آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4030501065 ۱۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع نمایندگان مجلس دوازدهم، پاسخ واضحی بود به هجمه‌ها و فضاسازی هفته‌های گذشته حسن روحانی و محمدجواد ظریف. در کشاکش انتخابات چهاردهم، مسئله‌ای که تبدیل به مناقشه‌ای جدید در فضای سیاسی کشور شد، پرخاش‌های تند روحانی و ظریف به تصویب قانون اقدام راهبردی توسط مجلس یازدهم بود؛ قانونی که با رساندن سطح غنی‌سازی به ظرفیت‌های بالاتر هم دست مذاکره‌کنندگان را پر کرد و هم پاسخ واضحی به بی‌عملی و بد‌عهدی غرب بود و کاملاً منطبق بر واقعیات و مقتضیات روابط بین‌الملل تلقی می‌شد. اما از آنجایی که سیاسی‌کاری در ایران همواره بر منافع ملی اولویت دارد، تیم برجامیون با پیش‌قراولی روحانی و ظریف و در جهت تخریب و حمله به این قانون قدم برداشته و در تفسیری عجیب، جهت‌گیری مجلس و رژیم‌صهیونیستی را یکسان قلمداد کردند!

آنان مدعی شدند که قانون مصوب مجلس یازدهم در سال 99 فرصت احیای برجام را گرفت و پیام تقابل را به دولت تازه روی‌کار آمده «جو بایدن» ارسال کرد که ایران در پی تشدید تنش‌هاست نه مذاکره. در صورتی که ایران بی‌سابقه‌ترین تعامل و خویشتنداری را چه قبل از خروج آمریکا از برجام و چه پس از آن به خرج داد و سرانجام با الزام مجلس وقت، دولت اعتدال مجبور به پایان رویکرد انفعالی خود مقابل بدعهدی‌های غرب شد و همین امر نشان داد که قرار نیست فشارهای تحریمی غربی‌ها روی ایران نامتناهی بوده و جمهوری‌اسلامی هیچ اقدام عملی در واکنش به آنان انجام ندهد. اما این واقعیت ساده و منطقی را طیف برجامیون به‌دلیل ترجیحات خود و علی‌الخصوص مسائل انتخاباتی و نیاز به ساختن تصویری منفی از رقبا، به گونه دیگری جلوه داده و بخشی از افکار عمومی هم به این هجمه روانی سنگین برجامیون مبتلا گشت. حالا پس از انتخابات و به‌دور از فضای پرالتهاب آن ایام، رهبر انقلاب در بیاناتی صریح نسبت به قانون مصوب مجلس یازدهم موضع گرفته و قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها را یکی از نقاط برجسته آن مجلس قلمداد کردند. ایشان در سخنان روز 31 خرداد در جمع نمایندگان مجلس دوازدهم تاکید کردند: «یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام راهبردی در مجلس قبل بود؛ این یکی از کارهای بسیار خوب است که البتّه بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب‌جویی کردند. مطلقاً این عیب‌جویی وارد نیست و کار بسیار درستی بود.»

خوب است آقایان روحانی و ظریف بار دیگر به مواضع تند و بی‌مبنای خود پیرامون قانون مصوب مجلس و مواجهه نادرست با مسئله‌ای ملی بنگرند و درنظر گیرند که ابعاد و پیامد سخنانشان تا چه اندازه بوده که رهبر انقلاب را به واکنش واداشته.

ساد‌ه‌سازی برجامیون نسبت به واقعیات حاکم بر نظام بین‌الملل و ضعف در درک منطق قدرت، فهمیدنی است و خوانش‌های آنان از برجام هم چندان جای تعجب ندارد چون منظومه فکری آنان با مولفه قدرت و اثرگذاری آن در تعاملات بین‌المللی بیگانه است اما وارونه جلوه‌دادن واقعیت و سفیدشویی خود و هم‌راستا قلمداد کردن نهادی داخلی با دشمنان ذاتی ایران، قابل قبول نیست. ظریف و روحانی بارها با نگاهی یکسویه و بدون درنظرگرفتن ضعف‌های ساختاری برجام که امکان نقض آن از سوی طرف‌های غربی را فراهم می‌ساخت، سعی کردند که برای سلب مسئولیت از خود و عدم پاسخگویی به افکار عمومی به دشمن‌تراشی روی‌آورده و داخل و خارج را در ناکامی‌های خود شریک کنند. روزی رقبای سیاسی و مجلس عامل شکست عامل شکست برجام معرفی شدند. 

