کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین کاهش یافته است

  4030627070

براساس گزارش رسانه آمریکایی، پنتاگون به دلیل کمبود تسلیحات و مهمات در انبارهای خود برای هزینه کردن بودجه اضافی اختصاص‌داده شده از سوی کنگره برای کمک‌های نظامی به اوکراین و خطر تاثیر خالی کردن انبارهای خود بر آمادگی ارتش آمریکا، بسته‌های محدودتری از کمک‌های نظامی را به اوکراین ارائه می‌دهد که ارزش آن‌ها نسبت به کمک‌های ارائه‌شده در سال گذشته، کاهش قابل توجهی یافته است.

کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین کاهش یافته است

به گزارش ایسنا،‌ یک رسانه آمریکایی درباره حمایت‌های نظامی ارتش آمریکا از اوکراین در ماه‌های اخیر نوشت که بسته‌ کمک‌های نظامی در ماه‌های اخیر، با کاهش تعداد تسلیحات و تجهیزاتی که پنتاگون می‌خواهد از زرادخانه‌های خود به کی‌یف بفرستد، کوچک‌تر شده است.

سی‌ان‌ان با انتشار این مطلب نوشت: این تغییر در میان نگرانی‌ها درباره تاثیر عملکرد ناکافی کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا در قبال تقاضای کلان ایجاد شده برای آن‌ها در پی جنگ اوکراین، بر آمادگی ارتش آمریکا ایجاد شده است.

کمبود موجودی انبارهای تسلیحاتی آمریکا برای اهدا به اوکراین
دو مقام رسمی آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند که این کمبود به معنای این است که دولت بایدن هنوز ۶ میلیارد دلار بودجه برای تامین تسلیحات و تجهیزات اوکراین دارد اما پنتاگون فاقد تعداد لازم تسلیحات و تجهیزاتی است که قصد دارد برای تامین تسلیحاتی اوکراین در مدت بیش از دو سال تحویل دهد.

یکی از این مقامات گفت: موضوع، ذخایر انبارهای ما، درخواست اوکراینی‌ها و این است که آیا ما قادر هستیم با آنچه در اختیار داریم، خواسته‌ آن‌ها را اجابت کنیم یا نه.

«پت رایدر» سخنگوی پنتاگون گفت که این نهاد برای هزینه کردن بودجه مصوب حمایت‌های نظامی از اوکراین پیش از پایان یافتن تاریخ آن در پایان سپتامبر فرصت بیشتری خواسته است. این موضوع تغییر قابل توجهی در رویه کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین نسبت به زمستان گذشته است که در آن، دولت بایدن خواستار کمک‌های مالی اضافی برای حمایت از اوکراین شده بود.

 تانک «M1A1 Abrams» ساخت آمریکا که به ارتش اوکراین عرضه می‌شود
سی‌ان‌ان با اشاره به این که مقام آمریکایی که در ابتدای این گزارش از او نقل‌قول شد، گفته «بازتامین موجودی (تسلیحات و تجهیزات) نیز مسئله دیگری است»، نوشت: آمریکا در حال افزایش تولیدات مهمات و تسلیحات مهم، مانند مهمات ۱۵۵ میلی‌متری و سامانه‌های موشکی پاتریوت برای ارسال آن‌ها به اوکراین و پر کردن انبارهای تسلیحاتی آمریکا است.

پیش از جنگ اوکراین، آمریکا، ماهانه، حدودا ۱۲ هزار گلوله توپ تولید می‌کرد. با احداث کارخانه‌ها و خطوط تولید جدید، آمریکا حالا، بیش از ۴۰ هزار گلوله در ماه تولید می‌کند. اما پنتاگون برای رسیدن به هدف تولید ۱۰۰ هزار گلوله در ماه،‌ به بیش از یک ماه زمان نیاز دارد. روند افزایش تولید طبق برنامه پیش می‌رود اما چند سال طول می‌کشد و نیازمند تاسیسات تسلیحاتی جدید، کارخانه‌های بزرگ‌تر و آمادگی کنگره برای تخصیص بودجه است.

اوکراین افت کمک‌های نظامی آمریکا را احساس می‌کند
این رسانه در ادامه گزارش خود آورده است: به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، این کشور تاثیر این کمبود در انبارهای تسلیحاتی آمریکا را احساس می‌کند. زلنسکی در یکی از نشست‌های گروه تماس دفاعی اوکراین در ماه گذشته در آلمان، به آمریکا و دیگر متحدان کی‌یف گفت که تحویل سامانه‌های دفاع هوایی وعده‌ داده شده بسیار کُند است و درباره افت «قابل‌توجه» کمک‌های حیاتی هشدار داد.

