واکنش‌های متفاوت به معاون اولی عارف/ توضیح قالیباف درباره معرفی گزینه‌های کابینه به پزشکیان

  4030507069 ۱۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش‌های متفاوت به معاون اولی عارف/ توضیح قالیباف درباره معرفی گزینه‌های کابینه به پزشکیان

توصیه‌های رهبری به پزشکیان، مسئولیان و مردم

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ در مراسمی که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبری برگزار شد، لوح متن حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری چهاردهم را به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطاء کردند.

در متن حکم تنفیذ رئیس جمهور آمده است: «چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم.»

رهبر انقلاب در این مراسم هفت توصیه مهم خطاب به رئیس جمهور، دولت و مسئولان بخش‌های مختلف بیان کردند.

ایشان در توصیه اول با اشاره به ثروت‌ها و ظرفیت‌های پر شمار طبیعی و انسانی ایران بزرگ، دولت جدید را به بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها فراخواندند و گفتند: در کشور، افراد صاحب فکر و ابتکار فراوانی وجود دارد که سخنان پیشنهادی یا اعتراضی آنها، خوب راهگشا و شگفت‌انگیز است و دولت و رئیس‌جمهور محترم باید با استفاده از راهکاره «برای مردم، با مردم و در میان مردم»، از این ظرفیت عظیم برای رسیدن به اهداف استفاده کنند.

رهبر انقلاب توصیه دوم را به اهمیت کار جهادی اختصاص دادند و با تأکید بر اینکه با روحیه جهادی می‌توان کوههای مشکلات را جابجا کرد، افزودند: کار جهادی یعنی «خستگی‌ناپذیر و بی‌مزد و منت کار کردن و با هدف انجام وظیفه انسانی و خدایی، پیش رفتن.»

رهبر انقلاب در توصیه بعدی، «تعامل ارکان کشور» را ضروری خواندند و گفتند: هم مجلس باید به دولت کمک کند و هم دولت باید به حساسیت‌های مجلس توجه کند. قوه قضائیه نیز در هر نقطه مورد نیاز حضور فعال داشته باشد.

ایشان با اشاره به توصیه خود به رؤسای قوا مبنی بر تشکیل جلسات مشترک، گفتند: جلسات رؤسای قوا و تبادل نظر در مسائل گوناگون، فرصت بسیار خوبی است که باید جدی گرفته شود.

رعایت اولویت‌ها، توصیه چهارمی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر آن، گفتند: به مسائل فرهنگی و اجتماعی حساسیت زیادی دارم اما امروز از لحاظ زمانی، اولویت با مسائل اقتصادی است و تحرک اقتصادیِ قوی، پیگیر و حساب‌شده‌ای مورد نیاز است. البته کارهای با ارزشی در دولت قبل انجام گرفته که باید ادامه یابد و کارهای دیگری هم باید اضافه شود.

رهبر انقلاب در توصیه‌ای دیگر که مخاطب آن آحاد مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی بود، با اشاره به فضای انتخابات و احساسات عمومی ناشی از چالش‌ها و رقابت‌های انتخاباتی تأکید کردند: پس از انتخابات، نباید به وسوسه‌های دوقطبی‌سازی اعتنا کرد و ترتیب اثر داد؛ این توصیه مؤکد بنده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه نباید احساساتی که در دوره انتخابات افراد را وادار به مجادله با یکدیگر می‌کرد ادامه یابد، افزودند: خاصیت انتخابات، رأی آوردن یکی و رأی نیاوردن دیگری است اما این نباید موجب نقار، اختلاف، شکاف و جدایی شود.

ایشان رفت و آمد سلایق و گرایش‌های گوناگون در مدیریت کشور از ابتدای انقلاب تاکنون را نوعی امتحان خواندند و گفتند: در همه انتخاباتی که برگزار شده، همه کسانی که وارد میدان شده‌اند چه نامزد‌ آنها رأی آورده باشد چه رأی نیاورده باشد، پیروز هستند؛ چون ملت ایران پیروز شده و ما در این انتخابات شکست‌خورده نداریم.

رهبر انقلاب خطاب به همه فعالان سیاسی و اجتماعی و انتخاباتی افزودند: نه آن کسی که نامزدش رأی آورده احساس اعتلاء کند و نه آن کسی که نامزد مورد علاقه او رأی نیاورده احساس شکست کند.

ایشان در توصیه بعدی، مسئولان و مجریان کشور را به قدرشناسی توان داخلی و تکیه به آن سفارش کردند و گفتند: به توان داخلی اهمیت بدهید تا «ما می‌توانیم» یک شعار همیشگی باقی بماند.

توصیه پایانی رهبر انقلاب مربوط به مسائل سیاست خارجی بود؛ ایشان در این زمینه گفتند: در مقابل امواج و حوادث جهانی و بخصوص منطقه‌ای و مسائل سیاسی و حتی علمی مانند هوش مصنوعی، فعال و اثرگذار برخورد کنید نه منفعل.

رهبر انقلاب در بیان اولویت‌های سیاست خارجی کشور، با اشاره به امتیاز ایران در برخورداری از همسایگان متعدد، کار و تلاش جدی برای تقویت ارتباط با همسایگان را ضروری خواندند و گفتند: یکی دیگر از اولویت‌های سیاست خارجی، ارتباط با کشورهایی مانند کشورهای آفریقایی و آسیایی است که می‌توانند میدان دیپلماسی ایران را گسترش دهند.

ایشان اولویت دیگر سیاست خارجی را قدرشناسی و مستحکم کردن ارتباط با کشورهایی دانستند که در این سالها در مقابل فشارها از ایران حمایت و در میدان دیپلماسی و اقتصادی کمک کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دراین‌باره افزودند: اینکه در میان اولویت‌های سیاست خارجی، اسمی از کشورهای اروپایی نیاوردیم، به معنی مخالفت و دشمنی نیست بلکه به این علت است که آنها با ایران رفتار و برخورد خوبی در قضایایی همچون تحریم‌ها، نفت و موارد جعلی مانند حقوق بشر نداشته‌اند که اگر این رفتار بد را نداشته باشند ارتباط با آنها هم جزو اولویت‌های ما است؛ البته چند کشور هستند که ما اذیت‌های آنها و رفتار عنادآمیزشان را فراموش نمی‌کنیم.

مسعود پزشکیان در این مراسم گفت:  در خدمت مقام معظم رهبری به مردم قول می‌دهیم و تعهد می‌کنیم که برای این مردم جز انصاف و عدالت راه دیگر را نپوییم؛ قول می‌دهیم و وعده می‌دهیم که با تمام وجود به مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم که در راه شهدا و کسانی که برای این کشور زندگی خود را کف دست گذاشتند و در راه این مملکت جان خود را دادند، تا پای جان بایستیم و تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا بتوانیم عزت و افتخار را به کشور خود بازگردانیم و این جز با اتحاد، قانون گرایی و وحدت امکان‌پذیر نیست. ما باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها، مشکلات و غدغه‌های مردم عزیز کشورمان باشیم و اینجا در خدمت مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم که پایبند به این حرف‌ها و گفته‌ها خواهم بود.

***

انتصاب معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهور

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در حکمی «محمدرضا عارف» را به عنوان معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

همچنین رئیس دولت چهاردهم در حکمی محسن حاجی میرزایی را به عنوان رئیس دفتر رییس جمهور انتخاب کرد. حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و دبیر هیئت دولت در دولت یازدهم و دوازدهم بود.

