چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

سامان مهراد، گروه جهان الف،   4030722124 ۸ نظر، ۵ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

چند روزی است که فضای رسانه‌های غربی پر از اخبار و گمانه‌زنی‌هایی پیرامون نقش ایران در عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است؛ واقعه‌ بی‌سابقه‌ای که به‌مثابه زلزله‌ای در سرزمین‌های اشغالی تلقی می‌شود. طوفان‌الاقصی شکاف‌های امنیتی اسرائیل را به‌خوبی نمایان ساخت و پایانی بود بر تصور غلط خدشه‌ناپذیر بودن امنیت رژیم صهیونیستی. شدت حملات اسرائیل به غزه و خونریزی و جنایت کم‌سابقه در این منطقه، دلیل واضحی از ابعاد و اثرگذاری بزرگ عملیات مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است و شکستی که اسرائیل در این عملیات متحمل شد، آن را به‌سمت حمله همه‌جانبه به غزه و نبرد زمینی در این منطقه و حتی تهاجم به لبنان هدایت کرد.

با این وجود و نقش‌آفرینی اصلی حماس در طوفان‌الاقصی، چند روزی است که رسانه‌های غربی به سناریوسازی روی‌آورده و سعی بسیار زیادی داشته‌اند که ایران را به‌عنوان یکی از طراحان این عملیات جلوه دهند. چند رسانه آمریکایی از جمله نیویورک تایمز و واشنگتن‌پست در گزارش‌هایی به این مسئله پرداخته‌اند که رهبران حماس از جمله یحیی سنوار، از مدت‌ها قبل از ۷ اکتبر تصمیم به آغاز حمله به اسرائیل داشته‌ که به‌دلیل جلب حمایت ایران برای عملیات آن را به تاخیر انداختند. در بخش دیگری از این گزارش آمده که چند ماه قبل از آغاز عملیات ۷ اکتبر، سران حماس با برخی مقامات ایران و حزب‌الله جلساتی را برگزار کرده‌اند و خروجی آن جلب نظر ایران و حمایت از اصل عملیات بوده است.

این ادعاها در شرایطی است که بارها مقامات ایرانی اعم از نظامی و سیاسی بر عدم اطلاع از طوفان‌الاقصی تاکید کرده و حتی فراتر از آن و بر اساس اظهارات مقامات سیاسی حماس، طوفان‌الاقصی عملیاتی بود که طراحی، مدیریت و اجرای آن بر عهده بخش نظامی جنبش حماس بوده و اصل پنهان‌بودن در عالی‌ترین سطوح رعایت شده است؛ در حدی که شاخه سیاسی حماس هم از آن بی‌اطلاع بوده است.

بنابراین و با توجه به رعایت اصل پنهان‌ماندن این عملیات در عالی‌ترین سطوح باید اهداف غربی‌ها را از انتشار چنین اخباری واکاوی کرد. با توجه به رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل و تبلور عینی این مسئله در عملیات وعده صادق۲، آن مسئله‌ای که به‌نظر می‌رسد بیشتر محل اعتناست ساختن دستاویز توسط رسانه‌های غربی برای ایجاد اجماع علیه ایران است. آنان در نظر دارند تا با شریک جلوه‌دادن ایران در عملیات ۷ اکتبر حماس، جمهوری‌اسلامی را به‌عنوان یکی از اضلاع مهم دخیل در این عملیات به‌همراه حماس و حزب‌الله جلوه داده تا افکارعمومی جهان آماده پذیرش مقابله غرب با ایران شود.

