ما زنان را پیشران اصلی پیشرفت می‌دانیم و در همه مسائل این زنان هستند که مبدا هستند و در سابقه مدیریت من  توجه و باور به زنان دیده می‌شود. معتقدم اگر مادران ما آرامش و آسایش داشته باشد، جامعه ما آرامش و آسایش دارد.

واکنش زاکانی به احتمال کناره‌گیری از انتخابات

علیرضا زاکانی در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کناره‌گیری‌اش از ادامه رقابت‌های انتخاباتی، تصریح کرد: اگر خطری جهت‌گیری دولت شهید رئیسی را  تهدید کند همه دوستان جبهه انقلاب باید با هم تفاهم کنند. بالطبع این مسئله بعد از مناظرات محل تصمیم است و اصلا ممکن است این جریان ارتجاع طلب به توفیق نرسد و دیگر لزومی به کنار رفتن کاندیداهای جبهه انقلاب از گردونه رقابت‌ها وجود نداشته باشد. به هر حال بعد از مناظرات مشخص می‌شود چه کسی جلو است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در شرایط فعلی خودم را به نسبت سایر کاندیداها ارجح و توانمندتر می‌دانم و معتقدم ایده‌ها و سابقه کاری‌مان قابل مقایسه با دیگران است و حتما اقبال مردمی را هم خواهم داشت اما به هر حال اینکه از الان حرف انصراف یا کناره‌گیری مطرح شود، درست نیست. رقابت بین کاندیداها در شرایط فعلی جدی است و مصلحت نهایی را اقبال مردم مشخص می‌کند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با تسنیم درباره اجماع نامزدهای اصولگرا گفت: «اگر موضوع پیروزی جبهه انقلاب باشد، ما تجارب مختلفی داریم. ما سال 84 متشتت بودیم اما پیروز شدیم. سال 96 متحد شدیم اما پیروز نشدیم. سال 92 متشتت بودیم و پیروز نشدیم.

اینکه چه کسی کنار برود و در این صورت رایش به نفع چه کسی خواهد بود، معلوم نیست. مشخص نیست اگر کسی کنار برود مثلاً رایش به نفع کاندیدای مدنظرش باشد.

در دوره قبل هم که روی یک گزینه نهایی اجماع شد، باز آرای سفید قابل تحلیل هستند که آیا آن دو بزرگواری که کنار رفتند به کاندیدای اصلی کمک کردند یا نه؟ بالاخره اینکه سه چهار میلیون رای سفید داده شد قابل تحلیل است.

مردم باید احساس کنند که رقابت جدی است و این روی مشارکت اثر می‌گذارد. در دوره های قبل، هم رئیس جمهور وقت و هم معاون اولش کاندیدا شدند اما بقیه را به پوششی بودند منتسب می‌کنند.

من خودم شخصاً اگر احساس می‌کردم حرفهایم را کس دیگری می‌زند و آن فرد اصلح‌تر است، نباید می‌آمدم. شرعاً درست نبود که بیایم و ثبت نام کنم. اگر فردی اصلح‌تر از خودش را در کار می‌شناسد، به گفته معصوم(ع)، ملعون است اگر برای گرفتن آن پست اقدام کند.

اینکه آدمها تا آخر می‌مانند یا خیر، تصمیم خودشان و کمپین انتخاباتی شان است که بمانند یا نمانند.»

***

ضرغامی: هنوز تصمیم نگرفتم به کدام نامزد رای بدهم

به گزارش ایلنا، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: ممکن است در طول سالیان گذشته اشخاص مختلف درباره افراد مختلف قضاوتی بکنند ولی این قضاوت ها مربوط به سال های قبل است که در جایگاه خود محفوظ است ولی در انتخابات نمی تواند کسی را راهنمایی کند که به چه کسی رای بدهد.

وی ادامه داد: من هنوز تصمیم نگرفتم که به چه کسی رای بدهم. خانواده ام هم هنوز تصمیم نگرفتند، آخرین صحبتی که با خانواده‌ام داشتم دیدم می خواهند بین ۳-۴ نفر قرعه کشی کنند البته بد هم نیست قرعه کشی.

