تاکید شریعتمداری بر ائتلاف اصولگرایان/ انتشار نتایج دو نظرسنجی/ حمایت جبهه پایداری از جلیلی

  4030404106 ۱۴ نظر، ۲ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید شریعتمداری بر ائتلاف اصولگرایان/ انتشار نتایج دو نظرسنجی/ حمایت جبهه پایداری از جلیلی

تاکید شریعتمداری بر ائتلاف اصولگرایان

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: «کسانی که تا دیروز به دشمنی با آن شهید بزرگوار برخاسته بودند و سابقه پادویی دشمنان بیرونی اسلام و انقلاب را در کارنامه خود دارند چگونه می‌توانند دلسوز نظام و مردم و راهی راه رئيسی عزیز باشند؟! احتمال موفقیت این جریان اگرچه بسیار ضعیف است ولی از آنجا که موضوع و مورد احتمال از اهمیت فراوانی برخوردار است، عقل و شرع و منطق ایجاب می‌کند که نسبت به این احتمال - هرچند ضعیف- هوشیار بود و جانب احتیاط را از دست نداد....

با تاکید بر این‌که شخص آقای پزشکیان را منهای احاطه‌کنندگان ایشان، بیرون از انقلاب نمی‌دانیم، باید گفت که ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب، صرفنظر از چگونگی انجام آن که می‌تواند با ارزیابی سبد رای، شایستگی‌های برجسته و مورد نیاز و‌... صورت بپذیرد، یک ضرورت حیاتی است و چاره‌ای جز آن نیست ضمن آن که برخی از کم و بیش‌های احتمالی در این سوی و آن سوی ماجرا و در برخی از محاسبات هرگز با ضرورت انجام آن قابل مقایسه هم نیست، چه رسد به این که مانع ائتلاف باشد...

با حفظ احترام همه نامزدها، باید گفت؛ اگر حضور و ادامه گفتمان شهید رئیسی عزیز را که ترجمان دیگری از گفتمان امام و انقلاب و رهبری است، می‌خواهید و به آن اعتقاد راسخ دارید -که می‌دانیم دارید- باید به ائتلاف تن بدهید و در غیر این‌صورت، با عرض پوزش و خدای نخواسته روی تاکیدهای مکررتان بر ادامه راه شهید رئیسی غباری از خدشه می‌نشیند.»

پیچیدگی ماجرای ائتلاف اصولگرایان

جوان نوشت: «سه نامزد پیشتاز مطابق تمامی نظرسنجی‌هایی که در گوشه و کنار منتشر می‌شود، هر کدام بین ۱۷ تا ۲۳ درصد آرای مشارکت‌کنندگان را دارند، مشارکت هم حدود ۵۰ درصد است، به اضافه ۱۵ تا ۲۰ درصد کسانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند. با این حساب با توجه به جمعیت ۶۰ میلیون‌نفری واجدان شرایط رأی‌دهی، نامزد پیروز که نصف به‌اضافه یک آرای مأخوذه را لازم دارد، باید ۱۵ تا ۱۸ میلیون رأی بیاورد که با این وضعیت، نشدنی است. اما از میان این سه نامزد، برای دو نامزد امکان اجماع فراهم است.

با این‌حال، درباره اجماع به دو دلیل تردید و تصلیح دارند. تکلیف تصلیح که معلوم است، زیرا خود را اصلح می‌دانند و به خود القا می‌کنند که نباید به نفع کسی که اصلح از تو نیست کنار بروی! اما تردیدی هم وجود دارد که اگر اجماع کنند، شاید آن چیزی را که به دنبال آن هستند، به دست نیاورند.

بر اساس یکی از نظرسنجی‌ها اگر فقط سه نامزد پیشتاز باقی بمانند و بقیه کنار بروند، در آن صورت اگر جلیلی به نفع قالیباف کنار برود، احتمال اینکه بیشتر آرای او به سبد قالیباف بیاید و او را از ۵۰ درصد آرای لازم عبور بدهد و در مرحله اول کار را تمام کند، هست.

