روایت سیروس مقدم از سکانس جنجالی«پایتخت۶»/ادای دین نبود شوخی بود!

گروه فرهنگی الف،   3990119009 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیروس مقدم کارگردان «پایتخت۶» با اشاره به سکانس پایانی این مجموعه که انتقادات فراوانی را به‌دنبال داشت تأکید کرد که این سکانس صرفاً شوخی بوده و نباید آن را به معنای ادای دین دانست.

روایت سیروس مقدم از سکانس جنجالی«پایتخت۶»/ادای دین نبود شوخی بود!

به گزارش مهر، برنامه «شب صحبت» با موضوع نقد و بررسی سریال «پایتخت ۶» شب گذشته ۱۸ فروردین ماه با حضور محمود گبرلو به عنوان مجری، سیروس مقدم کارگردان و مهدی فرجی مشاور «پایتخت ۶» و همچنین کیوان امجدیان و پژمان کریمی منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون روی آنتن شبکه یک رفت.

سیروس مقدم در ابتدای این نشست درباره قسمت‌های پایانی این سریال که نتوانستند آن‌ها را ضبط کنند، بیان کرد: در این قصه بهتاش به تهران می‌آید و داستان فضای ورزشی دارد. همچنین قصه ارسطو ادامه پیدا می‌کند و حتی نقی و هما هم به دلایلی به تهران می‌آیند. با این حال به دلیل کرونا مسابقات فوتبال تعطیل و اعلام شد تجمعات هم ممنوع شده است. در اولین روزی که شرایط عادی برقرار شود تیم پایتخت قسمت‌های پایانی را ضبط و نتیجه‌گیری را تقدیم مردم می‌کند.

پایان «پایتخت ۶» با چهار قسمت تولید می‌شود

وی درباره تعداد قسمت‌های باقی مانده این فصل که قرار است ساخته شود، گفت: دو قسمت پایانی در ۸۰ دقیقه داریم که در چهار قسمت پخش می‌شود.

مقدم همچنین در پاسخ به نقدها درباره مشکلات خانوادگی که در این فصل هویدا بود، گفت: ما در فصل ششم از قهرمان‌پروری، قصه گنبد و گلدسته و دیگر قصه‌های اکشن که بیشتر بیرونی بود به فضای خانواده رسیدیم. اساس را بر التهابات درونی خانواده گذاشتیم برعکس فصل‌های قبلی که بر مبنای حادثه و اکشن بود و مثلاً خانواده‌ای نامه‌ها را به رئیسجمهور می‌رساند و یا به داعش برخورد می‌کند در این فصل همه اتفاقات درون خانواده است.

وی اضافه کرد: درواقع خانوادگی‌ترین فصل «پایتخت» همین فصل ششم بود. حادثه بیرونی در آن اتفاق نمی‌افتد و هر چه هست درون آن است اما در عین حال این خانواده ربات نیست و متناسب با رشد جامعه رشد می‌کند و متأثر است.

پنهانکاری، دروغ و ریاکاری در «پایتخت ۶»

پژمان کریمی در ادامه درباره نقاط ضعف فصل ششم «پایتخت» گفت: ما در فصل‌های قبل با خانواده‌ای مواجه بودیم که مطلوب بود. اشتباه می‌کردند حتی دروغ می‌گفتند اما درصدد جبران برمی‌آمدند. به طور مثال در «پایتخت ۵» شاهد یک سبک زندگی اسلامی و ایرانی بودیم. اما در «پایتخت ۶» اینگونه نیست. خانواده راحت دروغ می‌گوید. دخترها پنهانکاریمی‌کند. مادر خانواده پنهانکاری می‌کند. پدر خانواده وقتی به حج می‌رود خصیصه‌هایی مثل ریاکاری در او پررنگ‌تر می‌شود و در کل نشانه‌هایی که تا فصل پنج می‌بینم دیگر دیده نمی‌شود.

