شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  4030613025 ۳۲ نظر، ۱ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان که صبح امروز به مشهدالرضا (ع) سفر کرده است، در بدو ورود، در مسیر نیشابور به مشهد و در میان زائرانی که برای حضور در مراسم شهادت امام هشتم شیعیان عازم حرم مطهر ایشان هستند، حضور یافت و سپس در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی حاضر شد و ضمن شنیدن سخنان ایشان با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

پزشکیان طی سخنانی در این نشست بیان کرد: رضایت مردم اصل است. باید با مردم صحبت کرد. اگر مردم بدانند مصلحت آنان چیست خود را به دست جراح متخصصی می سپارند. ما باید مردم را آگاه کنیم. طبیعتا باید در خیلی از قسمت ها جراحی هایی داشته باشیم تا بتوانیم کشور را از این وضعیت بیرون ببریم. قدم اول ما رضایت مردم است. در بیمارستان ما بحث این بود که مریض راضی شود. مردم وقتی می دیدند ما هر کاری می توانیم انجام  می دهیم اگر مریض آنان فوت می کرد بازهم قدردان بودند.

وی اظهار کرد: مردم دوست دارند پزشک با آنان در ارتباط باشد. اکنون وظیفه ما جلب رضایت مردم است. هر کاری بخواهیم بکنیم در ابتدا مردم را با خود همراه می کنیم. کارهای بزرگی باید انجام دهیم اما باید مردم را با خود همراه کنیم و به مردم بفهمانیم به خاطر خودشان یکسری کارها را انجام می دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: با همدلی می توان به جلو رفت، نباید سیاسی کاری کنیم. ان شاءالله با کمک صنعتگران و با کمک مردم امورات را پیش می بریم؛ من هم نمی توانم بگویم در اوضاع بی تقصیر هستم. من هم در مجلس بودم و رای می دادم؛ این اوضاع نتیجه عملکرد ما است. باید نگاه ما اصلاح شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم. شرق و غرب کشور دچار مشکل است. باید عدالت و انصاف را در جامعه پیاده کنیم. باید دست به دست هم داده و به نخبگان و صنعت گران خود کمک کنیم. ان شاءالله اختیاراتی که باید به استان ها داده خواهد شد.

رئیس جمهور بیان کرد: با همدلی و همراهی مجلس و شما می توانیم پیش برویم. جراحی نیاز به همدلی دارد. اگر بخواهیم جراحی کنیم باید همه سیاستمداران و مسئولان دست به دست هم دهیم. وقتی یک مریض عمل می کنیم ممکن یکی بگوید چرا داد می زند. ما هر مداخله ای بخواهیم بکنیم باید اقشار آسیب پذیر را ببینیم و اجازه ندهیم زیر چرخ های توسعه ما له شوند. اجازه نمی دهیم مداخلات ما مردم و اقشار آسیب پذیر را با بحران مواجه کند. به هر قیمتی هر کاری را انجام نمی دهیم. کاری را می کنیم که عزت مردم حفظ شود. وحدت و همدلی ما را به جایی می رساند.

***

انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در حاشیه آیین سوگواری رحلت حضرت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در مشهد با بیان اینکه "همیشه باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم و هر جا را که سخنی در راستای کلام حضرت آقا باشد، دنبال کنیم"، اظهار داشت:‌ رهبر انقلاب می فرمایند موفقیت دولت موفقیت همه ماست، مواضع من نیز کاملا روشن و شفاف بوده و مواضع من یواشکی و مبهم نبوده است اما برخی را می‌بینم، حالا به هر دلیلی، قلبشان راضی نیست این دولت موفق شود و این منطبق و همسو با خواسته رهبری نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه "اگر نقدی به دولت داریم ـ که داریم ـ می‌توانیم در جلسات دونفره با رئیس‌جمهوری مطرح کنیم وگرنه در نشست‌های سه‌نفره و یا در شورای‌عالی امنیت ملی بیان کنیم و یا در هیئت رئیسه مجلس یا صحن علنی مجلس مطرح می‌کنیم و در نهایت با مردم در میان می‌گذاریم."، افزود: اما این که در کمین بنشینیم و چوب لای چرخ بگذاریم و یا در کمین بنشینیم و دولت را تضعیف کنیم و ایراد بی‌خود بگیریم صحیح نیست و مغایر با حرف رهبر انقلاب است.

