آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

سامان مهراد، گروه اقتصادی الف،   4030620096 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

اظهارات اخیر وزیر اقتصاد در همایش بانکداری اسلامی حاوی نکات مهم و ترکیبی از حسرت نسبت به گذشته و نگرانی در خصوص آینده بود.

عبدالناصر همتی از یک‌سو به‌صورت تلویحی به سیاست‌های ضدتحریمی دولت سیزدهم و موفقیت آن اذعان کرد و از سویی دیگر سخنان نگران‌کننده‌ای را پیرامون راهبردهای ارزی دولت کنونی ایراد کرد. وی که در روزگاری نه‌چندان دور یکی از منتقدین بسیار جدی دولت سیزدهم بود، رشد اقتصادی کشور در سه سال گذشته را یادآورد شد و به نقش افزایش صادرات نفتی در این مسئله اشاره و در‌ واقع موفقیت ایران در تحریم‌شکنی نفت را بیان کرد که البته گزاره آخر بر زبان او رانده نشد و نتیجه‌ای است که می‌توان از صحبت‌های وزیر اقتصاد برداشت کرد.

در حالی که مخالفین و منتقدین همواره سعی داشتند ضعف‌های دولت قبل را بیان کرده و اشاره‌ای به دستاوردهای حاصله آن نداشته باشند اما وزیر اقتصاد در نهایت معترف به تلاش‌های ثمربخشی شد که در دولت شهید رئیسی در جهت سدشکنی تحریم‌ها صورت گرفت که در حوزه افزایش صادرات نفت نمود عینی بسیاری داشت و تیغ تیز تحریم‌ها را کند کرد. باید حسرت خورد که نگاه منصفانه‌ و متوازنی بین ضعف‌ها و نقاط مثبت دولت سیزدهم حاکم نبود و همواره کفه انتقادات و گلایه‌ها بر دستاوردها سنگینی‌ می‌کرد و اساساً تمایلی هم برای بیان تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها و مقابله با سیاست‌های ظالمانه تحریمی غرب وجود نداشت اما وزیر اقتصاد کنونی که به‌مدت سه‌سال بر جایگاه منتقد جلوس کرده بود، ناچار به بیان رشد اقتصادی حاصله از صادرات نفتی شد  که در دولت دوم روحانی به وضعیت خطرناکی رسیده بود و بنا به برخی روایت‌ها به ۳۰۰ هزار بشکه در روز هم نمی‌رسید.

اما مهم تر، آن بود که  وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش در همایش بانکداری اسلامی پیرامون نرخ‌ ارز در کشور و تجدید‌نظر در برخی سیاست‌های ارزی سخنانی را بر زبان راند که حامل نگرانی بسیاری در خصوص آینده وضعیت اقتصادی کشور و مردمی است که با فشار تورمی کمر شکن مواجه اند. عبدالناصر همتی با انتقاد از نرخ ارز نیمایی و اختلاف آن با ارز آزاد، بر لزوم کاستن از نرخ‌های متعدد ارز و اقدام وزارت اقتصاد برای افزایش قیمت ارز نیمایی تاکید کرد. او هر چند به پایین آمدن قیمت ارز آزاد هم اشاره کرد اما در واقع  معنی این اظهارات چیزی جز افزایش قیمت کالاها نیست. تامین ارز واردات بسیاری از کالاها از بازار نیمایی صورت می‌گیرد که هر سطحی از افزایش قیمت در این بازار هزینه‌ واردات را افزایش داده و متعاقباً کالاها با قیمت بیشتری به دست مردم می‌رسد.

اینکه دولت سعی داشته باشد به بهانه کاستن از نرخ‌های متعدد و حتی نارضایتی صادرکنندگان و صنایع بزرگ از الزام خود به فروش ارزهای حاصله از صادرات به قیمت نیمایی کنونی، در پی افزایش نرخ ارز بازار نیما باشد مسئله‌ای قابل قبول نبوده و فشار آن بر روی دوش مردم سنگینی خواهد کرد. اولویت دولت در شرایط تحریمی، ایجاد چتر حمایتی برای مردم با اتخاذ سیاست‌هایی است که معیشت روزمره آنان را از امواج مخرب و تلاطم‌های اقتصادی دور نگه دارد که در حال حاضر این مسئله به چشم نمی‌خورد.

