نبایدهای کابینه

  4030513024 ۷۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
نبایدهای کابینه

گروه تعاملی الف - مهدی یاراحمدی خراسانی:

به زودی با نظر رئیس‌جمهور ترکیب کابینه دولت چهاردهم کامل و ترکیب بالاترین نهاد اجرایی مدیریت کشور مشخص می‌شود. بر این اساس با مرور مسائل کلان مدیریتی کشور مواردی به چشم می‌آید که پرهیز از آن‌ها می‌تواند زمینه موفقیت و تعالی دولت را فراهم آورد. برخی از مهمترین اموری که معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور و وزرای کابینه باید از آن پرهیز نمایند به شرح زیر و با عنوان «نبایدهای کابینه» ارائه می‌گردد:

1- قلع و قمع مدیران: هرچند در دولت‌های قبلی هم انتصاب برخی مدیران با دقت و مطالعه کافی انجام نپذیرفته است اما این بدان معنا نیست که همه مدیران فعلی صرفاً به این دلیل که در این دولت‌ها مشغول به انجام خدمت بوده اند باید برکنار شوند. چه بسیار افرادی در میان آنها وجود دارند که می‌توانند تجربیات ارزشمند خود را در فرآیندهای اجرایی در اختیار دولت جدید قرار دهند.

2- تجمل‌گرایی و تشریفات: تاریخ مدیریت کشور نشان داده است که به هرحال عضویت در کابینه فرد را در برابر امکانات بسیار و جایگاه اجتماعی و اقتصادی متفاوتی قرار می‌دهد که در صورت عدم رعایت یک سری از اصول ممکن است انسان را در دام تشریفات و تجملات گرفتار نماید. که مسلماً این امر با روح خدمت و معنویت فاصله بسیاری دارد.

3- پایتخت‌نشینی و مرکزگرایی: یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم حضور اعضای کابینه در اقصی نقاط کشور حتی در حد شهرستان‌ها و روستاهای کوچک بود. این امر باعث می‌شد دولت همواره از حال و روز مردم در نقاط مختلف با خبر باشد. مسأله مهمی که برخی از وزرا در دولت‌های قبل‌تر، از آن غافل بودند تا حدی که بعضی از وزرای پیشین گویی تنها تهران را حوزه مدیریت خود می‌دانستند.

4- عدم اعتماد به نیروهای بومی و انتصاب مدیران پروازی: یکی از ویژگی‌های دولتمردان پایتخت نشین و مرکزگرا عدم اعتماد به نیروهای بومی و انتصاب مدیران پروازی است. هرچند در برخی موارد ورود یک ایده و فکر جدید از بیرون به داخل یک استان می‌تواند منشأ برکاتی باشد ولی این کار باید به صورت محدود و با رعایت ملاحظاتی صورت گیرد که یکی از مهمترین آنها استقرار کامل فرد در آن شهر و یا استان است. چه بسیار آسیب‌هایی که کشور در سال‌های اخیر به خاطر انتصاب مدیران غیر بومی و خصوصاً پروازی دیده است.

5- عدم بهره‌گیری از نخبگان و نگاه سلیقه‌ای و حزبی: شایسته سالاری و حمایت نخبگان از مهمترین اصول تفکر مدیریت در نظام اسلامی است. لذا اعضای دولت باید با لحاظ تخصص و تعهد، نخبگان را بر مناصب کلیدی بنشانند و از انتصاب‌هایی که صرفاً بر اساس سلیقه و جریان سیاسی است پرهیز نمایند.

6- خودرأیی و عدم بهره‌گیری از مشاوره: مدیریت گسترده و خطیری در حد یک وزارت‌خانه از جمله اموری است که انجام آن به صورت تنهایی ممکن نیست. لذا مسئولان نباید در حوزه‌های مربوطه خود را از مشورت نخبگان، دانشگاهیان، مرشدان، متخصصان و مجربان آن عرصه بی‌نیاز بدانند.

