نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  4030623001 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

 

مطلب «حالا چه می گویید؟!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*متاسفانه روسیه در تمامی موارد فی مابین همواره نگاه از بالا به پایین به ایران داشته و دارد .

*موضوع کریدور زنگزو موضوعی امنیتی است و‌نه تنها ارمنستان و ایران بلکه کشورهای اروپایی هم خواهان چنین کریدوری نیستند حالا باید دید که آیا آذربایجان با زور کریدور را راه اندازی می کند یا خبر؟ اگر بخواهد از قوای نظامی استفاده کند باید‌گفت آذربایجان از صفحه جغرافیایی توسط دول غربی حذف خواهد شد.

*شما کشور روسیه را دوست می خوانید و مدعی روابط راهبردی با آن ها. ولی روسیه نه تنها قطعنامه ها علیه ایران را وتو نکرد، بلکه رای مثبت داد. علی رغم قول و قرار ها در قرارداد های مختلف مثل تسلیحات، تولید برق و ... هیچگاه به موقع عمل نکرده است. برخلاف موضع صریح ایران خواهان مذاکره برای جزایر سه گانه است، در حالی که جمهوری اسلامی در عمل از این کشور حمایت کرده و می کند. حالا هم می بینید به زور و بی اهمیت به خواسته های شما زنگزور هم مطابق خواسته ی آن ها پیش می رود. مشکل وقتی پیش میاد که بی توجه به منافع کشور تمامی تخم مرغ های منافع کشور را در سبد روسیه ای گذاشته اید . 

*نباید به هیچ وجه اجازه ایجاد دالان زنگزور را داد . بزرگترین اشتباه را رضا شاه مرتکب شد که قره سو را به ترکیه داد باید قره سو که در ترکیه بدان انگشت آتاتورک می گویند به ایران برگردد تا ارتباط میان ترکیه با نخجوان قطع شود ما نباید اشتباه رضا شاه را تکرار کنیم به روسیه و غرب هم هیچ ربطی ندارد ما باید بدنبال منافع ملی خودمان باشیم .

*روسیه یک قدرت متوسط جهانی است و در برابر آمریکا و غرب حاضر است تمام دوستانش به خصوص ایران را بفروشد این را تجربه بار ها ثابت کرده حالا نویسنده مقاله و همفکرانش هر چه بگویند در اصل موضوع فرقی ندارد

*در عرصه بین الملل هر کشوری به دنبال منافع خود است و این امر واضح است اما چرخش ناگهانی روسیه در خصوص کریدور زنگزور نشان از نگرانی روسیه از تعمیق روابط ایران و غرب از طریق ارمنستان دارد روسها با اشتباه محاسباتی جنگ اوکراین را شروع کردند و برخلاف تصورات و تجربه های قبلی در باتلاق اوکراین گیر کرده اند و طبیعی است که به دنبال درگیر کردن بیشتر ایران باشند اما ما نباید به دنبال دشمنی با روسها باشیم بلکه باید با ایستادن بر اصول و منافع ملی خود اجازه تغییر مرزهای همسایگان خود را ندهیم سرمایه گذاری در این مسیر(ایران و ارمنستان) می تواند توطئه های شیاطینی مثل اسرائیل و آذربایجان و ترکیه را بر باد دهد چرا که سرمایه گذاری امنیت می آورد و کشورها را ملزم به حفاظت از منافع خود و بالتبع مرزهای فعلی می کند.

*سیاست ایران نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بوده است. آیا سطح ارتباطات ایران با شرق و غرب در حال حاضر متوازن است! اگر متوازن نیست غرب چه کار بدی کرده است که شرق آنرا انجام نداده چرا سیاست شما در قبال غرب خصمانه ودلی در قبال شرق مسالمت آمیز است! در موضوع اوکراین و مسائل سوریه نیز روسیه به وضوح نشان داد که به هیچ وجه هوای ایران را ندارد می توانید بگویید چرا پدافند هوایی روسیه هواپیماها و موشکهای اسرائیل را که به موضاع ایران حمله می کنند را نابود نمی کند! اتفاقا این وقایع نشان می دهد به هیچ وجه نمی توان به روسیه اطمینان نمود و روسیه نه تنها دوست نیست بلکه دشمن است!

