ملونی: اسرائیل به قوانین بین‌الملل احترام بگذارد

  4030704073

نخست وزیر ایتالیا در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، دولت رم در دفاع از اصول و ارزش‌هایی که اساس منشور سازمان ملل متحد هستند، «قصد عقب‌نشینی ندارد.» وی هم‌چنین بر اجرای آتش‌بس در غزه و لبنان تاکید کرد.

ملونی: اسرائیل به قوانین بین‌الملل احترام بگذارد

به گزارش ایسنا، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در سخنرانی در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به «بحران بسیار جدی در خاورمیانه» اشاره کرد؛ جایی که «جنگ چندین ماهه غزه به لبنان نیز کشیده شده است.»

وی با اشاره به «توافق‌های ابراهیم که نشان دهنده احتمال همزیستی در خاورمیانه و همکاری بر اساس شناخت متقابل است»، گفت: اگر این چشم‌اندازی است که همه ما باید روی آن کار کنیم پس امروز ضروری است که بدون فوت وقت بیشتر به آتش‌بس در غزه و آزادی فوری اسرای اسرائیلی دست یابیم؛ دیگر نمی‌توانیم شاهد تراژدی‌هایی مانند این روزها باشیم. در جنوب و شرق لبنان، غیرنظامیان بی دفاع، از جمله بسیاری از کودکان، درگیر هستند.

نخست وزیر ایتالیا مدعی شد رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود را دارد «اما از آن می‌خواهیم تا به قوانین بین‌الملل احترام گذاشته و از جمعیت غیرنظامی حفاظت کند.»

وی همچنین گفت که مردم فلسطین هم حق دارند کشور خودشان را داشته باشند.

نخست وزیر ایتالیا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصول و ارزش‌هایی که اساس منشور سازمان ملل متحد هستند، گفت: «اینها اصول و ارزش‌هایی هستند که تضمینی برای همه به ویژه برای ملت‌هایی محسوب می‌شوند که ابزارهای کمتری برای دفاع از خود دارند.»

به نقل از پایگاه خبری agenzianova، وی ادامه داد: «مثل همیشه، قانون باید برای همه یکسان باشد، زیرا این مساله بیش از هر چیز در خدمت دفاع از ضعیف‌ترین‌ها است. دورانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، بسیار پیچیده است و ماهیت مشترک چالش‌های زمانه، ما را ملزم می‌کند که به شیوه‌ای کاملا جدید فکر کنیم.»

نخست وزیر ایتالیا افزود: «سیستم‌های سیاسی دموکراتیک با تهدیدهای بی‌سابقه‌ای مواجه هستند، پراکندگی ژئواکونومیک با پیامدهایی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که همه ما به ویژه آسیب پذیرترین ملت‌ها باید با آن روبرو شویم. استفاده ابزاری از باورهای دینی به عامل آزار و شکنجه تبدیل شده است. میلیون‌ها نفر در جهان هستند که به دلیل اعتقاداتشان رنج می‌برند و مسیحیان اولین قربانیان هستند.»

نخست وزیر ایتالیا در ادامه صحبت‌های خود گفت: « ایتالیا متقاعد شده است که هر گونه تجدید نظر در ساختار عملکرد سازمان ملل متحد، با شروع اصلاحات از شورای امنیت نمی‌تواند اصول برابری، دموکراسی و نمایندگی را نادیده بگیرد. ایجاد سلسله مراتب جدید، با کرسی‌های دائمی جدید، اشتباه است. ما بدون هیچ گونه تعصبی آماده بحث درباره اصلاحات هستیم، اما اصلاحاتی می‌خواهیم که در خدمت بهتر حضور همه باشد، نه فقط برای برخی از کشورها بهتر باشد.»

ملونی بر کمک به معماری روابط بین‌الملل ارائه شده توسط گروه ۷ که ایتالیا ریاست آن را در سال جاری بر عهده دارد تاکید کرد و گفت: «گروه ۷ یک نهاد بسته نیست که بخواهد از خود در برابر کسی دفاع کند، بلکه پیشنهادی است از ارزش‌های باز به روی جهان. چالش، تغییر پارادایم قاطع در روابط بین کشورها و عملکرد نهادهای چندجانبه با هدف ایجاد یک مدل کاملا جدید از همکاری است.»

وی ادامه داد: «مدل جدیدی از روابط بین‌المللی حاکم و کاربردی باید بر اساس اصول احترام متقابل، به اشترات گذاری و روابط ملموس باشد.»

ملونی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از بزرگترین و فوری‌ترین چالش‌ها برای سیستم بین‌المللی مبتنی بر قوانین، «تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته است»، گفت: «این به معنای برقراری ارتباط با دیگران به صورت یکسان، بازیابی توانایی گوش دادن به منظور درک دلایل دیگران است که اساس اعتماد متقابل است. جنگ اوکراین اثرات بی‌ثبات‌کننده‌ای بسیار فراتر از مرزهایی دارد که در آن در حال وقوع است و مانند یک دومینو به شعله‌ور شدن یا انفجار دیگر کانون‌های بحران کمک می‌کند.»