در شرایط کنونی و حتی پیش از این در دولت‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که به بهانه‌های مختلف از جمله ادعای ایجاد فساد با مکانیزم ارز چندنرخی، عدم رشد صادرات با قیمت‌های دستوری پایین ارز که منفعتی برای صادرکنندگان ایجاد نمی‌کند و یا بازنگشتن ارز حاصل از صادرات، تلاش‌های بسیاری برای افزایش نرخ‌های مختلف ارز صورت گرفت که حاصل آن چیزی جز تخریب قدرت خرید مردم نبود و بنا بر اظهارات وزیر اقتصاد، این سیاست قرار است در دولت چهاردهم هم پیگیری شود که شکست این راهبرد پیش از اجرایی‌شدنش مشخص است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۲۱۷۲۰۹:۰۶:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۲۱
بارها گفتم بانی وضع موجود را.....
ناشناس۳۶۰۲۲۶۴۱۰:۵۲:۱۲ ۱۴۰۳/۶/۲۱
حداقل با خودمان صادق باشیم و بگوییم ، بانیان وضع موجود تمام جناح ها طیف ها گرایش ها و برخی مقامات مسئولان مدیران .... و هستند .
ناشناس۳۶۰۲۲۰۶۰۹:۳۶:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۱
سامان خان از یکی دو ماه پیش یهو دیگه نمیتونید؟نوشته های چند ماه پیشت هنوز تو الف موجوده برادر!!!
ناشناس۳۶۰۲۲۷۸۱۱:۰۶:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۲۱
اینهایی که الان تیترهایی بر علیه دولت چهاردهم میزند یا به دنبال دیده شدن‌اند یا سفارشی.
ناشناس۳۶۰۲۳۵۲۱۳:۰۲:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۱
اقای همتی امیدوارم مثل همیشه به ضرر مردم غش نکنید اگر ارز را میخواهید تک نرخی کنید بسم اله! نرخی میان نیمایی وازاد درنظر بگیرید مثلا ۴۰ تومان
ناشناس۳۶۰۲۴۴۲۱۴:۵۹:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۲۱
الان نیمایی عملا بالای 45 است اونوقت چطور بین 45 و60 میشود 40؟
ناشناس۳۶۰۲۹۴۵۱۱:۴۲:۱۶ ۱۴۰۳/۶/۲۲
این همه سال شما متوجه غش های متوالی دولت ها به سمت دلار آزاد که مدعی بودند کار کانالهای تلگرامی وسودجو هست نشدید؟!! از ۱۰۰۰ به ۴۲۰۰ بعد به ۲۷۰۰۰ بعدش به ۴۰۰۰۰ بعدش ۴۶۰۰۰ حالا هم ۶۰۰۰۰ یعنی فقر ملت رو با افزایش ۶۰ برابری نرخ ارز در ده سال نمی بینید .
ناشناس۳۶۰۲۲۱۲۰۹:۳۹:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۱
اینکه نفت رو بیشتر فروختیم با اینکه ایا تونستیم پولش رو برگردونیم دوتا چیز مختلفه. تو محاسبات وصولش در نظر گرفته نمیشه فرض میشه که این پول دست ماست در حالی که میدونیم نیست. نکته دوم میزان تخفیفی هست که داریم به ناچار برای دور زدن تحریم میدیم که اصلا مشخص نیست . نکته سوم مربوط هست به ظرفیت تولید ما و میزان فروش ما. ما اگه میتونیم روزی 6 میلیون بشکه بفروشیم بدون تخفیف ولی داریم 2 میلیون میفروشیم با تخفیف اسمش هرچی باشه دستاورد نیست. وقتی ما میتونیم سالی 175 میلیارد دلار فروش داشته باشیم ولی به خاطر یه سری مسائل مثلا یه میلیارد میفروختیم تو دولت قبلی شده 2 میلیارد اره شده دوبرابر ولی یک صدم چیزی هست که باید باشه. اینا هنر نیست ته کار به صورت خلاصه هم اگه دولت قبلی اینقدر خوب عمل کرده و این همه نفت فروخته پس برای چی اینقدر کسری بودجه و تورم داریم؟
ناشناس۳۶۰۲۲۴۸۱۰:۲۶:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۱
اولا تخفیف در حد 3 الی 4 دلار هست دوم هم آن دولت می گفت تحریم و fatf هست نمی توانیم اما دولت شهید همه آن را بر هم زد سوم هم وقتی دولت شهید سهم صندوق توسعه را با فروش نفت افزایش داد خودش گویای همه چیز هست....
ناشناس۳۶۰۲۲۵۰۱۰:۲۹:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۲۱
برای اینکه اگر اطلاع داشتید دولت آقای روحانی خزانه را خالی و با کلی بدهی به بانک مرکزی و تامین اجتماعی و ... تحویل داد و در دوره شهید رئیسی اکثر این بدهی ها پرداخت شد و یارانه هم چند برابر شد در حالیکه دولت روحانی می گفت شب پرداخت یارانه ها (45 هزار تومن) شب عزای ماست و ...