اما اگر قالیباف به نفع جلیلی کنار برود، چه‌بسا که بخش قابل‌توجهی از آرای او به سبد جلیلی نرود و به دو بخش تقسیم شود یا به سبد پزشکیان ریخته شود یا به سبد آرای باطله. در این میان تکلیف نوع مواجهه آن ۱۵ تا ۲۰ درصدی که هنوز تصمیم به مشارکت نگرفته‌اند با اجماع، مشخص نیست.

ممکن است حضور فقط دو نامزد در انتخابات هشتم تیر، به افزایش مشارکت تا حد بالای آن بینجامد و وضعیت جدیدی رقم بزند و مردم بخواهند در مرحله اول کار را تمام کنند و زحمت مرحله دوم را از دوش خود بردارند! برعکس، ممکن است اجماع هم نتواند آرای خاکستری را تحریک کند، بلکه به کاهش مشارکت هم بینجامد.»

موانع ائتلاف اصولگرایان

فرهیختگان نوشت: «موانع و تردید‌های احتمالی برای ائتلاف کدام‌ها هستند؟

1- مانع اول خود کاندیدا‌ها هستند. بسیاری از نامزدهایی که وضع بهتری از نظر رای دارند و خود را در مظان ریاست‌جمهوری می‌بینند، کنار رفتن در چنین شرایطی برایشان دشوار است. فرض کنید به کسی که احتمال می‌دهد 4 روز یا 11 روز بعد رئیس شود بگویید کنار بکش.

2- مانع دوم هواداران این نامزدها هستند. اجازه‌ای بدهید تعارف را کنار بگذاریم. در ماجرای اخیر اصل چالش میان هواداران قالیباف و جلیلی است. این چالش یک روزه و دو روزه ایجاد نشده. شکاف موجود در سه سطح 1- ایدئولوژیک و زیست جهان، 2- کارکردی و اختلاف نظر کارشناسی، 3- عاطفی و شخصی قابل صورت‌بندی است. اختلافاتی که تا حدودی جدی و عمیق است اما هرچقدر هم بخواهیم آن را بزرگ ترسیم کنیم از دایره گفتمان انقلاب خارج نمی‌شود.

3- مانع سوم محاسبات غلط است. باورهای غیرواقعی از نظرسازی‌های فیک که ممکن است از برخی اعضای ستاد‌ها یا از ستاد رقیب برسد، دستگاه محاسباتی نامزدها و هواداران‌شان را مختل می‌کند.

اما برای ائتلاف در شرایط کنونی چه باید کرد:

1- دو طرف باید بدانند ائتلاف یک عمل تاکتیکی است نه یک غارت هویتی. کسی قرار نیست بعد از ائتلاف سلب ماهیت شود. مابقی آنچه در قدرت برای افراد جذاب است هم با گفت‌وگو و قرار قابل حل است. چرخ را قرار نیست از اول اختراع کنیم، این فرآیند در بسیاری از دموکراسی‌های دنیا و البته در ایران سابقه‌دار است.

2- در محاسبات مربوط به ائتلاف باید همه سبد رای یک نامزد را دید. رای نامزدها دو بخش دارد؛ یک بخش اعتقادی و جان‌فدا و یک بخش عمومی. بخش جان‌فدا پرتحرک و فعال است و تبلیغ‌گر است اما بخش عمومی فقط در روز رای‌گیری زحمت از خانه تا صندوق را می‌کشد و یک رای می‌دهد. تجمعات نامزدها عموما با بدنه رای جان‌فدا پر می‌شود اما در روز رای‌گیری رای آنها مثل بدنه عمومی محاسبه می‌شود. پس به جای متر کردن در و دیوار سالن‌ها باید به سراغ نظرسنجی‌های معتبر رفت.»

