رژیم صهیونیستی چه برنامه‌ای برای ایران دارد؟

  4030721128 ۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

به نظر می‌رسد عملیات روانی صهیونیست‌ها برای ایجاد اختلاف درون جبهه مقاومت، به اندازه عملیات نظامی و حتی بیش از آن، در حال پیگیری است.

رژیم صهیونیستی چه برنامه‌ای برای ایران دارد؟

به گزارش فارس، بعد از حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل که خسارت‌های بزرگی در پی داشت، گمانه‌زنی‌هایی در میان است از اینکه آیا صهیونیست‌ها به ایران پاسخ نظامی خواهند داد یا نه و در صورت پاسخ احتمالی، واکنش ایران چه خواهد بود. اما جدای از این موضوعات، به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها برنامه دیگری برای ایران در نظر دارند.

اسرائیل از جنگ می‌ترسد

نتانیاهو بعد از ترور شهید نصرالله گفت: «کشتن نصرالله کلید ترمیم موازنه قوا بود.» یعنی نتانیاهو اعتراف کرد که تاکنون، موازنه قوا در منطقه به ضرر اسرائیل و دست برتر با جبهه مقاومت بود. او قصد داشت با شهادت سیدحسن، این معادله را به هم بزند. اما تاکنون موفق به انجام این کار نشد. اسرائیلی‌ها در محاسبات خود با کمک آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ گسترده با ایران، به ضرر یا نابودی نهایی اسرائیل ختم می‌شود. بنابراین، بازیگری که از تله جنگ می‌ترسد، تل‌آویو‌است نه تهران. نتانیاهو برخلاف تحلیل‌هایی که در گوشه و کنار شنیده می‌شود، به دنبال جنگ با ایران نیست و از آن دوری می‌کند.

عملیات روانی، برنامه ویژه صهیونیست‌ها

بنابراین حتی در صورت پاسخ نظامی، صهیونیست‌ها به دنبال برنامه‌ای هستند تا به‌وسیله آن جبهه مقاومت را از درون تضعیف کنند. محور این برنامه جایگزین، عملیات روانی و استفاده از ابزار رسانه است. در این برنامه، اسرائیل تلاش می‌کند تا بگوید «دشمن مردم ایران نیست و فقط با جمهوری اسلامی می‌جنگد.». یعنی اگر حمله کند، سلاح‌های اسرائیل با مردم ایران کاری ندارد و فقط جمهوری اسلامی را می‌زنند! مخاطب قرار دادن مردم ایران از سوی نتانیاهو، در همین پازل است. به‌عبارتی‌دیگر، اسرائیل قصد دارد میان مردم ایران و مردم جمهوری اسلامی یک دوگانه توهمی بسازد!البته این برنامه صرفا برای ایران نیست. چنین راهبردی برای لبنان و سایر کشورهای منطقه نیز وجود دارد. باوجود آنکه حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان منجر به شهادت 2 هزار نفر و زخمی شدن بیش از 10 هزار لبنانی، ازجمله کودکان خردسال این کشور گشته، نتانیاهو در ویدئویی خطاب به مردم لبنان ادعا کرد که هدف فقط حزب‌الله است.

هدف این برنامه چیست؟

برنامه رسانه‌ای صهیونیست‌ها شامل ایجاد اختلاف میان ایران و مقاومت نیز می‌شود. از یک طرف به مردم ایران می‌گویند که چرا جمهوری اسلامی از مقاومت حمایت می‌کند و از طرفی دیگر به مردم لبنان می‌گویند که ایران شما را فروخته و تنها گذاشته است.

بازوی رسانه‌ای علیه ایران چه جریانی می‌تواند باشد؟

بازوی اجرایی این برنامه نمی‌تواند صرفا صهیونیست‌ها باشند. اسرائیل در جنگی یک‌ساله بیش از 42 هزار نفر را در غزه قتل‌عام کرد. جمعیتی که حداقل دوسوم آن‌ها زن و کودک بودند. این‌ها مواردی است که مورد تایید سازمان ملل قرار دارد. اسرائیل در هفته اخیر بارها به نیروهای سازمان ملل یا همان یونیفل‌ها حمله کرد. این رژیم در زمان تحلیف رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران، مهمان رسمی او را ترور کرد. در نتیجه خودشان نمی‌توانند ژست انسان‌دوستی بگیرند و مردم سرزمین‌های مختلف را با خود همراه کنند. سؤال این است چه جریانی می‌تواند بازوی رسانه‌ای صهیونیست‌ها در ایران باشد؟ خاندان پهلوی در طول سال‌های اخیر نشان داد که به طرز عجیبی گوش به‌فرمان صهیونیست‌هاست. رضا پهلوی که بیشتر در حکم دلقک جریان سلطنت‌طلب بازی می‌کند، در زمان اغتشاشات 1401 به‌طور رسمی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و با نتانیاهو سر یک میز نشست. در این روزها، بعد از پیام نتانیاهو به مردم ایران، رضا پهلوی نیز در پیامی به زبان انگلیسی مردم را مخاطب قرار داد. او خود را جایگزین روزهای خلأ قدرت معرفی کرد! به‌علاوه، در این روزها خبرهایی از احیای شبکه منحل شده منوتو به گوش می‌رسد. شبکه‌ای سلطنت‌طلب که از سوی صهیونیست‌ها تامین مالی شده و خط خبری‌اش را تل‌آویو مشخص می‌کند.

