نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  4021225007 ۱۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

یادداشت «حواسمان هست؟!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*بخش عمده جامعه با حجاب مشکل ندارند ، بخش زیادی از بی حجابان معترض مسایل دیگری مثل فساد اقتصادی و ...هستند که ذاتا خودشان بی حجابی رو بد میدانند ، بخش خیلی خیلی کم بی حجابان ذاتا دنبال فساد وبی بند باری اند که گمراهند برخورد مناسب ، سنجیده و عاقلانه وضعیت رو بهبود خواهد داد و برعکس برخورد نامعقول موضوع را پیچیده تر خواد کرد

*برای معضل بی حجابی می بایست تدبیر اندیشیده ونظارت بعمل آید

*درسته آون خانوم نباید آون کارو میکرد ولی درستم نبود کار آن روحانی

*بابا مشکل مملکت حجاب نیست فقر هست که فساد میاره امنیت کافی نیست اینو که شنیدید وقتی فقر از درب خانه وارد شد ایمان از پنجره خارج میشه... ولی آیا هر کسی در اندازه ای هست که بخواهد امر به معروف کند

*توی این مسائل تشدید حساسیت دو طرف را جری تر و لج باز تر میکند

*اگر این روحانی فیلم نمی گرفت چرا گوش اش را به مردم نشان نمی داد .

*هرچیزی که با فشاربخوادبه مردم تحمیل بشه نتیجه ی عکس ازش گرفته میشه...حجاب خوبه ولی باید اجازه دادتا خودمردم به این نتیجه برسن وگرنه با عکس وفیلم کسی راضی به داشتن حجاب نمیشه...

*اگر این قدر که حجاب براتون مهم بود دزدی اختلاس رانت اقتصاد رفاه مردم یکم اهمیت می‌داشت همه چیز درست می شد.

*اصلا هم پیچیدگی نداره، شما پیچیدش میکنید، کافیه اجبار پوشیده بودن موی خانم ها برداشته بشه، هر کس اعتقاد داره، موهاشو بپوشونه، هر کس نداره نپوشونه، به شما قول میدم ۹۹ درصد مردم مابقی پوششی که خواهند داشت با عرف سازگار خواهد بود و تنظیم اون رو هم ترجیحا به دست خانواده ها و اماکن محلی بگذارید.

*من فکر میکنم کل تصمیمات باید به رفراندوم گذاشته شود.نمیشه که هرکه از از طرف خودش.نماینده مردم باشد ودم از مردم بزند.

*بهتر نیست اوضاع وخیم کشور را سرو سامان بدهید؟ کمی از نگرانیهای مردم کم کنید توی راهپیماییها موقع رای دادنها حجاب و بی حجاب همه در کنار همدیگر هستن چرا اون موقع حرفی نمیزنید؟

*فقر و بدبختی و فلاکت و بیکاری مردم که کمرشون زیر فشار اقتصادی خرد شده هیچ حساسیتی نداره برای آقایون. تنها مشکلتون دوتا تار مو هست؟؟؟؟؟

*چه قدر قشنگ مردم رو به دو دسته کردن و به جون هم انداختن.

*چرا تو اینجور موارد فوری بحث اختلاس و اقتصاد و دزدی و غیره رو پیش میکشید برای انحراف از موضوع اصلی؟ این ترفند رو کی بهتون دیکته کرده؟ غلط دیکته کرده، چون هر کدوم مسئله ای جداست. اونم غلطه و اینم غلطه. نباید هر کدوم رو فدای دیگری کرد. هردو باید اصلاح بشه.

*حکومت مردم بر مردم . از مردم نظر بخواهید .نه از مردم خودتون از مردم اکثربت . مسئله برای همیشه حل خواهد شد.

*(پاسخ به کامنت بالا)یعنی از مردم بخواهیم احکام خدا را انجام بدهیم یا نه؟

*(پاسخ به کامنت بالا)بله. این عهد امیر المومنین (ع) با پیامبر (ص) بود که اگر مردم با تو بیعت کردند برای امورشان اقدام کن و اگر برگشتند آنها را به حال خود بگذار.

*به نفع همه است که عکس گرفتن بدون رضایت مردم جرم انگاری بشه و قانونگذار به شدت با خاطی برخورد کنه شاید من و شما یا خانواده ما در صحنه تصادف یا حادثه شرایط ناجوری پیدا کنیم و جامعه باید آگاه باشه که کسی حق عکسبرداری نداره و مردم باید مانع بشن

*(پاسخ به کامنت بالا)این کار قبلا جرم انگاری شده ، نه تنها در ایران که در تمام دنیا ، این کار در قانون به نام تجاوز عنوان می‌شود و البته در فقه از آن به عنوان تجسس که در قرآن و سیره ائمه منع شده است ، نگویید در آن زمان دوربین نبوده حتی تذکر لسانی هم اگر به حیثیت و آبروی طرف و غرور او لطمه وارد کند تجسس است

*عکس گرفتن اسمش شده امر به معروف ؟

*امری که مقبولیت نداشته باشد حتی اگر مشروعیت داشته باشد و چتر قانون هم بر سرش باشد اجرایش عملی نیست. نمی توان بخش قابل توجهی از مردم را وادار به کاری کرد که اساسا اجباری را قبول ندارند ، این برای آینده مملکت خطرآفرین است

*قانون یعنی چه؟ قانون یعنی خواست اکثریت جامعه. امروز چند درصد جامعه ایران خواهان حجاب اجباری هستند؟ چند درصد مومنین که خود حجاب دارند موافق هستند که حجاب اجباری باشد و با زور چماق و جریمه تحمیل شود؟

*ایران یک اقلیم متنوع و رنگارنگ فرهنگی هست و هرگز در تاریخ آن فرهنگ یکدستی حاکم نبوده است.ایران مالامال از قومیت ها و خرده فرهنگ های متعددی هست که هر کدام شیوه خاصی برای زیست روزمره خود دارند و هزاران سال هم در کنار هم با مسالمت و آرامش همزیستی و مراودت داشته اند.برای حل مسئله حجاب در ایران باید به تنوع فرهنگی جامعه احترام گذاشت و با شیوه زیست روزمره مردم کنار آمد و با آن همزیستی مسالمت آمیز نمود.فرهنگ و شیوه زیست یک جامعه را هرگز نمی توان با قدرت و زور عوض نمود.فرهنگ تابع اقتدار نیست،بلکه تابع وضعیت و شرایط زیستی یک جامعه هست که در طول زمان هم به کندی تغییر می کند.در ضمن،اگر حاکمیت واقعا می خواهد و عزم آن دارد که شیوه زیست مطلوب خود را در جامعه ترویج دهد باید در وهله اول معماری و فرهنگ مطلوب خود را با کارآمدی اقتصادی و عدالت اجتماعی تلفیق کند تا جوانان به آن جذب شوند.بدیهی هست که در کلان شهری شلوغ و بی هویتی مثل تهران که در آن ازدحامی سرسام آور و معماری غیر مذهبی حاکم هست و گرانی سرسام آور و ترافیک و آلودگی هوا امان ساکنان آن را بریده ،هرگز نمی توان زیست مورد نظر حاکمیت را در چنین شهری جا انداخت و ترویج نمود.

***

مخاطبین الف درباره خبر «صدور دستور شناسایی عامل پخش فیلم درگیری در یک درمانگاه قم» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*به نظر من نباید احساساتی نظر داد ولی یقینا اونی که فیلمو به شبکه های دشمن داده از آب گل آلود ماهی گرفته

*کاش آن روحانی هم فیلم یا عکس نمی گرفت. این کارش خوب نبود. راه نهی از منکر این نیست!

*به نظر من باید مردم پشت سر این حاج آقا در می آمدند و ازایشان دفاع می کردند

*اگر چه امر به معروف ونهی منکرواجب است برهمه ولی یک شرایط و مراتب دارد آن شرایط باید مراعات نمود تا خوراک برای دشمن فراهم نشود ماهمه ازیک خانواده ایم باید عیوب هم دیگر بپوشانیم نه نشر بدهیم

*مشکل ناشر فیلم بود ؟ مشکل دیگر و مهمتری ندید ؟

*به هر حال یک واقعیتی هست که اتفاق افتاده و اگر کسی آن را نداند دلیل برنبودن آن نیست.

*سوال ما اینه که چه قانونی به طلبه اجازه میده از زن مردم فیلمبرداری کنه، به جای اینکه دنبال این مساله باشید، دنبال این هستید کی فیلم رو داده بیرون.