نیکزاد: قالیباف کاندیدای اصلح جبهه انقلاب تا پایان خواهد ماند

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عصر یکشنبه در جمع هواداران این نامزد انتخاباتی در سالن حجاب تهران گفت: اعلام می‌کنم که دکتر محمدباقر قالیباف کاندیدای اصلح جبهه انقلاب تا پایان در رقابت‌های انتخاباتی محکم خواهد ماند.

وی اظهار کرد: دوستان به شایعات توجه نکنند؛ ما تا آخر هستیم و خواهیم ماند و به حول و قوه الهی کار را در ۸ تیر به پایان خواهیم برد و ان شاءالله جبهه انقلاب راه شهید رجایی را ادامه خواهد داد.

روایت روزنامه اصولگرا نتایج متناقض نظرسنجی‌ها

خراسان نوشت: «کماکان داده های مراکز معتبر افکارسنجی در کشور درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری نشان می دهد رقابت همچنان سه ضلعی و بین قالیباف ، پزشکیان و جلیلی است اما در72 ساعت گذشته آرای آقای پزشکیان رشد محسوسی داشته است و آقایان قالیباف و جلیلی در کنار هم رقابت سنگینی دارند.

اکنون ودر این لحظات پرسش مهمی که برخی از اصولگرایان این روزها با آن مواجه اند این است؛ یکی از آقایان جلیلی و قالیباف باید به‌سود دیگری کنار برود یا خیر؟ این امر آن گاه پیچیده‌تر می شود که ملغمه‌ای از نظرسنجی‌های فیک و واقعی، هر یک، یکی از این دو را بر صدر می‌نشاند!

گویی که هرکدام از نظرسنجی‌ها در کشورهای مختلفی انجام می‌شود. در هرکدام از این نظرسنجی‌های واقعی و البته دروغ هم، آقای پزشکیان جایگاه متفاوتی دارد؛ در برخی اول است، بعضی دوم و بعضی دیگر هم سوم! یعنی خیلی جای تعجب ندارد که شما همزمان چندنظرسنجی از یک مرکز را به‌صورت های دستکاری‌شده دریافت کنید که در اولی آقای قالیباف اول باشد، در دومی آقای جلیلی و در سومی پزشکیان!»

انتشار نتایج دو نظرسنجی

یافته‌های موج جدید نظرسنجی انتخاباتی ایسپا، که در روزهای ۲ و ۳ تیرماه به روش حضوری و با اندازه نمونه ۴۰۵۷ نفر در سراسر کشور(شهر و روستا) اجرا شده به شرح ذیل است؛

طبق نتایج این موج، تغییر محسوسی در میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به موج قبل (۲۹ و ۳۰ خردادماه) رخ نداده است. به طوری که میزان مشارکت قطعی از ۴۲.۵ درصد در موج قبلی به ۴۳.۹ درصد در نظرسنجی حاضر رسیده است.

 

 بر اساس آخرین نظرسنجی متا(وابسته به مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)، میزان مشارکت مردم در دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری، ۵۱.۷ درصد پیش‌بینی شده است.

در این نظرسنجی که در تاریخ ۲ و ۳ تیرماه انجام شده است، میزان سبد رأی نامزدهای احتمالی انتخابات مورد مطالعه قرار گرفته است.

داده‌های این نظرسنجی از "پانل ملی متا" با نمونه ۱۵۰۰ نفری گردآوری و با روش مدل‌سازی جمعیتی تحلیل شده است.

 

جبهه پایداری از جلیلی حمایت کرد

به گزارش ایرنا، جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در بحث گزینه اصلح اگر چنانچه شاخص های تبیین شده از سوی رهبر حکیم انقلاب، در نهایت دقت اعمال شد کشور و نظام از هر گونه گزند و آسیبی مصون خواهد شد. از این رو ضرورتهای شرعی و عقلی ایجاب می‌کند که قطع نظر از هر گونه تعلق گروهی و حزبی با ملاحظه معیار ها و شاخص های اعلام شده توسط معظم له شخصیتی اصلح به مردم معرفی شود تا با تصمیم قاطع و به هنگام ملت، رئیس جمهور منتخب قادر باشد این مسئولیت بسیار مهم و حساس را به عنوان خدمتگزاری صادق بر عهده گرفته و کشور را در راستای حاکمیت عدالت و پیشرفت قرار دهد.

