نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  4030502065 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

تاکید پزشکیان بر تشکیل کابینه وفاق ملی

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان امروز در دیدار با اعضای ستادهای مردمی خود اظهار کرد: وقتی شور و شوق شما را می‌بینم بار سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنم که خیلی سخت است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات من این است که همه عزیزان می خواهند من را ببینند و من هم جسارت نمی کنم کسی را نبینم، ولی چگونه باید جواب همه را بدهم؟ اینگونه نیست که من چون رئیس جمهور شدم عوض شده ام، من همان آدم سابق هستم اما نمی توانم همه را ببینم. خیلی‌ها گله می کنند که گم شده ای و جواب نمی دهی ولی من الان شب و روز ندارم. من در خدمت همه هستم.

وی ادامه داد: انتخاب مسئولان به یک معضل تبدیل شده است. ما شعار انتخاب برتر داده ایم و به همه می گوییم کمک کنید و همه آدم‌های خودشان را معرفی می کنند و نمی‌دانم باید چه کنیم. ما باید کابینه وفاق ملی انتخاب کنیم و کاری کنیم وفاقی که از آن حرف می زدیم و شعار اینکه کشور با یک گروه و جناح اداره نمی شود را محقق کرده و پایبند شویم که نکند یک گروه و دسته و جناح شویم.

پزشکیان اضافه کرد: باید کابینه‌ای شکل دهیم که افراد باتجریه، باعلم و صادق در آن باشند و کابینه ای تشکیل دهیم تا به سمت سیاست‌هایی که رهبری تعیین کرده اند، حرکت کنیم. به همه گفته ایم شاخص ارائه کرده و رزومه افراد را به ما بدهند، هر کسی بخواهد در دولت مسئول شود، یک اصل را با آنها توافق می کنیم که اگر خلاف آن باشد قبول نمی کنیم و آن رضایت مردم است. اگر در اداره‌ای کسی به اسم ما می خواهد خدمت کند، باید مردم را راضی کند. رضایت مردم شاخص مدیریت ما است.

نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان

به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست هفتگی این شورا پس از تشریح مولفه‌های مثبت شخصیتی رئیس‌جمهور منتخب و ذکر برخی نگرانی‌ها در طیف‌های انقلابی در خصوص نحوه چینش کابینه دولت چهادرهم گفت: الان دو گزینه پیش روی ما است که یکی فرصت و دیگری تهدید است. یعنی می‌شود یک میدانی برای خدمت فراهم بشود و نیروهای کشور هم‌افزایی کنند و به جنگ مشکلات برویم و ان‌شالله خدا هم عنایت می‌کند و بر مشکلات فایق بیاییم که این فرصت است. اما خدای نکرده ممکن است این انتخابات و این تغییر دولت به یک تهدید مبدل بشود و ما باید تلاش کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و راه جلوگیری از این اتفاق منفی این است که عقلانیت را حاکم کنیم و بر احساسات خودمان غلبه بکنیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اضافه کرد: ممکن است منِ حدادعادل و یا طرفداران من اگر بنده به فرض نامزد ریاست جمهوری بودم و پیروز نمی‌شدم، احساساتمان جریحه‌دار شده باشد و تلاش کرده باشیم برای پیروزی و پیروز نشده باشیم. خستگی به تنمان مانده باشد و افسرده شویم و عصبانی باشیم و ناراحت بشویم. لیکن سوال این است که جایگاه عقلانیت کجاست؟ آیا ما باید مهار خودمان را به دست احساسات و عواطف بسپاریم یا باید به دست عقلانیت بسپاریم؟. گاهی دیده می‌شود که خلاف این است و مثلا دیده میشود که در این شرایط که رهبری همه را به پشتیبانی از رئیس جمهور منتخب دعوت می‌کنند و کشور را به آرامش و ثبات دعوت می‌کنند، عده‌ای حتی در داخل جریان اصولگرایی به جان هم میفتند و عده‌ای روی زخم‌های یکدیگر به جای این که مرهم بگذارند نمک می‌پاشند. عده‌ای نبش قبر می‌کنند پرونده‌های انتخابات مجلس و مناظره‌ها و این‌ها را بازگشایی می‌کنند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان گفت: به هر حال عرایض بنده نکته‌ی اصلیش این است که ما با رعایت عقلانیت و با کنترل احساسات و پرهیز از واکنش مآبی و واکنش‌های سریع باید سعی کنیم فضای کشور را یک فضای آرام و با ثباتی بکنیم و همانطور که رهبری فرمودند به رئیس‌جمهور کمک کنیم برای موفقیت چرا که موفقیت او موفقیت همه است و پیروزی او پیروزی همه‌ی ماست و ان‌شاالله که دولت خوبی تشکیل بشود و ما هم آنجایی که دولت کار درستی می‌کند تایید کنیم و اگر یک‌وقت نظر انتقادی داشتیم نظر انتقادی خودمان را مطرح بکنیم.

