تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

  4030801107 ۰ نظر، ۳ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

موشک‌های برد بلند جمهوری اسلامی ایران همانند تیرهای در کمان، آماده پاسخ به هرگونه خطای احتمالی رژیم صهیونیستی هستند.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

به گزارش فارس، بعد از اجرای عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق ۲ در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در ترور فرماندهان مقاومت، جمهوری اسلامی ایران موفق شد با شلیک ۲۰۰ موشک به‌سوی اهدافی در سرزمین‌های اشغالی بیش از ۹۰ درصد اصابت موفق داشته باشد.

این موشک‌ها به سه‌ نقطه مهم از جمله پایگاه موساد به‌عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به‌عنوان پایگاه هواپیماهای F۳۵ و پایگاه هوایی هاتسریم هیمنه پوچ این رژیم جنایت‌کار را به جهانیان نشان دهد.

اما به دنبال آن رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند که رژیم قصد پاسخ به این اقدام جمهوری اسلامی را دارد اما باید گفت که جمهوری اسلامی ایران با داران بودن توان دفاعی، موشکی و پهپادی بالا توان مقابله با هرگونه تجاوز را داشته و می‌تواند اهداف مهمی از رژیم را منکوب می‌کند.

در این گزارش قصد داریم موشک‌های برد بلند بالستیک ایرانی که هر کدام قادر است اهداف مهمی در داخل رژیم را با خاک یکسان کند، اشاره کنیم.

موشک «خیبرشکن»

«خیبرشکن» از موشک‌های بالستیک میان‌برد با ۱۴۵۰ کیلومتر برد است. این موشک طول ۱۰.۵ متری، قطر ۸۰۰ میلی‌متری و وزن ۴۵۰۰ کیلوگرمی دارا است، همچنین وزن سرجنگی این موشک ۵۰۰ کیلوگرم و سرعت آن بیش از ۵ هزار کیلومتر در ساعت است.

امکان اجرای مانورهای پیچیده، عبور مؤثر از سد پدافندهای ضد موشکی درون جوی و سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف از ویژگی‌های این موشک است.کلاهک و سرجنگی موشک خیبرشکن از نوع جداشونده است که تا لحظه اصابت به هدف قابلیت هدایت را دارد و همچنین می‌تواند با اجرای مانور سامانه‌های پدافندی و ضد موشکی دشمن را فریب دهد.

در جریان بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در آبان‌ماه سال گذشته، نمونه دیگری از موشک خیبرشکن به نمایش گذاشته شد که سرجنگی آن متفاوت از نسخه اولیه بود و برد آن نیز به ۱۸۰۰ کیلومتر افزایش‌یافته است.

همچنین در بهمن‌ماه سال گذشته، در قالب رزمایش پیامبر اعظم ۱۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شبیه‌ساز پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی که در عملیات وعده صادق مورد هدف قرار گرفت، مورد اصابت موشک‌های خیبرشکن قرار گرفت.

موشک «عماد»

عماد نخستین موشک بالستیک سوخت مایع و دوربرد ایران است که به سرجنگی با هدایت‌شونده مجهز شد که این موضوع به‌وسیله نصب بالک‌ها بر روی سرجنگی عماد رخ داد. نصب بالک بر روی سرجنگی قابلیت هدایت و کنترل موشک تا لحظه اصابت را فراهم می‌کند.

عماد از جمله موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی ایران با برد ۱۷۰۰ کیلومتر است که تا ۷۵۰ کیلوگرم سرجنگی را می‌تواند حمل کند. طول این موشک ۱۵.۵ متر است و وزن آن هم بیش از ۱۷ تن است.

عماد همچنین قابلیت نصب بر روی سیستم پرتاب خشابی موشک‌ها از شهرهای موشکی زیرزمینی را که تحت عنوان «رگبار موشکی» شناخته می‌شود، دارد.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

موشک «سجیل»

سجیل همانند موشک قدر مدل پیشرفته و ارتقا یافته شهاب-۳ با برد حدود ۲ هزار کیلومتر است.

این موشک محصول پروژه عاشورا، اولین موشک دوربُرد سوخت جامد ایران، به سرعت و تنها ظرف چند دقیقه آماده پرتاب شده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک می‌کند. این ویژگی باعث کاهش احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می‌شود.

