واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه در تهران/ توضیح لاریجانی درباره احتمال حضور در دولت پزشکیان/ قیمت واقعی بنزین چقدر است؟

  4030510096 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه در تهران/ توضیح لاریجانی درباره احتمال حضور در دولت پزشکیان/ قیمت واقعی بنزین چقدر است؟

واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه در تهران

بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. به گزارش فارس، ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت 2 نیمه شب اتفاق افتاد.شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی خطاب به ملت ایران ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

در بخش‌هایی از این پیام آمده است: «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.»

رئیس‌جمهور نیز در پیامی به ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان داد. در پیام مسعود پزشکیان آمده است: «امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اینکه دو ملت ایران و فلسطین در آغوش یکدیگر داغدار این مصیبت بزرگ هستند، خاطرنشان کرد که ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.

محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  «‏در حالی‌که جهان در سکوت نظاره گر نسل کشی اسرائیل و اقدامات مکرر تروریستی و ​​تجاوزگرانه آن رژیم است، نتانیاهو منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه پیش می برد، درست در روز تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، که مردم ایران، منطقه و جهان را به صلح و آرامش و همدلی فرا می‌خواند.  ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید تا کنون متوجه شده باشند که بقای نتانیاهو در گرو کشتار، تخریب و هرج و مرج است.

شهید اسماعیل هنیه قهرمان خستگی ناپذیر آزادی مردم فلسطین از اشغال اسرائیل بود. ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادیشان دوچندان خواهد کرد. جهان نباید اجازه دهد که اهداف ویرانگر نتانیاهو محقق شود.»

***

کمیته و شورای‌عالی امنیت‌ملی با حضور رهبر انقلاب تشکیل‌ شده‌است

پیمان فلسفی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با مهر در خصوص ترور اسماعیل هنیه گفت: این مساله یک حادثه ناگواری بود که دل همه ما را به‌درد آورد و مسلمانان و محور مقاومت را به‌شدت متأثر کرد و این‌که چون اسرائیل جنایتکار این حرکت را درون خاک جمهوری‌اسلامی انجام‌داده قطعاً تبعات‌سنگینی برای این رژیم جنایت کار دارد.

وی ادامه داد: ترور شهید اسماعیل هنیه اقدامی بود که پشیمانی بزرگی را به‌دنبال خواهد داشت و به همین خاطر مسئولان‌نظام تا جایی که اطلاع دارم در حال برنامه‌ریزی هستند. کمیته و شورای‌عالی امنیت‌ملی با حضور رهبر انقلاب تشکیل شده‌است و روی این موضوع بررسی‌های لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مراسم‌تحلیف این مرد بزرگ را در جمع خودمان داشتیم، ایشان در هر مناسبتی حضور پیدا می‌کردند و عشق و علاقه او به ایران، جمهوری‌اسلامی، رهبری، حاج قاسم، شهدای مقاومت و مردم‌ایران یک علاقه‌مندی وافر بود و کاملاً محسوس‌بود.

***

قطعا آمریکا در ترور هنیه همکاری نزدیک عملیاتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی داشته است

سردار حسین علایی رئیس اسبق ستاد مشترک سپاه در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که بامداد امروز در تهران رخ داد، گفت: رژیم صهیونیستی با انجام این ترور می خواهد به گروههای فلسطینی نشان دهد که در هیچ جای دنیا مکان امنی برای حضور و زندگی ندارند و همانطور که نوار غزه برای مردم آن ناامن است، سایر کشورها هم برای کسانی که مخالف اشغال هستند، نا امن است. 

وی افزود: از سوی دیگر، اسرائیل به دنبال آن است که نشان دهد، تغییر دولت در ایران و برنامه پزشکیان برای افزایش تعامل سازنده با کشورهای جهان را با این ترور می خواهد ناکام بگذارد. اسرائیل می خواهد فضای ایران را برای حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنایات و کشتار آن ناامن کند.

