منازل مردم را رایگان به فیبرنوری وصل کنید

  4030503043 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ارتباطات خطاب به اپراتورهای فیبر نوری تاکید کرد: پس از ایجاد پوشش منتظر درخواست مردم نمانید و حتی به عنوان هدیه دولت منازل مردم را رایگان به فیبرنوری متصل کنید.

منازل مردم را رایگان به فیبرنوری وصل کنید

به گزارش ایسنا، افزایش سرعت اینترنت به وسیله پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از جمله مهم ترین پروژه های ارتباطی دولت سیزدهم محسوب می شود که با تأکید مسئولان و دولتمردان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون حدود ۸ میلیون خانوار تحت پوشش این فناوری قرار گرفته اند و تا آخر سال جاری قرار است این عدد به ۱۴ میلیون خانوار برسد.

مهم‌ترین ویژگی این فناوری، پهنای باند بسیار بالاتر آن در مقایسه با کابل‌های مسی معمولی است و داده‌های صوتی و تصویری را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال می‌دهد، به همین دلیل است که با گسترش فناوری و نیاز به اینترنت پر سرعت، جایگزینی کابل‌های مسی قدیمی با فیبرنوری به یک ضرورت تبدیل شده است.

براساس اعلام رسمی در مدت سه سال گذشته بیش از ۱۰ برابر دولت قبل در شهرها فیبرکشی شده و تعداد مشترکین مبتنی بر فیبرنوری نیز از ۲۸۰ هزار در ابتدای دولت به نزدیک به ۵۹۰ هزار تاکنون رسیده و دو برابر شده است. با برنامه ریزی گسترده‌ای که صورت گرفته از طریق ۱۰ اپراتورهای ارتباطی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ تیم مشغول به فعالیت هستند.

در این راستا اخیرا عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در ادامه جلسات هفتگی بررسی وضعیت ارتباطی استان‌ها با محسن افشارچی، استاندار زنجان دیدار و گفت و گو کرد و با تاکید بر اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یک پروژه ملی و زیرساختی برای توسعه آینده کشور محسوب می شود گفت: بسیار خوشحالیم که اجرای این پروژه اکنون به قانون و تکلیف درآمده است و این اطمینان وجود دارد که پس از این دولت نیز این پروژه تا تکمیل و نهایی شدن ادامه پیدا خواهد کرد.  

وی افزود: ما نیز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها را تا آخرین روز دولت با جدیت دنبال خواهیم کردیم تا این پروژه در نقطه مطلوبی به وزیر و دولت بعدی تحویل دهیم.

زارع پور با اشاره به پیگیری‌های استاندار زنجان برای به سرانجام رساندن پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها گفت: متاسفانه هنوز برخی از استانداران اهمیت این پروژه مهم را به خوبی درک نکرده اند و خوشحالیم که استاندار محترم زنجان که خود از متخصص حوزه ارتباطات و فناوی اطلاعات محسوب می شود به طور جدی این پروژه را در استان دنبال می کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به میزان پیشرفت پروژه در استان و پوشش مطلوب ایجاد شده و البته آمار نامطلوب اتصال گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد شهر تحت پوشش شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گرفته اند و ضروری است به موازات نهضت «پوشش» به نهضت «اتصال» نیز توجه شود.

وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که مردم نیز به اهمیت این پروژه پی ببرند و نسبت به آن حس پیدا کنند که این امر نیازمند آن است که در سطح استان یک عزمی ایجاد شود و با همراهی اپراتور مربوطه بازاریابی خانه به خانه و محله به محله آغاز شود.

وزیر ارتباطات خطاب به اپراتورهای فیبرنوری تاکید کرد: پس از ایجاد پوشش منتظر درخواست مردم نمانید و حتی به عنوان هدیه دولت منازل مردم را رایگان به فیبرنوری متصل کنید.

زارع‌پور روز یک شنبه در جلسه هیئت دولت که به ریاست محمد مخبر، سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شد؛ درباره آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری و جزئیات آن توضیح داد: کار بسیار خوبی که در این دوره انجام شد، یکی در زمینه ارتباطات ثابت یعنی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها بود که یکی از یادگارهای شهید جمهور بوده و اکنون در ۴۰ درصد شهرهای کشور اجرا شده و ۴۰ درصد خانوارهای شهری به آن دسترسی دارند.