*(پاسخ به کامنت بالا) کمی در اندیشه و تفکرات خودتون بیندیشید و باز تعریفی از روابط سیاسی بکنید . روابط ایران و حزب الله و .. خیلی فرق می کند با روابط ایران و روسیه . هر کشوری منافع خودش رو در نظر می گیرد و درست نیست تصورات غلط و غیر واقعی و یه جورایی فانتزی که رسانه های استعماری در ذهن شما از روسیه کردن رو مبنا قرار دهید و بر اون مبنای تخیلی قضاون کنید و بعد به فاز عقده گشایی وارد شوید و چون همه فکرتون غرب زده گی هست این قضیه رو فرصتی برای بیرون ریختن نفرت و کینه ای که در مورد روسیه در شما جمع شده قرار بدهید . این همه آمریکا در حق ایران اقدامات خصمانه انجام داده هست آیا امثال شما یک بار صداشون در اومد که علیه آمریکا صحبتی بکنند یا فقط سکوت کردید یا اینکه همیشه ایران مقصر اقدامات آمریکا بوده به نظرم یه مقدار در اندیشه و تفکرات خودتون بیشتر تامل کنید خوب هست

*متاسفانه شرق ستیزان ما همان غرب زده های ما هستن که برای توافقی مثل برجام حاضر شدن همه تعهدات رو یکجا و بدون پشتوانه اجرا کنند و بعد مشکلات برجام را به گردن دیگران بیندازند

*خوب صرف مخالفت ایران و موضع اتخاذ کردن چه اهمیتی داره وقتی که اونها عملی کارشان را انجام میدهند ؟ ایران آنقدر خودشو در مسائل کشور‌های دورتر غرق کرده که با وجود تحریم‌ها و دست خالی و درگیری های داخلی دیگه از نظر اونها یال و کوپالی برایمان نمانده حالا هر روز هم بدتر میشه.

*در ظرف کمتر از چند ماه، روسیه در مورد جزایر سه گانه خلیج فارس در جنوب و همینطور تغییر مرز بین المللی با ارمنستان در شمال، به صورت صریح و شفاف علیه تمامیت ارضی ما موضع گیری کرده است.روسیه چه کار دیگری باید انجام دهد تا این واقعیت را به مسئولان بگوید که همسایه و شریک خوبی برای ایران نیست؟

***

مخاطبین الف درباره مطلب «تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*رشادت های خلبانان عزیزمون آن طور که باید اطلاع رسانی بشه نشده در حالیکه پیش زمینه عملیات های نیروی زمین در تمام مناطق منوط به عملیات های پروازی خلبان های عزیزمون بود مثل زدن پل روی اروند توسط محمود اسکندری که باعث آزادی خرمشهر شد.یاد همه خلبانان های شهید گرامی و آرزوی سلامتی برای خلبان‌هایی که هنوز در کنارمون هستن .و همین طور آروزی سلامتی برای همه کادر نیروی هوایی و خانوادهاشون دارم

*باسلام و عرض ادب و احترام زنده باد ارتش ایران . این عزیزان برنده واقعی در این جنگ هشت ساله بوده و هستند و همیشه. قهرمان بوده و در دل همه مردم جای دارند. دوم اینکه خواستم به اون عزیزی که فرمودند تمام تجهیزات نیروی هوایی ارتش ساخت هوا فضای سپاه هست اگر کمی بیشتر تحقیق کنند خواهند پذیرفت که تمام تجهیزات نیروی هوایی و سایر ارگانهای ارتش یا در وزارت دفاع ساخته میشود یا در جهاد خودکفایی نیروهای ارتش تهیه میشود نه در هوا فضای سپاه .