7- نفی مدیران قبلی: یکی از مسائل غلطی که در برخی موارد در فرهنگ مدیریتی کشور برای توجیه ناکارآمدی احتمالی آتی وجود دارد فرار به جلو است. به گونه‌ای که فرد همواره مدیریت قبل از خود را نفی کرده و یا با سیاه‌نمایی به گونه ای رفتار می‌نماید که گویی "ویرانه ای را تحویل گرفته است". هرچند باید پذیرفت که در برخی وزارت‌خانه‌ها به دلیل عملکرد نامطلوب در حال حاضر اوضاع چندان خوبی حاکم نیست ولی به هرحال وزیری که مسئولیت وزارتخانه را قبول کرده کار را با تمام نقاط مثبت و ضعف پذیرفته است لذا سیاه نمایی و نفی افرادی که دیگر حضور ندارند سودی ندارد.

8- شعارزدگی و ارائه گزارش‌های غلط به مردم: مدیریت در جمهوری اسلامی باید عرصه خدمت صادقانه به مردم باشد لذا شعارزدگی و ارائه آمارها و گزارش‌های غلط به مردم در شأن وزرا و مدیران انقلابی نیست.

9- بخشی‌نگری و عدم نگاه سیستمی: کار در دولت نیازمند تفکر سیستمی و تعامل مناسب با سایر وزرات‌خانه‌ها و نهادهای قانونی است. بخشی نگری و عدم نگاه سیستمی در دولت سبب موازی کاری، هرز رفتن سرمایه مالی و انسانی و از دست رفتن اثرات هم‌افزایی در مدیریت اجرایی کشور می‌گردد. لذا کابینه نباید گرفتار بخشی نگری گردد. از این رو اعضای کابینه برای پیش‌برد اهداف اجرایی کشور باید در حوزه مدیریت خود روحیه تعامل مناسب با نمایندگان ولی فقیه، روحانیون و ائمه جمعه، مسئولین قضایی، نظامی و سایر نهادهای قانونی را ایجاد نمایند.

10-حاشیه سازی و انحراف از اصول: اعضای کابینه دولت باید ضمن پایبندی به اصول و آرمان‌هایی که بدان سوگند یاد کرده‌اند موجب شکل‌گیری جریان انحرافی جدیدی را نشوند. از حاشیه‌سازی بپرهیزند و مدت کوتاه مسئولیت را صرف خدمت کنند.