وی تأکید کرد: بر این اساس ما سرعت را ۱۰۰ برابر نسبت به وضعیت فعلی افزایش می‌دهیم، اگرچه هنوز ملموس نیست چون در همه جا راه‌اندازی نشده است. این پروژه را در ۶۰۰ شهر  آغاز کردیم و در ۳۰۰ شهر کار تمام شده و هم اکنون حدود ۴۰۰ تیم در این شهرها در حال فعالیت هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۴۳۰۴۱۴:۱۰:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۳
بیشتر از یکساله تو نوبت فیبر نوری هستم و میگن سوییچ جا نداره!!!!! میگم سوییچ رو ارتقاء بدین. میگن تجهیزات نداریم و مخابرات موافقت نمیکنه و ... .
1۳۵۶۴۶۸۳۲۲:۵۳:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۳
حالا می توان فهمید که چرا شهید رئیسی به صورت میدانی پروژه های کشور را مدیریت و پیگیری می کرد . زیر مجموعه های دولتی دستورات مرکز را اهمیت نمی دهند . حالا وزیر بفرماید که رایگان بدهید ، کیه که بده؟!
ناشناس۳۵۶۴۴۱۸۱۵:۵۹:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۳
مادل خوشی از رایگان نداریم.... سرعت رو ببر بالا فیلتر رو هم بردار.....
ناشناس۳۵۶۴۸۳۹۰۹:۱۵:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۴
دیگه چه خبر؟!!!
ناشناس۳۵۶۴۴۴۷۱۶:۳۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۳
چرا حالا اقای زارعی بفکر کار و تلاش افتادن در مدتی که ایشون وزیر ارتباطات بودن و همیشه میگفتند اینترنت پر سرعت شده در حالی که سراسر کشور از کندی اینترنت رنج می بردند چون تا همین الان هدیه فیبر نوری هم بخاطر اختلاف افکنی و مشکل برای دولت پزشکیان است که مردم از پزشکیان مطالبه رایگان کنند و امکانش هم نباشد
شهرام تجزیه چی۳۵۶۴۴۶۶۱۶:۵۷:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۳
این فقط حرفه. منزل من در تهران و منطقه تحت تعهد شرکت مخابراته. حتی با دریافت هزینه هم حاضر نیستن فیبرکشی کنن.
امیرحسین۳۵۶۴۸۴۳۰۹:۲۰:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۴
از سال ها قبل امکانش تو تهران هست ولی براشون صرفه اقتصادی نداره.
محمود۳۵۶۴۵۱۴۱۷:۴۵:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۳
این ادعا که سرعت اینترنت با فیبر نوری میتونه صد برابر ارائه بشه درسته ولی من از اینترنت فیبر استفاده میکنم ولی سرعتش در حد اتصال مسی ارائه میشه شایداینم یجور اعمال محدودیت مثل فیلترینگ باشه
سعید هاشمی۳۵۶۵۲۹۳۲۰:۱۱:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۴
اون فیبر نوری که شما استفاده میکنید فرق داره با این فیبر نوری اف تی تی اچ
محمدرضا هادی۳۵۶۴۵۸۷۱۹:۴۷:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۳
زنگ زدم مخابرات میگم فیبر نوری میخام میگه در محدوده هستی اما ۵۰ میلیون بده بیایم برات وصل کنیم
ناشناس۳۵۶۴۵۹۲۱۹:۵۸:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۳
وجدانن من تو استان کردستان ،حتی سیم تلفن که 40متر تا خونه مان فاصله داشت باهزینه خودم درست کردم،
فیبر مخابراتی۳۵۶۴۵۹۴۲۰:۰۳:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۳
سلام خسته نباشید جناب وزیر در مرکز شهدای گمنام لطفاً این بخشنامه را اجرا کنند که ما بیش از یکسال هست گفتیم هزینه‌های فیبر خودمون در ساختمان میدهیم و بازار یابی هم کردیم مشتری معرفی کردیم هنوز مرکز حاضر نیستند اجرا کنند
ناشناس۳۵۶۴۶۳۵۲۱:۱۴:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۳
کلان شهر اهواز تا حالا هیچ اقدامی براش نشده
taher۳۵۶۴۶۵۱۲۱:۵۲:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۳
سلام قبلا اینترنت آسیاتک داشتیم بد نبود مخابرات تماس گرفت وگفت تک کنسل باید اشتراک مخابرات که فیبر نوری است را بخرید به بزرگی وعظمت خدا صد رحمت به آسیاتکه .
ناشناس۳۵۶۴۶۷۱۲۲:۴۱:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۳
۳ ساله هر ۴ ۵ روز اینترنت قطعه وقتیم وصل میشه هیچ کاری باهاش نمیشه کرد. همینو وصل کن هدیه نخواستیم.
