چشم‌بسته شمشیر زدن!

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4020907069 ۱۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
چشم‌بسته شمشیر زدن!

آقای «مسیح مهاجری» در قامت یک فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب مدت مدیدی است که آتش‌ توپخانه انتقادات خود را علیه دولت و مجلس فعال کرده و حتی فراتر از این، انتقادات بسیاری را به حاکمیت و ساختار موجود وارد می‌کند. هر چند که شاید برخی از این انتقادات هم محلی از اعراب داشته باشند اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که ایشان و حتی بسیاری از هم‌قطارانشان دو سالی است که فعال‌تر از گذشته آستین‌ها را بالا زده و وارد گود شده‌اند و همین مسئله باعث شده تا نقدهای وارده ایشان رنگ و بوی سیاسی به خود گیرد.

مهاجری اخیراً و به‌درستی سیاست‌های غلط اقتصادی و اجتماعی موجود و فشار وارده به گرده مردم و طبقات پایین جامعه را زیر ذره‌بین نقد برده اما وقتی می‌بینیم مشابه این اقدامات را دولت مطلوب ایشان در ۸ سال سکانداری خود اجرایی کرده و صدایی از او و یاران منتقد امروزی بلند نشده، علامت‌سوال‌ها و تردیدهای بسیاری ایجاد می‌شود.

او با اشاره به تبعات سنگین سیاست‌های موجود، نوشته است:‌«افزایش سن بازنشستگی، خودداری از تغییر میزان معافیت مالیاتی کارمندان، اخذ مالیات از کشاورزان، اخذ یورو به عنوان عوارض خروج از کشور، بی‌عملی در برابر هجوم روزافزون بدون مجوز اتباع افغانی که هزینه سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند و دود آن مستقیماً به چشم عموم مردم می‌رود و... از مواردی هستند که آینده معیشتی قشر متوسط و پائین جامعه را با مشکلات روزافزون مواجه می‌کنند. مشکلات ناشی از این قبیل تصمیمات، برای اقشار ضعیف قابل تحمل نیستند و این احتمال وجود دارد که اجرای چنین تصمیماتی اعتراضاتی را باعث شوند که قابل کنترل نباشند. سخن مهم‌تر این است که حکمرانان نباید صرفاً به دلیل نگرانی از اعتراضات از اقدامات مشکل‌آفرین خودداری کنند بلکه انگیزه اصلی آنان از حکمرانی باید این باشد که هر روز از بار مشکلات مردم بکاهند و کاری کنند که عموم مردم در رفاه زندگی کنند. این، علاوه بر آنکه وظیفه قانونی مشخص شده براساس قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی برای حکمرانان این نظام است، دستور قطعی اسلام نیز هست.شما به جای برطرف ساختن ضعف‌های خود، تغییر سیاست‌های نادرست و کنار گذاشتن مدیران بی‌تجربه که بحران اقتصادی کشور را باعث شده‌اند و هر روز به آن دامن می‌زنند، چرا می‌خواهید با اخذ مالیات‌های سنگین و وارد ساختن فشار بر مردم درصدد تأمین بودجه مورد نیاز برآئید؟ مطمئن باشید اگر با این فرمان به پیش بروید، هم قدرت را از دست خواهید داد و هم مردم را. اگر می‌خواهید بمانید، دست از وارد ساختن فشار بر مردم بردارید و از راه اشتباهی که در پیش گرفته‌اید برگردید.»

این سخنان مسیح مهاجری، دارای سمت‌وسوی درستی است اما به‌راستی او و هم‌قطاران اصلاح‌طلبش کجا بودند زمانی که دولت اعتدال در میانه‌ تحریم‌های سنگین اقتصادی، چتر حمایتی‌اش را از سر مردم برداشت و از خود خلع ید کرد؟ ایشان فاجعه آبان ۹۸ و سه‌برابرکردن قیمت بنزین را از خاطر برده‌اند؟ آن زمان کارگران و بازنشستگان و ضعفا فشاری را متحمل نمی‌شدند؟ چه میزان دستمزد و حقوق آنان افزایش داشت؟ چوب حراج‌زدن به ذخایر طلای کشور را چطور؟ آیا فشار بر مردم فقط در زمان سکانداری اصولگراها وجود دارد؟ در هنگامه حکمرانی مجلس و دولت اصلاح‌طلب، چند اعتراض معیشتی در کشور شکل گرفت؟‌ چرا در هنگامه فاجعه دولت دوم روحانی روزه سکوت گرفته بودید؟

به یاد نداریم که مسیح مهاجری در سال‌های قبل، چنین آماده و قبراق برای نقد صاحبان قدرت و عملکرد آنان، قلم به‌دست گرفته باشد اما معجزه سکانداری جریان سیاسی مخالف خود، موجب چشم‌بسته شمشیرزدن او در وسط میدان شده است. یک روز از لزوم استعفای رئیسی می‌نویسد، روز دیگر رئیس مجلس را خطاب قرار می‌دهد، وزرا و وکلا را به‌خط کرده و از آنان بازخواست می‌کند و حالا هم از لزوم تجدیدنظر در روش‌های حکمرانی می‌نویسد اما هیچ‌کدام از این گلایه‌ها و نقدها قابل باور نیست چون محدود به برهه‌ای خاص شده و پشت آن اغراض و مقاصد سیاسی نهفته است. در فجایع رخ‌داده دولت روحانی، مهاجری انتقادات خود را معطوف به حاکمیت کرده و از لزوم مذاکره با آمریکا و تن‌دادن به برجام‌های دیگر سخن می‌گفت و ذره‌ای به عملکرد دولت مطلوبش نمی‌پرداخت اما حالا علاوه بر نیش‌وکنایه به ساختار سیاسی کشور، دولت و مجلس را هم از گزند خود در امان نمی‌گذارد.

همین دوگانگی در رفتار و عمل موجب می‌شود که هر اندازه که او نقدهای قابل‌اعتنایی را هم مطرح کند، برای چشم‌های تیزبین و اذهان بیدار قابل باور نباشد چون سخنانش به سیاسی‌کاری آمیخته‌شده و نشانی از عدالت و انصاف ندارد. 

 