جبهه پایداری با درک این شرایط حساس و الزامات آن پس از بررسی‌های گسترده که شامل بررسی سوابق قبلی نامزدها، پرسش و پاسخهای حضوری و غیرحضوری، ساعتها جلسه با نخبگان سیاسی و انقلابی و همچنین رهنمودهای علمای ثقه بوده، با اکثریت آرای شورای مرکزی «جناب آقای دکتر سعید جلیلی» را نامزد اصلح برای مسئولیت خطیر چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران می داند و ضمن دعوت از تمامی مردم شریف و بصیر میهن اسلامی و نیز فعالان سیاسی، جوانان و دلسوزان انقلاب اسلامی در جهت معرفی نامزد اصلح، میخواهد تمام همت و توان خود را برای تبلیغ و حمایت از وی به کار گیرند.

طحان‌نظیف: کاندیداها به سلامت هزینه‌های تبلیغات توجه کنند

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در همایش جهاد تبیین حقوقدانان بسیجی گفت: باید دقتی نسبت به منابع حلال در هزینه‌کرد تبلیغات داشته باشیم چون در این صورت کاندیدای منتخب وامدار صاحبان ثروت بوده و قدرت در خدمت ثروت قرار گرفته و چرخه معیوب تبدیل ثروت به قدرت شکل می گیرد لذا طهارت اقتصادی از ابتدایی ترین شرایط نامزدها است و همه باید نسبت به این موضوع حساس باشند؛ در شکل گیری تمدن نوین اسلامی به انسان‌های پاک و کسانی احتیاج داریم که با فساد مالی برخورد کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اهمیت موضوع ممنوعیت فریب در تبلیغات گفت: هدف از تبلیغات در نظام خداباور شناخت و آگاهی دادن و هدایت افراد است لذا تبلیغات برای شناخت و هدایت است البته این موضوع مانع نقد منصفانه نیست بلکه باید هدف، بیان استدلال‌های مبتنی بر امید و تقویت منافع ملی و حفظ کرامت رقبا باشد.

فرصت صداوسیما به آخوندی

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از تخضیص فرصتی برای بیان توضیحات در صداوسیما خبر داد.

آخوندی با بیان این‌که «در راستای دفاع از حقوق شهروندی به سبب دو انتساب نابجایی که یکی از نامزدها در جریان تبلیغات انتخاباتی در مناظره‌ی دوم مرتکب شد، اعتراض  کردم»، اظهار کرد: کمیسیون بررسی تبلیغات یک مورد را بجا تشخیص داد و بین ۳۰ تا ۴۵ ثانیه فرصت دفاع منظور کرد؛ هرچند این فرصت بسیار محدود است. با این وجود از آن استفاده خواهم کرد.

واکنش رئیس ستاد پزشکیان به مشابهت‌سازی با انتخابات سال 88

به گزارش ایسنا، علی عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره تحلیل برخی درباره وجود شباهت‌هایی در فضای کشور با انتخابات سال ۱۳۸۸ تاکید کرد: شبیه‌سازی فضای امروز با فضای سال ۸۸ انتخابات خیلی بی‌انصافی است؛  چرا فضا را با سال ۷۶ مقایسه نمی‌کنیم؟ آرامشی که امروز وجود دارد از سایر انتخابات‌ بیشتر است. باید عادت کنیم که با زمان پیش برویم؛ الان نسبت به سال ۷۶ زمان خیلی فرق کرده است؛ در ۷۶ برد با تبلیغات خیابانی و دیدارها و میتینگ‌ها بود، امروز فضای مجازی جای رسانه‌های مکتوب را گرفته است و هر نامزدی که تیم او در فضای مجازی قوی‌تر باشد، محتوای بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه معتقدم که فضای تبلیغاتی کنونی از انتخابات‌های گذشته وسیع‌تر است.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت شکست پزشکیان در انتخابات شاهد چه رفتاری از او خواهیم بود؟ گفت: من و آقای پزشکیان زمان تشکیل ستاد انتخابات این عهد را با خودمان بستیم که یا برنده می‌شویم و به رقبای مان احترام می‌گذاریم و از آن‌ها بابت حضور در انتخابات تشکر می‌کنیم و از سوی دیگر نیز به محض این‌که بازنده شویم به برنده‌مان تبریک خواهیم گفت و برای او به عنوان کسی که رئیس جمهور مان می‌شود، آرزوی موفقیت خواهیم کرد.