***

روایت زارع‌پور از افزایش سرعت اینترنت

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه دولت با بیان اینکه ظرفیت اینترنت بین‌الملل دو برابر شده است گفت: بیش از ۲ برابر نیاز کشور اینترنت داریم اگر قطعی صورت بگیرد دچار اختلال نمی‌شویم در سال‌های گذشته اگر یک کابل دریایی قطع می‌شد اینترنت دچار اختلال می‌شد؛ اما بارها قطعی‌هایی از این دست از جمله دریایی و زمینی داشتیم که دچار اختلال نشدیم و دلیل آن این است که مسیرهای ورودی اینترنت به کشور را متنوع کردیم و بیش از نیاز کشور ظرفیت اینترنت داریم که اگر قطعی پیش آمد مسئله‌ای ایجاد نشود.

وی بیان کرد: حاصل این اقدامات این شده که ما از ابتدای دولت تاکنون نه به روایت وزارت ارتباطات که هرچند داشبوردهای ما این را نشان می‌دهد؛ اما به روایت داشبوردهای بین‌المللی سرعت اینترنت ثابت و همراه ما همواره روبه افزایش بوده در آخرین گزارشی که دیروز از داشبوردهای جهانی در ماه جاری منتشر شد سرعت اینترنت ثابت و سیار ما افزایش پیدا کرده است که داشبوردهای ما نیز همین را نشان می‌دهد.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: میانه سرعت اینترنت همراه در ابتدای دولت بر اساس این داشبوردهای بین‌المللی حدود ۲۱.۵ بوده که اکنون به بیش از ۳۷ رسیده و در حوزه ارتباطات ثابت در ابتدای دولت ۹.۲ دهم بوده که اکنون بیش از ۱۵ شده در ارتباطات ثابت و سیار حدود ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

زارع‌پور تصریح کرد: قولی به مردم داده بودیم که افزایش تعرفه‌ای که سال گذشته داشتیم صرف توسعه شبکه خواهد شد و تا خرداد ماه ۳۰ درصد سرعت افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین برای پایش این موضوع هم خودمان این داشبورد را اندازه‌گیری کردیم و هم گزارش‌های مراجع جهانی نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد سرعت نسبت به دی ماه افزایش پیدا کرده است.

***

روایت دستیار رئیسی از نظرات متفاوت رئیس جمهور شهید

سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در گفتگو با تابناک از احتمال رفع فیلتر اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ در دوره دوم دولت رئیسی در صورت تداوم می‌گوید و می‌افزاید: شهید رئیسی به دنبال بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی بود و در آخرین مصاحبه‌های خود هم بار‌ها بر اهمیت کسب و کار مردم تاکید کرد.

او می‌افزاید: در گفت و گویی که با رئیسی داشتم از آسیبی که فیلترینگ به کسب و کار مردم می‌زند سخن گفتم و پیشنهاداتی را ارائه کردم و رئیس جمهور شهید هم این پیشنهادات را ارجاع دادند و لایحه‌ای نیز در زمینه در وزارت ارتباطات آماده شد.

او با اشاره به بند ۱۱ حکم آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: با توجه به پیشنهادات و رویکرد مثبت شهید به گشایش کسب و کار‌ها احتمال اینکه در ادامه دولت نرم افزار‌های معروف فیلتر شده رفع فیلتر می‌شدند تقریبا قطعی بود؛ ایشان با ارجاع این موضوع به کارشناسان تاکید کردند تصمیمی گرفته شود که در عین حالی که به امنیت ملی ضربه نخورد مردم هم دچار آسیب نشوند به همین خاطر رفع فیلتر این نرم افزار‌ها با رعایت برخی اصول تقریبا قطعی بود.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی همچنین می‌گوید: با وجود تاکید چندین باره آیت الله رئیسی، نتوانستم در جلسات هیئت دولت حضور پیدا کنم که دلیل این تصمیم را باید از دبیر هیئت دولت بپرسید، اما شهید رئیسی اعتقاد به ویژه‌ای به خردمندی زنان داشت. 

