پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

  4030530091 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها/ آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

میدری از سوابق سیاسی گذشته فاصله گرفته است

روزنامه ایران درباره نطق احمد میدری، وزیر پیشنهادی کار و رفاه در مجلس نوشت: «نقطه مرکزی اظهارات میدری، اشاره‌ای به تاریخ بود. آن نکته این بود: «یا از تاریخ درس می‌گیریم و آینده نو را می‌سازیم، یا درس نمی‌گیریم و آینده را نابود می‌کنیم».

دلیل مهم این اشاره، نقدهای جدی شماری از نمایندگان مخالف به عملکرد سیاسی گذشته او از جمله به رویدادهای مجلس ششم بود.

میدری گرچه سابقه عضویت و فعالیت در مجلس ششم را داشت، اما تصمیم به بازنگری در اندیشه‌های خود گرفت. او جایی می‌گوید: «وقتی تجربه کشورهای غرب را بررسی کردم که چگونه منازعه سیاسی را به مذاکره اقتصادی تبدیل کرده‌اند، این سؤال برایم مطرح شد که در ایران چگونه می‌توان شکاف‌ها را به همکاری تبدیل کرد؟»

نتیجه این بازبینی، فعالیت‌های پژوهشی درباره دلایل عقب ماندن ایران در فرآیند توسعه بود. میدری در روند بررسی و نگرش دوباره خود، شیوه کنش سیاسی در دهه 70 بویژه عملکرد و رویکرد مجلس ششم را مورد نقد قرار داد .

این در حالی بود که نمایندگان مجلس روز دفاع از برنامه‌های وزارت رفاه و حتی پیشتر از آن در جلسات کمیسیون‌ها، او را با این نقد روبرو کردند که برای گرفتن رأی از مجلس، از سوابق سیاسی گذشته فاصله گرفته است.

اکنون میدری بازنگری در اشتباهات گذشته را پذیرفته است. او از روشنفکران هم انتقاد کرد که باید سبک قدیمی و البته بی‌ثمر خود، یعنی انتقاد تند از حاکمیت را کنار بگذارند. زیرا این رویه نه تنها فضای کشور را بسته‌تر می‌کند، بلکه زمینه را برای دخالت خارجی فراهم می‌کند، مانند دخالت خارجی پس از مشروطه و دخالت خارجی در نهضت ملی شدن صنعت نفت.

اظهارات او، سویه دیگری هم داشت؛ سویه‌ای مبنی بر اینکه «نظام جمهوری اسلامی با ۲۵۰ هزار شهید درخت تنومندی شده است که می‌تواند همه را زیر سایه خود بگیرد.» وفاق ملی از نظر میدری، یعنی قرار گرفتن زیر این سایه و پیش بردن پروژه‌های مشترک برای سربلندی نظام و کشور و بهروزی مردم.»

***

انتقادات رسانه‌های اصولگرا از ثابتی

جوان نوشت: «مشکل ما با نطق امیرحسین ثابتی آنجایی است که در مقام رد هزینه‌کردن آقا برای وزیر شدن عراقچی، می‌گوید خود رهبری همواره بر استقلال مجلس تأکید کرده‌اند. صد البته که رهبری چنین کرده‌اند، اما آیا نظر دادن ولی‌فقیه درباره یک یا دو وزیر یا در فضای کلی، نظر دادن رهبری در موضوعی در حیطه وظایف و اختیارات یکی از قوا در شرایط خاص، استقلال آن قوه را زیر سؤال می‌برد؟ آیا این همان حرفی نیست که چند دهه است اصلاح‌طلبان، همین جریانی که اکنون حامی عراقچی است، درباره حکم حکومتی ولی‌فقیه می‌گویند؟...

هزینه کردن از رهبری برای وزیران نادرست است، خصوصاً آنکه صدق و کذبش هم روشن نیست و حامیان عراقچی مسیر نادرستی را رفتند؛ اما اگر زمانی رهبر انقلاب در شرایط خاص در خصوص وزیری یا طرحی یا لایحه‌ای نظری دادند هم، نافی استقلال مجلس نیست. 

اما گذشته از خود محتوای نادرست این بخش از نطق، عملکرد ثابتی نشان می‌دهد که خود او در بزنگاه‌هایی سیاسی، مشکلی با هزینه شدن رهبری نداشته است...