قالیباف با تأکید به اینکه ‌"حتماً حامی مبانی انقلاب هستیم و حتماً به دولتی که در مسیر و در راستای مبانی انقلاب باشد خدمت می‌کنیم."، تصریح کرد: این موضوع را عین حق و جوانمردی می‌دانیم و به آن کمک نیز می‌کنیم.

***

غریب آبادی گزینه معاونت بین الملل وزارت خارجه 

به گزارش تابناک، براساس اخبار موثق ،سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه ، غریب آبادی معاون کنونی بین الملل قوه قضائیه را برای معاونت بین الملل وزارت خارجه در نظرگرفته است و به زودی حکم وی را صادر خواهد کرد .

دکتر کاظم غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق. بشر جمهوری اسلامی از دیپلمات های شناخته شده کشورمان است که نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است . 

  سفیر ایران در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و سازمان‌های حقوقی بین‌المللی مستقر در لاهه از جمله سوابق وی بوده است .

 غریب آبادی از سال ۱۳۹۳ تا تیر ماه ۱۳۹۷ نیز به عنوان معاون امور بین‌الملل و همکاری‌های بین‌المللی قضائی ستاد حقوق بشر و دبیر کمیته برجام شورای عالی امنیت ملی خدمت کرده‌است و عضو تیم مذاکره کننده کشورمان در زمان دبیری شورای عالی امنیت ملی علی لاریجانی بوده است .

***

علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

مشرق نوشت: «بعد از پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری بازگشت عارف به‌عنوان معاون اول باعث شوک بزرگ در اردوگاه چپ‌ها شد. اصلاح‌طلبان رادیکال که در خواب می‌دیدند که جواد ظریف معاون اول شده و جواد آذری‌جهرمی همه‌کاره دفتر رئیس‌جمهور خواهد بود با واقعیت‌های عجیبی روبه‌رو شده و همه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد.

اصلاح‌طلبان رادیکال با این ادعا که عامل پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات هستند تلاش داشتند رئیس‌جمهور را به‌صورت کامل قبضه کرده و با کانالیزه کردن او فرصت‌های موجود را به تهدید علیه نظام تبدیل کنند...

اما هوشمندی رئیس‌جمهور و خواندن دست رادیکال‌ها و توجه به مسئله وفاق ملی باعث شد که کابینه به شکل معقولی چیده شده و فردی سیاست خوانده، باتجربه و استخوان خردکرده مانند محمدرضا عارف در کرسی معاون اولی بنشیند.

آمدن دوباره عارف به صحنه سیاست به مذاق رادیکال‌هایی که او را حذف سیاسی کرده بودند خوش نیامد. آن‌ها به‌خوبی می‌دانستند که مرام عارف تندروی و کوبیدن بر طبل جنگ نبوده و تن به کارهای غیرعاقلانه نخواهد داد، همین مسئله باعث شده است که معاون دولت این روزها زیر بار برخی فشارهای عجیب قرار گرفته و به تعبیری چپ‌های رادیکال از همین روزهای اول شمشیر را برایش از رو بسته باشند...

نوع مواجهه خاتمی با عارف نیز جالب‌توجه است. در طول دوران ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری لیدر اصلاحات هیچ تعارفی به عارف نزد که خلاف روال معمول بود؛ در آن روزها خاتمی از محمد صدر دعوت به کاندیداتوری کرده اما هیچ اقبال و اشاره‌ای به معاون اول دولت خود برای کاندیداتوری نداشته و وی را به جبهه اصلاحاتی احاله کرده بود که نسبت به وی نظر مساعدی نداشته است، مسئله‌ای که گفته می‌شود با گلایه‌های برخی احزاب در خصوص سوگیری‌های خاتمی نیز مواجه شده بود!