همچنین به دلیل شتاب بسیار بالای سجیل، امکان ردگیری آن در فازهای اولیه پرتاب بسیار کم و عملاً شانس دشمن برای انهدام این موشک در طی پرواز را ناچیز می‌کند.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

بُرد سجیل ۲۰۰۰ کیلومتر عنوان و تاکنون در ۲ نمونه سجیل ۱ و ۲ معرفی شده است. این موشک از نوع ۲ مرحله‌ای بوده که پس از اتمام سوخت مرحله اول، این بخش از موشک جدا شده و مرحله دوم روشن می‌شود. با چنین کاری بخشی از جرم بدنه که خالی شده و بار اضافه محسوب می‌شود، از موشک جدا شده و به افزایش بُرد کمک می‌کند.

سجیل با خروج از جو و طی مسیر در چنین ارتفاعی به داخل جو بازگشته و با سرعت حدود ۱۳ ماخ به‌سوی هدف سرازیر می‌شود که انهدام آنرا برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» کرده است.

فناوری سوخت جامد مرکب که در این موشک استفاده شده نیز علاوه بر ویژگی‌های رانشی مطلوب، عمر انبارداری بالایی را نیز برای آن به دنبال دارد.

شلیک موشک سجیل سامانه‌های هدف‌گیری ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده‌اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.

موشک سجیل ۲ نیز از سوخت جامد استفاده می‌کند که نسل جدیدتری از سوخت موشک به شمار می‌رود همچنین این موشک از سرعت و دقت بیشتری در برخورد باهدف بهره برده و از عملکرد منحصربه‌فردی در سیستم ناوبری به نسبت دیگر موشک‌های زمین‌به‌زمین ایران برخوردار است.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

موشک‌های «فتاح ۱ و ۲»

موشک «فتاح-۱» در ۱۶ خردادماه رونمایی شده است که در فاز نهایی به سرعتی در حدود ۱۳ تا ۱۵ برابر سرعت صوت دست می‌یابد که سرعت بسیار بالایی برای یک موشک در فاز نهایی است و به این ترتیب موشک فتاح در رده موشک‌های هایپرسونیک دسته‌بندی می‌شود.

به این صورت که با این موشک می‌توان سامانه‌های پدافندی دشمن در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری را منهدم کرده و به این ترتیب راه برای سایر موشک‌ها جهت هدف قراردادن اهداف راهبردی دشمن باز می‌شود.

موشک هایپرسونیک «فتاح-۱» از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانورپذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به‌منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

«فتاح-۲» از موشک‌های بالستیک هایپرسونیک با برد بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر است. این موشک دارای طول ۱۲ متر، قطر ۸۰ سانتیمتر در بخش اول ۵۰ سانتیمتر در بخش دوم و وزن حدود ۴۰۰۰ کیلوگرم است، همچنین وزن سرجنگی این موشک ۵۰۰ کیلوگرم و سرعت آن ۵ ماخ است.

از ویژگی‌های موشک «فتاح-۲» می‌توان به‌سرعت هایپرسونیک، مانوردهی بالا و برخورداری از قابلیت پرتاب از زمین، دریا و هوا اشاره کرد.

«فتاح-۲» موشک هایپرسونیکی از انواع موشک‌های بالستیک ایرانی است که مجهز به سرجنگی با قابلیت گلاید و کروز است و در تسلیحات HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود. ایران با موشک هایپرسونیک فتاح ۲ به پنجمین کشور دارنده این فناوری بدل شد.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

موشک‌های «قدر» در سه نسل

«قدر سه‌گانه» از موشک‌های بالستیک میان‌برد با ۱۹۵۰ کیلومتر برد است. این موشک دارای طول ۱۶.۵ متر، قطر ۱.۲۵ ‌متر و وزن ۱۵ تا ۵.۱۷ تن است. همچنین وزن سرجنگی این موشک ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم و سرعت آن حدود ۹ ماخ است.

سرعت بالای آمادگی برای شلیک، هدایت‌پذیری مناسب و قدرت تخریب بالای سرجنگی از ویژگی‌های این موشک است.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

خانواده موشک‌های خرمشهر

موشک‌های خرمشهر در ۳ نسل خرمشهر ۱ و ۲ و ۴ رونمایی شده است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

خرمشهر-۱

جمعه ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۶ بود که در مراسم رسمی رژه نیروهای مسلح از جدیدترین موشک بالستیک ایرانی با نام خرمشهر رونمایی شد. این محصول بنابر آنچه که آن روز فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرده بود ۲۰۰۰ کیلومتر برد دارد.

