فردی که با نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی درخواست واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را داشت دستگیر شد

  4030714058 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برخورد قاطعانه با افرادی که باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شوند در دستورکار قوه قضاییه قرار گرفته است، گفت: وجود افراد شیاد که به نام مسئولان و افراد صاحب منصب و با عناوین جعلی از جمله استاد، وکیل و قاضی بازنشسته نسبت به کلاهبرداری و اخاذی از مردم اقدام می‌کنند، اثر مخربی هم بر بخشی از جامعه می‌گذارد و باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

فردی که با نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی درخواست واریز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را داشت دستگیر شد

به گزارش ایرنا، اصغر جهانگیر روز شنبه در نشست خبری ویژه ضمن تسلیت شهادت شهید والامقام سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: بی‌شک اگر امروز سید عزیز در ظاهر از این دنیای فانی به منزلگاه ابدی شتافته است، اما می‌دانیم که روح بلند آن سید جلیل القدر ارزش‌های جدیدی خواهد آفرید و با ایجاد روح وحدت و بیداری حاکمان دولت اسلامی به‌زودی در کشورهای اسلامی شاهد رویش ده‌ها قهرمان مبارز همچون سید حسن نصرالله خواهیم بود تا برای همیشه غده سرطانی منطقه نابود شود.

وی ادامه داد: همچنین از دلیرمندان نیروهای مسلح به‌ویژه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی همچنین وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح تشکر و قدردانی ملت را اعلام می‌کنیم.

جهانگیر گفت: امروز نیروهای مسلح و فرزندان امام راحل ره و رهبر فرزانه انقلاب در هر زمان که لازم است سیلی سختی به فرمایش رهبر معظم انقلاب نه با تاخیر و نه با تعجیل به دشمن می‌زنند و باید دستان و بازوان آنها را ببوسیم و بر این بوسه افتخار کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: فرزندان امام و رهبر انقلاب با هر تجاوزی به کشور و منافع ملی برخورد خواهند کرد و دشمن را از این اقدامات پشیمان می‌کند.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری شکوهمند نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب و استقبال اقشار مختلف جامعه گفت: امروز قدرت و امنیت ایران در سایه حمایت اقشار مختلف از جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و پاسداری از ارزش‌ها است و حفظ اخلاق و انسانیت اقتضا دارد که همگان امروز به ندای وحدت‌بخش گوش فرا دهند و اجازه ندهند که دشمن مجالی پیدا کند.

جهانگیر در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی قرار داریم، گفت: دقیقا یک سال قبل دفاع مشروع ملت فلسطین صورت گرفت و پس از آن شاهد هستیم که ساعت به ساعت از عمر رژیم صهیونیستی کاسته شده و طلیعه پیروزی نزدیک است و اگرچه اقدامات و جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در این مدت در غزه ادامه داشته است اما باید بدانیم که برای رسیدن به اهداف بلند باید هزینه پرداخت کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد نابودی کامل رژیم غاصب اسرائیل این غده سرطانی در منطقه باشیم.

معاون رئیس قوه قضاییه در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: این هفته را خدمت یکایک دلیرمردان عرصه انتظامی کشور تبریک عرض می‌کنیم؛ بی شک اگر جانفشانی‌ها و حماسه آفرینی‌های جان برکفان انتظامی در سراسر کشور چه در حریم مرزها و چه در داخل کشور برای آرامش و امنیت مردم نبود، امروز شاهد این امنیت پایدار نبودیم.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی همواره تلاش می‌کند با کمک نیروهای خود امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان آورند.

در ادامه، جهانگیر با اشاره به موضوع این نشست خبری ویژه مبنی بر برخورد با شیادانی که با سوءاستفاده از نام مسئولان از مردم اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند، اظهار داشت: دستگاه قضایی مبارزه دائمی با فساد را از گذشته شروع کرده بود و در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه با ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با رویکرد جدیدی دنبال شد.

وی ادامه داد: این افراد به نام مسئولان و با استفاده از نام و شهرت برخی افراد و با اتخاذ عناوین جعلی مانند استاد و وکیل و قاضی نسبت به شیادی از مردم اقدام می کنند.

جهانگیر اضافه کرد: این اقدامات اثر مخربی بر بخشی از جامعه می گذارد و منجر به سلب اعتماد مردم می‌شود؛ از اینرو این موضوع مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند و به همین دلیل برخورد با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: برخی از مواردی که در ماه های اخیر در دستگاه قضایی پیگیری‌و شناسایی شده را در این جلسه آسیب شناسی می‌کنیم.