سخنان صریح رهبر انقلاب، باید پایان‌بخش سخنان مناقشه‌برانگیزی باشد که برجامیون بر زبان رانده و با هدف جعل واقعیت مطرح می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۲۷۴۷۱۷:۰۶:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱
واکسن وارد نمی کردن و جان مردم را به خاطر انداختند به بهانه fatf شما از چی حرف می زنید؟!!
مختاری۳۵۶۳۰۱۶۲۳:۱۸:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱
طبق آنچه جناب پورمحمدی اعلام کردند پشت صحنه این اتفاقات جناب جلیلی بوده و باز آقای جلیلی نه مناظره با این افراد را می پذیرد و نه کسی این سوال را از ایشان می پرسد که اگر این اتفاقات از طرف شماست چرا و اگر نیست باز چرا ساکت هستید؟
حمید ک۳۵۶۳۰۸۹۰۳:۰۳:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲
سلام رفیق. شما جواب خودتون رو دادید..اونه اتهام زدند باید ثابت کنند..جلیلی باید جواب مطلبی رو که.اساسا غیر واقعی میداند بدهد؟؟؟ بابا خیلی باحالید
ناشناس۳۵۶۳۱۳۳۰۶:۳۶:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲
جلیلی در دولت 1392-1400 چکاره بودند و مسئولیت کدام بخش حاکمیتی را داشتند؟؟؟
ناشناس۳۵۶۳۱۷۱۰۷:۴۰:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۲
در فهم شما از روابط بین‌الملل همین بس که فکر می‌کنید ضعف‌های ساختاری برجام امکان نقض آن از سوی طرف‌های غربی را فراهم کرده است!!! عزیزان شما خیلی می‌دانید ولی این را هم به دانسته‌هایتان اضافه کنید اصولا امکان نقض هر قراردادی در روابط بین الملل وجود دارد و هیچ ساز و کار یا نهادی برای ضمانت اجرا وجود ندارد. تحریم آمریکا هم صرفا یک قانون داخلی آن کشور است و سایر کشورها الزامی به اجرای قوانین مصوب سنای آمریکا ندارند اما به صورت خودخواسته این کار را می‌کنند.
ناشناس۳۵۶۳۸۵۵۰۰:۰۰:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۳
به همین دلیل همه نخبگان سیاسی گفتند باید انجام تعهدات به صورت گام به گام باشد. ضعف توافق یعنی همین که توافق کردند اول ایران همه تعهدات را انجام دهد بعد آنها تحریمها را بردارند آنهم بعضی از تحریمها خب کدام عاقلی چنین کاری می‌کند؟ وقتی تو همه تعهدات را انجام دادی روشن است که او از توافق خارج می‌شود
ناشناس۳۵۶۴۰۷۷۱۰:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۳
شما هم این را به دانست هایتان اضافه کن که عاقلانه نیست که کشور را 8 سال معطل قراردادی کرد که ضمانت اجرا ندارد. دوما وقتی طرف ضامن نیاورده چطور چک سفید امضای ربع قرن اینده هسته ای ایران رو بهش میدی؟
ناشناس۳۵۶۴۰۷۱۱۰:۰۶:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۳
مختاری۳۵۶۳۰۱۶ اگر اطلاع نداری ، عقل هم نداری که محاسبه کنی جلیلی در زمان اقای روحانی کاره ای نبودن؟
ناشناس۳۵۶۳۰۷۴۰۱:۱۱:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲
سالهاست که اصول گراها ، اصلاح طلب ها ، پایداری ها ، سازندگی ها ، تدبیر و امیدی ها ، برجامیون ، و و و و و ........ همگی با خوبی و خوشی و بدون مشکل در کنار یکدیگر بر سر سفره انقلاب نشسته و نعمت های درون سفره را عادلانه بین خود تقسیم کرده اند !
ناشناس۳۵۶۳۳۳۱۱۱:۲۰:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲
حرف حساب
ناشناس۳۵۶۴۹۳۶۱۱:۳۳:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۴
هر وقت مردم به شماها رای دادند خرابی به بار آوردید و برای پوشاندن آن همه را با هم جمع می‌زنید
ناشناس۳۵۶۳۲۱۵۰۸:۳۱:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۲
اقای مشفق دشمن درجه یک ظریف بدون هیچ منطقی
ناشناس۳۵۶۳۲۸۷۱۰:۲۰:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۲
بعد از صحبتهای رهبری ، ظریف و روحانی در مورد قانون مجلس حرف نمی زنند و سکوت کردند وگرنه نظرات انها در مورد قانون مجلس در دوران انتخابات به روشنی و صراحت کامل بیان شده است.
هاشم۳۵۶۳۹۶۸۰۷:۲۹:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۳
با سلام 1-برخلاف میل غربگراهای وابسته در دولت روحانی فقط واکسن مدرنا و فایزر وارد نشد چون نتایج آزمایشات بالینی اش نامشخص بود چون از طرف دشمنان بشریت مثل آمریکا و انگلس و اسرائیل ساخته شده بود. 2 - عاقبت دیدیم در سایر کشورهای مصرف کننده عوارض بسیار بدی داشت و در خود کشورهای سازنده اش ممنوع شد. 3- بسیاری از فوت شدن مردم هم بدلیل کارشکنی ها و کم کاری های دولت روحانی و اصلاح طلب ها بود . 4- عجیب اینکه تا دولت شهید رییسی شروع شد آمار فوت شده ها از 700 نفر روزانه ، آمار کاهشی شد .
ناشناس۳۵۶۲۷۴۹۱۷:۰۸:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱
بارها گفتیم این ها دنبال برجام 2و 3 هستند
ناشناس۳۵۶۲۹۹۴۲۲:۲۹:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱
به قول آقای جلیلی در جهان 200 کشور وجود دارد ولی فقط ایران در کنار دو سه کشور دیگر موقعیت ویژه‌ای در روابط بین‌الملل دارند.
ناشناس۳۵۶۳۴۹۳۱۴:۳۴:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۲
از این ۲۰۰ تا چند تاشون حاضرند با شما ارتباط برقرار کنند ؟یعنی آمریکا و اروپا را کنار بگذارند و بیایند به سمت شما ؟در حالی که در این صورت باید هزینه هم بدهند !
ناشناس۳۵۶۴۹۳۷۱۱:۳۵:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۴
اگر دولتی خود ضعیف باشد شاید هیچکدام اما در زمان شهید رییسی خیلی از همین‌ها آمدند و همکاری را شروع کردند
ناشناس۳۵۶۲۹۹۹۲۲:۳۴:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۱
و عجیب این هست هنوز در راس هم اجازه دارند بیایند....
ناشناس۳۵۶۳۰۱۱۲۳:۰۹:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱
شورای نگهبان قبلا روحانی را رد صلاحیت کرده بود، ظریف هم‌ خودش می‌دانست تایید نمی‌شود و ثبت نام نکرد اما اکنون دولت در دست ظریف و روحانی است با این اوصاف فصل جدیدی در کارکرد شورای نگهبان آغاز شده است‌. وقتی تایید یا رد صلاحیت افراد تاثیری در حاکمیت آن افراد و‌ تفکراتشان نداشته باشد چه فرقی می‌کند شورای نگهبان چه کسی را تایید می‌کند.
میثم طمار۳۵۶۳۱۹۷۰۸:۱۶:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲
مشکل امثال شما این است که حاکمیت یک دست را می پسندید صدای مخالف که بر میخیزد فکر میکنید نظام آسیب می بیند درحالی که نظام سرجای خودش هست شماها هستید که به افکار بسته خودتان به نظام و رهبری و این ملت هزینه می تراشید. دنیا ظریف را قبول دارد یک اقلیتی که اقبالشان را به چشم دیده اند فکر می کنند فقط خودشان می فهمند و اکثرهم لا یعقلون هستند
ناشناس۳۵۶۳۳۶۹۱۲:۰۶:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۲
حاکمیت یک دست خیر جریاناتی که دنبال اهداف غرب در ایران بله
ناشناس۳۵۶۳۲۹۰۱۰:۲۷:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲
یک کم به افقی دور تر از نگاه خودتان بیاندازید. مملکت مال همه ملت ایران است. اینقدر خط ندید به شورای نگهبان که دایره را از اینی که هست تنگ تر کند
ناشناس۳۵۶۴۰۷۹۱۰:۱۲:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۳
افق دید وسیع شما را هم دیدیم، خط زدن شیعه، خط زدن مردان
ناشناس۳۵۶۳۰۳۳۲۳:۴۳:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱
مشکل این است که شما سعی دارید اکثریت ملت را با تحقیر به دو‌ نفر آدم تقلیل بدهید و به آن دو نفر حمله کنید. شما فکر کنید ظریف و روحانی و پزشکیان هم نباشند چه فرقی می‌کند اکثریت مردم تفکر شما را قبول ندارد نهایتش همان یک نفر اصلاح طلب هم تایید صلاحیت نشود و یکی از شما رئیس جمهور شود نظر مردم که از بین نمی‌رود.
ناشناس۳۵۶۳۱۹۰۰۸:۰۴:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲
جریان اصلاح طلبی یعنی همین و باید به کل منحل شوند
ناشناس۳۵۶۳۳۷۴۱۲:۰۹:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲
در آمریکا که خیلی دنبال آن هستید و این افراد مد نظر شما که اصلاح طلبان هستند اجازه فعالیت به انان نمی دادن که به جای......
ناشناس۳۵۶۴۰۸۲۱۰:۱۳:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۳
برجام 2و 3 به همراه سکه های تشویقی اهدایی رئیس جمهور و صدالبته جیغ و هورای نادانهایی که خیانت ظریف در نخواندن برجام و ندیدن کلمه تعلیق به جای لغو را افتخار میدانند و وی را زبان شناس!
ناشناس۳۵۶۲۷۵۹۱۷:۲۰:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱
هرکسی معتقد باشه که ظریف و روحانی در پی اجرایی کردن منویات رهبری هستن معلومه از دنیا بی خبر هستن
مرتضی۳۵۶۳۱۹۹۰۸:۱۷:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲
نه فقط شما میدانید با همین دانستن ها هست که کشور به این روز افتاده است اقلیتی خودشیفته فکر می کنند اکثریت چیزی نمیدانند و فقط اینها عقل کل هستند
ناشناس۳۵۶۴۳۳۵۱۴:۳۱:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۳
اقلیت رای دهنده به رئیسی 18 میلیون بودن و شما داعیه دار اکثریت رایتون شد 16 میلیون . پس لطفا سکوت
ناشناس۳۵۶۲۷۶۵۱۷:۲۶:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱
ظریف دچار خطای فکریه
عمران۳۵۶۳۰۹۶۰۴:۲۵:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۲
اصلا ظریف و روحانی بدترین طرز فکر را دارند. دولت مورد حمایت شما چه تاثیر مثبتی در زندگی مردم داشت با تورم کمرشکن؟! ای کاش آقای جلیلی در انتخابات پیروز شده بود که دیگر برای چهار سال آینده بهانه نداشتید.
ناشناس۳۵۶۳۲۷۱۰۹:۵۳:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۲
شما فقط از جناح خودتان اطلاعات می گیرید که خدمات شهید رئیسی را خبر ندارید لطفا از هر دو جناح خبر بگیرید چون معمولا هر کس فقط به نفع خودش حرف می زند
عمران۳۵۶۳۳۶۵۱۲:۰۰:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲
آقا من که میگم اصلا جناح ما بدترین جناح تاریخ جهان! اصلا ما بد شما خوب. حالا حاضرید مسئولیت اداره کشور را به عهده بگیرید؟ چند سال لازم دارید تا بالاخره تورم را تک رقمی کنید؟
ناشناس۳۵۶۳۳۷۱۱۲:۰۸:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲
تورم رو به بالا رو به کاهش رشد اقتصاد بالا و تولید ناخالص داخلی سقوط کرده بهبود داده شد
ناشناس۳۵۶۲۷۶۶۱۷:۲۷:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۱
نتیجه اش چی شد!؟
ناشناس۳۵۶۳۰۲۶۲۳:۳۲:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱
کشور فروشی نشد
ناشناس۳۵۶۳۸۰۹۲۲:۵۸:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲
متظور شما از کشور فروشی برجامه دیگه! ولی اقای باقری چند روز پیش در نشست شوارای امنیت سازمان ملل گفت: برجام یک ابتکار موفق است.
ناشناس۳۵۶۲۷۶۸۱۷:۲۸:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱
از روحانی و اسحاق و تیم ایشان بشدت ملولیم
محمدی۳۵۶۳۲۰۱۰۸:۱۸:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
مردم از فکر و کردار و رفتار شما ملولترند
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۶۲۷۶۹۱۷:۲۹:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۱