تجربه ثبت‌شده در افغانستان، عراق و لیبی نشان داده که غربی‌ها ابتدا با بهانه‌تراشی و درو‌غ‌افکنی در سطح سیاسی و رسانه‌ای پیرامون مسائل مختلف، افکار عمومی خود را آماده اقدامات مدنظر خود کرده و سپس دست به عمل می‌زنند. شرایط کنونی هم موید این مسئله است که با دخیل‌کردن ایران و حزب‌الله در عملیات ۷ اکتبر، غرب به‌دنبال اجرای سناریویی برای دفاع از اسرائیل و مقابله با ایران و حزب‌الله است. اما بلاشک این سناریو قابل اجرا نخواهد بود چون ایران نه افغانستان است و نه عراق و لیبی. قدرت نظامی و منطقه‌ای ایران اجازه تعبیر‌شدن خواب شوم غربی‌ها را نخواهد داد و مقامات امر بارها بر این مسئله تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران آماده مقابله با هر شرایطی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۲۹۵۱۹۱۱:۱۱:۳۳ ۱۴۰۳/۷/۲۳
ایران لیبی نیست که به غربی ها اعتماد کند و تجهیزات نظامی اش را تحویل بدهد و همان انگلیس که با او پیمان دفاعی بسته است به او حمله کند
ناشناس۳۶۲۹۵۵۵۱۱:۵۳:۳۸ ۱۴۰۳/۷/۲۳
غربگرایان می‌خواستند....
ناشناس۳۶۲۹۵۲۰۱۱:۱۲:۱۵ ۱۴۰۳/۷/۲۳
عملیات طوفان الاقصی را حماس به تنهایی برای ضربه زدن به اشغالگران آغاز کرد .
ناشناس۳۶۲۹۵۲۴۱۱:۱۴:۵۲ ۱۴۰۳/۷/۲۳
از اول هم غربیها علیه ایران این حرفها را می گفتند
ناشناس۳۶۲۹۵۲۶۱۱:۱۶:۴۸ ۱۴۰۳/۷/۲۳
اولا جرات حمله به ایران را ندارند حال برفرض جنون بگیرند و حمله کنند نتیجه از الان معلوم هست اسرائیل از آن چیزی که می ترسید در عمر 75 ساله اش رو سرش خراب خواهد شد
ناشناس۳۶۲۹۵۳۶۱۱:۲۴:۱۱ ۱۴۰۳/۷/۲۳
به هر حال در اون عملیات تعدادی کشته شدند در چنین شرایطی حتی اگر خوشحال هستیم هم باید بهانه دست دشمنان ندهیم
ناشناس۳۶۲۹۵۵۶۱۱:۵۴:۱۵ ۱۴۰۳/۷/۲۳
جواب حمله به بیمارستان صحرایی داده نشده
ناشناس۳۶۲۹۵۳۸۱۱:۲۸:۵۷ ۱۴۰۳/۷/۲۳
قطعا کار ارتش صهیونیستی هم در قتل عام مردم غزه جنایت جنگی است اما ما از حماس و حزب لله دفاع کردیم و می کنیم. در حالی که تمام کشورهای عربی در کنار ایستاده اند و نظاره گر جنگ هستند

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. FATF به سرنوشت برجام دچار نشود!

  2. بازنگری در دکترین نظامی ایران؟

  3. نتانیاهو، معمار شکست های پی در پی 

  4. گرانی را فراموش کنید؛ فقط فیلترینگ !

  5. زبان فارسی،ذهن عبری!

  6. قدرتمندین سلاح ما در برابر اسرائیل

  7. موساد برای آتش‌بس در لبنان شرط گذاشت

  8. چرا بایدن از ماجراجویی صهیونیست‌ها علیه ایران نگران است؟!

  9. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

  10. نکته ای قابل‌تامل درباره اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران

  11. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

  12. کیهان: چرا اصرار دارند که کشور، عبرت‌های FATF را از نو تجربه کند؟

  13. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

  14. سهم هر ایرانی در موشک‌باران اسرائیل ۴۴ هزار تومان!

  15. پرده‌برداری مشاور فرمانده سپاه از یک اتفاق ویژه در حمله موشکی ایران

  16. سالگرد طوفانی که اسراییل را در نوردید

  17. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

  18. دادگستری اصفهان: اتهام زن و شوهر اصفهانی به نگهداری گربه محدود نمی‌شود

  19. یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

  20. بنزین زدن، تنها راه آماده شدن برای خطرها !

  21. دشمن دیرینه ایرانیان

  22. سردار قاآنی کجاست؟ | روایت یک ترور هدفمند

  23. مهاجرت دانش‌آموزان آرزومند پزشکی و کمبود پزشک در کشور!

  24. مدیریت بحران به سبک آمریکایی

  25. انتقاد رسایی از تابعیت فرزندان ظریف و انتصاب او در دولت

آخرین عناوین