تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف آجیل

گزارش بازرگانی، 346360،   4030714010

چه چیزهایی سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد؟ طبق تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد که در بین تمامی پیشنهاداتی که برای بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن وجود دارند، مجموعه‌ی همیشه موفق آجیل‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر در جستجوی این هستید که یک معجون تقویت سیستم ایمنی برای خودتان بسازید، ما در اینجا می‌خواهیم بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید گزینه‌های این لیست را در بهترین کیفیت از فروشگاه آجیلچی مشهد سفارش دهید. 

برای سیستم ایمنی بدن چی بخوریم؟ 

به‌دنبال یک ماده‌ی ارگانیک هستید که علاوه بر طعم خوش و مصرف آسان، باعث افزایش ایمنی بدن شود؟ انواع آجیل و مغزهای چرب را انتخاب کنید. خوبی آجیل به این است که هر کسی با هر نوع رژیمی غذایی که دارد از رژیم کتو گرفته تا وگان‌ها، می‌توانند از آن استفاده کنند. 

تقویت سیستم ایمنی بدن با آجیل: 1. بادام درختی 

به عنوان اولین گزینه‌ی لیست بهترین آجیل ها برای تقویت سیستم ایمنی، منتخب پزشکان تغذیه بادام درختی است. بادام سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E است. 

وقتی نوبت به پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی می‌رسد، حاضر هستید که هر چیزی که  شده مصرف کنید تا از شر بدن درد و تب آسوده شوید. 

مصرف بادام درختی بخاطر ویتامین E به همراه کمی ویتامین C مثل انواع مرکبات شیرین یا شیر بادام گرم شما را سرحال می‌آورد. استفاده از بادام درختی با ترکیبات آنتی اکسیدان قوی که دارد، کلیدی برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم است.

بهترین آجیل تقویت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان: 2. بادام برزیلی 

یکی از آجیل‌های کمتر شناخته شده در ایران، آجیل برزیلی است. بادام برزیلی با طعم طبیعی و خامه‌ای و خواص بی‌نظیرش خیلی زود توانست مثل سایر اعضای آجیل، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

آجیل برزیلی یا بادام برزیلی یکی از مفیدترین آجیل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی است. سلنیوم موجود در آجیل برزیلی به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظ عمل می‌کند.

سلنویم در جلوگیری از عفونت و بهبود زخم‌ها بسیار تأثیرگذار است. آجیل برزیلی حاوی ویتامین E و پلی فنول های الاژیک و اسید گالیک است، بنابراین می‌توانند مکانیسم‌های دفاعی بدن را تقویت کنند.

بهترین آجیل برای سیستم ایمنی: 3. بادام هندی 

بادام هندی یا کاشو، آجیلی خوشمزه و مقوی از برزیل است. بادام هندی با خاصیت عالی در بهبود عملکرد گوارش، با سرعت بخشیدن به متابولیسم و هضم آسان، می‌تواند انرژی از دست رفته‌ی بدن را تأمین کند.

 

آنتی اکسیدان‌های فراوان موجود در بادام هندی، از جمله پلی فنول‌ها و کاروتنوئیدها، به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو، که می‌تواند سیستم ایمنی را تضعیف کند، کمک می‌کند. همچنین، بادام هندی با رفع علائم سوءهاضمه بیماری را سریع‌تر از بدن خارج می‌کند. 

مفیدترین آجیل برای قوی‌تر کردن سیستم ایمنی: 4. فندق 

از قدیم الایام از فندق برای سم‌زدایی و پاکسازی کبد استفاد می‎‌شد. فندق به شدت آرام بخش و موجب کاهش استرس است. 

این مغز کوچک، علاوه بر مواردی که یاد شد، برای بالا بردن قدرت سیستم ایمنی هم توانایی خوبی دارد. چون فندق سرشار از ویتامین E است. 

ترکیبات موجود در فندق با آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند به کاهش آسیب‌های اکسیداتیو و التهابات کمک می‌کنند و موجب می‌شود که علائم بیماری و ناتوانی سریع‌تر از جسم انسان خارج شود.  

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 5. گردو 

فواید منحصر‌به‌فرد گردو بیشتر مربوط به مقادیر بالای امگا 3 است. ترکیبات گردو همانند سایر اعضای خانواده‌ی آجیل‌ها و خشکبار، خواص ضد التهابی دارد.  

اسیدهای چرب امگا 3 سلول‌های ایمنی را فعال می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که امگا 3 تأثیر فراوانی روی حمایت گلبول‌های سفید دارد. برای تأمین امگا 3 بدن می‌توانید گردو را در وعده‌ی صبحانه یا سایر میان‌وعده‌های خود و کودکانتان جای دهید. 

بهترین آجیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن: 6. پسته 

خواص پسته برای سلامتی بدن مخصوصا به عنوان آجیل خونساز بسیار معروف است. پسته یک میوه‌ی مغذی است که می‌تواند علاوه بر تأمین انرژی در حفظ سلامتی و زیبایی از جمله، بهبود سلامت قلب و عروق، سیستم عصبی بدن، در کاهش وزن و همینطور تقویت سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار باشد.

مصرف روزانه‌ی پسته، با وجود ویتامین‌های A، E  با خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی که دارند، به عنوان یک داروی ارگانیک برای تقویت سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

از طرفی دیگر وجود آرژنین و ویتامین b6 موجود در پسته، حمایت از سلول‌های سیستم ایمنی با قدرت بالایی انجام می‌شود. 

بهترین آجیل تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی: 7. تخمه کدو 

برای اینکه خودتان را در برابر حملات ویروس‌ها، میکروب‌ها و عفونت‌ها محافظت کنید، مصرف تخمه کدو به عنوان یک مغز چرب مغذی توصیه می‌شود. 

اگر اهل تنقلات سالم نیستید، شاید تخمه کدو بتواند نظر شما را به خود جلب کند. تخمه کدو بو داده و طعم‌دار شده حتما می‌تواند جای تنقلات ناسالم شما را بگیرد. 

وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E، اسیدهای آمینه تریپتوفات، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین A و پتاسیم در کنار یکدیگر علاوه بر ایجاد حس سیری، سیستم ایمنی شما را هم برای مبارزه با عوامل خارجی مجهز می‌کند. 

منبع: وبلاگ سایت آجیل چی 

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. هم «هو» شد، هم منزوی!

  2. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  3. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  4. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  5. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  6. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  7. یک پیشنهاد مساله ساز !

  8. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  9. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  10. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  11. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  12. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  13. خوابی که تعبیر نشد

  14. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  15. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  16. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  17. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  18. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  19. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  20. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

  21. در رثای شجاعت

  22. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

  23. ادعای آکسیوس درباره طرح تل‌آویو برای پاسخ به عملیات ایران

  24. پاسخ مهم معاون سپاه به انتقادها درباره تعلل در انتقام از اسرئیل

  25. محسن رضایی: سوریه، عراق و ایران هرچه زودتر تصمیم بگیرند

آخرین عناوین