نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به ترور هنیه در تهران داده شود/ نامزدهای پوششی یکی از علل شکست اصولگرایان در انتخابات بودند

  4030512002 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به ترور هنیه در تهران داده شود/ نامزدهای پوششی یکی از علل شکست اصولگرایان در انتخابات بودند

مطلب «پزشکیان چگونه ساکن پاستور شد؟» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*اصولگرایان ازاستقبال مردم در تشیع جنازه مرحوم رئیسی باختند. فکر کردند اینها که آمدند دوستدار تفکرانها هستند. 

*پزشکیان چطور به پاستور رسید : ۱_ بی توجهی کامل دولت سیزدهم به وضع اقتصادی عمومی مردم و معیشت و سفره مردم ( و برخی اقدامات اشتباه و مغایر با ادعاهای اصولگرایی توسط برخی چهره های سرشناس ، مثل زاکانی در شهرداری و صدیقی امام جمعه و ...) ۲_ عدم توجه اصولگرایان به « وحدت » برای حل مشکلات مردم . ۳_ عقب ماندن بزرگان اصولگرا از مردم حامی انقلابی گری و اصولگرایی و تصمیمات کاملا اشتباه ( حمایت از کاندید اشتباه ، توصیه به وحدت به نفع کاندید اشتباه ، تبلیغات اشتباه توسط زاکانی در انتخابات که بیشتر از جذب مردم ، مایه دفع بود ، مثل وعده اعتبار طلا به مردم !!

*وقتی سید محمد خاتمی شرط گذاشت که یا نامزد مورد نظر ما تایید می شود یا اساسا در انتخابات شرکت نمی کنیم و در کمال تعجب ، شورای نگهبان به دستور خاتمی گوش داده و نامزد مورد نظر وی را تایید کرد (در زمانی که حتی علی لاریجانی را هم رد صلاحیت کرده بودند)، از همانجا می شد فهمید که اراده تغییر ریل سیاسی کشور به وجود آمده است . به صراحت گفته شده بود که افزایش میزان مشارکت مهمتر از نتیجه آن است.

*(پاسخ به کامنت بالا)چرا خودتحقیری می کنی ؟چرا خاتمی را اینقدر قدرتمند می دانی؟ چرا شورای نگهبان را کوچک می کنی؟ قدری دانستن سیاست بد نیست!!!!

*ریش سفیدان مدعی اصولگرایی نه تنها نتوانستند تشخیص بدهند که مردم « مدافع اصول » به خاطر پایبند نبودن آنها به « اصول » دیگر دنبال روی آنها نیستند ، بلکه هنوز هم نمیخواهند این موضوع را باور کنند !! اگر میخواهند اعتبارشان مجددا برگردد ، هیچ راهی به جز بازگشت به « اصول انقلاب » ندارند . همگان دیدیم که آنها ( ریش سفیدان مدعی اصولگرایی ) همگی پشت سر قالیباف ایستادند ( در حالی که نتوانستند از میزان آرای قالیباف در انتخابات مجلس ، بیدار و هوشیار شوند ) و وقتی کاندیدایشان با ۳ میلیون رای صحنه انتخابات ریاست جمهوری را ترک کرد ، باز هم نفهمیدند که چرا ستادهای قالیباف ، رفتند در حمایت از پزشکیان !

*(پاسخ به کامنت بالا)شما واقعا فکر می کنی کسانیکه به دلیل سوابق راه سازی و پل سازی و مال سازی و تونل سازی و خلاصه کارنامه قابل قبول قالیباف در شهرداری (نه از جنبه مبارزه با فساد) و نیز واردات بنز برای پلیس و راه اندازی 110 و راه اندازی دفاتر الکترونیک پلیس 110 و ساماندهی وضعیت جرائم رانندگی و جدا کردن پلیس از سرکشی در زندگی خصوصی مردم و خلاصه کارنامه قابل قبولش در پلیس، به وی رای دادند، می آمدند به مخالف FATF و مخالف تاثیر تحریم در فلاکت و بدبختی، مخالف تجارت آزاد، مخالف واردات خودرو و آیفون ...، موافق برخورد قهری با مردم بر سر مسائل شخصی، موافق فیلترینگ با سابقه سال ها بیانیه خوانی در مذاکرات به اسم رفتار انقلابی و در نهایت فردی که در زمان مسئولیتش بانک، حمل و نقل، کشتیرانی، نفت و گاز و بیمه مملکت در شورای امنیت تحریم شد، رای دهند؟!