بعدها مشخص شد که این تعارف نزدن سیاسی در خود علائم خاصی دارد که حکایت از فاصله عمیق رادیکال‌ها با اصلاح‌طلبی میانه‌رو چون عارف است. برخی شواهد دیگر نشان می‌دهد که در آینده‌ای نه‌چندان دور میزان فشارها بر معاون رئیس‌جمهور و تلاش برای به حاشیه کشاندنش بیشتر خواهد شد.

حرکت در این وضعیت نیاز به هوشمندی و ظرافت‌هایی دارد. ازجمله تلاش برای کاهش برخی مسائل ساده سیاسی از اطراف دفتر معاون رئیس‌جمهور که فرصت را از رادیکال‌ها خواهد گرفت. عارف این روزها خوب می‌داند که در جایگاهی سخت و با مأموریتی دشوار قرار دارد. هدف جریان رادیکال دور کردن دولت از طرح وفاقی است که کشور را در مسیر حرکت به قله دچار انحراف نکرده است.»

***

زاکانی برای پاسخگویی در صحن شورای شهر تهران حاضر می‌شود

به گزارش تسنیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع مطرح‌شدن سؤال از شهردار تهران گفت: تا پیش از هفته گذشته موضوع سؤال از آقای زاکانی شهردار تهران مطرح نشده بود و موضوعاتی که مطرح شده بود در قالب تذکر بوده است، در واقع سؤال با تذکر متفاوت است و این نکته بسیار مهم است که این موارد جزو اختیارات اعضای شورای شهر تهران است که قانونی نیز است و اگر ضروری و لازم بدانند می‌توانند آنها را مطرح کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همان‌طور که بیان شد تا پیش از این هیچ کدام از اعضای شورای شهر تهران موضوعی را در قالب سؤال از شهردار تهران مطرح نکرده بودند اما هفته گذشته خانم نجفی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران سؤالی را در خصوص وضعیت ساخت مسکن مطرح کرد و علی‌القاعده این مسئله برای شهردار تهران ارسال شده است و باید در یک بازه زمانی 10روزه (از زمان ارسال سؤال) شهردار تهران در صحن شورا حاضر شود و پاسخگوی سؤال مطرح شده باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شهردار تهران می‌تواند به‌صورت مکتوب پاسخ عضو هیئت رئیسه را درباره موضوع مسکن بدهد یا خیر، گفت: آقای زاکانی باید در صحن شورا حاضر شود و پاسخگوی سؤال مطرح‌شده باشد.

***

توصیه وحیدی به رسانه‌ها و فعالان سیاسی

احمد وحیدی، وزیر سابق کشور در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه شعار وفاق ملی مورد تأکید رئیس‌جمهور، شعار و گفتمان بسیار خوبی است، گفت: رسانه‌ها، فعالان سیاسی و فعالان صحنه‌های اجتماعی باید به این موضوع احترام بگذارند و از حرف‌های گزنده نسبت به یکدیگر پرهیز کرده و حرف‌ها، مسائل و انتقادات مورد نظر خود را در محیط و شرایط معقول و منطقی مطرح کنند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب نیز همواره تأکید کرده اند که بداخلاقی در فضای سیاسی کشور صورت نگیرد و مفهوم آن، همان وفاق ملی است. وفاق اصل مهمی است تا بتوانیم با آن به اهداف بزرگ برسیم.

وزیر سابق کشور با اشاره به اینکه توسعه این گفتمان با ارزش ضروری و بسیار مهم است، درباره ادامه فعالیت خود اظهار داشت: من عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم و به طور طبیعی بخشی از زمان خود را صرف آن خواهم کرد و زمان بیشتری می گذارم و همانطور که پیش‌تر گفتم به عنوان یک پاسدار، در خدمت سپاه و بخش نظامی خواهم بود.

***

توضیح مدیرعامل توانیر درباره قطعی برق در شهریور

به گزارش مهر، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: برق به صورت انبوه قابل ذخیره سازی نیست، به همین جهت نیروگاه‌های برق تولید برقی را دارند که در همان لحظه مصرف می‌شود. اگر که حداکثر میزان تولید را در نظر بگیریم تا سقف احتیاجاتی که برای مصرف وجود دارد، به آن ناترازی می‌گویند.