ناشناس۳۶۰۲۲۶۰۱۰:۴۳:۵۴ ۱۴۰۳/۶/۲۱
فقط 13 میلیارد دلار از عراق طلب داریم چین و روسیه که خدا می داند؟!
ناشناس۳۶۰۳۳۳۹۰۸:۵۶:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
به این میگن حسابداری دولتی. هر چی دلشون میخواد به خورد ملت میدن
ناشناس۳۶۰۲۲۲۵۰۹:۵۷:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۱
اتفاقا به نظرم حرفش کاملا درست و منطقی بود. معمولا افرادی طرفدار چند نرخی ارز هستند که از فساد ناشی از آن بهره می‌برند. ارز نیمایی غیر از فساد هیچ نتیجه‌ای نداره و همین الآن هم قیمت‌ها بالاست و تورم کمرشکن . اگر واقعا طرفدار مردم و نگران قیمت‌ها هستید، کالاها رو با ارز آزاد وارد کنید و سپس کالاهای اساسی رو با قیمت آزاد بخرید و با قیمت مناسب در اختیار مردم بذارید. چرا کار به این راحتی رو انجام نمیدید و ارز بی‌زبون رو با قیمت پایین و به صورت غیر شفاف در اختیار افرادی میذارید که معلوم نیست چطور انتخاب شدند و با ارز چکار کردند.
ناشناس۳۶۰۲۶۱۱۱۸:۲۹:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۱
شرایط اقتصادی وتحریمی ما اجازه داشتن ارز تک نرخی رو به ما نمیده فقط فشار بر مردم رو افزایش میده فهم این نکته سخت نیست برادر
ناشناس۳۶۰۲۲۳۵۱۰:۰۹:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۲۱
فقط دفاع بی دلیل از تصورات ذهنی خودتان را روی کاغذ میاورید. علت افزایش صادرات نفت واضح است. ولی وضع معیشت ما از ان مشخص تر. با تعریف از همفکران خودمان وضع مردم بهتر نمیشود. کمبود برق، بنزین، گرانی، عدم کفاف حقوق برای زندگی اولیه و... واقعا اگر دولتی مخالف تفکرات شما بر مسند قدرت بود هم این چنین بی محابا دفاع میکردید؟
ناشناس۳۶۰۲۲۴۹۱۰:۲۹:۰۱ ۱۴۰۳/۶/۲۱
از سال 92 تا 1400 چند دهه کشور عقب رفت فکر می کنی چه مدت زمان لازم است تا درست شود و بر گردد به ماقبل 92 آن هم با آمدن دوباره همین جریان ؟؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۶۰۲۳۹۲۱۴:۰۲:۳۹ ۱۴۰۳/۶/۲۱
بله همینطوره یعنی گفته شما گزاره درست و دقیقی است به شرط آنکه البته بپذیریم از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ هم کشور سده ها عقب رفته بود! و تفاوت ما با شما فقط در تفاوت سده(۱۰۰ سال) است با دهه(۱۰ سال)!!! والله اعلم
ناشناس۳۶۰۲۴۰۲۱۴:۲۱:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۲۱
از سال 84 تا 92 کشور عقب نرفت هیچ در بسیاری از زمینه رو به جلو هم بود
ناشناس۳۶۰۲۴۵۸۱۵:۰۹:۴۸ ۱۴۰۳/۶/۲۱
خواهند نوشت که: ضرربارترین دوران بین سالهای 84 الی 92 در دولت آن مرد اتفاق افتاد که کار خودش را کرد و الآن هم برای خودش اپوریسیونی شده که کسی جرات سوال از ایشان را ندارد. وضعیتی که حالا حالا قابل اصلاح نیست.
ناشناس۳۶۰۲۵۴۰۱۶:۳۱:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۱
ما کاری به حال امروز نداریم حتی سال 88...
ناشناس۳۶۰۲۴۷۹۱۵:۲۶:۲۴ ۱۴۰۳/۶/۲۱
مانند در 8 سال دولت احمدی نژاد تولید ناخالص داخلی 3برابر شد با اینکه دو سال آخرش به خاطر تحریم و آزاد سازی نرخ ارز سرکوب شده افت کرد و از 3 به 2 برابر رشد کرد قطعی های برق برای اولین بار پایان یافت و....
ناشناس۳۶۰۲۳۲۰۱۲:۱۷:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۱
برق كه روزي سه ساعت قطع ميشه، تورم و قيمت گوشت و خوراكي و پوشاك هم كه معلومه، وضعيت دارو هم كه ديگه واضحه، مسكن و خودرو هم كه مثل روز روشن. چه دستاوردي برادر؟
ناشناس۳۶۰۲۹۰۹۱۰:۳۹:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۲
تو اون ۸سال چقدر نیروگاه درست شد و به ظرفیت برق اضافه شد که الان قطعی برق نداشته باشیم؟ چطور تا سال ۹۶ قطعی برق نداشتیم؟ چون از ۸۴ تا ۹۲ متناسب با رشد مصرف به تولید برق هم فکر شد
حمید۳۶۰۲۲۳۶۱۰:۱۰:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۲۱