*علل انتخاب آقای پزشکیان در واقع نه به اینکه ایشان شرایط جامع و کامل را داشته در واقع گروهی از مردم که بدنبال شرایطی غیر از شرایط موجود هستند به تصور تغییر شرایط رای داده اند و از طرفی چون افراد زیادی از سیاسیون منزوی شده از ایشان حمایت کردند مردم بخاطر اینکه نه به شرایط موجود بگویند به ایشان رای دادند

*اصولگرها سرمایه اجتماعی خود را نزد مردم از دست داده اند بیشترین لطمه را اصولگرها از نامزدهای پوششی آقای زاکانی و قاضی زاده هاشمی خوردند.

*هر وقت اصولگرایان یاد گرفتن اعتقادات خود با با زور گشت ارشاد و فیلترینگ به بقیه تحمیل نکنند شاید رای بیارن!!

*خلاصه اینکه پزشکیان با رای بخشی از ما مردم ساکن پاستور شد و الان هم وظیفه داره به تک تک وعده هایی که داده عمل کنه بدون توجه به نظرات و تهدیدها و سنگ اندازی های بقیه. کسایی که بخواهند در مسیر عملی سازی وعده های پزشکیان سنگ اندازی کنن بهتره بدونن مردم کاسه صبرشون از این همه ناکارآمدی و فساد و محدودیت لبریز شده و اگه بخوان با سیاسی بازی و افراطی بازی یا با هر انگیزه سیاسی و حزبی و مذهبی و قومی و ... جلوی تحقق این وعده ها رو بگیرن همین بخش باقیمونده از مردم هم به طور کامل امدیشون رو از دست میدن و این به ضرر این سیاسی بازها و افراطی ها هم تموم میشه. به شخصه به عنوان کسی که به پزشکیان رای داده اگه قرار باشه پزشکیان خواسته هام رو عملی نکنه رایم رو حلالش نمی کنم.

*(پاسخ به کامنت بالا)پزشکیان هیچ وعده ای به هیچکس نداده است. تنها وعده اش این است که برنامه ها و قوانین تصویب شده جمهوری اسلامی را پیگیری و اجرا خواهد کرد.

*تا وقتی احزاب واقعی شکل نگیرند و بر اساس مرامنامه و در مرحله بعد عملکرد اعضا نباشد نمی توان افکار و عملکرد را با هم تطبیق داد .به تعبیری اگر خوب شد من گفته بودم و اگر بد شد تو گفته بودی و من تبری می جویم. کار را از ریشه درست کنیم.

***

مخاطبین الف درباره خبر «شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در تهران» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*آیا اگر ایران قدرت هسته ای بود کسی جرات حمله موشکی به آن را برای شهادت یک مهمان دیپلماتیک می داشت.

*یک عمر قطر زندگی کرد و اسراییل جرات به ترورش نکرد.

*باید تمام مسئولان رژیم صهیونیستی جنایتکار نسل کش و همه مسئولان رژیمهای حامی و نوکر این غده سرطانی در همه کشورهای دنیاهدف اول انتقام عادلانه تمام آزدگان و حق جویان جهان باشند تا برای تمام جنایتکاران نسل کش و حامیان و نوکرانشان در تمام جهان این انتقام به درس عبرت فراموش نشدنی تاریخ بشریت تبدیل شود .

*اسرائیل چطور میتونه به این راحتی در تهران عملیات تروریستی انجام بده

*ضمن عرض تسلیت شهادت اقای هنیه، این موضوع از چند جهت جای بررسی دارد. ۱-دستگاه اطلاعاتی کشور با وجود حساسیت موجود چرا تدابیر حفاظتی را انجام ندادند؟ ۲- پاسخ ایران به این جنایت چه خواهد بود؟ ۳- اگر برخورد با اسراییل صورت نگیرد چه پیامی را به دشمنان صادر می کند؟ ۴-اگر بخواهیم پاسخ بدهیم چگونه و به چه طریق و در صورت پاسخ مجدد اسراییل و شروع جنگ چه تدابیری داریم؟ واقعا وضعیت پیچیده ای، انشاالله خداوند منان سایه مقام عظمای ولایت را بر سرمان حفظ فرمایند

