محسن رضایی: برای خون‌خواهی اسماعیل هنیه در کمین هستیم

  4030703116 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما را در جنگ تحریم کردند، اما خودمان صنایع نظامی‌مان را راه انداختیم، گفت: امروز ما به یک مکتب دفاعی و الگو‌های جدیدی از نبرد‌ها دسترسی پیدا کردیم و به کشور‌های دیگر همچون عراق، لبنان، فلسطین و یمن صادر کردیم؛ ما در آنجا نیستیم و نیروی انسانی نداریم، اما اندیشه، تفکر، نوع جنگ و مکتب دفاعی ما همانند اندیشه دفاع انقلاب صادر شده است.

محسن رضایی: برای خون‌خواهی اسماعیل هنیه در کمین هستیم

به گزارش میزان،‌ محسن رضایی در برنامه حماسه خوان که به مناسبت ایام هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش می‌شود، گفت: دفاع مقدس یک انقلاب دفاعی بود، زیرا برای اولین بار ایران توانست در این جنگ تحمیلی به سریال شکست‌های پی در پی تاریخی خود پایان دهد و برای اولین بار یک پیروزی بزرگ تاریخی را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: ما در این جنگ تحمیلی توانستیم یک ائتلاف بزرگ بین‌المللی از قدرت‌های بزرگ مثل آمریکا و شوروی تا ۲۵، ۲۶ کشور که متحد آن‌ها بودند را سرجای خود بنشانیم و سرزمین‌هایمان را از دست آن‌ها آزاد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از طرف دیگر ما در دفاع مقدس سرپای خود ایستادیم؛ تربیت افسران، درجه‌داران و فرماندهان را خودمان انجام می‌دادیم، نوع طراحی و انجام عملیات ما بدون استفاده از کارشناسان و مستشاران بین‌المللی بوده، در دفاع مقدس صنعت نظامی مان را متحول کردیم؛ خودمان مهمات و جنگ افزار می‌ساختیم در حالیکه در قبل از انقلاب، ایران متکی به واردات صنایع نظامی از کشور‌های مختلف جهان بود. ما را در جنگ تحریم کردند، اما ما خودمان صنایع نظامی‌مان را راه انداختیم؛ با این مجموعه از دستاوردها، امروز ما به یک مکتب دفاعی و الگو‌های جدیدی از نبرد‌ها دسترسی پیدا کردیم و به کشور‌های دیگر همچون عراق، لبنان، فلسطین و یمن صادر کردیم؛ ما در آنجا نیستیم و نیروی انسانی نداریم، اما اندیشه، تفکر، نوع جنگ ما و مکتب دفاعی ما همانند اندیشه دفاع انقلاب صادر شده است.

وی با طرح این سوال که امروز در دفاع و امنیت کجا ایستاده‌ایم و چه جایگاهی در دفاع و امنیت بین المللی داریم، بیان کرد: چه کسی فکر می‌کرد ما با قدرت، سربازان انگلیسی و آمریکایی را در خلیج فارس به دلیل تجاوز از مرز‌های بین المللی و دریایی دستگیر کنیم و آن‌ها با خواهش و التماس این‌ها را از ما بخواهند و ما بعد از چند روز نگهداری و آن هم با رفتار انسانی که با آن‌ها داشتیم و با عزت و اقتدار و با دادن هدایایی، پیش پدران و مادران خود برگرداندیم و از آن‌ها خواستیم پیام ما را به ملت آمریکا و انگلیس برسانند که دست از این تجاوزکاری‌ها علیه ملت ما بردارند، در کجای تاریخ ایران چنین قدرت‌نمایی وجود داشته است؟

رضایی ادامه داد: در جایی ایستاده‌ایم که برای اولین بار قدرت‌های بین‌المللی، ارتش، سپاه و نیرو‌های مسلح ما را به حساب می‌آورند و نگران این هستند که اگر بخواهند تجاوزی کنند پاسخ‌های قاطع خواهند گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: همین جا به برادران عزیزم در نیرو‌های مسلح عرض می‌کنم که ما نباید دچار غرور شویم و دشمن را دست کم بگیریم. دفاع مقدس به ما نشان داد که هر زمان دچار غرور چه فردی و چه گروهی شدیم دچار آسیب شدیم.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم از دستاورد‌های دفاع مقدس در حوزه‌های دیگر هم استفاده کنیم، گفت: ما چرا نباید از دستاورد‌های صنایع نظامی در خودروسازی استفاده کنیم. چرا نباید از درس‌هایی که در حوزه‌های دفاعی گرفتیم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هم استفاده کنیم؟ زندگی دانشگاه تجربی انسان هاست و از هر حوزه‌ای، دانایی می‌تواند به حوزه‌های دیگر منتقل شود.