واکنش‌های متفاوت به معاون اولی عارف

به گزارش ایسنا، علی طیب نیا از اعضای ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در پی انتصاب محمدرضا عارف به عنوان معاون اول رئیس جمهوری دولت چهاردهم در ویدیویی اظهار کرد: ضمن تبریک به جناب آقای دکتر عارف بابت پذیرش مسئولیت معاون اولی جناب آقای دکتر پزشکیان، لازم می‌دانم این نکته را بگویم که من به دلایل شخصی در حال حاضر آمادگی پذیرش این مسئولیت را نداشتم ولی از روز اول در کنار آقای پزشکیان بودم و تا روز آخر خواهم بود.

وی تاکید کرد: با تمام توانم در جهت موفقیت و پیروزی دولت ایشان تلاش خواهم کرد و معتقدم که عبور از این شرایط سخت تنها با همدلی و همراهی همه گروه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم در توییتی نوشت: «بسیار خرسندم که دوست ۴۵ ساله و برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر رضا عارف، دانشمند برجسته و سیاستمدار پرتجربه، پاکدست و معتدل مسئولیت معاون اولی را پذیرفته‌اند.

امروز در حضور ریاست محترم جمهوری جلسه بسیار خوبی با دکتر عارف و دکتر طیب نیا و دوستان دیگر داشتیم و آخرین تصمیمات شورای راهبری و دیگر تحولات را بررسی کردیم. ضمن عرض تبریک، برای جناب دکتر عارف در این مسئولیت جدید توفیق هرچه بیشتر را خواهانم.»

احمد زیدآبادی در کانال تلگرام خود نوشت: «بر خلاف تصور رایج در بین بسیاری از اصلاح‌طلبان، به نظر من آقای عارف از همۀ گزینه‌های ممکن برای تصدی معاون اولی، مناسب‌تر است!

واقعیت این است که آقای عارف، معمولاً در موضع‌گیری‌های کلامی آدمی محافظه‌کار و محتاط و دست به عصا بوده که دلایل مخصوص به خود را داشته است، اما به لحاظ کارنامۀ اجرایی چه در پست ریاست دانشگاه تهران، چه وزارت پست و تلگراف و تلفن و چه مقام معاون اولی دولت سید محمد خاتمی، کارنامۀ خوبی از خود به جا گذاشته و چهره‌ای زحمتکش و علمی و کم سر و صدا و بدون حاشیه به شمار می‌رود.

از این جهت، کاملاً گزینۀ مناسبی برای معاون اولی دولتی با ماهیت و رویکرد دولت پزشکیان است. در این میان، گاف فرزندش هم قابل گذشت است!»

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب در توییتی نوشت: «عارف بهترین انتخاب برای معاون اولی پزشکیان است. قدرت اجرایی بی سروصدا و بالایی دارد. از بن دندان اصلاح طلب است. توانایی به کار گیری همه توان کشور، برای حل مشکلات مردم دارد.

وزانت اداره دولت را دارد و به پزشکیان فرصت بیشتری می دهد که بتواند برنامه های کلانش را برنامه ریزی کند. به تجربه و خطا نیاز ندارد. واقعا من و همکارانش در طول این سال‌های دوستی بر سعه صدر، بی‌توجهی به حواشی، باور به مردم، آرامش، داشتن سواد علمی و فنی و تیزهوشی ویژه‌اش می‌توانیم گواهی دهیم.»

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتی نوشت: «انتخاب عارف به عنوان معاون اول کار درستی بود عارف هم تابلوی اصلاح طلبی دارد هم تجربه این کار را دارد هم یک ارزش‌ گراست. هم بخشی از اصلاح‌طلبان به خاطر تعلقاتش به نظام نوشتند که او اصلاح طلب نیست.بنده عارف-پزشکیان را اصولگرا به معنای پایبند به اسلام سیاسی و انقلاب اسلامی می دانم.»

حمید رسایی، نماینده تهران در توییتی نوشت: «انتظار این بود رئیس جمهور محترم برای تحقق وعده‌هایی که داده‌اند، از میان چهره‌های همسو با خودش، معاون اولی چابک و پرانرژی معرفی کنند. معرفی آ.عارف باوجود ویژگی‌های شخصیتی، از آنجا که سه سال از آ.پزشکیان مسن‌تر است، پیام خوبی ندارد. امیدوارم کابینه کاری، جوان و پرانگیزه معرفی شود.»

***

توضیح قالیباف درباره معرفی گزینه‌های کابینه به پزشکیان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در گفتگو با رسانه دفتر رهبری گفت: «یک کار خوبی که آقای دکتر پزشکیان کردند این بود که به همه‌ی گروه‌های سیاسی، به همه‌ی بخش‌های خصوصی و نهادهایی که نمایندگی می‌کردند بخش خصوصی را ــ نهادهای عمومی غیر دولتی ــ این پیشنهادها را داده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند. البتّه نامه‌ای را برای من هم نوشتند ــ به شخص من؛ نه به عنوان رئیس مجلس ــ ولی من طبیعتاً به خاطر جایگاه حقوقی‌ای که دارم، هیچ موقع نه لیستی فرستادم که افرادی را پیشنهاد داده باشم، نه سر این موضوع به صورت مصداقی صحبت کرده‌ایم؛ من در صحبتم هم به این موضوع اشاره کردم.

وقتی که ایشان نظرات همه را بگیرند و جمع‌بندی بکنند، طبیعتاً به تعدادی از افراد می‌رسند و ممکن است در خصوص هر کدام از وزرا، تعدادی گزینه‌ی مشخّص بر اساس آن شاخص‌ها باشد؛ بدون شک، آن موقع حتماً بحث‌های جدّی‌ای بین مجلس و دولت شکل می‌گیرد که تصمیم نهایی آنجا گرفته می‌شود تا با توافق ان‌شاءالله بتوانند بیایند و همه‌ی کابینه ان‌شاءالله بتواند از مجلس رأی اعتماد خودش را بگیرد و بدون نبودن وزیری ان‌شاءالله کار در دولت شروع بشود. فکر می‌کنم این زمینه بین مجلس و دولت وجود دارد و فکر می‌کنم در روزهای آینده این کار رقم بخورد...

یک ویژگی‌ای که جناب آقای پزشکیان دارند این است که واقعاً هیچ وابستگی حزبی ندارند. ممکن است ایشان یک اندیشه داشته باشند، یک نگاه داشته باشند، یک رویکرد داشته باشند که آن رویکرد هم بیشتر رویکرد عدالت‌خواهی و صداقت و صمیمیّت و ویژگی‌های خودشان است ــ که واقعاً ویژگی‌های بسیار تحسین‌برانگیزی است ــ و شاید یک سلیقه‌ای هم داشته باشند؛ ولی ایشان واقعاً قیدوبند حزبی ندارند و با موضوعات هم آشنایی دارند، مخصوصاً با برنامه‌ی هفتم.

سر این موضوعات، مرتّب با هم صحبت می‌کنیم. البتّه بعضی اوقات حتّی روی نفرات هم به صورت کلّی بحث می‌شود. البتّه از وقتی ایشان منتخب شدند، ما جلسات سران را که سه‌نفره همیشه برگزار می‌شود، از همان روز اوّل برقرار کردیم. همین امروز هم که شنبه است، باز ما جلساتمان را داریم. ما الان در اینجا بیشتر به اولویّت‌ها داریم توجّه می‌کنیم؛ اینکه چالش‌های مهمّمان کجا است و چه کاری باید انجام بدهیم.»