*اگر جواب محکم ندهید تهران مانند دمشق میشود

*با این شرایط الان بهترین زمان برای تشکیل یک ائتلاف نظامی علیه اسرائیل است با توجه به موضع گیری های اخیر ترکیه علیه اسرائیل شروع این ائتلاف میتونه با سه کشور ایران ترکیه و پاکستان باشه مرحله بعد اضافه شدن مصر اندونزی و مالزی و مرحله سوم اضافه شدن کشور های عربی

*(پاسخ به کامنت بالا)پاکستان و ترکیه با ایران ائتلاف نمی کنند که اسرائیل را بزنند! پاکستانی که 20 سال تمام آمریکا و ناتو هر قسمت از خاکش را زدند هیچ اقدامی نکرد! ترکیه هم تکلیفش روشن است، کری خوانی های عوام فریبانه جلسات حزبی کوچک اردوغان حتی منجر به بالا رفتن تعرفه تجارت با اسرائیل نمی شود چه رسد به قطع تجارت یا حمله نظامی!

*اسرائیل هنوز نتوانسته با این همه لشکر کشی در غزه سنوار را پیدا کند ولی مثل آب خوردن هنیه را در تهران ترور می کند؟

*چرا اولین روز شروع به کار رییس جمهور جدید که قصد داره با دنیا تعامل کنه این ترور انجام میشه؟

***

مطلب «احتمال اعزام نظامیان ترکیه به سرزمین‌های اشغالی» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*ترکیه هرگز چنین کاری نخواهد کرد. بله ترکیه با هدف اشغالگری مناطق کردنشین و به دلیل ضعیف بودن دولت های مرکزی می تواند نیرو وارد سوریه و عراق کند.

*اردوغان نانش در حرف هایش است. از یک سو به طرفداران مذهبی داخلی است از این سخنرانی ها می کند و از سوی دیگر نفت و ملزومات ارسالی آذربایجان را به اسرائیل می رساند

*ترکیه خودش کشور بی ثابت کننده و یکی از عوامل تشنج در منطقه است. ترکیه با گرگ گله میزند سپس با چوپان همدردی میکند!ترکیه نه تنها نتوانست از کشتی و اتباع خودش در مقابل حمله اسرائیل محافظت کند و حسابی تحقیر شد بلکه سفارت اسرائیل را هم تعطیل نکرد و سفیر خودش را نیز فرا نخواند و روابط خودش را هم با اسرائیل قطع نکرد بلکه بر شدت و میزان تجارت با اسرائیل هم افزود و هم اکنون شریک و همکار اسرائیل در پایگاه جاسوسی اسرائیل در خاک جمهوری باکو هم هست و برای جنگ با کشور ضعیف ارمنستان که روسیه پشتش را خالی کرده بود متوسل به کمک نظامی اسرائیل و نیروهای تکفیری داعش و ترکمن های سوریه شد دخالت های نظامی ترکیه هم تماما در کشورهای ضعیف و درگیر در بحران های داخلی و کشمکش های سیاسی و یا فاقد ثبات و دولت مرکزی مانند قبرس و لیبی و عراق و سوریه و نیجر و سومالی و افغانستان و سودان وارمنستان وقرقیزستان وقزاقستان واوکراین و مولداوی و کشورهایی افریقایی و امریکای جنوبی هست

*آقای اردوغان فکر نمی کنی که دستت برا افکار عمومی مسلمانان رو شده توکجا وکی از مسلمانی حمایت کردی که الان بار دومت باشه فقط ضعیف کشی میکنی یا منتظر می ایستی ببینی کدوم طرف درگیری شانس بیشتری دارد فوری طرف اون می ایستی یه منتم سرش میزاری اسمی برا خودت دست و پا میکنی .

*اردوغان هزار چهره با تهدید اسراییل فقط به دنبال کسب امتیاز از غرب برای کشورش و مردمش است

*تر‌کیه عضو ناتو است یعنی هم پیمان امریکا وکشورهای اروپایی که اسراییل جز خطوط قرمز انهاهستند.رجب این حرفا روزد براگرفتن امتیاز.او کاسب است.درداستان جمال قاشچی نیز اولش داد وبیدادراه انداخت که ای درخاک ما این اتفاق افتاد.اما بعدش معلوم نشد پس پرده چه معامله ی کرد که ساکت شد.

