مخبر: تورم رو به کاهش است/پایان سال نشان خواهیم داد که چطور اقتصاد را اداره کرده‌ایم

  4020524040 ۵۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت : نرخ تورم از فروردین امسال تا امروز به صورت مستمر و پیوسته رو به کاهش است.

مخبر: تورم رو به کاهش است/پایان سال نشان خواهیم داد که چطور اقتصاد را اداره کرده‌ایم

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در نخستین همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی گفت: از وقتی که کار را در دولت شروع کردیم با مشکلات متعدد روبرو بودیم. در دوران کرونا روزی ۷۵۰ نفر تلفات داشتیم و هیچ کشوری هم به ما دارو نمی‌داد در بازار آزاد نیز هر واحد دارویی کرونا تا ۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شد. در فروش نفت نیز  ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه می‌توانستیم بفروشیم که بخشی از پول آن همان پولی است که در کشور کره بود.  علاوه بر همه این‌ها در ذخایر گندم و کالاهای اساسی نیز مشکل داشتیم.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۸  میلیارد دلار ارز ترجیحی هزینه شده بود و تقریباً هیچ ارزی برای دولت ما باقی نمانده بود و دولت رئیسی گرفتار تورم ۶۰ درصدی بود. در جنگ اقتصادی با غرب دست دولت از نظر لجستیکی و بودجه‌ای تقریباً خالی بود. طرف غربی هم از این وضعیت به خوبی اطلاع داشت و این مسئله کار را در موضوع مذاکرات پیچیده می‌کرد با این حال دولت طی سه ماه فروش نفت را به بشکه‌ای یک میلیون در روز افزایش داد و ذخایر غذایی از جمله گندم را در روی آب خریداری کرد و تورم را از بالای  ۵۹ درصد به ۴۰ درصد کاهش داد و در اسفند ۱۴۰۰ آمارها و شاخص‌های اقتصادی نسبت به ابتدای کار دولت را بهبود بخشید.

مخبر افزود:  در سال ۱۴۰۱ نیز مشکلات همچنان ادامه داشت. در ابتدای این سال مبتلا به جنگ اوکراین شدیم  که بهتر است نام آن را جنگ تورم‌ها بگذاریم. از آن بدتر با کمبود فراوانی کالاهای اساسی روبرو شدیم چون برخی کشورها از جمله هند ذخایر کالاهای اساسی‌اش را ۳۰ درصد افزایش دادند و بقیه کشورهای دنیا نیز به طرز تعجب آوری این کار را انجام دادند.

وی ادامه داد: اگر در اسفند ۱۴۰۰ ما هم ذخایر کالاهای اساسی مان را بهبود نمی‌دادیم در فروردین ۱۴۰۱ مشکلاتمان بسیار بیشتر می‌شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود:  در خرداد ۱۴۰۱ با تورم ۱۲.۶ درصدی روبرو شدیم باز دست به کار شدیم و نرخ تورم را ۲ درصد کاهش دادیم.

مخبر با اشاره به حوادث پاییز ۱۴۰۱ گفت: ۵۰ هزار نفر در اغتشاشات سال گذشته با تامین هزینه اغتشاش کشور را دچار مشکلات متعددی کردند. ۴۰۰ میلیون دلار هم هزینه شد تا از طریق سلبریتی‌ها برای مدیریت اغتشاشات در ایران هزینه شود. این مبلغ افزون بر ۳۵۰ میلیون دلاری بود که صرف تجهیزات و سخت‌افزار مدیریت اغتشاشات شده بود.

