راه‌های تبدیل شماره حساب به شبا چیست؟

گزارش بازرگانی، 324606،   4030517080

ممکن است در مواقعی نیازمند تبدیل شماره حساب به شبا باشید که به‌طور کلی روش‌های مختلفی برای این کار در سترس‌تان قرار می‌گیرد و با شناخت آن‌ها می‌توانید چنین فرایندی را به‌راحتی انجام دهید.

درحال‌حاضر که پیشرفت فناوری به شما این امکان را می‌دهد تا بسیاری از کارهای خدماتی را با استفاده از بستر آنلاین دنبال کنید، پیداکردن شماره شبا دیگر سخت نیست و با دنبال‌کردن این مقاله بهترین روش‌ها را یاد می‌گیرید.

منظور از شماره شبا چیست؟

از زمانی که بانک‌ها فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند، برای اینکه هر فردی بتواند تراکنش‌های خود را به‌طور مناسب انجام دهد یک شماره حساب برای او در نظر گرفته می‌شود که برای هر شعبه بانکی متفاوت است.

به‌دنبال گسترش فرایندهای بانکی به‌صورت اینترنتی، وجود تفاوت بین ساختار شماره حساب‌ها مشکلات زیادی را به‌وجود آورد و به همین خاطر بانک مرکزی برای یکپارچه‌سازی تراکنش‌های مربوط به انتقال وجه، کدی تحت عنوان شبا را معرفی کرد.

عبارت "شناسه حساب بانکی ایرانیان" که به‌طور اختصار با نام شبا شناخته می‌شود، کدی 24 رقمی است که براساس استانداردهای بین‌المللی تنظیم شده و برای اجرای تراکنش‌های بین‌بانکی کاربرد زیادی دارد.

ساختار شماره شبا از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که در ابتدا با حروف IR به‌عنوان کد کشور شروع شده و در ادامه شامل 2 کاراکتر برای اعداد کنترلی، کد بانک 3 رقمی و شماره حساب است.

کد هرکدام از شعب بانکی در ایران یک رقم مشخص است. ازطرفی اگر شماره حساب نیز ارقام کم‌تری داشته باشد معمولا برای جبران آن‌ها تعداد صفرهای بیشتری بعداز کد بانک قرار می‌گیرد.

شماره شبا حاوی تمامی اطلاعات مورد نیاز دررابطه‌با حساب بانکی شما است و به‌طور معمول روی کارت صادرشده درج می‌شود، اما ازآنجایی‌که امکان دارد برخی از افراد دسترسی به این اطلاعات نداشته باشند می‌توان از روش‌هایی برای تبدیل شماره حساب به شبا کمک گرفت.

دلایل اهمیت استفاده از شماره شبا

مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای استفاده از شماره شبا بیان کرد، مربوط به امکان انتقال وجه با مبالغ بالاتر نسبت به کارت‌به‌کارت است که برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی دارد.

در سال‌های اخیر که نقل‌وانتقال وجه دیگر به‌روش سنتی و با پرداخت نقدی انجام نمی‌شود، ازطرفی برای مبالغ بیشتر از 10 میلیون تومان هم نمی‌توان از کارت‌به‌کارت استفاده کرد، بانک‌ها برای این کار شیوه‌هایی به نام ساتنا و پایا را ارائه می‌دهند که سقف انتقال بیشتری دارند.

برای اینکه بتوانید مبلغی بیش از 10 میلیون تومان تا سقف نامحدود را با استفاده از فرایندهای پایا و ساتنا انتقال دهید، واردکردن شماره شبا یکی از مراحل الزامی است و این مسئله به شما نشان می‌دهد که به‌کارگیری این شناسه تا چه حد اهمیت دارد.

نحوه تبدیل شماره حساب به شبا

با توجه به اینکه در هنگام انتقال وجه با مبالغ زیاد باید حتما شناسه شبا را در اختیار داشته باشید، به‌جای اینکه به‌منظور دسترسی به این اطلاعات وقت خود را برای مراجعه به بانک تلف کنید، بهتر است به سراغ روش‌های جدیدتر بروید.

البته با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز نیز می‌توان شماره شبا را دریافت کرد اما به‌طور معمول این مورد هم نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی دارد و ازسوی‌دیگر ممکن است افراد در موقعیت‌های خاصی توانایی دسترسی به باجه‌های خودپرداز را نداشته باشند.