در ادامه مهدی فرجی مشاور سریال در پاسخ به این انتقادات توضیح داد: نویسنده و کارگردان خانواده‌ای را تعریف می‌کند که ممکن است تا مرز جنگ با هم پیش بروند تا قدر هم را بدانند و از بحران‌ها بیرون بیایند. اگر بچه‌ای دروغ نگوید و پنهان کاری نکند چطور چالش وارد داستان شود؟

کیوان امجدیان نیز درباره هویت خانواده در سریال «پایتخت» بیان کرد: «پایتخت» به برند تبدیل شده است چون خانواده‌ای را در آن دیده‌ایم که شبیه خودمان است. اعضایش اشتباه می‌کنند اما ذاتشان بد نیست. اگر قرار بود از اعضای این خانواده تصویر ایده آل و بدون اشتباه ببینیم، غیرقابل دسترس می‌شد و آرام‌آرام از آن فاصله می‌گرفتیم.

همین انتقادها در «پایتخت ۵» هم مطرح بود

مقدم نیز با اشاره به انتقادهایی که در ابتدای فصل پنج سریال مطرح بود، اضافه کرد: در «پایتخت ۵» تا قسمت‌های مرتبط با درگیری داعش انتقادهای بسیاری به خانواده معمولی و روابطشان وارد بود. بهتاش خالکوبی داشت، سیگار می‌کشید و… اما آنجا هم تا خانواده با بحران مواجه نشد، به جواب نرسیدیم.

 «پایتخت ۶» یک روایت کاملاً کلاسیک قصه گویی دارد.این کارگردان در ادامه با تاکید بر اینکه «پایتخت ۶» قصه دارد، توضیح داد: اگر «پایتخت ۵» هم سه قسمت آخر را نداشت، همین ذهنیت پیش می‌آمد که قصه ندارد. «پایتخت ۶» یک روایت کاملاً کلاسیک قصه گویی دارد. «هشت نفرت انگیز» هم همین ساختار را دارد یعنی آدم‌هایی که هیچ جوره امکان ندارد به هم وصل شوند و حتی زمانی که به نظر می‌رسد همه موانع برداشته شده است اتفاقی نظم موجود را بهم می‌زند. برای چنین مواردی باید برای آدم‌ها خلق و خوهایی را تعریف کنیم.

امجدیان نیز با اشاره به یک نکته اظهار کرد: جای خالی خشایار الوند در این فصل مشهود بود. قصه سریال قصه بدی نبود قصه کنش و واکنش‌های مجموعه‌ای از افراد بود ولی در برخی بخش‌ها گویی سهل‌انگاری شده بود که شاید به دلیل کرونا بود. بهتاش فریبا در جایی گربه‌ای می‌آورد و می‌گوید می‌خواهد با گربه زندگی کند اما قبل و بعدش را نمی‌بینم و مشخص نیست اساساً اشاره به چنین بخشی در داستان چه لزومی داشته است. در این فصل موقعیت‌های از این دست را زیاد می‌بینم.

مقدم نیز درباره نقش الوند تصریح کرد: نقش و تأثیر الوند در «پایتخت» مشخص است او واقعاً یک پایه اصلی کار بود اما نطفه و فکر اصلی سریال در همه فصل‌ها متعلق به محسن تنابنده بوده است. تفاوت در این است که خشایار الوند بعد از ۱۰ سال کاملاً به لحن و جغرافیای شخصیت‌ها مسلط بود و او کاملاً مدیوم تلویزیون را می‌شناخت. می‌توان گفت پایتخت ۶ تنها فصلی است که همه شخصیت‌ها، قصه و خرده قصه دارند.

وی عنوان کرد: اگر یک سکانس از فیلمنامه «پایتخت ۶» را بتوانید جا به جا کنید جایزه دارید آنقدر قصه‌ها درست است که امکان جابه‌جایی سکانس نیست.

مقدم با اشاره به خرده قصه هما و گویندگی او در تلویزیون توضیح داد: می‌دانید چرا هما سعادت کار گویندگی را در این فصل دارد؟ چون علیخانی از طریق شغل این خانم بهبود را به ماه عسل دعوت می‌کند و این قرار بود در ادامه داستان دیده شود.

