تازه ترین آمار انتخاب رشته رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها اعلام شد  

  4030616050

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۶ هزار مجازین کنکور و ۱۷ هزار متقاضی رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش قرار گرفته است، داوطلبان می توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: تا به امروز تعداد ۷۶ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده اند و بیش از ۱۷ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته نموده اند.
مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزش کشور افزود:  مجازین این آزمون از امروز می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

به گفته وی؛ داوطلبانی که در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و در زمان ثبت‌نام آزمون اعلام کرده‌اند فقط متقاضی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان بودند (چه در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته‌شده یا پذیرفته نشده باشند) و در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام نکرده‌اند، داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیستند لذا برای آنان کارنامه ملاک انتخاب رشته تهیه نشده و اجازه انتخاب رشته در آزمون سراسری را ندارند.

کریمیان خاطرنشان کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حاوی تمامی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون»)، توضیحاتِ کامل دربارة نحوة تکمیل فرم انتخاب رشته و همچنین راهنمای مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری است و داوطلبان باید دفترچه‌های انتخاب رشته مربوط را به دقت مطالعه نمایند.

تاکید می شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی مربوط و توضیحات مندرج در دفترچه پیوست ها و نیز ویژه نامه انتخاب رشته اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را (برابر ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته) استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب نمایند.

پس از آن، کدرشته‌محل‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی، آنها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت و تکمیل نمایند. پس از تائید نهایی کدرشته‌محل‌های انتخابی، رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار داده خواهد شد.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  4. وقاحت غربی!

  5.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  9. چماق بنزین !

  10. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  13. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  14. زنگِ زور!

  15. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  16. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  17. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  18. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  19. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  20. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  21. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  23. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

آخرین عناوین