درخواست ۱۰۰ همت واریز به حساب شخصی با نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی

جهانگیر در تشریح یکی از پرونده‌ها در استان فارس، افزود: فردی که در امور اقتصادی فعالیت می کرده با نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی، درخواست واریز صد هزار میلیارد تومان به حساب شخصی خود را داشته که البته این فرد ناکام مانده و شناسایی و دستگیر شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: پرونده این فرد در حال رسیدگی است. او خود را به نهادهای امنیتی منتسب کرده و مدعی بوده که از سوی رئیس قوه قضاییه مسئول است که با تلاش شبانه روزی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه دستگیر شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که اثرات بدی در جامعه اسلامی به همراه داشته وجود افراد شیادی است که به نام مسئولان و افراد صاحب منصب و با استفاده از نام و شهرت برخی از افراد با اتخاذ عناوین جعلی از جمله استاد، وکیل و قاضی بازنشسته نسبت به کلاهبرداری و اخاذی از مردم اقدام می‌کنند و با دادن وعده‌های پوچ علاوه بر اینکه موجب بردن مال مردم می‌شوند، اثر مخربی هم بر بخشی از جامعه می‌گذارند و باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شوند.

جهانگیر اظهار داشت: سلب اعتماد مردم از بخش‌های مختلف حاکمیتی اعم از دولتی، قضایی، اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و ... مشکلات مختلفی را می‌تواند در ادامه وظایف ماموریت‌های هر بخش ایجاد کند از اینرو برخورد قاطعانه و اقدام به موقع با این‌ها جزو برنامه‌های ویژه‌ای است که در دستورکار قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی افزود: بنابراین در این جلسه برخی از مواردی که در این خصوص طی ماه‌های اخیر در دستگاه قضایی پیگیری شده و این موضوعات منجر به شناسایی و دستگیری افراد موردنظر شده است را به دلایل مختلف مطرح می‌کنیم تا آسیب شناسی داشته باشیم و بتوانیم در کنار این آسیب شناسی راه‌هایی را برای کمک به مردم و جلوگیری از در دام افتادن این امور اتخاذ کنیم.

اعضای باند «دکتر» دستگیر شدند

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه به پرونده دیگری اشاره کرد و در این باره گفت: سه وکیل دادگستری شامل یک خانم و دو آقا، از خانواده‌های زندانیان پرونده‌های سنگین با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی مبالغی را دریافت کرده‌اند.

جهانگیر ادامه داد: اعضای این باند که نزد زندانیان مواد مخدر با عنوان باند دکتر شناخته شده است، دستگیر شده‌اند و تلاش برای شناسایی مرتبطان آنها ادامه دارد.

دستگیری ۲۹ نفر در باند بزرگ کلاهبرداری و ارتشا

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به پرونده دیگری گفت: تعدادی وکیل باسابقه با سوءاستفاده از کارآموزان وکالت و افراد کم تجربه، با ادعای ارتباط با نهادهای حکومتی تلاش می‌کردند سیر پرونده را به سمت دیگری پیش ببرند و زمان گرفتاری نیز همان افراد کم تجربه گرفتار می‌شدند.

وی اضافه کرد: در این باند بزرگ ارتشا و کلاهبرداری تعداد ۲۹ نفر دستگیر شدند و پرونده در حال رسیدگی است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: در ماه گذشته در استان قم دو نفر سارق تحت پوشش ماموران مواد مخدر اقدام به بازرسی از مردم کردند و در جریان این بازرسی‌ها پول و ارز و طلا و اشیاء قیمتی آنها را به سرقت می‌بردند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این موارد تنها بخشی از اقداماتی بود که با تلاش مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه برای برخورد با کسانی که این نوع عناوین مجرمانه را مرتکب شده‌اند صورت گرفت و این مسأله در اجرای دستور فوق‌العاده ریاست قوه قضاییه بود که به صورت تلاش جهادی انجام شد.

جهانگیر با اشاره به پرونده دیگری در استان البرز افزود: فردی که در البرز خود را به عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی جا زده بود بازداشت شد.معاون رئیس قوه قضاییه ادامه داد: این کلاهبردار با جعل عناوین نزد مقامات دولتی و قضایی و حتی نمایندگان مجلس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مبادرت به اخذ وجوهاتی از مردم کرده است.

وی اضافه کرد: نامبرده با مانورهای متقلبانه تلاش داشته تا خود را به عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی نشان دهد و همین شخص موفق شده در یک مورد از یکی از اصحاب پرونده‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد تومان با ادعای اینکه می تواند رأی به نفع او دریافت کند، اخذ کند.

جهانگیر گفت: این فرد برای فریب اصحاب پرونده یک نامه‌ مجعول به صورت دست‌نویس با عنوان نامه رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس کل دادگستری استان البرز ارسال کرده بود که با هوشیاری مسئولین دادگستری البرز موضوع کشف و متهم بازداشت شده است.