دردسرهای یک سکانس جنجالی

کارگردان «پایتخت ۶» در بخش دیگر این برنامه در جواب به نقدهای مطرح شده نسبت به سکانس پایانی قسمت پانزدهم سریال و شباهت آن با فیلم‌های مبتذل قبل از انقلاب، عنوان کرد: در این موضوع زاویه و دریچه‌ای که باز می‌کنیم باید شوخی و خنده باشد. اگر از دریچه شوخی نگاه کنیم سوءتفاهم هم پیش نمی‌آید. بارها این مسائل اتفاق افتاده است مثلاً در فصل اول و در برخی سکانس‌ها از تم جیمز باند استفاده کرده بودیم و این به معنای این نبود که می‌خواهیم ادای دین کنیم به جیمز باند!

وی افزود: یا در فصل دوم که بحث گنبد و گلدسته در داستان محور بود در بخش‌هایی از موسیقی ازتم یک خواننده قبل انقلابی استفاده کردیم و این بدین معنا نیست که پایتخت هوادار آن فضاست. در «پایتخت ۳» ما برای سکانس‌های کشتی نقی و تمریناتش از برخی سکانس‌های فیلم‌های راکی استفاده کردیم و این به این معنا نیست که طرفدار سیلوراستالونه هستیم! در «پایتخت ۵» هم که با حمایت سازمان اوج و در ترکیه ساخته شد تم موسیقی ابراهیم تاتلیس را پخش کردیم و باز هم به معنای طرفداری از او نبود. همه این‌ها را باید از زاویه شوخی ببینیم.

مقدم اضافه کرد: در کمدی همانگونه که با سیاست شوخی می‌شود با فرهنگ قدیم و دیگر موارد هم شوخی می‌شود.

فرجی نیز در ادامه مثال‌های مقدم افزود: در همین پایتخت به زندان درآمدن ارسطو با تم فیلم قیصر شوخی می‌شود.

مخالفت سازمان با پخش سکانس پایانی

این مدیر سابق صداوسیما درباره سکانس‌های پایانی سریال بیان کرد: واقعیت این است که سازمان با پخش این سکانس موافق نبود / آقای مقدم سکانسی شاد گرفته بود و کار قرار بود تلخ نباشد چون بهبود را با آمبولانس بردند و طبیعتاً این سکانس کار را تلخ می‌کرد.

مقدم نیز در توضیح این سکانس گفت: آنچه در این سکانس شاهدیم غیرقانونی نیست چون زن و شوهری عقد کرده‌اند با موتور می‌روند به ماه عسل و این در داستان هم اعلام شده است. غیرشرعی هم نیست و حتی یک کیف بین شأن قرار دادیم که مشکلی نباشد. حتی کار غیر عرف هم انجام نمی‌دهند. خطوط قرمز ما هم همواره قانون، شرع و عرف است و این سکانس خلاف هیچ یک از این سه معیار نیست.

فرجی درباره اینکه برخی این سکانس را ادای دین به فیلم قبل انقلابی دانسته‌اند اظهار کرد: اینکه گفته شده ادای دین شده اینگونه نیست چون آن اثر، فیلم مبتذلی است که جزو ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینمای ما هم نیست. ما آن‌ها را فیلم فارسی خطاب می‌کنیم. این سکانس یک شوخی بود که اتفاق افتاده است. همانطور که گفته شد سازمان و پخش هم مخالف بود ولی برای اینکه تلخ تمام نشود این گونه به پایان رسید.

کریمی اما با تأکید بر اینکه این شوخی به درستی شکل نگرفته بود، عنوان کرد: پیش از این در برنامه «خنده بازار» هم بخشی بود که با فیلم‌های قبل انقلاب شوخی می‌شد اما کسی به آن اعتراض نکرد چون به درستی اتفاق افتاد. اینجا اما این شوخی شکل نگرفته بود.

سیروس مقدم در واکنش به حجم واکنش‌های انتقادی نسبت به این سکانس با اشاره تلویحی به موضع منتشرشده به نقل از رئیس سازمان صداوسیما در رسانه‌ها بیان کرد: ما فکر می‌کردیم قرار است برای سریالی که این قدر طرفدار دارد از طرف سازمان تقدیر می‌شویم و نمی‌دانستیم قرار است توبیخ شویم؛ واقعاً همه بچه‌ها شوکه شدند!