***

ترمیم شکاف‌های اجتماعی؛ اولویت اول دولت پزشکیان برای اصلاحات اقتصادی

سید مقداد ضیاء‌تبار، پژوهشگر اقتصاد در فرهیختگان نوشت: «بعد از انتخاب مسعود پزشکیان، حدس می‌زدم این دوقطبی تشدید خواهد شد. در این شرایط زمانی که ما با لیست بلندبالایی از مسائل مواجه هستیم و باید به سراغ حل تک تک آنها برویم، اولین و مهم‌ترین پیش‌نیاز، اجماع نظر نسبی میان نیروهای مختلف، به ویژه نیروهایی است که دارای تریبون و مخاطب یا در دستگاه‌های حاکمیتی هستند و توان اعمال فشار یا نظر دارند.

این موضوع باید از سمت مردم نیز وجود داشته باشد. افرادی که مخاطب و تریبون دارند، ممکن است به گونه‌ای ذهن مردم و مخاطبان عادی را شکل بدهند که اعتماد کافی از سوی مردم به دولت برای ایجاد اصلاحات وجود ندارد. در چنین شرایطی دولت می‌ترسد و دیگر جرات انجام اصلاحات را ندارد. نمونه قابل‌تامل آن ‌عدم اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در دولت شهید رئیسی است.

بر این اساس قیمت بنزین دست‌نخورده باقی ماند. این در شرایطی است که همه می‌دانیم ناترازی انرژی جدی بود و باید راه‌حلی را در این زمینه دنبال می‌کردیم. اما شاید یکی از مهم‌ترین مسائل، ترس از واکنش‌های اجتماعی بود. اینکه ما نتوانیم مردم را برای انجام اصلاحات همراه کنیم یک نگرانی مهم است.»

***

توصیه جالب رسانه اصولگرا به پزشکیان درباره مالیات

مشرق نوشت: «یکی از اقدامات اشتباهی که در دولت سابق صورت گرفت و منجر به اثرات پایدار تورمی شد افزایش بیش از 50 درصدی مالیات در هر سال بود. اقدامی که نمی گذاشت اقدامات دولت رئیسی در نزد مردم لمس شود...

ما این نوید را به دکتر پزشکیان می دهیم که تنها با کاهش شیب افزایش مالیات سالانه و نیز افزایش ندادن برخی ضرایب مالیاتی به راحتی می توانند وارد فرایند کنترل تورم شوند.