مخبر خاطرنشان کرد: در همان زمان پیش بینی ارز ۷۰ هزار تومان و تورم‌های چند ۱۰ درصدی از سوی کارشناسان مطرح می‌شد اما دولت با تدابیری که مورد نقد منتقدان قرار داشت، تورم را مهار کرد. دولت تورم را در پایان سال ۱۴۰۱ به ۴۶ درصد کاهش داد آن هم با آن شرایط سیاسی و اقتصادی نابسامان سال ۱۴۰۱.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان هم صورت مسئله را مطرح کرد هم دو راهبرد داد و هم یک راه حل ارائه داد که راه حلش برای حل مشکلات اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد بود. شاخص ارزیابی دولت در این حوزه نرخ تورمی است که در اسفند ۱۴۰۲ به دست خواهد آمد. کاملا مشخص است که چقدر از اقتصاد در اختیار دولت است و در پایان سال نشان خواهیم داد که چطور اقتصاد را اداره کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: روی مهار تورم متمرکز شده‌ایم که ناشی از ناترازی در بودجه، انرژی و بانکهاست. تصورمان این بود که تا پایان سال نرخ رشد نقدینگی به ۲۵ درصد برسد اما این اتفاق اکنون افتاده است که اتفاق بسیار بزرگی است. نرخ تورم از فروردین تا امروز به صورت مستمر و پیوسته رو به کاهش است.

مخبر گفت: به ۲۰ میلیارد دلار برای کاهش افت فشار نیاز داریم. در صورت تامین آن درآمد چند صد میلیارد دلاری برای کشور ایجاد میکنیم. ۷۵ طرح به ارزش ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در بخش نفت و گاز در دست اجرا داریم. در حوزه معادن به خصوص رگه‌های معادن مس و کاتود ظرفیت ایجاد درآمد ۱۰ میلیارد دلاری داریم که ظرفیت آنرا ایجاد کرده‌ایم. ۳۸۰ هزار تن ظرفیت فعلی تولید کاتود از معادن مس وجود دارد که درصدد افزایش آن به ۳ میلیون تن هستیم.