 ثابتی حامی کاندیدایی بود که یکی از محور‌های اصلی تبلیغی‌اش ادعای حمایت رهبری بود و اگر هزینه از رهبری نادرست است –که نادرست است- چرا خود چنین کردند؟ اگر هم حکم رهبری برای یک فرد در یک سمتی نشانه صلاحیت آن فرد در سمتی دیگر نیست، چرا درباره کاندیدای شما چنین بود؟ حتی اخبار غیررسمی و غیرموثق جلسات او با رهبری را هم به منظور ترغیب مردم برای رأی دادن به او منتشر کردند. چرا آنجا دغدغه هزینه کردن از رهبر وجود نداشت؟ »

مشرق نوشت: «روز گذشته و در جریان برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی پیرامون دادن رأی اعتماد به وزرای کابینه مسعود پزشکیان حوادثی روی‌داده که یادآور برخی کنش‌های خاص سیاسی و انحرافات پس‌ازآن در روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ است.

در این جلسات برخی نمایندگان که متعلق به یکی از طیف‌های به‌اصطلاح انقلابی است در جهت «افزایش ستیز» و «ایستادگی در برابر تقریب» رفتاری را از خود بروز دادند که بی‌شباهت به خلق مسلمانی‌ها در سال ۵۷ نبود، این افراد همچنین ناخواسته پرده از جریانی برداشتند که بازارشان به نام انقلابی و رادیکال بودن داغ بوده اما رودرروی ولایت‌فقیه ایستاده است.

تحرکات این جریان در مجلس باعث شد تا نطق‌هایی به تعبیر خودشان تاریخی و داغ از رسانه‌ها پخش شود که البته دشمن شاد کن بوده و تفسیرهایی از آن خارج شد که تضعیف‌کننده جایگاه ولایت‌فقیه در کشور خواهد بود، این ایستادن علنی در برابر ولایت‌فقیه بدعتی بود که در ابتدا انقلابی‌نماهایی چون خلق مسلمان و رهبر فکری آن کاظم شریعتمداری گذاشتند و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب چون منافقین و چریک‌های فدایی از روی آن سرمشق گرفتند.

فراموش نکنیم که خلق مسلمانی‌ها با تسخیر ساختمان رادیو می‌خواستند صدایی ازآنجا پخش شود که در لوای آن پنبه ولایت‌فقیه زده‌شده و جنگ توده‌ای در خیابان‌ها راه بیافتد، در آن روز خلق مسلمان برای اولین بار اصل ولایت‌فقیه را ترور شخصیتی کرد، این عملیات پیش از آغاز ترورهای فیزیکی توسط متحجرین فرقانی آغاز شد.

حزب منحله خلق مسلمان گمان می‌کرد که با زدن اصل ولایت فقیه می‌تواند در آینده جایگاه خاص سیاسی در کشور پیداکرده و به‌اصطلاح قدرت را قبضه کند، این ایستادن در برابر متعالی‌ترین بخش از نهضت انقلاب اسلامی مقدمه انحراف و خروج در امتداد آن بود، برخی نطق‌های مجلس را باید مقدمه آن بازی خطرناک دانست!»

***

پیش‌بینی سلیمی‌نمین از به حاشیه رفتن تندروها

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا به صبح‌نو گفت:«در طیف اصلاح‌طلب ما یک قشر تندرو داشتیم و یا یک قشر معتدل و منطقی. سال‌ها به دلیل برخوردهای ضد مصالح ملی توسط نیروهای تندروی اصلاح‌طلب، ما نمی‌توانستیم یا نتوانستیم از قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای منطقی اصلاح‌طلب استفاده کنیم. امروز مسائلی در حال رقم خوردن است که مرزبندی بین نیروهای تندرو و نیروهای منطقی در طیف اصلاح‌طلب توسط خودشان در حال صورت گرفتن است. اما امروز اراده‌ای در درون طیف اصلاح‌طلب وجود دارد که ما شاهد آن هستیم که نیروهای تندرو را به حاشیه می‌رانند...

