میوه‌های چربی‌سوز کدام‌اند؟

  4030618070

میوه‌هایی مانند انواع توت‌ها، سیب، انار، گلابی، گریپ فروت، هلو و کیوی به دلیل داشتن فیبر بالا و چگالی کم کالری، انتخاب‌های بسیار مناسبی برای کاهش وزن هستند. این میوه ها می‌توانند احساس سیری را در شما تقویت کنند به کمک رژیم غذایی شما بیایند.

میوه‌های چربی‌سوز کدام‌اند؟

میوه‌ها به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقشی حیاتی در سلامتی بدن ایفا می‌کنند. اما جالب است بدانید که برخی از آن‌ها با دارا بودن خاصیت چربی سوزی به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

میوه‌ها می‌توانند مکمل ارزشمندی برای کاهش وزن باشند. آنها کالری کم و فیبر بالایی دارند که به شما احساس سیری و انرژی بیشتر می‌دهند. با این حال، مهم است که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید زیرا حاوی قندهای طبیعی هستند. ترکیب انواع میوه‌ها در یک رژیم غذایی متعادل، همراه با ورزش، می‌تواند به مدیریت موفق وزن کمک کند.

 

نتایج تحقیقات در مورد تاثیر میوه در کاهش وزن

برخی از میوه‌ها قند کمتری دارند، به همین دلیل برای کاهش وزن گزینه مناسب‌تری هستند و به عنوان میوه‌های لاغر کننده شناخته می‌شوند. منابع معتبر علمی، توصیه می‌کنند که از این میوه‌ها بیشتر استفاده کنید.

یکی از گروه‌های تحقیقاتی در سال 2003، تاثیر میوه در کاهش وزن را مورد آزمایش قرار دادند و به نتایج جالبی رسیدند. این گروه به مدت 12 هفته، به سه گروه مختلف از افراد، رژیم‌های متفاوتی دادند. میان‌وعده یکی از گروه‌ها، سیب، میان‌وعده دیگری گلابی و میان‌وعده گروه آخر، کلوچه بود. در پایان 12 هفته، محققان متوجه شدند دو گروهی که میوه مصرف کردند، کاهش وزن بیشتری نسبت به گروه سوم داشتند. همچنین گلوکز خون گروه یک و دو، کمتر از گروه سوم بود.

پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها می تواند سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت سوزاندن چربی های تان را بالا ببرد.

 

گریپ‌فروت

گریپ‌فروت یک میوه خوشمزه و آبدار است که شاخص گلیسمی پایینی دارد و از همین رو قند آن با سرعت کمتری وارد جریان خون می‌شود و برای افراد دیابتی بسیار مفید است. یک عدد گریپ‌فروت نصفه با وزن ۱۲۳ گرم، حدود ۳۷ کالری دارد و می‌تواند ۵۱ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند. در این میوه نوعی آنتی‌اکسیدان خاص به نام نارینژنین وجود دارد که التهاب را در بدن کاهش می‌دهد و از همین رو از برای جلوگیری از دیابت و بیماری‌های قلبی نیز مفید است. این میوه سرشار از فیبر است و کالری کمی دارد و از همین رو مصرف آن به کاهش وزن کمک می‌کند.

گریپ فروت

 

لیمو

لیمو قند بسیار کمی دارد اما سرشار از ویتامین C است. این میوه برای کاهش خطر ابتلا به آرتریت (نوعی بیماری مفصلی) و مشکلات قلبی، مفید است. اگر نمی‌توانید یک لیمو را به‌تنهایی بخورید، می‌توانید پوست یا آب آن را به وعده‌های غذایی‌تان اضافه کنید و آن را با غذا میل کنید. همچنین آبِ لیمو، فیبر فراوانی دارد و برای کاهش وزن عالی است.

 

سیب

سیب به واسطه کالری کم و فیبر بالا، میوه‌ای ایده‌آل برای کاهش وزن و چربی سوزی به حساب می‌آید. فیبر موجود در سیب با ایجاد حس سیری، مانع از پرخوری شده و به تناسب اندام شما کمک می‌کند.