در چرخه که مسولان دولتی ایجاد کرده اند قیمت ارز نیمایی به قول خودشان نزدیک به ارز بازار ازاد میشود سپس فشار سنگین معیشتی به مردم وارد میگردد بعد از ان دوباره قیمت ارز ازاد را افزایش میدهند تا تصمیم مجدد به افزایش ارز نیمایی بگیرند و این چرخه بارها وبارها تکرار میشود و بیچاره مردمی که زیر این چرخ له میشوند مسول عزیز شما پست گرفته ای که منافع مردم را تامین کنی نه این که قاتل نان مردم شوی
ناشناس۳۶۰۲۲۵۴۱۰:۳۸:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۱
بدون شک یکی از دلایل شکست اقتصادی دولت قبل افزایش شدید قیمت ها در نتیجه افزایش قیمت ارز نیمایی بود اگر مجلس و دولت قبل قیمت ارز کالاهای اساسی را افزایش نمی دادند شاید شاهد این حجم سنگین نارضایتی نبودیم پس این دولت که با هدف گسترش عدالت تشکیل شده باید بجای افزایش قیمت ارزهای کالاهای اساسی نظارت خود را بر واردکنندگان بیشتر کند.
ناشناس۳۶۰۲۲۵۷۱۰:۴۱:۰۰ ۱۴۰۳/۶/۲۱
آقای همتی اقتصاد ایران دیگر نمیتواند به حالت اولیه برگردد. اقتصاد ایران نیز هیچوقت درست نخواهد شد. با وجود شماها.
ناشناس۳۶۰۲۲۶۵۱۰:۵۴:۰۶ ۱۴۰۳/۶/۲۱
اصولا وقتی قیمت چیزی به علت عرضه کم و تقاضای زیاد بالا برود به ناچار آن را چند نرخی میکنند تا آن کالا(ارز) را بتوانند با قیمت پایین تر به دست مصرف کننده واقعی برسانند. ارز نیمایی هم مثل ارز جهانگیری نیست که فقط برای اشخاص خاص باشد،اکثر وارد کنندگان از آن استفاده میکنند
ناشناس۳۶۰۲۲۶۷۱۰:۵۴:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۱
حل مشکلات کشور خارج از توان قوع مجریه است زیرا اول باید در زمین سیاست اول داخلی به یک وفاق برسیم و بعد با پشتوانه این وفاق به اصلاح سیاست خارجی همت کنیم و بعد از آن به اقتصاد برسیم والا بدون اطلاح سیاست داخلی و خارجی هر گونه اقدام اقتصادی آب در هاون کوبیدن است و بدون دستاوردی برای معیشت مردم
ناشناس۳۶۰۲۲۷۵۱۱:۰۵:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۱
در دولت شهید رئیسی مگر دلار تک نرخی بود؟
ناشناس۳۶۰۲۲۷۹۱۱:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۲۱
تا دو ماه قبل که سیاه نمایی بود حالا دیگه اینجوری نمیتونید؟
ناشناس۳۶۰۲۳۰۷۱۱:۵۶:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۱
سیاست ارز دو یا چنذ نرخی به بهانه حمایت از مردم چیزی جز فریب مردم نیست. این سیاست باعث ایجاد رانت ها و اختلاس های بزرگ مانند چای دبش شد.
ناشناس۳۶۰۲۳۱۹۱۲:۱۵:۲۵ ۱۴۰۳/۶/۲۱
مگه شما الان با ارز نيمايي چيزي خريد ميكني؟ دارو، گوشت قرمز و مرغ، خوراكي، آشاميدني، نهاده دامي و . . .. با ارز آزاد داره با مردم حساب ميشه فقط اين وسط يه سري هستن كه اون ارز نيمايي را دارن نوش جان ميكنن و مردم هم روز بروز اوضاعشون بدتر ميشه
رضا۳۶۰۲۳۴۳۱۲:۴۹:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۱
عزیزم زیر این سپهر گردان همه جوره میشه زندگی کرد تفاوت در میزان درامد سرانه و تولید و صادرات ملی است اگر فکر کنی بدون تغییر این شاخص ها و حتی کاهش انها در 5 سال گذشته که یک سوم شده اند میتوان افزایش رفاه ایجاد کرد و یا حتی سطح رفاه فعلی را حفظ کرد چیزی از اقتصاد نمی دانید همتی چه کاره است؟علم اقتصاد میگوید باید قدرت خرید مردم ایران بطور متوسط یک سوم سال 96 بشود که شده است.
ناشناس۳۶۰۲۴۰۴۱۴:۲۸:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۱
آقای پزشکیان هم با وضعیت موجود قادر به حل مشکلات نیست .
ناشناس۳۶۰۲۴۳۵۱۴:۵۵:۴۷ ۱۴۰۳/۶/۲۱
از رییس کل بانک مرکزی چون از دوره قبل هست خوشش نمیاد دوست داره ارز بازار آزاد بره بالا ،واونو برکنار کنه از طیف خودش بیاره ،هم میگه کنترل تورم دست بانک مرکزیه به من چه ،هم ارز نیمایی رو گرون میکنه
ناشناس۳۶۰۲۴۵۹۱۵:۰۹:۵۲ ۱۴۰۳/۶/۲۱
2میلیون بشکه نفت می فروشید تورم 50 درصد و نرخ ارز 60 هزار تومان خب زمان روحانی که 400 هزار بشکه نفت می فروختند هم تورم کم بود هم نرخ ارز 25 تومن بود.
