فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

یوسف مشفق، گروه اجتماعی الف،   4030524049 ۱۷۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

«هنوز درک نکرده‌ایم که دسترسی به اینترنت آزاد، مطلوب است اما تا زمانی که مردم دغدغه نان و هزینه مسکن و درمان و ... را به‌صورت جدی داشته باشند و خیل عظیمی از تحصیل‌کردگان با بیکاری مواجهند، اینترنت بدون فیلتر هم دردی از ما دوا نمی‌کند»

فیلترینگ مهم‌تر است یا دستمزد بخور و نمیر؟!

جامعه ایران در وضعیتی است که سیطره رسانه‌ها، امیال و ارزش‌های او را ساخته و سازماندهی کرده و آنچه را که نیاز واقعی اوست، از کانون توجهات کنار زده و نیازهای دست‌چندمی و کاذب را به جای آن می‌نشاند. اثبات این گزاره چندان سخت نیست و اگر به اطرافمان نظر انداخته و بیان مطالبات مردم و نخبگان سیاسی خطاب به رئیس‌جمهور و دولت جدید را مورد تدقیق قرار دهیم، این مسئله خودنمایی بیشتری پیدا می‌کند. 

پس از رای‌آوری مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری و در آستانه تشکیل دولت چهاردهم، آنچه که بیشتر مورد اعتنا قرار گرفته، پرداختن و بیان مطالباتی نظیر جمع‌آوری گشت ارشاد، رفع فیلترینگ و مسائلی در حوزه آزادی‌های اجتماعی است. هر روزه رئیس‌جمهور مورد خطاب بخشی از مردم و سیاسیون قرار می‌گیرد و عمده خواسته آنان، تلاش برای برداشتن این موانع و تحقق خواسته‌های مردم است. مطرح‌کردن این مطالبات و نسبت‌دادن آن به مردم در حالی است که چالش‌های عمیق‌تری در زندگی مردم به چشم می‌خورد که مهم‌ترین آن، سطح پایین درآمدها و عدم‌همخوانی با هزینه‌های زندگی است. عموم مردم و کارگران و کارمندان در حالی با دستمزدهای 10 تا 15 میلیونی گذران زندگی می‌کنند که بنا بر داده‌های نهادهای رسمی، خط فقر به 30 میلیون تومان رسیده و واضح است که یک شکاف بسیار عمیق در حوزه معیشت عموم مردم مشاهده می‌شود.

علی‌رغم این مسئله، اما آن‌چیزی که در صدر توجهات قرار گرفته و در قالب خواسته اصلی مردم از رئیس‌جمهور مطالبه می‌شود، برداشتن فیلترینگ و مسائلی از این قبیل است و جالب اینکه در سطوح کلان سیاسی هم این موضوع شدت و حدت بیشتری دارد. گویی تمام معضلات اجتماعی در ایران حل و فصل شده و آن‌ چیزی که برای قاطبه مردم اهمیت دارد، دسترسی بهتر به اینترنت و گشت و گذار آزاد در آن است! امروز کسی از رئیس‌جمهور و دولت جدید مطالبه نمی‌کند که در اولین گام برای اصلاح دستمزدهای ناعادلانه، پوشش بیشتر بیمه‌ها، کاهش آمار بیکاری و بزهکاری‌های اجتماعی قدم بردارد و همه چیز به فیلترینگ و گشت ارشاد و ... خلاصه شده است.

رسانه با ما کاری کرده که مسائل فرعی و دغدغه‌هایی که اولویت اول جامعه نباشند، ارج و قرب یافته و مردم یکصدا خواستار طرح آن در فضای رسمی باشند. هنوز درک نکرده‌ایم که دسترسی به اینترنت آزاد، مطلوب است اما تا زمانی که مردم دغدغه نان و هزینه مسکن و درمان و ... را به‌صورت جدی داشته باشند و خیل عظیمی از تحصیل‌کردگان با بیکاری مواجهند، اینترنت بدون فیلتر هم دردی از ما دوا نمی‌کند؛ نیل به این مقصود فقط در حکم مُسکنی است که موقتاً آلام زندگی را برای مدت‌زمان محدودی از مقابل انظار پنهان کرده و پس از مدتی، زخم این دردهای مزمن دوباره سرباز خواهد کرد و این مطلوب کسانی است که مرادشان، سرگرم‌کردن بخشی از جامعه با مسائل فرعی و حاشیه‌ای است. عده‌ای می‌خواهند که سطح مطالبات عموم مردم به چنین مباحثی تنزل یابد و آن خواسته‌های اساسی که تحقق آن نیازمند ایده و راهبرد صحیح و تلاش وافر است، در فضای عمومی بیان نشود. این ناخودآگاهی جمعی، درد مزمن جامعه ایران است و تا چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود و مردم با تلخی واقعیت مواجه نشوند، نمی‌توان امید چندانی به اصلاح امور و ارتقای شرایط کشور داشت.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۳۰۵۹۰۸:۴۲:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
فلترینگ، چون با فیلترینگ اجازه نمیدهید کسب و کارها رونق بگیرد.
ناشناس۳۵۸۳۱۵۲۰۹:۵۷:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
نویسنده محترم هنوز نمیدونه دولت پزشکیان یک ماه هم نشده کارش رو شروع کرده و حقوق کارگر در برگه یاداشت قید شده 11 ماه است حقوق نگرفته یعنی اینکه دولت قبلی، حقوق حداقلی کارگر رو نداده و فیلترینگ هم کرده!!!
ناشناس۳۵۸۳۱۹۲۱۰:۴۰:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خوب اول باید مشکل معاش حل شود
ناشناس۳۵۸۳۳۲۰۱۲:۲۷:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا مردم باید هزینه کارخانه های رو بدهند که سی سال خوردن و بردن و پول های از کشور خارج کردن و دنبال نوسازی صادرات و محصول رقابتی نبودن ؟
ناشناس۳۵۸۴۰۵۹۲۰:۵۵:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
درست گفتید مطالبه مردم تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و اجرا نشدن قانون رفع موانع تولید و تقویت پول ملی و ترک فعل و فساد مدیران باشد یا فیلترینگ و حجاب و رفتن زنان به ورزشگاه و... آنهایی که حقوقهای کذایی میگیرند و رانت و فساد دارند دوست دارند مردم کدام را مطالبه کنند؟ به همین فکر کنید جواب خیلی مشکلات کشور را خواهید گرفت
ناشناس۳۵۸۳۲۱۸۱۱:۰۱:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
یادم نمی‌رود چطور دوستانتان می گفتندfatfنباشد تجارت خارجی نمی توانیم بکنیم حتی واکسن هم بهانه می کردن به مدت 5 ماه و وارد نمی کردن یا سال 92 می‌گفتند ما نباشیم جنگ می شود و آب خوردن با برجام... با یک کلید ما را نابود می کنند ..... یکبار شد برای کار کردن تشکیک درست نکنید؟
ناشناس۳۵۸۳۲۵۳۱۱:۳۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
جالبه بحث اختلاس و حجاب که میشه اقایون میگن منافاتی با هم نداره ولی الان فیلترینگ و دستمزد منافات داره. سالهاست که یک بام و هزار هواییم!
ناشناس۳۵۸۳۵۹۰۱۴:۵۹:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اتفاقا خودتان بزرگ می کنید!!!