*پس چرا قبلا اردوغان ازاین رجزخونیها نمیکرد،حالا که ایران ابهت اسرائیل رو به خاک زده دارن ازدور یه چیزایی میگن اونم معلوم نیست ببینم راست میگه یا با اسرائیله

*هرچه باشه لااقل یه حرف زد دستش درد نکنه. انشالله استارت به خود آمدن کشورهای مسلمان بشه

*هیچ کس رو ترکیه بعنوان دوست حساب باز نمی کند چون کارش زد و بند است ترکیه فقط منافع ملی خودش مد نظرش است البته صد در صد درست است کار همه ‌کشور ها اول منافع ملی خودشان است ترکیه شعارش اینه که در سیاست نه دوستی وجود دارد و نه دشمنی و دیدیم ترکیه ‌از روسیه و امریکا و ایران و عربستان و عراق و سوریه و ارمنستان و غیره فقط باج گرفت .

*ارتش ترکیه عضو ناتو است هیچ خیری برای کشورهای مسلمان ندارد وجز فتنه وایجاد مشکل کاری نخواهد کرد حالا اردوغان باهرنیت ودلیلی هم ورود کند بازهم نمیتواند خارج ازمنافع جامع ناتو عمل کند آخرین بارهم اطلاعات ایران ایشان را از چنگ کودتاچیان نجات داد نظام سلطه وشیطانی غرب بطور عجیبی در دایره قدرت کشورهای خاورمیانه نفوذ کرده است وخداکمک کند .

*بعنوان رئیس جمهور یک کشور اسلامی،مناسبترین واکنش را نسبت به قتل عام مسلمانان در فلسطین دارد، اگر همه رهبران کشورهای اسلامی در گفتار و رفتار حمایت واقعی از مردم فلسطین میکردند ، اسرائیل جرات نمیکرد در روز روشن دهها هزار زن و کودک را آنگونه وحشیانه در میان بمب و باروت جزغال کند. شما فرض کنید اگر یک کشور اسلامی به یک کشور مسیحی و یا یهودی تعرض میکرد واکنش دولتهای غربی چگونه بود؟ کشورهای غربی که هر روز برای حقوق حیوانات میتینگ و راهپیمایی برگزار میکنند و یا بخاطر دستگیر شدن یک خبرنگار و یا فعال سیاسی در خاور میانه ، ناله و فریاد میکنند و دم از حقوق بشر میزنند چرا در مقابل جنایات اسرائیل ساکت هستند و از حمایتهای مالی و نظامی و تبلیغاتی از اسرائیل فرو گذار نمیکنند