 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۷۴۲۴۰۹:۰۹:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
اقاي مهاجري اتش توپخانه اش رو روانه دولت و مجلس كرده!از اونور اصولگراها كه در زمان حسن هر روز صحبت از قيمت گوشت ومرغ و دلار ميكردن الان ٣ساله خاموشن وبه به چه چه ميكنن!نتيجه: هردولتي كه سركار اومده توسط هم حزبي ها مورد تشويق و توسط مثلا رقبا مورد سرزنش قرار گرفته!ولي به طور كلي وضع مردم بهتر نشده كه هيچ دولت به دولت بدتر شده!هيچكس هم جوابگو نيست
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۷۴۹۳۱۰:۰۰:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۸
اصلا به فرض که آقای مسیح مهاجری قبلا هیچ انتقادی نمی کرده اند و همه چیز هم بر وفق مراد ایشان و همطیفی های سیاسی ایشان(مانند این حقیر) بوده است اما حالا که خود نویسنده اذعان به درستی این انتقادهای ایشان دارد و اظهر من الشمس است می طلبید در الزام دولت و سایر ارکان حاکمیت به پذیرش این انتقادات خود همین نویسنده گرامی پیشقدم می گردیدند تا با اصلاح و تجدید نظر در رویکردها و سیاست های نادرست یک قدم به جلو می رفتیم و نه آنکه چون فرضا در گذشته آقای مسیح مهاجری به فرض محال که محال نیست لام تا کام سخنی نمی گفته اند حالا هم پس نباید به سخنان ایشان توجهی کرد و در دل خودمان بگوییم این به آن در!!! نویسنده عزیز الف آنچه طی این دو سال و اندی در جریان است قابل کتمان و نادیده گرفتن نیست و آنچه جناب مهاجری با قلم روان و شیوای شأن برشمرده اند واقعیات تلخ امروز ماست که با هیچ عذر و بهانه ای قابل تخفیف یا اغماض و نادیده گرفتن نخواهند بود. والله اعلم
ناشناس۳۳۰۷۵۴۵۱۰:۵۲:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۸
دوستان و همفکران مهاجری 35 سال بعد از انقلاب دولت ها را بدست داشتن و نتیجه ای بجز افزایش شدید فاصله طبقاتی و فقر و فلاکت و بیکاری و تورم و رکود و تقلیل ارزش پول ملی نداشتن حالا یادشون افتاده باید از دولت انتقاد بکنند !
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۰۷۵۸۴۱۱:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۸
خیلی باید ببخشید یعنی هشت سال دوره جناب احمدی نژاد را هم جزو این ۳۵ سال محسوب کرده اید؟! مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی واقعیات را گفته اند و شما هم حق دارید آن را نپذیرید! اما با غلو کردن و محاسبات اشتباه نمیشه پاسخ ایشان را داد.
ناشناس۳۳۰۷۶۰۶۱۱:۵۵:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت های موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی همه اصلاح طلب بودند نتیجه عملکردشون هم در افزایش شدید فاصله طبقاتی و تورم و فقر و بیکاری و رکود کاملا مشهود است و غلو نبود.
ناشناس۳۳۰۷۶۵۸۱۲:۳۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۸
در دولت خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر 9 درصد شد و منافع ملی ما برباد رفت.
ناشناس۳۳۰۷۷۹۶۱۳:۳۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت اقای روحانی دولت اصلاحات نبود برآیند رد صلاحیتها وتنها انتخاب مردمی بود که بدنبال تغییر وضع موجود بودند تنها دولت اصلاحات دولت اقای خاتمی بود که با فاصله نجومی از نظر اقتصادی بهتر از این دولت عمل کرد وعلت آن سیاست معتدل خارجی وتنش زدایی بود از جمله با عربستان که حالا بعد کلی در گیری وایجاد مشکلات برای ملت دولت فعلی هم به همان نتیجه رسیده است. ضمنا جهت مقایسه۶ سال اقای روحانی را با این دولت مقایسه کنید که دوران تنشزدایی با جهان بود باز هم به همان نتیجه میرسید که ایجاد تنش با دنیا بدون داشتن قدرت وبنیه اقتصادی قوی حاصلی جز فقر مردم ندارد حداقل از چین یاد بگیرید با قدرت اقتصادی ونظامی هزاران برابر ما هنوز حاضر به در گیری بر سر تایوان نیست
ناشناس۳۳۰۷۹۱۱۱۴:۰۸:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی با حمایت تمام قد خاتمی و هاشمی رای اورد و اصلاح طلب تمام عیار بود در دولت روحانی از طرف امریکا و اروپا تحریم بودیم و حتی با کشورهای همسایه هم رابطه نداشتیم و منزوی بودیم حالا با عضویت در شانگهای و اوراسیا و بریکس و تعامل سازنده با کشورهای منطقه از انزوا خارج شدیم در دولت قبل صادرات نفت روزانه 100 هزار بشکه شده بود حالا با دیپلماسی فعال دولت روزانه 2/2 میلیون بشکه نفت صادر می کنیم و صادرات غیرنفتی در سال گذشته با رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار رکورد زد و ارز حاصله به کشور اومد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۳۰۸۰۶۸۱۵:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۸
با توجه به عملکرد فاجعه بار دولت روحانی باید گفت صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۳۰۸۱۰۰۱۶:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۸
فیلم تبلیغاتی حجت الاسلام هاشمی در رقابت انتخاباتی سال 84 بیانگر اوضاع اسف بار دولت خاتمی بود.
لا۳۳۰۸۲۹۷۱۹:۳۵:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۸
چرا هر چی اصول گرایان می‌گویند باور میکنید؟ تنها دولت اصلاحات دولت آقای خاتمی بود که در اوج تنش ها توانست کمترین تورم را در طول هشت سال ایجاد کرد با اینکه نسبت به بعضی سیاست‌های آن دوره منتقد هستم اما از لحاظ ثبات اقتصادی بهترین کارنامه متعلق به دوره خاتمی است.
ناشناس۳۳۰۸۲۲۷۱۸:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۸
تمام سیاسیون وطنی ( بدون استثناء ) از هر طیف و گروهی که هستند 《 هزاران هزار چشم برای دیدن دیگران داشته و دارند اما حتی حتی .... یک چشم کم بینا هم برای دیدن خودشان ندارند 》و این رفتار دلیل اصلی به وجود آمدن تمام مشکلات موجود در مملکت هست !
ناشناس۳۳۰۷۵۲۳۱۰:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۸
برای من جوان 35 ساله مجرد و کارمند که تمام عمر درس خوانده و کارکرده ام دولت اصلاح طلب و اصولگرا هیچ فرقی نمی کند. در همه دولت ها فقیر هستم و هیچی ندارم. دیگه حتی به ازدواج یا خرید ماشین حتی فکر هم نمی کنم
ناشناس۳۳۰۷۶۸۳۱۲:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۸
حالا که چی ؟ از این عبور چی حاصل شده هیچی !
ناشناس۳۳۰۷۷۶۴۱۳:۲۴:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۸
حالا که چی؟ عزیز! در چند دوز اخیر بارها این جمله به کار بردی اگه تاثیری داشت کار خودشو کرده. دیگر لزومی به تکرار هر روزه آن نیست.
ناشناس۳۳۰۷۹۵۰۱۴:۳۰:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۸
کی چی ؟ منظورت اینه که به عوامل افسادطلب رای بدیم دلار بشه 200 هزار تومن بدبخت تر بشویم.
ناشناس۳۳۰۸۰۶۷۱۵:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۸