مخبر ادامه داد: تا امروز ۴۰ هواپیما وارد کشور کرده‌ایم اما همچنان نیازمند هواپیماهای جدید هستیم. دیپلماسی رئیس جمهور موجب دوستی اکثر کشورها با ایران به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش آب گفت: با وجود خشک و نیمه خشک بودن کشورمان اما پروژه‌های بزرگی در حوزه آب در دست داریم که ۵ پروژه آن در ۵ استان بزرگ در دست اجراست. در حوزه مسکن نیز که به ۴ میلیون واحد نیاز داریم برنامه‌های خوبی در دست داریم هرچند که انتقادات کم نیست.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه تامین معیشت جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: از طریق افزایش ۲۵ درصدی یارانه‌ها و اصلاح نظام توزیع در فروشگاه‌های عرضه کالا در تلاشیم بخشی از مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۸۸۲۴۱۳:۲۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آره، ما هم از چیزی خبر نداریم!
ناشناس۳۱۸۸۸۳۰۱۳:۳۱:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۴
می گویند اگر ما نبودیم وضع خیلی بدتر میشد میپردازد و از بیان برنامه ها و میزان برآورده شدن آنها طفره می رود
ناشناس۳۱۸۸۹۶۶۱۴:۲۷:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
درست گفته شده چون با روش قبلی الان تورم بالای 100 می بود برای فهمیدن آن هم سخت نیست یکی به نگاه تورم جهانی در این مدت که دوبرابری شد یکی هم چاپ پول بیشتر برای تامین ارز 4200 به خاطر اختلاف بالا با قیمت دلار آزاد که هر سال درست می شد
سیدرضا۳۱۸۸۸۳۹۱۳:۳۵:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲۴
با سلام واحترام -تورم روبه کاهش است(البته ازدیدگاه مسئولین نه مردم) -مسکن ارزان تر شده(البته برای مسئولین) -مشکل بیکاری جوانان حل شده است (البته برای پسران مسئولین) -امید به زندگی بیشتر شده(البته برای مسئولین) -مشکل تامین آب و دارو و آلودگی هوا نداریم(البته ازدیدگاه مسئولین) -مشکل امرار معاش بازنشستگان حل شده است(لبته ازدیدگاه مسئولین) فقط یک سوال ساده از ایشان،لطفا براساس اطلاعات مرکز آمار ایران بفرمایند:(پاسخ به این سوالات ساده خود بیانگر واقعیت اقتصادی امروزجامعه است): -قیمت دلار در ابتدای دولت آقای رئیسی چند بوده واکنون چند است -قیمت یک متر آپارتمان در ابتدای دولت آقای رئیسی چند بوده واکنون چند است -قیمت یک کیلو گوشت در ابتدای دولت آقای رئیسی چند بوده واکنون چند است
ناشناس۳۱۸۸۹۶۸۱۴:۳۱:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
اولا تورم در حالت کلی به معنی ارزان شدن نیست بلکه رشد متوسط عمومی قیمت کالا وخدمات کندتر شده دوم هم شما یک چیزهای خیالی لیست کلی و فکر می کنی در طول یک سال دو سال و حتی 8 سال درست می شود؟!!
ناشناس۳۱۸۹۱۰۷۱۵:۵۳:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
اولا بهتره به رشد حقوق و مزایای کارمندان و کارگران هم در کنار رشد تورم سالیانه در نظر بگیریم. دوما کسی نمیگه چیزی درست بشه ولی دیگه خرابتر هم نباید بشه
ناشناس۳۱۸۹۲۸۳۱۸:۳۳:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
افزایش حقوق هرچقدر با چاپ پول بیشتر باشد همین تورم 47 درصدی فعلی هم می شود بالاتر!! مگر مالیات بر دلالی تصویب کنید! آن وقت افزایش چاپ دیگر آنچنان تورم درست نمی کند!
ناشناس۳۱۸۹۴۷۱۲۲:۲۱:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
وقتی قیمت‌ها ساعت به ساعت افزایش می‌یابد وقتی شکر در طول دوسال از تومان به 34 هزار تومان، روغن 5 کيلويی از 90 تومن به 450 تومن، گوشت از 240 تومن به 550 تومن و پراید درب و داغون 7میلیونی در این دوره از 50 میلیون به 350 میلیون تومان یعنی700 در صد افزایش می یابد دیگر تورم نیست، بدتر از آن است
ناشناس۳۱۸۸۸۴۷۱۳:۴۱:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آقای مخبر! در دو سال و اندی گذشته ما جز بدتر شدن اوضاع اقتصاد چیزی ندیدیم.