ناشناس۳۵۸۴۰۲۸۲۰:۲۷:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما که خوب می دونی، می دونی این عکس برا چه تاریخیه؟ برا اسفند 98...همون زمانی که حسن روحانی سرکار بود
ناشناس۳۵۸۳۲۱۳۱۰:۵۶:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
موقعی که فیلتر میکردند حقوق نگرفتن و تورم بالا و هزار تا مشکل دیگه اهمیت نداشت فقط فیلترینگ مهم بود. حالا که میخوان بردارن همون مشکلات مهم شده و جالبیش اینه که خروجی ثابته. اینترنت باید فیلتر باشه. اگه بخوایم فیلتر کنیم هیچی دیگه مهم نیست اگه بخوایم برداریم همه چی مهمه. حالا اینکه برداشتن فیلترینگ چه ربطی به حقوق کارگر داره هم حتما فقط خود نویسنده بهش آگاهه وگرنه که ما ربطی نمیبینیم.
حامد حمدایی اصل۳۵۸۳۵۵۲۱۴:۳۳:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
احسنت
فیلتر۳۵۸۳۲۲۲۱۱:۰۸:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قطعا فیلترینگ مهم هست ما یک شهر کوچیک زیر 30 هزار نفر هستیم که حداقل 200 کسب کار در شهر ما در شبکه مجازی فعالیت میکنن که هر کدوم دو سه نفر هستن ببیند در سظح کشور چند نفر اینظور درامد کسب میکنن
ناشناس۳۵۸۳۳۱۲۱۲:۲۳:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
آقایان هنوز اینترنت را یک وسیله تفریح میدانند که نبودنش هم چندان مهم نیست. در حالی که وسیله کار و معاش ملت است
ناشناس۳۵۸۳۴۴۷۱۳:۴۶:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بیان تو نرم افزارهای داخلی
پرویز۳۵۸۴۰۸۲۲۱:۳۸:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
سکوی داخلی کیفیت حداقلی رو هم ندارن.
ناشناس۳۵۸۳۷۱۳۱۵:۵۶:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بحث بر سر این است که این سکوهای خارجی در کشورهای دیگر تعهد می دهند طبق قوانین آن کشورها عمل کنند ولی در ایران حاضر نیستند تعهد بدهند و از نظر سیاسی و فرهنگی بر ذهن عده ای از مردم ایران تاثیر منفی می گذارند. تعهد بدهند قدمشان روی چشم ما
علی۳۵۸۳۹۰۴۱۸:۰۶:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کجا کشورهای دیگر جهان تعهداتی شبیه چيزي که دولت ایران میگه، خواستار شدند
ناشناس۳۵۸۳۹۳۰۱۸:۳۹:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
یعنی چه که می‌گویند. «چون مردم مشکل معیشتی دارند پس فیلتریگ هم باشد!», «یا مثلا سیاسیون درخواست رفع محدودیت‌های اجتماعی را به مردم نسبت‌ می‌دهند! یعنی تو انتخابات هیچ اتفاقی نیفتاده مثلا!», «یا دولت دستمزدها را افزایش دهد! انگار نه انگار! مثلا دولت قراره با دستور و تصویب قانون حجم اقتصاد رو فورا و انقلابی چهار برابر کند!», «یا مثلا فیلترینگ را نمی‌شود صرفا با تصویب یک قانون در چشم به هم زدنی رفع کرد.» جناب با بزک کردن واژه‌ها که نمی‌شود حرف غلط را درست جلوه داد.
ناشناس۳۵۸۴۰۳۰۲۰:۲۸:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خدایی چند درصد اقتصاد ما بر بستر اینترنته؟
ناشناس۳۵۸۳۰۶۵۰۸:۴۷:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اینترنت محل کسب روزی بخشی از جامعه است
ناشناس۳۵۸۳۴۱۲۱۳:۲۷:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
میتونی بگی چه میزان از جامعه؟ چند درصد؟
درصد۳۵۸۳۵۹۸۱۵:۰۳:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
درصد بسیار بالایی الان طبق امار وزارت صمت فقط حدود صد هزار سایت فروشگاهی دارای مجوز در کشور هست چندین برای همین فروشگاهای بر بستر فضای مجازی هست اگر تعداد افرادی که در این فضا ها کسب درامد میکنن ضربدر تعداد افراد خانوادشون بکنی میبینی میلیون ها نفر روزی و معاششون از این راه هست
ناشناس۳۵۸۴۲۸۶۰۶:۵۸:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۸
خب اینهایی که گفتی الان در حال فعالیت هستند. مگر با کشورهای دیگر روابط تجاری دارند که مثلا نیاز به اینستا داشته باشند؟
جواد۳۵۸۵۶۲۹۱۰:۰۶:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۹
بنده خدا فیلترینگ که مانعی برای این سایتهای فروشگاهی که بر بستر وب هستند نیست ، فیلترینگ فقط با پیام رسانهای غیر مجاز مثل تلگرام واینستاگرام سروکار دارد آنها هم که در پیام رسانها کار میکنند به راحتی میتوانند به پیام رسانها یا سایتهای وب داخلی منتقل شوند
محمدی۳۵۸۳۷۸۴۱۶:۴۴:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اصلا خود شما چیزی درباره کسب و کارهای خرد و کلان در بستر وب رو شنیدید یا خوندید .
ناشناس۳۵۸۴۹۲۰۱۴:۵۱:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۸
باید خدمتتون عرض کنم در حال حاضر تقریبا یک سوم جامعه امروز ایران از این راه کسب درامد میکنند حداقل افرادی که مانند بنده ترید و فریلنسری میکنند و برنامه نویس هستند کارشون از طریق اینترنت و با ارتباط با جهان امرار معاش میکنند و هر روز هم بر تعداد این افراد افزوده میشود کمی تحقیق کنید خواهید دید که افرادی که روزانه به سمت ترید بازارهای مالی و ارز دیجیتال روی میاورند هر ثانیه افزایش پیدا میکند و در این موضوع فیلترینگ مانع و سد راه پیشرفت و معاش این قسمت از جامعه شده است زیرا به لطف فیلترینگ تمامی پلتفرمهای خارجی که مربوط به بازارهای مالی هستند همه از دسترس ازاد جامعه تریدر ایران خارج میشوند و شده اند.
ناشناس۳۵۸۳۰۷۱۰۸:۵۴:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
برای اینکه جلوی دستمزد کم را بگیریم برای جلوگیری از پرداخت های ناعادلانه راهش داشتن اینترنت آزاد و رساندن مظلومیت مردم به گوش مسئولان است. دقت کنید هر دزدی که تصاویرش در اینترنت پخش شده فورا دستگیر می شود هر تخلفی که روی می دهد و در شبکه های اجتماعی منتشر می شود فورا رسیدگی می شود اگر اینها نباشند مسئولان می گویند کشور در گل و بلبل است.
ناشناس۳۵۸۳۱۶۳۱۰:۱۶:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کاملا درست است، اگر همه چیز درست باشد،و نا عدالتی در جامعه نباشد قطعا نیازی به فیلتر نیست.