باید توجه داشت که اگر نیروهای اصلاح‌طلب بتوانند چنین گامی بردارند، که در حال برداشتن هستند، طبیعتاً نیروهای اصولگرا نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به تعبیر دیگر، این دو جریان ارتباط بسیار تنگاتنگی با هم دارند. اگر نیروهای تندروی اصلاح‌طلب به حاشیه رانده شوند، به‌طور طبیعی نیروهای تندروی اصولگرا نیز به حاشیه خواهند رفت...

بسیاری از ناظران پس از انتخاب جناب آقای پزشکیان نگران بودند که نیروهای تندرو به ایشان نزدیک شوند، اما امروز شاهد هستیم که نیروهای تندرو کاملاً از آقای پزشکیان مأیوس شده‌اند و برعکس، نیروهای با سابقه و وزین از اینکه آقای پزشکیان راه را برای نیروهای تندرو بسته‌اند، استقبال می‌کنند. این همان تحولی است که گفتم.

این تغییر را خواهیم دید که نیروهای تندروی اصولگرا نیز به حاشیه رانده خواهند شد. حرف‌هایی با ادبیات نازل زده می‌شود که قصد تحریک دارند، اما نباید به آن‌ها توجه کرد. اصل این است که قطعاً حاشیه‌سازان اصولگرا نیز به حاشیه خواهند رفت و هیچ موقعیتی نخواهند داشت، مگر اینکه خودشان را اصلاح کنند، از ادبیات مناسب‌تری استفاده کنند، منطق خود را تقویت کنند و برخوردهای شایسته‌ای در مجلس داشته باشند.

این آرزوی همه ماست. اما اگر اصلاح هم نکنند، به حاشیه رانده خواهند شد و طبیعتاً دیگر نمی‌توانند جنجال‌آفرینی کنند. این از نظر من یک گام بلند است که موجب خواهد شد سازندگی کشور در آرامش پیش برود و ما کمتر حاشیه داشته باشیم. قطعاً همه کسانی که می‌خواهند کار علمی و تخصصی در کشور انجام دهند، از اینکه هر روز یک دعوا و نزاعی باشد، متنفر هستند. بنابراین، به نظر من جامعه از دعواهای کاذب دور خواهد شد و بیشترین توانش را صرف سازندگی و حل مشکلات اساسی کشور خواهد کرد.»

***

حمایت روزنامه اصولگرا از نحوه برخورد قالیباف با نمایندگان تندور

جوان نوشت: «اداره جلسات مجلس در رأی‌اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم این‌روز‌ها با مدیریت تحسین‌برانگیز و قاطعیت محمدباقر قالیباف همراه شده است. او هم تذکر بموقع به وزیران می‌دهد مانند وقتی که وزیر پیشنهادی بهداشت درباره تأیید صلاحیت پزشکیان در انتخابات مجلس خطایی کرد و قالیباف تذکر داد که ردصلاحیت او در شورای‌نگهبان نبوده و در هیئت‌های اجرایی استان بوده است، و هم مانع تذکرات خارج از دستور برخی نمایندگان خاص می‌شود و در مقامی دیگر از همان نماینده آیین‌نامه نشناس، تذکر دیگری را می‌پذیرد تا نشان دهد مدیریتش بدون حب‌وبغض است. ..

یکی از آسیب‌هایی که مجلس از ادوار گذشته تا کنون با خود، حفظ کرده، غلبه برخی شلوغ‌کن‌ها و افراطیونی است که اگرچه تعداد کمی هستند، اما همواره صدای بلندی داشته و با مواضع تندروانه خود، حرکت کلی مجلس را به حاشیه برده‌اند. چنان‌که گفته شد، این آسیب ارتباطی به این مجلس ندارد و پیش از این هم از سوی برخی نمایندگان با گرایش‌های مختلف سیاسی بر مجلس سایه افکنده است. اما به نطر می‌رسد با قاطعیت دیروز دکتر قالیباف، گویی کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است.

او با سابقه‌ای چهارساله که در ریاست مجلس پشت سرگذاشته، اکنون تصمیم گرفته است با قدرت و قاطعیت از کیان مجلس دفاع کند و اجازه ندهد برخی ساز‌های ناکوک و ستیزه‌جو بر حرکت انقلابی مجلس تأثیر بگذارد. این قاطعیت و اقتدار البته منافاتی با وظایف نمایندگی و استقلال نمایندگان در اتخاذ مواضع آن‌ها ندارد.»