نخست وزیر ایتالیا همچنین هشدار داد، جامعه بین‌المللی نمی‌تواند «در مقابل حق اوکراین برای دفاع از مرزها، حاکمیت و آزادی خود به روشی دیگر فکر کند.»
ملونی بخشی دیگر از سخنرانی خود را به جنوب جهانی و آفریقا که «ایتالیا آن را در مرکز توجه و دستور کار گروه ۷ قرار داده»، اختصاص داد و گفت: «مشکلات جنوب جهانی نیز مشکلات شمال جهانی است و بالعکس. دیگر بلوک‌های همگنی وجود ندارد و وابستگی متقابل سرنوشت ما، یک واقعیت است. به همین دلیل ما فراخوانده شده‌ایم که خارج از چارچوبی که در گذشته می‌شناختیم، فکر کنیم. در رابطه با آفریقا، ایتالیا نقطه عطفی در روابط خود با این قاره ایجاد کرده است. ما در سطح دوجانبه، برنامه سرمایه گذاری خود را برای آفریقا با پروژه‌های آزمایشی در ۹ کشور این قاره عملیاتی کردیم.»

وی همچنین با یادآوری ساخت ابزارهای مالی جدید با بانک توسعه آفریقا و بانک جهانی به منظور امکان ورود منابع دولتی و خصوصی، گفت، ایجاد مشارکت‌های استراتژیک با هر یک از این کشورها ضرورت دارد.

نخست وزیر ایتالیا همچنین افزود: «ما راه حل‌های نوآورانه‌ای مانند ابتکار امنیت غذایی آپولیا، برای تقویت تولید کشاورزی و امنیت غذایی، یا انرژی برای رشد در آفریقا و برای حمایت از تولید و توزیع انرژی پاک متصور شده‌ایم. تصمیم گرفته‌ایم از پروژه‌های استراتژیک برای آفریقا حمایت کنیم. همه این کارها بدون توقف مشارکت و تعامل انجام شده است.»

مساله دیگری که وی به آن اشاره کرد، مهاجرت بود و افزود: «چالشی است که جامعه بین‌الملل به ویژه ایتالیا با آن روبروست و هزاران نفر به صورت غیرقانونی در سفرهایی پر از خطر می‌خواهند وارد اروپا شوند. ایتالیا این حق را که مردم مهاجرت می‌کنند، نفی نمی‌کند. از سازمان ملل می‌خواهیم تا با سازمان‌های مجرم مسئول قاچاق انسان مقابله کند.»

وی همچنین به «بحران سیاسی جدی در ونزوئلا» که در پی انتخابات ۲۸ ژوئیه در این کشور رخ داد، اشاره کرد و مدعی شد، جامعه بین‌الملل باید به این مساله رسیدگی کند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. رویابینی در سیاست خارجی !

  3. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  4. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  5. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

  6. ظریف: ایران حق دارد ترور شهید هنیه را تلافی کند/ دولت ترامپ با خروج از برجام اشتباه محاسباتی کرد

  7. تخت‌روانچی: در گفت وگو با مورا بر رفع تحریم و هسته‌ای تمرکز داشتیم

  8. روزنامه جوان: بپذیرید ظریف سیاستمدار خوبی نیست

  9. شهرداری: نه تابلویی گم و نه دزدیده شده است

  10. پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل: مردم جهان در یک سال گذشته ماهیت رژیم اسرائیل را دیدند

  11. خبر مهم قالیباف درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

  12. تراژدی در طبس/ همه کارگران محبوس در معدن فوت شدند/ خروج اجساد تا امشب

  13. اتهام‌زنی‌ رئیس شورای اروپا به ایران پس از دیدار با پزشکیان!

  14. دیپلماسی التماسی یکطرفه با اروپا چه آورده‌ای جز خسارت داشت؟!

  15. انتقادات تند و تیز به دیالوگ‌های حامد بهداد و سحر دولتشاهی/ این فقط یک فیلم آب‌دوغ‌خیاری و دلقک‌بازی است!

  16. بازگشت به عقب در دولت پزشکیان؟

  17. مرگ ۲ زن پس از خرید مشروب الکلی از سوپرمارکت

  18. قالیباف: هیچ مسئولی حق ندارد حادثه معدن را اقتضای کار بداند

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. کشوری که درس عبرت شد!

  3. متولی و حرمت امامزاده!

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  6. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  7. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  8. رویابینی در سیاست خارجی !

  9. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  10. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  13. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  16. حزب الله از نفس نمی افتد

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  18. عددسازی چرا؟ 

  19. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  20. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  21. هنوز وقتش نرسیده؟!

  22. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  23. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  24. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  25. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

پربحث‌های اخیر

آخرین عناوین