علایی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال تشنج آفرینی در روابط ایران و سایر کشورها بوده و هست، تصریح کرد: این ترور بیانگر آن است که تشکیلات سازمان موساد برای ترور مخالفین اسرائیل در سراسر جهان گسترده تر شده و ترورهای هوشمند با جدیت بیشتر در سراسر جهان در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با تأکید بر اینکه سازمان های امنیتی و اطلاعاتی ایران باید برنامه ریزی های بیشتری را برای مقابله با ترورهای هوشمند اسرائیل انجام دهند و آنها را خنثی کنند، گفت: قطعا آمریکا در این برنامه ترور همکاری نزدیکی را با رژیم صهیونیستی هم در حوزه عملیاتی و هم اطلاعاتی انجام داده است.

***

سه نکته مهم در پیام رهبر انقلاب درباره شهادت اسماعیل هنیه

تابناک نوشت: «بازخوانی پیام رهبر انقلاب در خصوص این ترور نشان می دهد که واکنش ایران به این اقدام رژیم صهیونیستی متناسب با این پیام خواهد بود. ایشان در پیام خود اول آنکه رژیم صهیونیستی را مسئول این ترور دانشته اند و دوم آنکه به تجاوز به خاک ایران اشاره کرده اند و سوم اینکه پاسخ ایران را با عبارت «مجازات سخت» عنوان کردند.

این سه موضوع نشان دهنده این است که واکنش ایران به رژیم صهیونیستی خارج از منطق «منطقه خاکستری» خواهد بود. به این معنا که ایران باز تاکید کرده که حمله در حریم ایران صورت گرفته که از مصادیق «تجاوز» بر اساس منشور سازمان ملل شناخته می شود و حق دفاع مشروع بر اساس ماده 51 برای پاسخ متصور است.

بر اساس این ماده منشور: «در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود هیچ‌یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعیکه شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بعمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد.»

محتوای پیام آیت الله خامنه ای شباهت زیادی به پیام ایشان در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دارد.

در واکنش به آن اقدام، آیت الله علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر تصریح کرده بودند: «وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند. «در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.»

ایشان همچنین در پیامی به مناسب شهادت محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه قدس و معاونش به همراه 5 عضو دیگر این نیرو تصریح کرده بودند: «رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد.»

در این پیام نیز رهبر انقلاب بر تجاوز به خاک ایران تأکید کرده بودند که متعاقبا ایران با حملات پهپادی و موشکی رژیم صهیونیستی را مورد هدف مستقیم قرار داد.»

***

قیمت واقعی بنزین چقدر است؟

فرهیختگان نوشت: «طبق گزارش موسسه Elinenergy، براساس صورت‌ مالی شرکت ملی نفت در سال 1400 و صورت مالی شرکت‌های پالایشی در سال 1401، هزینه تمام‌شده تامین هر لیتر بنزین در داخل کشور بدون ارزش ذاتی نفت، معادل 6 هزار و 942 تومان محاسبه می‌شود. قیمت هر لیتر بنزین وارداتی در سال 1402 نیز 32 هزار و 475 تومان بوده است.

با در نظر گرفتن سهم بنزین تولید داخل و بنزین وارداتی در تامین تقاضای کل، میانگین وزنی قیمت هر لیتر بنزین در سال 1402 معادل 9 هزار و 363 تومان محاسبه می‌شود که این رقم با توجه به افزایش واردات بنزین در سال جاری به حدود 11.2 هزار تومان به ازای هر لیتر افزایش می‌یابد.

دقت کنید که قیمت محاسبه شده درباره بنزین بدون ارزش ذاتی نفت و قیمت جهانی آن بوده و بر مبنای هزینه ریالی تامین هر لیتر بنزین محاسبه شده است...

بررسی تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد اجرای راهکارهای غیرقیمتی قوی می‌تواند به کاهش پایدار مصرف بنزین کمک کند؛ راهی که محمود احمدی‌نژاد توانست با موفقیت در سال‌های 86 تا 89 اجرایی کند و حسن روحانی با بی‌توجهی نسبت به آن فاجعه آبان 98 را رقم زد. البته قطعا شرایط فعلی کشور از جنبه‌های مختلف مثل سرمایه اجتماعی، قدرت خرید مردم، رها بودن لنگر انتظارات تورمی، درآمدهای ارزی دولت و آشفتگی در بازار ارز متفاوت با شرایط سال‌های 86 تا 89 است و نمی‌توان قانون هدفمندی یارانه‌ها و راهکارهای غیرقیمتی پیوست آن را دقیقا اجرایی کرد و نتیجه مطلوب گرفت.