رامین۳۵۶۴۶۷۴۲۲:۴۴:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۳
من در قم هستم و محل ما رو فیبر کشی کردند و الان ۲ماهه که در حال استفاده هستم این اینترنت حرف نداره عالییه
محمد۳۵۶۴۸۶۶۰۹:۵۷:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۴
من از استان قم هستم که ادعا میکنن همه قم غیبر نوری هست 75روزه از من شاتل پول گرفته و هیچ‌کاری نکرده
کرامت۳۵۶۵۰۱۱۱۲:۵۹:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۴
سلام من تو استان محروم وگرمخیزهرمزگان درشهربندرعباس،رفتم مخابرات نزدیک منزل وفرم پرکردم ،تا یکماه امروزوفرداکردن وبهانه می آوردن تااینکه مجبورشدم صدایم رابگوش 195برسانم،یعنی مشکلم رادوبرابرکردم،تا مراجعه می کردم می گفتن تو همونی که شکایت ما کردی،مارافرستادن شرکت بندرگستراوناهم یه مودم فیبرفروختن 2ملیون تومن توبازاربردم گفتن اینا1250هست،یه هفته بعد باپیگیری فقط وصل کردن 800هزارتومان بابت سیم متری 25هزارتومن،ومزدکارخودشون برای واریزپول یه شماره کارت بنام یکی ازکارکنان دادن که 800هزارتومن واریزکردم،درصورتیکه باید به حساب شرکت می رفت نه شخص،حالا موندیم تووصل فیبرکه اونم با همکاری دفتر مدیریت انجام شد،اصلا راحت نیست،خیلی هزینه ماهانه بالایی دارد ماهی 165هزارتومان که سرعت بی ثباتی دارد،به نظرمنadslخیلی بهتره،وباتلفن ثابت منزل یکی دوروزه وصل می شین ،خدانگهدار
ناشناس۳۵۶۵۰۱۴۱۳:۰۰:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۴
مشکل اصلی فیلتر بودن همه چیزه و نه سرعت اینترنت فیبر گامی است در راستای انحصار مخابرات
ناشناس۳۵۶۵۴۳۰۰۰:۴۳:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۵
اینترنت فوق العاده بی کیفیت در اختیار مردم قرار میدن بعد اسمش را هم میگذارن تکنولوژی روز، شرکت مخابرات این موضوع را به پیمانکار سپرده و پیمانکار هم به هیچ عنوان پاسخگو نیست الان ۱۰ روزه فیبر نوری ما مشکل داره هر روز زنگ میزنم به ۲۰۲۰ میگن به پیمانکار گفتیم تو این مدت هم به زور پیمانکار ۲ بار زنگ زده میگه خرابی زیاده حلش می‌کنیم الان شما فرض کنید تو دفتر یک شرکت که کارش با اینترنت و ایمیل است ۱۰ روزه اینترنت این آقایون قطع هست و کسی پاسخگو نیست، شرکت مخابرات هیچ کنترلی روی پیمانکارهاش نداره به معنای واقعی فاجعه است.
علی عارفی۳۵۶۵۴۶۱۰۳:۲۲:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۵
من شهر قم هستم. شرکت شاتل سه ماه هست مبلغ شش میلیون تومان از من دریافت کرده و هیچ سرویسی ارائه نداده. فیبر نوری هم کلاهی بود که سر مردم گذاشتن و از پیش هزینه رو از مردم دریافت میکنن و در نهایت با پیگیری هزینه رو پس میدن. خبری از سرویس فیبر نیست. هشت میلیون خانوار تحت پوشش هم خلاف واقع است.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. وقتی آمریکا جا می ماند

  6. انتقاد کیهان از دستور پزشکیان/ واکنش‌های مختلف به حضور پسر عارف در جلسات دولتی/ نگرانی پیرامون سخنگوی دولت چهاردهم

  7. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. بازوی اطلاعاتی وزیر راه و شهرسازی را قطع نکنید

  10. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  13. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  17. یک اولویت مهم اما مغفول در حکمرانی ایرانی

  18. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  19. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  20. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  21. رئیس‌جمهور در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی؛ برخورد با مردم ربطی به تحریم ندارد

  22. قدردان پلیس هستیم اما...

  23. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  24. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  25. نظر همتی درباره گرانی بنزین و حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی

آخرین عناوین