محمد جواد ظریف: قانون اقدام راهبردی قانون کشور است و باید رعایت شود/ دولت جدید آماده گفت‌وگو با حسن نیت و با رعایت قوانین ایران است محمدجواد ظریف در ایکس( توییتر سابق) نوشت: صرف نظر از دیدگاه‌های شخصی، قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای قانون کشور است و باید رعایت شود. ‏همانطور که چند روز قبل از ترک سمت خود به دبیرکل ملل متحد توضیح دادم (نامه S/2021/669)، ایالات متحده و سه کشور اروپایی/اتحادیه اروپا تنها باید خود را سرزنش کنند که با نقض مداوم تعهدات خود که خسارات فراوانی به مردم ایران وارد کرد، قانونگذاران ما را به واکنش واداشتند. ‏به نفع خودشان است که رفتار گذشته خود را جبران کنند و دستیابی بدون مانع ایران به منافع خود از توافق را تضمین کنند. ‏ایران در انجام اقدامات جبرانی کاملاً در چارچوب حقوق خود تحت برجام عمل کرده است. دولت آتی رئیس جمهور منتخب پزشکیان آماده است تا در گفتگو با حسن نیت - مطابق با برجام و قوانین ایران - برای تضمین پایبندی متقابل به این دستاورد بی نظیر دیپلماسی شرکت کند. @sharghdaily sharghdaily.com
ناشناس۳۵۶۳۰۴۳۲۳:۵۵:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۱
ایشان مگر فعلا پست رسمی دارند در کشور باید بخاطر مداخله در امور کشور مورد پیگرد قرار گیرند
ناشناس۳۵۶۲۷۷۱۱۷:۳۲:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱
نظرشان را گفتند
ناشناس۳۵۶۲۷۷۲۱۷:۳۴:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱
الان همون تعداد که رای دادن پزشکیان و نظراتش رو میخوان شما مثل همیشه شروع کردید چوب لای چرخ گذاشتن
ناشناس۳۵۶۲۷۷۳۱۷:۳۸:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱
مگر قراره کسی هم نطری بده اصلا کسی جرات نظر دادن هم داره ؟
ناشناس۳۵۶۲۷۸۳۱۷:۵۵:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱
الف چرا با تصویر اینها روزگار گذشته را بیاد مردم میاری و مردم را آزرده خاطر می کنید
امیر۳۵۶۲۷۸۸۱۸:۰۱:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱
خدارو شکر رهبری سخنانشان را واضح بیان کردند و لازم نیست هر کسی تعبیری بر مبنای فهم خود بیان کند
ناشناس۳۵۶۲۷۹۰۱۸:۰۲:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۱
در زمانی که مردم فوج فوج میمردند از درد رنج کرونا:ایشان شیفته اطو و آنکارد ریش خویش بود
ناشناس۳۵۶۲۷۹۱۱۸:۰۳:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱
مور مورمان میشه یاد اون دوران میافتیم
حسام۳۵۶۲۷۹۲۱۸:۰۴:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱
قانونی که با رساندن سطح غنی‌سازی به ظرفیت‌های بالاتر هم دست مذاکره‌کنندگان را پر کرد و هم پاسخ واضحی به بی‌عملی و بد‌عهدی غرب بود و کاملاً منطبق بر واقعیات و مقتضیات روابط بین‌الملل تلقی می‌شد
ناشناس۳۵۶۲۷۹۷۱۸:۰۷:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱
خوب است آقای پزشکیان دولت را بصورت پیمانکاری به دولت دوازدهم واگذار کند و حق العمل بگیرد
حسن۳۵۶۲۷۹۸۱۸:۰۸:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱
اگر یادتان باشد آقای ظریف گفت ؛اگر این قانون را تصویب نمیکردید ما شاید میتوانستیم مسائل را پیش ببریم
ناشناس۳۵۶۲۷۹۹۱۸:۰۸:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱
ایا روحانی باز هم خواهد گفت برجام تصمیم نظام بود؟
ناشناس۳۵۶۳۳۲۹۱۱:۱۶:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲
اگر فکر کنیم تصمیمی بدون اطلاع حاکمیت گرفته می شود در اشتباهیم.
ناشناس۳۵۶۳۸۱۴۲۳:۰۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲
برجام یا ابتکار موفق است. باقری - سازمان ملل
علی۳۵۶۲۸۰۳۱۸:۱۵:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱
چرا نظام در باره آقای ظریف تصمیم گیری نمی کند کسی که برجام را نخوانده امضا می‌کند در مقابل شیخ کویت زانو می‌زند به شهید سلیمانی توهین می‌کند هرگز حاضر به مناظره نمی شود مشاورین چون علی واعظ پارسی پور از سیا دارد وغیرو اکنون هم مشاور عالی رئیس جمهورمنتخب است
ناشناس۳۵۶۲۸۰۴۱۸:۱۷:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۱
وقتی اقایان به خاطر برجام بازخواست نشدند و راست راست میگردتد باید هم از این حرفها بزنند
ناشناس۳۵۶۳۰۵۱۰۰:۱۰:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲
آقای باقری سرپرست وزارت خارجه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل: برجام یک ابتکار موفق است.
ناشناس۳۵۶۳۲۸۸۱۰:۲۲:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۲
از اون زمان 10 سال گذشته است. اگر بد بود در دولتهای بعد همچنان دنبال احیای برجام بودن به چه معناست؟
ناشناس۳۵۶۲۸۰۵۱۸:۲۰:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱
مردن با نوع رای دادن و رای ندادنشون نظرشون رو اعلام کردند
ناشناس۳۵۶۲۸۰۷۱۸:۲۲:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱
از سخنان رهبری همین یک نکته رو دیدید؟
ناشناس۳۵۶۲۸۱۵۱۸:۳۴:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۱
تفسیر به رای نکنیم
ناشناس۳۵۶۳۵۲۵۱۵:۳۰:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲
تفسیرنیاز ندارد،کاملا صریح و به زبان فارسي است!!
ناشناس۳۵۶۲۸۱۷۱۸:۳۷:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱
نقطه نظرات افراد با هم متفاوت میباشد ضمن اینکه همه ما انسان هستیم و امکان اشتباه برای هر انسانی متصور میباشد
راه۳۵۶۲۸۳۰۱۸:۵۲:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱
وقتی‌محاکمه‌نمیشن،طلبکار میشن مراعات‌ومماشات‌ومداراباعث گستاخی‌بیشترمیشه _____ ماازقوه‌قضائیه‌انتقادنداریم، بلکه‌به‌جهت‌هزینه‌هاوتحقیرها وخساراتی‌که‌بدلیل‌عدم‌محاکمه‌ وعدم‌مجازات‌اینجماعت‌به‌مردم‌ بصیروفهیم‌ایران‌تحمیل‌شده‌ بطورجدی‌شکایت‌داریم‌
ناشناس۳۵۶۲۸۳۷۱۹:۰۰:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱
بالاخره روسیاهی به زغال میماند .... جناب روحانی و ظریف
ناشناس۳۵۶۲۸۴۰۱۹:۰۵:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱
بعد از عدم توفیق برخی کشورهای متخاصم در نابودی تجهیزات هسته ای ایران با بهپاد و ترور و تخریب و بمبگذاری تاسیسات دیدند نمیشود مانع قدرت گیری و نابودی تجهیزات کشور شد ،حالا در تلاش برای سناریوی پلان ب خود با فعالسازی عوامل نفوذی خود برای ریاست جمهوری هستند ، برخی از عواملی که که عمدتا فرزندان خودشان و فرزندان بستگانشان در آمریکا اروپا بسر میبرند ،نگذاریم عوامل نفوذی با وعده سرخرمن نظیر برجام بی فرجام ۱ مانع قدرت گیری متعارف و نامتعارف ایران شوند
ناشناس۳۵۶۲۸۴۲۱۹:۰۷:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱
نمی دانیم چطور با دیدن برخی برجامیون اسبق نگران بتون ریزی رآکتورها ،اوراق سازی سانتریفیوژها و تخریب صنعت موشکی تحت عنوان برجام های ۲ و ۳ می‌افتیم و‌نگران قدرت دفاعی ایران آنهم در این شرایط جنگی و شرایطی که بارها سعی شده با بهپاد و ویروس صنایع دفاعی ایران تضعیف شود نمی شویم .... نکند با تضعیف قدرت دفاعی ایران دنبال لیبی سازی و تجزیه ایران با عوامل داخلی باشند اینها از بهداد خارجی قدرتمندتر هستند ...
ناشناس۳۵۶۲۸۴۳۱۹:۰۷:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱
آمار وزارت امور خارجه آمریکا نشان می‌دهد که در اولین سال مالی دولت بایدن، صادرات تسلیحات این کشور به ۲۰۶ میلیارد دلار رسید...کشوری که اشتغالزایی و پایه صنعتش بر توسعه جنگ است از اینکه کشورها با تکیه بر صنعت هسته ای بر قدرت نامتعارف دست یافته و دیگر نتوان در منطقه سلاح های متعارف را فروخت نگرانند آنها بدنبال ممانعت از قدرت گیری کشورها بخصوص ایران و ادامه پروژه ایران هراسی هستند که بتوانند پترودلارها را به صنعت اشتغالزایی اسلحه سازی آمریکا جذب کنند اگر ایران قدرت نامتعارف داشته باشد چه کسی دیگر سلاح متعارف آمریکا را خواهد خرید آنها هدفشان ممانعت از قدرت گیری ایران بخاطر پروژه های تحمیل جنگ های آتی به منطقه بمنظور دوشیدن خاورمیانه هستند کدام مذاکره کدام صلح ،تنها راه حفظ کشور از جنگ های آتی و صدام های دیگر دستیابی ایران به قدرت نامتعارف است و پس از آن مذاکره کنید وگرنه آنها خاورمیانه را منبع درآمد کارخانجات فروش اسلحه از طریق بحرانسازی میدانند....ژست صلح و مذاکره ظاهری است ..نگذاریم عده ای نفوذی و یا در بهترین حالت ساده لوح ما را از قدرت گیری متعارف و نامتعارف بازدارند..نقشه آنها طرح های برنارد لوییس برای تجزیه ایران است و تنها مورد ممانعت قدرت گیری نامتعارف ایران است بهوش باشیم طبق استراتژی این رژیم امریکا هرچقدر کشورهای حاضر در محیط پیرامونی تل‌آویو را کوچک‌تر و کم جمعیت‌تر ببیند، حاشیه امن بهتری را احساس می‌کند. در گذشته آنها با سیاست‌های تجزیه‌طلبانه برای تجزیه سوریه و عراق خواب‌های زیادی دیده بودند. کردستان عراق و سوریه از اهداف تجزیه‌طلبانه اشغالگران صهیونیست در منطقه بود که این رؤیا با قدرت ایران و مقاومت، نابود شد.. ۳۲ نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی با تنظیم نامه‌ای خطاب به وزیر خارجه رژیم اسرائیل به صورت علنی و عریان خواستار حمایت تل‌آویو از تجزیه ایران شدند. موضوعی که نشان می‌دهد، دشمنی و تجزیه ایران مورد اتفاق همه گروه‌های سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی است. سیاست های نظیر پان ترکیسمو یا جداسازی کردستان و ...همه در این راستاست
ناشناس۳۵۶۲۸۴۵۱۹:۰۹:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱
اول بدست آوردن قدرت بازدارنده همتراز متعارف و نامتعارف که مکرراً با آن تهدید علنی شده ایم سپس مذاکره بر مبنای منافع ملی و اقتصادی ...اصول حاکم به خاورمیانه با مناطق دیگر دنیا متفاوت است اول قدرت بازدارنده متنوع متعارف و نامتعارف داشته باشید ، بعد آنها شما را به مذاکره فرا می‌خوانند ...وگرنه مذاکره گرگ و میش هایدی نخواهد داشت تجربه قبلی اثبات این مدعاست
ناشناس۳۵۶۲۸۴۷۱۹:۰۹:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱
لذا ایران باید ابتدا به قدرت متعارف و نامتعارف دست بیابد و سپس مذاکره ...مذاکره ای که هدف اصلی آن خلع سلاح دفاعی ایران و سپس پیاده سازی تجزیه آن باشد بدرد هیچکس نمیخورد ..امنیت اقتصادی لازمه اش امنیت کشور است بخصوص در خاورمیانه ...
ناشناس۳۵۶۲۸۴۸۱۹:۱۰:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱
برخی عناصر در داخل مانع و مخالف قدرت گیری نامتعارف هسته ای ایران هستند که باید دید به کجا متصل اند .راه حل مسأله هسته ای ایران خلع تجهیزات و عقب نشستن نیست ، بلکه دستیابی به قدرت نامتعارف بازدارنده از هر نوعش پیش از به قدرت رسیدن جمهوری‌خواهان است و قرار دادن آنها در برابر حقیقت محقق شده قدرت ...و سپس همانها برای مذاکره پاپبش خواهند نهاد ،وگرنه در صورت عدم تحقق قدرت گیری ایران همانها که محتمل جمهوری خواهان خواهند بود ،برای تحریم بیشتر جهت جمع آوری تجهیزات و تهدیدات پیش قدم خواهند بود ..آزموده را آزمودن خطاست ...
ناشناس۳۵۶۳۸۱۹۲۳:۰۹:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲
یعنی شما با فتوای مقام معظم رهبری مخالفی؟
ناشناس۳۵۶۲۸۵۲۱۹:۲۲:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱
آقای ظریف که نظرش رو در مورد قانون اقدام راهبردی در آخرین اظهار نظرشون اعلام کردند و گفتند دولت چهاردهم با وجود قانون اقدام راهبردی آماده مذاکره هستند ، حال باید پرسید آیا تندروها در مورد سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه موفقیت رئیس جمهور و دولت چهاردهم موفقیت همه ماست نظری ندارند؟
ناشناس۳۵۶۲۸۵۸۱۹:۲۴:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱
عاقبت کوه کمیته راهبردی موش زایید؛ در تاریخ مملکت داری سالم سابقه نداشته که کسی از سمت پیمانکار دولت به سمت وزارت برسد! این عین فساد است معنی دقیق رانت و آنچه که در این چهل و پنج سال موجب فساد سیستماتیک شده است! در کشورهایی که حساب و کتاب مالی درست انجام می شود، تضاد منافع حتی در ساده ترین استخدام های دولتی و خصوصی چک می شود تا مبادا شائبه فساد ایجاد شود. وابستگی به احزاب سیاسی و دولتی بستگان و همچنین ارتباطات تجاری داوطلب یک شغل، حتی برای بستگان و افراد نزدیک چک می شود. کمیته راهبردی ظاهرا به کمیته رانتبری تبدیل شده است!
ناشناس۳۵۶۲۸۶۴۱۹:۳۶:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱
برخی هم منافع ملی را واگذار کردن و هم نمی خواستند توازن ایجاد کنن
ناشناس۳۵۶۲۸۸۲۱۹:۵۹:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۱
ایشان بجای اینکه بیشتر به فکر مردم باشد بفکر آنکارد ریش خویش توسط پیرایشگر بود
ناشناس۳۵۶۲۹۰۴۲۰:۳۰:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۱
آقا برجام خیلی بده !شما دست این آقای باقری کنی رو بگیر و برگردون!
ناشناس۳۵۶۳۱۴۶۰۷:۰۴:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۲
برجام که پر از مشکل است ایران که به تعهدات خود عمل کرد آیا انتظار بی جایی است که از غرب بخواهیم به حداقل های برجام عمل کند؟
ناشناس۳۵۶۲۹۱۸۲۰:۴۵:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱
این آقایان نظرشون را راجع به این قانون بارها گفته اند.
ناشناس۳۵۶۲۹۲۳۲۰:۵۴:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱
مردم به خاطر نظرات و وعده های پزشکیان او را انتخاب کردند .
ناشناس۳۵۶۲۹۹۸۲۲:۳۳:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۱
از شورای نگهبان ممنون باش!!!
ناشناس۳۵۶۳۰۵۵۰۰:۱۶:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
یعنی شورای نگهبان ، طلاب را به روستاها و شهرهای کوچک گسیل کرد تا برای آقای پزشکیان تبلیغ کنند؟ شما ممنون حوزه علمیه باش که اینکار رو به نفع جلیلی انجام داد.
ناشناس۳۵۶۳۰۶۷۰۰:۴۴:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲
شما هم ممنون باش وگرنه که الان از انتخابات با مشارکت ۲۰ تا ۳۰ درصدی صحبت میشد
ناشناس۳۵۶۳۲۱۴۰۸:۳۰:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲
مشارکت 10 درصد باشد اما افراد درست انتخاب شود بهتر از مشارکت 90 درصدی هست اما افراد نادرست انتخاب شوند و کشور بیراهه برود و مشارکت را هم کم کند
ناشناس۳۵۶۳۱۹۱۰۸:۰۶:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۲
شورای نگهبان هم به دلیل نابرابری در تایید صلاحیت ها و پخش کردن آرا دیگران و هم ایجاد اختلاف در آن ها و حتی ریزش آرا آنان!!!
ناشناس۳۵۶۳۱۹۳۰۸:۰۷:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲
قرار بود با آمدن جریان مرموز مشارکت بیشتر از دوره قبل ریاست جمهوری شود که باز همان مقدار شد!!!!
ناشناس۳۵۶۳۳۰۲۱۰:۳۸:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲
قرار بود با آمدن پزشکیان مشارکت بیشتر شود که مانند دوره قبل ریاست جمهوری شد!!
ناشناس۳۵۶۲۹۲۵۲۰:۵۶:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱
روحانی و ظریف هم نظرشون رو دادن و قضاوت با مردمه.
پرویز۳۵۶۲۹۳۸۲۱:۱۵:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۱
من تا امروز سایت الف را میدیدم چون میخاستم از نظرات طیف خاصی هم بدون جانبداری مطلع شوم. امروز با این مطلب دیدیم طیف شما حتی مطالب رهبر عزیز را مصادره به مطلوب میکنید. تاکید رهبری در مورد قانون درست بود ولی روح سخنان رهبری در خصوص وفاق و کمک به کشور را در این مطلب ندیدم. یعنی رهبری انجایی خوب است که موافق شما باشد و در غیر ان شنیده نمیشود. فهمیدم با جریان نفاق عمیقی در کشور مواجه هستیم.چیزی که نمیدانم این است که همه اصولگرایی این چنین است یا فقط سایت الف؟
ناشناس۳۵۶۳۲۸۵۱۰:۱۵:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲
اصلاح طلب هم همینطور است آن ها هم از سخنان رهبری فقط قسمت حمایت مجلس از دولت را بازتاب دادند
ناشناس۳۵۶۲۹۴۰۲۱:۱۶:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱
این بحث‌ها در جریان مناظرات انتخاباتی به اندازه کافی مطرح شد.
محمد۳۵۶۲۹۴۲۲۱:۱۸:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱
حرف که زیاده .شنوده باید عاقل باشه .
ناشناس۳۵۶۲۹۴۵۲۱:۲۰:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۱
بهترین راه حل مسئله یک نظر سنجی عمومی و کشوری ست.
ناشناس۳۵۶۲۹۴۶۲۱:۲۲:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۱
هرکس برای کاری که انجام می دهد چه خوب و چه بد حتما مبنایی دارد. چرا که در غیر این صورت اصلا کاری انجام نمی شود ویا مطلبی نوشته یا بیان نمی شود
ناشناس۳۵۶۲۹۶۱۲۱:۴۴:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱
هر کسی نظری دارد
ناشناس۳۵۶۲۹۶۲۲۱:۴۴:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۱
ظریف که اعلام آمادگی کرد
ناشناس۳۵۶۲۹۷۲۲۲:۰۵:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱
با این تفاصیل مشخص شده که در به روی همان پاشنه خواهد چرخید.منتظر ریرش شدیدتر ارا در دفعات بعد باشید.
ناشناس۳۵۶۲۹۷۸۲۲:۱۶:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۱
آقای مشفق در طی سه سال گذشته چقدر عدم توافق با آمریکا موجب خسارت به کشور شده؟
ناشناس۳۵۶۳۰۷۵۰۱:۲۰:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲
سود ایران عدم واگذاری منافع ملی و دخالت آنان در امور داخلی ایران
ناشناس۳۵۶۲۹۹۰۲۲:۲۶:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۱
به ظریف و روحانی کاری ندارم ولی فایده ی عینی این قانون چه چیزی بوده؟ آیا غرب ۴ سال بعد از این تصویب به توافق نزدیکتر شده و یا مذاکرات به اغما رفته؟