در سال 84 پایان دولت خاتمی حقوق پدر من که کارمند دولت بود معادل 700 هزار تومن یا 700 دلار بود. امروز اما برادر بزرگ من که کارمند دولت است با 15 سال سابقه حقوق 16 میلیون تومانی می گیرد. یعنی 300 دلار. تازه تورم صد درصدی دلار طی بیست سال رو اگر حساب کنیم ارزش 700 دلار در سال 2004 معادل 1400 دلار امروز است
ناشناس۳۳۰۸۱۱۶۱۶:۳۷:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۸
بعد از فتنه 88 بانک مرکزی تحریم شد و تا به امروز قیمت ارز 50 برابر شده بعد از اشوب سال 88 ملت روی رفاه و اسایش ندیدند.
ناشناس۳۳۰۸۱۴۳۱۷:۰۲:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۸
وقتی دلار 4200 خلق شد ارزش درامد شما به دلار به نصف شد چون دلار در بازار آزاد در سال 97 به 14 هزار تومان رسید درحالی که باید 7هزار تومان بسته می شد
ناشناس۳۳۰۷۴۲۵۰۹:۰۹:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۸
لطفا شما که اینقدر دست به قلمتون خوبه یه مناظره با ایشان انجام بدید
ناشناس۳۳۰۷۴۳۷۰۹:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۸
انکار وضعیت خراب فعلی کار درستی نیست!همیشه مسوولان دوره های قبلی از دوره های بعدی بهتر بودندولی لایق پست شان نبودند. این یعنی خط نزولی سریع ....!
مهران۳۳۰۷۴۹۱۰۹:۵۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
قطعا وضعیت الان خراب است تورم چهل و خورده ای درصد و ... ولی نکته اش این است که کسی که انصاف داره میگه تورم رسمی پنجاه و نه درصد به همراه انواع مشکلات تحویل داده شده بعد توقع دارید تورم زیر ده درصد باشد ؟ همین قضیه افزایش سن بازنشستگی ایا محصول دو سال هست یا به خاطر ورشکستگی صندوق ها در طول سی سال صورت گرفته؟ وقتی اقای نوبخت دو ماه قبل از تحویل دولت رسما به اقای واعظی نامه زده که ذخایر کشور خالی است بعد توقع داریم دولت جدید عصای حضرت موسی رو بلند کنه؟
ناشناس۳۳۰۷۶۲۵۱۲:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۸
وظيفه قوه قضاييه ودادستان چيه؟چرا كساني كه اموال مردم رو بالا كشيدن رو محاكمه واموال مردم رو ازشون پس نميگيره؟طبري كجاست؟
ناشناس۳۳۰۷۶۴۶۱۲:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۸
طبری به زندان برگشت مهدی هاشمی و نجفی چرا ازاد شدند ؟!
ناشناس۳۳۰۷۷۶۹۱۳:۲۶:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۸
ازمن ميپرسي؟از ريس قوه قضاييه ودادستان بپرس كي؟چرا ازاده
ناشناس۳۳۰۷۷۹۲۱۳:۳۱:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۸
ازقوه قضاييه مستقل ،سالم،وتوصيه ناپذير سوال كن چرا ازاد شدن
ناشناس۳۳۰۷۸۰۱۱۳:۳۴:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۸
مگه من ريس قوه قضاييه هستم كه پاسخگوي عملكرد وفسادش باشم؟
ناشناس۳۳۰۷۸۲۳۱۳:۳۸:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۸
برو ازقاضي ودادستان وريس قوه قضاييه كه براي بيرون اومدن تار موي يك دختر سريعا تشكيل پرونده و مجازات تعيين ميكنن بپرس.من نه دادستانم نه ريس قوه
ناشناس۳۳۰۷۶۸۷۱۲:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۸
هیچ دولتی با تورم چندین سال 40 درصد و دلار 10 برابر شده تحویل نگرفت ولی زبان همان ها....!
ناشناس۳۳۰۷۹۰۲۱۴:۰۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۸
عزیز! در چند ماه اخیر بارها این جمله به کار بردی اگه تاثیری داشت کار خودشو کرده. دیگر لزومی به تکرار هر روزه آن نیست.
ناشناس۳۳۰۸۰۰۵۱۴:۵۶:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۸
وقتی حرف تکرار زده می شود و تطهیر لازم هست گفته شود
ناشناس۳۳۰۹۴۲۱۲۰:۳۵:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۹
اصلاح طلب و اصول گرا همه سر و ته یه کرباسند !!
ناشناس۳۳۰۷۸۲۹۱۳:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
تازه با ارفاق گفتم 10 برابر قیمت ارز وگرنه همان ارز4200 که به ارث گذاشت خودش برای نابودی اقتصاد ایران کافی هست چه آن زمان و چه بعد دوره ایشان
ناشناس۳۳۰۸۴۹۹۲۳:۳۴:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۸
اگر دولت روحانی ارز ۴۲۰۰ به جا گذاشت که این قدر به شما فشار آمده وای به حال دولت بعدی که ارز ۲۸ هزار دولت رییسی را به ارث می برد !!
ناشناس۳۳۰۸۵۴۹۰۰:۲۵:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۹
البته گرانیهای شدید بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومان وجایگزینی ارز ۲۸۵۰۰ تومان بجای آنرا در نظر بگیر!
فرناز۳۳۰۸۲۱۰۱۸:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۸
دوست عزیز مگه خود آقای رئیسی در دوران‌ تبلیغات انتخاباتی نگفته بود که‌ تورم‌ را نصف و سپس‌ تک رقمی می کند، خب چه‌ شد؟
ناشناس۳۳۰۸۴۹۵۲۳:۲۸:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت روحانی هم می گفت مشکلات رو از دولت احمدی نژاد به ارث برده آیا فراموش کردید که همین شما به او انتقاد می کردید و فرصت ۱۰۰ روزه را مثل پتک بر سر دولتش می کوبیدید ؟!
ناشناس۳۳۰۸۴۹۷۲۳:۳۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت قبل خزانه اش خالی بود چون هیچ کس از او نفت نمی خرید اما دولت رئیسی دائم توفیق در فروش نفت را به رخ می کشد پس مردم توفع بهبود اوضاع را دارند نه دائم از ارث دولت قبل بنالد !
ناشناس۳۳۰۷۵۲۱۱۰:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۸
این یعنی هیچ تفاوتی ما بین اصولگرا و اصلاح طلب نیست. هر دو دو روی یک سکه اند
ناشناس۳۳۰۷۶۹۰۱۲:۵۵:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
اگر وقتی روحانی برای رفع تحریم ها تلاش میکرد شماها پشتش رو خالی نمی‌کردید و اون ترامپ دیوانه رو تشویق نمی‌کردید الان اوضاع خیلی فرق داشت
ناشناس۳۳۰۷۷۸۵۱۳:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۸
20 سال قبل هم با باج دادن دنبال همین بود
ناشناس۳۳۰۷۷۸۸۱۳:۳۰:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۸
ترامپ از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد تا به برجام های موشکی و منطقه ای برسد گویا برجام و بتن ریزی هسته ای زیر زبان شون مزه کرده بود !
ناشناس۳۳۰۷۸۳۷۱۳:۴۲:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۸
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
ناشناس۳۳۰۷۸۴۰۱۳:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۸
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۳۳۰۷۹۲۳۱۴:۱۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۸
براي همين به بهانه تحريم دولت روسيه اس٣٠٠ها رو نميداد؟
ناشناس۳۳۰۷۸۴۶۱۳:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۸