***

پزشکیان: از مجلس و نمایندگان انتظار می‌رود پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند

مسعود پزشکیان در دیدار با جمعی از نمایندگان جدید الورود مجلس دوازدهم، با بیان اینکه دولت چهاردهم در مواجه با مشکلات کشور به دنبال یافتن مقصر نیست، بلکه برای رفع مشکلات و چالش‌های مبتلابه کشور با تمام توان تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: قدم اول در مسیری که ما برای دولت ترسیم کرده‌ایم، جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای سند چشم‌انداز کشور به عنوان یکی از اولویت‌های دولت در مسیر پیشرفت کشور تصریح کرد: این سند به لحاظ علمی، از جمله اسناد قابل دفاع و ارزشمندی است که اجرای آن نیازمند بهره‌گیری از توان مدیران کاردان، کارشناس و با تجربه است و امیدواریم با کمک نمایندگان محترم و رای اعتماد به همه وزرای کابینه بتوانیم این هدف را محقق کنیم.

دکتر پزشکیان پرهیز از اختلافات داخلی و ایجاد وحدت و همگرایی در کشور را رمز موفقیت و غلبه بر مشکلات عنوان کرد و گفت: یقین بدانید اگر صادقانه، با همدلی و به دور از اختلاف و رویکردهای حذفی به میدان بیاییم و برای خدمت به کشور و مردم تلاش کنیم، خدای متعال هم به ما کمک خواهد کرد.

دکتر پزشکیان همچنین با تاکید بر اهمیت تعامل مجلس با دولت در تسریع خدمت‌رسانی به مردم افزود: هیچ یک از وزرای پیشنهادی بدون مشورت با سطوح عالی کشور به مجلس معرفی نشده‌اند و هماهنگونه که دولت به شعار وفاق ملی عمل کرد، اکنون از مجلس و نمایندگان نیز انتظار می‌رود پایبندی به وفاق را در عمل نشان دهند.

***

آخرین وضعیت پرونده چای دبش و برخورد فراجا با دو دختر بی‌حجاب

به گزارش تسنیم اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه امروز سه‌شنبه 30 مرداد در نشست خبری درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: در خصوص این پرونده تحقیقات گسترده‌ای از جمله از 200 نفر از اشخاص حقیقی اعم از  اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل این شرکت و شرکت‌های تابعه آن انجام شده است.

وی گفت: 9 شرکت فعال وابسته به چای دبش است و تعدادی شرکت‌ها که به‌صورت غیرفعال است و این شرکت‌ها از  21 بانک‌ به میزان  330‌ میلیارد ریال تسهیلات  اخذ کردند؛ با تحقیقات گسترده‌ای که توسط قوه قضاییه انجام شده است، حدود 65 تا 70 نفر احضار شدند و قرار تأمین برای آن‌ها صادر شده است.‌

جهانگیر ادامه داد: تحقیقات در خصوص مدیران و کارمندان متخلف در وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و‌ گمرک در حال انحام است و‌ پس از جمع‌آوری مستندات اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی گفت: یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر از جهاد کشاورزی و 3 نفر از چای دبش در بازداشت هستند. متهم اصلی به‌نام "اکبر رحیمی" به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و قاچاق ارز و رشا و ارتشا، با عدم تودیع وثیقه 157 هزار میلیاردی در بازداشت است؛ اگر  پرونده طولانی شده به‌دلیل عدم همکاری متهم در مرحله تحقیق بوده است و در صورتی که متهم همکاری لازم را در وقت مقرر کند پرونده سریع‌تر ساماندهی می‌شود.‌

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست خبری درباره اقدامات دستگاه قضایی برای روشن شدن ابعاد ماجرای نفس حاجی‌شریف و آرزو بدری گفت: درباره خانم نفس حاجی‌شریف بلافاصله شعبه ویژه بازپرسی در دادسرای نظامی تهران تشکیل شد و با فوریت تمامی ادله جمع‌آوری و مستندسازی شد.

وی ادامه داد: با همکاری خوب فراجا در این خصوص، مأمورین حاضر در صحنه شناسایی و دستگیر شدند و تاکنون در این پرونده در مجموع 8 نفر احضار شده‌اند و بازجویی لازم از این افراد انجام شده و پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات است که به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جهانگیر گفت: همچنین شاکیه به پزشکی قانونی معرفی شده و نتیجه هم واصل شده که موضوع در حال بررسی است.