ناشناس۳۵۶۳۲۸۶۱۰:۱۹:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲
مذاکره برای مذاکره که فایده ندارد
ناشناس۳۵۶۳۰۲۵۲۳:۳۲:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱
ظریف و روحانی رای نامشروع جمع کردند.این رای بار کج است و بار کج به منزل نمی رسد
ناشناس۳۵۶۳۰۸۴۰۲:۱۲:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
نامشروع؟یعنی شورای نگهبان که تایید صلاحیت کرد و مردم انتخاب کردند و رهبر تنفید میکند تازه رای نامشروع بوده؟!
ناشناس۳۵۶۳۸۳۰۲۳:۲۶:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲
دوست عزیز زیاد اهمیت نده. خود حق باوران چنین ویژگی دارند!
ناشناس۳۵۶۳۲۵۴۰۹:۲۸:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲
چرا گزینه های اصلی مورد اعتماد مردم هیچ گاه در شورای نگهبان تایید نمی شوند؟
ناشناس۳۵۶۳۰۳۴۲۳:۴۴:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱
بیچاره مردم. دوباره فریب بازی این جماعت رو خوردن و زندگیشونو به فنا دادن. خلایق هرچه لایق
ناشناس۳۵۶۳۰۳۶۲۳:۴۵:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱
این دونفر باید همچون خاتمی فتنه گر از صحنه سیاسی ایران حذف شوند
ناشناس۳۵۶۳۸۲۹۲۳:۲۲:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲
مردم به دید شما رای متفی دادند.
ناشناس۳۵۶۳۰۵۸۰۰:۲۱:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۲
برجام یک تیکه کاغذ پاره ی به درد نخوره هر روز یا باید احیا بشه یا ترامپ ازش خارج می شه یا سه ماه یک بار تمدید می شه این چه چیز به درد نخوری که ایران را معطلش کردید
حسین۳۵۶۳۰۷۰۰۱:۰۴:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲
متاسفانه خیل زیادی از طبقه متوسط تحت تاثیر ظریف و برجامیون هنوز فکر می کنند که یه طرفه میشه توافقی رو ایجاد کرد. خیر دوستان نمیشه. امریکا فقط دنبال یک چیز هست. خالی کردن دست طرف مقابل با وعده و وعید بدون دادن هیچ گونه امتیازی. چند بار این روش باید تکرار شود که عقل در سرتون بیاد؟ در این بین دو انتخاب وجود داره یا چسبیدن به سلاح و مقابله با غرب تا زمانی که حقمون رو بتونیم بگیریم یا اینکه ساده لوحانه تسلیم بشیم. حالا اگه انتخاب مردم ایران این هست که بعد از دیدن بدعهدی چندباره امریکایی ها و غربی ها در این دودهه و نابود شدن کشورهای اطرافمون ازجمله افغانستان و عراق سوریه و لیبی توسط امریکا و غرب و جنگ اوکراین که چطوری با برون سپاری امنیتش به غرب و اطمینان به امریکا کشورش نابود شد, باز هم فریب این شیوه امریکایی ها و غرب رو بخورند خیلی نمیشه کمکی بشون کرد. متاسفانه خدا هم کمکی نخواهد کرد و باید منتظر اتفاقات بدی برای مردم ایران مرزهای کشور و تجزیه و واپاشی بود. در این صورت ما تبدیل به عبرتی برای ملتهای دیگه خواهیم شد که بدون سلاح نمیشه با دشمن ذاتیت وارد مذاکره شد.
ناشناس۳۵۶۳۱۳۶۰۶:۴۸:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲
ایکاش برای مشکلات از مردم که باید بار آنها را به دوش بکشند نظر سنجی میشد . چند سال دیگر کشور باید در این حالت بسته عقب بماند ؟؟؟؟؟؟ دستاورد بیش از 20 سال کشمکش هسته ای و سیاست خارجی با غرب چه بوده ؟؟؟
ناشناس۳۵۶۳۱۳۷۰۶:۴۸:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۲
کلا کشور برای برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی نیاز به رفع تحریم ها و سرمایه گذاری خارجی دارد. حتی تعامل با کشورهای دوست مانند چین با وجود تحریم ها در سالهای اخیر بیشتر در حد روزنه بقا بوده است. متأسفانه در نظام بین الملل از آمریکا گرفته تا کشورهای همسایه و حتی کشورهای به اصلاح دوست از وضعیت موجود سود می برند و در داخل کشور هم بدون توجه به نوع گرایش سیاسی شرایط تحریم با توزیع انواع رانت های ویژه اقتصادی ، ارزهای ارزان قیمت … ذینفعان خاص خود را دارد. در نهایت هزینه شرایط تحریمی را مردم عادی خصوصا طبقات ضعیف و متوسط پرداخت می کنند و برای خروج از این شرایط نیاز به نگاه ملی از طرف دلسوزان واقعی ایران و مردم آن است و قطعا حل این مسئله راهکار ساده ای ندارد و نیاز به خرد جمعی و استفاده از تجارب سالهای اخیر دارد.
ناشناس۳۵۶۳۱۴۲۰۶:۵۳:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
از عنوان مقاله می شود حدس زد نویسنده آن کیست؟ جناب یوسف مشفق . خداوند میفرماید : کونوا قوامین لله شهداء بالقسط ... برادر بزرگوار گذشته از وابستگی های جناحی و سلیقه ای حداقل گاهی(واگر میشود همیشه) عادلانه و منصفانه بنویسید. ذخیره آخرت است.
ناشناس۳۵۶۳۱۷۵۰۷:۴۳:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲
....تصویب قانون اقدام راهبردی توسط مجلس یازدهم بود؛ قانونی که با رساندن سطح غنی‌سازی به ظرفیت‌های بالاتر هم دست مذاکره‌کنندگان را پر کرد و هم پاسخ واضحی به بی‌عملی و بد‌عهدی غرب بود و کاملاً منطبق بر واقعیات و مقتضیات روابط بین‌الملل تلقی می‌شد..... مگر اعلام نکردید با انجام اقدام راهبردی مجلس غربی ها می ترسند و فورا به برجام برمی گردند؟پس چی شد؟ چرا برنگشتند و نترسیدند؟ دیگر ترساندن دنیا جواب نمی دهد بزرگترین کشوری ها این راه را انتخاب کرده کره شمالی است که بمب اتم هم دارد اما مردمش در فقر و بیچارگی زندگی می کنند مسئولان فرزندان خودشان را به امریکا و اروپا و کانادا می فرستند که زندگی کنند اما برای ایران روش کره شمالی را انتخاب کرده اند مردم و کسانی که به آقای پزشکیان را ی داده اند تحریم را نمی خواهند نمی خواهند که دنیا را تهدید کنیم. ما یک زندگی آرام می خواهیم مثل همه کشورها مثل امارات قطر عمان عربستان و .... چرا اجازه نمیدهید مردم راحت زندگی کنند؟