در ادامه این نشست تصاویری که از تلفن همراه متهم کشف شده بود همچنین اظهارات مال‌باختگان از نوع ارتباط و ادعاهای مجید که ۶۰ سال سن داشت، پخش شد.در این تصاویر متهم به اینکه برای دستیابی به منفعت اقتصادی اقدام به کلاهبرداری و فریب مال‌باختگان زده است، اعتراف کرد.

تشکیل شبکه مجرمانه و صدور گواهی فوت جعلی در ملارد

جهانگیر با اشاره به یک مورد دیگر در استان تهران، گفت: موردی داریم که در تهران و شهرستان ملارد رخ داده است، در آنجا افرادی با تشکیل شبکه مجرمانه و با صدور گواهی‌های فوت جعلی و با اتخاذ شگردهای خاص برای جلوگیری از دستگیری، محاکمه و یا در صورت محاکمه، فراری دادن کسانی‌که در زمینه پرونده‌های قاچاق موادمخدر تحت تعقیب بودند و یا در حال محاکمه بودند یا حتی زندانی بودند، تلاش می‌کردند که با اقدامات مجرمانه خودشان و با تهیه اسناد مجعول زمینه آزادی این زندانیان مواد مخدر را فراهم کنند؛ در یک مورد با اقداماتی برای آزادی ۸ نفر از زندانیان جرایم سنگین مواد مخدر اقدام کرده بودند که قبل از اینکه موفق شوند، با شناسایی و اقدام به موقع حفاظت اطلاعات قوه قضاییه همه اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند که پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است.

جهانگیر اظهار داشت: در مورد دیگری در استان تهران، فردی با غصب عنوان مشاور رئیس جمهور و مدیرکل اطلاعات یکی از استان‌ها با برقراری ارتباط ناسالم با برخی از عوامل مرتبط با جامعه اطلاعاتی اقدام به تشکیل یک باند خطرناک در قالب کلاهبرداری، آدم ربایی، دلالی و کارچاق کنی در پوشش امور خیریه و مذهبی و مسائل وقفی کرده بود؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، این فرد سابقه جاسوسی، کلاهبرداری و اغفال دیگران را در گذشته داشته است. 

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به افراد یا مسئولان دفاتر افراد صاحب منصب و با ادعای جعلی و غصب عناوین تحت عنوان مشاور وزیر، مشاور رئیس جمهور و یا مشاور دفتر مقامات عالی نظام و با ادعای اینکه استاد حوزه و دانشگاه هستم موفق می‌شده از افراد سوءاستفاده و کلاهبرداری کند. ایشان با پیگیری‌های به عمل آمده شناسایی و دستگیر شده است. برخی از عوامل مرتبط هنوز در جریان شناسایی هستند از اطلاع رسانی بیشتر در این باره خودداری می‌کنم.

جعل نامه دادگاههای انتظامی قضات در اصفهان

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه در مورد دیگر شاهد بودیم که افرادی با تشکیل شبکه کلاهبرداری و با جعل مدارک از مردم تحت عناوین قضایی کلاهبرداری می‌کردند، اظهار کرد: در یک فقره این باند در استان اصفهان اقدام داشته که با اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی فقط در یک فقره مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان از یک نفر کلاهبرداری کرده است. شیوه آن‌ها اینگونه بوده که برای جلب اعتماد مالباختگان نامه‌هایی را به صورت مجعول تهیه می‌کردند. از جمله نامه مجعول منتسب به رئیس وقت دادگاه‌های انتظامی قضات که هم متن و هم امضای آن جعلی بوده در اختیار مال‌باختگان قرار می‌گرفته است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داد این افراد با تاسیس یک موسسه غیرقانونی به عنوان «عدالت گستر دادگر» متاسفانه با به‌کارگیری تعدادی وکیل و تعدادی افراد عادی و به‌کارگیری عناوین دروغین برای اعضایی که در این موسسه کار می‌کردند، تحت عنوان مسئول بازرسی و سرگرد اداره اطلاعات و نیروی اطلاعات ارتش، فراجا، سپاه و حفاظت اطلاعات قوه قضاییه با مانورهای متقلبانه تلاش می‌کردند افراد را فریب دهند و خود را وابسته به تشکیلات مهمی در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و صاحب نفوذ معرفی کنند و توانستند تعدادی از افراد را فریب دهند و مال آن‌ها را بربایند. این افراد دستگیر شدند و در زمان دستگیری آن‌ها مقادیر قابل توجهی از اسناد جعلی که متعلق به دوایر دولتی، نظامی و امنیتی است کشف شد و کارت‌های جعلی متعددی، آلات و ادوات ممنوعه از جمله سلاح از آن‌ها کشف شده است.

