رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کردند لزوم ایستادگی در مقابل جنگ روانی دشمن

  4030524053 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقب‌نشینی واداشتن ملت ایران در عرصه‌های گوناگون، شناخت توانایی‌های خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و گفتند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی کردند و آن را خنثی کردند. در بزرگداشت آنها نیز باید این حقیقت را برجسته کرد و زنده نگه داشت.

لزوم ایستادگی در مقابل جنگ روانی دشمن

به گزارش الف، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد، یکی از پایه‌های اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگ‌نمایی از توانایی‌های دشمنان خواندند و گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوه‌های مختلف به ملت ما تفهیم و القاء می‌کردند که باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بترسید.

ایشان هنر بزرگ امام(ره) را بیرون راندن ترس از دل‌های ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها دانستند و افزودند: ملت ما احساس کرد که با اتکاء به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود می‌کند، پُر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌نشینی خواندند و گفتند: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.

ایشان احساس ضعف و انزوا و تسلیم شدن در مقابل خواسته‌های دشمن را از آثار بزرگنمایی توان آن در عرصه سیاسی دانستند و افزودند: دولت‌هایی که با ملت‌های بزرگ و کوچک امروز در مقابل خواسته‌های مستکبران تسلیم هستند، اگر به ملتها و توانایی‌های خود تکیه کنند و واقعیت توان دشمن را به دور از بزرگنمایی بشناسند، می‌توانند به خواسته‌های آنها «چَشم» نگویند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نتیجه بزرگ‌نمایی دشمن در میدان فرهنگ را نیز احساس انفعال، مجذوب فرهنگ دشمن شدن و تحقیر فرهنگ خود، خواندند و گفتند: نتیجه چنین انفعالی، قبول سبک زندگی طرف مقابل و حتی استفاده از واژگان و تعابیر بیگانه است.

رهبر انقلاب، شهدا و مجاهدان را عناصر ایستاده در مقابل جنگ روانی دشمن برشمردند و افزودند: باید از جوانانی که بدون احساس ترس و تأثیرپذیری از سخنان دیگران در مقابل جنگ روانی ایستادند، قدردانی کرد و این حقیقت را باید در آثار و تولیدات هنری و بزرگداشت‌ها، مجسم کرد و زنده نگاه داشت.

ایشان با تأکید بر تولید آثار فرهنگی و هنری درباره شهدا و دفاع مقدس از جمله کتاب و فیلم به‌گونه‌ای که تأثیرات ماندگار بخصوص در سبک زندگی مخاطبان و جوانان ایجاد کند، از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره تقدیر کردند و گفتند: شهادت و فداکاری جوانان یک ملت، ذخیره و پشتوانه بزرگی برای پیشرفت کشور است که باید حفظ و از تحریف یا فراموشی آن جلوگیری شود.

