چند درصد از معابر پایتخت به نام شهدا مزین است؟

  4030516086

 فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران گفت:  ۳۴ هزار کوچه، خیابان و بلوار در پایتخت وجود دارد که ۷۰ درصد معابر به نام شهدا مزین شده است، با وجود اینکه ۲۴ هزار شهید فقط شهر تهران دارد، بنابراین کوچه‌هایی که به نام شهدا مزین نیست باید این موضوع پیگیری شود.

چند درصد از معابر پایتخت به نام شهدا مزین است؟

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی حسن‌زاده روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از ۷۰ درصد معابری که نام شهید دارند ۵۰ درصد آنها با تابلوی تصویر شهید مزین است که ۲۵ درصد سالم و ۲۵ درصد نیاز دیگر به تعمیر دارند که در دستور کار داریم برای این تصاویر با انعقاد قرارداد با گروه دانش‌بنیان، فعالیتی انجام شود که تا ۳۰ سال نیاز به تعویض نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود اکنون نیمی از تابلوهای شهدا در خیابان‌ها، معابر و کوچه‌های شهر تهران فرسوده است، تاکید کرد: تابلوی شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور فقید کشور، آخرین تابلویی که روی سر در خیابان پاستور نصب شده اما نباید شهدای‌مان زود از خاطرمان بروند.

 

ارایه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی

فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران در ادامه گفت: درمانگاهی در مسیر زائران اربعین با کمک همکاران شرکت شهر سالم راه‌اندازی شده تا به ارایه خدمات درمانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) بپردازند. همچنین از آنجا که ۷۰۰ خادم موکب علی ابن موسی الرضا(ع) شهرداری تهران دارد که در طول سال به خدمات‌رسانی می‌پردازند و در ایام اربعین هر روز ۱۰۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع می‌شود.

حسن‌زاده گفت: خیمه معرفت و تئاتری راجع به غزه برای زائران حسینی و خیمه علی اصغر که همان مهدکودک است، برای کودکان در نظر گرفته شده است،‌ شعار امسال ما در پیاده روی اربعین، "کربلا طریق‌القدس" است؛ اسامی و تصاویر شهدای ما و غزه باید در دست ما باشد.

وی ادامه داد: رویداد و پویش سفیران رسانه اربعین در تهران با مشارکت ۱۰ دستگاه برگزار می‌شود و قیام سرخ تا ظهور سبز را هم با موضوع عکس موبایلی و خاطره‌نویسی برگزار خواهیم کرد.

به گفته وی، ۲۰ میلیارد تومان شهرداری برای موکب علی ابن موسی الرضا (ع) با تصویب شورای شهر تهران در نظر گرفته شده است که برای مسایل زیرساختی هزینه خواهد شد و مابقی مخارج از طریق خیران تامین می‌شود. 

تزریق روحیه امید وظیفه خبرنگاران است

فرمانده سازمان بسیج شهرداری تهران در ادامه ثبت کردن دقیق، جامع، صحیح و به موقع وقایع با رویکرد امیدآفرینی به مردم را افتخاری دانست که خبرنگاران مفتخر به آن هستند و گفت: تزریق روحیه امید همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اهمیت بسزایی دارد که وظیفه اصلی شما خبرنگاران است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: حوادثی که در تاریخ رقم خورده به ویژه حادثه کربلا اگر مستند چیزی داریم از گزارش‌ها و اخبار شما (رسانه‌ها) بوده است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله صابری‌نیا افزود: جایگاه خبرنگار جایگاه معظمی است تا خدمت به نظام اسلامی کنند زیرا افراد زیادی شهید شدند تا ما اینجا باشیم. اگر خبرنگاران دغدغه‌مند نبودند، حوادث و اخبار صحیح در مورد جنایات قضیه غزه در دنیا مخابره نمی‌شد.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  10. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  12. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  15. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  16. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  17. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  18. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  20. نشست همتی با بانکهای خصوصی/ناترازی بانکی حل شود

  21. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  22. چه کسانی با ۳۵ سال خدمت بازنشسته می‌شوند+ جدول

  23. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  24. مصرف برق خانگی ایران یک‌ونیم برابر ترکیه/مصرف خانگی با محاسبه «انرژی مصرفی» از اروپا و آمریکا بالاتر است

  25. حسین سلاح‌ورزی به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

آخرین عناوین