قالیباف: ملاک در انتخاب یک مدیر، شایسته گزینی است

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در دیدار با بزرگان اهل سنت کردستان، کرمانشاه، گلستان، سیستان و بلوچستان در مجتمع سرچشمه گفت: اقوام ایران، مذاهب مختلف، اقلیت های دینی تاروپود سرزمین عزیزمان ایران هستند که وجود یکایک ما در کنار هم، این رنگین کمان اقوام، مذاهب و اقلیت های دینی ما را مستحکم و زیبا کرده و فرصت‌های بزرگ داده است.

وی ادامه داد: دشمنان این سرزمین در طول تاریخ به دنبال این بودند که ایران یکپارچه را به هم زنند؛ بدون شک هر فردی که خیرخواه اسلام، عظمت و افتخار ایران و آینده فرزندان است باید در این مسیر گام برداشته و هیچ حرفی نمی تواند ما را از انسجام جدا کند.

قالیباف گفت: استکبار جهانی برای جهان اسلام توطئه طراحی و مسلمان را به خاک و خون کشیده و فرقی بین مذاهب و سنی و شیعه قائل نیست. 

پاسخ پورمحمدی به ادعای نقش وی در پرونده کرسنت

مصطفی پورمحمدی در نشست دانشجویی در دانشگاه تهران در پاسخ به پرسشی درباره ماجرای پرونده کرسنت و SFO، اظهار کرد: اصلأ به من ربطی دارد؟ سال ۸۱ قرارداد بسته شده است، مسئله داشته و در دولت آقای احمدی‌نژاد آمده تا پیگیری شود. آقای احمدی‌نژاد دو بار اقدام کرد که انجام شود. من سال ۸۷ به سازمان بازرسی رفته‌ام. من باید پاسخ دهم؟ خیلی جالب است. 

وی یادآور شد: پرونده قبل از آن توسط دیوان محاسبات آماده شده و به دادگستری برای رسیدگی به تخلفات ارجاع شده است. گزارش‌هایی هم به سازمان بازرسی رسید و همکاران ما که الان مدیران یکی از استانداران دولت آقای رئیسی است، قبل از اینکه من به آنجا بروم اطلاعاتش را آماده کرده بود و من هم وقتی آمدم تکمیل شد و به افراد آن پرونده رسیدگی شد و محاکمه صورت گرفت و محکوم شدند. ثم ماذا؟ من باید جواب دهم؟ خیلی عجیب است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کرسنت داستان بزرگی است و خیلی خسارت از کرسنت به کشور وارد شده است. آن آقا گفت با شما حرف داریم؛ بله، ما هم حرف داریم‌. من خیلی چیزها را نمی‌خواستم بگویم. ما سر کرسنت حرف داریم‌. من هم هیچ نقشی نه این طرف و نه آن طرف نداشتم و فقط در دوره‌ای و در بخشی به من اطلاعات تکمیلی رسید و طبق ضوابط سازمان به مراجع مرتبط منتقل کردم ولی امروز برای کرسنت حرف جدی داریم. باید پاسخ دهند

پورمحمدی یادآور شد: آن آقا پرونده دیگری را هم اسم برد که نمی‌دانست چیست! آنجا را که افتخار می‌کنم. قبل از من در سازمان بازرسی شروع شده بود و پول بسیار زیادی به دلار خرج کردیم تا اطلاعاتی از خارج وارد کنیم که هزاران صفحه بود. آنچه که اهمیت داشت ترجمه کردیم و خلاصه‌ای مفصل از آن به قوه قضاییه فرستادیم که منجر به محکومیت همان چهره‌های معروفی شد که اسم نمی‌برم.