رابرت مالی اخیرا اعتراف کرد که برجام ابزار فشار و تحریم بر علیه ایران است و به همین دلیل برکنار شد.
ناشناس۳۳۰۸۵۰۲۲۳:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۸
دقیقا یادمه اصولگراها آشکارا از روی کار اومدن ترامپ خوشحال بودن چون می‌دونستن در مورد برجام با اونا هم نظره !!
ناشناس۳۳۰۷۸۲۴۱۳:۳۸:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۸
اصول گرا علیه منافع ملی عمل نمی کنند از عمد اما اصلاح طلب از عمد بارها انجام دادن و برای همین هست که گفته می شود نباید دیگر به قدرت برسند و کشور را به این وضع برسانند که بانی تحریم ها هم هستند یا آشوب ها و بعد با جادوگری دنبال رفع تحریمی می روند که خودشان زمینه آن را درست می کنند و حتی در قبال واگذاری منافع ملی تحریم را هم باز بیشتر می کنند چون طرف مقابل می داند دنبال چی هست و دنبال دوستی با ایران نیست
ناشناس۳۳۰۸۵۱۳۲۳:۴۸:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۸
اصولگراها مورد اقبال عمومی نیستن اما قدرت دارن!! چون حمایت میشن و همیشه مانع کار کردن و پیاده کردن اهداف و دیدگاههای اصلاح طلبی بودن واین رو مردم کاملا حس می کنن !!در مورد همین برجام تقریبا همه ته ذهنشون این بود که اگه اصولگراها سنگی نندازن داره درست میشه !! اما طبق معمول سنگ را انداختند.وقتی هم دیدن هرگز مردم به اونا فرصت روی کار اومدن نمیدن انتخابات رو با رد صلاحیت ها به مسیری بردن که به هر حال یک اصولگرا سر کار بیاد چه در مورد ریاست جمهوری و چه مجلس !!
وحید۳۳۰۷۴۴۴۰۹:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۸
حق باشماست حرف منطق جواب نداره نقطه مقابل ایشان آیت الله علم الهدی هستند خوب یادم هست ایشان در زمان دولت قبل، از گرانی مرغ و گوشت شاکی بودند و تامین خوراک مناسب را حق مردم میدانستند همه را با هم ببینید لطفا
ناشناس۳۳۰۷۵۲۵۱۰:۳۸:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۸
نویسنده محترم چرا زمان دولت‌های قبل این تذکرات مشفقانه را به همقطاران خود،تریبون های نماز جمعه، کیهان، وطن امروز ،صداوسیما و .... نمی دادید حالا انتقاد درست یک روزنامه را بر نمی تابید !؟
ناشناس۳۳۰۷۵۴۶۱۰:۵۴:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۸
از اصلاح طلب و اصولگرا خیری ندیدیم این دولت و اون دولتها فرقی ندارند.
ناشناس۳۳۰۷۶۷۲۱۲:۴۵:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت روحانی که تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد با دولت رییسی که هر روز مالیات زیاد می‌کنه اینترنت فیلتر می‌کنه هیچ تفاوتی ندارد ؟
ناشناس۳۳۰۷۸۱۱۱۳:۳۶:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
در دولت روحانی رتبه پاسپورت ایرانی 15 پله سقوط کرد و قیمت ارز 10 برابر و عوارض خروج از کشور 30 برابر شد و سفرهای خارجی مردم 90 درصد کاهش یافت.
ناشناس۳۳۰۷۸۵۳۱۳:۴۶:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی 8 سال مذاکره کرد اما نتوانست تحریمها را لغو کند اگر 80 سال هم مذاکره می کرد نمی توانست تحریم ها را لغو بکند و اقتصاد کشور را سر و سامان بدهد.
ناشناس۳۳۰۸۰۹۵۱۶:۰۶:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی نفت نمی توانست بفروشد و اگر میفروخت نمی توانست پول اون را پس بگیرد در دولت رئیسی 30 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور ازاد شد در حالیکه با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازادشد.
ناشناس۳۳۰۷۷۰۲۱۲:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت رییسی » مالیات ، فیلترینگ ، تحریم دولت روحانی » ضد تحریم ، آزادی اینترنت بین اینها تفاوتی نیست ؟
ناشناس۳۳۰۷۷۹۳۱۳:۳۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۸
در دولت روحانی مالیات ها و عوارض خروج از کشور 30 برابر شد و تلگرام و توییتر فیلتر شد.
ناشناس۳۳۰۷۸۵۸۱۳:۴۹:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۸
در دولت احمدی نژاد عوارض خروج از کشور زمینی 5 هزار تومان بود در دولت روحانی 400 هزار تومان شد یعنی 80 برابر افزایش تفاوت را احساس کنیم.
ناشناس۳۳۰۸۰۹۲۱۶:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۸
در دوران احمدی نژاد در اوج تحریمها در سالهای 90 و 91 قطع برق نداشتیم در دوران روحانی در سالهای 97 تا 1400 روزانه 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
ناشناس۳۳۰۷۶۹۱۱۲:۵۶:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۸
اتفاقا تذکرات این فرد درست و غلط قاطی هم کرده و حتی علم الهدی هم خیلی وقت به وضع جاری کشور پرداخته ولی رسانه ها حرف های خاص ایشان را پررنگ می کنند
ناشناس۳۳۰۷۴۴۷۰۹:۲۵:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۸
دوباره دم انتخابات شد اصلاح طلب اصولگرا بازی ... واقعاً فکر میکنید برای مردم فرقی دارید؟
ناشناس۳۳۰۷۶۹۵۱۲:۵۷:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۸
بین اصولگراها که کسب و کار مردم رو در اینترنت تعطیل کردن با اصلاح طلب ها که طرفدار فیلترینگ نیستن خیلی تفاوت هست . همه استارت آپ های ایران به خارج مهاجرت کردن می‌دونی چقدر می توانستند برای کشور ارز آوری داشته باشند ؟
ناشناس۳۳۰۷۸۲۶۱۳:۳۹:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۸
در دولت اول روحانی 5 هزار کارخانه از جمله کارخانجات بزرگی همچون ارج و ازمایش و پارس الکتریک و روغن نباتی قو و غیره تعطیل شد و نرخ بیکاری به شدت افزایش یافت.
ناشناس۳۳۰۸۱۸۲۱۷:۵۸:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۸
برادر 5000 کارخانه نه!5 میلیون کارخانه بسته شد
ناشناس۳۳۰۷۸۶۶۱۳:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی 8 با برجام فرصت سوزی کرد اگر فقط کریدور شمال - جنوب راه انداخته بود سالیانه 100 میلیارد دلار برای کشور درامدزایی داشت.
ناشناس۳۳۰۸۱۰۱۱۶:۲۰:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۸
من خودم در اینستاگرام و روبیکا کسب و کار اینترنتی دارم و با یک فیلتر شکن مشکلم حل میشه و درامد خوبی هم دارم اصلاح طلب و اصولگرا سرو ته یک کرباس هستن و هیچ فرقی ندارند.
ناشناس۳۳۰۷۴۵۲۰۹:۲۸:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۸
سامان جان همین فرمون برو جلو.پیچ ها داره تندتر میشه ولی شما فرمون رو محکمتر گرفتی و صاف میرید!!
ناشناس۳۳۰۷۴۵۸۰۹:۳۰:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
چقدر نوشته های سامان مهراد و سعید ونکی مشابه هستند!
ناشناس۳۳۰۷۶۹۳۱۲:۵۶:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۸
چون مانند غرب گدایان نیستند!!
ناشناس۳۳۰۷۷۶۶۱۳:۲۵:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
اینقدر کامنت تکراری نزار شرق گدا