ناشناس۳۱۸۸۸۵۴۱۳:۴۳:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
پايان سال اين حرف يادت باشه
ناشناس۳۱۸۸۸۶۰۱۳:۴۶:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
همین بورس که سه روزه درست شده همه چیز مشخص هست .
ناشناس۳۱۸۸۸۶۱۱۳:۴۷:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۲۴
پیشرفت اقتصاد را من در قیمت نان - خانه - ماشین - خدمات درمانی - سفر - می بینم
ناشناس۳۱۸۸۸۶۶۱۳:۵۱:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
به نظر میاد تورم کاهش هم پیدا کنه دوباره در اینده جهش ناگهانی داشته باشه. در ضمن از این حرف ها تا بحال چندین بار در همین دولت زده شده.
ناشناس۳۱۸۸۸۷۸۱۴:۰۰:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۴
همیشه حواله به آینده میدهید !, معلوم نیست با کدام سابقه مثبت انتظار دارید مردم اینگونه وعده ها را باور کنند؟! مگر با محقق نشدن وعده ها تاکنون توبیخ و تنبیهی متوجه شما یا هر مقام دیگری شده است ؟!
ناشناس۳۱۸۸۸۸۶۱۴:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
منظورتان از پایان سال، بعد از انتخابات است؟
ناشناس۳۱۸۸۸۹۵۱۴:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
دقیقا کشور رو به آرامش هست ان هم بعد از آوار برداری و همان طوری که قبلا گفته شد تورم به کانال 30 درصد خواهید رسید و همین طور سال به سال کمتر می شود منتهی برای این که تورم سریعتر کم شود سرکوب ارزی نکنید چون بعد مجبور می شوید یک دفعه بالا ببرید و شوک به اقتصاد بزنید و تورم بالا خواهد زد حتی بنزین درس بگیرید از دو دولت قبل
ناشناس۳۱۸۸۸۹۷۱۴:۰۷:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
نیازی به پایان سال نیست گوشت از اول سال تا الان رشد ۲۰۰هزار تومانی رشد داشته شده کیلویی۵۳۰هزار تومان دلستر از ‌۱۵هزار تومان در عرض یکماه شده ۳۰هزار تومان مرغ از ۶۵تومان شده ۱۰۰تومان و همه چیز به همین روال
ناشناس۳۱۸۹۰۱۳۱۴:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آن وقت ماشین از چند به چند شده؟ برخی میوه ها از چند به چند شده؟!! تورم یعنی همین یک دسته کالا ها خیلی گران می شود و یک دسته می کشد پایین و یک دسته هست ثابت هست یا با درصد کمی بالا تر می رود و مجموع آن می شود تورم
ناشناس۳۱۸۹۱۰۳۱۵:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آن وقت بجز ماشین مثال دیگه ای هم میتونی بیاری ؟ در مورد خودرو هم خودرو 300 درصد گرون شد و بعدا 25 تا 30 درصد کاهش پیدا کرد ضمنا دولت هم در کاهش آن نقشی نداشت صرفا با خبردرمانی ورود خودرو دست دوم بازار فروکش کرد ولی هنوزم به قیمت اسفند پارسال نرسیده اون دسته هایی که قیمتشون کاهشی بوده یا ثابت بوده لطفا چند تایی نام ببرید آشنا بشیم عزیز جان مرکز آمار یا بانک مرکزی برای اینکه نرخ تورم سرسام آور را به جامعه اعلام نکنه میره قیمت برخی کالاهایی که در سبد مصرفی خانوار نیست را هم در مجموعه آماری خودش میاره تا عدد تورم اندکی بهبود پیدا کنه در صورتی که آن اجناس اصلا در سبد مصرف خانواده های کم درآمد اصلا جایی نداره
ناشناس۳۱۸۹۲۸۵۱۸:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
تورم به همه کالا و خدمات گفته می شود
ناشناس۳۱۸۸۹۰۱۱۴:۰۷:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۲۴
کاهش تورم با کاهش در امد و دارایی مردم ؟؟؟؟
ناشناس۳۱۸۸۹۰۶۱۴:۰۹:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
و شما هم مثل آب خوردن سلبریتی های داخلی را با یک عذرخواهی ساده کار به آنها می دهید هیچ در کشورهای متخاصم مقابل به مثل نمی کنید
ناشناس۳۱۸۸۹۰۷۱۴:۱۰:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
ملت خودش می بینن چه گرانی تو مملکت انداختین و به آمارهای افتضاح اکتفا می کنین
ناشناس۳۱۸۸۹۰۹۱۴:۱۱:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