سیب

 

آووکادو

اگرچه آووکادو در مقایسه با سایر میوه‌ها کالری بیشتری دارد، اما به دلیل دارا بودن چربی‌های سالم و فیبر بالا می‌تواند در چربی سوزی و کاهش وزن موثر واقع شود. در واقع، مصرف آووکادو به دلیل ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت، تمایل به پرخوری را کاهش می‌دهد و در نتیجه به کنترل کالری دریافتی و تناسب وزن کمک می‌کند.

 

پرتقال

پرتقال دارای کالری کم، فیبر بالا، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌های ضروری است که می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

پرتقال

 

انار

یکی از میوه‌های لاغر کننده قطعا انار است. این میوه عجیب و زیبا به دلیل ویژگی‌های تغذیه‌ای غنی‌اش می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، به‌ویژه پونیکالاژین‌ها و آنتوسیانین‌ها است که کاهش تجمع سلول‌های چربی و بهبود متابولیسم نقش دارد.

علاوه بر این، دانه‌های انار سرشار از فیبر است که می‌تواند احساس سیری را تقویت کند و باعث هضم بهتر غذا شود. حواستان باشد در مصرف انار زیاده‌روی نکنید و دانه‌های آن را خوب بجوید، چون ممکن است باعث انسداد روده شود.

انار از میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به سوزاندن چربی ها بسیار کمک می کند. همچنین انار از میوه هایی است که اشتهای شما را کاهش می دهد. به همین دلیل یک لیوان آب انار قبل از ناهارتان میل کنید یا به سالادتان این میوه را اضافه کنید.

انار

 

کیوی

پوست کیوی قهوه‌ای اما درون آن سبز با دانه‌های سیاه است. کیوی غنی از ویتامین ث، E، فولات و فیبر بوده و برای سلامتی فواید فراوان دارد. یک عدد کیوی کوچک به تنهایی ۲ گرم فیبر دارد و به مدت نسبتا طولانی شما را سیر نگه می‌دارد. کیوی شاخص گلیسمی پایینی دارد و مطالعات نشان داده است که در کاهش قند و کلسترول خون مفید است. مصرف روزانه کیوی همچنین به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. خواص کیوی برای لاغری به محتوای بالای فیبر در آن مرتبط می‌شود.

کیوی

 

گیلاس

گیلاس یکی از کم کالری ترین میوه هاست و مواد مغذی زیادی دارد. گیلاس سرشار از مواد مغذی گیاهی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین گیلاس، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C هستند که با التهاب بدن مبارزه می‌کند و از سلول‌های ما در برابر آسیب‌های گوناگون محافظت می‌کند.

گیلاس

 

زغال‌اخته

زغال‌اخته یکی از بهترین میوه‌های چربی سوز است که آنتی‌اکسیدان و فیبر فراوانی دارد. هر فنجان از این میوه حدود چهار گرم فیبر دارد. مصرف این میوه متابولیسم را افزایش می‌دهد و برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی نیز مفید است.

زغال اخته

 

توت

توت‌ها از سالم‌ترین و کم کالری‌ترین میوه‌هایی هستند که برخلاف ظاهر کوچکی که دارند، سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند. یک فنجان (۱۲۳ گرم) تمشک حاوی ۶۴ کالری و یک فنجان توت‌فرنگی (۱۵۲ گرم) حاوی ۵۰ کالری است. بررسی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف انواع توت به عنوان میان‌وعده می‌تواند میل به خوردن شیرینی‌جات را کاهش دهد و به شما کمک کند تا برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری را تجربه کنید. از طرف دیگر مصرف انواع توت موجب افزایش متابولیسم، کاهش سطح کلسترول، کاهش فشار خون و کاهش التهاب در بدن می‌شود و برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف مفید است.

توت فرنگی از جمله میوه‌هایی است که گلیسمی کمی دارد. شاخص گلیسمی که نام دیگر آن شاخص گلوکز است، مقدار قندی را که پس از مصرف یک ماده خوراکی، جذب خون می‌شود، نشان می‌دهد. توت فرنگی حاوی کربوهیدرات، فیبر و پروتئین است.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

    2. پرخاش با چشمان بسته!

    3. وقاحت غربی!

    4.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

    5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

    6. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    7. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    8. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    9. چماق بنزین !

    10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

    11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

    12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

    13. زنگِ زور!

    14. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    16. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    17. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

    18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

    19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

    20. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    21. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

    22. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    23. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

    24. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    آخرین عناوین