ناشناس۳۵۸۳۲۰۰۱۰:۴۷:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چه ربطی داشت
حسین۳۵۸۳۰۷۶۰۸:۵۸:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مگه باید حتما بین این دو موضوع اولویت بندی کرد؟ دغدغه اشتغال و تورم رو با یک خود تحریمی بی مورد به اسم فیلترینگ مقایسه میکنید؟ بماند که خود اقتصاد دیجیتال چقدر ضربه خورده از فیلترینگ
ناشناس۳۵۸۳۲۰۶۱۰:۵۲:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شرکت هایی که نیاز به ارتباط با خارج دارند فیلتر شکن قانونی و مجاز استفاده می کنند و داخلی هم ارتباط برقرار هست
ناشناس۳۵۸۳۵۲۵۱۴:۲۲:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
فیلتر شکن قانونی؟ دقیقا کدوم قانون گفته فروش فیلتر شکن مجازه؟
ناشناس۳۵۸۳۵۹۴۱۵:۰۱:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
همین الان هم vpnهست که سازمان‌ها برای امنیت شبکه استفاده می کنند حتی اگر فیلتر نباشد یا دور زدن تحریم نباشد
یه تکنسین شبکه۳۵۸۴۰۵۲۲۰:۴۳:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
عزیز من اون فیلتر شکن نیست اون یه بحث ایمنی اطلاعاته که شرکت ها برای حفظ محرمانگی ارتباطات و اسناد مهم ازش استفاده میکنند. صرفا چون اسم هردوتاش vpn باهم قاطیشون نکن.
ناشناس۳۵۸۴۵۹۳۱۱:۲۰:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۸
برای همین هست که فیلتر شکن را از کار نمی اندازند چون امنیت شبکه به خطر می افتد!
ناشناس۳۵۸۴۶۱۹۱۱:۳۴:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۸
همه با هم برابرند. ولی بعضی ها با هم برابر ترند
ناشناس۳۵۸۳۰۷۷۰۸:۵۸:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
آقای مشفق در دولت قبلی هم فیلتر شد وو هم دستمزد دو سال متناسب با تورم ترمیم نشد و دیوان عدالت هم با در پیش گرفتن سیاست همراهی با دولت چشمش را بست خودتان میدانید مسئله حقوق و دستمزد را نمی توانید حل کنید ! چون دولت و رسانه طرفدار سرمایه دار است
ناشناس۳۵۸۳۲۱۲۱۰:۵۵:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
افزایش حقوق اگر از محلی باشد که باعث تورم شود را اتفاقا باید جلوی آن ایستاد و دولت رییسی هم همین کار را کرد و تورم را کم می کرد همزمان با برخی سال ها که کمتر از تورم افزلیش حقوق داد و آخرش سر به سر شد
ناشناس۳۵۸۳۲۲۴۱۱:۱۱:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دو سال پیاپی کمتر از تورم افزایش داد اتفاقا کارگران حقوق خود را از بودجه دولتی نمی گیرند که سبب افزایش تورم شود! خیر صحبتهای شما صحیح نیست چون شکاف بین سبد معیشت با حداقل حقوق بیش از پیش زیاد شده است !این مقاله هم همین را می گوید!
ناشناس۳۵۸۳۲۳۵۱۱:۱۷:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
الان تو سه سال گذشته هر سال بالای 40 درصد تورم داشتیم چطوری کم شد ! همه چی گران شده ! سبد معیشت کارگران کوچک شده
ناشناس۳۵۸۳۲۶۶۱۱:۴۹:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حقوق تقریبا 3 برابر شده تورم هم همین مقدار هست اما حس تورم را شما فقط می‌بینید!
ناشناس۳۵۸۳۵۴۹۱۴:۳۲:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کجا حقوق سه برابر شده !؟ بدون سند سخن گفتن راه و رسم شماست!
ناشناس۳۵۸۳۵۶۳۱۴:۳۸:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حقوق بهيچوجه 3 برابر نشده .در ابتدای دولت روحانی با حداقل حقوق دستمزد میتوانستیم 24 کیلو گوشت بخريم در انتهای دولت ریسی فقط 8 کیلوگوشت میشد خريد
ناشناس۳۵۸۳۶۴۲۱۵:۱۶:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
برای 3 برابر شدن یا 300 درصد رشد لازم است هر سال 100 درصد روی حقوق ها برود دستمزد در سال اول 50 درصد در سال دوم 20 درصد و در سال سوم 30 درصد بالا رفت
ناشناس۳۵۸۳۶۷۰۱۵:۳۰:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حقوق ما مردم سه برابر نشده که هیچ هر چی هم اضافه شده از سر و تهش زدند
ناشناس۳۵۸۳۲۳۸۱۱:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
پس چرا سبد معیشت مردم بدتر شده چطور میگی سربه سر شده ! الان کارگران دیگه پول اجاره کردن را هم ندارن خرید خانه که بهش فکر هم نمیکنن! با شاخص حرف بزن !نه اینکه یک حرف بدون سند را بگویی!
ناشناس۳۵۸۳۲۵۹۱۱:۴۳:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اتفاقا خانه فرقی نکرده
ناشناس۳۵۸۳۵۵۷۱۴:۳۵:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
میانگین قیمت خانه در تهران در مرداد سال 1400 و شروع دولت 30 میلیون و 970 هزار تومان بوده و قیمت مسکن در خرداد 1403 حدود 85 میلیون تومان است. بدون سند حرف زدن و شاخص نداشتن در صحبت مشخصه بارز امثال شماست !
ناشناس۳۵۸۳۶۰۳۱۵:۰۴:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
سندش خودت گفتی با کف حقوق آن سال می شد 12 ماهه الان هم همین مقدار!
ناشناس۳۵۸۳۷۱۰۱۵:۵۶:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تو ایران با پس انداز 86 سال هم یک کارگر نمیتونه خونه بخره 86 سال !
ناشناس۳۵۸۳۲۷۲۱۱:۵۴:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
سال 1400 کف حقوق 26500 و الان 7200 تورم هر 3 سال 43 45 39 درصد که تقریبا سر به سر هست دلار هم مقداری کمتری از تورم بالا رفته که یعنی قدرت خرید از سال 1400 بدتر نشده
ناشناس۳۵۸۳۵۶۱۱۴:۳۷:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اولا مگه سال 1400 سال خوبی بود و مردم راضی بودن که با اون مقایسه می کنی چرا با سال سوم روحانی مقایسه نمی کنی ؟! دوما شاخص قدرت خرید حقوق دلاری نیست به دلیل تورم در دنیا حقوق ها در همه جا ترمیم شده است ! 120 دلار برابر با خط فقر مطلق یک خانواده دو نفره است ! خط فقر غذایی !
ناشناس۳۵۸۳۸۱۵۱۶:۵۹:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حقوق 150 دلاری سال 92 به 100 دلار در سال 1400 کاهش یافت آن وقت دم از چی می‌زنید شما و فکر کردی می توان در عرض کوتاه به 150 دلار سابق رساند و بعد عبور کرد؟!
ناشناس۳۵۸۳۸۲۴۱۷:۰۵:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حرف از میزان تورم و میزان افزایش حقوق بود
ناشناس۳۵۸۳۵۶۹۱۴:۳۹:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با قیمت گوشت حساب کن سال 1400 حقوق کارگر 19 کیلو گوشت میشد الان 8 کیلو
ناشناس۳۵۸۳۷۹۵۱۶:۴۹:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما اول ارز4200 که خودش بر نداشت را کسر کن! تا برسیم به بنزین که به قیمت 5 سال قبل هست!!!