جهانگیر سپس درباره خانم آرزو بدری هم اظهار کرد: بر اساس گزارش فراجا اساساً موضوع مرتبط با مسأله حجاب نبوده و آنچه در فضای مجازی عنوان شده یک فضاسازی رسانه‌ای است.

وی افزود: موضوعی که مطرح بوده عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه بوده و تعقیب و گریزی که رخ داده است؛ در این رابطه با توجه به اقدامی که مأمور انجام داده بلافاصله ضارب دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می‌برد و پرونده در حال تحقیقات تکمیلی است که به موقع اطلاع‌رسانی درباره آن انجام می‌شود.

***

رفع ۲ ابهام باقی‌مانده و ارسال مجدد لایحه حجاب به شورای نگهبان

حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف با توجه به اینکه سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری خود از ۲ ابهام شورای نگهبان پیرامون این لایحه سخن گفته بود، ابراز داشت: بله شورای نگهبان نسبت به این لایحه ۲ ابهام داشت که این ابهامات در چند روز اخیر رفع و لایحه به شورای نگهبان ارسال شد.

وی ادامه داد: اکنون لایحه ارسال شده و منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در این زمینه هستیم، اگر این لایحه مجدداً با ایراد یا ابهامی مواجه نشود، به تایید خواهد رسید و اجرایی خواهد شد.

