مهدی علیزاده در گفتوگو با ایسنا، درباره روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران و تأثیر خودروهای شخصی بر تشدید آلودگی هوا و ترافیک گفت: کمبود وسایل حمل و نقل عمومی ناشی از یک فشار ۱۰ ساله عدم نوسازی است. حمل و نقل عمومی در حال حاضر فشار زیادی را تحمل میکند؛ اما با این حال قراردادهای زیادی درباره نوسازی اتوبوسها منعقد شده که تا به سرانجام نرسد موضوع ترافیک و الودگی هوا حل نمیشود.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حوزه خرید اتوبوس داخلی، قرارداد ساخت ۲۵۰۰ اتوبوس را با سازنده داخلی منعقد کرده که بر اساس زمان بندی قرارداد، این اتوبوسها به مرور وارد ناوگان میشوند، افزود: همچنین شهردار تهران در سفر اخیرشان به چین قرارداد تأمین مالی خرید ۲۰۰۰ اتوبوس را منعقد کرده و به نظر می رسد تا دو هفته آینده این قرارداد نهایی شود و از سال آینده، اتوبوسها وارد ناوگان شهر تهران شوند.
وی تأکید کرد: به ثمر نشستن این قراردادها باعث می شود تا ناوگان فرسوده شبکه اتوبوسرانی شهر تهران که حدود ۱۰ سال است که نوسازی نشده، چابکتر شود.