ناشناس۳۵۸۳۶۴۷۱۵:۱۸:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
درپايان دولت اول روحاني وقبل ازخروج ترامپ ازبرجام حقوق حداقلي ٤٠٠دلار درماه بود .دور اول دولت روحاني مردم يه نفس راحت كشيدن
تبریزی۳۵۸۳۰۷۸۰۸:۵۸:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا مسائل رو قاطی هم می کنید؟ رفع فیلتر اینترنت در حد فشار دادن یه دکمه است. شما نه تنها از ما کار می کشید بلکه با فیلترینگ و ایجاد انواع محدودیت ها بدتر اعصابمون رو به هم می ریزید.
ناشناس۳۵۸۳۱۷۶۱۰:۲۳:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
وقتی به وضع اخلاقی جامعه گیر میدهند می گویید بروید جلوی اختلاس را بگیرید ، الان این دوتا مساله جدااست؟
تبریزی۳۵۸۳۲۳۶۱۱:۱۹:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مثلا با فیلترینگ وضع اخلاقی جامعه درست شده یا فقط اعصابمون خرد شده و هی وقت و انرژی بیشتری ازمون صرف پیدا کردن و تست فیلترشکن شده؟ کشورهای دیگه مردم رو آزاد می ذارن تا مردم انرژی فکریشون رو صرف چیزهای پیش پاافتاده نکنن و بتونن روی چیزهای مهمتر تمرکز کنن.
ناشناس۳۵۸۳۲۵۴۱۱:۳۹:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
نه ببین چون دنیا آزاد هست حجاب اسلامی و می توان قانون گریزی کرد در ایران هیچ دهن کجی هم کرد به ماموران !!!
فیلترینگ۳۵۸۳۶۱۰۱۵:۰۶:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
الان با فیلترینگ وضعیت اخلاقی خوب شد ؟ همه فیلتز شکن میگیرن و هزار میلیاردی سودش میره تو جیب یک عده
ناشناس۳۵۸۳۰۸۰۰۸:۵۸:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اینترنت آزاد هیچ وقت رخ نخواهد داد چه در ایران و چه در جهان و لطفا بازی با کلمات هم نکنید
ناشناس۳۵۸۳۰۸۲۰۹:۰۱:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دولت قبلی بالاترین ظلم به کارگران نمود ولی همه رسانه ها ازش تعریف و. تمجید نمودند
ناشناس۳۵۸۳۱۶۴۱۰:۱۶:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کف حقوق از 100 دلار به 122 دلار رسید عزیزم!
ناشناس۳۵۸۳۲۱۱۱۰:۵۵:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
۱۲۰ دلار با ۱۰۰ دلار فرقش ۲۰ دلار می شود ۱۲۰۰۰۰۰ تومان گوشت ۱۰۰ هزار تومانی شده ۶۰۰ هزار تومان مرغ ۲۵ هزار تومانی شده ۸۵ هزار تومان اجاره مسکن ۵ میلیونی هم شده ۱۵ میلیون آن ۱۲۰۰ حتی پاسخگوی مابه تفاوت ۳ کیلو گوشت هم نیست خوب تکلیف ۱۰ میلیون افزایش اجاره مسکن و دهها افزایش قیمت شامل لباس خوراک و حمل و نقل و آموزش چه می شود.
ناشناس۳۵۸۳۲۲۶۱۱:۱۲:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
این که هرکجا به نفع باشد قیمت ندهید و مجموع کالا و خدمات را ببینید دوم هم عدد ها را درست بدهید مانند مسکن یا حتی با حساب حذف ارز4200!
ناشناس۳۵۸۳۲۲۷۱۱:۱۳:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اگر شما با دلار مقایسه می کنی با کارگر کشورهای همسایه هم مقایسه کنی برای ایرانی کمتره 120 دلار در ماه یعنی خط فقر مطلق جهانی!
ناشناس۳۵۸۳۲۷۴۱۱:۵۵:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما هزینه زندگی را اول مقایسه کن و نه فقط عدد دلار
ناشناس۳۵۸۳۵۶۷۱۴:۳۹:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هزینه زندگی در ترکیه به مراتب کمتر از ایران است . اجاره خانه در ایران یبیش از 70 درصد درآمد کارگان را می بلعد این نسبت در ترکیه 30 درصد است. خودرو و مواد غذایی در ترکیه و عراق ارزانتر است!
ناشناس۳۵۸۳۷۹۹۱۶:۵۰:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
در ترکیه هم مانند ایران هست حتی همین خانه!
ناشناس۳۵۸۳۲۳۰۱۱:۱۶:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با سال آخر آقای روحانی مقایسه می کنید ! چرا با سال اول روحانی که حقوق کارگر 400 دلار بود مقایسه نمی کنید! اگر روحانی سال آخرش خوب بود که مردم به همتی رای میدادن
ناشناس۳۵۸۳۳۰۳۱۲:۱۸:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما چرا با 6 سال اول دولت احمدی نژاد مقایسه نمی کتی؟!! که هر دو دولت سرکوب ارزی شد اما آن یکی اقتصاد را نابود نکرد اما این دولت مدنظرتان نابود
ناشناس۳۵۸۳۶۳۹۱۵:۱۴:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مهم برای من احمدی نژاد و روحانی و خاتمی نیست دستمزد سال سوم رئیسی را با هر دولتی مقایسه بکنی میبنی کمتر از قبل شده در صورتی که دستمزدهای دلاری جهانی نیز با تورم رشد داشته است.
ناشناس۳۵۸۳۸۰۷۱۶:۵۳:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حرف عوض نکنید داریم از دولت ها حرف می زنیم و با امار دقیق به شما ثابت کردم که دولت رئیسی از دولت روحانی بدتر نکرده در تخریب اقتصاد و معیشت اما دولت روحانی نسبت به دولت قبل خودش انجام داد
ناشناس۳۵۸۳۲۱۴۱۰:۵۷:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
من چیز بهتری برای شما دارم آن هم اقتصاد ایران به قبل و بعد سال 92 تقسیم می شود.
ناشناس۳۵۸۳۲۶۴۱۱:۴۶:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
نمونه واقعی آن : سال 1384 کف حقوق 136 دلار سال 92 151 دلار سال 1400 100 دلار و الان هم 122 دلار
ناشناس۳۵۸۳۰۸۴۰۹:۰۲:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شهید رئیسی وعده ترمیم مزد به اندازه تورم را داد ولی به جز سال نخست دو سال پیاپی کمتر از نیمی از تورم دستمزد را افزایش داد !
ناشناس۳۵۸۳۱۵۷۱۰:۰۳:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دوست عزیز! افزایش حقوق در سال اول دولت ایشون ۱۰ درصد بود. بعد از شش ماه دیدند که خیلی به بیراهه رفته اند ، برای شش ماه دوم یک میلیون به حقوق کارمندان و ۹۰۰ هزار بعلاوه ۵ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه کردند. یعنی برای سال اول ۱۰ درصد بعلاوه ۵۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان و ۱۲.۵ درصد بعلاوه ۴۵۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان افزودند که خیلی کمتر از تورم بود.
ناشناس۳۵۸۳۰۸۶۰۹:۰۳:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دوقطبی سازی های فیلترینگ و گشت ارشاد بحث های انحرافی هست توسط جریان مرموز برای اهداف سیاسی که اتفاقا معیشت توسط همان ها تخریب شد
ناشناس۳۵۸۳۰۸۹۰۹:۰۵:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
البته که نان و مسکن و ............ خلیلی مهم تر از فیلترینگ است ولی وقتی فیلتر صورت می گیرد راه پول دراوران بسته می شود وقتی پول نباشد نان و اجاره مسکن و .... بدست نمی اید وقتی فیلترینگ است به سمت فیلتر شکن می روند وقتی فیلتر شکن استفاده شد به سمت فساد اخلاقی سوق داده می شود
ناشناس۳۵۸۳۲۰۲۱۰:۴۹:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اینترنت قطع نشده!!
