چگونه انتقام‌ ایران صهیونیست‌ها را فلج می کند

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030516103 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چگونه انتقام‌ ایران صهیونیست‌ها را فلج می کند

تنها اندکی پس از اقدام تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، مقام های ارشد کشورمان ضمن محکوم کردن این حرکت، وعده انتقامی سخت و خونخواهی از صهیونیست ها را مطرح کردند. در این راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضع گیری قاطعی تاکید کردند که ایران در انتقام جویی خونِ میهمان عزیز خود کاملا مصمم و جدی است. موضوعی که با بازتاب های گسترده بین المللی همراه شده و بیراه نیست اگر بگوییم بخش قابل توجهی از فضای رسانه ای و تحلیلی تحولات مرتبط با منطقه غرب آسیا در قبضه و کنترل عملیات قریب الوقوع ایران علیه رژیم اشغالگر قدس است. با این همه، اغلب افراد به ویژه افکار عمومی، در نگاه به موضوع انتقام‌ کشورمان از صهیونیست ها، عمدتا نگاهی صِرف به عملیات نظامی و سخت دارند با این حال، باید توجه داشته باشیم که انتقام جویی ایران، ورای صِرف عملیات نظامی حرکت می کند. 

 ایران حداقل از 3 منظر، می تواند صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار دهد.  

اول اینکه ایران نوعی جنگ روانی موثر را علیه اراضی اشغالی به راه انداخته و مدیریت می کند. به اذعان خودِ رسانه‌های صهیونیستی و یا چهره های رسانه ای در اراضی اشغالی، ایران با طرح مواضع قاطع مبنی بر قریب‌الوقوع‌بودن و سخت بودن انتقام‌جویی‌اش علیه صهیونیست ها سبب شده تا ساکنان فلسطین اشغالی با یک پریشانی و استرس دسته جمعی دست به گریبان شوند. موضوعی که نمود آن در قالب انتشار اخبار مختلف مبنی بر خرید گسترده آب و غذا از سوی صهیونیست ها و هجوم آوردن آن ها به فروشگاه ها جهت تهیه دیگر اقلام ضروریشان و ذخیره کردن آن ها قابل مشاهده است!  

رسانه هایی نظیر الجزیره نیز در گزارش های خود از اراضی اشغالی بر اضطراب گسترده حاکم‌شده بر سرزمین های اشغالی که ناشی از هراس از انتقام  ایران از صهیونیست ها است، دست گذاشته و آن را پدیده‌ای توصیف کرده اند که در همه جای اراضی اشغالی قابل مشاهده است. از این رو، می توان گفت ایران با ایجاد فضایی خاص در مورد عملیات انتقام جویانه خود، عملا صهیونیست ها را از نظر روانی و فکری با بحران رو به رو کرده است. موضوعی که با توجه به آنچه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان درسخنرانی اخیر خود گفته، بخشی از مجازات و اقدام تنبیهی علیه صهیونیست ها است. 

دوم اینکه اقتصاد صهیونیست ها که در نتیجه جنگ غزه خسارتی 80 میلیارد دلاری را شاهد بوده، با توجه به قریب الوقوع بودن عملیات ایران علیه اراضی اشغالی، در وضعیت بحرانی تری نیز قرار گرفته است. بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی در مدت اخیر گزارش داده اند که رژیم اشغالگر قدس قریب به 50 کارخانه مهم خود در اراضی‌اشغالی را از ترس انتقام ایران تعطیل کرده است. 

در عین حال، دیگر روندهای عادی و روزانه در قالب تجارت و معادلات اقتصادی صهیونیست ها نیز با چالش ها و موانع جدی رو به رو شده اند. بگذریم که به تازگی گزارش های مختلفی را دال بر این مساله شاهد بوده ایم که بورس اسرائیل نیز با یک سقوط آزاد به دلیل عدم قطعیت های ناشی از حمله قریب الوقوع ایران رو به رو شده است.  جلوه های مرتبط با خسارات اقتصادی عملیات قریب‌الوقوع ایران صرفا به دوره قبل از اجرای این عملیات محدود نمی ماند و قطعا در دوره پس از اجرای آن نیز صهیونیست ها وضعیت به مراتب بدتری را تجربه خواهند کرد. 