بر همین اساس چنانچه شناسه شبا را در اختیار ندارید و تنها اطلاعات موجود، شماره حساب است، می‌توانید از روش‌های دیگری برای تبدیل شماره حساب به شبا استفاده کنید که به‌صورت زیر هستند.

استفاده از اپلیکیشن‌های همراه برای تبدیل شماره حساب به شبا

توسعه اپلیکیشن‌های همراه راهی آسان و مطمئن برای انجام تراکنش‌های آنلاین است که به افراد این امکان را می‌دهد تا کار خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. برای این منظور می‌توانید نرم‌افزار بانک را فعال کنید یا اینکه از دیگر برنامه‌هایی که چنین خدماتی دارند، کمک بگیرید.

زمانی که وارد اپلیکیشن‌های همراه می‌شوید برای تبدیل‌کردن شماره حساب به شبا باید به بخش مربوط بروید و بعداز ارائه تمامی اطلاعات لازم، خیلی زود شناسه مورد نظر به شما نمایش داده می‌شود.

مراجعه به سایت برای تبدیل شماره حساب به شبا

اگر قادر به استفاده از روش‌هایی همچون مراجعه حضوری به بانک و نصب اپلیکیشن نباشید، راه‌حل دیگری که پیش روی شما قرار می‌گیرد مربوط به استفاده از سایت‌های اختصاصی بانک‌ها است.

با جست‌وجوی بانک مورد نظر خود، در صفحه خدمات آن می‌توانید بخشی را برای تبدیل‌کردن شماره حساب به شبا پیدا کنید تا پس‌از نوشتن ارقام دقیق در کادر مربوط، شناسه خود را ببینید.

البته درصورتی‌که چندین حساب در بانک‌های مختلف داشته باشید و ازطرفی سایت رسمی بانک نیز خدماتی برای تبدیل شماره حساب به شبا ارائه ندهد، مراجعه به سامانه‌های اینترنتی واسطه که در این زمینه فعالیت می‌کنند، انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

چگونگی دریافت شماره شبا بانک ملی

بانک ملی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شعب دولتی در کشور شناخته می‌شود که بسیاری از افراد در آن حساب دارند. اگر جزء این گروه هستید، به‌منظور آشنایی بیشتر شما می‌خواهیم یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت شماره شبا بانک ملی را به‌طور کامل توضیح دهیم.

شما با انتخاب پلتفرم رده که از سری وب‌سایت‌های معتبر درزمینه ارائه خدمات بانکی محسوب می‌شود، می‌توانید با طی‌کردن چند گام ساده و راحت، شناسه مورد نظرتان را به‌دست آورید، پس برای دریافت شماره شبا بانک ملی و یا سایر بانک‌ها باید به‌صورت زیر اقدام کنید:

  • با واردکردن اطلاعاتی همچون نام، نام‌خانوادگی و شماره تلفن همراه در سایت رده یک حساب کاربری برای خود بسازید تا توانایی استفاده از خدمات لازم را داشته باشید.
  • وارد بخش تبدیل شبا شوید.
  • در این قسمت می‌توانید گزینه تبدیل شماره حساب به شبا را انتخاب کنید.
  • شماره حساب خود را وارد کنید و روی دکمه تبدیل ضربه بزنید تا مشخصات فردی و بانکی دارنده حساب را ببینید.

تبدیل شماره حساب به شبا در سریع‌ترین زمان با کمک رده

با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن اختصاصی رده، دریافت شماره شبا به یکی از ساده‌ترین فرایندها تبدیل می‌شود. سایت رده به شما کمک می‌کند تا اطلاعات لازم برای هرکدام از بانک‌های دولتی و خصوصی کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنید. درضمن با استفاده از این پلتفرم می‌توانید از خدمات متنوعی برای دریافت وام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بسیاری موارد دیگر نیز بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

تبدیل شماره حساب به شبا با استفاده از روش‌های مختلفی همچون مراجعه حضوری به بانک و خودپرداز یا راه‌های ارتباط اینترنتی مانند دسترسی به اپلیکیشن و سایت امکان‌پذیر است.

برای اینکه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به‌سادگی قادر به دریافت شماره شبا هرکدام از بانک‌های مورد نظر خود باشید، بهترین کار مراجعه به سامانه اینترنتی رده است که خدمات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  18. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  22. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  25. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

آخرین عناوین