سخن آخر اینکه دولت جدید نباید از تجارب دولت‌های قبلی غافل باشد بلکه باید به گونه‌ای عمل کند که ویژگی‌های مثبت دولت‌های قبلی را تداوم بخشیده و ضمن عبرت آموزی و آسیب شناسی اتفاقات نامطلوب دوره‌های قبل نقاط ضعف و کاستی‌های پیشین را برطرف نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۷۲۴۲۳۰۹:۳۰:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۱۴
خیلی ساده است، بررسی کنید خدمات فرد در دوات قبل چه بوده است. اگر خوب بوده، دلیلی بر برکناری نیست.
ناشناس۳۵۷۲۷۲۳۱۴:۲۱:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
دولت فعلی نباید از سیاسیون امتحان پس داده رفوزه دعوت کند .
ناشناس۳۵۷۲۷۷۳۱۵:۰۷:۱۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
مسئله ساده است شوخی شوخی به پزشکیان رای داده اند نباید انتظار کار جدی داشته باشید
ناشناس۳۵۷۲۷۷۹۱۵:۱۳:۴۱ ۱۴۰۳/۵/۱۴
فقط امیدوارم آقای دکتر پزشکیان اعتبار و آبرویی را که طی چند دهه تلاش و ساده زیستی بدست آورده اند برای آنهایی که همواره تشنه قدرت و ثروت بیشتر بوده و هستند از دست ندهند !
ناشناس۳۵۷۲۸۷۳۱۶:۴۹:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اشتباه می کنه دکتر پزشکان مدیران قبلی را برکنار می کنه نباید بر کنار بکنه هرکس کارش خوبه نباید برکنار بکنه
رضا۳۵۷۲۴۴۳۰۹:۵۲:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
چرا کسی پی گیر شفافیت مالی کارکنان دولت نیست ؟ تمام حقوق مزایا وام کارکنان دولت شفاف در اختیار مردم قرار بگیره
ناشناس۳۵۷۲۴۴۷۰۹:۵۴:۵۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
تیم اقتصادی فعلی که باید کلا زیر و رو بشود
ناشناس۳۵۷۲۵۳۵۱۱:۰۰:۰۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
تا آن هایی که به دره بردن بیایند؟!!
ایرانی۳۵۷۲۵۹۲۱۱:۵۷:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
این نظریه اشتباه واز روی عدم اطلاع ومقایسه آماری است البته نه آمار داخلی به آمار ارگانهای جهانی مراجعه کنید تمام شاخصها رو به بهبودی بوده ومثبت وتیم اقتصادی موفق بوده
ناشناس۳۵۷۲۶۷۴۱۳:۴۴:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
البته در برخی حوزه کار خوب هم انجام شده است که آنها را باید دید و تقویت کرد
ناشناس۳۵۷۲۷۷۶۱۵:۱۰:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
حوزه های موفق را نام ببرید
ناشناس۳۵۷۲۹۳۳۱۷:۳۸:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
مشکل خزانه خالی و بدهکار حل شد واردات واکسن حل شد بازگشت 3506 اثر تاریخی از آمریکا در زمان شهید رئیسی کاهش بیکاری طبق آمار نهادهای بین المللی افزایش رشد اقتصادی طبق آمار بین المللی و ...
علی نوری۳۵۷۳۱۰۲۲۱:۱۲:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اميدوارم دکتر پزشکیان به وعده‌های خود که به مردم داده‌اند پایبند باشد و عمل کند در این سالها ی گذشته اکثر قول دادند ولي عمل نکردند. جناب دکتر پزشکیان مردم‌ ايران تشنه ی صداقت هستندو راستکوی اميدوارم به وعده‌های که در زمان انتخابات به مردم داده اید عملی شود و با وجدان بیدار خدمت کنید. سربلند و پیروز باشید.
ناشناس۳۵۷۲۴۴۸۰۹:۵۵:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
این آقای یار احمدی سه سال پيش کجا بودند که دولت شعار خالص سازی می‌داد؟وتمام مدیران حتی مدیران مدارس برکنار کردند.
رضا۳۵۷۲۸۴۹۱۶:۲۹:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
طی سه سال قبل اتفاقا بیش از ۷۰ درصد مدیران آموزش وپرورش شهرما (درگز خراسان رضوی)یاتغییرنکردند یا ازیک پست به پستی دیگررفته و همان مدیران دوره روحانی برسرکارماندند همین موضوع موجب نارضایتی بعضی فرهنگیان از دولت آقای رییسی شهید شده بود . باتشکر یک فرهنگی