وی افزود: روز گذشته که تعطیل بوده و میزان تقاضای مصرف به حدود ۶۶ هزار مگاوات رسیده و ما ۵۷ هزار مگاوات را توانستیم تأمین کنیم، ناترازی برق حدود ۹ هزار تا ۱۰ هزار مگاوات است. وقتی برای یک دوره‌ای مثل تابستان از آن صحبت می‌کنیم، معمولاً حداکثر تقاضاها در تیر و مرداد اتفاق می‌افتد، امسال حدود ۷۹ هزار و ۸۰۰ مگاوات میزان تقاضا بوده و ما حداکثر برقی که توانستیم تأمین کنیم در حدود ۶۳ تا ۶۴ هزار مگاوات بوده، یعنی حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار مگاوات ناترازی داریم.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در شهریور ماه اتفاقی که افتاد تداوم این موج گرمایی در کشور بود و تا همین هفته گذشته هم که مردم این گرمای فراگیر را احساس می‌کردند و کولرها روشن بود، این عدد به بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات هم رسید.

رجبی مشهدی در پاسخ به‌اینکه چرا ناترازی برق در شهریورماه اضافه شده، گفت: دلیل آن این است که نیروگاه‌های برق آبی را ما از تولید برق شأن در هر ماهی مطابق برنامه استفاده می‌کنیم، در شهریورماه میزان برنامه ریزی برای استفاده از نیروگاه برق آبی کمتر می‌شود، دلیل آن این است که این منابع را برای کشاورزی و شربی که مردم بخش‌های مختلفی که از خروجی آن سدها استفاده می‌کنند، ذخیره کنیم تا استفاده پاییزه را از این منابع داشته باشند؛ مضافاً اینکه هر ساله بعد از ۲۰ مرداد یک شکست دمایی در کشور اتفاق می‌افتاده که امسال این اتفاق نیفتاد و در واقع تقاضا بالا بوده و از طرف دیگر یک بخشی از نیروگاه‌های برق آبی را از دست دادیم.

وی افزود: مثلاً الان در کارون ۴ و کارون ۳ ما در حداقل تولید هستیم، یا به نوعی نمی‌توانیم از ظرفیت کامل این دو نیروگاه استفاده کنیم، این باعث شده که ناترازی در شهریورماه بیشتر شود، به همین دلیل ما محدودیت‌هایی که در بخش‌های مختلف داشتیم، حالا چه در بخش صنعت و چه در بخش خانگی بیشتر شده و روند کاهشی آن هم از این هفته آغاز شده است.

 