وی با اشاره به نظرات مخالف عنوان کرد: خیلی نظرات درباره این سکانس از طرف فعالان ضدانقلاب و برخی دوستانی که می‌دانند این کار با چه سختی‌هایی ساخته شده، یکی و منطبق شده است و این برای شخص من عجیب است.

ادای دین ما به نکات دیگر بود

فرجی در ادامه با اشاره به برخی سکانس‌های سریال گفت: سریالی که پخش شد ادای دین دارد به یکی از سیاست‌های مهم کشور که به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس است و یا در همین فصل، سکانس فلاش بکی داریم به دوران قبل از انقلاب شکنجه گاهی که در آن مردم شکنجه می‌شدند و یا مردی را داریم که ادای دین می‌کند به پدرش تا حج او را به جا آورد و حیف است که با لکه‌ای روی آن‌ها این وجوه را نبینیم.

مقدم در ادامه در پاسخ به دیگر نقدها با بیان اینکه هر اثر هنری می‌تواند اشکال داشته باشد و نقص داشته باشد، تصریح کرد: تلویزیون نمی‌تواند یک سلیقه خاص را به نمایش بگذارد مردم اگر سلایق مختلف را نبینند تلویزیون را کنار می‌گذارند.

فرجی نیز در پایان قسمت اول از این برنامه نقد و بررسی عنوان کرد: اینکه ۸۰ درصد از مردم یک سریال را تماشا کنند یک عدد رویایی است مردم ده سال این سریال را همراهی می‌کنند و این از سلامت سریال نشان دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۰۴۳۶۷۰۱:۴۶:۳۲ ۱۳۹۹/۱/۱۹
روایت داریم از حضرت علی ای مردم کوفه شرم نمی کنید زن هایتان شانه بر مردان غریبه می زنند!!! ان وقت تو می ایی و میگویی زن و وشوهری بودن و کیف گذاشتم! فهیمه و ارسطو در ماشین چی؟
ناشناس۱۴۰۴۸۳۷۱۲:۳۷:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چرا ظهر همون شبی که قسمت آخر پایتخت پخش شد، فیلم همسفر از شبکه منوتو پخش شد؟! باور کنیم اتفاقی بوده!
ناشناس۱۴۰۴۸۶۳۱۲:۵۷:۲۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
در فیلم های بعدی بغل کردن را هم باب می کنند
ناشناس۱۴۰۴۳۷۱۰۱:۵۴:۲۲ ۱۳۹۹/۱/۱۹
عشق کردم با این سریال
ناشناس۱۴۰۴۳۷۲۰۱:۵۵:۱۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
از کی تا حالا عرف این جیزها شده؟ حتما از فردا هم یک حائل می گذارید وسط بین زن و مرد که مثلا زن و شوهری هستند در مورد شوخی هم اصلا کل فیلم شوخی بود نه؟ خجالت بکش
ناشناس۱۴۰۴۳۷۳۰۱:۵۵:۲۵ ۱۳۹۹/۱/۱۹
سریالی که واقعیت های جامعه را بیان کرد. تا چه وقت باید در ظاهر یه جور دیگه و در باطن جور دیگه باشیم؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۰۴۳۹۱۰۲:۲۲:۴۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
صدا وسیما از قِبل شما سود میلیاردیش وکرد پر بیننده شد هر چند در مدت کوتاه. یه چیزی دستی هم میخواد
ناشناس۱۴۰۴۳۹۷۰۲:۳۹:۵۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اول توضیح بده چه ارتباطی بین شما و شبکه ماهواره ای بوده
حمید‌۱۴۰۴۴۰۴۰۳:۰۵:۰۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
قطعا سریال شاد و‌ جذابی بود ولی سرشار از اشتباهات اخلاقی و فنی و سردرگمی امشب به هیچ کدام از انتقادات جوابی داده نشد مهمانهای منتقد کاملا ضعیف و هدف برنامه جمع کردن صحبت های احساسی ریس صدا و سیما در روز قبل بود
ناشناس۱۴۰۴۴۴۲۰۶:۴۸:۵۶ ۱۳۹۹/۱/۱۹