ناشناس۳۵۷۲۴۵۷۱۰:۰۶:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
شما دقیقا همه برنامه هایی که دولت سیزدهم اجرا کرد و یا نکرد را از دولت تحول خواه انتظار دارید !
ناشناس۳۵۷۲۴۶۲۱۰:۰۷:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
جناب آقای یار احمدی پزشکیان پیروز میدان بوده و حق داره با توجه به رویکرد و برنامه های خودش کابینه را بچینه و همکارانش را انتخاب کنه این حجم از باید و نباید چرا در دوران قبل نبود ؟؟
ناشناس۳۵۷۲۷۷۷۱۵:۱۲:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
آفرین همینه
ناشناس۳۵۷۲۴۸۶۱۰:۲۴:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
دولتی که از بانیان وضع موجود هست انتظار چیز خاصی نداشته باشید
ناشناس۳۵۷۲۵۰۰۱۰:۳۳:۲۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
سلام چطور شده که دلواپسی فقط این کارها و تغییر مدیریت ها از این دولت می‌خواهند .
ناشناس۳۵۷۲۵۰۵۱۰:۳۸:۴۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
جناب ظریف سکه هایی که برای برجام جایزه به او دادند به بیت المال پس بدهد چون اولا برجام تقریبا بی نتیجه بود دوما تلاش های او وظیفه اش بود و برایش حقوق می گرفته سوما ایشان که ادعای مردم دوستی دارد با توجه به عدم نیاز مالی، این سکه ها را به مردم برگرداند
ناشناس۳۵۷۳۰۲۵۱۹:۲۸:۰۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
حداقل نتیجه اش جلوگیری از جنگ بود.
ناشناس۳۵۷۲۵۱۰۱۰:۴۲:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
مدیران کوتوله باید حذف شوند .
ناشناس۳۵۷۲۵۴۴۱۱:۱۳:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۱۴
نبایدهایش عارف بود که نباید با سابقه اجرایی ضعیفی که دارد انتخاب می شد علت طرد مردم از اصلاحات رفتار ایشان در مجلس به عنوان رئیس گروه امید بود چه کرد جز نا امیدی مردم از اصلاحات شاید اینبار هم همین کار را بکند
ناشناس۳۵۷۲۵۴۸۱۱:۱۷:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
فعلا که همه معاونین رییس جمهور پزشک هستند که جالب نیست ولی در خصوص مدیران باید خانه تکانی اساسی صورت گیرد اگر این مدیران کارآمد بودند که این وضعیت رخ نمی داد تک چهره ها موفق داریم ولی عمده مدیران ناکارآمد هستند!
ناشناس۳۵۷۲۵۵۵۱۱:۲۸:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۱۴
نظر نویسنده محترم در خصوص مدیرن انتصابی دقیقه نود چیست چرا از این توصیه ها تو سه سال گذشته نبود؟
ناشناس۳۵۷۲۵۶۲۱۱:۳۳:۲۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
تجربه مدیران در ایران در بسیاری از موارد نفع شخصی دارد. مثلا بکارگیری اقوام و خویشان و آشنایان در دستگاه مورد تصدی.استفاده از موقعیت مدیر و امکانات دولتی به نفع مدیر . عدم اجرای بخشنامه هایی که به تشخیص مدیر وقت مشکلات دارد.و...‌استفاده از امکانات دولت به نفع خود باید بررسی شود اینگونه مدیران دو باره بر مسند مدیریت قرار نگیرند.
ناشناس۳۵۷۲۵۸۴۱۱:۵۳:۳۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
آقای پزشکیان بداد مردم ‌بورس برس اگه یا علی گفتی به قول هایت عمل کن سرمایه های مردم به باد رفت عوضش دلال ها روز به روز ثروتمند میشوند.
ناشناس۳۵۷۲۶۰۷۱۲:۲۱:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
به بولتن نیوز در باره خبر:/هر انتصاب جدیدی که آقای پزشکیان انجام می دهد، تنش تازه ای در جامعه ایجاد میکند/ یکشنبه 14/05/1403 --- عزل و نصبهای دولت جدید با کدام انگیزه انجام می گیرند؟! --- با این گونه عزل و نصبها در دولت چهار دهم نو پا خداوند عاقبت انقلاب و نظام و کشور و ملت را ختم به خیر کند و اگر شایستگی داریم همه را با پیشه کردن ایمان و حکمت و تدبیر و امانت داری خداپسندانه از شر فتنهای آینده نجات بدهد .