*فیلمبرداری از تخلف فقط توسط ضابط قضایی مجاز هست نه عموم هنوز هیچ قانونی در این مورد تصویب نشده فیلمبرداری از هر شخص کاملا ممنوع هست و جرمه اون روحانی اگر واقعا هدفش امر به معروف بود میتونست به نگهبان یا رئیس درمانگاه بگه یا اینکه بره دادگاه و بگه فیلم دوربین مداربسته را تحویل دادگاه بدن ....

***

یادداشت «سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*مگر امر به معروف و نهی از منکر برای حاکمان نبود؟ مگر ابوذر بخاطر امر به معروف و نهی از منکر با معاویه درگیر نشد که آخرش هم او را شهید کردند آیا بخاطر فساد چای دبش کسی رفت و مسئولی را بازخواست کند؟

*با پرهیز از رادیکالیسم و پیروی از تعقل و مذاکره با احترام بین مردم بسیار موافقم لازمه آن قبول کرامت انسانی و تبعیت از قانون و مقررات جامعه می باشد البته واضح است که قانون و مقررات و لوازم اجرای آن و ضابطین مربوط به اجرای آن هم باید براساس زمان و شرایط روزگار ضمن پایبندی به اصول (بدون افراط و تفریط) تحول یابند .

*در ایران ما با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم. در ایران شاهد تنوع فرهنگی بسیاری زیاد، فاصله طبقاتی گسترده و امیال و خواست‌های متنوعی هستیم. اين دقيقا حرفيه كه ما ميزنيم ولي برخي اصرار دارند همه را يكدست كنن و براي همه تصميم يكسان بگيرن

*برای جلوگیری از تشدید بحرانهای اجتماعی و تفرقه بین ملت، مقامات سریعا بساط عکس گرفتن و فیلم گرفتن ها را جمع کنند

*متاسفانه به شکل وحشتناکی به سمت دو قطبی شدن و درگیری بین مردم پیش میریم ، متاسفانه کسانی که می توانند صحبت کنند کنار نشستن و به دلیل ترس از آبرو هیچ صحبتی نمی کنند ، کار این روحانی با هیچ منطق عقلی و شرعی درست نبود ، مادری که بچه بغل در درمانگاه است حالت عادی ندارد.

*هیچ مسئولی نه تنها از شرایط نهی از منکر و روش ان حرفی نمیزنه بلکه با صحبت های بی اساس مانند وزیرمون اجازه ورود هرکسی با هر روشی (مانند فیلم گرفتن از یک خانم ) به این حوزه مهم رو میده و کسی گوش شنوا نه تنها نداره بلکه استاد ماست مالی شدند چون یک طرف روحانی است و یا طرفدار حجاب اجباری

*انگار کسی گوش شنوا برای گفتگوی عقلانی ندارد و اصل موضوع به حاشیه میرود. بله این درست است، و به افراد سایبری یا توده های عصبی ایراداتی وارد است. افرادی هم جو گیر هستند و گول هشتگ ها را میخورند. اما در اینجا فردی که مسئول است به طریق اولی منشا ایجاد التهاب شده است. مثلا به جای اینکه یک گزارش بی طرفانه و منطقی از ماجرا تهیه شود، و مخاطبان را با عقلانیت و منطق و یک گزارش حرفه ای و متین اقناع کنند، یکدفعه اعلام میشود که عوامل پخش فیلم دستگیر شدند و اعتراف کردند! یا یک فردی می آید اعلام میکند که از این به بعد بدون اجازه از حساب بانکی افراد پول کسر میشود! یعنی انگار از وقایع سال ۱۴۰۱ هیچ نیاموختند! یعنی نشان میدهد افراد مسئول یا از سر بی اطلاعی یا از سر لجاجت در جهت تشدید التهاب و رادیکالیسم قدم بر میدارند. انتهای این مسیر به وضوح مشخص است، نمیتوان با یک جامعه چند ده میلیونی درگیر شد، فهم این موضوع خیلی باید ساده باشد.

***

مخاطبین الف درباره مطلب «فرصت کردید به این موضوعات بی اهمیت هم بپردازید!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*متاسفانه دولت و مجلس در مورد کارمندان و بازنشستگان دولتی، سر وته قضیه را با ۲۰ درصد در مقابل تورم بالای ۴۰ درصد هم آوردند.

*نویسنده محترم این مسئله حجاب هم مثل تبلیغات توخالی به منظور افزایش نرخ جمعیت هستش. الان چند ساله که مجلس و دولت انواع وام و خودرو طرح جوانی و غیره رو به عنوان مشوق گذاشتن و تمام امکانات جلوگیری رایگان از خانه های بهداشت جمع آوری شد و دولت هزاران ترفند اجرا کرد که نرخ جمعیت رو افزایش بده ولی در نهای نتیجه چی شد . این قانون حجاب هم همونه هر چی تلاش بیهوده بکنن نتیجه عکس میگیرین . تا رفاه اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ایجاد نشه تا فرهنگ سازی درست انجام نشه تا مردم تغییر رو حس نکنن همین آش و همین کاسه است. حالا شما هی بیراهه برین و با این کارتون ضربه به دین و اعتماد مردم بزنید

*وقتی اغلب منتخبین مجلس به جای توجه به معیشت عامه مردم به حجاب توجه دارند و قانون حجاب را دنبال می کنند و کوچکترین پیگیری در زمینه معیشت مردم ندارند و اصلا به خواست مردم که معیشت است توجه ندارند چرا از مردم و افکار عمومی انتقاد می کنید!

*مشفقانه توصیه میکنم این صحبتهای نخ نما که «مسئولین به فکر معیشت مردم باشند و فلان بحث را ول کنید و به اقتصاد رسیدگی کنید» را کنار بگذارید. مشکل اقتصادی یک مساله ی شدیداً تخصصی است، برای رفع مشکلات اقتصادی نیاز به نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده و با تجربه و با استعداد نیاز هست. وقتی سیاستها و سیاستگذاری ها طوری است که تمام نیروی انسانیِ نخبه ی ایرانی از عرصه تصمیم گیری ناچار کنار میکشند، مشکلات معیشتی و اقتصادی تا ابد حل نخواهد شد، ربطی به «پای کار» بودن یا «دلسوزِ محرومین» بودن و یا نپرداختن به مقولات «سیاسی» ندارد.

*توهین و تحقیر زنان ایران بجای گسترش فرهنگ و تفکر مهرورزانه دین اسلام ، موضوع بسیار مهمی هست و فقر و فلاکت و مشکلات عدیده اقتصادی مملکت از اهمیت اون کم نمیکنه ، مساله اساسی اینه که چرا در شرایطی که معیشت و اقتصاد خانواده های ایرانی تا این حد تحت فشار هست ، نمایندگان مجلس و مسوولین کشور تا این حد افراط گونه فقط به موضوع حجاب و تعیین جریمه برای مساله بی حجابی میپردازند و از وظیفه اصلی خودشون که ایجاد رفاه و آسایش اقتصادی و اجتماعی برای مردم ایران هست طفره میرن