فرایندی که گام بعدی آن نظارت بر قیمت های بیقاعده ای است که از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند. این دو بال می تواند دولت پزشکیان را در آسمان اقتصاد به پرواز درآورد و کارنامه خوبی از او نزد مردم بر جای بگذارد.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۶۷۲۳۰۲۱:۱۲:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۷
تنها راه درست کردن اقتصاد اینه که هزینه در مجلس درست نکنن که مجبور باشند دلارو ببرن بالا ما افزایش حقوق نمی خواهیم
ناشناس۳۵۶۷۳۹۲۰۸:۰۷:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۸
مربوط به عملکرد خود دولت ها هست و دولت شهید داشت ساختار اقتصادی را اصلاح می کرد که ناتمام ماند و بعید می‌دانم دولت جدید آن اصلاح را دنبال کند و اقتصاد با ثبات تک رقمی بنیادی رخ نخواهد داد مگر مجلس زور بگذارد بالا سر دولت
موسا۳۵۶۹۰۴۲۲۱:۰۵:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۹
اگر افغانها رابیرون نکنید کشور دچار هرج و مرج میشود
محمدقلی امن زاده۳۵۶۸۲۸۲۰۹:۰۶:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۹
آیا از طرف خودتان این جمله را می گویید یا از قول همه است برادر من چرا نباید افزایش حقوق نخواهیم با این تورم و گرانی وقتی که به حقوق کارمند اون هم نه شما بلکه کارمندان مثل ما که دستشان به دهان شان نمی ر سد تا چه آن که شرمنده از عیال و خانواده اش است وقتی حقوق ۱ در صد افزایش می یابد همه چیز ۱۰۰ در صد گران می شود و خجالتی مان بیشتر می شود حالا که در یک اداره نشستی و کار می کنی چرا از طرف همه می گویی که افزایش حقوق نمی خواهیم شما فقط وزیر و وکیل خودتان هستید ما که هم از خانواده و هم از خودمان و یا از مهمان مان در شرمنده گی به سر می بریم از دولت منتخب خواهشمندیم کمی هم به فکر حقوق ما فرهنگیان با این گرانی و تورم باشند
ناشناس۳۵۶۷۲۶۳۲۲:۴۹:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۷
یکی از اثرات مالیات ستانی جدید رشد نقدبنگی در دولت رئیسی نصف شد و فضا ایجاد شده برای دولت پزشکیان تا از آن استفاده کند و تورم رو به کاهش را ادامه دار کند....
ناشناس۳۵۶۷۴۳۲۰۹:۰۷:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۸
متاسفانه این کاهش تورم با افزایش رکود و کسب و کار اتفاق افتاده که بلای جان اقتصاد شده است
ناشناس۳۵۶۷۴۹۵۱۰:۳۲:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۸
رشد اقتصادی غیر نفت 3 درصد هست هیچ بیکاری هم کاهش یافته یعنی با کمترین دستکاری در اقتصاد
ناشناس۳۵۶۷۵۰۷۱۰:۴۱:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۸
بیشترین احیاء کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و رشد تولید را در این دولت داشتیم
ناشناس۳۵۶۷۵۷۳۱۱:۳۹:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۸
به تعطیلی برنامه ریزی شده تابستانی کارگاهها و کارخانجات در تابستان ، چه نظری داری؟
ناشناس۳۵۶۷۷۱۸۱۳:۵۶:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۸
کدام کاهش
ناشناس۳۵۶۷۲۶۵۲۲:۴۹:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۷
هر کاری را به کارشناس خود سپردن نظر خیلی بدیهی و پیش پا افتاده‌ای می‌آید اما برای اولین بار در کشور حداقل مطرح شده است و یک گام کوچک برای عملی کردن آن برداشته شده است. دولت و مدیریت کشور جای افراد تازه‌کار پرمدعا که چیزی جز ادعا و لفاظی در چنته ندارند نیست.
ناشناس۳۵۶۷۳۰۴۲۳:۵۹:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۷
شورای نگهبان که وقت کشی و تعلل مهندسی شده در زمینه تصویب لایحه عفاف و حجاب بخرج داده است هر چه سریعتر جبران مافات کند و تکلیف لایحه عفاف و حجاب را مشخص کند
ناشناس۳۵۶۷۶۲۲۱۲:۳۱:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۸
شورای نگهبان بسیار آدمهای پخته ودور اندیش دارد که مصلحت جامعه را به خوبی درک می کند تصمیم هیجانی واحساسی کار شورای نگهبان نیست شما زیاد حرص این موضوع را نخور
علی۳۵۶۷۷۶۲۱۴:۳۷:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۸
مشکل عفاف حجاب هم سر چشمه اش از همین گرونی و تورم هست
ناشناس۳۵۶۷۳۰۵۰۰:۰۰:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۸
دولت باید با کار رسانه‌ای و اقناع افکار عمومی قیمتهای حامل‌های انرژی بخصوص گازوییل را اصلاح کند.
ناشناس۳۵۶۷۵۷۵۱۱:۴۲:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۸
دولت ابتدا باید حقوقها و قدرت خرید مردم را اصلاح کند بعد به پیشنهاد شما بپردازد.
ناشناس۳۵۶۷۸۶۴۱۶:۲۵:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۸
با گرون شدن بنزین قیمت همه چیز سر به فلک خواهد زد و ما حقوق بگیرها دیگه نمیتونیم نفس بکشیم .
پریسا خانم‌۳۵۶۸۹۱۷۱۷:۲۷:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۹
کلا قیمت بنزین باید بین‌المللی باشد که ۱-قاچاق بنزین از بین برود ۲- تامصرف بنزین به صورتی که هست از بین برود چون هوای آلوده دارد باعث مرگ مردم میشود ولی در عوض: - همه کار فرماها چه خصوصی چه غیر خصوصی حداقل نصف مخارج بنزین قیمت گران شده را به عنوان کمک هزینه نقلیه به حساب کارمندان بریزند - همه کسانی که بالای ۶۵ سال دارند کارت بسیار ارزان قیمتی بگیرند که همه وسایل نقلیه‌ را با آن سوار شوند به واحد شرکت بودجه‌بدهند تا اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان‌ مجانی باشد . و‌انوقت بنزین تک نرخی باشد فشار برای کسانی خواهد بود که راحت از حق مردم معمولی مسافرت های گردشی خود را ترتیب می‌دادند . گردش نرخ بین‌المللی .
امیر حسین سلطان/تهران۳۵۶۷۳۱۰۰۰:۱۰:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۸
با اعطای حکم تنفیذ ریاست جمهوری جناب آقای دکتر پزشکیان و در آستانه انجام آیین تحلیف بزودی هیات وزیران جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می شوند اما در این باره باید اذعان داشت با وجود راهکارهای رئیس جمهور محترم در نهایت این خود ایشان هستند که میبایست همکاران شان را در سطح وزرا و معاونان رئیس جمهور انتخاب کنند و این حقیر نیست که بتوان از ایشان بازستاند و آنچه در این رابطه شخص رئیس جمهور منتخب(تا قبل از تنفیذ) را خطاب قرار می داد حداکثر در حد پیشنهاد و یا توصیه بوده است وگرنه مطلقا اجبار و الزامی برای انتخاب های آقای رئیس جمهور نمی توان متصور بود و از این لحاظ جای بسی تعجب است که بعضی ها خیال کرده اند می توانند به جای رئیس جمهور تصمیم گیرنده باشند! خوشبختانه جناب آقای دکتر عارف هم شخصیت ناشناخته ای نیستند و از قضا در پست معاون اول رئیس جمهور می توانند بسیار منشأ اثر باشند و لذا بهتر است به این انتخاب جناب دکتر پزشکیان خرده گرفته نشود. والله اعلم
رضا۳۵۶۷۳۱۸۰۱:۰۷:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۸
عارف بدترین انتخاب ممکن بود. با حرف و حدیث های زیادی پشت سر پسرش از بابت سو استفاده از موقعیت پدر.
ناشناس۳۵۶۷۷۰۱۱۳:۴۵:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۸
گیریم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل هرکسی مسئول عمل خودشه پس پسر عارف نیز خود مسئول عمل خویش است نه پدر عارف در دوره دوم خاتمی معاون اول بود و پس از انقلاب کمترین نرخ تورم تک رقمی و نیز بالاترین نرخ رشد اقتصادی دو رقمی در زمان ایشان و ارتقاء سطح روابط در حوزه بین الملل. کاملا بی حاشیه ، متعهد عمل به اعتقادات و پرکار و باسواد، محک خورده و نیاز به آزمون و خطا ندارد. انتخاب عاقلانه ایست.
ناشناس۳۵۶۷۹۱۸۱۷:۴۰:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۸
