تجربه بازارهای سنتی عمان: خرید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و محصولات محلی

گزارش بازرگانی، 324749،   4030517081

یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر خرید سوغاتی به‌خصوص از بازارهای سنتی هر کشوری است. حالا که ویزای عمان را گرفتید، چمدان‌ها را بستید و عازم سفر به این کشور زیبا هستید، بد نیست با بازارهای سنتی و سوغات منحصربه‌فرد و محلی این کشور آشنا باشید. در ادامه این متن قصد داریم همه‌چیز را درباره بازارهای سنتی که باید ببینید و سوغاتی که باید در این سفر بخرید به‌شما بگوییم، پس با ما همراه باشید.

بازارهای سنتی عمان که در سفر به این کشور باید ببینید

اگر به عمان سفر می‌کنید، لذت گشت‌و‌گذار در بازارهای سنتی این کشور، معاشرت با مردم محلی، خرید سوغات و صنایع دستی این کشور و تماشای زندگی روزمره مردم این نقطه از جهان را از دست ندهید. عمان بازارهای مختلف قدیمی و مدرن زیادی دارد؛ اما مثل هر جای دیگری از جهان بازارهای سنتی حال‌و‌هوای خاص خود را دارند که نباید از دست داد. در ادامه به چند بازار زیبا در شهر مسقط می‌پردازیم که از البسه قدیمی، پارچه‌های دست‌دوز سنتی، ادویه و خوراکی‌های خاص تا هرچیز دیگری که فکرش را بکنید را برای خرید، تماشا و تست‌کردن، در آن‌ها خواهید یافت.

بازار سنتی و تماشایی مطرح

بازار سنتی و زیبای مطرح تقریبا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان است. مطرح یکی از زیباترین بازارهای کشور عمان است که نباید فرصت تماشای آن را از دست داد. این بازار سنتی جذاب مانند اکثر بازارهای سنتی پر از کوچه‌و پس‌کوچه‌های پر پیچ‌وخم است که قدم‌زدن و خریدکردن در آن را برای هر بیننده‌ای تبدیل به یک ماجراجویی لذت‌بخش می‌کند. این بازار سرپوشیده با یک سقف چوبی قدیمی و نورپردازی خاص خود، باعث‌شده به بازار تاریکی معروف باشد.

برای خرید از این بازار محبوب مسقط باید مانند بازارهای سنتی دیگر چانه بزنید و تخفیف بگیرید. چانه‌زدن جزو فرهنگ خریدکردن در عمان است و عملی کاملا معمول است و با این روش می‌توانید با محلی‌ها وارد گفت‌و‌گو شوید و تخفیف‌های هیجان‌انگیزی هم بگیرید. اگر به شلوغی علاقه ندارید، بهتر است این بازار سنتی را صبح‌ها و قبل از شلوغی آن ببینید. همچنین بد نیست بدانید که ساعت کار این بازار هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 1 ظهر و از ساعت 4 بعد از ظهر تا 9 شب است.

بازار صنایع دستی سوهار

بازار سوهار شهر مسقط یک بازار صنایع دستی بسیار زیبا و تماشایی است. این بازار در فاصله 2 ساعته با شهر قرار گرفته است و از لحاظ موقعیت مکانی در نزدیکی مسجد سلطان قابوس واقع شده است. بازار سوهار علاوه‌بر ساختار زیبا و محصولات جذابی که برای خرید ارائه می‌دهد، معماری عربی اسلامی بسیار دیدنی‌ای دارد که از تماشای آن لذت خواهید برد. با یک گشت‌و‌گذار ساده در سوهار هرچیزی که فکرش را بکنید از طلا و نقره گرفته تا گیاهان دارویی، ادویه، خوراکی‌های سنتی و همین‌طور عسل و البسه پشمی را خواهید یافت. بازار سوهار را می‌توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح تا 1 ظهر و همین‌طور از ساعت 4 بعدازظهر تا 9 شب ببینید.

چهارشنبه‌سوری ایبرا

ایبرا در واقع یک چهارشنبه بازار سنتی و بسیار جذاب است که در فاصله یک‌ساعت و نیمی از شهر مسقط قرار دارد. جالب است بدانید که بازار ایبرا مخصوص بانوان است و آقایان اجازه ورود به آن را ندارند. بنابراین به خانم‌ها توصیه می‌کنیم در سفر به عمان حتما این بازار زیبا و سنتی خانم‌ها را ببینید و از آن خرید کنید. برای رفتن به این بازار روز چهارشنبه از ساعت 6 صبح تا 1 ظهر فرصت دارید.