رضایی افزود: بنابراین توصیه ما به جوانان این است که تاریخ دفاع مقدس را با دو دید مطالعه کنند؛ یکی از بعد دستاورد‌های نظامی و دیگری از بعد استفاده از درس‌های دفاع مقدس برای زندگی خودشان.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به عنوان مثال ما در دفاع مقدس مطمئن شدیم که اعتماد به نفس در سازندگی نیرو‌های ما و در تربیت ژنرال‌های بزرگ جوان می‌تواند موثر باشد، در شروع جنگ اکثر ژنرال‌های ما زیر ۳۰ سال داشتند؛ بنابراین یکی از مهمترین درس‌هایی که ما می‌توانیم از دفاع مقدس برای سایر حوزه‌ها بگیریم این است که خدای متعال در وجود هرکدام از جوانان ما گنج‌های فراوانی قرار داده که اگر اعتماد به نفس صورت بگیرد ما به این گنج‌ها دسترسی پیدا خواهیم کرد.

وی در مورد سوال‌هایی پیرامون جنگ که یکی از مهمترین آن‌ها این است که چرا جنگ شروع شد و آیا جنگ اجتناب ناپذیر بود و زمان دقیق آغاز جنگ چه زمانی بوده است، گفت: هر جنگی یک فرآیند سه مرحله‌ای را طی می‌کند؛ مرحله اول، خصومت است یعنی عبور از حالت مسالمت آمیز به حالت اختلاف و خصومت؛ معمولا خصومت در اثر رقابت، سوء تفاهم و یا احساس پیروزی و ضعف در طرف مقابل صورت می‌گیرد، اگر در این مرحله خصومت برطرف نشود و کشوری که مورد خصومت قرار گرفته نتواند به شرایط قبل از خصومت برگردد ممکن است این خصومت طولانی و کم‌کم وارد مرحله دوم یعنی منازعه شود.

رضایی ادامه داد: منازعه شدیدتر از خصومت است و معمولا در این مرحله مسئله پیچیده‌تر می‌شود، چون ممکن است طرفی که خصومت را شروع کرده به پیروزی امیدوار شده باشد، اگر منازعه برطرف نشود و طول بکشد تبدیل به عبور نیرو‌های مسلح از مرز‌های رسمی می‌شود و جنگ خود را نشان می‌دهد، بنابراین عبور از مرز‌ها نمایش جنگ و تابلو نهایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که حسن این مدل مفهومی چیست، گفت: این مدل مفهومی حسنش این است که من می‌خواهم مقایسه‌ای را با شرایط امروز کشورمان مان انجام دهم؛ ما الان دو چالش داریم که با صبر و حوصله آن‌ها را مدیریت می‌کنیم؛ یکی در رابطه با همسایه شمالی ما و در مساله دالان زنگزور و دیگری در رابطه با همسایه جنوبی ما در موضوع جزایر سه‌گانه است.

وی در مورد چالش با امارات اذعان داشت: در رابطه با کشور امارات همه می‌دانند و خود اماراتی‌ها هم می‌دانند که آن‌ها را کشور دوست و همسایه خود می‌دانیم اصلا سرمایه‌های مالی ایرانیان امارات را آبادان کرد و در تمام طول این مدت هم حتی کار‌های خلافی که آن‌ها کردند را ما تحمل کردیم؛ به عنوان مثال کنسولگری اسرائیل را در ابوظبی افتتاح کردند و ما تحمل کردیم خب دشمن ما نزدیک مرز ما شده و ما حق داشتیم برخورد کنیم، اما از این حق خود به خاطر همسایگی گذشتیم.

