رویای آشفته نتانیاهو برای شمال نوار غزه

بیژن ایرانی، گروه جهان الف،   4030622084 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
رویای آشفته نتانیاهو برای شمال نوار غزه

به تازگی شاهد انتشار اخبار مختلف از اراضی اشغالی در مورد نیات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برای مناطق شمالی نوار غزه که همجوار با فلسطین اشغالی هستند، بوده ایم. در این راستا، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به تازگی در گزارشی تاکید کرده که ارتش اسرائیل به فرمان نخست وزیر این رژیم سعی دارد کل مناطق شمالی نوار غزه را عاری از سکنه فلسطینی کند و زمینه را برای شهرک سازی و الحاق این منطقه به قلمرو اشغالی صهیونیست ها فراهم کند. 

 چند ماه قبل نیز گمانه زنی هایی در این رابطه مطرح می شد با این حال، به نظر می رسد که  اکنون این دستورکار به نحوی جدی مورد توجه نتانیاهو و افراطیون متحد وی در قدرت است. با این حال، حداقل به 2 دلیل عمده، صهیونیست ها با چالش هایی جدی در مسیر محقق کردن رویاهای آشفته خود برای شمال نوار غزه رو به رو هستند. 

اولا، رژیم اشغالگر قدس در مورد تضعیف جنبش حماس و گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه به ساکنان فسلطنی اشغالی و البته افکار عومی جهان دروغ می گوید. به اعتراف مقام ها و برخی رسانه های غربی، جنبش حماس توانسته بخش قابل توجهی از گردان های نظامی خود را در شمال نوار غزه احیا کند. مساله ای که یک چالش بزرگ برای رژیم صهیونیستی است. 

در عین حال، اگر ادعاهای اسرائیل مبنی بر تضعیف حماس، واقعی و درست بود، باید از این رژیم پرسید که چرا قادر به آزادسازی اسرای خود که در بندِ حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی هستند، نیست؟ از سویی، چرا این رژیم در مذاکرات آتش‌بس با حضور میانجی‌گران بین المللی و البته جنبش حماس شرکت می کند و سعی دارد به توافقی مطلوب با مقاومت فلسطین برسد؟ توافقی که تاکنون به دلیل تاکیدات حماس بر حقوق ملت فلسطین و مقابله با زیاده خواهی های صهیونیست ها راه به جایی نبرده است. 

بگذریم که برخی از چهره های ارشد نظامی رژیم اشغالگر قدس نیز به صراحت تاکید دارند  وضعیت صهیونیست‌ها به قدری بحرانی است که در واقع این اسرائیل است که به توافق آتش‌بس در قالب جنگ غزه نیاز دارد نه حماس. حال در چنین شرایطی، اینکه اسرائیل تصور کند میدانی باز رو به روی آن قرار دارد و می تواند به راحتی شمال نوار غزه را نیز به قلمرو اشغالی خود الحاق کند، چندان واقعی بینانه به نظر نمی رسد. 

نکته دوم اینکه رژیم اشغالگر قدس حتی قبل از آغاز جنگ غزه نیز با فشارهای جدی و گسترده ای در محیط بین‌المللی به دلیل توسعه دامنه شهرک سازی های خود در اراضی فلسطینی رو به رو بود. حال اینکه این رژیم اکنون بخواهد در نوار غزه دست به پیشروی و شهرک‌سازی بزند، موضوعی است که به هیچ عنوان از اعتبار و مشروعیت بین المللی برخوردار نیست و می تواند مقدمه ای جهت تشدید فشارها علیه تل آویو باشد. 

این مساله زمانی ماهیت جدی تری به خود می گیرد که توجه داشته باشیم در ماه دوازدهم جنگ غزه هستیم و تاکنون صهیونیست ها بیش از 100 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و یا موجب زخمی و مفقود شدن آن ها شده اند. مسائلی که همه و همه اسرائیل را در ضعیف ترین موقعیت ممکن از منظر نگاه افکار عمومی بین المللی به این رژیم قرار داده اند. موقعیتی که فضا را برای انجام هر اقدامی از سوی این رژیم علیه ملت فلسطین تا حد زیادی محدود می کند و البته که در نوع خود فشارهای قابل ملاحظه ای را به ویژه به متحدان غربی رژیم اشغالگر قدس وارد می کند. 