به بیان دیگر دولت پزشکیان باید نسخه‌ای جامع‌تر و هوشمندانه‌تر از نسخه دولت احمدی‌‌نژاد را برای کنترل و کاهش پایدار مصرف بنزین بدون ایجاد تبعات امنیتی و اجتماعی اجرایی کند؛ نسخه‌ای که قطعا سختی‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی در مسیر اجرا داشته اما پیاده‌سازی آن غیرممکن نیست.»

***

توضیح لاریجانی درباره احتمال حضور در دولت پزشکیان

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که چه توصیه‌ای به مسعود پزشکیان، نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دارد، اظهار کرد: خود وی نکاتی درباره آینده مطرح کرد و نیز نکاتی را رهبری انقلاب در تنفیذ بیان کردند که رعایت آن‌ها می‌تواند برای آینده کشور بسیار مفید باشد؛ مخصوصاً اینکه ثقل کارها بر حل مسائل اقتصادی باشد.

وی درباره تعامل مجلس با دولت درباره تشکیل کابینه دولت چهاردهم، افزود: وقتی دولت‌ها تجدید می‌شوند احتیاج به همکاری قوای مختلف دارند. علی‌القاعده مجلس شورای اسلامی هم این مسیر را دنبال خواهد کرد.

لاریجانی درباره شیوه تعامل خود با دولت چهاردهم نیز اظهار کرد: واقعاً افراد مختلف ورزیده‌ای در این زمینه هستند و می‌توانند در دولت کار کنند و نیازی به ما نیست. ما پشتیبانی فکری و کمک‌هایی در این زمینه داریم.

***

اصولگرایان از نقد سیاسی دولت پزشکیان پرهیز کنند

فرهیختگان نوشت: «با حضور پزشکیان روی صندلی ریاست‌جمهوری، اصولگرایان دوباره در جایگاه منتقدان قوه مجریه خواهند نشست. حضور سه ساله در قوه مجریه باید به آنها آموخته باشد که نقد سیاسی، نه به نفع منتقدان است و نه به نفع کشور یا نظام؛ نوعی از نقد که در دهه گذشته بارها علیه دولت روحانی به کار بسته شد و نتیجه آن، دور شدن کشور از بحث درباره «منافع ملی» و حرکت به سمت بحث بر سر «منافع حزبی» بود.

متاسفانه اصلاح‌طلبان هم در سه سال گذشته، همان مسیر رقبا در دهه 90 را پیمودند و نقد سیاسی دولت شهید رئیسی را سرلوحه مباحث خود قرار دادند، تا جایی که «نهار خوردی» را وایرال کرده و عکس نماز شب رئیس‌جمهور را تمسخر می‌کردند.

مهم‌ترین ایراد این شکل و شیوه از نقد، ذبح شدن هرگونه بحث عقلانی و گفت‌وگوی کارشناسی برای رسیدن به منافع ملی بود. افراطیون هر طرف برای نشان دادن «بد بودن شخصیت طرف مقابل» هر اقدام او را تقبیح می‌کردند و به دنبال «سوتی» از عملکرد او بودند تا تمسخرش کنند.

به جای بحث درباره محتوا و بنیان یک سخنرانی، به لغزش زبانی و بیانی آویزان می‌شدند تا رقیب را «ناتوان و بی‌عرضه» تصویرسازی کنند.

خروجی دولت رقیب حتی اگر مثبت و قابل تقدیر بود، برای آنها اهمیتی نداشت بلکه باید از گوشه‌ای از آن دستاورد، ایرادی پیدا می‌شد تا با بزرگنمایی همان ایراد هرچند کوچک، کل موضوع تخطئه شود و دولت و شخصیت رقیب تضعیف گردد...

اما راه جایگزین چیست؟ راه جایگزین «نقد فنی» است. یعنی با نگاهی مبتنی‌بر منافع ملی و انقلابی، اشتباهات اجرایی قوه مجریه مورد اشاره واقع شده و سپس برای آن راه‌حلی معقول پیشنهاد شود.