آقای پزشکیان در ابتدای تبلیغاتی اعلام کرد اگر نتوانستم مشکلات معیشتی مردم را حل کنم رأیتان راپس بگیرید واگر نگذاشتند کارکنم کنار می‌روم.بایدبه قولش عمل کند.والسلام
شهروند۳۵۶۷۳۳۰۰۳:۵۶:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۸
سلام_اولین انتصاب ایشان ناامیدی آورد آقای عارف پدر پسری است که اولین بار کلمه ژن خوب را بکار برد و ایشان یکی از عاملان خشکی زاینده رود و ایجاد خشکسالی در فلات مرکزی است.
ولی الله بابایی۳۵۶۷۸۱۸۱۵:۳۷:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۸
جا دارد اهمیت به کشاورزی گیلان مازندران بدهد آب بها و کود شیمیایی . و بیمه سلامت رایگان در اختیار تولید کنندگان بزارد
ناشناس۳۵۷۰۶۲۸۱۹:۱۸:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۱۱
بسیار انتخاب بجا و هوشمندانه ای بود
ابوالفضل فاتح۳۵۶۷۳۳۲۰۴:۱۶:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۸
سلام با توجه به شناخت مردم ونمایندگان منتخب مردم از جناب دکتر عارف گزینه بسیار خوب و عالی برای معاون اولی دولت جناب دکتر پزشکیان می باشد از خداوند منان آرزوی سلامتی وتندرستی وتوام با موفقیت وسرافرازی برای دکتر پزشکیان وتیم منتخب ایشان را داریم
ناشناس۳۵۶۷۳۳۵۰۴:۲۷:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۸
مهمترين مشكل كشور مسكن است ، زيرا اين عامل هزينه زيادي را بر دوش مستأجرين مي گذارد و سبب كاهش ازدواج جوانان و فرزند آوري و سوء تغذيه براي خانواده ها و نيز طلاق مي شود
میدان۳۵۶۷۳۳۶۰۴:۲۸:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۸
این کشور با آدم هایی مانند عارف درست نمیشه.
ناشناس۳۵۶۸۰۹۴۲۲:۴۴:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۸
یکی معرفی کن مگه پزشکیان نگفت هر که را دوست دارید معرفی کنید
ناشناس۳۵۶۷۳۳۹۰۴:۴۷:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۸
مخلص پزشکیان و تمامی آدمهای اوهستیم
ناشناس۳۵۶۷۳۴۲۰۵:۴۶:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۸
قالیباف و رسایی دخالت نکنند
محسن۳۵۶۸۱۲۵۲۳:۳۹:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۸
اتفاقا همین دو ودیگران باید دخالت کنن ،اگر دخالت نکنن قانونا تخلف کردن...
محمد۳۵۶۷۳۴۵۰۵:۵۶:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۸
به زودی هییت وزیران یا هییت دولت پیرمردان شروع به کار می کند از عارف شروع ...
فرهاد۳۵۶۷۹۰۲۱۷:۱۴:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۸
اظهار نظر بیجا واشتباه
ناشناس۳۵۶۷۳۴۶۰۶:۱۸:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۸
ژن خوب
محمد۳۵۶۷۳۴۹۰۶:۲۹:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۸
قالیباف چرا داره مخالفت میکنه
ناشناس۳۵۶۷۳۵۴۰۷:۰۲:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۸
آقای پزشکیان بدترین انتخاب ممکن را با انتصاب عارف(کسی که بالاترین رای در مجلس را داشت بدون اینکه در 4 سال کلامی از این زبان بسته منعقد شود) به جای گذاشت و اولین ضربه را به رای دهندگان خود زد. اگر انتخاب وزرا هم به همین شکل اتفاق بیافتد.
ناشناس۳۵۶۷۳۷۰۰۷:۲۱:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۸
انتخاب عارف اگرچه یک اصلاح طلب محسوب می‌شود. اما .تاثیری در حل مشکلات ندارد زیرا تا مادامی که سیاست های و رویکردهای اقتصادی تغییر نکند از جمله مسئله برجام و اف ای تی اف .. هر کابینه و با هر نسخه‌ای هم که تجویز شود قادر به نجات اقتصاد ایران نیست ..
ناشناس۳۵۶۸۱۱۲۲۳:۱۶:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۸
کاملا صحیح مشکل ایران فقط تحریم و آف ای تی اف میباشد
ناشناس۳۵۶۸۷۳۰۱۴:۲۶:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۹
کاملا غلط از کل 190 کشور جهان تنها 35 کشور عضو اف ای تی اف هستند. اگر تحریم رو لغو نکنه بازم میخواین 8 سال اب کشور رو هم لنگ امضای ترامپ کنین؟
ناشناس۳۵۶۸۱۸۷۰۲:۳۱:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۹
اف ای تی اف راه حل نیست فقط به ذلت کشیدن ایران است چه اصراری دارین مملکتو بدیم به بیگانه که برای انسانیت ذره ای ارزش قائل نیستند.
ناشناس۳۵۶۸۷۲۳۱۴:۲۳:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۹
توجیه شروع شد نمی توانیم نمیشه. اگه نمیشد چرا اومدین؟
ناشناس۳۵۶۷۳۷۲۰۷:۲۳:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۸
انشاء الله که خدا کمکش کند موفق ومؤیدباشد
کارمند ساده۳۵۶۷۳۸۹۰۸:۰۰:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۸
سالی که نکو است از بهارش پیداست.....!!!!!
ناشناس۳۵۶۷۳۹۳۰۸:۰۹:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۸
بگذارید دولت کارش را شروع کند سنگ انداری بس است اگر در فکر رفاه و آرامش جامعه هستید....
ناشناس۳۵۶۷۴۶۲۰۹:۵۵:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۸
اصلاح طلبان و دنبال آسایش؟!!!
ناشناس۳۵۶۷۴۰۵۰۸:۲۶:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۸
سلام حداقل آقای دکتر پزشکیان یک نیم نگاهی هم به کشاورزان ایران داشته باشید
ناشناس۳۵۶۷۴۰۷۰۸:۳۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۸
سال ۱۴۰۰ ، دلار ۲۷ هزار تومان. شاخص کل بورس هم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد. اکنون دلار ۶۰ هزار تومان ولی شاخص کل بورس روی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد قفل شده .
ناشناس۳۵۶۷۴۶۱۰۹:۵۴:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۸
بورس اشتباه گفتی 1 میلیون و چهارصد هزار بود
ناشناس۳۵۶۷۴۶۳۰۹:۵۵:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۸
بیشتر کارهایی که در دولت رییسی انجام شد اگر چه شاید در لحظه نه احساس می‌شد نه قیمت‌ها و تورم و مشکلات کمتر میشد باید چند سالی مشکلات زیادی که در دست آقای رئیسی گذاشتند برای رفعش ، پایه ریزی میشد و بعد از مدتی کم کم آرامش اقتصادی ملموس و مشکلات از بین می‌رفتند امروز هر کسی دنباله رو آقای رئیس جمهور فقید بوده و کار سخت ایشان را ادامه دهد راحت و آسان به پیروزی می‌رسد که این از تلاش‌های بی وقفه ی این شهید و همراهانش بوده است
ناشناس۳۵۶۷۴۸۷۱۰:۲۷:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۸
متاسفانه در دولت قبل بار مالیات بر گرده قشر حقوق بگیرکه به راحتی می شود از او مالیات گرفت بیشتر شد . الان یک کارمند بین 10 تا 30 درصد از حقوق خود را مالیات می دهد و به طور متوسط حقوق بگیران بین 20 تا 50 میلیون یا بیشتر در سال مالیات می دهد که این در مقابل مالیاتی که سایر مشاغل می دهند بسیار زیاد است . بگذریم که همه نوع عوارضی هم مردم می دهند و در مقابل این نوع مالیات هیچ خدمات رایگانی به مردم مانند درمان داده نمی شود و حتی آموزش هم که در قانون اساسی رایگان در نظر گرفته شده اند نیز پولی است .
ناشناس۳۵۶۷۶۷۴۱۳:۱۵:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۸
مالیات حقوق در ایران مضحک شده! حقوق ماهانه 700 دلار باید 30 درصد مالیات بدهد! درکشوری که گوشت و مرغ و برنج و چای و قهوه و روغن هم قیمت با کشور های پیشرفته است، خودرو دست کم سه برابر کشور های پیشرفته است و هزینه مسکن به نسبت درامد در رتبه زیر 10 جهانی است!! این درحالی است که کشور های مذکور در سخت گیرانه ترین حالت برای حقوق ماهانه 14 هزار دلار به بالا 30 درصد مالیات می دهند! من نوعی 40 میلیون تومان درآمدم است، 15 میلیون ماهیانه (با پیش 400 میلیون تومان) اجاره آپارتمان 63 متری ام در خیابان شیخ بهایی است، گوشت کیلویی 800 هزار تومان نمی توانم بخرم ولی بسته های مرغ مهیا پروتئین از کیلیوی 180 هزار تومان می خرم و الی آخر!