رضا۳۵۶۳۱۷۶۰۷:۴۵:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲
با سلام . خدمت دوستان در سایت خبری الف. به نظر من حقیر اگر اشخاصی که در حال حاضر دولت به دست آن ها افتاده ، (البته با در نظر گرفتن ارکان مهم دیگری مانند مجلس که ممکن است در بسیاری از مسائل نظرات مخالف این ها داشته باشند) ، موافق با نظرات رهبری و سیاست های کلی جمهوری اسلامی ، عمل نمایند شاید در مذاکره کردن آن ها با غرب نیز اندک سودی به دست آید یا حداقل ضرری متوجه کشور نشود اما اگر بخواهند طبق نظرات خودشان و بدون در نظر گرفتن منافع کشور و مردم در حوزه های مختلف از جمله موضوع هسته ای اقدام نمایند امکان وارد آوردن خسارت و ضرر اقتصادی و غیر آن از طرف این افراد به کشور دور از ذهن نیست . انشاءالله که چنین نشود . با آرزوی توفیق برای شما و با تشکر از سایت محترم خبری الف که با توجه به جستجوهایی که انجام داده ام ، از پربازدیدترین سایت های خبری است . خداحافظ
ناشناس۳۵۶۳۲۱۷۰۸:۳۴:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲
آقا شما در اقلیت هستید و اکثریت مردم خواهان توافق با دنیا و ارتباطات با دنیا و پیشرفت کشور و بالا رفتن سطح زندگی و سر و سامان گرفتن جوانان هستند.
ناشناس۳۵۶۳۲۷۴۰۹:۵۸:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲
کسی مخالف پیشرفت کشور نیست. منتها با التماس کردن کسی به شماها پیشرفت نمی فروشه. اگر قدرتمند باشی خودشون میان باهات ارتباط میگیرن.
علی۳۵۶۳۲۵۶۰۹:۲۹:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲
نابودی توان هسته ای_برجام یک نابودی توان موشکی_برجام ۲ نابودی نفوذ متطقه ای_برجام ۳ نابودی توان فضایی ایران و ....
ناشناس۳۵۶۳۸۲۶۲۳:۱۷:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲
با نابودی توان هسته ای چگونه به غنی سازی ۶۰ درصد رسیدیم؟ اونهم در دولت روحانی.
ناشناس۳۵۶۴۳۳۹۱۴:۳۵:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۳
با قانون مجلس رسیدیم والا روحانی یک دستش مشغول رنگ کردن موهاش بود و دست دیگرش در کیسه سیمان برای بتن ریزی تاسیسات هسته ای.
تهران۳۵۶۳۳۶۷۱۲:۰۳:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۲
بالاخره آدمها از دیدگاه ها و تخصص خود نظراتی می گویند که می تواند کاملا متضاد باشد. آنچه مهم است این است که خروجی آن قانون یا روش چی است. آیا خروجی به نفع کشور و ملت است یا به نفع کشور و ملت و اقتصاد نیست.
ناشناس۳۵۶۳۳۷۹۱۲:۱۲:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲
بیچاره ما مردم که داریم زیر بی کفایتی برخی مدیران له میشیم .
ناشناس۳۵۶۳۹۹۲۰۸:۰۷:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۳
چرا بی کفایتی مدیران. بی عقلی و نادانی بخشی از مردم که هنوز باور دارند آمریکا آنها را به اوج لذت های دنیوی خواهد رساند.
ناشناس۳۵۶۳۷۰۵۲۰:۲۷:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۲
مردان بزرگی هستند آن دو
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  9. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  10. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  11. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  12. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  13. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  15. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  16. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  17. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  18. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  19. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  20. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  21. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

  22. اطلاعیه شماره ۳ پلیس درمورد حادثه لاهیجان/ فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد  

  23. از باب قدرشناسی

  24. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  25. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  4. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  5. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  6. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: ملت اوکراین بازنده بزرگ جنگ اوکراین‌اند/ در مذاکرات جدید هسته‌ای باید به توافق متوازن برسیم

  8. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  9. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  11. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  12. از باب قدرشناسی

  13. ابوترابی‌فرد: حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما سازنده برای آینده کشور بود  

  14. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  15. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  16. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  17. علم‌الهدی: بدون تبعیت از ولایت فقیه و توجه به احکام الهی تحقق وفاق ملی ممکن نیست  

  18. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  19. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

  20. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  21. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  22. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

  23. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

  24. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  25. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

آخرین عناوین