***

روایت روزنامه دولت سیزدهم از اختلافات در شورای شهر تهران

روزنامه ایران نوشت: «نطق نرجس سلیمانی در جلسه هفته گذشته شورای شهر، سرآغازی بر تنش‌های چند روزه اخیر میان اعضای شورای شهر و شهردار تهران بود؛ تنش‌هایی که حالا تا مرز تلاش برای آنچه که برکناری علیرضا زاکانی نامیده شد هم پیش رفته است.

خبرگزاری فارس گزارش داده که بعد از جلسه پرتنش شورای شهر پایتخت، یک عضو این شورا به فارس گفته است: لحن گزنده و اهانت‌آمیز برخی اعضای شورا نشان می‌دهد که این صرفاً اختلاف سلیقه نیست و موضوع سیاسی است. این رسانه همچنین به نقل از یکی دیگر از اعضای شورای شهر نوشت: ریشه اصلی ماجرا حداقل در مورد برخی افراد مسائل شخصی است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: به‌عنوان مثال آقای اقراریان که اتفاقاً به آقای زاکانی رأی داده بود، توقعاتی در انتصابات داشت که برآورده نشد؛ از جمله اینکه معتقد بود شهردار منطقه محل سکونتش باید توسط او معرفی شود اما چون با این موضوع مخالفت شد از آن هنگام شروع به تخریب علیه شهردار تهران کرد. یا آقای امانی که از مخالفان سیاسی شهردار به شمار می‌رود بعد از آنکه برادرش به جرم دریافت رشوه از شهرداری تهران اخراج و توسط پلیس بازداشت شد، شروع به مخالفت علنی به بهانه‌های مختلف کرد.

در مقابل این ادعاها، مهدی اقراریان و ناصر امانی نیز با تکذیب محتوای گزارش فارس، اعلام کردند که در این خصوص با سرلشکر سلامی صحبت کرده‌اند و در مقابل این اتهامات ساکت نخواهند نشست. اقراریان با هشتگ فامیل‌بازی نوشت: «در پروژه حمله رسانه‌ای به منتقدین زاکانی، اولین بار نیست که هزینه‌ پرداخت می‌کنیم. امروز با سردار سلامی در خصوص عملکرد غیرحرفه‌ای فارس صحبت کردم.» ناصر امانی نیز در مطلبی با همین هشتگ نوشت: «با افتخار به شهردار شدن غیرقانونی آقای زاکانی رأی ندادم و در مقابل قانون‌شکنی‌ها و تخلفاتش ایستاده و هزینه آن‌ را نیز پرداخته‌ام، حال با تهمت و افترای پروژه‌‌بگیران ساکت نخواهم شد.»

با این حال تنش‌های اخیر، فراتر از اختلافات شخصی است و در سطح اختلافات سیاسی پیگیری می‌شود. در حال حاضر اعضای شورای شهر پایتخت به دو جناح حامیان محمدباقر قالیباف و علیرضا زاکانی تقسیم شده‌اند. حامیان قالیباف مصرانه در تلاش‌ هستند که پیش از پایان رسمی کار زاکانی در شهرداری تهران او را برکنار کنند.

از میان 21 عضو شورای شهر، 10 عضو مخالف زاکانی هستند؛ اعضایی که مشخصاً حامی محمدباقر قالیباف بوده و به نظر می‌رسد تلاش آنها برای برکناری زاکانی نیز بی‌ربط به اختلافات قالیباف و زاکانی نباشد. مخالفان زاکانی تهدید کرده‌اند که اگر در برکناری زاکانی به بن‌بست برسند، به صورت دسته‌جمعی از شورای شهر استعفا خواهند داد.»

***

توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی در رابطه با نهادهای دامی گفت: این پرونده پس از رسیدگی بدوی، منجر به محکومیت وزیر سابق جهاد کشاورزی شد و رای صادره پس از اعتراض در تجدید نظر تایید شد.

وی گفت: او درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را از  ریاست قوه قضاییه داشت که با موافقت ایشان پرونده به معاونت قضایی قوه قضاییه ارسال شد و به دقت مورد بررسی قرار گرفت اما در عین حال درخواست اعمال ماده ۴۷۷ رد شد و پرونده عینا  به دادسرای تهران برای اجرای حکم  اعاده شد. الان در مرحله اجرای حکم‌ است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به اینکه آیا او در چای دبش محکوم شده است؟ گفت:  نامبرده در این زمینه محکوم نشده اما احضار و تفهیم اتهام شده و قرار صادر شده و با قرار آزاد است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره موسسه مصاف گفت: در خصوص این موسسه، یکی از نهادهای امنیتی گزارشی را برای قوه قضاییه ارسال کردند که حاکی از این بود که در خصوص این موسسه نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی صورت گرفته است که در این رابطه پرونده تشکیل شد. پس از تحقیقات، علیه فرد یاد شده کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده که در دستور رسیدگی در دادگاه قرار دارد.