*خدا میداند بااینکه سپاهی هستم فراموش نمیکنم هفت ماه نیروی زمینی نداشتیم سپاه نو بنیاد وبی تجربه بودکلاه سبزها به ما مربیها وفرمانده های سپاه اموزش میدادند وجنگ وپیشروی عراق مونده بود فقط نیروی هوایی ارتش کجای دنیا در هفت ماه صدوپنجاه خلبان شهید بشود غیر از مردان تیزپرواز خلبان ارتش که هم نیروی هوابی بودند همزمینی هم دریابی خدا میداند این خلبانها نبودند خوزستان تجزیه وجدا میشد .

*شاید از نظر جنگنده کم داشته باشیم ولی از نظر مرد جنگی دلاور .کم نداریم .

***

مطلب «قدردان پلیس هستیم اما...» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*برای مقابله با تخلفات متعدد در کشور میبایست ابزارهای مناسب با اینگونه تخلفات و بعضاً برخوردهای ناشایست متخلفین با ماموران برقراری نظم و انضباط در کشور در نظر گرفته شود.ظرفیت های تشویقی و تنبیه بدون هیچ ملاحظه ای برای شهروندان و ماموران با شفافیت کامل در نظر گرفته شود.شهروندان باید در نظر گرفتن میزان مسئولیت ماموران و ماموران بدون برخوردهای ناشایست و سلیقه ای در راه اجرای قوانین کشور گام بردارند.در کنار آموزش به موقع و اطلاع رسانی شفاف با برخی موردهای استثنایی هم که در جامعه‌ای رخ میدهد با جدیت و برخورد قاطع مقامات قضایی پیگیری و برطرف شود.

*نگاه نابخردانه به همه چیز و به ویژه در زندگی خصوصی مردم به اعتبار پلیس هم آسیب زده و خواهد زد !

*نسلی داشتیم که در مدرسه شعر معروف شب ها که ما میخوابیم آقا پلیسه بیداره میخواند... و کودکانی که شوق داشتن که همیار پلیس هستند اما یکباره با اتفاقاتی که در این چند سال اخیر در خیابان ها به وجود آمد باعث شد همه این کارها و تصورات مثبت تا حدودی خدشه دار بشه !!!!! بگذارید پلیس ،پلیس باقی بماند. پلیسی که فقط مواجه اش با خلافکاران و قانونشکنان هست تا دوباره اوضاع درست بشه!!!!!!

*متاسفانه کمبودها و بی توجهی ها باعث شده مسوولیتهای اجتماعی جهت دار و متاثر از شرایط شود این باعث می شود کارکنان دولت در بخشهای مختلف دچار انحطاط شوند و هر بخشی از بدنه دولت آنچه را در دست دارد یا مسوول کنترل آن است متعلق به خود بداند و ناخودآگاه درباره آن تصمیم شخصی بگیرد بانک و سازمان بورس درباره منابع مالی تصمیم شخصی بگیرند و اعضای پلیس درباره مسایل دیگر....این وضعیت خطرناک است آیا ممکن نیست در بخش درمان...امنیت ملی....هم چنین اتفاقاتی بیفتد؟ لازم نیست دولت هرچه سریعتر آسیب شناسی کند و به فکر درمان خود باشد؟؟

*مناسفانه با از دست رفتن اقتدار و عزت نفس و اعتماد به نفس پلیس شاهد جامعه افسار گسیخته خواهیم شد.

*در ماههای اخیر هم تعداد زیادی از ماموران در درگیری با اشرار شهید شدند و هم تعدادی از مردم عادی و این نشان دهنده وجود مشکل است و برای رفع آن باید بررسی جامع و نه یک طرفه صورت گیرد! تاخیر در اطلاع رسانی و ایجاد فضا برای رسانه های بیرونی باز هم باعث شده است پلیس واکنش تدافعی داشته باشد! متاسفانه پلیس در این دست موارد به جای اینکه ابتکار عمل را در دست گیرد منتظر واکنش رسانه های بین المللی می ماند و اگر آنها واکنش داشتند اقدام به اطلاع رسانی می نماید ولی این سیاست باعث از دست رفتن ابتکار عمل می شود! آموزش مناسب همانگونه که نویسنده بیان می کند تاثیر مهمی دارد و پلیس باید آموزشهای دفاع شخصی را بیش از مردم عادی و ... بلد باشد و اقدام به مهار متهمین ناآرام نماید!