ناشناس۳۳۰۷۸۸۱۱۳:۵۶:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۸
ما شرق گرا نیستیم برخلاف غرب گداها و تکرار مکافات می کنند!
ناشناس۳۳۰۷۴۵۹۰۹:۳۰:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۸
اون زمان شما فقط برای دولت مشکل ایجاد می کردید. مردم اینها رو دیدن وفراموش نمی کنند هرچند اون دولت هم دیگه از نظر مردم اعتباری نداره. ولی الان یکی اومده با هر طرز تفکری(البته از نظر من شما یک خانواده هستید واین مسائل فقط برای جنگهای زرگری شماست وما هم از این جنگها خسته شدیم) میگه این مسائل برای شما ومملکت مشکل ایجاد کرده ومردم رو متشنج می کنه(که البته درست هست) اگر قبول نداری بیا با امار معتبر بگو اینجا رو درست واینجا رو اشتباه می کنی
ناشناس۳۳۰۷۶۹۷۱۲:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۸
لطف کن یک نمونه از مشکل درست کردن برای دولت را ذکر بفرمایید که باعث راه کج رفتن کشور شد!
ناشناس۳۳۰۷۷۷۱۱۳:۲۶:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
هوا کردن موشک زمان توافق هسته ای !
ناشناس۳۳۰۷۸۸۶۱۳:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
موشک اولا ربطی به برجام ندارد دوم چرا دو سال بعد خارج شدن؟ چرا در طول برجام تعهدات انجام نمی دادن وچرا ساعتی از امضا برجام خشک نشد اوباما برخلاف تعهدات که نباید تحریم کند تحریم جدید امضا کرد و دوستان ایرانی ساکت بودن و نقض تعهد نکردن؟!!
ناشناس۳۳۰۷۸۸۷۱۳:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۳۰۷۸۶۳۱۳:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۸
ولی خود من دارم که با ایجاد ارز 4200 توسط شخص رئیس جمهور در هیئت دولت در سال 97 قدرت خرید را نسبت به دولت قبل ایشان کم کم 30 درصد کم کرد و باقی مانده آن ارز 4200 را هم به ارث گذاشت برای دولت فعلی که بردارد که برخی نادان ها فحش به این دولت بدهند چرا گران شد این در حالی هست که اگر بر نمی داشتند الان اینجا نمی آمدن برای ما داستان خوب و بد و صد رحمت و.. برای ما کنند و داشتند با تورم بالای 100 و فقط حقوق 40 درصد افزایش یافته داشتند چندین شیفت کار می کردن تا شکمشان را سیر کنند و وقت آمدن به اینجا را نداشتند برای اشک تمساح ریختن و یا رسانه‌ و افرادهای مغرض وابسته...
علی۳۳۰۷۴۶۳۰۹:۳۱:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۸
اگه این دوگانگی از اعتبار انتقادات مهاجری کم میکنه بدون شک ادعاهای دولت رئیسی و شما در دیپلماسی فعال منطقه ای بخصوص تجدید رابطه با عربستان و.. محلی از اعراب نداره چرا که همین جماعت قبلا این رابطه رو خراب کردن و به خراب کردنش افتخار میکردن. همینطور مذاکرات دوساله برا فعال کردن مجدد برجام و مذاکرات متعدد با آمریکا (با واسطه ی عمان ، قطر،....) که قبلا مخالفش بودن و الان هیچ اصولگرایی مخالفش نیست . ولی برای حل مشکلات مردم لطف کنید بشنوید چی میگن، نگاه نکنید کی میگه،
ناشناس۳۳۰۷۴۶۶۰۹:۳۵:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۸
همانطور كه منتقدين روحاني الان هيچ مشكلي را نمي بينند و همه چيز گل و بلبل است
ناشناس۳۳۰۷۵۵۱۱۰:۵۹:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
فرق روحانی با رئیسی این بود که روحانی منتقدان را بیسواد و بی شناسامه خطاب می کرد اما رئیسی گفت ما منتقدان را دارای هویت و شناسنامه می دانیم و برای انها احترام قائل هستیم.
ناشناس۳۳۰۷۷۹۹۱۳:۳۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۸
واین آقای نویسنده به روی یکی از آنها شمشیر میکشد!!!
ناشناس۳۳۰۷۹۱۵۱۴:۱۱:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۸
مهاجری چرا شمشیر را از رو بسته است ؟!
ناشناس۳۳۰۷۴۷۳۰۹:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۸
بله درست می فرمائید همه از یه قماشند و دعوای زرگری برای مردم راه می اندازند
كوچيك شما اصغر !۳۳۰۷۴۷۸۰۹:۴۷:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۸
برادر جان بنده نه سر پيازم نه ته پياز ، اما جسارتاً عرض مي كنم كه چطوره كه جناب حاج حسين در جريده شريفه كيهان همه چيز را مي نويسه و در خيلي موارد تكرار است ، حالا چه عيب داره جناب مسيح مهاجري هم در جريده شريفه خودش مطالبي بنويسه . انتقاداتي بكنه ! --- ببخشيد برادر ! چه كسي بود كه گفت : « انتقاد » سوپاپ اطمينان حكومت هاست ؟ --- نميدونم اخوي جان ! هر كس بوده حرف خوبي زده ، در روايت هم داريم به « سخن » توجه كن نه به « گوينده » سخن ! به هر حال مطبوعات به مثابه آينه جامعه و مملكت هستند و چه خوبه كه مثل آينه عمل كنند البته نه مثل آينه اي كه وقت و اعداد ساعت را اشتباهي نشان مي دهد !
ناشناس۳۳۰۷۴۷۹۰۹:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
آیا این حرفها واقعیت نیست؟ آیا آن موقع این حرفها گفته نمی شد؟ چرا به جای نیت خوانی نمی گویید که اینها واقعیت های فعلی حکمرانی ماست.
ناشناس۳۳۰۷۴۸۱۰۹:۴۹:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۸
مثل علم الهدی و احمد خاتمی و بقیه دوستداران رئیسی!
ناشناس۳۳۰۷۴۹۷۱۰:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۸
تموم کنید این بازی اصلاح طلب و اصولگرا رو ! هر کسی که از فیلتر شورای نگهبان رد میشه ، حزب الهی و ملتزم به قانون اساسی و غیره است . یعنی طرف حاکمیت هستش !
ناشناس۳۳۰۷۴۹۸۱۰:۰۴:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
بازی ، رقیب نمایی اصلاح طلبان قدیمی شده است . شما هیچ بهانه ای ندارید ، صحنه سیاسی کشور از بالا تا پایین یکدست و خالص سازی شده است و مردم هم با میزان مشارکتشان در دو انتخابات اخیر ، نظرشان را به تحولات جامعه اعلام کرده اند . حالا هرچقدر هم که درباره اصلاح طلبان صحبت کنید ، نمی توانید اذهان عمومی را از ناکارآمدی های خود منحرف کنید.
ناشناس۳۳۰۷۵۵۴۱۱:۰۱:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۸
کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس سال 98 و انتخابات سال 1400 نتیجه سوء مدیریت و ناکارامدی دولت روحانی بود.
ناشناس۳۳۰۸۵۳۹۰۰:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۹
پس افزایش مشارکت مردم و انتخاباب دوره دوم روحانی هم حتما نتیجه عملکرد خوب دوره اول روحانی بوده
ناشناس۳۳۰۷۸۳۸۱۳:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۸
هنوز خالص سازی کامل صورت نگرفته و فکر هم نمی کنم انجام شود ولی بدان مشارکت بیشتر می شود یک مقدار و در دوسال آینده با اقتصاد بهتر بیشتر هم می شود وقتی افکار عمومی را دولت وقت از بین برد آن هم از عمد
ناشناس۳۳۰۷۵۰۱۱۰:۰۵:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۸
به آقای مهاجری فرصت بدهید در همین رسانه پاسخ ایشان را بدهند
ناشناس۳۳۰۷۵۰۲۱۰:۰۵:۵۶ ۱۴۰۲/۹/۸