دروغ‌هایی از جنس منابع آگاه!

در همین حین، ایجاد خبرهای دروغ در خصوص فرماندهان مقاومت جایگاهی ویژه دارد. رمز چنین عملیاتی «به نقل از منابع آگاه» است. به عنوان مثال، صهیونیست‌ها در راستای تخریب جبهه مقاومت، ابتدا خبر شهادت سردار قاآنی را منتشر کردند. پس از آنکه مشخص شد ایشان زنده هستند، خبر جاسوس بودن او را منتشر کردند. اما حالا مشخص شد که قاآنی قرار است از رهبر انقلاب نشان فتح دریافت کند.

موفقیت برنامه صهیونیست‌ها تاکنون چقدر بود؟

عملیات وعده صادق 2 ایران تا حد زیادی چنین معادلاتی را به هم زد. موشک‌باران اسرائیل نشان داد که ایران پشت جبهه مقاومت را خالی نکرده. از طرفی دیگر، مردم ایران از پاسخ بجا و قانونی علیه اسرائیل در تامین امنیت ملی، ابراز رضایت کردند.
با این حال، جریان سلطنت‌طلب در فضای مجازی تلاش کرد حمله موشکی ایران را تخریب کرده و برای حمله احتمالی اسرائیل ابراز خوشحالی کنند. در این بین، پروژه نماینده سازی برای مردم ایران از پهلوی، از پیش شکست خورده است. در بحبوحه اغتشاشات 1401 که اوج فعالیت جریان ضدانقلاب بود، شبکه منوتو پویشی به راه انداخت تا مردم اعلام کنند که رضا پهلوی نماینده‌شان است. این پویش با تبلیغات میلیونی، چند مدت نقل تمام رسانه‌های برانداز بود. اما درنهایت از جمعیت حدود 90 میلیون ایرانی، حدود 400 هزار امضا جمع شد. در این روزها بعد از اظهارات ضد ایرانی پهلوی و ایستادن در کنار اسرائیل، خود براندازان با هشتگ «پهلوی نماینده من نیست»، به رضا پهلوی توهین کردند که اکثر این توهین‌ها قابل‌انتشار نیست.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  2. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  5. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  6. این بزک کرده‌ها! ...

  7. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  8. زبان فارسی،ذهن عبری!

  9. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  10. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  11. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  12. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  13. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  14. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  15. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  16. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  17. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  18. مستندات قانونی پاسخ موشکی ایران به تجاوز اسرائیل

  19. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  20. بنزین زدن، تنها راه آماده شدن برای خطرها !

  21. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

  22. انتقاد رسایی از تابعیت فرزندان ظریف و انتصاب او در دولت

  23. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  24. هشدار جدی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

  25. «نشان فتح» بر سینه سردار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

    2. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

    3. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

    4. نتانیاهو: هدف بزرگترین حمله قرار گرفتیم، پاسخ خواهیم داد

    5. مدیریت بحران به سبک آمریکایی

    6. صهیونیست ها چه چیزی را "لاپوشانی و انکار" می کنند؟!

    7. جزئیات جدیدی از سرنوشت صفی الدین/پهپادهای اسرائیلی مانع امدادگران

    8. دعوای زرگری!

    9. مکان دفن شهید سید حسن نصرالله اعلام شد

    10. معادله ای که باید تغییر کند

    11. منبع اردنی: حریم هوایی‌مان را برای حمله به ایران در اختیار رژیم صهیونیستی نخواهیم گذاشت

    12. جاسوس اسراییلی در لبنان گیر افتاد+ عکس

    13. هشداری که کارساز شد؛ کشورهای عربی با اسرائیل همکاری نمی‌کنند

    14. ترامپ می خواهد غزه را بازسازی کند!

    15. هریس: ایران دشمن اصلی آمریکاست / نباید با چین درگیر شویم

    16. پشت پرده تاکید نتانیاهو بر نظم جدید منطقه ای چیست؟

    17. جزئیات جدید عملیات «شیطانی» موساد/ خواندن پیام با فشار ۲ دکمه!

    آخرین عناوین