به جای نقد شخصیت و دولت پزشکیان و اعضای هیات دولت او، باید عملکرد آنان مبتنی‌بر یک استدلال دارای شواهد را نقد کرد. همچنین اقدامات درست و صحیح او و دولتش را مورد بحث قرار داد و ضمن تحسین نکات مثبت، ایرادات آن را در صورت وجود، به نقد گذاشت. نقطه اصلی، عبور از نقد هویتی به سمت نقد علمی و عقلانی است....

حالا که رهبر معظم انقلاب بدون رودربایستی و لکنت، لزوم «باور داشتن» به این گزاره که «پیروزی او [پزشکیان] پیروزی همه ماست» را بیان داشتند، باید از اصولگرایان پرسید آیا به این راهبرد ولی‌فقیه معتقد هستید؟ که اگر هستید، باید با تمام وجود پزشکیان را به صورت فنی و کارشناسی و برای رسیدنش به پیروزی نقد کنید.

و اگر نیستید و قصد دارید بازهم او را به صورت سیاسی و با کلیدواژه‌های سیاست‌زده و مصرف‌شده در دهه 90 نقد کنید، پس به چه اصولی پایبند هستید؟ در این میان مهم است که این برادران و خواهران، همین امر را به‌عنوان یک شاخص برای تشخیص انقلابیون واقعی از مدعیان انقلابی‌گری هم قرار دهند.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۰۲۰۳۰۱:۲۵:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۱۱
لاریجانی در جای دیگر مفیدتر است اما به راستی آنجا کجاست؟
ناشناس۳۵۷۰۲۲۶۰۵:۴۰:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱۱
قیمت واقعی یک ساعت کار چقدره ؟؟؟؟
ناشناس۳۵۷۰۴۳۸۱۲:۵۸:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱۱
قیمت واقعی خودرو چقدر است؟!! قیمت خودرو را واقعی کنید، مصرف بنزین فقط به دلیل کیفیت واقعی پول که مردم برای خودرو داده اند 40 درصد پایین می آید!
ناشناس۳۵۷۰۷۲۴۲۲:۴۹:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۱۱
حرف از تورم هست فعلا هرچند قیمت کارخانه خودرو به ضرر تولید کننده هست وقتی سرکوب شده اما با قیمت دلاری مواد اولیه حساب می کنند
ناشناس۳۵۷۰۲۴۳۰۷:۱۹:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۱
قیمت واقعی و جهانی ،ماشین چقدر هست؟
ناشناس۳۵۷۰۲۶۰۰۷:۵۰:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱۱
مردم از حضور برخی خاندانها در سمت های اجرایی موافق نیستند آنها را بگذارید بازنشسته شوند
ناشناس۳۵۷۰۲۹۴۰۸:۵۹:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱۱
مگر نیروهای جوان و شایسته کم داریم که قرار است دوباره از چهره های تکراری در دولت استفاده شود؛ آزموده را دوبار آزمودن خطاست
ناشناس۳۵۷۰۳۹۹۱۱:۵۷:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۱۱
حضور لاریجانی در کابینه اصلا به نفع پزشکیان نیست
ناشناس۳۵۷۰۸۶۴۰۸:۲۸:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱۲
وقتی سران قوا در شبکه ایکس اظهار نظر میکنند چرا مردم عادی نتوانند نظرات مسوللانشان را در این شبکه فیلتر شده بخوانند!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  7. قدردان پلیس هستیم اما...

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  12. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  16. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  17. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  18. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  19. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  20. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  21. درباره یک تجربه مهم مقابله با فساد

  22. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  23. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

  24. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  25. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  7. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  8. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  9. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  10. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  11. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  12. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  13. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

  14. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  15. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  16. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

  17. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  20. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  21. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  22. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

  23. پزشکیان: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند کشور را نجات دهد

  24. افشاگری تکان‌دهنده درباره سازمان مجاهدین خلق/ سوء استفاده مسعود رجوی از زنان

  25. پزشکیان: افراد شایسته را منصوب می‌کنیم‌

آخرین عناوین