علیجانی۳۵۷۲۶۱۰۱۲:۲۶:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
قلع و قمع مدیران به نظرم برای رسیدن به اهدافی که اقای پزشکیان بیان کردند باید حداقل 1- 20% نیروی انسانی دولت کم شود 2- 50% مدیران تعویض و یا اخراج شوند
ناشناس۳۵۷۲۸۶۳۱۶:۳۹:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
درصد ها رو از کجا آوردی؟!
ناشناس۳۵۷۲۶۲۱۱۲:۴۲:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
دکتر مخبر مگه چی کم داشت که رئیس جدید نیومده برکنارش کرد !؟ اگه دکتر مخبر ثبت نام می‌کرد رئیس جمهور فعلی بودن نه کس دیگه ای ، لااقل صبر می‌کرد جوهر تنفیذ خشک میشد و بعدا
ناشناس۳۵۷۲۶۲۳۱۲:۴۳:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
مرکز گرایی فقط در انتصابات نیست در تفاوت حقوق چندبرابر مرکز برای همکاران هم سابقه و هم تحصیل هم هست!!!
ناشناس۳۵۷۲۶۳۹۱۳:۰۲:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
بزرگترین ضعف دولت قبل استفاده از افرادی بعنوان مدیر است که نه توانایی و نه تجربه لازم را داشته اند.
بی بی جون۳۵۷۲۶۴۰۱۳:۰۲:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
من تعجبم چرا رسانه ها مثل همین رسانه که این حرفها را می‌زنند در ابتدای دولت سیزدهم این کلمات را ننوشتند که از روز اول تا حالا همه این کارها را انجام داده اند و هنوز هم می‌گویند همه تقصیرها مربوط به دولت حسن روحانی است .
مختار۳۵۷۲۷۷۲۱۵:۰۶:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
شما یکی از کارهای مثبت حسن روحانی را بگو .
محمود صادقی از نکا۳۵۷۲۹۸۶۱۸:۳۴:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
من سرمایه گذار هستم از کارهای مثبت ایشان واستاندار ایشان در مازندران به خاک سیاه نشاندن اینجانب بود ۳میلیارد سرمایه را هزینه کردم ومنتظرم وامم شدم وامم تصویب شد اما ندادند...در دوره شهید رییسی پیگیر شدم گرمای دست ایشان هنوز در دستم هست متاسفانه شهید شد بیچاره ونابود شدم اینست داستان کارهای مثبت
ناشناس۳۵۷۳۰۰۹۱۹:۰۲:۵۹ ۱۴۰۳/۵/۱۴
بیمه همگانی، خرید خدمت از بیمارستانهای خصوصی و ...
جواد۳۵۷۲۶۵۸۱۳:۲۰:۵۴ ۱۴۰۳/۵/۱۴
شعارهای هنگام انتخابات ها فقط برای زمان انتخابات است و بس زیاد جدی نگیرید؟
ناشناس۳۵۷۲۶۷۱۱۳:۴۳:۴۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
مشکل دولتها در کشور ما آن است که به جای آنکه برنامه ها و اقدامات خود را بر ساخته های مثبت و موفق دولت های قبلی بنا نمایند و بدون توجه بر آثار مخرب رها کردن اقدامات سازنده قبلی بر بیت المال و اقتصاد کشور ، بنای تازه ای را شروع می کنند که همین موضوع هزینه های هنگفتی بر کشور وارد کرده است . عدم شناخت محیط کار مدیریت و عدم مطالعه کافی یکی از این دلایل است. موضوع مهم دیگر در حوزه مدیریت کشور که باز هم متاسفانه نهادینه شده این است که مدیر جدید فکر می کند با هم ریختن تمام تشکیلات مدیریت قبل اعم از نیروی کار و ... مدیریت قوی خود را نشان میدهد در حالی که یکی از نقاط ضعف جدی کشور است و البته اثر عکس دارد .
ناصر۳۵۷۲۶۸۱۱۳:۵۳:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
یعنی چی ؟ چرا نباید مدیران عوض شوند اگر کاریی داشتن ک خودشو نشون می دادن .
ناشناس۳۵۷۲۶۸۳۱۳:۵۸:۱۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
این خط و نشان نیست ؟ مدیران نباید عوض شوند یعنی همان جناح بازی ها قدیمی .
ناشناس۳۵۷۲۶۹۸۱۴:۰۸:۳۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
مگر حل مشکل اقتصادی یکیش بورس و تولید و بازار سرمایه نیست ؟ مدیران بی کفایت و بیسواد و نالایق در بورس بیداد می کنند
