این مکمل‌های ورزشی را به هیچ وجه نخورید

  4030717120

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو، با اعلام اسامی برخی برندهای مکمل ورزشی تقلبی و غیرمجاز، از گسترش ورود این محصولات به کشور از طریق قاچاق و تولیدات زیرزمینی خبر داد و تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های ویژه برای جلوگیری از فروش این فرآورده‌ها در بازار و فضای مجازی را خواستار شد.

این مکمل‌های ورزشی را به هیچ وجه نخورید

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم حیدری با اعلام خبر تأکید کرد: این فرآورده‌ها یا از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند یا در کارگاه‌های زیرزمینی و بدون مجوزهای قانونی تولید می‌شوند و متأسفانه این محصولات به راحتی در بازار و حتی در فضای مجازی به فروش می‌رسند و بدون هیچ نظارتی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند که می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی افراد داشته باشد.

وی با اشاره به گزارشات متعدد از مصرف این محصولات تقلبی، افزود: برخی از این مکمل‌های ورزشی، به‌ویژه آن‌هایی که در باشگاه‌های ورزشی و از طریق فضای مجازی فروخته می‌شوند، حاوی مواد مضر و خطرناکی هستند که می‌تواند سلامت ورزشکاران را به خطر اندازد.

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو همچنین تأکید کرد که همکاری همه‌جانبه مسئولین مرتبط در سراسر کشور، به‌ویژه معاونین غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای مقابله با قاچاق و تولید غیرمجاز این مکمل‌ها بسیار ضروری است؛ لذا انتظار می‌رود معاونین غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی با اهتمام و جدیت بیشتری، با انجام بازرسی‌های منظم و ویژه، مانع از ورود و توزیع این فرآورده‌های غیرمجاز شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حیدری در پایان صحبت‌هایش فهرست برندهای مکمل ورزشی تقلبی و غیرمجاز که از سوی سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران اعلام شده است را KEVIN LEVRONE، OSTROVIT، APPLIED NUTRITION، SKULL LABS، MUSCLETECH، USN، MYPROTEIN، GALVANIZE، ZOOMAD LABS، BAD ASS NUTRITION، VIKING FORCE، OLIMP، ALLNUTRITION، EVOGEV، YAMAMOTO، GAT، OPTIMUM NUTRITION، NOWAY PROTEIN، RULE۱، SCITEC، DYMATIZE، NUTREND، NUTREX، PRO SUPPS، BIOTECH، MUSCLE PHARM، EVER BUILD، HARD LINE، SFD NUTRITION، QUAMTRAX، MUTANT، BODY ATTACK، BSN، CELLCORE، GNC، ATP، CARE TRAKE، REDCON۱، MHP، RC، EVL، RSP، XTEND عنوان کرد و از مصرف‌کنندگان خواست آگاه باشند که این محصولات از منابع نامعتبر است و می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی آن‌ها به همراه داشته باشد.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. دست یابی سپاه به فناوری های جدید و اعلام نشده برای پاسخ به اسراییل

  2. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  5. ۲ پیام شگفتانه بزرگ ایران

  6. ادعای دوباره امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی

  7. این بزک کرده‌ها! ...

  8. میراث رئیسی برای تقابل امروز ما با اسرائیل 

  9. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  10. حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم/ سپاه پاسداران: قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم

  11. زبان فارسی،ذهن عبری!

  12. خبر مهم وزیر کشور از اخراج مهاجران غیرقانونی /تمام منابع و یارانه‌های کشور صرف اتباع می‌شود

  13. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  14. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  15. آنچه اسرائیل درباره خود نمی گوید!

  16. اسرائیل در موقعیت ارّه !

  17. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  18. چشم دیدن ایرانی قوی را ندارند !

  19. پاسخ عراقچی به سوال خبرنگار که در شرایط جنگی نترسیدید به لبنان بیایید؟

  20. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

  21. روایت عراقچی از حضور در قطر و خداقوت به تیزپروازان ارتش

  22. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  23. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  24. «نشان فتح» بر سینه سردار

  25. واکنش آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

آخرین عناوین