صدور گواهی اقامت برای اتباع با دریافت ۵۰ میلیون تومان

جهانگیر افزود: فعالیت‌های دیگر این باند مجرمانه تهیه مدارک جعلی برای اقامت اتباع خارجی در ایران بوده که برای هر گواهینامه اقامت ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند و مجوزهای جعلی حمل سلاح، شوکر و سایر اقلام را برای افراد به صورت جعلی تهیه و در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند و از هر نفر بابت تهیه این مجوزهای جعلی حداقل ۶ میلیون تومان می‌گرفتند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که موفق شده‌اند برای یک لیست ۱۰۰ نفره مجوزهای جعلی حمل سلاح، شوکر و... صادر کنند و از آن‌ها مبلغ حداقل ۶ میلیون تومان اخذ کردند. کارساز این باند در حوزه نفوذ در پرونده‌های قضایی نیز مهم بوده است از جمله یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حل و فصل یک پرونده از یک نفر از اصحاب پرونده دریافت کردند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با توجه به گستردگی این باند و فعالیت‌های مجرمانه‌ای که داشتند با همکاری شبانه روزی توسط مجموعه‌های نظارتی قوه قضاییه اعم از حفاظت اطلاعات، دادسرای انتظامی و سایر مجموعه‌های اطلاعاتی و انتظامی تمام این افراد شناسایی و دستگیر شدند. پس از دستگیری، بررسی‌ها نشان داد تعدادی از این افراد در ابتدا در مشاغل خدماتی یک دفتر چاپ و تکثیر کتاب فعالیت داشتند و به مرور تبدیل به جاعلان حرفه‌ای شدند. به‌زودی با هماهنگی مقامات قضایی در چهارچوب قوانین و مقررات عکس و مشخصات این افراد برای شناسایی سایر مالباختگان و فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند اطلاع رسانی خواهد شد.

نفوذ در شهرداری ها برای برنده شدن در مناقصات

جهانگیر گفت: افرادی با ادعای نفوذ در بخش‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها فقط برای اخذ یک مورد مجوز توانسته بودند صدها میلیون تومان وجه نقد به علاوه تعدادی سکه به عنوان کارچاق‌کنی دریافت کنند؛ همچنین این شبکه مجرمانه در حوزه‌های مختلف فعال بودند، مانند برنده شدن افراد در مناقصه‌ها و مزایده. این شبکه با نزدیک شدن به افرادی که قصد شرکت در مناقصه و یا مزایده داشتند از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردند که در یک مورد از یک نفر ۲۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کردند تا وی به عنوان برنده مناقصه معرفی شود.

وی اضافه کرد: همچنین این شبکه نسبت به رزومه سازی برای افرادی که قصد داشتند از بانک تسهیلات دریافت کنند و نیاز به ضمانت‌های بانکی داشتند اقدام می‌کردند و مبالغ کلانی دریافت می‌کردند که در یک مورد از یک نفر بیش از ۱۰۰ سکه بهار آزادی برای رزومه سازی و ارائه به بانک دریافت کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت با همکاری معاونت حقوقی دستگاه قضا قرار است متناسب با شرایط عواملی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند علاوه بر اینکه مال مردم را می‌ربایند و به اعتماد آنها به دستگاه قضا را لطمه می‌زنند، شرایطی در نظر گرفته شود که این نوع جرایم مشمول جرایم امنیتی قرار گیرد و مجازات‌های متناسب با جرایم سنگین برای آنها لحاظ شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به مردم هشدار داد تا فریب کسانی که با دادن وعده‌های دروغین و داشتن اعمال نفوذ می‌خواهند آنها را تحت تاثیر قرار دهند، نخورند.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. هم «هو» شد، هم منزوی!

  2. حزب‌الله از شهادت سید حسن نصرالله خبر داد/ رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

  3. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  4. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  5. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  6. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  7. یک پیشنهاد مساله ساز !

  8. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  9. ارزیابی زیباکلام از آینده مقاومت در منطقه/ توصیه ربیعی درباره واکنش ایران به ترور سیدحسن نصرالله

  10. واکنش اژه‌ای به برخورد فراجا با قصور ماموران/ پیشنهاد ابطحی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

  11. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  12. اسرائیل از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کند!

  13. خوابی که تعبیر نشد

  14. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  15. پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان/ مسلمانان در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند

  16. دفع شرارت صهیونیست‌ها؛ فقط با انتقام قاطع و به‌موقع

  17. بیانیه شورای عالی امنیت ملی به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله

  18. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  19. «جو» دروغگو و چند نکته درباره شهادت «نصرالله»

  20. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  21. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  22. اگر سازمان های بین المللی جلوی نتانیاهو را نگیرند ما پاسخ مناسب را خواهیم داد

  23. در رثای شجاعت

  24. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  25. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

آخرین عناوین