هدفون گیمینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

گزارش بازرگانی، 317490،   4030431015

هدفون گیمینگ تجربه یک بازی هیجان‌انگیز و لذت‌ پخش واضح صداهای درون بازی را برای‌تان فراهم می‌کند. گاهی برنده‌شدن شما در بازی‌های رقابتی، نیازمند این است که به‌موقع و بعداز شنیدن صداهایی مانند شلیک‌ یا قدم‌زدن دشمن، اقداماتی را همچون حمله‌ و انفجار انجام دهید. در این مطلب اطلاعات کاملی درباره headphone گیمینگ همراه با معرفی مدل‌های پرفروش این محصول به شما معرفی شده است.

معرفی کامل headphone گیمینگ

هدفون‌ها وسیله‌ای برای شنیدن صدای دستگاهی هستند که به آن متصل شده‌اند.‌‌ headphone گیمینگ به‌دلیل داشتن میکروفون و قابلیت‌هایی که باعث حذف صداهای مزاحم اطراف می‌شود و صدای پخش‌شده را با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد، بهترین انتخاب برای گیمرها است.‌

کاربرد هدفون‌های گیمینگ که نوعی هدست نیز به‌حساب می‌آیند، علاوه‌بر بازی‌های رایانه‌ای شامل مواردی همچون پخش موسیقی، گفت‌گوهای آنلاین در کلاس‌های غیرحضوری و ضبط یا پخش برنامه‌های رادیویی است.

ویژگی هدفون گیمینگ چیست؟

بازیکن‌های حرفه‌ای، هدست گیمینگ را با ویژگی پخش صدای استریو و باکیفیت می‌شناسند. اما کیفیت صدا تنها مشخصه این محصول نیست‌. در ادامه ویژگی‌های این فناوری را با توضیح مختصری آورده‌ایم.

پخش صدای فراگیر واقعی از هر ۲ گوشی

مهم‌ترین ویژگی این وسیله که باعث شده بازیکن‌ها تمایل زیادی به خرید آن پیدا کنند، قابلیت پخش صدای فراگیر از هر ۲ گوشی است. در بازی‌های حساس، شما با شنیدن صدای پای دشمن یا رقیب، باید موقعیت او را حدس بزنید تا با حمله یا هر اقدام دیگری، بتوانید حریفان را شکست دهید.

هر گوشی در این دستیار صوتی چند اسپیکر دارد. تعداد این اسپیکرها و نحوه قرارگرفتن آن‌ها در گوشی، به نوع، برند و مدل headphone وابسته است. در مدل‌های پرچم‌دار، هر گوشی با داشتن ۷ اسپیکر امکان پخش صدای ۷ کاناله را فراهم می‌کند.

حذف صداهای خارج از گوشی

از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کاربردی هدفون‌های گیمینگ می‌توان به امکان نویز کنسلینگ اشاره کرد. این قابلیت باعث می‌شود بعداز قراردادن گوشی‌ها در گوش، دیگر صداهای اضافی شنیده نشوند. اهمیت این ویژگی برای بازی‌های حساس که نیاز به تمرکز بالایی دارند، به چشم می‌خورد.

کیفیت بالای میکروفون

میکروفون‌های باکیفیت در هدست‌های گیمینگ این امکان را برای گیمرها فراهم می‌کند که در طی بازی بتوانند با هم، با صدای واضح‌تری صحبت کنند.‌ البته این ویژگی نه‌تنها برای بازی، بلکه برای شرکت در کلاس‌های آنلاین نیز بسیار کاربرد دارد.

دوام و طول عمر بالا

درباره دوام هدفون‌های گیمینگ باید گفت که این ویژگی تا حد زیادی وابسته به قیمت و برند این محصول است. منظور از دوام این است که‌ قطعات این وسيله مانند اسپیکرها، میکروفون، اتصالات و بدنه‌ تا چه اندازه مقاوم هستند و دیرتر خراب می‌شوند.

به‌طور قطع هر چقدر این محصول قیمت بالاتری داشته باشد و توسط برند معتبرتری ساخته شده باشد، طول عمر بیشتری هم خواهد داشت. اگر می‌خواهید تا سال‌ها از headphone گیمینگ خود استفاده کنید، بهتر است سراغ مدل‌های پرچم‌دار از برندهایی مانند سونی، ریزر و اونیکوما بروید.

ظاهری جذاب و بزرگ‌تر از انواع معمولی

هدفون‌های گیمینگ به‌طور معمول ظاهر جذاب‌تر و بزرگ‌تری نسبت به انواع معمولی دارند‌. به‌جز بدنه‌ حجیم با روکش‌های رنگی و در طرح‌های مختلف، شما می‌توانید نورپردازی‌های بسیار زیبا و پرزرق‌وبرقی را در برخی از هدفون‌های گیمینگ ببینید.