پاد عنوان می‌کند: زنان زیادی در سطح بالای مدیریتی در دولت سیزدهم مشغول به کار هستند و تصمیمات مهمی در این دولت در مورد حکمرانی زنانه گرفته شده و با توجه به نگاه آقای رئیس جمهور پیش بینی می‌شد که در صورت تداوم دولت، وزیر زن در دولت دوم شهید رئیسی منصوب شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۴۱۰۳۰۰:۵۱:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۳۱
ظریف حدود ۸ دقیقه صحبت کرد.چرا اینقدر براشفته شدید؟چرا جوابش را بجای توهین و تهدید،مستدل و منطقی و مستند نمیدهید؟
سلام۳۵۲۴۱۰۷۰۰:۵۸:۰۳ ۱۴۰۳/۳/۳۱
هر کسی که ادعا می‌کنه در مورد برجام و حجاب و... چون خودشم می‌دونه باید سیاستها رو اجرا کنه فقط برای رای گرفتن ادعا می‌کنه
ناشناس۳۵۲۴۱۱۴۰۱:۰۴:۲۶ ۱۴۰۳/۳/۳۱
دکتر ظریف فقط روزهای خوش اقتصادی رو به مردم یادآوری کرد یعنی همون دو سه سالی که حال سفره معیشت مردم خوب بود
ناشناس۳۵۲۴۱۲۳۰۱:۱۳:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۱
نفر اول پور محمدی است دوم پزشکیان
ناشناس۳۵۲۴۱۵۸۰۱:۵۰:۲۵ ۱۴۰۳/۳/۳۱
از نظام خواهش می شود رأفت اسلامی را کنار گذاشته و دولت قبلی را محاکمه علنی کند .
ناشناس۳۵۲۴۲۰۴۰۴:۵۹:۰۶ ۱۴۰۳/۳/۳۱
انتخابات رسید به مرحله انتخاب بین بد و بدتر
ناشناس۳۵۲۴۲۳۱۰۶:۵۹:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۳۱
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار و سلطان قلم و بیان که در بزنگاه های تاریخی به وظیفه خود بدرستی عمل میکنند
ناشناس۳۵۲۴۲۵۰۰۷:۵۱:۳۴ ۱۴۰۳/۳/۳۱
متاسفانه این شش نفری که شورای نگهبان تایید کرده هیچکدام مرد میدان ریاست جمهوری نیستند و توانایی اداره درست و اصولی کشور را ندارند .
ناشناس۳۵۲۴۲۶۰۰۸:۱۸:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۳۱
با توجه به گرانی و تورم افسار گسیخته و وضعیت افتضاح بوجود آورده شده برای عفاف و حجاب در جامعه نااهلان و نامحرمان با سو استفاده از شرایط بوجود آمده شمشیرها را از رو بسته و در صدد جذب رای از اقشار خاص جامعه هستند که جبهه انقلاب باید با اجماع بر روی یک نامزد باطل السحر نااهلان و نامحرمان شوند
حرف مردم۳۵۲۴۲۶۱۰۸:۲۳:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۳۱
با سلام هر نامزدی که قاطعانه از مذاکره با آمریکا و رفع کامل تحریم ها و همچنین حذف گشت ارشاد حمایت کند ،شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد.
ناشناس۳۵۲۴۲۹۳۰۸:۳۸:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۱
مردم گول کسانی که شعار رفع تحریم می دهند را نخورند این ها فقط می گویند تحریم ها را بر می داریم ولی هیچ روشی ارائه نمی دهند
ناشناس۳۵۲۴۳۰۳۰۸:۴۶:۴۸ ۱۴۰۳/۳/۳۱
کلمه دوقطبی سازی همان تحریک آرای خاموش به حضور در انتخابات. البته اظهرالمن الشمس است که آرای خاموش برای جلیلی ها به میدان نمی آیند. مردم از شرایط حاضر و مشکلات اقتصادی و فساد آزرده و ناراحت هستند .اگر تحرکی نشود مثل انتخابات مجلس رای می دهند اما تحرک یعنی برد اصلاح طلبان .
ناشناس۳۵۲۴۳۱۳۰۸:۵۳:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۱
کشور را بیراهه بیرند اما همچنان پرمدعا و هرازگاهی می آیند با حرف های دروغ و نادرست اعلان حضور می کنند .
ناشناس۳۵۲۴۳۱۷۰۸:۵۵:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۳۱
جناب ظریف در دولت شما درآمد دلاری مردم از 151 دلار در کف حقوق به 100 دلار کاهش یافت اما در دولت رئیسی به 122 دلار افزایش یافت و خودتان را با آن دولت شهید مقایسه نکنید هیچ وقت
ناشناس۳۵۲۴۴۸۶۱۱:۳۰:۴۲ ۱۴۰۳/۳/۳۱
آقای شریعتمداری! دست از کلی گویی بردار با سند و مصداقی حرفهات رو بزن.
مصطفی۳۵۲۴۴۹۷۱۱:۳۵:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۳۱