بررسی ویژگی‌های ظاهری اولین نسل موشک خرمشهر نشان می‌داد این محصول با قطر بیشتر که (در حدود ۱.۵ متر یا بیشتر قابل تخمین بود) اما طولی در حد موشک شهاب-۳ یعنی در حدود ۱۵ متر، در رژه ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۶ نمایش داده شد که نشان می‌داد با توجه به قطر بالاتر این موشک، یک طراحی کاملاً جدید ولی بر اساس تجربیات موفق گذشته به انجام رسیده است.

کلاهکی که در نسل اول موشک خرمشهر مشاهده می‌شد از نوع مخروطی ساده با یک نوک غیر تیز با انحنای کم برای کاهش اثرات مخرب حرارت در سرعت‌های پروازی بالا و هایپرسونیک بود اما امکان نصب کلاهک‌های دیگری که در موشک‌هایی مانند سجیل و قدر از نوع سه مخروطی تعبیه شده، برای موشک خرمشهر نیز متصور است.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

خرمشهر-۲

در بهمن سال ۱۳۹۷، با انتشار تصاویری مشخص شد موشک دوربرد خرمشهر به سرجنگی‌های جدید از نوع هدایت‌شونده تا پایان مسیر (با استفاده از بالک‌های نصب شده بر روی سرجنگی) مجهز و این نسل از موشک خرمشهر به نام «خرمشهر ۲» نام‌گذاری شده است.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

خرمشهر-۴

خرمشهر-۴ از موشک‌های بالستیک برد بلند با ۲۰۰۰ کیلومتر برد است. این موشک دارای طول ۱۳ متر، قطر ۱.۵ متر و وزن ۳۰ تن است. همچنین وزن سرجنگی این موشک ۱۵۰۰ کیلوگرم و سرعت آن در داخل جو ۸ ماخ و در خارج از جو ۱۶ ماخ است.

توان نقطه‌زنی بالا، برخورداری از رادار گریزی، توان اصلاح مسیر و بی‌اثربودن سامانه‌های جنگ الکترونیک بر عملکرد موشک نیز از ویژگی‌های خرمشهر-۴ است.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

موشک «رضوان»

شهریور ۱۴۰۱ بود که یک دستاورد جدید موشکی متعلق به نیروی هوافضای سپاه، در رژه بزرگ نیروهای مسلح رونمایی و موشک بالستیک زمین به زمین "رضوان" در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) به نمایش درآمد.

این موشک، بالستیک و نقطه زن است که با سرعت هشت برابر سرعت صوت وارد جو زمین می‌شود. همچنین موشک رضوان تک‌مرحله‌ای و دارای حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد با سوخت مایع و سرجنگی جداشونده شدیدالانفجار بوده که ضمن قابلیت پرتاب از سکوهای ثابت و متحرک، از توانایی هدایت‌پذیری و اصابت بادقت بالا به هدف برخوردار است.

رضوان دارای سرجنگی جداشونده بوده و برای انهدام اهداف حیاتی دشمن تا فاصله ۱۳۵۰ کیلومتری استفاده می‌شود. نکته قابل‌توجه دیگر، طول حدوداً ۱۲ متری و قطری معادل ۰.۸۸ متری این محصول جدید است که ابعادی مشابه‌ با موشک قیام را نشان می‌دهد اما در همین وضعیت یکسان، برد این موشک جدید حدود ۵۰۰ کیلومتر افزایش‌یافته که نشان از بهبود چشمگیر کیفیت و ارتقای سامانه‌های مختلف همچون سوخت و موتور رضوان دارد به‌گونه‌ای که با همان ابعاد طول و قطر مشابه موشک قیام ۲ با برد هزار کیلومتر، شاهد برد ۱۳۵۰ کیلومتری هستیم.

آخرین ویژگی مهم این موشک جدید نیز شعاع مرگبار صدمتری آن است که نشان می‌دهد در عین افزایش برد، قدرت سرجنگی نیز کاهش نیافته و نیز از نوع جداشونده شدیدالانفجار است.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

موشک «شهید حاج‌قاسم»

«حاج‌قاسم» از موشک‌های بالستیک میان‌برد با ۱۴۰۰ کیلومتر برد است. این موشک دارای طول ۱۱ متر، قطر ۸۵ تا ۹۵ سانتی‌متر و وزن ۷ تن است. همچنین وزن سرجنگی این موشک ۵۰۰ کیلوگرم و سرعت آن ۵ ماخ است.