روی کاغذ میشه آمارها رو کم کرد اما تو بازار و ذهن ملت چی؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۸۸۹۱۲۱۴:۱۱:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۴
بیشترین گرانی رو خود دولت به مردم تحمیل کرده
محسن۳۱۸۸۹۱۴۱۴:۱۲:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
شاید تورم با توجه به کاهش شدید در امد و دستمزد کارگران و کارمندان یه اپسیلنی کم شده اما مطمعنم در شاخص گرانی جزو سه کشور برتر جهان هستیم
ناشناس۳۱۸۹۲۳۰۱۷:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۲۴
به نکته خوبی اشاره کردی می‌دانستید به لحاظ آمارهای جهانی کشور ما به لحاظ قدرت خرید مردم در رتبه‌های میانی است؟ یعنی با اینکه در این پنج، شش سال تورم بسیار بوده و قدرت خرید مردم نسبت به قبل خیلی پایین آمده اما در حال حاضر رتبه ایران در قدرت خرید مردم به صورت سرانه حدود ۸۵ است. و در مقایسه مستقیم و غیرسرانه رتبه ایران در این سال‌ها بین ۱۸ تا ۲۲ بوده است. پس گرچه فشار اقتصادی زیادی به ما تحمیل شده که بخش زیادی از آن هم به دلیل تصمیم‌های نادرست دولت‌مردان و فسادها بوده است اما هنوز وضعیت اقتصادی کشورمان آنطور که تبلیغ می‌شود و پایین‌ترین کشور نشان داده می‌شود نیست بلکه از اکثر کشورهای دنیا بالاتر است
شاهد۳۱۸۸۹۲۴۱۴:۱۴:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
توکه امروز هیچ کنترلی بر گرانی نداری چطور دم از کاهش تورم می زنی!!!!
ناشناس۳۱۸۸۹۲۸۱۴:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
روی گرانی متمرکز بشین و دستمزد کارگران و کارمندان و بازنشستگان بقیه فقط در حد کاغذه
ناشناس۳۱۸۸۹۳۷۱۴:۱۷:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
فصل ا للخطاب اقتصادی میران رضایت ملته نه شما
ناشناس۳۱۸۸۹۴۰۱۴:۱۸:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
جناب آقای دکتر، الان من به صاحبخانه، مدرسه بچه ها و قصاب و سوپری محله..... بگم صبر کن تا آخر سال؟!؟!
ناشناس۳۱۸۸۹۴۳۱۴:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۲۴
دولت با ارائه آمار های کاهش تورم میخواد از زیر بار ترمیم مجدد حقوق در بره والا همه می دونن تو مملکت چه خبره جز آقایون دولتی و مجلسی
ناشناس۳۱۸۸۹۵۱۱۴:۲۱:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
با فشار به خانواده ها و نابودی کسب و کارها در اثر گران کردن مکرر کالاها و درآمد از طریق گران کردن دلار و مالیات و عوارض های بیشمار و.......اقتصاد را اداره کرده اید
ناشناس۳۱۸۸۹۵۳۱۴:۲۱:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۴
جناب آیا بین گرانی پی در پی و کاهش تورم و گرانی هیچ رابطه ای وجود نداره ؟از نظر شما معکوسه این ارتباط؟؟؟؟
ناشناس۳۱۸۸۹۶۱۱۴:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
مگر میشه بدون برجام ، fatf ، ... مشکلات را حل کرد آقایان با برجام صادرات 500 هزار بشکه نفت خام داشتند پس چگونه غربگرایان و باسوادان و باشناسنامه ای ها می خواهند توجیه کنند .
ناشناس۳۱۸۸۹۷۷۱۴:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
مساله ساده است تورم کمتر شده ولی کالاها گرانتر .
ناشناس۳۱۸۹۱۰۴۱۵:۵۲:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
تورم یعنی افزایش قیمت کالاها و خدمات و کاهش قدرت خرید مردم و بعلت همون کاهش خرید، جنس تو قفسه ها می مونه و باد میکنه و متورم میشه و تورم همون وَرَم!
ناشناس۳۱۸۸۹۸۶۱۴:۴۰:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
دو ضرب المثل قدیمی واسه ادعات کافیه جناب مخبر: سالی که نکوست از بهارش پیداست ـبه عمل کار براید به سخندانی نیست
ناشناس۳۱۸۸۹۹۰۱۴:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
حرف های تکراری.بس نیست؟؟
ناشناس۳۱۸۸۹۹۶۱۴:۴۵:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