زاکانی: غده‌های سرطانی زد و بند و فساد در بخش‌هایی از نظام نفوذ کرده است

علیرضا زاکانی در جمع تلاشگران عرصه تولید و کارآفرینی، گفت: خیلی ها در کشور علاقمند به بازگشت به گذشته هستند. آنان با افکاری که برای خودشان بافتند خود را در مافوق طبقات اجتماعی قرار دادند. باید مراقب باشیم که فریب گفته‌ها و افکار آنان را نخوریم. مردم باید انتخاب کنند و بعد از آن نظارت کنند تا ببینند آیا افرادی که به آنها رای داده شده به قولشان عمل کردند.

زاکانی ادامه داد: غده‌های سرطانی زد و بند و فساد در بخش‌هایی از نظام نفوذ کرده است. عده‌ای در گذشته با نام کار و کارآفرین و خدمتگزار مسائلی را دنبال کردند که ماحصل آن درد و رنج کارآفرین و کارگر شد. امروز باید به این حقیقت توجه کرد که در کشور هم امکانات وجود دارد و هم خلاقیت و مهارت و هم کارآفرین وجود دارد که می‌توانند گره‌های بزرگ کشور را برطرف کنند. قشنگ‌ترین قابی که از جلسه ما گرفته می‌شود در راستای نام سال که جهش تولید با جلوه مردم است، می باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با مافیای فساد در ابعاد مختلف مبارزه کردم اگرچه کار آسانی نبود، اما دلنشین بود. از همه چیزم گذشتم تا با اژدهای هفت سر مبارزه کنم چون شما دستتان نمی‌رسید تا حقتان را از کانون‌های فساد بگیرید.

پزشکیان: باید اختلافات داخلی را حل کنیم

مسعود پزشکیان صبح در تالار شباهنگ شهرستان شهریار در جمع پرشور حامیان خود گفت: وظیفه ما این است که مشکل همه مردم را حل کنیم و شرط آن این است که؛ عده‌ای فکر نکنند عقل کل هستند، مملکت مال همه است  و حق ندارند زور بگویند و از چیزی که خوششان نیایند برچسب ضدانقلاب و ولایت بزنند.

وی اظهار کرد: مردم بر اساس شایستگی حق دارند در قدرت حضور داشته باشند. باید وحدت کنیم. می‌گویند نمی‌گذارم رییس جمهور شوی! این مردم و خدای مردم هستند که انتخاب می‌کنند. هر که دلشان خواست گذاشتند بیاید و هر که را نخواستند انگ زدند، اما این خیال خام است.

وی تاکید کرد: ما باید اختلاف داخلی را حل کنیم. ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه با همسایه و دنیا ارتباط عاقلانه و منطقی برقرار کنیم. نمی‌شود در این مملکت توسعه پیدا کنیم ولی با دنیا دعوا داشته باشیم.

جلیلی: نگاه رئیس جمهور باید عام باشد و فقط به یک افراد خاص و اطرافیان خودش نباشد

سعید جلیلی در گفتگو با جماران در پاسخ به سؤالی در خصوص استفاده از سلیقه‌های مختلف در صورت پیروزی در انتخابات، اظهار داشت: کسی که رئیس جمهور می‌شود، رئیس همه جمهور است؛ یعنی در حقیقت خادم همه جمهور است و باید برای همه کشور نگاه کند. باید ملتزم باشد وعده‌ها و برنامه‌هایی که به مردم داده را انجام بدهد؛ چون مردم بر این اساس به او رأی داده‌اند. اما در اجرای این برنامه‌ها باید ببیند چه کسی شایستگی‌های بیشتری دارد و این نگاه باید عام باشد و فقط نگاه به یک افراد خاص و اطرافیان خودش نباشد. این یک درس بسیار مهم است