و در نهایت اینکه ایران به عنوان یک قدرت برتر منطقه ای، در حوزه های سایبری، پهپادی و موشکی و البته نفوذ منطقه ای خود، از ابزارهای متنوعی برای تنبیه کردن صهیونیست ها سود می برد. موضوعی که مورد اشاره بسیاری از تحلیلگران مسائل راهبردی بوده است. 

در این میان، پیوندها و همکاری های نظامی و دفاعی ایران با قدرت های شرقی نظیر چین و به ویژه روسیه نیز امکانات تازه و قابل تاملی را در اختیار ایران قرار داده است. از این رو، ایران با اتکا به توانمندی های خود که کاملا برای صهیونیست ها و متحدان غربی آن ها پوشیده و مخفی هستند، می تواند ضربات دردناکی را به رژیم اشغالگر قدس وارد کند. موضوعی که آن نیز یک کابوس بزرگ را برای رژیم صهیونیستی به ذهن متبادر می کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۴۸۶۲۰۰:۲۶:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۱۷
انتقام ایران باید طوری باشد که دشمن برای مدت زیادی در احساس ترس و وحشت بماند و از طرفی از برادران یمنی بخواهیم کابل های عبوری اینترنت جهانی که از زیر دریا در باب المندب را متلاشی کنند تا بسیاری از کشورهای مدعی به عهد عصر حجر بازگردند
کور پیش بین در خشت خام۳۵۷۴۹۸۳۰۹:۰۴:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱۷
دشمن را در حالت یک فرد اعدامی که نمی داند چه روزی اعدام میشود نگه دارید روزهای پیش رو برایش جهنم میشود و از خود اعدام برایش بدتر است
ناشناس۳۵۷۴۸۷۷۰۱:۱۲:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱۷
تا آنجا که امکان دارد باید با حملات سایبری وضعیت عادی دشمن را بهم ریخت
ناشناس۳۵۷۴۸۸۳۰۱:۴۰:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۷
انتقام ایران باید به گونه ای باشد که رژیم صهیونیستی دیگر فکر ضربه زدن به ایران را هم نکند.
ناشناس۳۵۷۴۸۸۴۰۱:۴۰:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱۷
تمام اتفاقات نشان دهنده ی این است که اسرائیل در صدد حمله به لبنان هست
ناشناس۳۵۷۴۸۸۵۰۱:۴۲:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۷
خود حسن نصرالله گفته نتانیاهو صلح نمی خواد (یعنی اگه بخواهد حزب الله و حماس مشکلی ندارند) .
ناشناس۳۵۷۴۹۰۵۰۴:۱۳:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۱۷
آفرین در دام اسرائیل نیفتید. تهدید از خود حمله ویرانگرتره
ناشناس۳۵۷۵۰۲۶۰۹:۴۰:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۱۷
دامی وجود ندارد چون آخرش به محو اسراییل هست
ناشناس۳۵۷۴۹۱۷۰۵:۵۸:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۷
متاسفانه اتفاقی که می افتد شخم زده شدن لبنان و بیچارگی مردم بیگناه آن است و کک اسراییل هم نخواهد گزید. تلاش برای یک صلح پایدار پایان هر جنگی را مشخص می کند چه در اوکراین چه در غزه.
ناشناس۳۵۷۵۱۶۶۱۲:۴۱:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۷
مورد حزب الله و لبنان مثل غزه که واقعا بی دفاع بود، نیست. حماس در غزه سلاح قابل توجهی نداشت. در صورت حمله زمینی جنوب لبنان گورستان تانکهای اسرائیلی می شود. تنها برتری اسرائیل نیروی هوایی است که اگر ضربه به زیرساختهای لبنان بزند همان اندازه هم از موشکها و پهبادهای حزب الله خواهد خورد و اینطور نیست که ککش نگزد. آینده نزدیک واقعیات را نشان خواهد داد. هر چند که هیچ جنگ و جنگ افروزی خوب نیست ولی بهترین جواب برای قلدر بی مخ هم شکستن دندانهای اوست.