*مقاله خوبی بود ولی به چند نکته اشاره نشده است: 1- در قضیه لاهیجان فرد متوفی سابقه خوبی از لحاظ روانی نداشته است. در کنار اینکه باید سخت افزار و آموزش پلیس تقویت شود برای مقابله با افرادی که وضعیت حاد روانی دارند باید اورژانس روانپزشکی و بیمارستان روانپزشکی مناسب هم ساخته شود. متاسفانه در کشور به شدت از کمبود این بخش رنج می برد ولی در هیچ یک از عارضه یابی های این حادثه تلخ به نبود اورژانس روانپزشکی اشاره نشده است. بنده برای بستری یک بیمار که به خانواده خود اسیب می رساند بیش از یک ماه تلاش نمودم و هیچ تخت خالی در تهران که پایتخت کشور است وجود نداشت ! 2- در قضیه ترافیک بعضا خود پلیس هم مقصر است به عنوان مثال تنظیم بد بعضی از چراغها و تاخیر در عدم اطلاع رسانی یک طرفه نمودن و بستن جاده ها از دلایل مهم است. باید پیش بینی لازم از قبل صوت گرفته و در مبادی نه در بین راه مسافرین متوجه بسته بودن جاده شوند. 3- به پلیس مرزها و کشته شدن عوامل انتظامی در درگیری با اشرار اشاره نشده است. نیروهای مرزبانی باید به جلیقه های سبک و راحت ضد گلوله، پهباد رزمی و شناسایی ، خودروهای مناسب، دوربینهای دید در شب به تعداد کافی و فراوان و نه به صورت کم مجهز شوند. 4- بازرسی باید فعال بوده و قبل از سانحه باشد. باید در هر کلانتری یک بازرس حضور داشته باشد و به صورت فعال به عملکرد نظارت داشته باشد نه اینکه بعد از حادثه اقدام به برکناری ماموران نمایند. 5- یکی از عوامل مهم بی انگیزگی و گسترش جرم و جنایت برخورد با مسامحه با افراد بازداشت شده در دادگاه می باشد که باعث می شود افراد آزاد شده بعضا اقدام به تهدید و کشتن ماموران نمایند. باید برخورد سخت با مجرمین توسط دادگاهها و مجازات هایی مانند تبعید در دستور کار قرار گیرد. عدم رسیدگی به جرایم باعث گسترش شرارت و لزوم عملیات بیشتر می شود. 6- باید برای برخورد با موقعیت های دشوار برای کارکنان انتظامی راهنما و استاندارد تهیه شود و سخت افزار مناسب هم در نظر گرفته شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۰۳۶۷۱۱۶:۵۴:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است و اداره امور کشور بر مبنای قوانین و احکام دین مبین اسلام باید باشد لذا بر هر فرد که تابعیت کشور را دارد و سایر اتباع که میهمان هستند واجب و لازم است قوانین کشور و احکام شرع را در سطح جامعه رعایت کنند و به این استناد نکنند چون در موارد دیگری فساد و تخلف وجود دارد پس ما رعایت سایر قوانین را نمی کنیم نظام هم مسول است با هر نوع فساد و تخلف در هر حوزه ای برخورد لازم را بنماید
ناشناس۳۶۰۴۲۱۲۰۹:۵۳:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۲۴
چرا نمایندگان مجلس از بانک مرکزی و شبکه بانکی تفحص بعمل نیاورده و نمی آورند!؟
ناشناس۳۶۰۳۶۷۷۱۶:۵۶:۴۳ ۱۴۰۳/۶/۲۳
مجلس و شورای نگهبان آنقدر تعلل و وقت کشی مهندسی شده در رابطه با لایحه عفاف و حجاب کردند که جامعه تقریبا یله و رها شده .
ناشناس۳۶۰۴۲۴۶۱۰:۳۷:۱۳ ۱۴۰۳/۶/۲۴
آیا به افشاگری سخنرانی که اعلام کرده بود یک نماینده مجلس ۱۴۰ سکه رشوه گرفته رسیدگی شد
ناشناس۳۶۰۴۲۸۳۱۱:۱۲:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
وقتی ورزشکار زن را به طور رسمی و با آن پوشش ها می فرستند در بازی ها مانند المپیک و نمایش در تلویزیون می‌دهند و الگو سازی می کنند انتظار چی داری؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۶۰۳۶۸۰۱۷:۰۳:۳۴ ۱۴۰۳/۶/۲۳