جلیلی تصریح کرد: ما در شعار انتخاباتی هم بیان کرده‌ایم که ثمره «یک جهان فرصت»، باید «یک ایران جهش» باشد. این چگونه انجام می‌شود؟ وقتی که تک تک مردم ایران بتوانند یک نقش پر شکوه ایفا کنند. رئیس جمهور باید این بستر را برای همه فراهم کند که در حد توانمندی‌ها و استعدادهایشان این نقش را ایفا کنند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۳۰۶۶۸۰۱:۱۵:۱۱ ۱۴۰۳/۴/۵
آقای زاکانی اول به فساد شهرداری ها ورشوه آنهارا رسیدگی کن
ناشناس۳۵۳۰۷۳۷۰۲:۳۳:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۵
من خودم تحلیلم بر این هست پزشکیان ۵۰ درصد جلیلی ۳۵ درصد و قالیباف ۱۵ درصد به احتمال زیاد اگه کسی انصراف ندهد، دور دوم بین پزشکیان و جلیلی بشه.
صمصام۳۵۳۰۹۳۳۰۸:۴۲:۲۰ ۱۴۰۳/۴/۵
تنها ترین دلیل عدم اجماع چهار نامزد اصولگرا این است که به هم اعتماد ندارند در حال حاضر منطقی ترین حالت برای اصولگرایان اجماع و کنار رفتن به نفع یک نفرشان است اما هیچکدام حاضر نیست کنار برود !
ناشناس۳۵۳۰۹۷۹۰۹:۱۱:۰۰ ۱۴۰۳/۴/۵
این انقلاب تحت هیچ شرایطی به دست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد
ناشناس۳۵۳۱۳۱۲۱۱:۴۷:۵۲ ۱۴۰۳/۴/۵
ذکر این نکته هم مهم است که روزی که جلیلی مذاکرات را در دست گرفت، هیچ کدام از تحریم های زیر وجود خارجی نداشت ولی با آغاز کار "آقای عمق راهبردی" به طور متوسط هر 160 روز یک قطعنامه توسط شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران تصویب شد.
ناشناس۳۵۳۱۸۶۰۱۴:۵۹:۱۶ ۱۴۰۳/۴/۵
فراموش نکنیم که 2 قطع نامه در سالهای 82 تا 84 که روحانی و ظریف مذاکره می کردند صادر شد.
ناشناس۳۵۳۱۹۰۵۱۶:۳۳:۲۱ ۱۴۰۳/۴/۵
جلیلی ادعایی نداشت آقایان روحانی و ظریف که ادعا داشتند در یک روز همه تحریم ها لغو می شود چرا تحریم ها را حدودا 2 برابر کردند؟؟؟
ناشناس۳۵۳۳۳۸۸۱۳:۰۴:۳۸ ۱۴۰۳/۴/۶
پس رفت چکار کنه
مهران۳۵۳۲۱۲۳۲۰:۵۱:۱۳ ۱۴۰۳/۴/۵
والا زمان جلیلی که ایشون حاضر نشد امتیازات غیر معقول بده و برعکس صنعت هسته ای رو پیشرفت داد و به قول شما تحریم ها دلار از سال هشتاد و چهار تا نود و دو، سه برابر شد اما در زمان دولت روحانی که اون همه امتیاز داد و هسته ای رو نیمه متوقف کرد دلار ده برابر شد و تحریم ها هم دو برابر شد حتی خود آقای ظریف هم تحریم شد به گونه ای که تو آلمان به هواپیماش سوخت ندادن و از ایران فرستادن
ناشناس۳۵۳۲۱۷۷۲۱:۲۸:۰۷ ۱۴۰۳/۴/۵
چون آشوب 88 قبل آن نبود
ناشناس۳۵۳۲۸۱۷۰۸:۴۱:۴۴ ۱۴۰۳/۴/۶
شریعتمداری همان کسی است که روز پیروزی روحانی گفته بود روحانی اصولگراست.
ناشناس۳۵۳۳۲۲۲۱۲:۰۹:۴۳ ۱۴۰۳/۴/۶
آقا خودتون رو آماده کنید که پزشکیان هم اصولگراست. در 45 سال اخیر قدرت در دولتهای زیر در دست اصولگرایان بوده - دولت شهید رجایی - دولت هاشمی رفسنجانی - دولت احمدی نژاد - دولت روحانی - دولت رییسی و این یعنی فقط 8 سال در دست اصلاحات بوده.
امیر حامد۳۵۳۳۱۲۵۱۱:۳۷:۰۹ ۱۴۰۳/۴/۶
علیرغم فرصت کوتاه و یکجانبه نگری صدا و سیما، با توکل به خداوند بزرگوار، روی هوش و استعداد خدادادی ملت ایران حساب کنیم.
ناشناس۳۵۳۳۶۹۲۱۵:۱۱:۲۸ ۱۴۰۳/۴/۶
شک نداشته باشید عدم اجماع پذیری 4کاندیدای اصولگرا وکنار نرفتن 3 نفر از آنها بنفع یک نفر پشیمانی آنها را در روز شنبه 9تیرماه رقم خواهد زد .