معلم۳۵۷۴۹۲۲۰۶:۲۹:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۱۷
هدف اسرائیل کشانیدن ایران در دام جنگ با جبهه اسرائیل-امریکا است.
ناشناس۳۵۷۴۹۴۰۰۷:۲۵:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱۷
ترس از مرگ از خود مرگ بدتره
ناشناس۳۵۷۴۹۴۴۰۷:۳۷:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۱۷
هنوز که کاری انجام ندادیم و نتیجه می گیریم..چرا حمله نمی کنیم.
ناشناس۳۵۷۵۰۲۷۰۹:۴۲:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۱۷
بعد از نشست کشورهای اسلامی یعنی از امشب منتظر باش
omid۳۵۷۴۹۹۰۰۹:۰۸:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۷
تا حالا باید چندین بار خاک سرزمین های اشغالی رو شخم زده باشیم.
ناشناس۳۵۷۵۰۳۸۱۰:۰۱:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۱۷
بعد از اینهمه ترور و شهید گردن سرداران ما و ترور های داخلی و ....باید این بار صهیونیستها سیلی سختی بخورند تا حساب کار دستشان بیاید.. .
ناشناس۳۵۷۵۰۴۰۱۰:۰۳:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۱۷
ایران گفته می زنیم ولی نگفته کجا را.
ناشناس۳۵۷۵۰۸۴۱۰:۵۶:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱۷
در این میان، پیوندها و همکاری های نظامی و دفاعی ایران با قدرت های شرقی نظیر چین و به ویژه روسیه نیز امکانات تازه و قابل تاملی را در اختیار ایران قرار داده است!!!!!!!
ناشناس۳۵۷۵۱۷۰۱۲:۴۵:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۷
هیچ کدام قابل اعتماد نیستند
ناشناس۳۵۷۵۱۴۲۱۲:۲۲:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱۷
هنیه: ۱-یک انسان است پس جامعه جهانی باید انتقام بگیرد ۲- مسلمان است پس کشور های اسلامی باید انتقام بگیرند ۳- یک رهبر عربی است پس اتحادیه عرب باید انتقام بگیرد ۴- او یک فلسطینی است پس مردم فلسطین باید انتقام بگیرند ۵- در ایران شهید شده پس ایران هم باید انتقام میهمان خود را بگیرد
ناشناس۳۵۷۵۱۷۴۱۲:۴۶:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۱۷
به خبر فوری در باره خبر:/ مخابره پیام آمریکا به ایران/ چهارشنبه 17/05/1403 --- جنایت پیشگان تنش آفرین دولت آمریکا تنش زدایی را از ایران التماس می کنند؟! --- « ... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ » دولت استعمار گر جنایت پیشه تنش آفرین گستاخ آمریکا و همپیمانان جنایت پیشه و نوکران سر سپرده ذلیل این دولت که شریک حقیقی اسراییل در نسل کشیها و در جنایت بخشش ناپذیر کشتتن اسماعیل هنیه در ایرانند با چه حق قانونی و با کدام عرف بشر دوستانه از دولت حق گرا و مدافع مظلومان ج.ا.ا توقع تنش زدایی را بنفع جنایت پیشگان نسل کش حرفه ای تاریخ معاصر التماس می کنند؟! آیا دولتیان بی شرم جنایت پیشه آمریکا وقاحت و گستاخی بخشش ناپذیر بی پرده خود را در استقبال بی نظیر چند روز پیش از نتانیاهوی جنایتکار جنکی فراموش کردند؟!
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  18. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  22. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  25. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

آخرین عناوین