جالبه... رئیس صدا و سیما دنبال ستون پنجم بود...حالا معرفی شدند.. برخورد کنن دیگه
موسوی۱۴۰۴۴۴۵۰۷:۱۴:۱۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
سلام. متاسفانه برنامه شب صحبت اصلا انتقادی نبود. یک دلیل اصلی آن عدم تسلط مجری بود. محری باید با درایت برنامه را مدیریت کند و هدایت کند ولی مع الاسف ایشان نه تنها در این کار موفق نبودند بلکه به دفاع تمام قد از این سریال پرداختند. حتی نحوه نشتن ایشان هم این موضوع را تصدیق میکتد. باید بپذیریم که پایتخت سقوط کرد.
ناشناس۱۴۰۴۴۶۵۰۸:۰۱:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
بسیار سریال مزخرفی بود
ناشناس۱۴۰۴۵۸۷۱۰:۲۸:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
پایتخت واقعیات کشور را نشان داد اگر می خواهید از واقعیات فرار کنید اون یک بحث دیگه است.
ناشناس۱۴۰۴۸۵۳۱۲:۴۸:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
چه خانواده ای داری تو که همه نوع اقسام جرم و جنایت و کار غیر قانونی انجام می دهید!!!!
حامد۱۴۰۴۹۳۰۱۳:۳۰:۱۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
در ادامه پاسخ به شما باید بگویم اینها و مانند اینها زیادند . اما همه این طور نیستند و بیشتر خانواده های متلاشی اهالی سینما و همین سلبریتی ها به چنین مرض هایی مبتلا هستند . یعنی عناصر ریاکار، فریب کار، دروغ گو و پست و حیله گرند. و الا به مردم توهین نکنیم و نگوییم مردم ایران این گونه اند.
ناشناس۱۴۰۴۹۸۵۱۳:۵۱:۵۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اگر منظورتان واقعيات خانواده تان است با شما موافقم!
علی۱۴۰۴۶۲۵۱۰:۵۸:۴۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
شما بخواهید یا نخواهید آقای وثوقی و خانم آتشین جزو تاریخ سینمای ایران هستند و خطاب کردن کارهایشان به عنوان فیلمفارسی چیزی از ایشان کم نخواهد کرد. شما اگر میتوانید اثری بسازید که مثل همان فیلم اشاره شده بعد از 50 سال هنوز مخاطب از روی یک سکانس ساده آن اثر را بخاطر بیاورد
ناشناس۱۴۰۴۶۸۵۱۱:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
یک مملکت خود را علاف این سریال و یک سکانس کرده اند. واقعا اینجوری پیشرفت نخواهیم کرد. پایتخت یک سریال برای سرگرمی بود تمام شد رفت. بچسبید به امور مهمتر کشور.
ناشناس۱۴۰۴۷۲۲۱۱:۵۲:۳۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اقای فرجی متر و معیار را بدهید دست مردم تا مبتذل بودن فیلم های قدیم را تشخیص بدهند.این همه سال تبلیغ مبتذل بودن قدیمی ها را کردید اما نتیجه عکس گرفتید و در اینده هم شاهد خواهیم بود که فیلم های کنون را بی ارزش و بیهوده معرفی خواهند کرد.
ناشناس۱۴۰۴۷۶۲۱۲:۰۷:۲۹ ۱۳۹۹/۱/۱۹
یک عده بدنبال این هستند که کل صدا و سیما بشود شبکه افق
بیننده۱۴۰۴۸۰۳۱۲:۲۳:۵۴ ۱۳۹۹/۱/۱۹
وقتی منتقد برنامه، سریال پر طرفدار و محبوب پایتخت رو با برنامه خنده بازار مقایسه میکنه و میگه اون تو شوخی موفق بوده و شما نه... پس حتما یا مردم خیلی بی سلیقه هستن که از پایتخت خوششون میاد، یا اینکه منتقد اومده برای تخریب و اومده که حرفهای بزرگترای معلوم الحالشو دیکته کنه...
ناشناس۱۴۰۴۸۲۰۱۲:۲۹:۴۰ ۱۳۹۹/۱/۱۹