 مهمات اهدایی به ارتش اوکراین
کنگره آمریکا در آوریل گذشته، بودجه ۱۳.۴ میلیارد دلاری کمک‌های مالی اضافی را به اوکراین، به ویژه برای تامین تسلیحات و تجهیزات از انبارهای آمریکا تخصیص داد. اما مقامات رسمی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که وزارت دفاع آمریکا، به دلیل تامین متناظر این تسلیحات و مهمات بدون به خطر انداختن آمادگی ارتش آمریکا هنوز قادر به استفاده از آن نبوده است.

پنتاگون در آوریل و پس از تایید کمک‌های مالی اضافی به اوکراین از سوی کنگره، اعلام کرد که بسته‌ای از کمک‌های نظامی به ارزش یک میلیارد دلار را مستقیما از انبارهای آمریکا به اوکراین می‌فرستد.

اگرچه، از آن پس، ارزش هر یک از بسته‌های کمک‌های نظامی به اوکراین به طرز چشمگیری کاهش یافته و هیچ یک از آن‌ها فراتر از ۴۰۰ میلیون دلار نرفته و بیشتر در بازه ۱۲۵ میلیون تا ۲۵۰ میلیون دلار بوده است. پنتاگون در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به طور منظم، بسته‌های جدید کمک‌های نظامی به ارزشی بین ۶۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون دلار را معرفی می‌کرد که بیشترین آن ۲.۸۵ میلیارد دلار در ژانویه ۲۰۲۳ بود.

این مطلب می‌افزاید: یک مقام آمریکایی دیگر نیز اشاره کرد که دولت برای اولین بار در چهار ماه از سال، به دلیل تاخیر در تایید بودجه اضافی، قادر نبوده کمک‌های لازم را از انبارهای پنتاگون ارائه کند. این مقام آمریکایی همچنین گفت که آمریکا در تلاش است بیش از حد و یک‌باره به اوکراین تسلیحات ارسال نکند.

 رزمایش نظامیان اوکراینی در نزدیکی زاپوریژیا
نگرانی از اثر کمک‌های نظامی به اوکراین بر آمادگی ارتش آمریکا
این مقام آمریکایی افزود: برای این که با چه سرعتی تعداد تسلیحات را کاهش دهیم که تاثیری بر آمادگی نظامی نگذارد، محدودیت داریم که یکی از دلایل کُندی ارسال بسته‌های کمکی است.

به گفته او، یکی دیگر از محدودیت‌هایی که بر سر راه ارسال بسته‌های کمک‌های نظامی وجود دارد، سرعت فراگیری استفاده از این تسلیحات و مهمات و توزیع آن‌ها است.

این مقام آمریکایی بیان کرد: آمریکا هنوز در تلاش است که تقریبا، هر دو هفته، بسته‌های کمکی جدید اعلام کند که اوکراین نیز از آن حمایت می‌کند، چراکه آن‌ها معتقدند دریافت بسته‌های کمکی جدید، هر دو هفته یک‌بار، باعث روحیه گرفتن آن‌ها می‌شود.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در دیداری در ماه جاری در آلمان، وعده داد که کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه می‌یابد و یک بسته ۲۵۰ میلیون‌دلاری را نیز اعلام کرد. او در آلمان تایید کرد که آمریکا در تلاش است سرعت تولید تسلیحات و مهمات خود و ارائه آن‌ها به اوکراین را افزایش دهد.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. برخی از شهرها، به شهر اتباع تبدیل شده؛ «برخی بی‌علاقه نیستند اتباع را جایگزین نخبگان کنند»  

    2. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

    3. پرخاش با چشمان بسته!

    4. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

    5. وقاحت غربی!

    6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

    7. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

    8. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

    9.  سوغات مسافران بی‌فرهنگ برای جنگل‌های هیرکانی/ فقط آشغال!

    10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

    11. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    12. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

    13. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

    14. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

    15. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

    16. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

    17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد روسیه بگذارد/ پلیس باید به وظایف اصلی خود بپردازد

    18. زنگِ زور!

    19. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

    20. هنوز وقتش نرسیده؟!

    21. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

    22. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

    23. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

    24. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

    25. امام جمعه موقت تهران: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم  

    پربحث‌های اخیر

      آخرین عناوین