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۱۱۳۹۱۷:۱۵:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۲
هنوز هم در هوای برد و باخت انتخابات هستین ؟!!!!
ناشناس۳۵۷۱۱۵۰۱۷:۵۲:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۲
زمان و محل انتقام های چند مرحله ای نباید برای دشمن روشن و مشخص باشد
امیر۳۵۷۱۱۵۱۱۸:۰۸:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۲
نامزدهای پوششی باعث دلسردی مردم به آن جناح شدند دیگر نباید این اتفاق روی دهد .
حسین قلی خان۳۵۷۱۱۵۴۱۸:۲۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱۲
ترکیه از همه کشورها پول در میاره و با همه دوسته . همین چند روز پیش واسطه مبادله زندانی های روسی و آمریکایی شد و هر دو طرف ازش تشکر کردند
ناشناس۳۵۷۱۴۲۱۰۹:۱۳:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۳
با همه دوست نیست با ضدمسلمونها دوسته مثل داعش و وهابی ها و اسرائیل و امریکا، غلام حلقه به گوش اسرائیل هم هست ولی تورمش بالای 70 درصده
ناشناس۳۵۷۱۵۹۰۱۲:۵۳:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۱۳
دیپلماسی یعنی همین. تامین منافع ملی و کسب مشروعیت و مقبولیت و پرستیژ بین المللی.
ناشناس۳۵۷۱۱۶۷۱۹:۰۰:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۲
بهتر است ایران انتقام را با عملیات مشابه در اسراییل انجام دهد ،همین جنگ فرسایشی بدترین وضعیت برای اسراییل است بهتر است ایران در تله جنگ نیفتد
ناشناس۳۵۷۱۴۲۵۰۹:۱۸:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۱۳
اولا شما تو کل اسرائیل یکی رو میشناسی که هموزن سرداران شهید مقاومت باشه؟ 2) اگر مجازات و تنبیه سخت نباشه باز رفتار تکرار خواهد شد 3) اگر فقط یک نفر از اونا رو به درک واصل کنیم اونوقت بعد بازهم نقشه خواهند کشید برای ترور در ایران با این دلیل که نهایتا یک نفرشان را (که رسانه های اسرائیل بزرگش کرده باشند و عددی هم نباشد) از دست می دهند و دوباره نفر بعدی
ناشناس۳۵۷۱۲۲۷۲۱:۴۴:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱۲
جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست در حال مبارزه تمام عیار با اسرائیل است. به جز جنگ نظامی مستقیم، دشمنی اسرائیل تقریبا به همه عرصه‌ها کشیده است. ترور، تحریم، جنگ رسانه‌ای، تحریک و تقویت گسل‌های داخلی، جنگ نظامی در کشورهای همسایه و همراه، پشتیبانی از گروه‌های معاند و برانداز و ... ترور و شهادت اسماعیل #هنیه که مهمان جمهوری اسلامی ایران نیز بود، خسارت بزرگ آشکار و غیر قابل جبرانی است. از آنجایی که ما در میدان‌های مختلفی داریم می‌جنگیم، استراتژی خود را باید همه‌جانبه و جامع‌نگرانه تنظیم کنیم. اگر بپذیریم میدان اصلی جنگ با اسرائیل نظامی نیست‌، و اتفاقا آن‌ها دوست دارند پای ما را به جنگ نظامی نیز بکشند، با تامل قدم‌هایمان را برمی‌داریم. وقتی متوجه شدیم که میدان مبارزه گسترده است، روش‌های مبارزه نیز متنوع است و وظیفه هرکسی متناسب با فهم و دانش و توانش تعریف می‌شود. مبارزه اطلاعاتی، سیاسی و امنیتی متولی خود را دارد و آن‌ها باید وظایف خود را انجام دهند. کار بقیه مردم و دولت اصلاح امور کشور است‌. اصلاح امور کشور بزرگترين ضربه به اسرائیل است. مراقب باشیم که حواسمان را از موضوع اصلی پرت نکنند. موضوع اصلی کشور همچنان اقتصاد، معیشت، اختلافات داخلی، فساد، تبعیض و ناکارآمدی است. مهم نیست ما روی دشمنی و دعوا با اسرائیل هم‌نظر هستیم یا نیستیم. چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید این دعوا وجود دارد. هر نظری درباره اسرائیل داشته باشیم، فرقی نمی‌کند اصلاح امور کشور راهبرد قابل توافق است. هر کس ایران را دوست دارد می‌تواند روی این گزینه توافق کند و کمک کند تا مشکلات مردم کمتر شود، اقتصاد کشور رشد کند و وحدت و همدلی بیشتر شود و این به ضرر اسرائیل است.
ناشناس۳۵۷۱۲۴۵۲۲:۴۴:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱۲
من خودم به پزشکیان رای ندادم اما اکثریت او را انتخاب کردند مودبانه با مردم صحبت کنید اصول گرایان باید جوانان باسواد و با برنامه خود را به میدان آورند.با حرفهای کینه توزانه اصولگرایان رو به افول می روند چون مردم از آنها نفرت پیدا کرده و دور و دورتر می شوند فقط جوانان فرهیخته مودب و با برنامه میتونند اصولگرایان را نجات دهند و....
ناشناس۳۵۷۱۳۱۳۰۵:۲۹:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۱۳
اسرائیل مسولیت این ترور را به عهده نگرفته است از نظر حقوق بین الملل انتقام باید هم تراز انها باشد یعنی ضربه ای بزنیم که بتوانیم مسولیت ان را به عهده نگیریم در غیر اینصورت هر کار دیگر ممکن است در وضعیت زندگی مردم تاثیرات منفی و خورد کننده ای بوجود اورد.. عراق یمن مرزهای سوریه و لبنان و غزه جای مناسبی برای مبارزه هستند .