جهانگیر گفت: درباره مسائل مالی که در مورد این موسسه مطرح شده، موضوع در حال بررسی و تکمیل است که به محض تکمیل شدن، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی  درباره ادعای پرداخت رشوه در شهرداری گفت: در خصوص ادعادهایی که در رابطه با  پست فروشی  در شهرداری تهران مطرح شد،  پرونده ای در دادسرای فرهنگ‌ و رسانه تشکیل شد و طرفین احضار شدند و تحقیقات در حال انجام است و ادعای بحث پرداخت رشوه در قبال  پست، صحت سنجی می شود.

وی افزود:  فردی که ادعا کرده اگر ثابت کند با اقدام‌کننده برخورد قانونی می شود و اگر نتواند با او به عنوان نشر اکاذیب و برهم زننده امنیت روانی برخورد می شود.  تحقیقات در جریان است.  طی روزهای آینده پرونده تکمیل می شود و آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

***

انتظار عضو جبهه پایداری از پزشکیان

قاسم روانبخش، از اعضای جبهه پایداری در مصاحبه با خبرگزاری رسا با طرح انتقاداتی نسبت به طرح پزشکیان برای تشکیل شورای راهبری تشکیل کابینه و نیز با تحسین دولت آیت‌ا... رئیسی گفت: همین دولتی که الان هست را می‌بینیم؛ آیا هیچ کدام از وزرای این دولت به درد نمی‌خورند؟ باید از وزرای این دولت را که کارا و توانمند هستند استفاده شود؛ شعار فراجناحی، عدالت، حکومت عدل علوی برای دکتر پزشکیان است که چنین استفاده‌ای از وزرای پیشین با این شعارها سازگارتر است.

مشرق درباره این اظهارات نوشت: «طبعا به همان میزانی که رئیس جمهور مرحوم از وزرای اصلاح طلب و یا حتی از چهره های منتقد خود در سمت های کلیدی کابینه استفاده می کرد؛ باید انتظار داشت که آقای پزشکیان هم استفاده کند. 

 

***

ایران برای بازگشت ترامپ آماده است

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین الممل در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره میزان افزایش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری با کنارگیری بایدن گفت: کشور باید برای هر گزینه ای که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می شود، آمادگی داشته باشد. قطعا شورای عالی امنیت ملی، وزارت خارجی و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی برای این موضوع در حال برنامه ریزی برای لغو و خنثی سازی تحریم ها هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: بازگشت ترامپ آن وحشتی را که تصور می شود در لایه هایی از جامعه ایجاد کند، به وجود نخواهد آورد چون نه ترامپ، نه آمریکا، نه ایران و نه جهان دیگر در وضعیت و شرایط 2017 تا 2021 نیستند. ترامپ در آن سالها اقداماتی را در قبال ایران انجام داد که دیگر نمی تواند از سال 2025 تا 2029 همان اقدامات را تکرار کند. قدرت ملی آمریکا تا حدودی تضعیف و قدرت ملی ایران در بعضی حوزه ها تقویت شده است. برخی رقبا در حال تبدیل به دشمنان واشنگتن هستند.