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۳۸۹۸۱۸:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
اگر در مورد عفاف رو حجاب بخواهیم نگرانی دو قطبی باشیم مانند این می ماند که از ترس تصادف رانندگی نکنیم لذا قاطعانه باید پای کار عفاف پ حجاب آمد و با این شبیخون بشدت برخورد کرد الان بیش از دوسال است با اسم رمز کار فرهنگی باعث شده جامعه روز به روز افسار گسیخته تر گردد
ناشناس۳۴۲۳۹۷۲۱۹:۲۱:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
سایت الف هیچ وقت نگفت چرا قانون حجاب اجرا نمی شود در این سال‌ها که دوقطبی سازان مجال پیدا می کنند برای ایجاد تنش در جامعه ‌!!!
ناشناس۳۴۲۴۴۵۱۰۰:۱۸:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شرایط ایجاب می کند بسیج مردمی به صحنه شبیخون بی حجابی و بی حیایی ایجاد شده ورود نماید و به عنوان آمر معروف برای فریب خوردگان عمل کند .
ناشناس۳۴۲۴۸۳۲۱۰:۱۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
جنگ و زد و خورد و تنش داخلی در شرایط فعلی منطقه عاقلانه است ؟
ناشناس۳۴۲۴۹۵۵۱۲:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
قوانین اجرا نکردن شده تنش
ناشناس۳۴۲۴۸۸۸۱۱:۰۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
هر کسی شرایط امر به معروف و نهی از منکر رو نداره
ناشناس۳۴۲۵۰۴۹۱۳:۴۵:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چرا می خواهید نظر موافق اقلیت جامعه رو به اکثریت مخالف تحمیل کنید.
ناشناس۳۴۲۴۵۷۷۰۲:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کوتاهی مسولان مربوطه در تصویب قانون عفاف و حجاب باعث لطمات جبران ناپذیری شده که جمع کردن این افتضاح را بسیار هزینه بر کرده است
عمران۳۴۲۴۰۷۹۲۰:۲۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
دلیل اینکه از واژه «افسار گسیخته» استفاده میکنید این است که احساس میکنید جامعه ی ایرانی و حق تصمیمگیری برای یک جامعه ۸۵ میلیونی متعلق به شخص شخیص شما و همفکرانتان است؟
ناشناس۳۴۲۴۱۷۷۲۱:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
افسار گسیخته تورم وحشتناک دولت قبل بود اقتصاد کشور از دوران فاجعه بار حسن روحانی هنوز کمر راست نکرده است.
ناشناس۳۴۲۴۳۶۵۲۳:۲۸:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
قیمت همه چیزو در اواخر دولت روحانی رو با الان مقایسه کنید تا مشخص بشه دولت رئیسی چه کارنامه ای داره
ناشناس۳۴۲۴۹۰۳۱۱:۱۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
به جز اقلام ارز 4200 که بانی آن همان دولت بود هیچ فرقی نکرده
ناشناس۳۴۲۵۰۸۵۱۴:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
در دولت روحانی قیمت دلار 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۴۲۴۳۸۹۲۳:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
پس این دولت چه کاری می کند
ناشناس۳۴۲۵۰۸۴۱۴:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
برای اواربرداری و بازسازی خرابی ها دولت بنفش حداقل 8 سال زمان لازم است.
اکبر۳۴۲۴۶۳۷۰۶:۲۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
رئیسی که دید شرایط کشور به چه شکلی هست؟پس چرا به مردم وعده سرخرمن داد،یکی از ویژه گی های مؤمن وفای به عهد است
ناشناس۳۴۲۴۹۰۵۱۱:۲۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
آمد تا جلوی تورم چند برابری را بگیرد که موفق شد و سر 8 سال با توم نرمال کم تحویل دولت بعدی می دهد
ناشناس۳۴۲۴۷۴۱۰۸:۵۰:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دولت قبل ..بسم اللهععععهه..عامل بوجود آمدن تورم چیست یا کیست.؟؟؟؟چهارسال گذشته...برخی از اطرافیان آقای رییسی دلسوز مردم و باتجربه نیستند..
ناشناس۳۴۲۴۲۲۹۲۲:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
شما چرا فکر می کنی حقی؟!!!
عمران۳۴۲۴۳۳۵۲۳:۰۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
عزیزم من فکر نمیکنم که حقم ، اتفاقا خیلی‌ هم خطا و اشتباه و مشکل هم دارم، دقیقا بخاطر همین دلیل است که نمیخواهم برای ۸۵ میلیون تصمیم بگیرم. میگویم مسئولیت انتخاب مسیر حرکت جامعه باید به خود جامعه محول شود، نه به یک قشر خاص. اگر میخواهید به سمتِ حجاب اجباری بروید باید جامعه قانون حجاب اجباری را پذیرفته باشد، نباید شما به جامعه زور بگویید که چون به نظر شما حکم خداست تمام منابع جامعه خرج اجباری کردن آن شود آن هم بدون پذیرش جامعه.
ناشناس۳۴۲۴۸۸۲۱۰:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شما برای دنیا پرستی حق گذاشتی
ناشناس۳۴۲۴۴۷۴۰۰:۳۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
عمران و آبادی کردن در کنارفعالیت های دیگر نباید فراموش شود
مجتبی حسینی۳۴۲۵۹۰۶۱۲:۳۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
مگرشما مسلمان نیستی مگردین شما نگعته اگرنهی ازمنکرنکنی شریک جرمی من درکل صحبت می کنم اون روحانی معلوم نشدعکس یافیلم گرفته یانه همه بدون اطلاع دقیق قضاوت میکنند اینهای که طرفداربی حجابی هستنداینها طرفدارهرج مرج هم هستنداین بی حجا بی تنهاخودش نیست عواقبهای دیگری دارد.
آراز۳۴۲۴۲۲۴۲۲:۰۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
شما که این قدر نگران عدم شدت برخورد با موضوع حجاب هستید قطعا کوچکترین نگرانی برای دو قطبی فرهنگی، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور نیستید که چگونه رفتارها و گفتارهای عده ای از امثال شما برای نظام و کشور هزینه تراشیده و جمع کردن آن به سالها کار نیاز دارد
هاشمی مطلق ملاک۳۴۲۴۳۳۴۲۳:۰۳:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
برخورد با بی حجالبی و ایجاد درگیری فقط و فقط به نفع دشمن انگلیس و آمریکا هستش، الان با وجود این همه رسانه نمی توان جلو گذر زمان را گرفت و حجاب را اجباری کرد.
ناشناس۳۴۲۴۸۴۴۱۰:۲۳:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دستها رو شده و هدف بعدی چی هست آن وقت؟!!!!
ناشناس۳۴۲۵۵۱۲۰۰:۵۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شما در هیچ جایگاهی نیستید که بخواهید پوشش دیگران رو تعیین کنید.
ناشناس۳۴۲۳۹۰۹۱۸:۲۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مماشات بیش از این جایز نیست هرچه سریعتر باید قانون عفاف وحجاب تعیین تکلیف شود تا دستگاه های متولی بع وظایف خود آگاه شوند وبدقت قانون را اجرا کنند و با ناقضین با شدت هرچه تمام برخورد شود و مروجین بی حجابی و فساد و بی حیایی نیز قلع و قمع گردند
ناشناس۳۴۲۴۲۹۳۲۲:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
میخوایدبازهم بگید معاندین میان منفی میزن؟؟؟؟ یعنی چند تا موافق نمیتونید پیدا کنید یا اینکه متوجه نیستید در اقلیت هستید؟
ناشناس۳۴۲۴۹۲۳۱۱:۳۷:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چرا مثلا برای انتخابات منفی می زنید 1 به 20 اما در محیط واقعی انتخابات این امار شما دچار تحول اساسی می شود؟!!!!
ناشناس۳۴۲۴۳۶۶۲۳:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
عزیزان یه کمی هم بگو بدرد جامعه برسند،گرانی پدر همه را درآورده بگو برن از سنگاپور آموزش ببینند که چطور فساد در آن کشور صفر شده برادر جان اول از همه این فساد اقتصادی را حل کنند بعد
علی۳۴۲۴۳۸۲۲۳:۳۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
آیا امربه معروف و نهی از منکر فقط برای حجابه؟؟
رضا۳۴۲۴۵۰۴۰۱:۰۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
همین شما ها این مملکتو بیچاره کردین از جان این مردم چه میخواین چرا نمی گذارین با درد وبیچارگیشان بسازند تو هزینه زندگی شان موندند.
ناشناس۳۴۲۵۰۱۱۱۳:۰۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چون شما غرب گرایان هستید که نمی‌گذارید مملکت آرام داشته باشد چه در اقتصاد و چه فرهنگ