ناشناس۳۶۰۲۷۹۳۰۵:۱۶:۵۰ ۱۴۰۳/۶/۲۲
مایه تاسف است که دولت‌های ناتوان ما همواره خودشان را با ساقط کردن ارزش پول ملی هماهنگ می‌کنند و ظاهرا نه می‌توانند ‌‌و نه اراده ای بر افزایش ارزش پول ملی دارند . پس از جنگ جهانی دوم پول آلمان و ژاپن هم بی ارزشتر شده بوده ولی با برنامه و مدیریت به یکی از قدرتمندترین پول های جهان تبدیل شدند . ارزش مدیریت ها تعیین کننده ارزش پول ( پاسپورت ، بورس ، آبرو و عزت و جان و …) هرمملکتی است . تغییرات مورد نظر همتی قطعا دوباره زندگی مردم را فلاکت بارتر می‌کند .
ناشناس۳۶۰۲۸۷۴۰۹:۵۸:۵۱ ۱۴۰۳/۶/۲۲
از وام عشقی چه خبر؟
ناشناس۳۶۰۳۳۴۱۰۹:۰۰:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اولین گامی که دولت باید برداره حذف استخدام کارکنان با روشهای غیر از شایسته سالاری است. هر کسی دانش بیشتر داره باید استخدام بشه.
محمد۳۶۰۳۵۰۰۱۳:۰۹:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
تا وقتی که در کشور ما دولت یکپاچه تشکیل نشود وضع به همین منوال می ماند . وقتی طی چهار دهه گذشته ، نرخ ارز بطور ثابت هر ده سال ، ده برابر شده است ، یعنی آمد و شد دولتها هیچ تاثیری ندراد .
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  2. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  3. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  4. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  5. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  6. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

  7. وعده زاکانی برای خانه‌دار کردن تمام کارکنان شهرداری تهران

  8. چرت زدن همتی در حاشیه نشست خبری پزشکیان !

  9. ۱۱ دقیقه تا تل‌آویو

  10. ممنوعیت عزل و نصب مدیران شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی تا اطلاع ثانوی

  11. پزشکیان: چاره‌ای نداریم FATF و برجام را حل کنیم 

  12. جزئیاتی از قابلیت های موشک یمنی شلیک شده به تل آویو

  13. پایان بی‌دلاری!

  14. گروسی: مشتاقانه منتظر ارتباط با رئیس‌جمهور ایران هستم

  15. حادثه برق گرفتگی در جریان برگزاری کنفرانس خبری سرمربی استقلال

  16. نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور امروز برگزار می‌شود

  17. اظهارنظر جدید عباس عراقچی درباره برجام

  18. تصاویر هولناک از لحظه اصابت بمب به یک مدرسه در غزه

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. وقاحت غربی!

  4. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  5.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  6. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  7. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  8. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  9. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  10. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  11. چماق بنزین !

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  14. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  15. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  17. زنگِ زور!

  18. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  19. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  20. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  21. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  22. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  23. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  24. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  25. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

آخرین عناوین