ناشناس۳۵۶۷۵۰۸۱۰:۴۲:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۸
انشاالله که این دولت محترم مشکلات امروز کشور اسلامی را باهمکاری همه نهادها حل کنند .
ناشناس۳۵۶۷۶۰۱۱۲:۱۷:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۸
انشاالله خیره
ناشناس۳۵۶۷۵۲۲۱۰:۵۳:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۸
اگر پزشکیان بتواند میلیونها افغانی که در ایران هستند را بریزه بیرون و برجام را برقرار کنه 80 درصد مشکلات مردم بسرعت حل میشه
ناشناس۳۵۶۷۶۱۰۱۲:۲۳:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۸
کاش این کار میشد .
محمد۳۵۶۷۵۹۸۱۲:۱۲:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۸
با این معاون اول و وزرایی که این آقا انتخاب کرده مملکت به سامان نمی رسد.
ناشناس۳۵۶۷۶۱۱۱۲:۲۴:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۸
آقای پزشکیان باید کابینه جوان وچابکی را انتخاب کند چون وضیعت اقتصادی خرابه
مهسا۳۵۶۷۶۴۳۱۲:۵۶:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۸
واقعا تعجب می کنم از دکتر پزشکیان، چرا عارف، مگر در این مملکت قحط الرجال است که همیشه باید یک گروه سرکار بیایند، گردش نخبگان در این کشور چه معنا و مفهومی دارد ، امیدوارم دکتر پزشکیان با معرفی کابینه خود مردم را ناامید نکنند ، این افراد #همیشه پست دار، مگر چه مشکلی را حل کرده اند که باید دایم الپست باشند، آقازاده جناب عارف ظاهراً درست فرموده بودند که اینها# ژن خوب دارند، ممکلت که مال یک عده و گروه خاص نیست از افراد توانمند دیگر هم استفاده بشود ، کم نیستند افراد دلسوز و متخصص. ...
دوستار۳۵۶۷۶۵۸۱۳:۰۷:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۸
آقای عارف سنش بالاست، خدا کنه فکرش مثل سنش پیر نباشه چون خود پزشکیان که معلوم میشه آدم بی حوصله ای هستش حالا اینم از معاون اولیش، فعلآ که این شورای راهبری معلوم بود خیلی کارشناسی عمل نکرد تا ببینیم بعدم چکار میکنن.
کورش عزیزپور۳۵۶۷۶۷۹۱۳:۲۸:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۸
با عرض سالم وادب بافکر واندیشه سالم جدید وجوان همراه با برنامه ریزی ومدیریت قانون سه رکن اصلی اداره مملکت است (قانون مدیریت برنامه ریزی) کابینه پیر واندیشه فرسوده مشکل حل نمی شود نیاز به رابطه خوب با کشور های پیشرفته لازم است نه کشور روسیه عقب افتاده.
ستاره۳۵۶۷۷۱۱۱۳:۵۰:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۸
سلام با این روشی که ریس جمهور پیش میرد و آقایانی که معرفی میکنه دوباره بدبخت میشیم چون تمام این افراد دوره روحانی بودند
ناشناس۳۵۶۸۱۷۳۰۱:۲۳:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۹
ندانسته قضاوت نکنید و مردم را بدبین نکنید.
محمد۳۵۶۷۷۱۴۱۳:۵۱:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۸
آقای پزشکیان بادزدان قطع رابطه برخوردوبه فکرمملکت که شکست اقتصادی خورده باش لحظه ای هم ازرهبرجدانشوی .
ناشنای۳۵۶۷۷۴۰۱۴:۲۳:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۸
جناب دکتر نگاهی به کشاور ان برنج کار داشته باش انشاله موفق پیروز باشید
گوشه۳۵۶۷۷۴۵۱۴:۲۷:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۸
باعرض سلام مالیات باید با تناسب شغلی شرکت ها صورت بگیرد جای نفس کشیدن و پیشروی در کار و توسعه شرکت‌ها باید داده شود ودر ضمن مالیات از افراد غیر حقوقی درست نیست کسی که خانه دارد ویا با دادن اجاره زندگی خودش را می‌گذارند چرا باید مالیات بدهد.افراد با لایق ودانا و صادق باید مملکت را بچرخانند.
ناشناس۳۵۶۷۷۴۸۱۴:۲۹:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۸
پزشکیان کاش از همه اقشار ملت سوای خط وخطوط چپ وراست بر اساس قانون حاکم بر شایسته سالاری بر مبنای تخصص وپاکدستی نه در وزارت بلکه در کل مدیریت ها انتخاب کنه آقای پزشکیان می تونه از بهترین های هر گروه دعوت کنند به ویژه جوانان یا حداقل میانسال ها نه مستقیم برن سر پیشانی که سابقه ی درخشانی ندارند.
نعمت۳۵۶۷۷۵۰۱۴:۲۹:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۸
در دولت شهید ریسی شبانه روز وزرا را وادار به کار کرده بود داشت ریل اقتصاد را به نفع مردم تغییر میداد که متاسفانه عمرشان کفاف نکرد و اگر دو الی سه سال دیگر در مسند بود اقتصاد ایران شکوفا میشد
حسین کشاورز۳۵۶۷۷۷۰۱۴:۴۴:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۸
حیف دکتر پزشکیان باید کسانی مثل خودش بیاورد سرکار این آقایون که نام می برند ازگذشته کارنامه‌ هاشون مشخصه کسانی باشندعدالت وقدر ملت بدانند ازما که گذشته فقط به فکر جوانان واین ملته خالص و مخلص باشند چه بگیم خداکند گوش شنوا باشد به امیدحق
م ط۳۵۶۷۷۷۶۱۴:۵۳:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۸
ای کاش بحای عارف همین مخبر را انتخاب میکرد یا یک نفر جوان تر
م ط۳۵۶۷۷۷۹۱۴:۵۷:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۸
بنطرم کابینه جوان بهترست
ناشناس۳۵۶۷۷۸۵۱۵:۰۲:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۸
آقای پزشکیان مردم به شما رای دادن چرا خودتان را مدیون آدمایی مثل عارف وظریف میدانی اینها کسانی هستن که امتحان خود را داده اند و هیچ پیشرفتی حاصل نشد حالا چه کاری میتوانند بکنن منظور از دولت تحقیر یعنی آوردن ژن خوبهاست؟!!
عمید۳۵۶۷۷۹۵۱۵:۱۰:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۸
بنظرم در دولت پزشکیان باید از افراد اختلاس گر قدرت طلب استفاده نشود .
ناشناس۳۵۶۷۸۰۱۱۵:۱۳:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۸
عارف چندین بار سر کار وپستهای مختلف بود تازه پسرش به این نتیجه رسیده که آنان از ژن خوب هستن حالا اینها میخواهند با این غرور برای مردم فقیر کار کنند
سیتانی۳۵۶۷۸۱۳۱۵:۳۳:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۸
از سد کردن کارها دست بردارند . بفکر فقرا و رفاه ملت باشید .
مهدی۳۵۶۷۸۳۹۱۵:۵۵:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۸
اقصاد ایران در۸سال دولت روحانی به عصر یخبندان برگشت و اون بنده خدا رئیسی داشت شب و روز تلاش میکرد که عمرش به دنیا نبود حالا بشینید وتماشا کنید که یه مشت کهنسال مدعی چه بلایی بیارن سر مملکت
ناشناس۳۵۶۷۸۴۱۱۵:۵۷:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۸
خدا به داد ما مردم برسه با روی کار آمدن ظریف جهانگیری و دار دسته خاتمی و روحانی
قاسم۳۵۶۷۸۶۲۱۶:۲۱:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۸
رضایت مردم با رضایت مقام معظم رهبری گره خورده و حکم معاون اولی از سوی جناب رئیس جمهور ، اگر مورد رضایت حضرت آقا باشد ، کارها به صورت بهتری انجام خواهد گرفت و انشالله این کابینه با اتکا به اصول ملی ، اسلامی و میهنی و با اطاعت پذیری از مقام رهبری در کارها موفق باشند .
ناشناس۳۵۶۷۸۷۱۱۶:۲۹:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۸
به نظر خیلی ها اقای مخبر بسیار کارامد وپرانرژی ووارد هستن چرا حرفی از ایشان وشخصیت کاری ایشون نیست
رضا۳۵۶۷۸۷۹۱۶:۳۷:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۸
تمام افراد اعم از وزیر معاون و مشاور ایشان را شورای راهبردی تعیین کرده اندو الا یک نفر از غیر اصلاح طلبها در آنها دیده نمیشود.
جوشقانی۳۵۶۷۸۸۵۱۶:۴۲:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۸
حداقل بخاطر معیشت مردم و سفره مردم و وعده های که بود یک نفر آگاه به امور اقتصاد ایران و کارشناس اقتصاد را بهتر بود انتخاب می کردند.فکر کنم باید اصلاح اوضاع اقتصادی را فراموش کنیم