از ویژگی‌های موشک حاج‌قاسم می‌توان به سوخت جامد مایل پرتاب، سرعت بالای آماده‌سازی و دقت بالا در اصابت به اهداف اشاره کرد.

 

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

موشک «جهاد»

در جریان رژه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ نیروهای مسلح در تهران، سامانه موشک جهاد برای نخستین مرتبه به نمایش درآمد. آن‌طور که روز گذشته اعلام شد جهاد،‌ یک موشک بالستیک سوخت مایع با برد ۱۰۰۰ کیلومتر است و به خلاف سایر موشک‌های سوخت مایع ایرانی دارای پرتابگر ۲ فروندی است.

با نگاهی به ظاهر موشک جهاد می‌توان دریافت که این موشک در حقیقت نمونه بهینه‌شده موشک قیام است که قبلاً برد آن از ۸۰۰ کیلومتر به ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش‌یافته و سرجنگی آن نیز هدایت‌پذیر شده بود.

تیرهای در کمان ایران آماده پاسخ به خطای اسرائیل

 

این موشک جدید که جهاد نام گرفته است به سرجنگی حدوداً ۶۰۰ کیلوگرمی مجهز شده است و متوسط سرعت آن بیش از ۸ برابر سرعت صوت است.

علاوه بر این جهاد از یک سکوی پرتاب متفاوت نسبت به سایر موشک‌های سوخت مایع ایرانی بهره می‌برد که به آن قابلیت شلیک هم‌زمان دو فروند از این موشک را می‌دهد، این امر موجب می‌شود بتوان در مدت‌زمان کمتری تعداد موشک بیشتری شلیک کرد که با توجه به زمان‌بر بودن آماده‌سازی موشک‌های سوخت مایع نسبت به سوخت جامد به افزایش کمّیت شلیک موشک و جبران زمان آماده‌سازی آن کمک می‌کند.

سرلشکر باقری: صهیونیست‌ها اقدامی کنند زیرساخت‌هایشان را می‌زنیم

با وجود تهدیداتی که علیه جمهوری اسلامی ایران توسط صهیونیست‌ها و رسانه‌های منتسب به آنها صورت می‌گیرد اما سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این گونه تهدیدات گفته بود: در عملیات وعده صادق ۲ پایگاه موساد به‌عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به‌عنوان پایگاه هواپیماهای F۳۵، پایگاه هوایی هاتسریم به عنوان پایگاهی که برای ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم در منطقه پیرامون غزه که قتل‌عام مردم غزه را برعهده داشتند مورد هدف قرار گرفت.

وی تأکید کرده بود: در این عملیات زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی رژیم و مردم آن‌ها مورد هدف قرار نگرفتند درحالی‌که این کار کاملاً امکان‌پذیر بود.

ما در این گزارش تنها به بخش موشکی تجهیزات دفاعی نیروهای مسلح کشورمان اشاره کردیم اما قدرت دفاعی ما تنها به موشک ختم نمی‌شود و وجود تسلیحاتی همچون پهپادها نیز نشان از توان ما در پاسخ به هرگونه تهدید است.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  2. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  3. سایه‌روشن‌‌های اظهارات رئیس‌جمهور

  4. صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از آبان ماه

  5. هشدار رئیس قوه قضاییه به کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس

  6. ایران در جزیره بوموسی خانه می سازد

  7. رژیم صهیونیستی شروط توقف جنگ در لبنان را به کاخ سفید ارائه کرد

  8. شبکه صهیونیستی: آخر خط ما برهنگی است نه فقط مخالفت با الزام حجاب

  9. حرف، حرف مردم است، حتی اگر اشتباه کنند!

  10. پزشکیان مجددا به روسیه سفر خواهد کرد

  11. "سگ‌گردانی" و تحمیل هزار مصیبت به جامعه ایرانی!

  12. نامه ایران به شورای امنیت در واکنش به اطلاع بایدن از زمانبندی شرارت احتمالی اسرائیل

  13. فارن‌افرز: ایران در اوج نفوذ و احترام بین‌المللی قرار دارد

  14. سرپیچی دلار از دستور وزیر اقتصاد !