دیدگاه کاربران

علي هاشمي۳۵۹۷۸۱۹۲۱:۱۷:۴۵ ۱۴۰۳/۶/۱۳
سلام بر همه دوستان جراحي اقتصادي يعني افزایش قيمت كالا و خدمات . به روز كردن هزینه ها و دریافت مبلغ از مردم بدون افزایش و بهينه سازي كيفيت معیشت ما . جناب دولت ، مردم وقتي جيب و هزینه هاي خود را ميبينند ، توضيحات شما را قبول نميكنند. أما اكر از سر إجبار اقدام به افزایش قيمت بنزين و غيره را انجام دهید، جامعه تحمل نداشته و خدا عالم هست كه شاهد مشكلات اجتماعي و امنيتي بشويم. دست از جيب ما بردار دولت.
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۵۹۷۹۳۷۰۷:۴۴:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۱۴
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بصورت دسته جمعی بازدیدی از باستی هیلز داشته باشند و در صورت نیاز تصمیماتی برای عمومی کردن این مکان برای استفاده عامه مردم تصویب کنند
ناشناس۳۵۹۷۹۵۱۰۸:۵۰:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۱۴
این روزها صحبت از پرداخت وام های کلان سیستم بانکی به کارکنان خود می باشد در صورتی که از پاداش های کلان به مدیران بانکی غافل هستید .
ناشناس۳۵۹۸۰۳۰۱۰:۲۰:۳۸ ۱۴۰۳/۶/۱۴
اولا این دولت نشان داده دنبال اصلاح ساختار اقتصادی نیست که ثبات اقتصادی بنیادی را در بر می گیرد مانند درخواست افزایش سهم نفت در بودجه اش که از میزان صندوق توسعه ارزی کم شود... دوم هم جراحی اقتصادی یعنی عدم دستکاری در اقتصاد و اگر انجام نشود خونریزی الان یک قطره ای هست چند صباحی دیگر یک کاسه ای و حداقل اگر دنبال اصلاح ساختار اقتصادی نیستند دستکاری در اقتصاد هم نکنند و به کمترین میزان برسانند و معیشت و اقتصاد که به ابن روز افتاده از سال 97 به خاطر همین چیزها هست به اسم حمایت از مردم برخی کارها کردن اما برعکس می‌شود چون اقتصاد علم هست.....
ناشناس۳۵۹۸۰۹۸۱۱:۱۶:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۱۴
می شود بگویید بابت پایین نگه داشتن قیمتی مانند بنزین هزینه آن از کجا تامین می شود و کدام بخش را نمی دهند و یا کمتر می‌دهند تا این بخش افزایش قیمت نداشته باشد؟!!
ناشناس۳۵۹۸۰۹۹۱۱:۱۸:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۱۴
همین الان چند ده میلیون لیتر در روز با سرکوب قیمت بنزین دم مرز قاچاق می شود و یارانه ان سوخت می شود هیچ ناترازی هم درست می کند
ناشناس۳۵۹۷۸۳۴۲۲:۰۵:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۱۳
قالیباف چطو با دولت قبلی سر جنگ داشت؟
ناشناس۳۵۹۷۸۶۶۲۳:۵۵:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۱۳
قالیباف از تکالیف نمایندگی شانه خالی میکنه
ناشناس۳۵۹۷۸۸۰۰۰:۲۰:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۱۴
جلسه رای اعتماد شبیه جلسه تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام بود
ناشناس۳۵۹۷۹۳۹۰۷:۵۰:۴۰ ۱۴۰۳/۶/۱۴
برای رانت هایی شبیه رانت خودرویی هم همینطور تصمیم میگیرند بعد هم همگی منکر گرفتن رانت و امتیاز شدند و قضیه را مشمول مرور زمان فراموش کردند
ناشناس۳۵۹۸۰۸۸۱۱:۱۰:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۴
بااین‌مدل‌،تبعاتش‌ هم‌مثل‌برجام‌میشه تقریباًهیچ
ناشناس۳۵۹۸۸۶۹۱۲:۰۶:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۱۵
لطفا شباهت موصوف را مصداقا بیان کنید.
ناشناس۳۵۹۷۹۱۷۰۳:۵۵:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۱۴
عده زیادی از نمایندگان با این مدل از رای اعتماد وظایف ذاتی نمایندگی مردم را به پای وفاق ریختند
ناشناس۳۵۹۷۸۴۴۲۲:۵۱:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۱۳
از یک طرف وقتی می خواهند حقوق کارگر و کارمند را اضافه کنند وای واویلا بلند می کنند می گویند تورم زیاد میشه اما حالا که میخواهند قیمت بنزین و برق و بقیه حامل های انرژی را اضافه کنند اصلا فکر نمی کنند این تورم افسار گسیخته زندگی کارگر و کارمند را فلج می کند ما هم می‌دانیم نمی شود تورم ۴۰ درصد باشد اما قیمت انرژی ثابت بماند اما همان ۴۰ درصد تورم نفس مردم را بریده حالا اگر روی یک کسی که نفسی براش نمانده سالی چند تا جراحی بکنی باید براش فاتحمه صلوات بفرستی
