پسکوف: تغییر در دکترین هسته‌ای روسیه پیامی برای کشورهای غیردوست است  

  4030705058

سخنگوی کرملین گفت تغییرات اخیر اعلام‌شده در دکترین هسته‌ای روسیه را باید سیگنالی برای «کشورهای غیردوست» تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت تغییرات اخیر اعلام‌شده در دکترین هسته‌ای روسیه توسط «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور را باید سیگنالی برای «کشورهای غیردوست» تلقی کرد.

وی افزود: «این باید یک سیگنال مشخص برای کشورهای غیردوست تلقی شود. هم‌چنین اصلاحات در این سند تدوین شده است و تصمیمی در مورد انتشار آن بعدا اتخاذ خواهد شد. لازم به ذکر است که دکترین هسته‌ای به‌روز شده روسیه، سیگنال هشدار دهنده‌ای به غرب در مورد عواقب یک حمله، نه لزوما از طریق ابزار هسته‌ای، ارسال می‌کند.»

پسکوف درخصوص مسئله هسته‌ای خاطر نشان کرد: «در واقع تمام جهان به خوبی می‌دانند و مردم عاقل جهان به خوبی نسبت به پتانسیل هسته‌ای ما و نقش بازدارنده آن آگاه هستند. البته بازدارندگی هسته‌ای با در نظر گرفتن آن دسته از عوامل تنش‌آمیزی که در امتداد مرزهای ما در حال وقوع هستند، تنظیم می‌شود.»

رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و با اشاره به روزرسانی چارچوب سیاست‌های بازدارندگی هسته‌ای عنوان کرد که پیشنهاداتی انجام گرفته تا هرگونه ستیزه‌جویی کشورهای غیرهسته‌ای با کمک یک کشور هسته‌ای، حمله‌ای مشترک علیه روسیه تلقی شود.

وی گفت روسیه ممکن است استفاده از تسلیحات هسته‌ای را به محض دریافت اطلاعات موثق از انجام حملات هوافضا ازجمله از طریق موشک و پهپاد و عبور از مرز روسیه در نظر بگیرد.

دخالت کشورهای بزرگ در خرابکاری نورداستریم مطرح است
پسکوف با اشاره به انفجار در خط لوله‌های انتقال گاز روسیه به اروپا نیز گفت سرویس‌های ویژه این کشور می‌دانند که انفجار خط لوله گاز نورد استریم نمی‌توانست توسط گروه کوچکی انجام شده باشد، بلکه دخالت «کشورهای بزرگ» در این خرابکاری مطرح است.

پسکوف در واکنش به نتایج تحقیقات این انفجار بیان کرد: «می‌دانید که سرویس‌های ویژه ما اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد بعید است چنین اقدام خرابکارانه و تروریستی علیه زیرساخت‌های حیاتی توسط گروه کوچکی از افراد با استفاده از بودجه خصوصی انجام شده باشد.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین افزود: «ما درباره دخالت دولت‌های بزرگ در سازماندهی و انجام این اقدام خرابکارانه گفت‌وگو می‌کنیم.»

هماهنگی پوتین درخصوص فرمت اوپک پلاس
سخنگوی کرملین گفت پوتین درباره هماهنگی کشورها در قالب اوپک پلاس با «تئودورو اوبیانگ نگوما امباسوگو» رئیس‌جمهور گینه استوایی گفت‌وگو خواهد کرد.

پسکوف در این رابطه افزود: «ما از پتانسیل روابط دوجانبه به‌خصوص در حوزه تجاری و اقتصادی با گینه استوایی به دور هستیم. در عین حال، چشم‌اندازهای بسیار خوبی در زمینه همکاری‌های بشردوستانه و البته هماهنگی بسیار بالایی با این کشور در قالب اوپک پلاس وجود دارد. هم‌چنین موضوعات زیادی برای بحث وجود دارد و این مذاکرات امروز انجام خواهد شد.»

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

      2. کشوری که درس عبرت شد!

      3. متولی و حرمت امامزاده!

      4. شمارش معکوس آغاز شد!

      5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

      6. رویابینی در سیاست خارجی !

      7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

      8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

      9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

      10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

      11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

      12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

      13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

      14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

      15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

      16. حزب الله از نفس نمی افتد

      17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

      18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

      19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

      20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

      21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

      22. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

      23. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

      24. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

      25. چه کسانی پزشکیان را در سفرِ نیویورک همراهی می‌کنند؟

      آخرین عناوین