ناشناس۳۵۸۳۰۹۵۰۹:۱۵:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
نویسنده مشخصه که مخالف برداشتن فیلترینگه مگر نه افزایش حقوق با گردش آزاد اطلاعات هیچ تضادی ندارد ..
ناشناس۳۵۸۳۱۷۴۱۰:۲۳:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خب شماها که با فیلترشکن میرید تو اینستاگرام و تلگرام دقیقا چه اطلاعات به درد بخوری را دارید گردش میکنید؟ اگر بحث کسب و کار است که با ایتا و بله هم میتوانید کار کنید .
ناشناس۳۵۸۳۲۵۵۱۱:۴۰:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
این سکوها درخواست مجوز بدهند در ایران و فعالیت کنند و بحث اصلی ایران هم همین هست
ناشناس۳۵۸۳۳۴۸۱۲:۴۹:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مشکل دقیقا همینه که شما فکر میکنید بدرد بخور بودن همه چیز ما را باید شما تعیین کنید.
ناشناس۳۵۸۳۴۵۸۱۳:۴۹:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اصلا استفاده کردید که میگید به درد نمیخوره. بله حاکمیت باید بر فضای مجازی احاطه داشته باشد . همه جای دنیا همینطور است. اخیرا ترکیه اینستاگرام را بست و تا شروط آن کشور توسط شرکت متا پذیرفته نشد باز نکرد. مردم ایران در مورد خود و دنیای اطراف چی فکر میکنند؟
ناشناس۳۵۸۳۰۹۶۰۹:۱۵:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
آقای مشفق الان واقعا خواسته شما حقوق کارگران هست ؟! دو سال گذشته که کمتر از تورم حقوق ترمیم شد چرا حرفی نزدید ماشالله تریبون که داشتی آقای مشفق حقوق کارگر مهمه ولی این دو مسئله ربطی به هم ندارند و اگر داشتند باید به کم کاری خودت هم ایراد بگیری دهها مقاله برای حجاب و فیلترینگ زدی ولی یک نقاله برای حقوق نزدی
ناشناس۳۵۸۳۱۰۰۰۹:۱۶:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
آقای مشفق درسته و حقوق کارگر خیلی خیلی مهمه ولی همین خود شما و سایت الف چند تا مقاله برای حقوق کارگر زدید چند تا مقاله برای حجاب و فیلترینگ و فضای مجازی برای خود شما هم این مسائل مهمتر از حقوق کارگران هست !
حسن۳۵۸۳۱۰۱۰۹:۱۸:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
واقعا وقتی از همه طرف تحریم هستیم اینترنت آزاد هم لازم نداریم.نویسنده محترم توجه ندارد که رفاه عمومی در گرو تولید است و محصولات تولید شده باید به فروش برسد آن هم نه فقط در داخل بلکه در سطح بین المللی تا ارز آوری داشته باشد.لازمه اینکار ارتباط با دنیا و لغو تحریم هاست.و اینترنت یکی از ابزار مهم ارتباط جهانی است.برادر همه چیز به هم گره خورده است.
ناشناس۳۵۸۳۱۰۳۰۹:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
سه سال گذشته که هم دولت و هم مجلس اصولگرا بود حقوق کارگران کارمندان کوچکترین اهمیتی نداشت و عوضش قوانینی مانند حجاب و فیلترینگ بیشتر تصویب شد. دو سال گذشته بیشترین شکافت دارآمدی رخ داد ولی کسی صداش در نیومد
ناشناس۳۵۸۳۱۰۸۰۹:۲۳:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با اینکه در سه سال گذشته از این دست حرفها از نویسنده محترم ندیده بودم ، عریان سازی کاستیهای مذکور را با اینکه با هدف نادیده گرفتن دو مورد اساسی آنها نگاشته شده را به فال نیک میگیرم.
ناشناس۳۵۸۳۱۱۱۰۹:۲۹:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما که هنوز دکتر پزشکیان کارش رو شروع نکرده نگران دستمزد بخور و نمیر کارگران !!! شده ای اگر دقت کنی روی برگه نوشته 11 ماه است حقوق نگرفته!!! یعنی در دولت مورد حمایت شما که هم اینترنت فیلتر بوده و هم حقوق ها عقب بوده
ناشناس۳۵۸۳۱۱۲۰۹:۳۱:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چه اشکالی داره که هر دو موضوع با هم انجام بشه؟
سعید۳۵۸۳۱۱۵۰۹:۳۱:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
همه چیز به هم مرتبط است و با هم مهم هستند. یک مفهومی وجود دارد به نام اثر زنجیره ای.
ناشناس۳۵۸۳۱۱۹۰۹:۳۳:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
همه چیز مهم است ، همه فضاحتها باید تصحیح شود
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۸۳۱۲۳۰۹:۳۹:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تا کی می خواهید دلمشغولی به اموری داشته باشیم که چه در اولویت باشند و چه در اولویت نباشند تاثیری در وضعیت موجود مان نمی کند. با گفتن اینکه وضعیت معیشتی و زندگی مان چگونه است هم راه به جایی نخواهیم برد. فقط کافی است فقط آری فقط چند سال به عقب برگردیم و آنچه سبب ساز مشکلات و معضلات مان شده است مرور گردد و در پی راه حل اساسی و در عین حال راه حل عاجلی برای آنها باشیم چرا که به اندازه کافی زمان ها و فرصت ها از دست رفته اند و زمان رفته بازگشت پذیر نیست. رفع فیلترینگ و اصلاح و بهبود شیوه های مسائل اخلاقی جامعه هم در جای مهم اند و خیلی هم مهم اند و مطمئنا در مقابل حتی مسائل اساسی معیشت و اقتصاد و کار و اشتغال و ازدواج و همه و همه نباید تنزل داده شوند. مهم نوع نگاه ما و در درجه نخست مسئولان ارشد کشور به انبوه این مسائل و مشکلات عدیده و مبتلابه جامعه است. اگر هر کدام از این نارسایی ها و معضلات قابل حل باشند نباید در حل آنها درنگ نمود و به بهانه وجود مشکلات مهم تر از خیر حل اینگونه مسائل قابل حل و فصل گذشت بلکه تلاش مستمر و جدی را باید برای حل و فصل تمامی اینها به کار بست و تردید نداشت هر کدام از این مشکلات که حل شوند قدر مسلم فرصت و همت و عزم و اراده برای حل سایر مشکلات چه کم اهمیت و چه پراهمیت بیشتر از پیش فراهم خواهد آمد. سعدی علیه الرحمه چه خوش سروده است: به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل/ وگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم
ناشناس۳۵۸۳۱۲۴۰۹:۴۱:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هر کدام جایگاه ویژه خود را دارند. دولت باید با برنامه ریزی دقیق و جذب سرمایه خارجی و داخلی به اقتصاد رونق بخشیده با افزایش ارزش پول ملی قدرت خرید را افزایش دهد .