ناشناس۳۴۲۵۹۴۶۱۲:۵۹:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
انقلاب ایران بر اساس نه شرقی و نه غربی شکل گرفت. وقتی به طرف مقابل انگ غرب گرایی میزنی ، ناراحت نشو اگه انگ شرق گرایی رو پیشونیت زدند!
ناشناس۳۴۲۳۹۲۹۱۸:۴۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
در آخرالزمان دنیا پرستان برای بی بندو باری و حرامات توجیهات می کنند!!
ناشناس۳۴۲۳۹۳۳۱۸:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
قوانین دیگرا هم آزاد کنید چون مشکلات اقتصادی داریم مانند راهنمایی و رانندگی، قاچاق و.... و به خود مردم رعایت واگذار کنید خواستند رعایت کنند و نخواستند رعایت نکنند و اینقدر هزینه و بودجه و... برای آن هدر نرود و آخرش هم هیچ!!!
ناشناس۳۴۲۴۲۷۸۲۲:۳۰:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مغلطه نکن عزیز دل برادر مغلطه نکن !!! باید بپذیرید نوع پوشش و حجاب هر شخصی به خودش مربوط هست نه یه حاکمیت و عوامل حاکمیت ...
ناشناس۳۴۲۴۸۵۱۱۰:۲۵:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اول شما برو یاد بگیر که حجاب جنبه اجتماعی هست
ناشناس۳۴۲۴۹۴۸۱۲:۰۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
این جنبه اجتماعی فقط توی ایران هست ؟ در سوریه و لبنان و امارات و عمان و ترکیه و عربستان و .... نیست ؟
ناشناس۳۴۲۵۰۸۲۱۴:۰۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
آنجا هم هست
سامان۳۴۲۵۶۳۴۰۷:۰۱:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
که زنان ایرانی 2500 سال آن را بدون اجبار رعایت کردن پوشیدگی نشانه بارز زن ایرانی هست
ناشناس۳۴۲۴۶۹۱۰۸:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
در کل دنیا رعایت قوانین رانندگی و دریافت مالیات و دستگیری دزد و قاتل قانونه و برای کل مردم از زن و مرد پذیرفته شده ولی حجاب فقط در ایران و افغانستان اجباری است و فقط زنها را شامل شده شما با چه عقل و منطقی مدام این دو مقوله را یکسان می بینی؟
ناشناس۳۴۲۴۸۵۵۱۰:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چرا در یکی از کشورهای قاره آمریکا سرو مشروبات الکلی حین رانندگی آزاد هست اما بقیه جای دنیا ممنوع؟!!!
ناشناس۳۴۲۴۹۲۲۱۱:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چنین چیزی صحت داره فقط برای مقدار کم الکل در خون سختگیری نمی شه این کلا با تحمیل روسری به کل جامعه با زور فرق داره
ناشناس۳۴۲۵۱۰۱۱۴:۲۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
به این می‌گویند فرار رو به جلو، کشورهای دیگر هست با قوانین خاص خودشان......!
ناشناس۳۴۲۴۰۰۵۱۹:۵۲:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
الف جان بخواهید مجوز عکس از ناموس مردم را که عقلا شرعا عرفا حرام است منتشر کنند که همه بدانند
طبیعت دوست۳۴۲۴۱۱۹۲۰:۵۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
شما از کی تا حالا مرجع تقلید شده و برای حرام و حلال مردم حکم شرعی میدید؟ کسی که در جامعه کشف حجاب میکنه یعنی آی مردم بیاید منو ببینید، وقتی همه یک سلیطه رو در جامعه میبینن، دیدن خودش حرام نیست، عکسش حرامه؟ و برای گزارش مستند و اعلام به مقامات مسئول غیر از عکس یا فیلم راهی سراغ دارید؟
ناشناس۳۴۲۴۲۹۱۲۲:۳۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
سلام اولا شما بفرمایید که عکس وفیلم گرفتن از زن دیگران وامربه معروف ونهی از منکربه شیوه این بزرگوارنظریه کدام یک از علمای دین هست . دوما شماچطور به خودتون اجاز میدهید از واژه ای استفاده کنید که مورد تایید هیچ مسلمانی هم نیست
ناشناس۳۴۲۴۹۶۴۱۲:۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دوست گرامی نهی از منکر با فیلم اجرا نمی شود .
ناشناس۳۴۲۴۳۹۵۲۳:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کدام دین و ایینی به تو اجازه داده دیگران را قضاوت کنی؟؟؟ چطور به خودت اجازه میدی به دیگران توهین کنی؟؟
ناشناس۳۴۲۴۶۹۴۰۸:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اصلا اینطور نیست چون اون مردم که شما می فرمائید سرشون به کار خودشونه و اصلا به یک خانم که روسری داره یا نداره نگاه هم نمی کنند
ناشناس۳۴۲۴۷۰۱۰۸:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کسی که روسری نمی پوشه یعنی دلش نمی خواد با زور و اجبار شماها یه تیکه پارچه همیشه روی سرش باشه همین
ناشناس۳۴۲۴۹۱۰۱۱:۲۴:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
برو داخل خانه ات یا اطرافیانت این شکلی باش نه در انظار عموم فقط همین!!
ناشناس۳۴۲۴۹۵۱۱۲:۰۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
انتخاب با مردمه
ناشناس۳۴۲۴۷۷۱۰۹:۱۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اینکه در حدود 50 کشور مسلمان حجاب احتیاری است نشانه چی هست؟
ناشناس۳۴۲۴۱۲۴۲۰:۵۷:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
برای اهداف قضایی خیر قانونی هست
ناشناس۳۴۲۴۲۴۶۲۲:۱۲:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
حق الناسی که این جماعت بی حجاب انجام میدن حساب و کتاب نداره؟ شما ها حساب و کتاب همه چیز رو به حساب میارین غیر حساب و کتاب دستور خدا.... انگار نعوذ بالله بی اهمیت ترین وجود روی زمین خداست. خدا به داد هممون برسه چه اون که بی اهمیت از کنار این افراد رد میشن و وظیفه انسانی شون رو انجام نمیدن و نمی خوان اینها رو دوست داشته باشن تا راهنمایی شون کنن چه اونهایی که از عمل اینها دفاع میکنن و شیطان رو خوشحال میکنن چه اونهایی که این کار رو یا از روی غفلت یا از روی عناد با خدا انجام میدن. خدا به همه مون رحم کنه
ناشناس۳۴۲۴۵۰۲۰۱:۰۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
نه ببین چون مدینه فاضله بی حجابی را تشویق می کنند برای جهان و در دو سده اخیر رواج دادن از نظر اینان مشکلی ندارد و فعلا در سطح حجاب هست از این عبور کنند مراحل دیگر...... را هم دنبال خواهند کرد چیزی که در کشورهای مدینه فاضله دارند عادی سازی می کنند و در سطح جهان ترویج.....
ناشناس۳۴۲۴۶۹۹۰۸:۲۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شما اول بگو خدا در کجا حجاب را اجباری کرد و برای بی حجابی مجازات تعیین کرد پیامبر در کجا به حجاب زنها پرداخت و سخت گیری و مجازات کرد حضرت علی در کجای نهج البلاغه به حجاب زنها پرداخت
ناشناس۳۴۲۴۹۲۱۱۱:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اگر مبنای آن بزرگواران هست باید بگویی چرا الان زنان در مدیریت ها پست می‌گیرند در حالی در حکومت آن دو بزرگوار زنی نمی بینی پست رسمی داشته باشد یا خدا یک پیامبر زن هم نفرستاد تا به‌ این برسیم حجاب واجب هست یا نه و مجازات چی هست!!!!
ناشناس۳۴۲۴۰۲۴۲۰:۰۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
با این نحوه عملکرد، پدرها و مادرها نگران رعایت اصول اولیه اخلاقی فرزندان هستند.
ناشناس۳۴۲۴۷۰۴۰۸:۲۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
من نگران برخورد فرزندم با یک تند رو بی منطق و درگیری او با قانون و فنا شدن آینده اش هستم این نسل زور نمی فهمد
ناشناس۳۴۲۴۰۸۸۲۰:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کارما به کجارسیده که ی روحانی دوربین به دست دنبالمان بگرده ببینه ناموس مردم کجاچادرش می افته عکس بگیره ؟
حامد۳۴۲۴۱۲۹۲۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
الان چادر اون زن افتاده بود؟! بعد هم فیلمبرداری از چیزی که در محیط عمومی هست، طبق کدوم قانون اشکال داره؟ بگو ما هم یاد بگیریم. حریم خصوصی، فقط در چهاردیواری خونه است؛ ولا غیر
رضا۳۴۲۴۵۳۹۰۱:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فمن یعمل مثقال ذرة خیرا یره ومن یعمل مثقال ذرة شرا یره،