وی ادامه داد: تا زمانی که دولت بعدی آمریکا سر کار می آید باید اقداماتی را در حوزه های مختلف همچون تنوع بخشی به حوزه تجاری و همکاری اقتصادی انجام دهیم، در عین حال برای تقویت اجماع داخلی و بنیه نظامی از دیگر ضرورت هایی است که باید برای تحقق آنها همت بیشتری گماشت تا اگر ترامپ دوباره به قدرت رسید اثرگذاری اش بر وضعیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی ایران ناچیز باشد. البته تجربه و شواهد و قرائن نشان می دهد که مرجع تصمیم گیر در ایران مشغول طراحی تدابیر و راهکارهای لازم است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۳۸۱۷۲۳:۰۷:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲
تعامل با تشکیل دولت ائتلافی متفاوت است آقای پزشکیان
ناشناس۳۵۶۳۹۶۳۰۷:۲۰:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۳
آقای پزشکیان که دم از تخصص میزنند به قول خودشان ایشان جراح قلب هستند و می دانند چقدر هزینه برایشان شده تا پزشک شوند اولا چرا اگر ایشان متعهد است در تخصص خود به کشور خدمت نکرده و از چند سال قبل وارد عرصه نمایندگی و سیاست شده اند ثانیا خود ایشان می دانند مردم برای اینکه نه به چیزهای دیگر بگویند به ایشان رای دادند ریاست جمهوری هم تخصص های لازم خودش را می خواهد.
ناشناس۳۵۶۳۸۲۰۲۳:۱۲:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲
این مرحله اجرای احکام در مورد وزیر اسبق کشاورزی چند ماه طول خواهد کشید ؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۶۳۹۷۰۰۷:۳۲:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۳
قوه قضاییه باید توجه داشته باشد میزان مجازات مسولانی که خطا و فساد می کنند ده برابر افراد عادی باشد تا اینکار درس عبرتی برای آیندگان باشد
ناشناس۳۵۶۴۱۰۴۱۰:۴۰:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۳
تازه در نهاده دامی محکوم شده الان آزاده میگرده تا در چای دبش محکوم بشه اونم چند سال طول می‌کشه .
ناشناس۳۵۶۳۸۲۸۲۳:۲۰:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای روانبخش مگر دولت آقای رئیسی از وزیر اصلاح طلب استفاده‌ کرده بود ؟
ناشناس۳۵۶۳۸۸۰۰۱:۰۴:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۳
چند مورد بودن
ناشناس۳۵۶۴۰۴۴۰۹:۳۰:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۳
دو تاشون رو بگو.اصلا یکیشون رو بگو.
ناشناس۳۵۶۴۰۴۷۰۹:۳۹:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۳
قابل توجه دولت جدید موقع تحویل و تحول دولت جدید همزمان شده است با قطع یارانه عده زیادی از مردم و یا تغییر دهک آنها و فشار دولت به مردم برای ثبت نام در سامانه هایی که مردم ترس از مالیات. و غیره دارند لذا دولت جدید نباید اجازه دهد این موارد همان ابتدای کارش رخ بدهد زیرا به هیج وجه برآیند خوبی در همین ابتدای کار دولت نخواهد داشت برای نمونه همین چند روز پیش جریمه های جدید رانندگی که بسیار سنگین هم شده اعلام شد
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۶۳۹۲۵۰۴:۲۸:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۳
جناب آقای جبلی در صدا و سیمای تحت مدیریت شما چه می گذرد؟! پخش زنده اما ناقص و قطع ناگهانی مراسم قرعه کشی بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از شبکه ورزش سیما و پخش آگهی بازرگانی به جای نمایش جدول ۱۵ هفته بازی ها از ساعت ۱۸:۳۰ تا دقایقی قبل از ساعت ۲۰:۰۰ گویی قرار نیست ما یاد بگیریم کار را درست انجام دهیم و انگار فقط ادای کار کردن برای مان کفایت می کند؟! وقت و پول و همه چیز هزینه می شود اما نتیجه چی؟! هر چی شد شد! یکی نیست به این آقایان محترم بگوید شما واقعا مخاطب را چی فرض کرده اید که این چنین رفتار و رویکرد بی مسئولانه را در رسانه ملی به نمایش می گذارید؟! یک دقیقه و یا حتی کمتر از آن کافی بود تا لااقل یک بار نتیجه این قرعه کشی یعنی جدول لااقل ۱۵ هفته نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال را در معرض رویت بینندگان شبکه ورزش سیما قرار می دادید حالا نیم فصل دوم پیشکش! چرا که همان ۱۵ هفته تکرار می شود و فقط جای تیم های میزبان و میهمان تغییر می کند. والله اعلم .
ناشناس۳۵۶۴۰۹۲۱۰:۲۷:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۳
مردم به پزشکیان رای ندادن که همین افراد رو نگه داره و فیلترینگ و محدودیتها و فشار مضاعف اقتصادی بر مردم ادامه پیدا کنه .
علی۳۵۶۴۱۲۲۱۱:۰۰:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۳
آقای زارع پور ومعاونهاش همه اصلاح طلب هستند و آقای اسلامی نیز در تیم اصلاح طلب ها بودند معاونین وزیر صمت هم همینطور
ناشناس۳۵۶۴۲۳۱۱۲:۵۴:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۳
لطفا اقایان دلواپسان بگذارند خود پزشکیان تصمیم بگیرند و تند تند تجویز نکنند.
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

    2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

    3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

    4. وقتی آمریکا جا می ماند

    5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

    6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

    9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

    10. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    11. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

    12. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    14. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

    15. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

    16. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

    17. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

    18. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

    19. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

    20. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

    21. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

    22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

    23. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

    24. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

    25.  اگر اعتماد به بورس را برنگردانیم رشداقتصادی۸درصدمعنا ندارد

    آخرین عناوین