***

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۶۸۹۹۲۰:۴۵:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۳۰
باز کار اشتباه علیه پلیس
ناشناس۳۵۸۷۲۰۸۰۸:۳۴:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۳۱
دقیقا حرف شما درسته تنبیه مامور خاطی به تنهایی کافی نیست. اینگونه حوادث میتواند دو علت داشته باشد اول شیوه نامه های غلط دوم آموزش نادرست یا ناکافی. رسیدگی به این دو عامل همیشه فراموش میشود.
ناشناس۳۵۸۷۴۱۳۱۲:۴۹:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۳۱
فعلا به خود مجرمین پرداخته شود و بعد آیا اینکه پلیس فراقانونی انجام داده یا نه در قبال آنان
ناشناس۳۵۸۷۲۲۹۰۹:۰۱:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۳۱
تندرفتن‌درمسیرحق‌وحتی‌ سبقت‌گرفتن‌دراین‌مسیر ارزشمنده سابِقواِلی‌مَغْفِرَةِاللهْ
ناشناس۳۵۸۷۳۵۶۱۱:۲۸:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۳۱
حالا اگر طرف مقابل هم فکر کنه که حرفش حقه و در مسیرش بخواد تند بره و سبقت بگیره چی ؟ مثلا من اطمینان دارم که خداوند در قران حجاب را اجباری نکرده و برای بی حجابی مجازات تعیین نکرده و حاکم مسلمان هم الزامی به تحمیل حجاب نداره بسیار از پژوهشگران دینی هم نظر من را تایید می کنند ... در زمان پیامبر شیوه و سبک زندگی طوری نبوده که نظریه حجاب اجباری مطرح شود و اصولا موضوعیت نداشته و حتی پوشاندن موی سر برای کنیزان ممنوع بوده ! بنابراین تند روی کردن در شرایطی که این همه ارای مختلف وجود دارد عاقلانه نیست
ناشناس۳۵۸۷۳۶۱۱۱:۳۳:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۳۱
چرا امثال شما در مسیر جلوگیری از ربا خواری بانکها و اختلاس نور چشمی ها و ویژه خواری آقازاده ها و هدر دادن بیت المال توسط مدیران بی کفایت و ... ترمز نمی برید و دچار تند روی نمی شوید ؟ شماها فقط به روسری زنها حساس هستید ؟
ناشناس۳۵۸۶۹۳۰۲۱:۳۰:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۳۰
ثابتی می گوید یک شخص خاص از عراقچی حمایت می کند و ایشون را تایید می کند نماینده ها هم با این جمله ثابتی ساکت می شوند و نقد تعطیل می شود ..
ناشناس۳۵۸۶۹۹۲۲۲:۴۶:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۳۰
رئیس جمهور بر اساس قانون بعد از انتخاب فرد وزارت اطلاعات و وزارت خارجه می رود پیش رهبری و مشورت می کند آیا این افراد مورد تایید شما هستند یا نه و بعد به مجلس می فرستد به همراه بقیه و این به معنی حرف ثابتی نیست
ناشناس۳۵۸۷۲۱۰۰۸:۳۶:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۳۱
انتقادهای ثابتی درست نیست ولی عراقچی هم بدرد وزارت خارجه نمیخورد. اصلا حضور فامیلی در دستگاهها باید ریشه کن شود. عراقچی و غیر عراقچی فرقی نمیکنند.
.۳۵۸۷۳۴۶۱۱:۱۱:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۳۱
بله حتما بساط فامیل و فامیل باز باید جمع شود.
احمد۳۵۸۶۹۴۱۲۱:۴۴:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۳۰
متاسفم واقعا جماعتی که ذره ای ارزش برای احکام اسلامی قائل نیستند
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۸۶۹۵۲۲۲:۰۰:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۳۰
بروز برخی رفتارهای نابخردانه و قانون گریز نشات گرفته از ایده رسیدن به هدف به هر قیمتی و با هر وسیله ای است! اصلا فرض کنیم تمامی صحبت ها و ادعاهای مخالفان تعدادی از وزرای پیشنهادی صد در صد هم درست و عین واقعیت باشد(البته این چنین نیست اما فرض محال محال نیست) باز حتی به فرض درست بودن شأن هم بهیچوجه نه اخلاقا و نه شرعا و نه قانونا و نه حتی عرفا این حق به این آقایان داده نمی شود که در جریان بررسی صلاحیت‌ها در این حد و اندازه با آبروی افراد بازی کنند و یا دست به اقداماتی بزنند که رسما و علنا توسط رئیس محترم مجلس مواخذه گردند. مکتب انسانساز اسلام اجازه نمی دهد برای رسیدن به هدف به هر دستاویزی متوسل شویم ولو اینکه هدف هر قدر هم مقدس و متعالی باشد(که البته این چنین هم نیست؛ اهدافی غالبا شخصی یا گروهی و عمدتا با اغراض سیاسی) امید است بزرگترها و آبدیده ها هرگز اجازه بروز این چنین رفتارها و هیجانات برگرفته از خامی و جوانی گروهی جویای نام را ندهند و همواره از شأن و جایگاه والای مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ایران پاسداری نمایند. و من الله التوفیق
ناشناس۳۵۸۷۰۹۶۰۱:۱۸:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۳۱
از شورای نگهبان درخواست میشود لایحه عفاف و حجاب را تعیین تکلیف کنند .
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۸۷۲۷۹۰۹:۵۱:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۳۱
و همچنین از شما هموطن گرامی هم درخواست می شود اخبار را دنبال کنید تا بدانید این لایحه در چه وضعیتی می باشد. بنابر اخبار رسیده گویا موارد ایراد شورای نگهبان توسط مجلس اصلاح نشده است و یا اگر هم اصلاح شده باشد و به شورای نگهبان هم ارسال شده باشد هنوز این اصلاحات در شورای نگهبان تأیید نشده است. همین دیروز مشخصا در خبرها آمده بود که فراجا نمی تواند خودش افراد بی حجاب را شناسایی کند و باید با دستور دادستان یا جانشین دادستان باشد. ملاحظه می کنید خوشبختانه شورای نگهبان در مورد یک لایحه قانونی دقت کافی را مبذول می دارد تا خدای ناکرده بعدها کشور با مشکل و معضلی روبرو نگردد و لذا میبایست این رفت و آمد های قانونی میان شورای نگهبان و مجلس صورت بگیرد و تا رفع ایرادات و ابهامات قانونی میبایست حوصله کرد. با پوزش