ناشناس۳۵۸۳۱۲۶۰۹:۴۲:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هر چیز در جا خود، آدرس غلط ندهید
Abdi۳۵۸۳۱۳۰۰۹:۴۴:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا آنقدر نگران دسترسی مردم به اطلاعات آزاد هستید ؟ هیچ گره ای با ایجاد محدودیت باز نشده است و تاریخ و تجربه این را ثابت کرده است در مواردی چون ویدئو و ماهواره شاهد بودیم
ناشناس۳۵۸۳۱۳۲۰۹:۴۴:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
وقتی فیلترینگ وجود دارد اخبار مربوط به حقوق کارگران و بازنشستگان در نطفه خفه میشود . و نمیگذارند که جامعه از وضعیت اسفناک مردم خبردار باشند. به این دلیل رفع فیلترینگ بر حقوق ما بازنشستگان و کارگران اولویت دارد. این یعنی اول باید صدای ما شنیده شود تا بعد ترتیب اثر بدهند
ناشناس۳۵۸۳۶۱۱۱۵:۰۶:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
ربطی ندارد
ناشناس۳۵۸۳۱۳۴۰۹:۴۴:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چه ربطی دارد دو مقوله در دو حوزه مختلف هست که باید هر دو حل شوند معضل اقتصاد که دغدغه تمام ارکان دولت هست و جز وظایف اصلی انان هست ولی فیلترینگ هست که دغدغه دولتمردان نیست و باید به انها تذکر در این زمینه داد
ناشناس۳۵۸۳۱۳۶۰۹:۴۷:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مسئله این جاست که نه فیلترینگ رفع خواهد شد نه معضلات اقتصادی و بیکاری و...
ناشناس۳۵۸۳۱۳۸۰۹:۴۸:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
وجود هر دو منافاتی با هم ندارد
ناشناس۳۵۸۳۱۴۱۰۹:۴۹:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
رفع فیلترینگ بسیار مهمتر است!
ناشناس۳۵۸۳۱۴۲۰۹:۵۰:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اینترنت بدون فیلتر قطعاً میتواند فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کند وقتی حدود دو سال پیش فیلترینگ ایجاد شد، خیلی ها هشدار دادند که آسیب هایی به دنبال خواهد داشت ولی کسی توجه نکرد
علی۳۵۸۳۱۴۴۰۹:۵۲:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چه ربطی داره ؟!! همه کارها مهم و همه نواقص جایگاه خودشان را دارند این نمی شود که مشکلات را زیر فرش پنهان کرده و با توجیهاتی نظیر مقاله بالا از پاسخگویی فرار کنیم. چه بسا با برداشتن فیلترینگ و ایجاد فضای آزاد بیان مشکلات و صدای کارگران و فراموش شدگان بتواند در افکار عمومی بالا بیاید و مطالبه حقوق و خواسته های و حل مشکلاتشان در اولویت قرار گیرد.
ناشناس۳۵۸۳۱۴۶۰۹:۵۳:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کشورهایی که فیلترینگ ندارند نان بیشتر وگرسنه کمتر است
علی۳۵۸۳۱۴۸۰۹:۵۴:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
و هنوز درک نکرده اید که! اگر فیلترینگ رفع نشود، همین جریان اطلاع رسانی ضعیف حقوق بخور و نمیر، دغدغه ی معیشت، و مسکن و... هم فریادش بجایی نمی رسد. جناب مشفق، لطفاً مغلطه نفرمایید. جریان اطلاع رسانی بدون فیلترینگ مانند تنفس حیاتی بوده و هست. در غیر اینصورت این نان بخور و نمیر هر جایی قابل دستیابی است.
ناشناس۳۵۸۳۱۵۰۰۹:۵۷:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
همه چیز در جای خود نیکوست. دسترسی به اینترنت آزاد همانقدر اهمیت دارد که حقوق مکفی برای کارگران و بالا بردن سطح معیشت مردم. این گونه خلط مباحث موجب سردرگمی در جامعه می شود. بهتر است این سؤال مطرح شود که چرا در جامعه ای که ادعای عدالت علوی دارد برخی باید حقوق های چند صد میلیونی دریافت کنند و در همان جامعه برخی زیر 10 میلیون؟! آنگاه دنبال چرایی این مطلب باشیم و از دولتمردان بخواهیم این مشکل را حل کنند.
ناشناس۳۵۸۳۱۶۶۱۰:۱۷:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اگر فیلترینگ باشد صدای همان کسانی که دستمزد نگرفته اند شنیده نمیشود هم فیلترینگ کار بدی است و هم دستمزد ندادن و توجه به یکی به معنی نفی دیگری نیست
ناشناس۳۵۸۳۳۴۰۱۲:۴۳:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
ربطی ندارد
ناشناس۳۵۸۳۱۶۹۱۰:۱۹:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
فیلترینگ و حجاب دغدغه 1 درصد جامعه ایران است که تو فضای مجازی صدای بلندی دارد وگرنه عموم مردم از بیکاری و مشکلات معیشتی و گرانی عاصی هستند.
ناشناس۳۵۸۳۷۱۶۱۵:۵۸:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
پس چرا برای این 1 درصد مجلس و دولت در سه سال گذشته دهها قانون برای حجاب و فیلترینگ تصویب کردن ولی به ضرر معیشت مردم و کارگران دو سال گذشته کمتر از تورم حقوق بالا بردن ؟!
محمد۳۵۸۳۱۷۷۱۰:۲۵:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
منتظر بودم نویسنده درباب اهمیت پرداختن حاکمیت به حقوق و دستمزد بجای زوم بیش از اندازه به مسئله فیلترینگ صحبت کنه که باز مردم مقصر معرفی شدند در عوضش!!!! با منطق خودتون جواب این سوال رو میدم: دلیل نمیشه چون به مسئله حقوق و دستمزد رسیدگی نمیشه سایر مطالبات من جمله بحث فیلترینگ و ازادی دسترسی به اطلاعات پرداخته نشه!
ناشناس۳۵۸۳۱۸۰۱۰:۲۸:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
قدرت مداران مخالف ازادی رسانه ،قصدشان سرپوش گذاردن بر رانت ،فساد و تبهکاری های مالیشان است و بس
ناشناس۳۵۸۳۱۸۴۱۰:۳۱:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اصلا چرا باید دستمزد ها بخور و نمیر باشد؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۸۳۳۰۵۱۲:۱۹:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چون کشور به غیر نفت صادرات دیگه ای نداره
ناشناس۳۵۸۳۶۳۷۱۵:۱۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
پس چرا كشورهاي همسايه كه نفت وگاز دارن وحتي همين نصفه ونيمه صنعت مارو ندارن دستمزدهاشون نسبت به ما اينقدربالاست؟
ناشناس۳۵۸۳۷۸۱۱۶:۴۳:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چون تحریم نیستن
ناشناس۳۵۸۴۰۰۱۱۹:۵۴:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا بجز ايران وكره شمالي باقي كشورها دارن عادي زندگي ميكنن ومابدبختيم قيمت ماست رو نميتونن يكماه ثابت نگه دارن؟
ناشناس۳۵۸۳۱۹۳۱۰:۴۱:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
آدرس غلط یک عده برای استفاده ناسره از اینترنت بسیار جالب است میگویند اگر مشکل اینترنت حل شود همه چیز حل می شود زهی خیال باطل
ناشناس۳۵۸۴۰۶۹۲۱:۰۹:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
شما کجای نظرات همچین مطلبی دیدی؟
ناشناس۳۵۸۳۱۹۴۱۰:۴۲:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اینترنت شاخص توسعه کشورهاست و میلیون ها نفر در دنیا از اون کسب درآمد میکنند . دنبال حقوق کارگران که صاحبان کارخانه ها و سهامداران سی سال پول ها رو خوردن و نوسازی کارخانه رو انجام ندادن و ورشکست شدن چون مزیت رقابتی ندارند
ناشناس۳۵۸۳۲۶۰۱۱:۴۴:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اینترنت که قطع نیست. شرکت های بزرگ و دانش بنیان به آن بدون فیلترینگ دسترسی دارند. شما هم با اپلکیشین های ایرانی میتونی کارتو راه بندازی.