سلام آقایان خاندوزی و شریعتمداری اگردر مخالفت در ارائه آمار واعداد و عملکرد دولت آقای روحانی مطلب قابل دفاعی دارید بعد از انتخابات ترتیب جلسات مناظره سریالی در موضوعات مختلف را با تیم دولت آقای روحانی در صدا وسیما با وقت کافی را بدهید تا هردو طرف ادله خودرا ارائه کنند ودر نهایت این صاحبان اصلی مملکت یعنی مردم هستند که قضاوت خواهند کرد
ناشناس۳۵۲۴۵۱۱۱۱:۴۵:۱۶ ۱۴۰۳/۳/۳۱
مردم آدم کاربلد میخوان دوره حرف و شعار تمام شده
ناشناس۳۵۲۴۶۰۳۱۲:۵۸:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۳۱
هدف ظریف دو قطبی سازی بود اما مردم دیگه فریب این دو قطبی سازی های کاذب را نمی خورند.
ناشناس۳۵۲۴۷۱۷۱۳:۵۹:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۳۱
تردید نکنید رمز پیروی وحدت کلمه است اگر خلاف این را براساس یکی دو مورد تاریخی ولو اتفاق افتاده باشد تحلیل می کنید قطعا بدانید اشتباه می کنید اصل بر وحدت کلمه است.
علی۳۵۲۴۷۷۸۱۴:۴۵:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۳۱
چنان می گویید کاندیداهای جبهه ی انقلاب، که انگار طرف مقابل کاندیدای طرف مقابل کاندیدای ضد انقلاب است؟ همین ایجاد دو قطبی و بد و خوب موجب از هم گسیختگی مردم گردیده، طوری که کاندیداهای بقول نویسنده، انقلابی هم در مناظرات قادر به اتفاق نظر نبوده و نیستند. در پایان اینکه طرف مقابل هم توسط شورای نگهبان تأیید شده است.
ناشناس۳۵۲۴۸۸۹۱۶:۱۰:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۳۱
اگر کسی قول بدهد که قیمتها را به سال ۹۶ برمیگرداند من صددرصد به ایشان رأی خواهم داد
ناشناس۳۵۲۵۵۳۱۰۱:۵۴:۳۰ ۱۴۰۳/۴/۱
سخنان ظریف، عین واقعیت و حقیقت بود. عده ای در تکاپو هستند تا با قلب حقایق چهره ظریف را خراب کنند و از این راه برای خود اعتباری بسازند .
ناشناس۳۵۲۵۶۹۸۰۹:۰۲:۴۸ ۱۴۰۳/۴/۱
پزشکیان که بنده خدا الان 70 سالشه و کلا طوری وارد کارزار انتخابات شده که آنچنان خودش هم دنبال رای آوردن نیست انگاری اسم نوشت فقط استمراری برای رای آوردن نداشته قاضی زاده و زاکانی هم که میدونن که رای نمی آورند پور محمدی هم که احساس میکنم کلا برنامه خاصی ندارد همین که تایید شده انگاری غافلگیر شده مثلا تو مناظره دوم در باره بهداشت و درمان و آموزش عمومی و عالی ایده ای نداشت جلیلی هم که آدم خوبی هستش ولی کاملا معلوم هست کار اجرایی نکرده و آدم منعطفی نیستش و نمی‌تواند با آدمهای متنوع داخل بدنه دولت کار کند اگر رای بیاورد کشور قفل میشود میماند قالیباف کسی که هم کار اجرایی کرده و هم همسو با حاکمیت در سایه کشور بوده که بهترین گزینه بین این شش نفر هستش هر چند نشأن داده مدیران پر حاشیه دور خودش جمع کرده که سلامت مالی مشکل دارن و کارها پر هزینه و گاهی کم کیفیت انجام میشود
علی۳۵۲۵۷۰۷۰۹:۱۶:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۱
اقای ظریف که در الفبای سیاست خارجی کشور با آنهمه سوابق کاری خود مانده و در مذاکره با دشمن واداده حالا برای توجیه شکست خود همانند روحانی به ایات قرآن متوسل میشود باید به ایشان گفت اقای ظریف با دشمن بدعهد که بارها زیر تعهدات خود زده باید طبق ایات بعدی قرآن که شما به آن استناد کردید باید با قدرت برخورد کرد نه اینکه بازهم بروید توافق مجدد همراه با دادن امتیاز نقد را کلید بزنید.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  17. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  18. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  19. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  20. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  23. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  24. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  25. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

آخرین عناوین