برای خرید headphone گیمینگ چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟

با توجه به‌ مدل‌های مختلف و برندهای متعدد headphone گیمینگ در بازار، به‌عنوان یک بازیکن آماتور یا حرفه‌ای یا کسی که برای گفت‌گو نیاز به این محصول دارد، باید قبل‌از خرید، به‌جز قیمت و برند محصول، مشخصه‌ها و معیارهایی را در نظر بگیرید تا در نهایت خرید موفقی را تجربه کنید. در ادامه نکاتی را برای‌تان توضیح داده‌ایم که رعایت آن‌ها به شما در خرید این محصول کمک می‌کنند.

میکروفون هدفون، تک‌جهته است یا همه‌جهته؟

اگر قصد شما از خرید هدست گیمینگ صرفا افزایش تمرکز و هیجان حین بازی است، محصولی با میکروفون تک‌جهته به شما پیشنهاد می‌شود. میکروفون‌های همه‌جهته صداهای بیشتری از محیط را انتقال می‌دهند.

آیا استفاده از هدست‌های گیمینگ در زمان طولانی برای‌تان ‌راحت است؟

اگر نیاز دارید در بازه‌های چندساعته، گوشی‌های هدست روی گوش شما باشند، اولین چیزی که برای‌تان اهمیت پیدا می‌کند، راحتی headphone گیمینگ یا به‌اصطلاح ساختار ارگونومیک آن است. پدهای گوشی و ابعاد آن، وزن این وسیله و حجم آن باید به‌گونه‌ای طراحی شده‌ باشند که آسیبی به گوش یا اختلالی برای راحتی شما ایجاد نکنند.

معرفی چند مورد از بهترین انواع headphone گیمینگ

هدفون‌های گیمینگ در انواع و برندهای مختلفی تولید و عرض شده‌اند. در ادامه برای آشنایی شما با مدل‌های پرفروش و محبوب هدست‌های گیمینگ، چند مورد را معرفی کرده‌ایم.

هدست گیمینگ Kraken X Lite 7.1

یکی از محصولات پرفروش و جذاب برند ریزر در حوزه لوازم دیجیتالی، هدست گیمینگ Kraken X Lite 7.1 است. ‌این headphone مشکی رنگ، به‌وسیله کابل به دستگاه‌هایی همچون رایانه و کنسول بازی وصل می‌شود و قیمتی مقرون‌به‌صرفه دارد.

هدست گیمینگ Onikuma X11

هدست گیمینگ Onikuma X11، یک هدست استریو ۳۶۰درجه برای بازی‌های رایانه‌ای است که با حذف صدای محیط، منجر به افزایش کیفیت صدای بازی می‌شود. این محصول امکان پخش صدای فراگیر و جداسازی میکروفون را دارد. گوشی‌هایی با ابرهای بسیار نرم و وزن بسیار کم این محصول، راحتی شما را حین استفاده حتی در زمان طولانی تامین می‌کنند.

هدست مخصوص بازی تسکو مدل GH 5157

اگر به‌دنبال یک هدفون گیمینگ همه‌چیز تمام هستید، این مدل با داشتن سیستم پخش ۷ کاناله، میکروفونی با قابلیت حذف صداهای مزاحم، طراحی سبک و ارگونومیک، بالشتک خنک‌کننده، هدبند قابل تنظیم و چراغ‌های RGB ۴ حالته بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه‌ای است.

Headphone گیمینگ را از کجا بخریم؟

برای خرید هدست‌های مخصوص بازی با قابلیت‌های ویژه همچون میکروفون و سیستم پخش همه جانبه یا ویژگی‌های جانبی مانند پخش نور و ساختار ارگونومیک، می‌توانید به سایت معتبر دیجی‌کالا مراجعه کنید. در این سایت شما می‌توانید مدل‌های مختلف این محصول را با جزئیات کامل‌تر مانند قیمت و نوع قطعات جانبی مشاهده کنید.

جمع‌بندی

هدفون گیمینگ نسبت به انواع معمولی کمی بزرگ‌تر است و از قابلیت‌های ویژه‌ای مانند میکروفون ‌قدرتمند با امکان گفتگو و اسپیکرهای چندجانبه با پخش صداهای واضح و بدون نویز و حذف صداهای مزاحم برخوردار است. برای خرید این محصول باید به قیمت، برند، کیفیت ساخت، بی‌سیم ‌یا سیمی‌بودن و ساختار ارگونومیک آن توجه کنید.

همچنین با مراجعه به سایت دیجی‌کالا، علاوه‌بر اطلاع از قیمت و نحوه خرید هدست‌های گیمینگ، امکان مقایسه چند محصول از برندهای مختلف برای‌تان فراهم است.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  8. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  9. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  10. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  11.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  12. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  14. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  15. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  16. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  17. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  18. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  19. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  20. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  21. از باب قدرشناسی

  22. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  23. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

  24. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  25. واکنش پلیس پایتخت به انتشار تصویرِ معتاد متجاهر

آخرین عناوین