رضایی افزود: موضوع دوم این است که آمدند جزایر مصنوعی بسیاری را در خلیج فارس درست کردند که منجر به تخریب محیط زیست شده است، اما باز هم سکوت کردیم، اما چرا در هر کنفرانس و در هر جلسه اتحادیه اعراب که می‌شود یک مرتبه بحث جزایر سه‌گانه را طرح می‌کنند و مرتب بر این طبل می‌کوبند یا رئیس جمهور چین را می‌برند آنجا امضا می‌گیرند، روسیه را می‌برند یک امضا می‌گیرند، اعضای شورای امنیت را می‌برند‌ یک امضا می‌گیرند. همه این‌ها را تحمل می‌کنیم و مرتب هم می‌گوییم که این کار‌ها را نکنید، اما تجربه دفاع مقدس به ما می‌گوید که نباید از این مسائل ساده بگذریم، باید بنشینیم فکر کنیم، دیپلماسی ما فعال‌تر شود. از خود کشور امارات می‌خواهیم که این کار‌ها را نکنند و برادری بهتر از خصومت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با موضوع دالان زنگزو هم گفت: خب ما الان داریم جاده می‌کشیم، اتوبان خیلی خوبی می‌کشیم که آذربایجان را به نخجوان وصل می‌کند؛ تعهدمان بوده، صحبت کردیم، قرارداد دادیم و با تمام سرعت قرارگاه سازندگی سپاه دارد این کار را انجام می‌دهد، خب چرا یک عده بیرون از ایران و آذربایجان مرتب اختلاف افکنی می‌کنند. این‌ها می‌خواهند خصومت، منازعه و درگیری درست کنند، ولی به فضل پرودگار متعال ما تلاش خواهیم کرد جلوی تبدیل این مخاصمات به منازعات را بگیریم. البته تجربه ما تا کنون نشان داده که همیشه بی‌طرفی و خنثی بودن از جنگ جلوگیری نمی‌کند، این استراتژی در شرایط خاصی می‌تواند موثر باشد، ولی در خیلی از شرایط دیگر این استراتژی غلط است.

سردار رضایی خاطر نشان کرد: بعضی وقت‌ها لازم است که ما نرمش قهرمانانه داشته باشیم که این هم خود یک استراتژی است کما اینکه در رابطه با مسئله هسته‌ای رهبر بزرگوار انقلاب حکیمانه دستور دادند که در اینجا ما باید نرمش قهرمانانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یک جا بالعکس به کنسولگری ما در سوریه حمله می‌شود و بلافاصله و با تمام قدرت ما باید مقابله کنیم که جنگ نشود، چون نتانیاهو دنبال این بود که بین ما و آمریکا یک جنگ انجام شود. ما با قدرت جلوی جنگ را گرفتیم.

برای خون‌خواهی اسماعیل هنیه در کمین هستیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعضی وقت‌ها ما باید در کمین باشیم؛ مثلا برای خون‌خواهی مهمان عزیزمان الان در کمین هستیم، بنابراین برای پرهیز از جنگ استراتژی‌های مختلفی وجود دارد، ما از درون جنگ به این نتیجه رسیدیم و تجربه جنگ به یاد داد که متناسب با هر پدیده‌ای باید استراتژی متناسب با آن را پیش بگیریم، یک زمان آمریکا است، یک زمان اسرائیل و یک زمان حزب بعث است، رهبران، فرماندهان و توانمندی‌های این نوع مخاصمات فرق می‌کنند، متناسب با هر کشوری به نتیجه رسیدیم که بایستی بتوانیم استراتژی متناسب را به کار بگیریم تا از ایجاد جنگ جلوگیری کنیم.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. کشوری که درس عبرت شد!

  2. متولی و حرمت امامزاده!

  3. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  6. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  7. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  8. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  9. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  10. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  11. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  12. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  13. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  14. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  15. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  16. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  17. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  18. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  19. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  20. حزب الله از نفس نمی افتد

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  22. رویابینی در سیاست خارجی !

  23. عددسازی چرا؟ 

  24. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  25. هنوز وقتش نرسیده؟!

پربحث‌های هفته

  1. متولی و حرمت امامزاده!

  2. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  4. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  5. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  6. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  8. رویابینی در سیاست خارجی !

  9. عددسازی چرا؟ 

  10. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  11. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  12. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  13. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

  14. جنگ برده را نبازیم

  15. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

  16. هشدار محسن رضایی درباره تبعات گسترش ترورهای صنعتی برای آمریکا و اروپا

  17. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

  18. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

  19. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

  20. قمپوزسيون!

  21. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

  22. تذکر دو نماینده مجلس در مورد «حادثه تروریستی لبنان»: تجهیزات«موتورولا» را وارد نکنید

  23. استاندار جوان و اهل تسنن کردستان را بشناسید

  24. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

  25. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

آخرین عناوین