بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی۱۴۰۳ غفلت از جایگاه حاکمیتی آموزش وپرورش خطایی راهبردیست وتغییر بی ضابطه مدیران میانی هدر دادن سرمایه انسانیست

  4030701026

موسم گشایش مدارس در سرزمین فرهنگ و فرزانگی که همزمان با هفته دفاع مقدس و ایثارگری حماسه سازان عرصه جهاد و فداکاری است،بر عموم مدیران، فرهنگیان، اولیاء و دانش آموزان عزیز این آینده سازان کشور اسلامی تبریک و تهنیت باد. مهرماه فصل رویش دانایی و آغاز سفر در مسیر علم و دانش و تابش خورشید علم بر سرزمین دلهای پاک و مصفای نونهالان این سرزمین است.

سال تحصیلی  قبل با پایان دوره خدمت و سرافرازی دولت انقلابی و مردمی شهید خدمت، شهید رئیسی به اتمام رسیده و اقدامات بنیادی و ماندگاری به ویژه در آموزش و پرورش از جمله تهیه و تصویب نقشه راه اجرای سند تحول و دستورالعمل مدرسه در تراز سند، استقرار نظام رتبه بندی معلمان، افزایش پذیرش چشمگیر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به سرانجام رسید. کانون تربیت اسلامی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید و وزیر محترم آموزش و پرورش نکاتی چند را در این زمینه یادآوری می نماید:

  • از نکات مغفول در طول سالیان طولانی انقلاب، غفلت از جایگاه حاکمیتی نظام تعلیم و تربیت و کوچک انگاری آن بوده است که علیرغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب به عنوان یک خطای راهبردی همواره استمرار داشته است. انتظار بر این است که این غفلت به آگاهی تبدیل شده تا بتوان باردیگر تمدنی عظیم را از بازیابی جایگاه عظیم و واقعی تعلیم و تربیت در جهان شاهد باشیم.
  • توجه به مدرسه زمانی محقق می شود که سند تحول بنیادین با گامهای برداشته شده در سال های اخیر به جد مورد توجه قرار گرفته و شاخص های مدرسه تحول آفرین و صالح با انسان های موحد، ولایت مدار، حقیقت جو، ظلم ستیز در عمل به وقوع پیوندد و این باید نقطه هدف گذاری همه ارکان نظام و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت بویژه معلمان و مدیران باشد.
  • شتاب فراوان جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تا حصول اطمینان از حضور معلم با شاخص های استاندارد در مدارس باید استمرار داشته و در این مسیر توصیه می گردد با تمهیداتی ظرفیت سایر دانشگاه ها مانند دانشگاه پیام نور همچنان که در این زمنیه توافقاتی نیز حاصل گردیده بود ،در اختیارومدیریت دانشگاه فرهنگیان جهت تربیت دانشجو قرار گرفته تا نظام آموزشی از به کارگیری نیروی حق التدریس و خرید خدمت وسرباز معلم بی نیاز گردد.
  • بد منشی های رژیم صهیونیستی در غزه و سبعیت و درنده خویی این رژیم غاصب واخیرادر لبنان اندوهی عمیق بر جان و دل ملت های مسلمان بر جای گذاشته است، در این راستا وزارت آموزش و پرورش علاوه بر ابزارهای در اختیار مانند کتب درسی و مجلات باید با اقدامات عاجلانه ی دیگری به ویژه در آغاز سال تحصیلی به تبیین و توضیح این ستم گری پرداخته و بایدروحیه جهادی و ظلم ستیزی دانش آموزان در برابر استکبار و استعمار به ویژه این رژیم غاصب تقویت گردد.
  • ضمن توجه به عدالت آموزشی نابسامانی ومشکلات تفاوتها وتبعیض ها بایدبا اقداماتی عاجل وانقلابی مرتفع ومصوبات مربوط به تاثیر معدل با رفع ایرادات واشکالات آن استمرار یافته تا به تدریج سایه عدالت در نظام آموزشی به طور کامل در همه نقاط کشور گسترش یابد
  • با عنایت به رویکرد دولت مبنی بر وفاق ملی واعتماد نمایندگان مجلس تغییرمدیران میانی ، متخصص وارزشی با فشار های جانبی وغیر مسئولانه مغایر با اصل شایسته سالاری بوده وبه نوعی ازبین بردن فرصت وسرمایه ملی وانسانیست و امید است تمام اهتمام مسئولین بر جلب رضایت الهی وبهبود کیفیت آموزش معطوف گردد.

                                                             

                                                                                                                         والسلام

                                                                                                              سی ویکم شهریور ماه 1403

                                                                                                                   کانون تربیت اسلامی

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  3. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  4. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  5. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  6. کشوری که درس عبرت شد!

  7. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  8. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  9. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  10. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  12. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  13. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  15. عددسازی چرا؟ 

  16. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  17. هنوز وقتش نرسیده؟!

  18. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  19. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  20. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  21. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  22. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  23. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  24. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

  25. متولی و حرمت امامزاده!

آخرین عناوین