ناشناس۳۵۷۲۶۹۹۱۴:۰۸:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۱۴
فکر میکنم، دولت پزشکیان تفاوت چندانی با دیگر دولت ها نخواهد داشت، چراکه دوباره همان جماعت پیر ، کم حوصله وعصبانی وحق وبه جانب دوباره از سر آشنایی وقوم وفامیل بازی و .... بر سر کار آمده اند؛ خوب وضعیت کشور بابت حضور این مشت آدم طی سال های قبل بوده اگر این افراد میتوانستند کاری انجام بدن سال های قبل انجام میدادند.
ناشناس۳۵۷۲۷۰۳۱۴:۱۱:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
حرف درستی است. فارغ از هر جناح و حزب هر کسی شایسته یک مقام است باید در جای خود حفظ شود.
ناشناس۳۵۷۳۴۶۰۰۹:۵۳:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱۵
موافقم چون آزمده را آزمودن خطاست
ناشناس۳۵۷۲۷۰۶۱۴:۱۳:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
عقل و خرد گرایی و پذیرش و آزادی نقد می تواند کمک بزرگی به پیشرفت امور داشته باشد.
ناشناس۳۵۷۲۷۰۸۱۴:۱۴:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
بیشترشون از دو ماه پیش دست از کار کشیدن و منتظر جایگزینی هستن
ناشناس۳۵۷۲۷۱۹۱۴:۲۰:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
به پزشکیان رسید نباید تمام مدیران برکنار بشن!
احمد۳۵۷۲۷۲۱۱۴:۲۱:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
هر روز داره بورس می ریزه و دلار بالا تر می ره .
علی۳۵۷۲۷۵۵۱۴:۵۳:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
وزیر جدید آموزش و پرورش لطفا بخشنامه آقای صحرایی در خصوص منع بازنشستگی معلمان را لغو نمایید. افزایش سن به ۶۰ سال جهت بازنشستگی ظلم به معلمان است.
ناشناس۳۵۷۲۸۰۸۱۵:۴۳:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اگر مدیری توانایی انجام کار را دارد و هنوز پروژه های در دست دارد که به اتمام نرسیده چرا باید مدیر دیگر انتخاب شود باید بحث شایسته سالاری باشد و توانایی انجام امور نه اینکه فقط این مدیر بیاد و اون مدیر بره ، باید کارنامه بدهندمدیر ها، که چه کارهایی کردن و چه کارهایی در برنامه دارند که باید انجام بشه
ناشناس۳۵۷۲۸۱۴۱۵:۵۵:۳۵ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اللهم عجل لولیک الفرج .
رضا۳۵۷۲۸۵۷۱۶:۳۵:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۱۴
تااینجا که بامجموع انتصابابتش پزشکیان نشان داد درچنبره روحانی وخاتمی گیرکرده چون انتصاباتش ازمیان چهرهای مشکل دار بدسابقه سیاسی ومخالف شعارمن حزبی نیستم هستش .آقای پزشکیان نه به اون شعارهای نهج البلاغه ات نه به این عزل ونصب های ضدمنافع کلی نظام وکشور یادت باشد تو دومیلیون هم ازشهید رییسی کمتر رای داشتی ولی ایشون شخصا وبهیچوجه اهل باندورفاقت بازی نبود تاکنون هرکه راانتخاب کردی یارفقای حزبی یارفقای پزشکی خودت بوده .
ناشناس۳۵۷۲۸۸۰۱۶:۵۲:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
دولت سیزدهم خیلی خوب بود
ناشناس۳۵۷۳۴۰۰۰۸:۲۶:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۵
باسلام و احترام فقط قیمت مایحتاج وکالاهای مصرفی صد درصد افزایش یافت دلار و سکه‌ افزایش یافت در مورد مستعمری بازنشستگان هم در این ۳سال کم کاري شدمثل امسال بعد از ۵ماه از سال گذشته وهنوز همسان سازی بلاتکلیف است و.......
آرامش۳۵۷۲۸۸۴۱۶:۵۷:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اگر هدف خدمت به مردم وپیشرفت کشور است باید ازهمه ظرفیت‌های کشور چه اصلاح طلبان متعهد ومتخصص وچه اصولگرا یان متعهد ومتخصص در کابینه دولت استفاده شود تا انتخابات همیشه پرشور وباشکوه باشد وجامعه دوقطبی نشود.
تارویردی۳۵۷۲۸۹۸۱۷:۰۷:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
دولت پزشکیان دقیقا دولت روحانی است تمام اطرافیانش افراد دولت روحانی است که سوابقشان برای مردم معلوم است .