سینا۳۵۷۱۳۲۹۰۶:۵۴:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۱۳
بله باید از دشمن انتقام گرفت منتهی با هوشیاری کامل . قطعا دشمن نیت و نیاتی داشته از این ترور باید اورا از تحقق اهدافش محروم ساخت . ترور رهبر حماس انهم در قلب تهران و در روز تحلیف رئیس جمهور دشمن می خواهد این دولت را که به دنبال گره گشائی مسائل اقتصادی و ناترازی های بسیاری که وجود داره و شعار تعامل با جهان را دارد منحرف کرده دچار چالش جدی بکند .
ناشناس۳۵۷۱۴۶۴۱۰:۰۸:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱۳
قسمت اولش رو خوب گفتی باید از دشمن انتقام گرفت ولی قسمت دومش رو خراب کردی .
ناشناس۳۵۷۱۳۳۵۰۷:۰۸:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱۳
گرانی بیداد میکند دوباره دلال ها دلار را گران کردند آقای پزشکیان یا علی بگو کمر این دلال‌های رانت خوار واین خودروسازها را بشکن دولت سیزدهم خیلی زحمت کشیدند واقعا جای تقدیر دارد فقط گرانی وتورم سر به فلک کشید.
ناشناس۳۵۷۱۵۳۸۱۱:۵۱:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۱۳
دلال کدومه.؟! قبل از اینکه دلار گرون شه تمام اقلام غذایی و غیره گرون شده بود. اینها همه از ولخرجی بالانشینان است.
ناشناس۳۵۷۱۳۵۲۰۷:۴۷:۰۷ ۱۴۰۳/۵/۱۳
خیلی واضح و روشن است که مردم نمی خواهند تحریم باشند.مردم دوست دارند که تحریم ها برداشته شود و ایران به fatf بپیوندد. اقای پزشکیان هم در شعارهای انتخاباتی این قول را داده است.
ناشناس۳۵۷۱۴۶۲۱۰:۰۴:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱۳
خیلی واضح و روشن است که برخی مردم معنای FATF را نمی دانند و اینکه فقط 45 کشور از 190 کشور جهان عضو ان هستند البته همه مردم تحریم را نمی خواهند منتها برخی ذلت و خفت و آبرو و ناموس برایشان مهم نیست شکمشان انباشته شود کافی است و البته عبرت هم نمی گیرند که این ترکیه که غلام حلقه به گوش ابرقدرتها شده الان تورمش بالای 70 درصده
حرف مردم۳۵۷۱۳۵۵۰۷:۴۸:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱۳
با سلام واحترام روز اول که این اتفاق ناگوار افتاد،گفتیم باید سریع به اسرائیل حمله کنیم،یک روز که گذشت وکمی فکر کردیم ،گفتیم نه این خواست اسرائیل است که ما را درگیر جنگ کند،امروز که بیشتر فکر کردیم دیدیم که گزینه های بهتری هم برای تلافی هست .
ناشناس۳۵۷۱۴۵۸۱۰:۰۱:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۳
یک ضرب المثلی هست که ترسو هزار بار می میرد البته خوشبختانه تصیم گیرندگان نه ترسو هستن و نه بی فکر که همون شب اول که اسرائیل آمادگی اش رو داره حمله کنن حمله تره خرد کردن نیست که یهویی انجام بشه کلی سنجیدن می خواد چه نوع موشکی؟ چند تا؟ چه زمان؟ به چه مکانی؟ از چه مسیری؟
ناشناس۳۵۷۱۳۹۷۰۸:۵۰:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱۳
جالبه خود پزشکیان می گفت به رقبا می گیم شخص معرفی کنید ادمهای خودشون رو معرفی می کنند ولی الان خودش کسی رو مشاور بانوان انتخاب کرده که تنها امتیازش هم استانی و همکار پزشکیان (نماینده سابق شبستر) پزشکی است .
حسین۳۵۷۱۷۱۸۱۵:۴۵:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۱۳
می خواستی کسی رو معرفی کنه که هیچ شناخت و قرابتی باهاش نداره؟
ناشناس۳۵۷۱۴۰۵۰۸:۵۸:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۱۳
اولا اصولگرایان شکست سنگین نخوردند آرا خیلی نزدیک هم بود فقط 2 میلیون فاصله داشت .
محسن۳۵۷۱۴۵۰۰۹:۴۲:۵۲ ۱۴۰۳/۵/۱۳
خیلی سنگین بود آن هم در مشارکت پایین
ناشناس۳۵۷۱۶۵۸۱۴:۳۴:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۱۳
مشارکت چه ربطی به اصولگرایان دارد اولا بخشی از اصولگرایان، به دلیل ایه و حدیث خواندن پزشکیان به اون رای دادند دوما فراموش نکن با توجه به عملکرد مشعشع جناب کلیدساز، مشارکت شما اصلاح طلبان از23 میلیون زمان روحانی، به 16 میلیون پزشکیان رسید
ناشناس۳۵۷۱۹۹۷۲۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۱۳
ربطش اینه که ۱۰۰٪ طرفداران اصولگرایان رای دادند و هیچ اصولگرایی وجود ندارد که رای نداده باشد اما غیراصولگرایان ۶۰ درصدشان اصلا رای ندادند و باز اصولگرایان باختند.
حسین۳۵۷۱۶۶۲۱۴:۳۹:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۱۳
خیلی سنگین بود چون تمام حامیان اصولگرایی به میدان آمده بودند اما خیلی از حامیان بالقوه رقیب پای صندوق نیامدند.
ناشناس۳۵۷۱۴۱۶۰۹:۰۷:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۳