طبیعت دوست۳۴۲۴۱۳۱۲۱:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
روحانی دوربین به دست نمیگرده ببینه کی چادرش کنار رفته ازش فیلم بگیره، روحانی داره تو جامعه کار خودشو انجام میده، مواجه میشه با یک سلیطه بیحجاب، برای اینکه به مسئولین بگه و گزارش به مسئولین فیلم کشف حجاب رو ارائه بده.
روحانی۳۴۲۴۳۴۰۲۳:۰۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
خدایی چرا نمیخواهین انصاف داشته باشین. کار انسانی این بود که اون روحانی بره و از اون خانم بپرسه که مشکلش چیه و آگه میتونه کمکش کنه نه اینکه مثل پلیسهامون کمین کنه و تو یه لحظه عکس بگیره و مشکلی به مشکلات اون خانم اضافه کنه.
ای بابا۳۴۲۴۲۳۰۲۲:۰۴:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
اون روحانی بنده خدا اصلا عکس نگرفت دوربین بالا سرش کامل صفحه گوشیش گرفته این همه تهمت حاصل بیسوادی رسانه ای هست
ناشناس۳۴۲۴۵۷۳۰۲:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
واقعا احسنت شیر مادرت حلالت همه باید از این کارروحانی پشتیبانی بکنیم نه که از کشف حجاب حمایت کنیم.
ناشناس۳۴۲۵۲۵۶۱۷:۳۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
عجبا! دوستت میگه کاری نکرده(عکس نگرفته) اما شما میگی باید از کارش(اعتراف به عکس گرفتن) حمابت کنیم!!!
ناشناس۳۴۲۴۲۳۴۲۲:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
چون مانند قبل نیست که تذکر می دادن می‌گفتند چشم
ایران من۳۴۲۴۰۹۲۲۰:۳۷:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بادکنک باد کرده را بیش از حد فشار بدهی میترکد جامعه هم مثل اونه
طبیعت دوست۳۴۲۴۱۴۱۲۱:۰۷:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
یعنی بزاریم بیحجابی، بی عفتی، منکر شرعی و انواع کارتای دیگه تو جامعه آزاد باشه و در جامعه اسلامی هر کس هر غلطی خواست بکنه؟
ناشناس۳۴۲۴۳۲۵۲۳:۰۰:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
ارام باش ارام باش و حرص نخور
علی۳۴۲۴۶۸۲۰۷:۴۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بزرگترین اشتباهی که الان داره انجام میشه نابودی زندگی اقتصادی مردمه
ناشناس۳۴۲۴۶۹۶۰۸:۱۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بی حجابی به معنی بی عفتی نیست در جامعه ما منکر های بزرگتر مثل دزدی و اختلاس و ربا خواری و ...داره رخ می ده
ناشناس۳۴۲۴۹۳۲۱۱:۴۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بی‌حجابی یک مرحله قبل بی عفتی هست اما بی حیا هست
ناشناس۳۴۲۴۷۷۶۰۹:۲۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چاره ای نیست باید به نظر دیگران احترام بگذارید
ناشناس۳۴۲۴۹۳۳۱۱:۴۲:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
برای سایر قوانین هم همین فاز بدهید
عرفان۳۴۲۵۵۰۸۰۰:۴۸:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
شما هیچ حقی در پوشش افراد ندارید. لا اکراه فی الدین. تمام.شما نمیتوانید کسی را به خاطر بی حجابی به فحشا و بی عفتی محکوم کنید.
ناشناس۳۴۲۴۱۰۲۲۰:۴۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
انتقاد تند فعال سیاسی اصولگرا از شورای نگهبان؛ چرا قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟ محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس و عضو جبهه پیروان: شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت لاریجانی گفت که فرزندان او در خارج از کشور هستند و شورای عالی امنیت ملی هم تصویب کرده که اقوام درجه یک خارج از کشور نباشند، اما همین اتفاق در مورد قالیباف هم افتاد به این ترتیب که دختر لاریجانی و دامادش در خارج از کشور بودند، اما قالیباف پسرش به دنبال مهاجرت بود. در مورد قالیباف همه مشاهده می‌کردند که شورای نگهبان چگونه برخورد می‌کند.
ناشناس۳۴۲۴۴۴۱۰۰:۱۳:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فکر نکردی برای اهداف سیاسی این چیزها نگفته؟!! در ضمن پسرش هم اقامت ندارد
مهدی۳۴۲۴۴۸۶۰۰:۵۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چون پسرش به کانادا نرفته وفقط درخواست داده.
ناشناس۳۴۲۴۱۸۲۲۱:۳۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
این دوقطبی بسیار خطرناک شده .همه ایرانی باید .درکنارهم با صلح ارامش .با هر سلیقه ای زندگی کنن
ناشناس۳۴۲۴۶۹۵۰۸:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اون لچک نه چیزی به جامعه اضافه می کنه نه کم می کنه به معیشت مردم برسید
ناشناس۳۴۲۴۸۵۹۱۰:۳۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کم کم می رسد به چیزهای خطرناک اما اقتصاد خیر
ناشناس۳۴۲۴۹۳۶۱۱:۴۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کل کشورهای مسلمان که حجاب اختیاری دارند در وضعیت خطرناک هستند الان ؟
محمد۳۴۲۴۱۹۱۲۱:۳۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
جدای این مورد آنچه این مسئله به ما میگه اینکه باید چارچوبی برای این تا حدی که مسئولین تشخیص می‌دهند وآگاهان دینی تعریف بشه چون ممکنه مورد سواستفاده قرار بگیره
رضا۳۴۲۴۲۱۷۲۱:۵۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
امروزیک روحانی کنارمن درمترونشسته بود که هرکسی که ردمیشدیه چیزی به این بنده خدامیگفت به من مظلومانه نگاه کردوگفت ببین چه به روزمان آوردن اون احترام دیگه وجودنداره
ناشناس۳۴۲۴۵۰۵۰۱:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
من ندیده و نشناخته با قاطعیت می گویم به شما که همین افراد که گفتی شست وشوی مغزی رسانه های دشمن و حتی دنبال رو داخلی آنان هستند چه عده ای خوششان بیاید و چه خوششان نیاید و کم هم نیستند در همین مخاطبین اینجا
ناشناس۳۴۲۴۵۲۸۰۱:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اکثر همین ها کسانی هستند که متلک به زن و دختر مردم می گویند
ای بابا۳۴۲۴۲۴۰۲۲:۰۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بی حجابی جرم هست جرم قابل دفاع نیست مجرم مطابق قانون مجازات داره دقیقا بعضیا از کی دفاع میکنن؟ دوربین بالای سر روحانی که آیکن های صفحه گوشی رو نشون میداد اصلا عکس نگرفته بود نمیدونم فردای قیامت چطور میوان جواب این همه تهمت رو بدین؟
بینام۳۴۲۴۴۱۴۰۰:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یعنی بی حجابی از اختلاس جرمش بیشتره؟؟
ناشناس۳۴۲۴۸۶۲۱۰:۳۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شما اختلاس دیدی که رسیدگی نشده؟ یا فقط دنبال دوقطبی سازی بین قوانین هستید آن هم روی حجاب؟!!
علی۳۴۲۴۴۴۴۰۰:۱۵:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
مردم میگن فقط روسری جرمه چون ما مجازات دیگه ای از مسئولین ندیدیم یا خدا را شکر غیر از روسری تو کشور خلافی صورت نگرفته
ناشناس۳۴۲۴۶۹۳۰۸:۱۰:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
قانون حجاب اجباری در هیچ کشور مسلمان و نامسلمان وجود ندارد و مورد وثوق و مقبولیت اکثر مردم نیست تصویب قانونی که این همه تنش ایجاد کرده اشتباه است.
ناشناس۳۴۲۴۸۶۴۱۰:۳۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
آن کشورها خواستند برود داخل چاه تو هم می روی؟
ناشناس۳۴۲۴۲۵۱۲۲:۱۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
ادامه دادن بحث برخورد قهری با بی حجابی هیچگونه نتیجه ای بجز تنش بحران افزایش بدبینی مردم و خسارت نخواهد داشت وبا مصلحت اندیشی ودرایت وتوجه به اینکه اکثریت جامعه امروز ایران عقایدشان مانند نسلهای گذشته نیست ...
ناشناس۳۴۲۴۵۰۷۰۱:۰۷:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اولا مشکل قهری نیست بلکه مشکل از عدم اجرای قهری هست و اینقدر دنبال حجاب زدایی شد فقط 15 درصد شد دوم هم حجاب رفت کنار و حرکت بعدی چی هست؟!؟
صمد۳۴۲۴۲۶۴۲۲:۲۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