ناشناس۳۵۹۷۹۴۴۰۸:۳۴:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۱۴
با توجه به اینکه بایدن برای انتخابات پیش رو برای پیروزی هریس برای صلح در غزه به التماس افتاده است الان بهترین فرصت است تا ایران با تهدید هرچه بیشتر اسراییل و منافع حامیان آن امتیازات ویژه بگیرد
ناشناس۳۵۹۸۰۳۸۱۰:۲۷:۳۷ ۱۴۰۳/۶/۱۴
از جناب دکتر قالیباف ریاست مجالس یازدهم و دوازدهم درخواست میشود شفاف سازی و روشنگری لازم را در مورد افشاگری یک سخنران که اعلام کرده بود یک نماینده مجلس یازدهم ۱۴۰ سکه رشوه گرفته است را بنمایند آیا سخنران محکوم و مجازات شد و یا احیانا نماینده خاطی لطفا مردم را آگاه فرمایید این برای خود مجلس نبز بسیار سازنده و خوب است
ناشناس۳۵۹۷۸۵۰۲۳:۱۶:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۱۳
وزیر کشور اسبق به خاطر سهل انگاری در جلوگیری از هجوم افاغنه به کشور میبایست پاسخگو باشد
ناشناس۳۵۹۷۹۳۰۰۷:۰۶:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۱۴
ورود تعمدی!!!!!
ناشناس۳۵۹۷۸۷۰۲۳:۵۹:۳۳ ۱۴۰۳/۶/۱۳
ببخشید که این خبر را بدون ارتباط با این صفحه ارسال میکنم.در لیست حقوق شهریور امسال بازنشستگان تامین اجتماعی حق اولاد و عایله مندی را 800 هزار تومان در سکوت کاهش داده اند.تقاضا میکنم که این کاهش را بررسی کنند و در صورتی که به صحت ان پی بردند پیگیری مطبوعاتی بکنند شاید رییس تامین اجتماعی پاسخگو شود.
ناشناس۳۵۹۷۸۸۶۰۰:۴۴:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۱۴
آقای قالیباف جهت کوتاه کردن دست تندروها و نجات میهن از وضعیت نابسامان کنونی دست رفاقت و حمایت بسوی رئیس جمهور پزشکیان دراز کرده و از این بابت سپاسگزاریم.
ناشناس۳۵۹۸۰۳۲۱۰:۲۲:۱۰ ۱۴۰۳/۶/۱۴
تندرویی همین که دست مجلس را بستن با نحوه سخن گفتن تا وزرا رای بیاورند...
ناشناس۳۵۹۷۹۰۰۰۱:۴۳:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۱۴
جناب بايد نخست عمق راهبردي مواظب باشيد بعد به جراحي بپردازيد
ناشناس۳۵۹۷۹۷۰۰۹:۳۲:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۱۴
جناب پزشکیان اول امدی با دارو درمان و هم دردی مشکلات رو حل کنی حالا صحبت از جراحی و اینا میکنی .
ناشناس۳۵۹۸۱۲۷۱۱:۵۱:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۱۴
عزیزان، اقتصاد ایران تا حالا در دوران آقایان هاشمی ، احمدی نژاد، روحانی و شهید رییسی چند بار جراحی شده اما این جراحیها باعث بهبود اقتصاد نشده که هیچ بر فقر مردم به شدت افزوده است تنها راه افزایش تولید، حمایت قاطع و واقعی از سرمایه گذاران، کاهش مالیاتهای غیر ضرور و جلوگیری از ریخت و پاش است.
ناشناس۳۵۹۸۲۴۷۱۳:۳۳:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۱۴
باشه بیا پرداخت های نامتعارف به بسیاری از دستگاه ها رو جراحی کن ،،،،خودرو سازان رو جراحی کن که مجبور نشی کلی هزینه واسه بنزین بدی ،، بانک ها رو جراحی کن ، قیمت مسکن و جراحی کن چرا می خوای جیب به فلاکت کشیده شده ملت و جراحی کنی؟؟؟؟
ناشناس۳۵۹۸۳۵۲۱۵:۰۱:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۱۴
انتقاد قاليباف از برخي از مخالفان دولت !! ----------------------------------------------- اول : اين كه چرا بگوييم « مخالفان دولت » ! ... بهتر اين است كه بگوييم « منتقدان » دولت !! .. به نظرم اين جوري بهتره !! دوم : اين كه به نظر اين حقير ، همه بايد فارغ از مسائل جناحي دست در دست هم بدهند براي موفقيت دولت ! ... حالا نه تنها اين دولت ! ... چرا كه موفقيت دولت در ايران ، موفقيت نظام اسلامي است ، و موفقيت نظام اسلامي ، يك موفقيت است براي دين اسلام در دنياي كنوني ! ... مخصوصاً موفقيت اسلام شيعي ! به نظر اين دعا گو ، هركس از مسئولين و هر دست اند كاري كه در ايران اسلامي عهده دار كار و وظايفي است اگر كه بخواهد به اعتلاي اسلام در دنياي امروز بينديشد ، بايد به موفقيت دولت كمك كند ، فارغ از خط و خطوط جناحي و حزبي ... حالا مي خواد دولت دهم باشد ، دولت ششم باشد ، دولت يازدهم ، دوازدهم ، سيزدهم و چهاردهم و هر دولت ديكري كه قبلاً سر كار بوده و بعدها بر سر كار خواهد آمد !!