ناشناس۳۵۸۳۳۰۸۱۲:۲۱:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با بله و ایتا میخوای با دنیا تجارت کنی ؟
ناشناس۳۵۸۳۴۴۴۱۳:۴۵:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تو با دنیا داری تجارت میکنی؟ یا میخوای تو ایستاگرام بچرخی. عرض کردم شرکت های بزرگ و آنهایی که باید الان دسترسی آزاد دارند.
ناشناس۳۵۸۳۵۷۱۱۴:۴۰:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با دنیا اگه میخوای تجارت کنی باید شرکتهای بین المللی بیان و fatf و ایترنت باید آزاد باشه !
ناشناس۳۵۸۳۱۹۵۱۰:۴۳:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا مردم باید هزینه کارخانه های رو بدن که صاحبان کارخانه سال هاست پول ها رو نوش جان کردن به جای نوسازی کارخانه ها ؟
جواد۳۵۸۳۱۹۹۱۰:۴۷:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
گردش آزاد اطلاعات و رسانه های آزاد تضمین آزادیهای فردی و پیگیری فساد است .
سعید۳۵۸۳۲۰۱۱۰:۴۹:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خدا پدر نویسنده این متن رو بیامرزه ان شاالله من بارها گفتم که دغدغه اصلی کشور، فیلترینگ و مهاجرت تحصیلکردگان و حجاب نیست بخدا دغدغه اصلی، دستمزدهای پایین کارگر و مهندس و پزشک هست. مسئله تورم هست. مسئله زندگی در خانه های تنگ و تاریک آپارتمانی هست. مسئله، سهمیه هایی هست که باعث شده بدنه دولت نیروی چندان کارآمدی نداشته باشه.
ناشناس۳۵۸۳۲۰۸۱۰:۵۲:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اگر فیلترینگ مهم نیست پس برش دارین. چرا انجامش می‌دین؟ وقت فیلتر گذاشتن خیلی مهم بود که الان بی‌اهمیت شده؟ اگر مساله‌ی مهمی نیست فیلتر را بردارین. هزینه‌ی فیلترینگ را هم صرف بهبود معیشت کنید.
ناشناس۳۵۸۳۲۱۵۱۰:۵۸:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
امروز اینترنت به یک زیر ساخت برای رشد اقتصادی تبدیل شده است
ناشناس۳۵۸۳۲۴۱۱۱:۲۲:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مشکل اینترنت با فشردن یک دکمه برطرف می شود. مشکل نبود منابع مالی با هزار زحمت. سوای کمک اینترنت به مسايل اقتصادی
ناشناس۳۵۸۳۲۴۴۱۱:۲۶:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
همین جناب مشفق وقتی بحث حجاب بود و تعداد زیادی از مردم میگفتند مردم این همه مشکلات دارند چرا فقط گیر داده اید به حجاب ؟میگفتند این دو موضوع متفاوت است. منتها برای حمایت از فیلترینگ الان خود بحث معیشت مردم را کشیده اند وسط .
ناشناس۳۵۸۳۲۵۲۱۱:۳۹:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
همه چی برای مردم مهم است اینکه معاش را گرو بگیرید و بگویید فکر نان تان باشید فلیترنگ پیشکش حق همه مردم هست در رفاه باشن کجای کار این کشور مردم به راحتی به ان درسترسی دارن خرید خودرو ازادن؟ خرید موبایل ازادن خرید لوازم خانگی حق انتخاب دارن؟ در انتخاب شغل ازادن
ناشناس۳۵۸۳۲۵۸۱۱:۴۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
حکمرانی خوب یک پکیج است نه مدیریت جزیره ای و همه چیز به همه چیز ربط دارد همین فیلترینگ و دهها مسئله که در ایران لاینحل باقی مانده و حاکمیت هم آن مسائل را به امان خدا رها کرده تا خودشان حل شود باعث و بانی وضع موجود است
ناشناس۳۵۸۳۲۶۷۱۱:۵۰:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
یعنی اگر فیلترینگ باشه حقوقها بموقع پرداخت میشه؟
ناشناس۳۵۸۳۳۳۰۱۲:۳۷:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
نه . تا آلان فیلترینگ بوده حقوق کارگران رو سر وقت دادن ؟
کارگر۳۵۸۳۲۸۱۱۲:۰۱:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
یعنی اگه فیلترینگ بر طرف بشه مشکل نان برطرف نمیشه؟ یا هردو باهم نمیشه بر طرف بشه؟ مشکل ما این که هیچ مشکلی برطرف نمیشه که هیچ مشکلاتی مثل فیلترینگ هم به وسیله همون کسایی که باید مشکلاتو حل کنن اضافه میشه به مشکلات قبلی.این دو مشکل چه ربطی به هم داره که ما اینو ول کنیم تا اونو حل کنیم؟
ناشناس۳۵۸۳۳۱۱۱۲:۲۲:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دولت قبلی با مالیات گرفتن از دست فروش های اینترنتی و فیلترینگ هزاران کسب و کار رو تعطیل کرد حالا شما طلب کار حقوق کارگران شدید ؟
ناشناس۳۵۸۳۳۱۵۱۲:۲۶:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کل درگاه های پرداخت از پی پال گرفته تا ارز دیجیتال و صرافی های بین المللی ایرانی ها رو تحریم کردن و امکان باز کردن یک حساب بانکی ساده رو هم نداریم در داخل هم با فیلترینگ به کسب و کار مردم ضربه زدید حالا طلبکار هستید که کارگران حقوق نگرفتن ؟
محمد۳۵۸۳۳۱۶۱۲:۲۶:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
مشکل اساسی شما این است که دغدغه ها و اولویت هایتان منطبق با نظر ملت نیست ، قرار بود کارگزار دولت و خدمتگذار ملت باشید اما وهم برتان داشته است که صاحب اختیار مردم هستید و می توانید آنها را به هر طرف که می خواهید بکشید
ناشناس۳۵۸۳۳۲۲۱۲:۲۸:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
الان که همه جا فیلتر چرا حقوق کارگران رو سر وقت پرداخت نمیکنید ؟؟
ناشناس۳۵۸۳۳۳۲۱۲:۳۸:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
آزادی از همه چیز مهمتره. امام حسین بخاطر آزادی و آزادگی شهید شدند
ناشناس۳۵۸۳۶۸۳۱۵:۳۶:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۷
تا آزادی را چه معنا کنیم آزادی از یوغ استکبار و طاغوت و هوای نفس یا آزادی که هر کس هر کار دلش خواست بکند
ناشناس۳۵۸۳۳۴۵۱۲:۴۵:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
با فیلتر اینترنت هزاران دست فروش اینترنتی رو نابود کردید اینها چه تفاوتی با کارگر داشتن ؟
ناشناس۳۵۸۳۴۳۶۱۳:۴۱:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
خب با ایتا و بله کار کنید. الان هم که همه با فیلترشکن به اینستاگرام و تلگرام وصل میشن. چه لزومی دارد؟
ناشناس۳۵۸۳۶۲۶۱۵:۱۱:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بعد با ایتا و بله با دنیا هم میتونی تجارت کنی ؟
ناشناس۳۵۸۴۳۷۹۰۸:۵۳:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲۸
تو میخوای با دنیا تجارت کنی یا تو اینستاگرام بچرخی. شرکت های بزرگ و دانش بنیان و آنهایی که باید دسترسی دارند.