بگذریم که اساسا دولت نتانیاهو که اکنون با سیلی از فشارهای داخلی، منطقه ای و بین المللی رو به رو است و در عین حال، چالش های امنیتی و اقتصادی و سیاسی علیه این دولت در مدت اخیر به اوج رسیده اند، اساسا در موقعیتی نیست و سرمایه ای ندارد که بتواند دستورکارهای مطلوب خود را در شمال نوار غزه پیاده سازی کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۴۱۲۸۰۷:۵۸:۲۰ ۱۴۰۳/۶/۲۴
دقیقا این پیش بینی را چند ماه پیش کرده بودم صهیونیست ها به بهانه ایجاد منطقه حائل شمال غزه را صاف کرده و اجازه ساخت و ساز به فلسطینی ها نخواهند داد و در آینده با پیشروی شهرک سازی آنجا را هم اشغال خواهند کرد.!!!! کاش مروری بر وقایع بعد از 7 اکتبر می کردید و خطوط قرمزی که پشت سر هم گذاشته می شود و از سوی اسرائیل از بین می رفت مثل ورود زمینی به عزه و ورود به رفح .
ناشناس۳۶۰۴۴۰۹۱۳:۱۶:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
حالا چرا به در بسته خوردن مانند جنگ های قبلی؟!!
یاور مظلومان۳۶۰۴۴۵۸۱۳:۴۹:۳۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
ساخت و ساز و این چیزا همش جنگ روانیه، اسرائیل غاصب از همه طرف داره می خوره و اوضاعش خیلی وخیمه. ولی انبوه رسانه های غربی-عبری اجازه نمی دن مردم متوجه بشن. دیگه یه کشور غاصب رو چجوری باید از پا در آورد؟!!! کی فکر می کرد یه زمان این بلا سر اسرائیل غاصب و آمریکایی که حامیشه بیاد. هیمنه نیروی دریایی آمریکا که شکست الان هم مجبور به ترک دریای سرخ شده و .... وظیفه ما هم دفاع از مردم مظلوم فلسطینه که قیام کردن. ان تنصروا الله ینصرکم
ناشناس۳۶۰۴۴۸۷۱۴:۱۹:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
شرایط زندگی مردم در اسرائیل را ببینید و با فلسطینیان داخل غزه مقایسه کنید. یک روز هم نمی توانید در غزه دوام بیاورید. آنها جایی برای فرار ندارند . دغدغه بزرگ مردم داخل سرزمین های اشغالی فقط 100 تا گروگانشان است آنها را بگیرند دولت شان را تشویق می کنند غزه را بیشتر ویران کنند
ناشناس۳۶۰۴۱۴۰۰۸:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تا کنون که ما اقدام بازدارنده ای ندیدیم
ناشناس۳۶۰۴۲۸۵۱۱:۱۷:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
هدف نهایی تندروهای اسراییل تصرف کامل غزه ووادار کردن ساکنان غزه به ترک انجا وساخت شهرکهای یهودیست وسپس اجرای همین نقشه در کرانه باختری
ناشناس۳۶۰۴۴۰۸۱۳:۱۵:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
40 سال پیش نیست
مجتبی حسینی۳۶۰۴۴۸۰۱۴:۱۳:۱۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
تمام دیگاه صهیونیست‌ها این است که بتواند هرجایی ازفلسطین اشغال شد بگیرد وشروع بشهرک سازی کندوبه یهودیان بگوید بیایدهم کاروهم خانه براتان آماده کردیم ولی هفت اکتبرتمام خوابهای اینهاراآشفته کرد.
علی۳۶۰۴۵۳۵۱۵:۰۱:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
باید در مقابل هر روز حمله به غزه وکشتار مردم بیگناه حماس یکنفر از اسیران نظامی اسراییلی در اختیار شان را اعدام نماید
ناشناس۳۶۰۴۵۳۹۱۵:۰۸:۲۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
کسانیکه بهانه به دست این گرگ درنده برای ارتکاب جنایت ونسل کشی می دهند مقصر میباشند
ناشناس۳۶۰۴۷۲۹۱۸:۵۰:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
دیگه از بس اسم این حیوان را شنیدم و قیافه نحسش را دیدم حالم بهم میخورد .
ناشناس۳۶۰۴۷۶۲۱۹:۳۸:۰۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
فقط باید ضربات مکرر وپی در پی وتغییر استراتژی داد وتمام نقاط اسرائیل را مورد ضربه قرار داد تا گیج شوند .ادامه این شرایط قطعا صهیونیست‌ها واربابانشان را نحیف وسردر گم کمی کند.
صدیقه فعال۳۶۰۵۰۰۴۰۴:۱۸:۵۷ ۱۴۰۳/۶/۲۵
سلام و عرض ادب . اشتباه رژیم بچه کش همینجاست ای رژیم کثیف نمی دانی تو چه مردابی افتادی تا بیچاره‌تر نشدی دست بکش از آدم کشی بگو غلط اضافی کردم و خودت را نجات بده

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. وقاحت غربی!

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  9. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  10. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  11. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  12. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  13. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  14. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  16. زنگِ زور!

  17. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  18. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  19. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  20. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  21. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  22. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  23. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  24. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  25. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

آخرین عناوین