یعنی فرق یه زن و مرد فقط تو همون یه تار موشه ،چطور میشه وقتی موهاشو از ته بزنه اگه روسریم نپوشه مهم نیست ، یه تار مو ارزش هیچ کسی را مشخص نمیکنه اصل انسان بودن ادم هاست که به اون طرف معنی میده.
حسین۳۴۲۴۲۶۸۲۲:۲۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
قضیه حجاب چرا اینقدر بزرگ و پیچیده و بغرنج شده جای تعجب دارد تنها راحل ممکن بحث حجاب را باید از مقوله تجاوز به عنف ایجاد مزاحمت کاملا جدا نمود و اصولا این بحث میتوان مسکوت گذاشت و آرامش به جامعه بازخواهد گشت
ناشناس۳۴۲۴۲۷۴۲۲:۲۸:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
چرا تا صحبت از حجاب اجباری و بگیر و ببند های پلیسی میشود عده ای بلافاصله یاد قوانین رانندگی می افتند ؟ بابا دست از سر ملت بر دارید مگر طی این هزاران سال گذشته حکومت به ملت نوع پوشش و حجاب رو تحمیل کرده که شماها بتوانید اینکار رو بکنید ؟
ناشناس۳۴۲۴۹۱۲۱۱:۲۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چی دوست داری؟ شما خودت که دائم از دیگر کشورها مثال می زنی!!
حسن گرجی۳۴۲۴۲۷۶۲۲:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کارخطرناکی کردحاج آقابی حجابی اگه درجه داشت این مادر۱ز۱۰۰ بود۵بچه شیرمیدادولی بیاتومسیرهای خریدمیبینی باچه وضع توفروشگاها هستند.....
ناشناس۳۴۲۴۲۷۷۲۲:۲۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
فکر ها د درگیر چهار تا مو کرده اند تا مردم به مسائل دیگه فکر نکنن فقط جنبه راه گم کنی داره.
ناشناس۳۴۲۴۲۷۹۲۲:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
درود بر شما آنچه در خصوص اتفاق درمانگاه قم از نظر دوستان صاحب نظر مغفول مانده ، بحث تفسیر به رای شرع است ، اولین موجود عالم که تفسیر به رای کرد ، شیطان رانده شده از درگاه الهی بود ، ما در شرع ، احکام مربوط به امر به معروف و نهی از منکر ، شرایط نهی کننده و مسایل مربوط به نوع و اختیارات نهی کننده را به روشنی در دست داریم پس چرا باید ما که اطلاع کافی از نوع نهی از منکر و شرایط آن نداریم ، با تفسیر به رای شرع ، موجبات دل نگرانی و تشویش اذهان مسلمین و مسلمات را فراهم کنیم مگر نه اینکه قوانین کشور بر پایه آنچه شرع مبین مشخص کرده باید اجرایی شود ؟ امیدم که نخبگان شرع در باب آنچه دخالت شخصی و تفسیر به رای شرع مقدس محسوب میگردد ورود نموده و مثل همیشه راهگشای مشکلات از این دست باشند دین مبین دین رحمت و مهربانی ست و با اقدامات خودسرانه عده ای که اشدا علی الکفار و رحما بینهم هنوز نخوانده اند ، بیگانگی دارد
علی حیدری۳۴۲۴۲۸۶۲۲:۳۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
نظرات جانبدارانه . و از روی واقعیت و و واقع بینانه نیست
ناشناس۳۴۲۴۳۱۲۲۲:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
دو قطبی ظالم و مظلوم ، چپاولگر و غارت شده در جامعه وجود دارد .
ناشناس۳۴۲۴۳۵۷۲۳:۲۴:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
همش فیلم خودشونه که نگاه مردم رو از این همه گرانی دور کنن و فکر مردم بشه همین چهار تار مو .
ناشناس۳۴۲۴۳۶۱۲۳:۲۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مردم به آن آگاهی رسیدن که اجبار جواب نمی دهد
ناشناس۳۴۲۴۳۶۲۲۳:۲۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کشور باید آزاد باشه این کشور مال همه مردم با هر سلیقه ای هست
ناشناس۳۴۲۴۳۷۹۲۳:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
جناب موسي غضنفر آبادي نماينده مجلس گفته كه آن روحاني در درمانگاه قم با موبايل خود بازي مي كرده كه از كسي عكس و فيلم نمي گرفته اين هم نظر آقاي عضنفر آبادي
ناشناس۳۴۲۴۳۸۸۲۳:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مشکل مملکت حجاب وبی حجابی نیست،در طول بیش از چهل سال ما هیچ کار فرهنگی که نکرده ایم ،بلکه با شیوه های فشاری اوضاع را خرابتر کرده ایم ،بگیروببند جواب نمی دهد ،بلکه ایجاد مقاومت میکند.آنهم در زمانی که مشکلات اقتصادی کمر مردم را شکسته و مسئولان بجای حل مشکل اقتصادی و رفاهی جامعه اولویتشان حجاب است.
M۳۴۲۴۴۰۱۲۳:۵۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
ولی در کل اصلا معلوم نشد اون آقا از اون خانم عکس گرفته
کریمی۳۴۲۴۴۰۷۲۳:۵۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
لطفا به فکری به حال بی بندو باری وبیحجابی جامعه انجام بدید واقعا عرصه به خانواده های مذهبی تنگ آمده و نگران فرزندانمان دخترانمان هستیم
علی۳۴۲۴۴۲۵۰۰:۰۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
تا کسی میاد ریشه یابی کنه و علت و مشکل را مطرح کنه یه سری اقایان سریع اعتراض میکنن بروید کارشناسی کنید مملکت ما شیعه است و غیرت دارن ولی از دست برخی مسئولین بی کفایت مردم ناراضی هستند.
امید۳۴۲۴۴۴۷۰۰:۱۷:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دوستان عزیز چه بخواهیم چه نخواهیم همه چیز این ملت بهم ربط داره وقتی گرانی بی داد می کنه وهر روز مسئولین قول درست شدن میدن و گران تر وضع بدتر میشه فقط درد مردم حجابه قضایایی بالا را درست کنن حجاب خود به خود درست میشه بله بی حجابی یعنی ویرانی خانواده ها یعنی طلاق جدایی خیلی ها یعنی افتادن خانواده ای به دام بعضی زنان بی حیا اما تورا بخدا ای مسئولین فکری برای معیشت مردم هم بکنند.
علی۳۴۲۴۴۷۲۰۰:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ماخواستارحضوربیشتروفعّال نیروهای محترم وعزیزگشتِ ارشاددرتمام نقاط سطح شهرمان برای برقراری امنیت اخلاقی واجتماعی هستیم.✌️✌️✌️✌️
شما۳۴۲۴۴۸۷۰۰:۵۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اصلا دوتا عکس چه ربطی به هم داره کارگر غصه دار با زن بی حجاب هر کدام جای خودش همسر من هم کارگر هست به اندازه کافی هم مشکلات داریم هم مستاجریم ولی چیزی بیشتر اعصاب همسرم رو ناراحت میکنه بی بند باری برخی زنان هستن .
مهدی۳۴۲۴۴۸۹۰۰:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اون روحانی عکس نگرفته بزرگنمایی نکنید
زیبا۳۴۲۴۵۲۱۰۱:۲۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خواهشا دیگه جمع کنید جامعه دچار دوقطبی بودن نشود ما ایرانی‌ها باید متحد باشیم نباید بینمان تنش باشد باید در صلح و دوستی و آرامش زندگی کنیم کاش این تیترها رو جمع کنید
ناشناس۳۴۲۴۵۳۰۰۱:۲۶:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اونایی که انقدر تندرو هستن واسه حجاب بدون اینجا ایران است وایرانی هرطور دلش بخواد میپوشه.
بازنشسته۳۴۲۴۵۳۲۰۱:۲۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
با سلام والله اگر مسولین در فکر مردم و کشور باشند هیچ اتفاقی پیش نمیاد هشت سال با عراق چه کسانی جنگیدند الان چرا مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.
ناشناس۳۴۲۴۵۴۰۰۱:۳۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
طلبه دنبال عکس گرفتن اززن مردم نبوده چون خیابان ومراکز دیکر هم هستند ولی عکس نگرفته وسابقه ندارد نشان می دهد در آن لحظه گرفتار آنی شده واین اتفاق برا ی همه امکان و احتمال دارد، بنا براین چیز مهمی رخ نداده احساسات لازم نیست .رئیس جمهور ومدیران در فکر معیشت ملت باشند وازدست اندازی ها جلوگیری نمایند
ناشناس۳۴۲۴۵۴۲۰۱:۳۵:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
درود به حاج آقای باغیرت
ناشناس۳۴۲۴۵۴۵۰۱:۴۰:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بی‌حجابی جرم نیست چون خدا اجبار و جرم انگاری و مجازات و جریمه و زور و تحمیل اعلام نکرده اولا عفت یه چیز درونی است و عربستان مهد اسلام و طبق زمان به روز داره پیش می‌ره .
رضا۳۴۲۴۵۵۵۰۲:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فیلم برداری به هر دلیلی جرمه حالا این که مادری داره به بچش شیر میده یه روحانی بیاد فیلم بگیره که دیگه چه بدتر .