دیدگاه کاربران

امید۳۵۸۱۱۸۵۱۵:۰۵:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۴
بسم الله الرحمن الرحیم جانهای ما فدای این رهبر عزیزتر از جان
ناشناس۳۵۸۱۳۰۸۲۰:۰۲:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۲۴
دشمن را در حالت خوف و رجا باید نگه داشت تا زمان موعود مگر میشود با صلح از خون بیش از ۴۰ هزار بیگناه گذشت تکلیف اسراییل باید یکسره شود
علیمراد مردانی یل بختیاری یل۳۵۸۱۴۸۶۰۸:۵۲:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۵
از رهبر معظم و فرزانه انقلاب درخواست میشود فرمان رسیدگی قاطع و مطابق با قانون در مواجه با شبیخون فرهنگی با وجود این همه شهید و جانباز و مطالبه مردم متدین صادر بفرمایید
ناشناس۳۵۸۱۵۸۱۱۲:۲۷:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۲۵
یعنی جوانان پاک و معصوم شهید و معلول شدند که شاهد این وضع بسیار اسفبار و کوتاهی مسولان ودستگاه های متولی باشیم مماشات و اسم رمز کار فرهنگی کردن اسم رمز دشمنان بود تا وضعیت جامعه را به اینجا و روز به روز بدتر از امروز برسانند
ناشناس۳۵۸۱۵۷۴۱۲:۱۴:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۵
قوه تقنین قضا اجرا وضع عفاف حجاب حیا اقتداراقتداراقتدار
معلم۳۵۸۱۲۱۴۱۶:۱۸:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۲۴
نظر رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است.
ناشناس۳۵۸۱۳۰۹۲۰:۰۴:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۲۴
از برادران یمنی بخواهید اگر لازم شد کنترل کابل های اینترنت جهانی را که در باب المندب از زیر دریا عبور کرده اند را در کنترل خود بگیرند
ناشناس۳۵۸۱۲۴۴۱۷:۱۲:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۴
سلام فرمانده با بصیرت و رهبر کل مسلمین جهان
ناشناس۳۵۸۱۲۴۵۱۷:۱۳:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۴
درود بر فرمانده کل قوا
ناشناس۳۵۸۱۲۴۹۱۷:۱۹:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲۴
با رهبری شما ما غمی نداریم
ناشناس۳۵۸۱۲۵۱۱۷:۲۰:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۴
سلام فرمانده
ناشناس۳۵۸۱۲۹۴۱۹:۲۲:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۴
صبر استراتژیک بهترین کاره
ناشناس۳۵۸۱۳۵۱۲۱:۳۰:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۲۴
اونو رهبری تشخیص میده.
ناشناس۳۵۸۱۳۴۷۲۱:۱۹:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۴
به امید خواری دشمن
علی۳۵۸۱۳۴۸۲۱:۲۱:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۲۴
بعضی نگران زدن تاسیسات هسته ای ، نظامی و زیر ساخت های ایران توسط اسراییل و امریکا هستند و این جنگ را تله اسراییل برای ایران می دانند.
ناشناس۳۵۸۱۳۴۹۲۱:۲۷:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۴
روزنامۀ کیهان در اواخر خرداد ماه سال گذشته، در گزارشی با عنوان «فواید صنعت هسته‌ای از تولید دارو و تأمین برق تا کشاورزی و صنایع غذایی» دربارۀ "مزیت‌های تولید برق با انرژی هسته‌ای" نوشت: «امروزه 11 درصد برق جهان توسط رآکتورهای اتمی تولید می‌شود و کشور ما نیز در زمره کشورهای تولیدکننده برق هسته‌ای است. اما شاید اکثر مردم از بازدهی شگفت‌انگیز مواد هسته‌ای در تولید برق در مقایسه با سایر روش‌ها مطلع نباشند. یک قرص اورانیومی‌ که از گردو نیز کوچک‌تر است، به‌ اندازه ۱۰۰۰ کیلوگرم زغال سنگ یا بیش از ۴۷۰ لیتر نفت، انرژی تولید می‌کند. ضمن اینکه سوخت هسته‌ای چگالی بیشتری دارد و زباله کمتری تولید می‌کند. نیروگاه‌های هسته‌ای به لحاظ‌ اشغال فضای فیزیکی نیز مزیت زیادی دارند. یک نیروگاه هسته‌ای ۱۰۰۰ مگاواتی تقریبا ۲.۵ کیلومتر مربع فضا لازم دارد. اما اگر بخواهیم با توربین بادی همان مقدار انرژی تولید کنیم، ۳۶۰ برابر فضای بیشتری لازم داریم و باید ۴۳۰ توربین بادی بزرگ نصب کنیم. تاسیس نیروگاه خورشیدی نیز ۷۵ برابر بیشتر فضا‌ اشغال می‌کند و برای تولید ۱۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی باید ۳,۰۰۰,۰۰۰ صفحه خورشیدی نصب شود. ضمن اینکه تولید برق به روش بادی و خورشیدی گرچه سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد ولی دارای محدودیت در استفاده است. نیروگاه‌های خورشیدی در شب برق تولید نمی‌کنند و توربین‌های بادی نیز در شرایط وزش باد مناسب کارامد هستند. حال آنکه نیروگاه هسته‌ای در هر شرایط جوی قادر به تولید انرژی است.» بله، برق هسته‌ای حرف ندارد ولی از حرف تا عمل راه بسیار است. در عمل از برق هسته‌ای خبری در "زندگی مردم" نیست؛ که اگر بود هر روز برق انبوهی از شهرها و روستاهای کشور چندین ساعت قطع نمی‌شد. البته شاید گفته شود بیست‌وچندسال فعالیت هسته‌ای برای تولید برق هسته‌ای در حدی که نیاز سراسر کشور به برق بی‌وقفه تامین شود، کافی نیست و مردم باید یکی دو دهۀ دیگر هم صبر کنند و در برابر تحریم‌های ناشی از فعالیت هسته‌ای کشورمان – به قول آقای جلیلی – "با قدرت" طاقت بیاورند تا برسیم به قلۀ "تولید برق هسته‌ای". در این صورت، به رغم گرم شدن کرۀ زمین، حتی در گرم‌ترین تابستان‌ها نیز سایۀ خنکا سراسر کشور را فرا می‌گیرد. به هر حال در شرایط فعلی، بد نیست مسئولان صنعت هسته‌ای کشور توضیح دهند که برق هسته‌ای دقیقا از چه زمانی "زندگی مردم" را به شکلی ملموس و موثر روشن و خنک خواهد کرد؟ مشکل بی‌برقی برای مردم است. کسانی که با وعدۀ تولید چشم‌گیر برق دربارۀ تداوم فعالیت هسته‌ای، به رغم فشار طاقت‌فرسای تحریم‌ها، تصمیم می‌گیرند، هر روز مجبور نیستند چند ساعت بی‌برقی را تحمل کنند. ضمنا فشار اقتصادی تحریم‌ها را نیز در زندگی شخصی‌شان تحمل نمی‌کنند. بنابراین مردم حق دارند بپرسند که برق هسته‌ای کو؟
مهندس۳۵۸۱۳۹۴۰۰:۰۵:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۵
برای تولید برق نیاز به راه اندازی راکتور هسته ای است. هزینه ساخت بک راکتور هسته ای بطور متوسط بین ۶ تا ۹ میلیارد دلار است.هزینه خرید اورانبوم بطور متوسط بین ۱۲ تا ۳۰ ملیون دلار در سال است.
ناشناس۳۵۸۱۴۰۵۰۰:۴۱:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۵
سپاس فراوان از ولی امر مسلمین خاورمیانه و جهان
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. قدردان پلیس هستیم اما...

  5. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  6. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  15. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  18. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  19. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  20. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  21. فکرش را هم نمی کردند!

  22. چماق بنزین !

  23. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  24. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  25. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  6. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  7. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  9. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  10. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  11. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

  12. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  13. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

  14. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  15. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  16. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

  17. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  18. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

  19. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  20. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  21. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  22.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  23. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

  24. پزشکیان: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند کشور را نجات دهد

  25. افشاگری تکان‌دهنده درباره سازمان مجاهدین خلق/ سوء استفاده مسعود رجوی از زنان

آخرین عناوین