خطاب به الف گمان می‌کنم رسالت شما ایجاب می‌کند پایان‌سال این خبر و وعده را پی‌گیری کنید. هرچند تمام آمارها و وضعیت جاری خلاف این ادعا را نشان می‌دهد، آروزی قلبی من این است که چنین شود.
ناشناس۳۱۸۹۰۰۰۱۴:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
تو که دوساله نتونستی یه ثبات نسبی به بازار کالاهای اساسی ملت بدی اخر سال هم هیچ کاری نمی تونی بکنی .
ناشناس۳۱۸۹۰۱۱۱۴:۵۲:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
کلا مسئولین میگن یه قولی میدیم کیه که یادش بمونه....
ناشناس۳۱۸۹۰۳۴۱۵:۱۰:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
جناب مخبر تورم به معنای افزایش مداوم و پیوسته سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات در یک جامعه و برای یک دوره زمانی معین است. تورم باعث می‌شود قدرت خرید خانوارها کاهش یابد که این کاهش قدرت خرید در همه کالاها به طور یکسان نخواهد بود و همین امر پیش‌بینی شرایط اقتصادی و تحلیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با دشواری مواجه می‌کند. انوقت در حالی که قیمتها مداوم در حال افزایش است شما چطور از کنترل تورم حرف می زنید!!!!!!!!
ناشناس۳۱۸۹۰۴۵۱۵:۲۰:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
کاهش نرخ تورم مهم نیست . مهم کاهش قیمتها است
ناشناس۳۱۸۹۰۴۷۱۵:۲۰:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
وعده سر خرمن
ناشناس۳۱۸۹۰۷۸۱۵:۴۴:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
همه خسته و بیزاریم از گفتار درمانی.
ناشناس۳۱۸۹۱۳۵۱۶:۱۶:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
گوشت 165 تومان زمان روحانی شده 550 همه چی مشخصه مرغ 20 تومان روحانی شده بالای صد تومان مشخصه حداقل میوه بسیار ضعیف کیلویی 50 تومان و قس هذا .... از زمان روحانی حداقل همه چی سه چهار برابر شده ....
ناشناس۳۱۸۹۳۰۸۱۸:۵۸:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۴
گوشت زمان روحانی ۱۲۰ تومان بود برنج شمال ۱۲ هزارتومان بود
ناشناس۳۱۸۹۴۳۲۲۱:۴۸:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
بنده خدا روحانی میگفت شما قدر منو نمیدونین ما قبول نمیکردیم من بالشخصه منتقد روحانی بودم ولی بعد چند سال حالا میفهمم بنده خدا لااقل ۴سال اولشو تونست قیمتها رو نگهداره
ناشناس۳۱۸۹۲۴۷۱۸:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
جوجه را آخر پاییز می شمارند نه آخر زمستان
ناشناس۳۱۸۹۲۶۶۱۸:۱۷:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۴
شاید اما ما از کاهش قیمت بی خبریم.
ناشناس۳۱۸۹۲۷۶۱۸:۲۶:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
.. امسال هم علاوه بر مشکلات قبلی، مشکل کمبود بنزین هم اضافه شده
ناشناس۳۱۸۹۳۱۳۱۹:۰۹:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
با اين وضعيت كه شما ها می گین صادرات نفت زیر ۵۰۰ هزار بشکه وبقیه مسائل که حرف شما درست پس چه هنری داشت دولت روحانی که مملکت رو اداره می کرد دارید ما رو طرفدار روحانی می کنید
پاکزاد۳۱۸۹۳۵۴۲۰:۲۶:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۴
پایان سال نشان خواهید داد رکود چه بلایی سر اقتصاد میاره....
ناشناس۳۱۸۹۴۰۰۲۱:۰۷:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
الف جان یادت باشه آخراسفند از آقای مخبر سوال کن و قیمت اجناس وخدمات رایادآوری کن...
ناشناس۳۱۸۹۴۲۵۲۱:۴۱:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
پس چرا این کاهش تورم را مردم حس نمیکنند،
ناشناس۳۱۸۹۴۸۳۲۲:۲۹:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
شما یک هفته دلار را 48هزار تومن نگه دارید
احمد۳۱۸۹۵۱۲۲۳:۰۴:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آقای مخبر رئیس جمهور در اسفند سال 1400 وعده داد که فقر مطلق تا پایان سال ریشه کن خواهد شد!
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