ناشناس۳۴۲۴۵۹۶۰۳:۵۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خیلی عالی دیدگاه ها و اقعیت های موجود جامعه اسلامی را برشته تحریر دراورده اید اما اون کسر ۳ م از حساب تکذیب شد و فرماندهی اعلام کرد چنین چیزی به ما ابلاغ نشده پس اول تحقیق بعد یقین و سپس تایید لطفااز بکاربردن مفاهیم نامناسب خودداری کنید ضمنا حجاب هم فرمان الهی است عده ای با جیغ و داد میخواهند بی حجابی اجباری رابر جامعه تحمیل کنند نیت اون روحانی خیر بوده گرچه خطایی هم رخ داده باشه اون خانم حق نداشت با چیزی را که اثبات نشده با یک شهروند روحانی اونطوری فاجعه بار رفتار کند بنظر من مقصر اصلی اون مسئول ارگانها و مراکز هستند که باید تذکر بدهند و از ورود بدحجاب ها و خدمات عمومی جلوگیری کنند نه اینکه با اعمال خائنانه فیلم به اینترنشنال ارسال کنند.
ناشناس۳۴۲۴۹۳۹۱۱:۵۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بی حجابی اجباری را از کجا آوردی؟
ناشناس۳۴۲۴۶۰۶۰۴:۳۱:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شما فقر اقتصادی را درست کنید مشکل حجاب اتوماتیک وار حل میشود.
مرتضی۳۴۲۴۶۰۸۰۴:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
حجاب بهانه ای برای سرگرمی مسیولین و فراموش کردن معیشت مردم است.
احمد۳۴۲۴۶۱۴۰۵:۰۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شایسته‌سالاری‌را‌محور‌قرار دهندودست‌از‌دشمنی‌با‌دیگر‌کشورها‌بردارند‌تا‌مردم‌هم‌دست از‌لجبازی‌بکشند
ناشناس۳۴۲۴۶۲۶۰۵:۳۶:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خوب که به نظرات وکامنت ها دقت کنید خیلی قشنگ ترویج دوقطبی سازیه،،فعلا داخل این کشور هرکی شتر خودش میرونه،ولله ،بالله،تالله،اگر قانون وشرع وحکم خدا واسلام باید اجرا بشه،باید بر همه چی وهمه کس،اجرا بشه،هر که میاد ،میگه دولتها قبل،اقا جان مگه دولتها دست من وشمان فقط دست بدست میشن،چپ،راست،تندرو،میانه رو،پایداری،اعتدال،،حزب،وجبهه وگروه فقط باید برای رضای خدا کار کنه،تا مشکلات حل بشه وبرکت بیاد،وسلام
سیده نسرین۳۴۲۴۶۲۷۰۵:۳۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام بابادرصدزیادی ازبی حجابها بی دردهای جامعه هستن .
ناشناس۳۴۲۴۶۴۸۰۷:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بنظرم هیچ کاری با زور نمیشه انجام داد حتی در خانواده که کوچکترین جمعت محسوب می‌شود پدر ومادر نمی توانند نظرات خود را به زور به فرزندان خود دیکته کنند تا فرزندان کوچک هستند فرمانبری می کنند به محض رسیدن به سن بالا نه تنها به زور جواب نمی دهند بلکه بدتر هم میشه حالا این را تعمیم بدهیم به جمعیت یک کشور
ناشناس۳۴۲۴۶۶۱۰۷:۱۴:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کسانی که از قلع وقوع درموضوعات فرهنگی می گویند هیچ شناختی از فرهنگ ومسائل آن ندارند وصدالبته این گونه تفکر بیشترین ضربه را به فرهنگ زده .شما نمی توانید بااین روش حتی با فرزند خود بر مفید داشته باشید
محبوب خدا۳۴۲۴۶۷۰۰۷:۳۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
هیچ مسئله ای بازور و قانون زورگویی درست نشده
محمد محمدی۳۴۲۴۷۱۵۰۸:۳۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام علیکم دیدگاه‌ها ونظرات مفیدی بود ولی یادمان نرود درمقابل خدا وجامعه مسئولیم خدای نکرده چه با ظاهرمان وچه باطنمان به جنگ باخدا نرویم اگرمسلمانیم ۲۰۰ سال قبل انگلیسی‌ها خبیث نقشه دو فرقه ای کردن جامعه اسلامی رابااین شیعه ای است واین سنی است تا الان پیش برده اند ومسلمانان به جان هم افتادند الان هم با نقشه ازقبل طراحی شده می خواهند جامعه مسلمان رابا این تفکراین باحجاب است واین بی حجاب است جامعه را دوقطبی کنند خواهرم وبرادرم اگر به خدا وآخرت اعتقاددارید همه یک نظر داشته باشیم حجاب خوب است به خاطرخدا اجرا میکنم نه به خاطر این شخص وفلان شخص چرا خانم که کشف حجاب کرده زجه می‌زند که فیلم گرفته همه میان که به دادش برسند ولی آخرت که انسان تنهاست وهرچه زجه بزند کسی نیست که به فریادش برسد
ناشناس۳۴۲۴۷۹۹۰۹:۳۸:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بخش خیلی خیلی کم بی حجابان ذاتا دنبال فساد وبی بند باری اند... یعنی کسی که روسری ندارد بی بندو بار است؟ یعنی در دنیا 6 میلیارد جمعیت زندگی می کنند که نصف آنها زن هستند و جز کشور ما و افغانستان جای دیگر حجاب اجباری نیست و همه آن زن ها فاسد و بی بند و بارند؟؟؟
ناشناس۳۴۲۵۰۰۴۱۲:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دوقطبی ایجاد نخواهد شد .حکم خدا باید به هر قیمتی اجرا شود اما جریان اصلاحات با این ترفند که دوقطبی ایجاد می شود می خواهند جلوی اجرای حکم خدا و قانون کشور را بگیرند. دو گروه هستند که خواهان فساد و هرزگی و بی بند و باری در کشور امام زمان هستند. اول یک اقلیت بسیار کم ولی بی حیا و بی شرم و دوم جریان فاسد اصلاح طلبی که با رسانه های بیشمار خود اینطور القا میکنند که اکثر مردم خواهان بی حجابی و هرزگی هستند و همچنین رسانه های وطن فروش فارسی زبان هم به کمک این دو گروه آمده اند. اما شهید همت فرمود وقتی راه را گم کردید ببینید سمت آتش به کدام سمت است که همانجا جبهه خودی ست. اینجا هم آتش دشمت اسراییلی و اصلاح طلبی به سمت مومنین و احکام الهی است حال باید دید که دوست کیست و دشمن کدام است.
ناشناس۳۴۲۵۰۰۷۱۳:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اگر این قدر که حجاب براتون مهم بود دزدی اختلاس رانت اقتصاد رفاه مردم یکم اهمیت می‌داشت همه چیز درست می شد.
ماهان۳۴۲۵۰۵۸۱۳:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ایکاش راجع به اقتصاد هم آنقدر پی گیر بودین!!
ناشناس۳۴۲۵۰۷۴۱۴:۰۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یه آسیب اجتماعی که‌در کشور ما وجود دارد همه مردم خودشان را در تمام کارها خبره می دانند و یه درصد هم احتمال به اشتباه بودن اظهار نظرهای غالبا بی پایه نداریم و ندانسته قضاوت می کنیم ان شاء الله به برکت ماه مبارک از این صفت بد خلاصی پیدا کنیم و هر کسی در حیطه تخصصی خودش نظر دهد.
ناشناس۳۴۲۵۱۸۱۱۵:۴۵:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
قشر بی حجاب باید به احترام هم وطن خود پوشش خود را رعایت کند تا مشکل پیش نیاید ، بی حجاب قابل احترام نیست ولی با حجابها قابل احترام گذاشتن هستند و باید به انها احترام گذاشت اگر همین موضوع را همه فروشندها و دکترها و بقیه مردم درست عملی سازند همه چی اروم تموم میشه البته نباید به هیچ‌کدام بی احترامی کرد ولی قشنگ‌و پاکیزه و با رفتار حتی زبان بی زبانی هم میشه به بی حجاب فهموند که کارش درست و پسندیده نیست فقر راهم الکی بهانه نکنید زیرا بی حجابها خرج و مخارجشون برای ارایش و خودنمایی بیشتره و حجاب خرجی نداره پس همه چیز را قاطی نکنید حجاب جای خود دارد و فقر جای دیگری
ناشناس۳۴۲۵۲۴۱۱۶:۵۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
آخه فقر که باشه دین می‌ره
ناشناس۳۴۲۵۲۰۸۱۶:۱۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کلا اون روحانی فیلم نمی‌گرفت ولی جامعه دچار دو قطبی هست واقعا
ناشناس۳۴۲۵۴۱۹۲۲:۳۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سلام آقایانی خواسته یا ناخواسته آتیش بیار دودستگی میشین دودش تو چشم خودتون میره اول بزارین عوامل اجرایی به کار اصلاح اقتصاد بپردازن تورو خدا بحران سازی نکنید
ناشناس۳۴۲۵۶۵۶۰۷:۵۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
آقایان مسئولین و تصمیم گیرندگان کشور یک سوال مطرح میشود چرا این اتفاقات و رویدادها از دهه هشتاد به این ور اتفاق افتاده است ولی قبل آن این طوری نبوده است؟
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. بدل کردن امر مقدس به امر مبتذل!