جریان اصولگرایی در سالهای اخیر تمام ارکان نظام از دولت، مجلس ، شهرداریها ، شورا های شهر و نهاد های تصمیم گیرنده را در اختیار داشته است، اصولا چنین جریان سیاسی باید در انتخابات با آمار و اعداد واقعی پاسخگو شرایط اقتصادی و رفاه عمومی مردم باشد. کاندیدا پوششی و تلاش برای مقصر جلوه دادن گروه های سیاسی رقیب برای شرایط موجود تکنیک احزاب اپزوسیون است نه حزب حاکم!
ناشناس۳۵۷۱۴۸۸۱۰:۵۴:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۳
جلوی بیراهه رفتن بیشتر کشور گرفتند که دوباره همان بانیان وضع موجود آمدن...
ناشناس۳۵۷۱۴۲۶۰۹:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۵/۱۳
در تنبیه اسرائیل یک اصل روانشناسی را فراموش نکنید تنبیه ملایم، عین تشویق است.
ناشناس۳۵۷۱۴۶۶۱۰:۱۵:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۳
در روانشناسی صفت شجاعت جزو صفات پنهان است یعنی تا موقعیتش مثل جنگ پیش نیاید نمی توان گفت چه کسی شجاع است چه کسی بزدل و ترسو؟ لذا در زمان صلح همه لاف شجاعت می زنند اما کافی است تا خبر آغاز جنگ که نه خبر حق مشروع طبق قوانین بین المللی برای پاسخ به حمله، در جامعه منتشر بشه تا ترسوها خیلی زود خودشون رو لو بدن.
حسین۳۵۷۱۶۶۷۱۴:۴۱:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۱۳
بهترین تلافی حمله ناجوانمردانه و تروریستی اسراییل نگهداشتن هر چه بیشتر این رژیم در حالت آماده باش و ترس از حمله است رژیم غاصب به امنیت اش می نازد و ترس از حمله شبانه روزی یعنی نقض این امنیت آرمانی
دلسوز۳۵۷۱۷۹۷۱۷:۲۲:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۳
چه زمانی به فکر آرامش روانی مردم وخروج کشور از بحران های پی در پی می افتید .
ناشناس۳۵۷۱۹۲۶۱۹:۴۷:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۳
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است ما باید از نظر دفاعی و صنعتی آنقدر قوی بشویم تا کسی جرئت نکند در ایران عملیات تروریستی انجام دهد.
آل یاسین۳۵۷۲۳۰۹۰۷:۳۱:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
باسلام نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران وجود حضرت آقاست به حول قوه الهی و با نفس حق ایشان سیلی محکمی به صهیونیست های خبیث خواهیم زد یاحق
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    3. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

    4. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

    5. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

    6. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    7. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

    8. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

    9. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    10. صادق‌جان زندگی شما با طلای حضرت ام‌البنین (س) بیمه شد

    11. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

    12. در اسراییل چه خبر است؟!

    13. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

    14.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

    15. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

    پربحث‌های هفته

    1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

    2. حالا چه می گویید؟!

    3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

    4. وقتی آمریکا جا می ماند

    5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

    6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

    7. قدردان پلیس هستیم اما...

    8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    11. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

    12. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    16. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

    17. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

    18. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

    19. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

    20. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    21. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

    22. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

    23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    24. درباره یک تجربه مهم مقابله با فساد

    25. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

    آخرین عناوین