عباس۳۵۶۷۹۷۶۱۹:۱۷:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۸
فقط چندتا مشاور خوب برای ایشان معرفی کنید و چند نفر بازاری قدیمی از بچه های بازار ارز.
علی۳۵۶۷۹۰۶۱۷:۲۳:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۸
عارف ژن خوبه.
محسن۳۵۶۷۹۰۷۱۷:۲۴:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۸
چهره های تکراری در دولت باعث خستگی مردم می شود وشده دولت جدید باید از نفرات تازه نفس و کابینه تازه نفس استفاده کند
بهروزی۳۵۶۷۹۱۷۱۷:۳۸:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۸
با توجه به اینکه که سن دکتر پزشکیان بالا هست بهتر بود ، معاون اول یه شخص جوانتر و چالاک تر انتخاب می شد .
آرمان۳۵۶۷۹۲۸۱۷:۵۱:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۸
معاون پیرتر و تنبل تر پیدا نکردید بزارید تو این پست؟ دوباره یارکشی های جناحی شروع شد! این همه جوون متخصص و فعال داریم تو کشور آقای دکتری که می گی من به فکر مردم و کشورم
ناشناس۳۵۶۷۹۲۹۱۷:۵۵:۵۵ ۱۴۰۳/۵/۸
اگر پزشکیان دست دزدها رو از سرمایه ایران قطع کند همه چیز درست می‌شود و به دزدی‌هاو اختلاسهای قبل هم رسیدگی شود .
علی۳۵۶۷۹۵۱۱۸:۱۳:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۸
اگرقرارباشددوباره همان مهره های سوخته وناکارامدووقت تلف کن مثل ظریف وجهانگیری وافرادی باتفکرات آنهاسرکاربیایندکه بایددوباره فاتحه ی همه چیزراخواندآنهاکه پایبندبه دیپلماسی التماسی هستندوهمه چیزرابی خودوبی جهت به برجام گره میزنندوادامه دهنده ی دوران روحانی هستند
آرش۳۵۶۷۹۶۷۱۹:۰۰:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۸
آقای عارف،سیاستمداری کارکشته و معتدل و با اخلاق است که در آزمون سپهر سیاسی ایران و در مناصب مختلف نمره ی قبولی آورده،امیدواریم در این مسئولیت جدید نیز موفق و مؤید باشد..!
سینا۳۵۶۷۹۷۰۱۹:۰۸:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۸
خودش در مناظرات اصلاح طلبان را گردن نمی گرفت و می‌گفت اینها خودشون آمدند ولی از قرار معلوم اینها خودشون پناه آوردند و قرار نیست رهاش کنند!
ناشناس۳۵۶۷۹۷۲۱۹:۰۹:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۸
متاسفانه انتخاب اقای عارف بعنوان معاون اول انتخاب خوبی نیست معاون‌اول باید شخصی باشد که از سیاست کلی جهانی با خبر باشد ‌‌ و تحصیلاتش و تجربیات کاریش در علوم سیاسی باشد و ضمنا جسور باشد نه محافظ کار.
صبر کنید ببینم چه مشودتا شروع کنند۳۵۶۷۹۷۳۱۹:۱۲:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۸
اگر بگذاریم انشاالله درست میشود
ناشناس۳۵۶۷۹۷۵۱۹:۱۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۸
چرا فقط از یه ادمهای خاص در مجلس وجاهای مختلف استفاده میکنید واقعا قحط الرجال داریم فقط کارتون شده حابجایی ادم ها چرا از شصت درصد که رای ندادند هیچ کسی حرف نزد
مریم۳۵۶۷۹۷۷۱۹:۱۸:۰۶ ۱۴۰۳/۵/۸
کاش میگذاشتند خود دکترپزشکیان برای افراد دور وبرش تصمیم بگیرد .کاش از همه جناحها استفاده میشد. جهانگیری ودارودستش دوباره دارند میاند واقعا من ازرای دادن به پزشکیان ناامید شدم .
محسن۳۵۶۷۹۹۲۱۹:۴۸:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۸
امیدوارم به ایثارگران هم توجه ویژه ای داشته باشد
ناشناس۳۵۶۷۹۹۹۲۰:۰۰:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۸
اینقدر زود قضاوت نکنیم واز الان یکسری افراد بگذارن دولت محترم کار خودش را انجام بدهد. خدا میدونه بعضي ازادما فقط میخوان دولت به سرمقصود نرسه و هميشه ایران درتحریم وفشار باشه .
Sama۳۵۶۸۰۰۶۲۰:۱۱:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۸
پزشکیان افغان ها را بیرون کنه و صد درصد دور بعد هم بهش رای میدم.
ع۳۵۶۸۰۲۶۲۰:۳۹:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۸
واقعآ مالیات کمر مردم شکسته لطفا تجدید نظر کنید
حسین۳۵۶۸۰۳۹۲۱:۰۸:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۸
چطور گاف فرزند آقای عارف قابل گذشت است ولی آقای قالیباف نه امان از استانداردهای دوگانه
رسمی۳۵۶۸۰۴۰۲۱:۰۹:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۸
اشخاصی را که آقای پزشک کیان دعوت به همکاری کرده اند امتحان خود را در کارنامه ورزومه آنها کاملا مشخص است .این دولت مجتمعی از دولتهای هاشمی.خاتمی.وروحانی هستن بدون شک.وخوبه ازهمه آنها دریک جمع استفاده شود .ودرآخر نتیجه کار مشخص شود .اگر خوب بود بنفع همه مردم وخوددولت ..واگر مشگل داشتند .ومردم خوب وپر فهم ما متوجه بشوند وما آرزوی پیشرفت وموفقیت .ورسیدن این مملکت به اقتصاد فوق العاده برسد واینکه اگر نشد نگویند فلانی .ودوره فلان خرابکار ی شده .شما آمدید اصلاح کنید .وبسازید بینیم وتعریف کنیم ...این هم آنچه شما میخواهید ..موفق باشید ولی درست واصولی ..
ناشناس۳۵۶۸۰۴۱۲۱:۱۰:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۸
این دوربین ها که از ماشین ها عکس میگیرند و ماشین مردم را یک هفته در پارکینگ نگه میدارند فکرنمیکنند بعضی از این ماشین ها دارند با ماشین کار میکنند.اجاره خانه و خرج خونه وغیره دارند.ماشین مردم را نبرید به پارکینگ و یکی دیگه اینکه به طرف میگن ماشین را ببر وقبض پارکینگ را بیا بعد موقع ترخیص پول جرثقیل میگیرند.
محمود۳۵۶۸۰۵۱۲۱:۲۸:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۸
انتخاب عارف کاملا غلط بود
ناشناس۳۵۶۸۰۵۴۲۱:۳۳:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۸
چرا وزرای شهید رییسی ومعاونهای اقای رییسی همین پاک ودست پاک وکاری دلسوز وباتجربه راسرکار نمی گذارید.
امی۳۵۶۸۰۵۷۲۱:۴۳:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۸
چرا یک طلا فروش باید از یک کارگر که صدها برابر درآمد بیشتر دارد کمتر مالیات بدهد، پزشکیان باید رویه شهید رئیسی را ادامه دهد
محمدرضا جوان۳۵۶۸۰۶۲۲۱:۵۰:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۸
با سلام وقت بخیر بدترین گزینه انتخاب معاون اول آقای عارف میباشد با توجه به سن بالای پزشکیان و بدتر از اون اینکه عارف سه سالی هم از پزشکیان بزرگتر میباشد میشه گفت دولت چهاردهم خانه سالمندان میباشد
ناشناس۳۵۶۸۴۳۳۱۱:۱۵:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۹
واقعا درست انشالله معاونین ومشاورین خودشان را زیر ۴۰ سال انتخاب کنن که دولت فعال شود به امید به خدا
محمدی۳۵۶۸۰۷۰۲۲:۰۴:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۸
هرکسی از ظن خود شد یار من مشکل گرونی مسکن خودرو مایحتاج روز مره زندگی وحقوق کم کارکنان دولت وبازنشستگان باید اولویت اول باشد تاثیر دلار بر زندگی مردم وبالارفتن قیمت دلار وووومورد توجه قرار گیرد برخورد جدی وشدید با دزدان ومفسدان اقتصادی وحمایت از تولید کنندگان به خصوص تولیدات خورد وحمایت از ازدواج جوانان وتامین مسکن برای زوجهای جوان ،ماحقوق با ریال می‌گیریم ولی با قیمت دلار خرج میکنیم اگر آقای پزشکیان بخواهد قیمت بنزین راجهانی حساب کند اول حقوق ها را با دلار پرداخت کند
نا شناس۳۵۶۸۰۷۱۲۲:۰۶:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۸
امیدوار بودیم اقای پزشکیان اقای مخبر را برای معاون اولی انتخاب کند ولی متاسفانه اینگونه نشد
ناشناس۳۵۶۸۱۰۲۲۳:۰۰:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۸
شهید رئیسی کشور را از گردابی هولناک گذراند تا توانست به آرامش نسبی دست پیدا کند، متاسفانه از دست دادیم این گوهر نفیس را، هم اکنون آقای پزشکیان دولتی را تحویل می گیرد که به سلامت به ساحل رسیده تلاطم ها و امواج های سهمگین را به سلامت گذارنده و باید از این نعمت که اسبی زین کرده را تحویل گرفته شکر گذاری کند