  2. مجوز برای بی‌مجوزها / دست پزشکیان را بگیرید/ مذاکره برای منافع ایران نه اروپا

  3. مخالفت آیت الله جوادی آملی با قانون عفاف و حجاب ؛ مساله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود

  4. دومین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم/ باید مردم را مطمئن کنیم که از نظر معیشتی مشکل پیدا نمی کنند

  5. جنگ در سوریه و معمای شانتاژ رسانه ای

  6. ظریف: ترامپ اقدامات عملی انجام دهد، ایران آماده گفت‌وگو است

  7. مجوز برای بی‌مجوزها/ ماجرای تذکر اتباع به زنان ایرانی در قانون چیست؟

  8. قانون حجاب چه می‌گوید؟

  9. جلیلی: حرف از توافق جدید اشتباه است  

  10. قالیباف: فیلترینگ فعلی غلط و با آن مخالفم

  11. مسائل اصلی کشور را نباید زمین بگذاریم و به مسائل فرعی و دست چندم بپردازیم

  12. نمی گوییم قانون حجاب وحی منزل است؛ واکنش اژه ای به قانون حجاب

  13. پزشکیان: یکی از مشکلات امروز برخورد سلیقه‌ای با قانون است

  14. مصرف علنی الکل در سریال ایرانی

  15. اظهار نظر عباس عبدی درباره قانون عفاف و حجاب

  16. نیرو‌های حشد الشعبی در راه سوریه

  17. ‌بازداشت متهمان ‌آزار دختر یاسوجی

  18. انتقاد معاون رئیس‌جمهور از قانون حجاب : چه عجله‌ای است که این قانون با این شتابزدگی اجرا شود؟

پربحث‌های هفته

  1. انتخاب دشوار غرب؛ ایران هسته ای با سلاح یا بدون سلاح؟!

  2. بدل کردن امر مقدس به امر مبتذل!

  3. مکالمه خيالي «جک» و «آرش»، فرداي تحقق بازدارندگي هسته ای!

  4. قانون عفاف و حجاب/ ۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک «بی حجابی» در فضای حقیقی و مجازی/ جریمه ۱۶۵ میلیون تومانی در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

  5. وزیر کشور:‌ دیگر توان پذیرایی از اتباع خارجی را نداریم‌

  6. توهین به قالیباف فقط به‌خاطر یادآوری قانون/ جنجال پسر پزشکیان/ دعوت مدام به چالش با رهبری نظام

  7. جنگ در سوریه شعله‌ور شد / کنترل مناطق درگیر در سوریه با چه کسانی است؟

  8. پاسخ محکم ایران به اقدام اروپایی ها

  9. سخنان علی جنتی علیه بشار اسد/ وفاق، اسم رمز باج‌گیری نیست/ فعال شدن گروه فشار رسانه‌ای برای تحمیل سازش

  10. پزشکیان: نخواهیم گذاشت سفره و معیشت مردم دچار مشکل شود

  11. وقتی نقاب از چهره می افتد...

  12. واکنش پزشکیان به قانون حجاب

  13. رسائی : ظریف هرهر می خندد و مجلس را مسخره می‌کند و می‌گوید قرار است من را عزل کنند!

  14. چند درصد دانشجویان علوم پزشکی‌ شاهد و ایثارگر هستند؟

  15. مذاکره؛ نه تابو نه هدف / سالاد جلایی‌پور برای دولت/ هنوز ماه عسل شماست آقای عارف!

  16. دروغی که خود صهیونیست ها هم باور ندارند

  17. کلاهتان را قاضی کنید آقای میرسلیم !

  18. مجوز برای بی‌مجوزها / دست پزشکیان را بگیرید/ مذاکره برای منافع ایران نه اروپا

  19. ظریف: به کسی که فرزندش خارج از کشور است، به چشم تهدید نگاه نکنیم

  20. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: برجام نشان داد که منافع ملی ما با مذاکره تامین نمی‌شود/ اگر فردوسی‌پور استاد موقعیت‌شناسی است، صدا و سیما هم استاد موقعیت‌سوزی است

  21. چرا صحبت‌های قالیباف بر مذاق اصلاح‌طلبان رادیکال خوش نیامد؟

  22. قالیباف: انتصاب ظریف غیرقانونی است/ دولت تدبیر کند

  23. وقتی فردوسی پور هم مجوز دارد، هم ندارد !

  24. مخالفت آیت الله جوادی آملی با قانون عفاف و حجاب ؛ مساله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود

  25. دومین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم/ باید مردم را مطمئن کنیم که از نظر معیشتی مشکل پیدا نمی کنند

پربحث‌های هفته

  1. انتخاب دشوار غرب؛ ایران هسته ای با سلاح یا بدون سلاح؟!

  2. مکالمه خيالي «جک» و «آرش»، فرداي تحقق بازدارندگي هسته ای!

  3. قانون عفاف و حجاب/ ۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک «بی حجابی» در فضای حقیقی و مجازی/ جریمه ۱۶۵ میلیون تومانی در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

  4. وزیر کشور:‌ دیگر توان پذیرایی از اتباع خارجی را نداریم‌

  5. توهین به قالیباف فقط به‌خاطر یادآوری قانون/ جنجال پسر پزشکیان/ دعوت مدام به چالش با رهبری نظام

  6. سخنان علی جنتی علیه بشار اسد/ وفاق، اسم رمز باج‌گیری نیست/ فعال شدن گروه فشار رسانه‌ای برای تحمیل سازش

  7. پزشکیان: نخواهیم گذاشت سفره و معیشت مردم دچار مشکل شود

  8. واکنش پزشکیان به قانون حجاب

  9. رسائی : ظریف هرهر می خندد و مجلس را مسخره می‌کند و می‌گوید قرار است من را عزل کنند!

  10. چند درصد دانشجویان علوم پزشکی‌ شاهد و ایثارگر هستند؟

  11. مذاکره؛ نه تابو نه هدف / سالاد جلایی‌پور برای دولت/ هنوز ماه عسل شماست آقای عارف!

  12. کلاهتان را قاضی کنید آقای میرسلیم !

  13. مجوز برای بی‌مجوزها / دست پزشکیان را بگیرید/ مذاکره برای منافع ایران نه اروپا

  14. ظریف: به کسی که فرزندش خارج از کشور است، به چشم تهدید نگاه نکنیم

  15. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: برجام نشان داد که منافع ملی ما با مذاکره تامین نمی‌شود/ اگر فردوسی‌پور استاد موقعیت‌شناسی است، صدا و سیما هم استاد موقعیت‌سوزی است

  16. چرا صحبت‌های قالیباف بر مذاق اصلاح‌طلبان رادیکال خوش نیامد؟

  17. قالیباف: انتصاب ظریف غیرقانونی است/ دولت تدبیر کند

  18. دومین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم/ باید مردم را مطمئن کنیم که از نظر معیشتی مشکل پیدا نمی کنند

  19. یک بام و دوهوای اصلاح طلبان

  20. ظریف: ترامپ اقدامات عملی انجام دهد، ایران آماده گفت‌وگو است

  21. ظریف به صحبت‌های قالیباف واکنش نشان داد

  22. هدف صهیونیست‌ها از پذیرش آتش‌بس با لبنان چیست؟

  23. مجوز برای بی‌مجوزها/ ماجرای تذکر اتباع به زنان ایرانی در قانون چیست؟

  24. سلامی: حزب‌الله قدرتمند‌تر شد/ شاهد نابودی اسرائیل هستیم

  25. ظریف: ترک میز مذاکره ضد منافع ملی است/ زمان حضور ترامپ در کاخ سفید باید منافع ملی خودمان را در نظر بگیریم

آخرین عناوین