بنده خدا۳۵۸۳۳۸۳۱۳:۰۸:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
نخیر جانم خلط مبحث نکن هر دو بحث ،حق الناس است و ادای حق الناس از اوجب واجبات است ، والسلام
حسین۳۵۸۳۴۲۶۱۳:۳۴:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بقول معروف «این» چه ربطی به «آن» داشت؟؟
ناشناس۳۵۸۳۴۵۰۱۳:۴۷:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
فیلترینگ یعنی محدود کردن اخبار یعنی مردم حق ندارن فقط ما حق داریم مردم نباید آگاه باشند چون ما نمیخواهیم و........
مسعود۳۵۸۳۴۵۴۱۳:۴۷:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هر مطلبی به جای خود مهم است .....
ناشناس۳۵۸۳۴۶۰۱۳:۵۰:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چه ربطی به هم دارند ، فیلترینگ یک دستور است و برداشتن انگشت از روی تکمه فیلترینگ ، اما مسله معیشت احتیاج به برنامه ریزی دراز مدت و همکاری بسیاری از نهادها با یکدیگر دا د
ناشناس۳۵۸۳۴۹۲۱۴:۰۴:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دستمزد بخور و نمیر نتیجه عملکرد دولت است . فیلترینگ باید برداشته شود قانون های ممنوعیت استفاده از ویدئو ، ماهواره و فیلترینگ چه دردی از مردم را دوا کرده باید به نویسنده محترم گوشزد کرد ویدئو چه مشکلی برای مردم داشت الان در تمامی گوشی ها انواع فایلها پخش می‌شود ولی مجلس دوره های گذشته قانون ممنوعیت استفاده از ویدئو را مصوب کرد.
ناشناس۳۵۸۳۴۹۸۱۴:۰۸:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
رفع فیلتر را ملت بهش رای دادن و به نظر من از نان شب هم مهمتره چون هم میتونه با اطلاع رسانی جلو فساد و اختلاس را بگیره و هم بستر کار اینترنتی را فراهم کنه و فوق العاده مهمه و باید هم سریعر رفع فیلتر رخ بده و تعلل و وقت کشی نباید صورت بگیره
ناشناس۳۵۸۳۵۳۲۱۴:۲۵:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دو مورد مجزا هستند وربطی بهم ندارند فیلترینگ تضییع جق الناس است وحقوق کم هم به همین شکل
ناشناس۳۵۸۳۵۹۶۱۵:۰۲:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۷
من بین آزادی و چیز دیگر به یقین آزادی را انتخاب میکنم چون میدونم آزادی استقلال فکری میاره و ریا و نفاق و دو رویی را از بین میبره
ناشناس۳۵۸۳۶۲۰۱۵:۰۹:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲۷
بزرگترین شرکت های دنیا در زمینه اینترنت و هوش مصنوعی و نرم افزار هستند و شما هنوز دنبال حقوق کارگری .
ناشناس۳۵۸۳۶۵۷۱۵:۲۳:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
دستمزد قطعا مهم تر است 1000 برابر هم مهمتر است اما اگر فکر می کنید فیلترینگ مهم نیست همه چیز را برای مسئولین هم فیلتر کنید . تا برای مسئولین فیلتر نباشد نمی فهمند چقدر این کار آزار دهنده است .
ناشناس۳۵۸۳۷۰۳۱۵:۴۹:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۲۷
رفع فیلترینگ از همه موارد اشاره شده واجب تر است چرا با همین شبکه های اجتماعی صدای بی صدایان و ظلم واقع شدگان به رده بالای حکومت ارسال میشه و در نتیجه دنبال چاره و حل مشکل هستند .
ناشناس۳۵۸۳۷۱۹۱۶:۰۱:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲۷
هر یک در جای خود مهم است. این چه مقایسه ای ست؟؟؟
ناشناس۳۵۸۳۸۷۵۱۷:۴۳:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
الان در جهاددانشگاهی با 18 سال سابقه ، تازه رسیدیم به 14 میلیون حقوق . با مدرک کارشناسی از دانشگاه دولتی . البته که پایین ترین حقوق رو در دنیا ، متعلق به کارگران و کارمندان ایرانی است و مهمتر از فیلترینگ است
ناشناس۳۵۸۳۸۹۱۱۷:۵۲:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۲۷
کارخانه های کشور اگر سر وقت نوسازی کرده بودند و بخاطر تحریم ها با تکنولوژی ۴۰ سال پیش تولید نمی‌کردن الان فروش داشتن حقوق کارگر عقب نمی افتاد .
ناشناس۳۵۸۳۹۳۶۱۸:۵۰:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۷
اینترنت بدون فیلتر زمینه مطالبه گری است
ناشناس۳۵۸۳۹۵۰۱۹:۰۳:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۷
وقتی خود در قدرت هستید به قانونگذاری و اجرای حجاب و فیلترینگ و هر چه محدودیت اجتماعی است می پردازید و وقتی در قدرت نیستید نگران اقتصاد فقرا می شوید.
ناشناس۳۵۸۴۰۹۰۲۱:۵۳:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۷
چرا با در مقابل هم قرار دادن مطالبات مردم سعی می کنیم مردم را با هم درگیر و دولت را از زیر بار مسئولیت فراری دهیم؟ دولت هم موظف است اینترنت ازاد در اختیار احاد مردم بگذارد و هم حداقل های معیشت را تامین کند و این دو در مقابل هم نیستند. مثل این است که بگوییم پدر خانواده واجب تر است شیرخشک نوزاد را تهیه کند یا دفتر و قلم بچه دانش اموز را؟ هر دو واجب هستند و این قیاس مع الفارق است.
حسین محبی۳۵۸۴۲۵۷۰۶:۳۰:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲۸
کارگران را دریابید پولشان را به موقع بدهید، مردم زن وبچه دارن آب ونان میخواد هزینه درمان دارن هزینه تحصیل دارن. یازده ماه حقوق نگرفتن میدانی یعنی چه ؟
ناشناس۳۵۸۴۵۶۴۱۱:۰۸:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۲۸
نویسنده 2 تا موضوع بی ربط رو باهم مقایسه کرده نتیجه گیری هم کرده! هر دوی اینها وزیر و سازمان جدا دارند و با هم هیچ تداخلی ندارند تازه رفع فیلترینگ می تونه به بخش اقتصادی کمک هم بکنه لازم به ذکر هم نیست که این افراد بیشتر از 11 ماه حقوق نگرفتند که همگی دولت قبل بوده!
ناشناس۳۵۸۴۷۰۵۱۲:۳۴:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲۸
هردو مهم هستند
مردم۳۵۸۴۹۹۳۱۵:۳۹:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۸
این چه ربطی به اون داره.چرا این دوتا را با هم قیاس کردی.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. قدردان پلیس هستیم اما...

  6. چماق بنزین !

  7. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  14. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  25. فکرش را هم نمی کردند!

آخرین عناوین