شورای راهبردی وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل شد

  4030714004

شورای راهبردی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با حکم صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی تشکیل شد

شورای راهبردی وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل شد

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بهشتی (عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و از نخستین رؤسای سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری)، مسعود سلطانی‌فر (رئیس سازمان سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ و وزیر ورزش دولت دوم حسن روحانی)، جلیل گلشن (باستان‌شناس، رئیس اسبق پژوهشگاه میراث فرهنگی و مدیرکل باستان‌شناسی سازمان وقت میراث فرهنگی)، غلامرضا ظریفیان (استاد تاریخ و معاون وزیر علوم دولت سیدمحمد خاتمی)، پویا محمودیان (معاون پیشین صنایع دستی)، جمشید حمزه‌زاده (رئیس جامعه هتلداران و دبیر ستاد سفر در دولت محمود احمدی‌نژاد)، عبدالمجید شریف‌زاده (رئیس سابق پژوهشکده هنرهای سنتی)، علیرضا تابش (مشاور قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی)، امین عارف‌نیا (مشاور وزیر کنونی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)، یونس شکرخواه (بنیانگذار سایبر ژورنالیسم و از متخصصان و مترجمان دانش ارتباطات)، یدالله طاهرنژاد (از رؤسای سازمان سابق صنایع دستی)، زهره بزرگمهری (دکترای مرمت بناهای تاریخی و مدیرکل اسبق دفتر فنی حفظ و احیا سازمان وقت میراث فرهنگی، چهره ماندگار میراث فرهنگی و دارنده نشان درجه یک هنری)، پیروز حناچی (دکتری معماری، چهل و ششمین شهردار تهران از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی)، محمدحسن طالبیان (معاون پیشین میراث فرهنگی و عضو هیأت ثبت پرونده‌های میراث جهانی ایران)، محمدحسین ایمانی خوشخو (عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و رییس پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی) و علی دارابی (معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوره ضرغامی و صالحی امیری) از جمله حاضران در نخستین نشست شورای راهبردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بودند.

بعضی از این افراد در کمیته انتخاب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت چهاردهم نیز عضویت داشتند و بعضی هم از گزینه‌های پیشنهادشده برای معاونت‌های این وزارتخانه هستند.

سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انگیزه تشکیل این شورا را پایانی برای فردگرایی و ایجاد گفتمان‌سازی جدید و نگاه نو عنوان کرد و گفت: ما نیازمند گفتمان‌سازی جدید هستیم. در درجه اول باید بدانیم گفتمان‌ چیست و برای آن برنامه داشته باشیم. امیدوارم شورای راهبردی وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی که اولین جلسه آن را برگزار می‌کنیم، بتواند به ایجاد گفتمان‌سازی جدید کمک کند.

او همچنین اظهار کرد: در جلسات این شورا قصد داریم موضوعات مختلف را بررسی کنیم. به اعتقاد من دوران فردگرایی به پایان رسیده و مدیریت عقلانی مبتنی بر خرد جمعی مبنای راهبردها و تصمیمات خواهد بود.

صالحی امیری ادامه داد: توسعه و پیشرفت با بهرمندی حداکثری از تفکر اندیشه‌ورز و خردگرا امکان‌پذیر است. ما نیازمند تغییر نگاه و تغییر ریل مدیریتی هستیم تا به درک مشترک مفهوم برسیم. در این میان یکی از مهمترین کاربردهای این شورا، خلق ایده‌های نو برای تحول در ساختار و عملکرد سیستم است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در برنامه هفتم اهدافی برای هر سه حوزه ماموریتی این وزارتخانه تصویب شده است که باید عملیاتی شود، اظهار کرد: یکی از مسائل این است که ساختار موجود نمی‌تواند ماموریت‌ها و اهداف وزرات را پوشش دهد. برای همین لایحه شرح‌ وظایف این وزارتخانه در مجلس در حال تصویب است و باید درباره این لایحه باهم همفکری و گفت‌وگو کنیم. به طور مثال باید ببینیم نسبت این وزارتخانه با پژوهشگاه چیست؟ باید یک ساختار مطلوب تهیه کنیم و آن را به دولت ارائه دهیم.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. هم «هو» شد، هم منزوی!

  2. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  3. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  4. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  5. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  6. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  7. یک پیشنهاد مساله ساز !

  8. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  9. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  10. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  11. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  12. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  13. خوابی که تعبیر نشد

  14. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  15. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  16. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  17. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  18. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  19. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  20. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

  21. در رثای شجاعت

  22. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

  23. ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران

  24. پاسخ مهم معاون سپاه به انتقادها درباره تعلل در انتقام از اسرئیل

  25. محسن رضایی: سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند

آخرین عناوین