ناشناس۳۵۷۲۸۹۹۱۷:۰۷:۱۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
جالبه وقتی سال ۱۴۰۰ دولت مرحوم رییسی میخواست تشکیل شود هیچکدوم ازین پیشنهادها از طرف طیف اصولگرا داده نمیشد اما الان انگار دوباره یک اصولگرا پیروز شده که اینهمه توصیه و پیشنهاد میدن اکثریت به یک کاندید اصلاح طلب رای دادن که دیگه اصولگرا سر کار نباشه نه اینکه فقط رییس جمهور به تنهایی عوض بشه در ضمن در دولت قبل حتی یک اصلاح طلب در دولت نبود .
شاهی۳۵۷۲۹۰۵۱۷:۱۳:۴۴ ۱۴۰۳/۵/۱۴
کسانی‌بارئیس‌جمهورزاویه‌دارندنمی‌توانندهمکاردلسوزی‌برای‌وی‌باشند
ایرانی۳۵۷۲۹۰۸۱۷:۱۴:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۱۴
فکر نمی کنم بجز خودتان مردم از شماها رضایت داشته باشد .
عبدالله۳۵۷۲۹۲۲۱۷:۲۶:۲۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اقای روحانی وظریف ایران را به فنا بردن . اقای پزشکیان خودش باید تصمیم بگیرد تا موفق شود نه کس دیگری خدایی مخبر ازهم اینهای که پست بهشون داده بالاتر وبامنش تر است واقعا حیف مخبر
محسن۳۵۷۲۹۳۷۱۷:۴۱:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اکثرا کپی دولت حسن روحانی است .
عمید۳۵۷۲۹۴۸۱۷:۵۴:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
خواهشمندیم دستور فرماید هر گونه استخدام بر اساس بومی بودن اشخاص بر اساس کد ملی باشد نه براساس تلفن و تماس ، پارتی بازی و غیره
ناشناس۳۵۷۲۹۵۷۱۷:۵۹:۲۸ ۱۴۰۳/۵/۱۴
ظاهرا هر چی دکتر پیر بود در کابینه خاتمی و روحانی بودند قراره مسئولیتها را بدست بگیرند.باید ببینیم وزیرهایش چه کسانی هستند . خدا به فریاد ما برسه با حقوق بازنشستگی نا قابل
ناشناس۳۵۷۲۹۶۲۱۸:۰۷:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
هیچ مدیر لایقی در مجموعه فعلی دولت وجود ندارد‌ ملت ایران لایق بهترین ها است .
علی۳۵۷۲۹۷۷۱۸:۲۰:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۴
الان بی ارزشترین پول جهان را ایران دارد، مردم و خصوصا کارگران در بدترین و فلاکت بارترین و وخیم ترین وضعیت معیشتی زندگی میکنند، قیمت خودروها چندصدبرابرافزایش قیمت داشتند، قیمت لوازم خانگی چندبرابرشده، قیمت موادغذایی چندصد برابرشدند، قیمت نهاده های ضروری برای تولیدمحصولات کشاورزی چندبرابرشده و... باید دولت جدید بتواند مشکلات مردم ایران را حل کنه و مردم وخصوصا کارگران را از فقر نجات دهد.
محمود۳۵۷۲۹۸۱۱۸:۲۷:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اقایان اصول گرا واقایان اصلاح طلب وحاکمان جمهوری اسلامی ایران .این نظام برمبنای خون شهیدان بنا شده .مقدس است آیا هیچ کس باسواد مومن ومتعهد وجود ندارد .فقط شماها که جمعا ۵۰۰نفر بیشتر نیستید که باید وزیر ووکیل مردم شوید .
یاس۳۵۷۲۹۹۷۱۸:۴۳:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۱۴
اگه دکترپزشکیان دایم صحبت وفاق حرف میزنن چراخودش جلویه دعوارونمیگیره چراهمش ازجناح خودش دراموردولت استفاده میکند این ایجادنزاع ودعوا نمیکند
ناشناس۳۵۷۳۰۹۰۲۰:۵۵:۱۳ ۱۴۰۳/۵/۱۴
چگونه است بورس ناگهان سرخ پوش شده و اعتماد وسرمايه مردم ذينفع به باد رفت
ناشناس۳۵۷۳۳۱۶۰۴:۳۰:۰۲ ۱۴۰۳/۵/۱۵
اقای پزشکیان ازشناختی که ازسیره وشخصیت شمادارم میدانم که در جهت حل مشکلات مردم تلاش خواهید کرد.
ناشناس۳۵۷۳۳۷۲۰۷:۴۸:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۱۵
بورس آینه تمام نمای اوضاع کشور هست از سال 99 در حال سقوط می باشد.
ایرانی۳۵۷۳۴۲۰۰۸:۵۸:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
کدوم مدیر دولت قبل خوب بود یکیشو میشه بگین.نمیدونم چرا تو این دولت همه نظر میدن ...اگر اینقدر سیاستمدار هستین برین رییس جمهور بشین دور بعد.حالا که به پزشکیان رسید هی شعار میدن وزیرها ومدیران قبل رو عوض نکن.
