کشف ۴۸۷ سلاح و مهمات شکار در تهران

  4030722057

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز، ۱۸۶ مهمات گلوله‌زنی و ۲۵۰ مهمات ساچمه‌زنی کشف شده است.

کشف ۴۸۷ سلاح و مهمات شکار در تهران

فرهاد زندی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آمار کشفیات نیم سال اول امسال اظهار کرد: معمولا بیشترین کشفیات را در شش ماه دوم سال داریم چون پرندگان مهاجر در این شش ماهه وارد کشور می‌شوند و زمستان‌گذرانی می‌کنند.

او ادامه داد: با این حال در شش ماهه اول امسال تاکنون ۵۱ قبضه سلاح غیرمجاز، ۱۸۶ مهمات گلوله زنی و ۲۵۰ مهمات ساچمه زنی کشف شده است. مقدار آتش سوزی مناطق چهارگانه در مجموع ۱۳ هکتار بود و  اطفای حریق این ۱۳ هکتار طی ۱۰ عملیات بوده است.

رییس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: ۳۶ گونه پرنده شکاری هم کشف شده است و حدود ۴۴۵۰ دام مازاد یا قاچاق که در مناطق چهارگانه چرا می‌کردند، از این مناطق اخراج شدند. طی شش ماهه دوم هم ممکن است این روند ادامه داشته باشد همچنین ۱۳۷ گونه آسیب‌دیده یا خرید و فروش شده یا اهدا شده جهت بازگرداندن به طبیعت توسط مردم به مناطق بازپروری انتقال داده شدند.

او در مقایسه با آمار کشفیات سال گذشته گفت: آمار کشفیات در شش ماهه اول نسبت به پارسال نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است. نشست‌ها و جلسات مختلفی با دهیارها و شوراهای مناطق داشتیم و دوره‌های آموزشی هم برگزار کردیم. مقابله با شکارچی غیرمجاز را هم از سوی مردم داشتیم و با مراکز نیروی انتظامی، پلیس‌های کوهستان و کلانتری‌ها برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و شکار و صید غیرمجاز تفاهمنامه امضا کردیم و با آن‌ها گشت‌های مشترک داریم.

زندی ادامه داد: تعداد گشت و پایش‌ها و استفاده از همیارهای محیط زیست افزایش یافته است. هم کارت همیاری صادر شده و هم سامانه ۱۵۴۰ در اختیار آن‌هاست تا تماس بگیرند و تخلفات را گزارش دهند. فرهنگسازی مهم است اما از سوی درگ هم احتمال افزایش شکار و شکارچی‌های غیرمجاز به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز بالا رفته است. بعضی‌ها به این دلیل برای شکار کردن وسوسه می‌شوند.

رییس یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره امکانات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در مواقع ضروری گفت: ما یک آمبولانس ویژه حمل گونه‌های آسیب دیده با کلیه تجهیزات جانبی‌اش در اختیار داریم. اگر اتفاقی برای گونه‌های جانوری رخ دهد، می‌توانیم به‌سرعت آن گونه را به کلینیک‌های درمانی دامپزشکی منتقل کنیم. در بحث اطفای حریق هم تجهیزات خوبی داریم و به‌صورت انفرادی دهیارها و جوامع محلی را تجهیز کردیم تا امکانات لازم را برای اطفای حریق در مواقع اضطراری داشته باشند.

زندی در پایان اظهار کرد: ما باید هم‌پای علم روز تجهیز شویم. به عنوان نمونه پایش به وسیله پهپاد نیاز یگان‌هاست. برای پایش‌های سنتی و به‌صورت پیاده به نیروی اجرایی بیشتری نیاز داریم. لازم است تجهیزات نوین را به کار بگیریم تا از مناطق نگهداری و متخلفان را به‌سرعت شناسایی کنیم.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. مقایسه قدرت نظامی ایران با رژیم صهیونیستی

  2. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  3. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  4. اصلاح قانون برای نجات ظریف؟!

  5. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  6. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  7. زبان فارسی،ذهن عبری!

  8. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  9. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  10. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  11. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  12. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  13. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  14. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  15. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  16. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  17. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  18. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  19. بنزین زدن، تنها راه آماده شدن برای خطرها !

  20. مهاجرت دانش‌آموزان آرزومند پزشکی و کمبود پزشک در کشور!

  21. مدیریت بحران به سبک آمریکایی

  22. انتقاد رسایی از تابعیت فرزندان ظریف و انتصاب او در دولت

  23. ستیز با فرهنگ شهادت؟!

  24. هشدار جدی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس

  25. «نشان فتح» بر سینه سردار

آخرین عناوین