جالبه نویسنده مشکلات رو انکار نمیکنه فقط میگه چون قبلا نگفتید الان هم نگید . تکلیف میلیون ها ایرانی که با این مشکلات درگیر هستند چی میشه؟ عدالت رو بر اساس رفتار متقابل خودتون با همدیگه میسنجید؟ شاخصه های دیگری برای عدالت که شامل مردم هم بشه ندارید؟
ناشناس۳۳۰۷۵۰۳۱۰:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
شما هم چشمتون روي شاهكارهاي دولت فعلي بسته ست و قلم فرسايي در نكوهش دولت قبل ميكنيد
ناشناس۳۳۰۷۵۰۹۱۰:۱۱:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۸
منطق امثال آقای مهرداد اینست که چون روحانی هشت سال کشور رو به فلاکت انداخت پس رییسی در جبهه مقابل هم هشت سال زمان و حق دارد که همان کار را انجام‌ بدهد ،نوبت ویرانی با اصولگرایان است و هیچ اعتراضی پذیرفته نیست !!
ناشناس۳۳۰۷۵۷۰۱۱:۱۳:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد و تا زمان آمدن ترامپ دیوانه موفق هم شد بخشی از تحریم ها رو برداره ، اوضاع اینترنت و آزادی هم زمان روحانی خیلی بهتر بود
ناشناس۳۳۰۷۵۸۰۱۱:۲۵:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۸
تلاش روحانی بی حاصل بود زیرا تحریمها بیش از دو برابر و نرخ دلار 10 برابر شد.
ناشناس۳۳۰۷۶۱۶۱۲:۰۴:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۸
اولا من طرفدار دولت روحاني نيستم!دوما روحاني دلار رو٣٥٠٠از احمدي نژاد تحويل گرفت و٢٥يعني ٧برابر تحويل داد!سوما ريسي كه در ٢سال دلار رو بيش از ٢برابر كرد!چهارما هردولتي رفت بدترش اومد ودعواي اصلاح طلب اصولگرا مردم رو قانع نميكنه….اگه همه روساي جمهور تاييديه شوراي نگهبان رو داشتن و در پستهاي حساس مسوليت داشتن ،شوراي نگهبان بايد جوابگوي انتخابش باشه
ناشناس۳۳۰۷۶۳۵۱۲:۱۸:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۸
من طرفدار احمدی نژاد نیستم اما روحانی دلار را 2700 تومان تحویل گرفت و 27000 تومان تحویل داد یعنی 10 برابر شد تحریمها را با 700 عنوان تحویل گرفت با 1500 عنوان تحریم تحویل داد یعنی بیش از دو برابر شد در دولت نهم و دهم 4 میلیون مسکن ساخته شد اما در دولت روحانی تقریبا هیچ !
ناشناس۳۳۰۷۶۷۵۱۲:۴۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
تورم در دولت اول روحانی تا قبل از خروج ترامپ دیوانه از برجام زیر ده درصد بود
ناشناس۳۳۰۷۷۵۴۱۳:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۸
در دهه 90 تورم تک رقمی نداشتیم تورم در 4 سال اول دولت روحانی حداقل 25 درصد و در 4 سال دوم 65 درصد بود.
ناشناس۳۳۰۷۸۷۸۱۳:۵۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت روحانی رکورددار تورم در 75 سال اخیر بود.
ناشناس۳۳۰۷۵۸۳۱۱:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۸
تفاوت روحانی با احمدی نژاد این بود که در دولت محمود دلار فقط 3 برابر شد اما در دولت فریدون 10 برابر شد.
ناشناس۳۳۰۷۶۰۲۱۱:۴۷:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۸
از زمان حال سخن بگو!!
ناشناس۳۳۰۷۶۱۲۱۲:۰۲:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۸
اگر دولت قبل و صادرات روزانه صد هزار بشکه روزانه نفت تداوم داشت الان حداقل قیمت دلار 200 هزار تومان بود رئیسی کشور را از بحران نجات داد.
ناشناس۳۳۰۷۶۳۰۱۲:۱۳:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
ا گر دولت قبل ميبود دلار الان ٣١٥٠٠ومرغ حداكثر ٣٤٧٠٠بود
ناشناس۳۳۰۷۶۵۵۱۲:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت روحانی حتی توان تامین برق مصرفی کشور و تامین روغن خوراکی مردم و توان فروش نفت و حتی توان خرید واکسن نداشت مردم تو بحران کرونا توی صف های طویل مرغ و روغن و واکسن بودند و روزانه 6 ساعت قطع برق داشتیم.
ناشناس۳۳۰۷۶۶۳۱۲:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۸
اگر دولت قبل بود الان دلار 250 هزار تومان و مرغ 230 هزار تومان شده بود زیرا فروش نفت صفر شده بود و درامد نداشتن و با چاپ پول مملکت را اداره !!! می کردند.
ناشناس۳۳۰۷۹۹۲۱۴:۵۱:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت قبل می بود و ارز4200 هم می بود قیمت مرغ 40 هزار تومان می بود ولی تورم دوبرابر الان می بود و به دنبال آن دلار هم 50 الی 100 درصد بیشتر
ناشناس۳۳۰۷۶۲۰۱۲:۰۷:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۸
دردولت روحاني دلار از٣٨٠٠رسيد به ٢٥بعني ٢١٢٠٠گران شد!در٢سال اول دولت ريسي دلار از٢٥رسيد به ٥١بعني ٢٦هزارتومان گران شد!كساني كه در زمان دولت روحاني براي مرغ٢٣هزارتومني يقه پاره ميكردن!الان براي مرغ ٩٨هزارتومني ساكتن
ناشناس۳۳۰۷۶۳۷۱۲:۲۱:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۸
در سال 92 دلار 3 هزار برنج 4 هزار و مرغ 5 هزار و گوشت 20 هزار و پراید 17 میلیون بود در پایان کار دولت روحانی قیمت همه اقلام بیش از 10 برابر شده بود در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۳۰۷۹۸۹۱۴:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۸
عزیزم شما آخر 4 سال یا 8 سال نتیجه بگیر آن هم با تورهای وحشتناک و ارز های نجومی بالا رفته در دولت قبل و تحویل دولت فعلی داده شد که اگر مثلا ارز 10 برابر شده دولت قبلی 4 برابر شود در دولت فعلی یعنی موفقیت
ناشناس۳۳۰۷۶۲۱۱۲:۰۸:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی پاسخگو باشد ترامپ چطور بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۳۰۷۷۱۱۱۳:۰۲:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۸
اون جماعت موشک هوا کن در زمان توافق ، باید پاسخگو باشند یا کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتن
ناشناس۳۳۰۷۷۶۰۱۳:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
موشک هیچ ربطی به برجام نداشت اون کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است !!! باعث نابودی برجام شدند چون برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۳۰۷۵۱۲۱۰:۱۶:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۸
وضعیت فعلی مملکت نتیجه عملکرد شماست .
ناشناس۳۳۰۷۵۴۸۱۰:۵۵:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۸
اگر انتقاد ایشان در حال حاضر به جاست (که خودتان هم اذعان دارید)، مسئولین باید توجه کنند. حالا اینکه چرا قبلا گفته یا نگفته چه ربطی دارد. متاسفانه مسئولین همواره نتایج ناکارآمدی خودرا به گردن قبلی ها می اندازند.
حمید۳۳۰۷۵۵۷۱۱:۰۳:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۸
این که دولت اصلاحات و یا دولت اصول گرا از طریق ایجاد تورم افسار گسیخته و مالیات کمر شکن هرروز مردم را فقیر وفقیر تر میکنن هیچ شکی نیست .
ناشناس۳۳۰۷۵۶۷۱۱:۱۱:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