بازار سنتی و بسیار زیبای نیزوا

نیزوا یکی دیگر از بازارهای سنتی زیبای کشور عمان است که باید در این سفر ببینید. نیزوا هر روز از ساعت 7:30 صبح تا 11:30 ظهر برقرار است. بنابراین برای گشت‌و‌گذار و خرید از این بازار باید صبح زود به بازار بروید تا قبل از بسته‌شدن مغازه‌ها خریدتان را انجام دهید. حالا که با چند نمونه از بازارهای سنتی عمان آشنا شدیم بد نیست سری هم به سوغات این کشور بزنیم. البته نباید فراموش کنید که بازارهای سنتی و زیبای عمان خیلی بیشتر از این حرف‌ها هستند.

سوغات عمان که در این سفر باید بخرید

یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر، خرید سوغات است. در ادامه این متن به تعدادی از معروف‌ترین سوغات عمانی می‌پردازیم که بهتر است، در لیست خریدهای خود بگنجانید.

لیگمات خوشمزه عمانی‌ها

لیگمات یک شیرینی خوشمزه و خاص از آشپزخانه عمان است. شیرینی لیگمات شهد فراوانی دارد و بهترین ترکیب برای کنار قهوه عربی و چای است. یکی از سوغات خوشمزه و منحصربه‌فردی که می‌توانید از این کشور خریداری کنید، همین شیرینی خاص است.

ادویه‌جات مخصوص عربی

ادویه‌های خاص غذاهای عربی معروف هستند. به‌خصوص عمانی‌ها که سبک خاصی برای پخت غذاها دارند. در سفر به عمان یکی از سوغاتی که باید حتما با خود ببرید ادویه‌جاتی مانند دارچین، زنجبیل، زعفران، هل، فلفل سیاه و... است. از طرفی اگر به غذاهای عربی علاقه‌مند هستید، این ادویه‌ها کمک می‌کنند، غذاهای عربی را با طعم اصلی طبخ کنید و لذت ببرید.

سفال زیبای عمانی

برای کسانی‌که به صنایع دستی کشورها علاقه دارند، سفال عمان یک سوغاتی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. این ظروف سفالی در طرح و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند و کاربردهای زیادی دارند. این ظروف سفالی را می‌توانید در رنگ‌های سنتی قهوه‌ای یا کرم و یا با طرح و رنگ‌های جدید خریداری کنید.

مندو؛ صندوقچه زیبای تزیین شده

یکی دیگر از صنایع دستی معروف و باکیفیت عمانی صندوقچه‌های چوبی تزیین‌شده‌ به‌نام مندو هستند. حتما می‌دانید که چوب و صنایع چوبی عمان کیفیت بسیار بالایی دارند. این صندوقچه‌های زیبا را می‌توانید در ابعاد و طرح‌های مختلف خریداری کنید و سوغات ببرید.

سفری خاطره انگیز به عمان با فلای تودی

برای سفر به عمان به بلیط هواپیما، هتل، تور و خدمات مسافرتی و از همه مهمتر ویزای عمان نیاز دارید؟ پس همین حالا با فلای تودی تماس بگیرید. یا برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها به وب‌سایت فلای تودی سر بزنید، ثبت نام کنید و با جست‌و‌جوی عمان خدمات مورد نظرتان را بیابید و خریداری کنید. با فلای تودی این امکان را دارید که از حرفه‌ای‌ترین خدمات سفر با کمترین هزینه‌ها استفاده کنید. همچنین برای دریافت ویزا در سریع‌ترین زمان می‌توانید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و برای کارشناسان تیم ویزا ارسال کنید.

با این روش بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌توانید خیلی راحت ویزا بگیرید و به هر نقطه جهان که دوست دارید، سفر کنید. برای سفری خاطره‌انگیز به عمان در وب‌سایت فلای تودی و با جست‌و‌جوی" عمان" برنامه‌ریزی یک سفر منحصربه‌فرد و رویایی را آغاز کنید. فلای تودی اینجاست تا شما سفر کنید، خاطره بسازید و لذت ببرید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  18. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  22. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  25. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

آخرین عناوین