تکدی گری نوین در بهشت زهرا | این افراد پول زیادی به جیب می زنند!

  4030401027 ۱۳ نظر، ۵ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

افراد بسیاری در بهشت زهرا وجود دارند که از فرصت استفاده کرده و پول بسیاری به دست می آورند.

تکدی گری نوین در بهشت زهرا | این افراد پول زیادی به جیب می زنند!

به گزارش گسترش نیوز، یکی از مکان هایی که اگر حواسمان نباشد، جیبمان خالی می شود، بهشت زهرا است. خدا نکند که گذر کسی به این مکان بی افتد اما اگر گذرتان به بهشت زهرا افتاده باشد، افرادی را مشاهده می کنیم که بدون اجازه، بطری های گلاب را باز می کنند و روی خاک می ریزند و یا اینکه سر خاک نشسته و مشغول تلاوت قرآن می شوند. این شیوه را شاید بتوان نوعی از تکدی گری دانست که بدون اجازه، اقداماتی را انجام می دهند و در ازای آن پول دریافت می کنند. لازم به ذکر است پولی که درخواست می کنند زیاد است و تا دریافت نکنند، صحنه را ترک نخواهند کرد.

بهشت-زهرا۲

هفته گذشته، مسیرمان به بهشت زهرا بود. شخصی با یک کسیه مشکی سرخاک آمد و چند بطری گلاب روی خاک پاشید. باتوجه به آنکه خانواده متوفی، مشغول عزا داری بودند و به اطراف توجهی نداشتند، متوجه حضورش نشدند. این شخص بعد از آنکه چند بطری گلاب را روی خاک خالی کرد، درخواست مبلغ بالایی پول را از خانواده متوفی کرد و تا پولی دریافت نکرد همان جا ایستاده بود. این نکته را هم باید اشاره کرد که اصلا بوی گلاب نمی آمد و بعد ها متوجه شدیم که ترکیب دخل بطری، آب و گلاب است. این شخص به گفته خودش، برای ۷ بطری گلاب، درخواست مبلغ ۳۵۰ هزار تومان پول کرد اما در نهایت با ۱۰۰ هزار تومان هم راضی شد. می توان گفت که تعداد این افراد که ترکیب آب و گلاب را روی خاک می ریزند، در بهشت زهرا بی شمار است شاید تعدادشان به هزار نفر هم برسد. شیوه جالبی است که مدتی می شود در شهر بزرگ بهشت زهرا رواج پیدا کرده است. به دنبال این شخص که حرکت کردیم، خودرویی در انتظارش بود و گویا باید بر سر خاک شخصی دیگر می رفت تا بتواند پول بیشتری کسب کند.

 

بهشت-زهرا۳

عده ای هم در کنار آمبولانس حمل متوفی ایستاده اند و روی کاغذ آدرس قطعه را یادداشت می کنند. پس باید انتظار داشت که به زودی سر و کله آن ها پیدا خواهد شد تا با شیوه های متفاوت اقدام به دریافت پول کنند. کودک، نوجوان و پیر زن، افرادی هستند که این روزها در بهشت زهرا مشاهده می شوند که به عنوان صدقه پول می گیرند. لازم به ذکر است که این کودکان و نوجوانان دختر هستند تا دل افراد بیشتر بسوزد. در اولین اقدام درخواست پول می کنند و زیر ۵ هزار تومان هم برایشان افت دارد و قبول نمی کنند. اگر ببینند پولی به آن ها داده نمی شو، درخواست میوه و خوراکی می کنند تا به هر ترتیبی شده با دست پر از سر خاک بروند. شما حساب کنید که اگر روزانه به سراغ ۵۰ نفر بروند و میانگین ۵ هزار تومان بگیرند، روزانه ۲۵۰ هزار تومان درآمد دارند. تازه این مبلغ در کم ترین حالت ممکن است و عده ای پول بیشتری می دهند. این شیوه تکدی گری اگر جلویش گرفته نشود، باید شاهد آن باشیم که بهشت زهرا به زودی تبدیل به مکانی برای درآمد تکدی گر ها خواهد شد و سود اصلی را خودمان می دانیم که مافیا می برد.