شمشیر زن کور کسی که کل اینترنت رو فیلتر کرده کسب و کار مردم رو تعطیل !
ناشناس۳۳۰۷۸۹۱۱۴:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۸
اینجا چی کار می کنی؟!!
رزمنده 8 سال دفاع مقدس۳۳۰۷۵۸۷۱۱:۳۵:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۸
بهترین دولت با آنهمه بحران آفرینی توسط تندروها و اصولگراها , دولت آقای خاتمی بوده است .
ناشناس۳۳۰۷۶۱۷۱۲:۰۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۸
تندروها همان دار و دسته خاتمی بودند که در سال 88 فتنه و اشوب ایجاد کردند و زمینه تحریم کشور را فراهم کردند.
ناشناس۳۳۰۷۹۱۷۱۴:۱۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۸
دار و دسته شما باید پاسخگو تحریم های مردم و فیلتر اینترنت و تعطیلی کسب و کارها مردم باشند
ناشناس۳۳۰۸۰۶۵۱۵:۴۹:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
قطع نامه 1929 که بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۳۰۸۱۱۲۱۶:۳۳:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۸
این تحریم ها نتیجه برنامه هسته ای شماست ....
ناشناس۳۳۰۸۱۶۰۱۷:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۸
تحريمها که کاغذپاره بود
ناشناس۳۳۰۷۶۳۶۱۲:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۸
هر وقت بحثی از ناتوانی های دولت فعلی به میان می آید. فورا اعلام می کنید روحانی بنزین را گران کرد و موارد این چنینی .... همه ایرداتی که می گویید به نحوی پاسخ دارد به جای خود اما اگر روحانی تخلف کرده و قوه قضائیه برخورد نمی کند به معنی شریک جرم بودن است. اتفاقا آقای رئیسی در همان موقع رئیس دستگاه قضا بودند چرا برخورد نکردند و حالا چرا برخورد و محاکمه نمی کنید. فقط حرف می زنید.
ناشناس۳۳۰۷۶۶۹۱۲:۴۲:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۸
گران کردن بنزین جرم ؟ الان دولت همه چی رو به غیر بنزین گران کرده از مرغ تا آب ، وضعیت آلودگی هوا هم بخاطر مفت بودن قیمت بنزین
ناشناس۳۳۰۷۶۸۰۱۲:۵۰:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۸
آره اصلاح طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی با هم ندارند ! مثلا روحانی در دولت اول خود تحریم ها رو ور نداشت ایران رو از ذیل هفت شورای امنیت خارج نکرد ! اینستاگرام و کسب و کار مردم زمان روحانی تعطیل بود ! فیلترینگ اینترنت اینجوری سفت و سخت بود !
ناشناس۳۳۰۷۷۷۶۱۳:۲۶:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۸
با برجام هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند برجام اقتصاد کشور را قفل کرد در سالهای 92 تا 96 بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شدند و نرخ بیکاری افزایش یافت.
ناشناس۳۳۰۷۷۰۳۱۲:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۸
الان فهمیدی این مسیح خان چه تفکر غلطی دارد؟!!
ناشناس۳۳۰۷۷۱۲۱۳:۰۲:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۸
الف جان لشکر مجازی رو دریاب
ناشناس۳۳۰۷۷۲۷۱۳:۰۸:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت رئیسی کلا اقشار ضعیف و حقوق بگیران کارمند، کارگر و بازنشسته را نابود کرد و این یک واقعیت است. بنابراین صد رحمت به دولتی روحانی.
ناشناس۳۳۰۷۷۷۵۱۳:۲۶:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۸
نه اینکه شما و دوستان در چند روز اخیر توپخانه خود را به سوی روحانی و ظربف نچرخانده اید! رطب خورده کی منع رطب کند؟
ناشناس۳۳۰۷۷۸۴۱۳:۲۹:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۸
الف عزیز اقای حسین اقا در کیهان سالهای سال هست داره هرجور دلش میخواد به عالم و ادم حمله میکنه نمیبینید یا جرات نقد ندارید از ایشون؟
ناشناس۳۳۰۷۸۲۸۱۳:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۸
ازدولت حسن در دور دوم جز فقر وفلاكت نديديم!!از اين دولت هم جز افزايش ماليات و دست درجيب قشر كارمند وكارگر وگراني چيزي بيرون نيومده
ناشناس۳۳۰۷۹۲۲۱۴:۱۶:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۸
اگر در دولت دوم روحانی پشتش رو خالی نمیکردید اوضاع الان این نبود .
ناشناس۳۳۰۸۰۷۰۱۵:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی خیلی خرابکاری کرد صد رحمت به احمدی نژاد.
ناشناس۳۳۰۸۱۱۳۱۶:۳۴:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۸
احمدی نژاد عامل تحریم های کشور ه
ناشناس۳۳۰۸۰۷۲۱۵:۵۳:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی از کدخدا رو دست خورد به ما مربوط نیست.
ناشناس۳۳۰۷۹۵۵۱۴:۳۳:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۸
صد رحمت به روحانی
ناشناس۳۳۰۷۸۹۰۱۳:۵۹:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۸
اصولگراها باید پاسخگو فیلترینگ و نابودی کسب وکارهای مردم در اینترنت باشند همچنین تحریم ها بین المللی که برای مردم درست کردن که حق داشتن یک حساب بانکی رو در کل دنیا نداریم
ناشناس۳۳۰۷۹۱۲۱۴:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۸
اصولگراها باید پاسخگو تحریم های مردم باشند هیچ ایرانی در بیشتر کشورهای دنیا نمی تواند یک حساب بانکی داشته باشد !
ناشناس۳۳۰۸۱۰۵۱۶:۲۵:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۸
روحانی که میگفت هیچ توافقی را امضاء نمی کنیم مگر اینکه تحریمها همان روز و بالمره لغو شود ! باید پاسخگو باشد چرا تحریمها لغو نشد ؟!
ناشناس۳۳۰۷۹۳۰۱۴:۲۰:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
مالیات گیری به جای درآمد نفتی و خرج بودجه یعنی رفاه و ثبات اقتصادی را نمی داند؟!!
ناشناس۳۳۰۷۹۳۲۱۴:۲۱:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۸
اصولگراها جز تحریم و مالیات و فلترینگ چیزی برای مردم ندارند
ناشناس۳۳۰۸۰۸۱۱۵:۵۵:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۸
تا اصلاح طلب هست فتنه و اشوب و تحریم هم هست.
ناشناس۳۳۰۸۱۱۴۱۶:۳۶:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۸
بیشتر تحریم ها در دوران احمدی نژاد وضع شد
ناشناس۳۳۰۷۹۴۷۱۴:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۸
اصولگراها در دولت رییسی و مجلس انقلابی همه چی رو ده برابر کردن طلب کار هم هستن
ناشناس۳۳۰۸۰۶۳۱۵:۴۷:۳۷ ۱۴۰۲/۹/۸
این حرفا کاملا درست : افزایش سن بازنشستگی، خودداری از تغییر میزان معافیت مالیاتی کارمندان، اخذ مالیات از کشاورزان، اخذ یورو به عنوان عوارض خروج از کشور، بی‌عملی در برابر هجوم روزافزون بدون مجوز اتباع افغانی که هزینه سنگینی را بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند و افزایش 20 درصدی حقوق در مقابل تورم 50 درصدی که دود آن مستقیماً به چشم عموم مردم می‌رود
ناشناس۳۳۰۸۲۴۳۱۸:۵۵:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
