وزیران درتراز دهه پنجم انقلاب باشند/رأی اعتماد فقط طبق مصالح ملی

  4030423001

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: ما باید در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، مصالح ملی را لحاظ کنیم و مسائل منطقه‌ای و شخصی را نادیده بگیریم.

وزیران درتراز دهه پنجم انقلاب باشند/رأی اعتماد فقط طبق مصالح ملی

اکبر رنجبرزاده در گفتگو با  مهر، درباره اهمیت تعامل دولت و مجلس اظهار کرد: خوشبختانه یکی از مزایای رئیس جمهور منتخب کشورمان آن است که چندین دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارد، لذا هم مجلس را به خوبی می‌شناسد و هم به وظایف تک تک نمایندگان و کلیت مجلس آشنا است.

مسائل شخصی را در جلسات رأی اعتماد نادیده بگیریم

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رأی اعتماد به وزیران یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس است، تاکید کرد: ما باید در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، مصالح ملی را لحاظ کنیم و مسائل منطقه‌ای و شخصی را نادیده بگیریم که اگر اینگونه باشد، مجلس و دولت می‌توانند به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند، عمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در وهله اول از رئیس‌جمهور درخواست داریم که با تمام تلاش و همت خود به بهره‌گیری و استفاده از تمام ظرفیت‌های نخبگانی کشور اهتمام داشته باشد و وزیرانی را انتخاب و به مجلس معرفی کند که در تراز دهه پنجم انقلاب اسلامی باشند. کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم باید افرادی توانمند و برجسته‌تر از وزیران قبلی در دولت‌های گذشته باشند و از هر حیث بتوانند به اهداف بلند پیش روی نظام دست یابند.

در انتخاب وزیران مسائل حزبی و سیاسی غالب نباشد

وی ادامه داد: رئیس جمهور در انتخاب و معرفی وزیران پیشنهادی خود به مجلس باید دقت عمل داشته باشد و نباید در معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس، مسائل حزبی و سیاسی غالب باشد، بلکه باید توانمندی‌ها و تجربیات آن افراد در اولویت اصلی باشد. آقای پزشکیان چندین بار تاکید کرد که به هیچیک از احزاب و گروه‌های سیاسی وابسته نیست، بنابراین باید بسیار هوشمندانه و با دقت وزیران خود را به مجلس معرفی کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس نیز با ضریب اطمینان بالا و در راستای تقویت دولت شاخص‌گذاری خواهد کرد، توضیح داد: پیشنهاد بنده به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس آن است که تا پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور، وقت خود را صرف شاخص‌بندی وزارتخانه‌های مرتبط با کمیسیون‌های خود کنند تا در این شاخص بندی مشخص شود وزیری که قرار است متولی یک وزارتخانه شود، باید چه ویژگی‌ها، شاخص‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی داشته باشد.

وی ادامه داد: این شاخص‌بندی‌ها باید متناسب با قوانین بالادستی، سیاست‌های کلی نظام، قانون برنامه هفتم و وضعیت موجود آن وزارتخانه باشد و باید برای آن برش شش ماهه در نظر گرفته شود، به این معنا که باید وزرا بعد از کسب رأی اعتماد از سوی مجلس هر چند ماه یک بار ارزیابی شوند و این ارزیابی بزرگترین کمکی است که ما می‌توانیم به دولت کنیم.

معاونان وزیران با سفارش انتخاب نشوند

رنجبرزاده تاکید کرد: در تعیین معاونان وزرا هم نباید اینگونه باشد که افراد با سفارش تعیین شوند. یک وزیر باید بداند که موفقیت وی از طریق معاونان و مدیران کل توانمند وی محقق خواهد شد و بر این اساس، مجلس باید روی همه سطوح به صورت ریز شاخص‌بندی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاخص‌بندی‌های مجلس برای بررسی بهتر وزیران پیشنهادی و در نظر گرفتن زمان بندی برای آنان با هدف پاسخگویی چند ماهه درباره عملکردشان به معنای تقابل با دولت نیست، بلکه ما تمایل داریم به سرعت و در یک بازه زمانی مشخص مردم احساس امیدواری کنند که این مهم نیازمند آن است که وزیران قوی و کارآمد با همفکری و هم افزایی مجلس و دولت انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه شروع کار رئیس جمهور بسیار مهم است و اگر در انتخاب وزرا به خوبی عمل کند قطعاً موفق خواهد شد، اظهار کرد: باید افرادی که ظرفیت‌های زیادی برای اداره وزارتخانه‌ها دارند، انتخاب شوند که در این صورت، ادامه مسیر با همکاری و همراهی مجلس هموار خواهد شد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس اگر مطمئن باشند افرادی که برای وزارتخانه‌ها پیشنهاد می‌شوند، توان و قدرت لازم را برای هدایت امور دارند و می‌توانند انتظارات ملت ایران را برآورده کنند، مطمئناً مورد اقبال قرار خواهند گرفت. امیدواریم با تشکیل یک دولت قوی و مقتدر، مشکلات و دغدغه‌های مردم به سرعت رفع شود.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بستن تنگه هرمز؛ چگونه؟

    2. تهدید بورل به اقدام علیه ایران در پی اعدام سرکرده تروریست‌ها

    3. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

    4. واقعا عقب نشینی کردیم؟!

    5. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

    6. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

    7. سردار رادان: طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش جرم تأثیر دارد

    8. صهیونیست ها به دنبال آزادی عمل در آسمان ایران

    9. درخواست شریعتمداری برای حمله رعدآسا به اسرائیل/ سکوت احمدی‌نژاد/ هنرمندان ایرانی که در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند

    10. تغییر راهبردی بزرگ ایران

    11. واقعیت های یک حمله 

    12. صندلی خالی برخی رشته‌های تخصصی پزشکی/ حال درس خواندن نیست یا درس خواندن نمی صرفد؟!

    13. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

    14. ما و این رویای عادی بودن!

    15. هويت جديد ايران

    16. رهبر انقلاب: شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری/کیفیتِ فهماندنِ قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند

    17. احمدی‌نژاد کجاست؟ حقیقت سوزی در «هولوکاست سکوت»!

    18. کوه اسراییل موش زایید!

    19. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

    20. عزم دولت برای حفظ ظریف/ تلاش شهید رئیسی برای تأیید دیگر نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری

    21. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

    22. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

    23. جنگ پنهان علیه مردم در جاده ها/ فرغون‌هایی که جان می ستانند!

    24. "چهارچوب های ادراکی"؛ عرصه ای مهم در نبرد با رژیم صهیونیستی

    25. اضطراب در چهره سردمداران رژیم صهیونیستی به هنگام صدور دستور تجاوز به ایران موج می زند

    آخرین عناوین