ناشناس۳۵۷۳۵۲۸۱۱:۰۵:۵۳ ۱۴۰۳/۵/۱۵
کنار گذاشتن منظور از سارمان برنامه و بودجه باید زودتر انجام می شد.
پویان۳۵۷۳۷۰۷۱۴:۲۷:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۱۵
1-مهمتربن اصل باتوجه به تجارب خودم دردستگاه دولتی اول بایدسازوکاری برنامه ریزی شودتا دردوره مسولیت هرمدیری نسبت به رسیدگی مالی اقدام عاجل انجام شودودرصورت کسب نمره قبولی نسبت به ابقایابرکناری مدیراقدام شودازانجاکه تجربه نشان داده خیلی کم مدیری هستندکه نمره قبولی کسب کنند۲ذیحسابان دستگاهها بایدیکساله انتخاب وجابجاشوندتاازهمکاری باندی خصوصااسنادمالی جلوگیری شود۳-وسایل نقلیه ای که حتی درایام تعطیلات دراختیارحتی رانندگان واستفاده شخصی شان که موجب افزایش هزینه های فراوان به بیت المال میشودبه پارکینگ مستردگردد۴- دفاتررسیدگی بشکایات وتظلمات درسازمانهامستقروگزارش ماهیانه اخذشود۵ازبرگزاری جلسات باهزینه های ملیونی نظیرشیرینی وانواع میوه ممانعت ودرصورت لزوم یک قلم میوه امکان سرو داشته باشد۶امروزه بجهت عدم برخوردبامدیران بتوسط نهادهای نظارتی نظیردیوان عدالت سازمان بازرسی بجهت اعمال تخلفشان متاسفانه دیگروقعی به بخشنامه هاودستورات چنین مراجعی ازسوی مدیریت ها گذاشته نمیشود۷کلیه مدیران راملزم به گذاشتن فرصت ملاقات اجباری باارباب رجوع وکارکنان نماییدتاپاسخگوباشند.
ناشناس۳۵۷۳۸۰۶۱۶:۰۷:۲۷ ۱۴۰۳/۵/۱۵
تمام بحران‌های موجود در در کشور در دوره زمام داری همین اصلاح‌طلبان ایجاد شده وهربار هم برای رفع آن بحران‌ها با شعار دادن وفریب مردم برای حل آنان به کرسی قوه مجریه تکیه زدند ومشکلات را نه تنها حل نکردند بلکه مشکلات عدیده دیگری را به آن افزودند .
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  3. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  4. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  5. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  6. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  7. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  8. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  9. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  10. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

  11. در اسراییل چه خبر است؟!

  12. صادق‌جان زندگی شما با طلای حضرت ام‌البنین (س) بیمه شد

  13. بابایی:مزد کارگران حداقل باید به میزان تورم رسمی افزایش یابد

  14. مهلت ۷۲ ساعته دادستانی تهران برای اعلام اسامی ۱۰۰ متقاضی نمایندگی مجلس با مدرک جعلی

  15.   لفاظی نتانیاهو علیه ایران برای سرپوش گذاشتن بر شکست در جنگ غزه

  16. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سیستم توزیع بنزین در پی حمله سایبری

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. وقتی آمریکا جا می ماند

  5. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  6. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  7. قدردان پلیس هستیم اما...

  8. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  9.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  10. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  11. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  13. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  14. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  18. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  22. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  25. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

آخرین عناوین