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. پزشکیان: دنبال همین برجام روحانی هستید و نتوانستید احیایش کنید

  3. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  4. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  5. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  6. دروغ‌های بزرگ!

  7. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  8. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  9. زاکانی انصراف داد

  10. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  11. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  12. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  13. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  14. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  15. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  16. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  17. ضرب و شتم وحشیانه مامور انتظامات به دلیل تذکر عدم سگ گردانی در فضای پارک

  18. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  19. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  20. خسارت سالانه ۵۰ میلیارد دلاری یک چالش مهم به ایران

  21. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  22. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  23. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  24. قالیباف یا جلیلی؟

  25. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

پربحث‌های هفته

  1. پزشکیان، تکرار روحانی است!

  2. انصراف زاکانی و قاضی‌زاده لازم اما ناکافی

  3. چرا همه از دولت «روحانی» فرار می‌کنند؟!

  4. انتخابات به دور دوم کشیده شد/ اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری

  5. دروغ‌های بزرگ!

  6. از تقلیل انقلاب اسلامی تا دوگانه انگاری ظریف!

  7. جلیلی یا قالیباف ؛ ماندن کدامیک به نفع اصولگرایان است؟

  8. زاکانی انصراف داد

  9. ظریف رقبا را خشک‌مغز و چماق‎‌به‌دست خواند

  10. قاضی‌زاده هاشمی انصراف داد

  11. طعنه ای که به خود اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد!

  12. رئیس جمهور مطلوب ایران کیست؟

  13. ادبیات عجیب «بیژن زنگنه» خطاب به جلیلی و زاکانی + فیلم

  14. چمران: قالیباف توانمند و کارآمد است

  15. تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی ایسپا منتشر شد

  16. لایحه حجاب را برای اصلاح و تکمیل پس می‌گیریم

  17. آشفتگی «ظریف» از کجاست؟!

  18. توصیه شریعتمداری به پزشکیان/ نتایج دو نظرسنجی/ احتمال دوقطبی شدن انتخابات

  19. انتقاد تند قالیباف از اظهارات ظریف/ "خجالت بکشید"

  20. بیانیه مهم قالیباف: همه باید برای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم

  21. قالیباف یا جلیلی؟

  22. یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است/ کسی که تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت، مدیر خوبی نیست

  23. رئیسی موفق‌ترین رئیس جمهور؛ روحانی آخر شد

  24. گزارش الف از فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

  25. رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی قوامش به حضور مردم است

آخرین عناوین