شکریان۳۵۹۸۴۵۸۱۷:۱۲:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۱۴
جراحی اقتصادی در مرحله اول با پیوستن به سازمان AFTF میسر میشود ضمن اینکه با دنیا تعامل مفید داشته باشید
ناشناس۳۵۹۸۵۱۲۱۸:۵۴:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۱۴
مخالفت.! حرفهایی که برخی افراد می زنند از مخالفت با دولت گذشته بیشتر بویی دشمنی می دهد.
علی۳۵۹۸۶۳۵۲۳:۰۹:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۴
اگه کمبود و ناترازی برق دارید، چرا برق رو به کشورهای همسایه صادر میکنید!؟ ضمنا تابستان سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴0۲ اصلا قطعی برق نداشتیم، چراکه مرحوم رییسی رییس جمهور بودند و کسی جرات نداشت باقطع کردن برق، مردم آزاری کنه، سوال دیگه اینه که: از پایان تابستان ۱۴۰۲ تا تابستان ۱۴۰۳ حدود ۹ماه فاصله هست، طی این ۹ ماه چه اتفاقات عجیب و غریبی افتاد که در تابستان ۱۴۰۳ اینهمه کمبود و ناترازی برق بوجود اومد؟
ناشناس۳۵۹۸۶۷۰۰۰:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۱۵
30 سال است دقیقا همین حرفها زده شده و به جز افزایش تورم دستاوردی نداشتین
علی کریمی۳۵۹۸۷۳۸۰۸:۴۹:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۱۵
جناب آقای دکتر پزشکیان شما پزشک هستید و بهتر از هر کسی آگاه هستید که قبل از هر عمل جراحی پزشک با برخی آزمایشات و کنترل ها اطمینان حاصل می کند که بیمار می تواند تبعات عمل جراحی را تحمل کند که در بین اینها سلامت قلب بسیار مهم است. این قاعده در حکمرانی یک کشور نیز وجود دارد شما از جراحی اقتصاد کشور صحبت می کنید در حالی که کشور به واسطه وجود مشکلات عدیده تحمل این جراحی را ندارد. لطفاً در این مورد مانند یک پزشک تصمیم بگیرید.
جواد۳۵۹۹۶۵۶۰۸:۲۶:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۱۷
آزموده را دوباره آزمودن خطا است جراحی اقتصادی که زمان آقای رئیسی هم انجام شد ولی نتیجه عکس داد ، هدف یکسان سازی نرخ ارز بود یعنی نرخ ارز ترجیحی به ارز آزاد نزدیک شود ، ولی نتییجه این شد که نرخ ارز از 30000 به 60000 جهش کرد و یکی از نتایج افزایش قیمت ارز ، شدت گرفتن قاچاق سوخت شد
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  5. وقاحت غربی!

  6.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  7. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  8. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  9. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  10. چماق بنزین !

  11. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  12. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  14. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  15. زنگِ زور!

  16. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  17. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  18. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  19. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  20. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  21. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  22. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  23. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  24. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  25. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

آخرین عناوین