تحریم ها همش زیر سر احمدی نژاد و برنامه هسته ای اون بود بی خود رابطه بین .. و... بر قرار نکنید
ناشناس۳۳۰۸۲۵۰۱۸:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۸
اصولگراها باید پاسخگو تحریم ها در زمان احمدی نژاد باشند !
ناشناس۳۳۰۸۲۶۵۱۹:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۸
تحریم‌ها علیه ایران به مجموعهٔ اقداماتی گفته می‌شود که از سوی جامعهٔ جهانی با هدف مجازات نظام جمهوری اسلامی یا وادار کردن حکومت به تغییر رفتارش انجام می‌شود.
ناشناس۳۳۰۸۳۵۱۲۰:۴۱:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
موضوع غلط بودن گله های مهاجری نیست ، یا اینکه قبلا منتقد نبوده الان انتقاد میکنه ، موضوع اینکه مسیح مهاجری خودش جزء دولت هشت سال قبل ، ماله کش خیانت و بی عملی دولت سابق هست ، همانطور که بناحق میگفتن دارن از خرابی های احمدی نژاد آواربرداری میکنن ، اکنون واقعا رییسی داره گندکاری اون هشت سالو درست میکنه ، امثال مهاجری بهتره سکوت کنن و برگناهشون نیفزایند
باهر۳۳۰۸۳۵۴۲۰:۴۳:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
اگر سخنان آقای مهاجری درست هست که البته همه درست هستند خب باید آنها را بر طرف کرد تا حکومت با رفع نواقص بسمت کمال پیش برود و نباید دنبال اغراض سیاسی او باشند.سخن خوب حتی اگر روی دیوار و سنگ هم نوشته شده باشد باید پذیرفت و نگاه به نویسنده یا گوینده آن نباید کرد. حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید : دشمنان هم خوب هستند چون بدون رودربایستی عیب و نقص های مرا می گویند و من آنها را رفع می کنم و‌بسمت کمال میروم ولی دوستان این عیوب را بیان نمی کنند. بالاخره دوست خوب آن هست که می گوید گفتم و دشمن هم‌ می گوید می خواستم بگویم. از قبل گفتن و یادآوری کردن یعنی پیشگیری کردن.
ناشناس۳۳۰۸۴۳۲۲۲:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۸
اصلاح طلب و اصولگرا ندارد. هر دو گروه فقط بفکر منافع خود و گروه و حزب و فرقه خود هستند. دوستان یادتان نرود که تمام دولتها از اول انقلاب مسئول وضعیت بغرنج کنونی مردم کشور هستند. افرادی که کیلویی تایید صلاحیت میشوند و هیچکدامشان متخصص و متعهد و باسواد و مدیر و مدبر و فهمیده و دستپاک نبوده و نیستند.
ناشناس۳۳۰۹۶۲۲۰۱:۱۰:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
دولت رئیسی هم ضعیف است، هم آمار ساز، هم دارای توهم پیشرفت. آنقدر ضعیف که صبح تا شب هم برای روحانی دعا کنیم کم است.
امید یاوری دارانی۳۳۱۰۷۲۸۱۱:۰۱:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۱۱
اینکه چون گذشتگان بد کرده اند پس نباید امروز حرفی بزنیم و اجازه داد که قطار دولت با هر روشی حرکت کند کاری بس اشتباه است . اگر ابان 98 نتیجه اقدام دولت قبل بود مهر 1401 هم دستاورد دولت جدید است. فشارها را بر مردم بیشتر می کنند تا هزینه های سرسام اور خود را تامین کنند غافل از اینکه باید با مدیریت صحیح و کاهش هزینه های بیشمار راندمان را افزایش داد تا هم از فشار بر مردم کاسته شود و هم کشور پیشرفت نماید. اما من یک سوال دارم : چرا علی رغم همه ان دستاوردهایی که دولت و نظام اعلام می کنند مردم تغییر مثبتی احساس نمی کنند؟ پیشرفت علمی پیشرفت فنی پیشرفت نظامی پیشرفت اطلاعاتی و امنیتی اما فقط و فقط پسرفت اقتصادی توجه کنید پسرفت اقتصادی؟؟؟؟؟؟ کاهش مداوم ارزش پول ملی : 1.دینار عراق =395 ریال 2.لیر سوریه =201 ریال 3.افغانی افغانستان =7310 ریال کاش وزیر محترم اقتصاد و تیم اقتصادی دولت پاسخ بدهند که چرا هر روز شاهد کاهش ارزش ریال در برابر پول ملی سه کشور جنگ زده و فاقد دولت مقتدر مرکزی عراق و سوریه و افغانستان هستیم ؟؟ کشور افغانستان که نه جایگاه سیاسی در دنیا دارد و نه اقتصادی دارد و نه منابع و معادنی دارد و نه ارتباطاتی دارد از دو کشور عراق و سوریه نیز وضع بهتری دارد که هر دو منابع نفتی دارند. دولت و مجلس راه خود را می روند بدون انکه مردم را مورد توجه قرار بدهند.
ناشناس۳۳۱۱۳۰۴۰۵:۳۹:۵۹ ۱۴۰۲/۹/۱۲
با این منطق نویسنده وی هم حق انتقاد از مهاجری ندارد چون از شریعتنداری قبلا انتقاد نکرده است کسی که سالها پیش از مهاجری کوبیدن دولتهای غیرهمسو را انجام می داد و همچنان هم می تازد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  7. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  15. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  16. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  17. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  18. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  19. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  20. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  21. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  22. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  23. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  24. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  25. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  4. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  5. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  6. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  7. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  8. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  9. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  10. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  11. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  12. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  13. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  14. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  15. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  16. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

  17. و باز هم اعتبارنامه تاج گردون‌!

  18. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  19. تردید علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

  20. قالیباف مجدد بر کرسی ریاست مجلس نشست

  21. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  22. بازگشت دوباره سعید جلیلی به میدان انتخابات/ روایت باهنر از پوست‌اندازی گروه‌های سیاسی

  23. دعوت خاتمی از چهره‌های اصلاح‌طلب به کاندیداتوری

  24. حسین شریعتمداری: آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست

  25. مهرعلیزاده: آقای رئیسی حلالم کن

آخرین عناوین