ناشناس۳۵۶۸۱۰۷۲۳:۰۵:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۸
کجاهستن این همه جوان نخبه که ما می گذاریم آقایان بازنشسته شوند..خیلی زور می زنیم بر می گردیم به سی سال قبل..
ناشناس۳۵۶۸۱۱۱۲۳:۱۵:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۸
این کابینه اصلاح طلب ها را به سفره های رنگین برمیگرداند بنابراین هرکاری بکند آنها تایید میکنند . دولت رییسی یک حسن داشت اینکه دست خیلی آدمهای مفتخور را از بودجه قطع کرد و البته با همین کارش همه از چپ و راست دشمنش شدند
ناشناس۳۵۶۸۱۱۴۲۳:۱۷:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۸
باز هم راه دولتهای قبلی و چینش افراد از معاون اولی شروع شد با سن ۷۳ سال و تاریخ مصرف گذشته .شما در فضای رسانه در آگهی های استخدام نگاه بکنید بالای ۳۵سال جذب نیرو نیست .حق هم دارند راندمان جوان کجا و بالای پنجاه سال کجا .بالای پنجاه سال بخواهی نخواهی انواع بیماری ها می آید سراغ انسان .
علیرضانیازی۳۵۶۸۱۲۰۲۳:۲۸:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۸
باسلام خدمت ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر پزشکیان وسلامی دیگه خدمت ریاست محترم قوه مقننه ریاست مجلس جناب آقای دکتر قالیباف. باتوجه به منویات رهبری حضرت آیت الله خامنه ای باید همه در یک راستابه منظور اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی وبه اهتزاز درآوردن پرچم ایران درهمه محافل خارجی دست دردست یکدیگر کمک نماییم وبه بیانات و رهنمودهای ایشان در جهت حل معظل اقتصادی راهکار معینی برای معیشت مردم بدهیم ودست از عناد وکینه ورزی برداشته وبا عقلانیت به دولت کمک کرد تا زودتر به اهداف شان برسن وطعم شیرین آن را مردم لمس نمایند وهرگز از معظل اجتماعی چشم پوشی نکنیم. جادارد باز هم از دکتر قالیباف وحضرت آیت الله اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه تشکر ویژه ای داشته باشم جناب دکتر قالیباف ممنون از این همه صمیمیت ودلسوزی شما. جناب قالیباف در هر سمتی که از بدو انقلاب داشتید از دوران نوجوانی وجوانی تا همین الان الحمدالله صادقانه برای مردم ونظام تلاش کردید واز هیچ کوششی دریغ ننمودید وباتمام ناملایمات هرگز قدمی به عقب یا سکون بودن برنداشتید ورضای خدا ومردم وازهمه مهمتر به رهنمودهای آقا گوش کرده بازم ازتون سپاسگزارم پاینده باشید. برای دولت جدید ومردمی جناب دکتر پزشکیان هم از خدا بهترینهارو آرزومندم وتوفیق روزافزون شما ودولتمردانتان را خواستارم ارادتمند شما علیرضا نیازی
زیبا۳۵۶۸۱۲۱۲۳:۳۱:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۸
خدا به خیر کند پیرها وارد عرصه شدن واقعا تاسف داره که عارف انتخاب شده پزشکیان باید جوانتر انتخاب میکرد حداقل خودش نرفت جایی معاونش بره مثل اقای مخبر
احمد۳۵۶۸۱۲۶۲۳:۴۲:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۸
کاش دکترپزشکیان این کلمه اصلاح طلب واصول گرا راازکشور ایران محو کند فقط انقلاب اسلامی جایگزین شود تمام مشکلات حل می‌شود تومملکتی که باخون شهیدان بدست اومده وداشتن رهبری فرزانه و دلسوزی‌ که داریم نیاز به این دو نیست.
ناشناس۳۵۶۸۱۳۷۰۰:۰۶:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۹
آقای پزشکیان لطفا معلمان را دریابیید . این حقوق ومنزلت اجتماعی از دست رفته معلمان که با اجرای ماده ۲۸ دیگه داره نابود میشه برگردانید
جواد۳۵۶۸۱۵۰۰۰:۳۰:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۹
آقای پزشکیان باید با قدرت و صلابت در تمام مسائل کشور حرکت کند و به حرفهای کسانی که سر و ته حرفشان از اول عمرشان تا آخر عمر مشخص بوده و نتایجش هم مشخص ،گوش نگیره .تجربه را دوباره تجربه نکنه برجام در اولویت باشه .ریشه تمام مشکلات همین برجام هست.پس باید تکلیف کشور مشخص بشه
حسین۳۵۶۸۱۶۰۰۰:۵۱:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۹
سلام....دوباره دولت روحانی...جهانگیری...
ازه۳۵۶۸۱۶۸۰۰:۵۸:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۹
فقط کلاه گشاد سره ملت رفته در معرفی عارف .
ع۳۵۶۸۱۶۹۰۱:۰۳:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۹
خیره
ناشناس۳۵۶۸۱۷۶۰۱:۲۷:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۹
طیب نیا وهمتی واسه وزیراقتصاد مناسبند
علی۳۵۶۸۱۸۲۰۱:۴۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۹
بذار یکسال بگذره بعد ما بگیم کاش جلیلی اومده بود ...
ناشناس۳۵۶۸۱۸۹۰۲:۴۱:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۹
اول کار جناب دانشمندایران زمین دکتر پژشکیان اخراج افغانی ها دومین سقوط بازار طلا و ارز و مالیات و الا اخر کار...
ناشناس۳۵۶۸۱۹۳۰۳:۲۰:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۹
چرا هنوز شروع نشده وکاری انجام نشده بعضی ها شروع کردن به تخریب اگرشماها رامیزاشتن حتما راضی بودین آقای عارف فردباسواد ودرستکاری هست وانتخاب بجاییست .
ناشناس۳۵۶۸۲۷۰۰۸:۴۴:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۹
خیلی انتخاب عالی بجا خوب است کسی که در دولت دوم خاتمی موفقترین دولت ها بود اینها که مخالف هستند نظر انتقادی ندارند بلکه غرض دارند با مردم مخالف نمی خواهند بگذارند مردم بیچاره یک زندگی راحت داشته باشند.
رضا همتی۳۵۶۸۷۳۴۱۴:۲۹:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۹
تا زمانی که اجازه گسترش روابط خارجی به خصوص کشورهای غربی و آمریکا به پزشکیان داده نشود و روسیه و چین هم در این رابطه سنگ اندازی نکنند هیچ توفیری در وضع موجود پیش نخواهد آمد. روسیه و چین برای مراودات بین المللی کافی نیستند . طالبان هم خدا می داند چه افکار شومی برای ایران تدارک دیده که سیل مهاجرت افغان ها با سرعت نور به ایران در حال انجام هست .
ناشناس۳۵۶۹۰۱۸۲۰:۱۷:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۹
دولت وفاق ملیه نه ائتلافی
زهرا ش.۳۵۶۹۰۱۹۲۰:۱۸:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۹
کاش دولت برا کشاورزی صحیح و ارگانیک کاری میکرد که وضع تغذیه و سلامتی مردم بالا بره و مریضی کمتربشه .و اینهمه کشاورزی بی اصول نباشه .و نظارت بیشتری روی کشاورزان میشد .به نظر من مهمترین فکر اینه
بینام۳۵۶۹۰۲۵۲۰:۲۵:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۹
اولین قدم اخراج افغانها از ایران است.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  2. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. وقتی آمریکا جا می ماند

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  8. قدردان پلیس هستیم اما...

  9. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  10.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  13. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  15. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  16. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  17. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  18. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  19. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  20. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  21. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  22. درباره یک تجربه مهم مقابله با فساد

  23. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  24. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

  25. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

آخرین عناوین