    2. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

    3. تصاویری از حضور ظریف با عینک و کلاه و ماسک در مراسم تشییع شهید نیلفروشان/ معاون راهبردی رئیس جمهوری چرا با پوشش ناشناس به مراسم رفت؟

    4. پاسخ تهران به اظهارات صدراعظم آلمان 

    5. چرا جوانان از ازدواج هراس دارند؟  

    6. واکاوی یک ادعا درباره بی‌بی/ آیا نتانیاهو ایرانی‌الاصل است؟!

    7. ادعای خبرساز سخنگوی ارتش اسراییل / یحیی السنوار به شهادت رسید؟

    8. غیبت «قاآنی» عملیات فریب‌ ایران بود/ معادله جنگی جدید در راه است  

    9. دموکراسی به سبک آمریکایی!

    10. وقتی فلسطینی‌ را انسان نمی‌دانند!

    11. ارتش انگلیس در لبنان؛ پروژه ناتو برای آینده خاورمیانه چیست؟

    12. پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد

    13. بررسی ادعای رسانه‌های غربی درباره اقدام ضدایرانی احتمالی اسرائیل / پاسخ کوبنده تهران به خطای تل‌آویو

    14. واکنش آمریکا به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه

    15. عراقچی: دوران «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها به سر رسیده است

    پربحث‌های هفته

    1. حالا که اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده، ما هم تنگه هرمز را ببندیم!

    2. افشاگری بزرگ درباره قدرت نظامی ایران/ آنچه تا حالا دیده اید نوک کوه یخ بوده است! / سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم!

    3. اسرائیل ممکن است انبار‌های موشک و پهپاد ایران را مورد حمله قرار دهد

    4. در فضیلت «نصیری» نشدن!

    5. چرا به سلاح اتمی نیاز نداریم؟

    6. پزشکیان: به پرونده حمله به سفارت آذربایجان رسیدگی خواهیم کرد

    7. سکانداری تورم

    8. شهرداری تهران شعر سعدی را وارونه نوشت

    9. چرا آمریکا این دفاع ضدموشکی را به اسراییل داد

    10. خودروی خوب حق مردم است اما …

    11. یک پرسش ساده از وزیر محترم بهداشت

    12. صحبت های جنجالی بیژن عبدالکریمی درباره گشت ارشاد !

    13. خیبرشکن ۲ مخصوص انهدام سامانه‌های پدافندی

    14. چرا می خواهند ایران را در طوفان‌الاقصی شریک کنند؟!

    15. پاسخ همتی به ادعای سرکشی به حساب‌های مردم/ واکنش وزیر دفاع به سامانه تاد اسرائیل/ پیشنهاد شریعتمداری درباره بستن تنگه هرمز

    16. لیلا بلوکات تبرئه شد/ ازسرگیری فعالیت‌های هنری و اجتماعی

    17. توزیع شناسنامه الکترونیک افغان‌ها در ایران آغاز می‌شود

    18. پشت پرده کاهش حملات هوایی صهیونیست ها به بیروت چیست؟

    19. سردار قاآنی و گیجیِ سعید الصحاف های مجازی!

    20. دشمن دیرینه ایرانیان

    21. واکنش مدیران صداوسیما به نظرسنجی پُرحاشیه ادامه دارد

    22. انتقاد تند روزنامه جمهوری اسلامی به سید حسن خمینی

    23. یک هشدار قابل‌تامل در مورد لبنان

    24. اعراب و اتحادیه اروپا بدنبال تعامل دیپلماتیک با ایران

    25. وطن‌فروشی به سبک مهدی نصیری

    آخرین عناوین