رییس روابط عمومی بانک مرکزی فرموده باید آقای فرزین از سفر عراق برگردد تا از ایشان سوال کنیم آیا وام ۵ میلیارد تومانی قرض الحسنه با سود ۴ درصد گرفته است یا نه در صورتی که ملاک عمل اسناد حسابداری و سیستم حقوق و دستمزد بانک مرکزی باید ملاک باشد و نه گفته آقای رییس کل بانک مرکزی در ضمن چون دریافتی ها در بانک مرکزی به مراتب در همه زمینه ها از جمله حقوق و دستمزد و پاداش ها و مناسبتی ها و غیره بیشتر است احتمال اینکه با فرصتی که پیش آمده بسیاری از موارد را افشا نشدن از سیستم خود پاک و با مخفی کرده باشند زیاد است
ناشناس۳۶۰۴۲۱۰۰۹:۵۰:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
از وام های کلان مهمتر پاداش های کلان است بانک مرکزی همه ساله مجمع عمومی برگزار می کند و یک پاداش کلان تحت عنوان پاداش مجمع عمومی و پاداش کلان دیگری بنام پاداش تصویب ترازنامه که تا معادل شش ماه حقوقرو مزایای هر مدیر است می گیرند .
ناشناس۳۶۰۴۲۱۳۰۹:۵۵:۴۴ ۱۴۰۳/۶/۲۴
برخی نمایندگان مجلس در مقاطعی طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید زدند ولی تفحص را رها کردند .
ناشناس۳۶۰۴۵۴۱۱۵:۰۹:۱۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
همه مدیران گذشته و حال بانک مرکزی باید وضعیت حقوق های دریافتی و پاداش ها و مناسبتی ها و پاداش های کلان بازنشستگی آنها توسط نمایندگان مجلس تفحص شود
ناشناس۳۶۰۳۶۸۵۱۷:۰۷:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۳
بانک مرکزی فیش حقوقی آقای فرزین را منتشر نماید معمولا در فیش ها اقساط وام و مانده بدهی فرد مستخدم ذکر میشود هم چنین مانده بدهی سایر موارد و میزان حقوق و مزایا و اضافه کار و حق ماموریت و غیره
ناشناس۳۶۰۳۶۸۸۱۷:۱۰:۱۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
گل بود به سبزه نیز آراسته شد در خبرها آمده بعد از وام مسئله دار رییس بورس حالا وام پنج میلیارد و سیصد میلیون تومانی قرض الحسنه رییس کل بانک مرکزی نیز افشا شده است
ناشناس۳۶۰۴۲۲۶۱۰:۱۲:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
همه وام می گیرند!!! هرچند وام گرفتن ایشان تکذیب شد
ناشناس۳۶۰۴۳۹۵۱۲:۵۹:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اگر می‌خواهند برکنار کنند خوب کنارش کنند و دنبال این چیزها نروند چون خود همان هم وام می‌گیرند با همین درصد ها!!! هرچند تکذیب شد وام گرفتن توسط فرزین
ناشناس۳۶۰۳۶۹۸۱۷:۱۶:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۳
حفظ عفاف و حجاب در سطح جامعه یک واجب شرعی و قانونی است و تخطی از آن جرم و مجازات های قانونی و مصوب را دارد لذا رعایت آن بر همگان با هر مذهب و آیین و عقیده و فکر لازم و ضروریست
ناشناس۳۶۰۴۲۲۱۱۰:۰۷:۵۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
کجای دین مستند به قرآن حفظ حجاب را واجب شرعی دانسته و تخطی از آنرا مستحق مجازات شلاق ، تعزیر ، جریمه نقدی و زندان ؟ اما چندین آیه در خصوص ربا یا جنگ با خدا داریم جنگ با خدا که بانکها سردمدار آن هستند اولویت است یا سفارش بهتر بودن حجاب برای زنان مومنه ؟!
ناشناس۳۶۰۴۳۹۹۱۳:۰۹:۰۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
در گوگل جستجو انجام بده موارد بسیار زیادی در واجب بودن حجاب و عفاف در انظار خواهی یافت.
علیمراد مردانی نازنینی از دیار بختیاری یل۳۶۰۳۷۰۱۱۷:۲۱:۲۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
با توجه به اینکه کشور با شبیخون فرهنگی مواجه است که از جنگ نظامی بسیار سخت تر است لذا تنها راهکار اثر بخش برای مبارزه واقعی با شبیخون فرهنگی پای کار آمدن تمام قد نیروی وسیع مردمی بسیج بطور قانونمند و با حکم ضابط قضایی می باشد.
ناشناس۳۶۰۳۷۸۷۱۹:۰۶:۴۱ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اگر ایران به موقع پوزه این الهام را به خاک نمالد شرایط صدام حسین را برای کشور ما رقم خواهد زد
ناشناس۳۶۰۳۷۸۹۱۹:۰۸:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۳