تکدی-گری

با ادامه بررسی درباره اتفاقات و اقداماتی که در بهشت زهرا صورت می گیرد، متوجه شدیم که در یکی از سایت ها، افرادی که مداحی بلد هستند، تبلیغ خود را گذاشته و نوشته اند که آمادگی برای خواندن در مراسم ترحیم را دارند. این افراد در آگهی خود نوشته اند که، اجرای حرفه‌ای مراسم با استفاده از زیر صدا و نوازندگان مجرب صورت می گیرد و برای مراسم ختم شرایط ویژه ای دارند. همچنین درباره مبلغ نیز مطرح کرده اند که هزینه ما بعد از اتمام مراسم و در صورت رضایت شما دریافت می گردد. هزینه مداحی در مراسمات خاکسپاری و ترحیم و ختم متفاوت است و از ۵۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان بالا می رود. البته در خود بهشت زهرا، افرادی حضور دارند که به محض شناسایی یک متوفی جدید، با میکروفن و بلندگو حاضر می شوند و اقدام به خواندن می کنند. در بسیاری از مواقع با مخالفت خانواده متوفی رو به رو می شوند و در مواقعی هم بدون هیچ مخالفتی کار خود را انجام می دهند و در آخر هم ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنند. البته این هم یکی از شیوه های کاسبی در بهشت زهرا است.

مداح

از شهرداری محترم، شورای شهر تهران و سازمان بهشت زهرا درخواست می شود تا جلوی تکدی گری در این سازمان را بگیرند تا شاهد گسترش این افراد در این محیط نباشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۲۵۸۱۷۱۱:۱۰:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۱
خدا باعث و بانی فقر مردم ایران را در آخرت عذاب کند
ناشناس۳۵۲۶۳۳۸۱۹:۴۲:۴۲ ۱۴۰۳/۴/۱
ان شاءالله خدا تنبلی ودنبال پول مفت دراوردن رو هم درمیان ما ایرانیان نابود کنه.
ناشناس۳۵۲۵۸۵۹۱۱:۴۰:۵۶ ۱۴۰۳/۴/۱
در آرامستان های شهرستانها هم همین مسئله ، کم و بیش وجود دارد. تکدی گرهایی هستند که هنگام پذیرایی از مهمانها هجوم میاورند به ظرف میوه و باعث خجالت میزبان میشن
حمید۳۵۲۵۸۶۴۱۱:۴۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱
اکثرا افغانی هستند.
هوشنگ۳۵۲۵۸۶۵۱۱:۴۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱
من سال ۹۲ در ترمینال جنوب اسفند دود می کردم با زور پول می گرفتم روزی ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومن درآمد داشتم. ما متکدیان از کار برای غریبه متنفریم
ناشناس۳۵۲۵۸۷۲۱۱:۵۵:۵۵ ۱۴۰۳/۴/۱
این یک نمونه از مسائل است. صبح تا شب زندگی درگیری شده.
بهرام۳۵۲۵۸۸۶۱۲:۱۰:۵۹ ۱۴۰۳/۴/۱
مقصر اصلی اگر نگوییم در این قضیه دست داردخود سازمان بهشت زهرا میباشد
ناشناس۳۵۲۶۰۵۱۱۴:۰۸:۴۷ ۱۴۰۳/۴/۱
وقتی شما از قبر درآمد دارین چرا به این کارا ایراد میگیرید؟ برید از اساس کار رو درست کنید.
ناشناس۳۵۲۶۲۰۶۱۶:۵۰:۳۷ ۱۴۰۳/۴/۱
این کار تکدی گری نیست
ناشناس۳۵۲۶۲۸۴۱۸:۴۲:۲۳ ۱۴۰۳/۴/۱
بهشت زهرا زیر نظر شهرداری است. شهرداری باید با این قضیه برخورد کند
ناشناس۳۵۲۶۲۸۶۱۸:۴۳:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۱
آقای زاکانی کلاهت را بالاتر بزار
ناشناس۳۵۲۶۴۵۸۲۲:۵۹:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱
در ترمینالها هم قبل ازحرکت اتوبوس، کسانی وارد اتوبوس می شوند و به کل مسافران کیک و ابمیوه می دهند و مسافران هم با این تصور که پذیرایی خود اتوبوس است خوراکیها را باز می کنند و بعد همان شخص که تا انتهای اتوبوس رفته، به آنها مراجعه و مبلغی بیش از حد متعارف رابابت انها مطالبه می کند!!!
ناشناس۳۵۲۶۵۰۱۲۳:۴۱:۱۴ ۱۴۰۳/۴/۱
تکدی گری در کشور ما جرم است ولی هرگز ندیدیم که با آن برخورد شود. واقعا که!!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  7. زاکانی انصراف داد

  8. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  9. انتخابات ایران؛ جلوه ای از یک درختِ تنومند

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. بازنگری کنید

  14. نیازهای توسعه‌ای ایران بازی چند جانبه را می‌طلبد

  15. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  16. پزشکیان: صدای بی‌صدایان هستم/ دروغ نمی‌گویم

  17. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  18. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  19. با نظرات کارشناسان اطراف «پزشکیان» آشنا شوید

  20. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  21. جلیلی: من روی «همه» مردم ایران حساب باز کرده‌ام

  22. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  23. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  24. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  25. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

آخرین عناوین