این توجیه که ضد انقلاب هم به ما می تازد برخی انقلابی ها هم می تابند دیگر نخ نما شده است. جنس اعتراص اینها با هم فرق دارد. ضد انقلاب آن وقتی اعتراض می کرد که فیلم شما به نفع انقلاب بود. اما وقتی کپی از سکانس فیلم مبتذل بیاوری برایت کف هم می زنند.
موسوی۱۴۰۴۸۲۴۱۲:۳۱:۳۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
پایتخت سقوط کرد.
حامد۱۴۰۴۹۲۴۱۳:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اهالی صدا و سیما و سینمای ایران عمدتا افراد بی اعتقادی هستند دارای خانواده های متلاشی. شبکه هایی مثل من و تو هم به وسیله همین ها اداره می شود و همه باهم در ارتباطند. یکی از مشهور ترین سلبریتی های پر حاشه ی اخیر که اخیرا در شبکه های فعالیت چشم گیر دارد اعلام کرد پدرش اهل الکل و مشروب بوده و خودش هم سیگار می کشده
سید۱۴۰۵۰۳۰۱۴:۱۱:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
بی احترامی به پدر و مادر و بزرگتر.دروغ.جلف بازی.دوست دختر بازی.کجای این سریال خوب بود.فقط بوسه زن و شوهری و بغل کم بود که اونم پایتخت 7 میاد ان شاالله.توجه کردین سریالهای اخیر سیما قبل ازدواج پسر دختر باهم ارتباط دارن.
ناشناس۱۴۰۵۰۳۳۱۴:۱۳:۵۸ ۱۳۹۹/۱/۱۹
ریاکاری و پنهان کاری و ... در جامعه ایران روز به روز بیشتر می شود این سریال انعکاسی از بعضی واقعیتها بود.
ناشناس۱۴۰۵۰۸۷۱۴:۴۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱/۱۹
داستان سریال ،گفتگوهای میان شخصیت ها ،وطنز حاکم بر پایتخت 6نسبت به سری های قبلی از کیفیت خیلی پایینی برخورداربود . حیف از پایتخت .حیف از اون خانواده واقوام علی ابادی دوست داشتنی
ناشناس۱۴۰۵۱۲۸۱۵:۰۴:۰۱ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اتفاقا به هیچ وجه نشون دهنده یک خانواده معمولی ایرانی نبود. حالا اگه بعضی ها اصرار دارند بگن که هست حتما خانواده خودشون اینطوریه. این فصل از پایتخت بسیار مزخرف بود.
مهدی۱۴۰۵۲۰۸۱۵:۳۷:۵۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
نقدفیلم جالب بودکه ازهرکی مصاحبه کرده بودندراضی بودندبه نظرم صداوسیما هم مثل اصلاح طلب ها اونایی که مخالف بودندرومردم حساب نکردندنگاهی به تیپ وسن وسال اوناکلیشه ای بودمنم تمام قسمت هارودیدم وهردفعه حالم بیشتر به هم خوردتمام کلمات برنامه ریزی شده بودکه کسایی که مسلمونندهمشون مثل نقی هستند میگن نگاه نکن اره انقدبرنامه داره صداوسیما ادم وقتنمیکنه کدومارو ببینه اخرشم به خودشون جایزه میدند
ناشناس۱۴۰۵۲۷۹۱۶:۱۶:۲۳ ۱۳۹۹/۱/۱۹
اگر اعتبار ۵ فصل اول نبود نه صدا و سیما و نه مردم اینهمه به این سریال فرصت هنجارشکنی در برابر خانواده ها را نمی دادند. اگر اون ذهنیت خوب نبود و فقط این فصل شش را داشتیم، این سریال در حد سریال پیامک از دیار باقی بود که عید سال ۸۷ سیروس مقدم با نویسندگی محسن تنابنده کارگردانی کرد و چندان جالب نبود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. درباره توبه تتلو

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  18. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. تضادی عجیب و پر ابهام!

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

آخرین عناوین