لطفا هر وقت مسولان بورس وام ها را برگشت دادند اسناد حسابداری آن را منتشر بفرمایید تا مردم متوجه شوند
ناشناس۳۶۰۳۷۹۴۱۹:۱۲:۰۳ ۱۴۰۳/۶/۲۳
اخیرا مطرح شده رییس بانک مرکزی هم پنج میلیارد و سیصد میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد گرفته است از دستگاه های نظارتی درخواست میشود فیش حقوقی رییس کل بانک مرکزی را منتشر تا دریافتی های ایشان مشخص و مانده وام های مختلفی که گرفته اند مشخص شود
ناشناس۳۶۰۳۷۹۵۱۹:۱۲:۳۰ ۱۴۰۳/۶/۲۳
جوسازی بیش نیست چون قرار نیست آن منطقه از ارمنستان جدا شود
ناشناس۳۶۰۴۰۰۴۰۰:۲۲:۳۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
از نمایندگان محترم مجلس درخواست میشود طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی را عملیاتی نمایند متاسفانه تا حالا چندین بار تفحص از بانک مرکزی توسط برخی نمایندگان کلید زده شده و تا مراحلی پیش رفته و بنا به دلایل نامعلوم رها شده است .
ناشناس۳۶۰۴۰۱۲۰۰:۴۲:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۲۴
قوه قضائیه به قانون حجاب عمل نمی کند همان طوری که رسانه های رسمی کشور به آن عمل نمی کنند .......
ناشناس۳۶۰۴۱۲۹۰۸:۰۱:۱۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
روسیه به دلایل تاریخی نمیتواند دوست و شریک استراتژیک هیچ کشوری باشد. اگر هر کسی همه تخم مرغهای خود را در سبد شراکت با روسیه قرار دهد عاقبت خوبی نخواهد داشت کوبا و کره شمالی مثالهای خوبی از عدم توسعه و غارت منابع توسط روسیه هستند.
ناشناس۳۶۰۴۱۴۴۰۸:۱۳:۲۸ ۱۴۰۳/۶/۲۴
در اینکه غربگرا داریم شک ندارم ولی اینکه هر کسی علیه سیاست خمصمانه روسیه در قبال ایران در قضایایی مانند جزایر سه گانه، زنگزور، عدم فعالیت سامانه پدافند هوایی در سوریه به نفع مواضع ایرانی، تاخیر در تحویل تسلیحات، مطالبی می گوید را متهم به غربگرایی و در پی حذف آن هستند آیا توطئه خود روسیه نیست ؟! اگر منافع ملی مهم است چرا نباید آزادانه سیاست روسیه نقد شود و با چماق غربگرایی به این افراد حمله می شود!
ناشناس۳۶۰۴۱۶۴۰۸:۴۳:۳۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
آیا بانک مرکزی به نمایندگان گذشته و حال رانت و امتیاز و غیره داده و می دهد که نمایندگان تفحص را کلید میزنند ولی آنرا رها کرده و می کنند
ناشناس۳۶۰۴۱۶۶۰۸:۵۰:۱۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
بفرمایید چرا باید از پلیس تشکر کرد؟ برای کدام کارشان؟ مگر جز این است که وظیفه پلیس خدمت به مردم از طریق ایجاد آرامش و مقابله با شروران و دزدان است!!!! دزدان که در خیابان جولان می دهند . امنیتی در جامعه از حیث اشرار و مهاجرین غیر قانونی کم شده. کدام پلیس یک افغانی را در خیابان نگه می دارد و از او کارت اقامت می خواهد ؟ اما بدون خجالت بصورت گروهی حمله می کنند و دختران 16 ، 17 ساله را به جرم نداشتن روسری دستگیر می کنند ! فکر می کنید خانواده های این نوجوانان با این کار پیلس از آنها قدردان هستند؟ خیر هر نوجوانی که در خیابان آزار می بیند ده ها نفر به ناراضیان مردم از پلیس اضافه خواهد شد.
دلسوز۳۶۰۴۲۰۹۰۹:۴۹:۵۹ ۱۴۰۳/۶/۲۴
نمی توان هرکاستی واشتباه دیپلماسی ، سیاسی ، اجتماعی وفرهنگی راتوجیه کرد ویکی را پیدا کرد وبه گردن او انداخت .از روحانی وهاشمی وخاتمی گرفته تا ....
ناشناس۳۶۰۴۲۴۷۱۰:۳۷:۲۲ ۱۴۰۳/۶/۲۴
اصولا قرار دادن حتی یک تخم مرغ ایرانی در سبد پوتین دغل باز اشتباه است چه رسد تمام تخم مرغ ها ؟!
ناشناس۳۶۰۴۳۱۳۱۱:۴۱:۴۶ ۱۴۰۳/۶/۲۴
روسیه هرگز یک دوست و هم پیمان واقعی برای ایران نبوده و نیست مسوولین باید در روابط با این کشور استعمارگر تجدید نظر کرده و با کاهش سطح روابط به دنبال منافع ملی و ارتباط با کشورهای دیگر و اروپا باشند