  15. کویت انتقال سلاح به پایگاه نواتیم در اراضی اشغالی را تکذیب کرد

  16. لحظه هلاکت فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش اسرائیل

  17. نیروهای کماندوی آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی

  18. «سنوار» چرا و چگونه رمان نویس شد؟!

  19. جنایت‌های قاتلان فراری از زندان هرات در تهران

  20. ماموریت پزشکیان به دستگاه‌های دولتی برای کمک به بازار سرمایه

پربحث‌های هفته

  1. مسیرهای نامرئی مهاجرت غیرقانونی اتباع بیگانه به ایران

  2. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

  3. چالش های بازدارندگي هسته ای ایران

  4. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

  5. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

  6. پس چرا وزیر شدید؟!

  7. در فضیلت «نصیری» نشدن!

  8. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

  9. تمرینات بدنسازی جمشید هاشم پور در ۸۰ سالگی

  10. توطئه پنداری یک نقد !

  11. ابو موسی یا "بوموسی"

  12. پاسخ عراقچی به اظهارات بایدن در مورد زمان حمله اسرائیل به ایران/ حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نتانیاهو

  13. سکانداری تورم

  14. آسیب ناترازی بنزین؟؛ بزودی به اندازه نابودی کل صنعت پتروشیمی ایران!

  15. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  16. خودروی خوب حق مردم است اما …

  17. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  18. حمله کیهان به همتی درباره فیلترینگ/ هشدار مجدد عراقچی به آمریکا

  19. کسی حواسش به این جانورهای زخمی هست؟!

  20. رسانه ملی «برنده» است یا «بازنده»؟

  21. پزشکیان:دولتی بدهکار درست کردند بعد می‌گویند مشکل را حل کنید

  22. مقام طالبان: تصمیم گرفته‌ایم که مهاجران را بازگردانیم

  23. انتقاد روزنامه اصولگرا از هجمه به دولت درباره ظریف/ دشواری ماموریت رهبری به مخبر

  24. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  25. در نقد راهبرد پینگ‌پنگی!

پربحث‌های هفته

  1. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

  2. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

  3. خبری که دروغگویان را رسوا کرد

  4. مقام طالبان: تصمیم گرفته‌ایم که مهاجران را بازگردانیم

  5. اعلام رسمی پایان تحریم‌های شورای امنیت

  6. کشورهای عربی از جنگ ایران ـ اسرائیل استقبال می‌کنند/ باکو به دنبال بهره‌برداری از چنین شرایطی است

  7. وقتی پهپادهای حزب الله راه خانه «بی بی» را پیدا می کنند!

  8. پشت پرده کاهش حملات هوایی صهیونیست ها به بیروت چیست؟

  9. شهردار سئول هم خواستار ساخت بمب‌ اتمی شد

  10. از پدافند به آفند

  11. ابتکار عمل موشکی حزب الله

  12. هشدار رئیس قوه قضاییه به کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس

  13. واکاوی یک ادعا درباره بی‌بی/ آیا نتانیاهو ایرانی‌الاصل است؟!

  14. رژیم صهیونیستی شروط توقف جنگ در لبنان را به کاخ سفید ارائه کرد

  15. ادعا و اتهام‌زنی نتانیاهو: عوامل ایران خواستند مرا ترور کنند

  16. درخواست عجیب آلمان از حماس در پی ادعای شهادت السنوار  

  17. ادعای خبرساز سخنگوی ارتش اسراییل / یحیی السنوار به شهادت رسید؟

  18. پاسخ تهران به اظهارات صدراعظم آلمان 

  19. سیاست فست فودی در آمریکا !

  20. نگرانی آمریکا از درز اطلاعات مربوط به حمله احتمالی اسرائیل به ایران

  21. دموکراسی به سبک آمریکایی!

  22. بایدن می‌گوید که از چگونگی و زمان حمله اسرائیل به ایران آگاه است

  23. بررسی ادعای رسانه‌های غربی درباره اقدام ضدایرانی احتمالی اسرائیل / پاسخ کوبنده تهران به خطای تل‌آویو

  24. نامه ایران به شورای امنیت در واکنش به اطلاع بایدن از زمانبندی شرارت احتمالی اسرائیل

  25. اظهارات جدید ترامپ درباره سردار سلیمانی/ او قصد نابودی ارتش آمریکا را داشت

آخرین عناوین