ناشناس۳۵۸۷۰۳۹۲۳:۳۵:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۳۰
فرمودند که《 تحقیقات در خصوص مدیران و کارمندان متخلف جهاد کشاورزی و بانک مرکزی و ......... در حال انجام است 》اما هیچ صحبتی از دانه درشت هایی که با تایید و چراغ سبز آنها مسیر برای اجرای این تخلف بزرگ و بی سابقه در کلیدی ترین و حساس ترین سازمان های دولتی هموار شده است ، نکردند!
ناشناس۳۵۸۷۰۵۹۰۰:۰۶:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۳۱
پيش بيني سليمي نمين از به حاشيه رفتن تند رو ها ! ---------------------------------- عرض مي كنم كه « تند روها » بايد توصيه شيخ اجل ، سعدي را گوش كنند ، -- كدام توصيه برادر ؟ -- همين كه فرموده : « رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود » ! ... پس مي توان نتيجه گرفت كه سعدي شيرازي آدم « تند رويي » نبوده !!... حالا اين فرمايش شيخ اجل نه فقط بايد آويزه گوش « تندرو » هاي خودمان باشد ، بلكه بايد مورد توجه و آويزه گوش تمامي سياستمداران دنيا باشد ! تا دست از تند روي بر دارند ! ... البته نه فقط سياستمداران كه اين سخن استاد سخن بايد نصب العين به فرض راننده ها ها هم باشد كه تندروي نكنند ! و البته خيلي انسانهاي ديگر ... حتي در نزاع ها و دعواها ... خدا عالمه چه قدر تند روي در نزاع ها و دعواها كار را به آنجا كشانده كه جز حسرت و پشيماني و ندامت ثمري نداشت ! ... البته در آموزه هاي ديني هم موردي هست كه فرموده : « خير الامور اوسطها » .. بهترين كارها ميانه روي است ، به نظرم اين آموزه ديني ما هم خيلي به كار سياستمداران دنيا خواهد آمد !
ناشناس۳۵۸۷۱۳۵۰۴:۵۹:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۳۱
حال بعضی اصولگراها در منافع ومطامع دنیوی نقطه مشترکی با اصلاح طلبان پیدا کردن در انگ زدن واستفاده از ادبیات دشمن .
ناشناس۳۵۸۷۱۶۵۰۷:۰۹:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۳۱
داخل خودرو دونفر بودند چرا اجازه نمی دهید نفر دوم ماجرا را تعریف کند چرا اجازه نمی دهید خبرنگاران با آن خانم دیدار کنند فقط صدا و سیما می رود و هر چه می خواهید پخش می کنید.
سعید۳۵۸۷۴۰۵۱۲:۴۱:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۳۱
اشاره می کنید موضوعی که مطرح بوده (مسئله حجاب نبوده) عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه بوده و تعقیب و گریزی که رخ داده است چرا بعد از این همه مدت اشاره نمکیند علت هشدار پلیس و تعقیب و گریز که منتج به تیراندازی شده است چیست، آیا شماره این ماشین را داشتید که قاچاق می کردند؟
ناشناس۳۵۸۷۲۹۱۱۰:۱۳:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۳۱
به عنوان یک شهروند مخالف برخورد با هر انسانی به دلیل پوشش هستم. هر کس مسئول رفتار خود است. جامعه اگر نپسندد، آن فرد خود را اصلاح می کند و یا طرد می شود. هیچ برخوردی نباید صورت بگیرد.
ناشناس۳۵۸۷۳۶۸۱۱:۴۷:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۳۱
نظر شخصی شما با اسلام جور در نمی آید
ناشناس۳۵۸۷۳۹۹۱۲:۳۵:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۳۱
برای سایر قوانین هم همین فاز بده!
بانو۳۵۸۷۳۶۳۱۱:۳۴:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۳۱
سالهاست دلسوزان فریاد می زنند که تندروها منافع ملی را هدف قرار داده اند ولی گوش شنوایی نبود !حالا به این نتیجه رسیدید!
ناشناس۳۵۸۷۵۸۰۱۶:۳۷:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۳۱
تندرو‌ها به حاشیه کشیده می‌شوند؟ از نظر تاریخی این حرف کاملا غلط در اکثر دنیا جریان میانه روی چپ ( به معنای کلیش) هر وقت در قدرت بوده جریان راست تندرو بیشتر خودی نشون داده و به سمت این موضوع رفته که جریان راست میانه رو تفاوتی با جریان مقابل نداره، جریان چپ تندرو هم به دلیل حفظ جریان میانه رو چپ باهاش راه امده.
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

    9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    14. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    15. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    17. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    18. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    19. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    20. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    21. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    23. فکرش را هم نمی کردند!

    24. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

    25. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

    آخرین عناوین