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

  2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  3. پرخاش با چشمان بسته!

  4. وقاحت غربی!

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

  7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  8. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

  9. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  10. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  11. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  12. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  13. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  14. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  15. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  16. زنگِ زور!

  17. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  18. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  19. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  20. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  21. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  22. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  23. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  24. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  25. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

پربحث‌های هفته

  1. پرخاش با چشمان بسته!

  2. وقاحت غربی!

  3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  4. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

  5. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  6. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  7. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

  9. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  10. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

  11. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  12. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

  13. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  14. هشدار عارف نسبت به خطر پیری افراطی در بدنه مدیریتی کشور

  15. ماه شومی که پهلوی ها برای ایرانیان رقم زدند

  16. واکنش دادستان کل کشور به برخورد فیزیکی با بدحجابان/ پزشکیان وام‌دار اصلاح‌طلبان است؟/ یک یادآوری مهم به همتی

  17. سرلشکر سلامی: اسرائیل به زودی طعم انتقام را خواهد چشید

  18. اگر فتنه‌گران در وفاق ملی حضور یابند، باز هم فتنه به پا می‌کنند

  19. همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم

  20. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

  21.  گزارش میدانی از کریدور ارس؛ گذرگاه ایرانی برای قفقاز جنوبی

  22. مطهری: با پیشنهاد پزشکیان، اثری از اسراییل نخواهد بود

  23. پزشکیان یک‌شنبه عازم نیویورک می‌شود

  24. ممنوعیت عزل و نصب مدیران شرکت‌های تابعه صندوق‌های بازنشستگی تا اطلاع ثانوی

  25. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

آخرین عناوین