مقدم: کناره‌گیری ظریف ناامیدی را افزایش می‌دهد

  4030523012 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بیژن مقدم مدیر مسئول پایگاه خبری الف به استعفای معنا دار ظریف از دولت چهاردهم واکنش نشان داد.

مقدم: کناره‌گیری ظریف ناامیدی را افزایش می‌دهد

بیژن مقدم، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسیی درباره استعفای ظریف در گفت‌وگو با هم‌میهن تاکید می‌کند که جامعه ما به شدت نیازمند امیدآفرینی است و یکی از مسائل مهم در حوزه‌های مختلف امیدوار یا ناامید بودن مردم است:«دلیل ناامیدی مردم به مسائلی مانند اصلاح نشدن امور، ناکارآمدی دستگاه‌ها و... باز می‌گردد.»

او انتخابات را فرصتی برای بازسازی امید اجتماعی می‌داند:«مردم به فردی که انتخاب می‌کنند، شعارها، وعده‌ها، شخصیت و تفکر او امید می‌بندند که کاری انجام دهد. هم تبلیغاتی که برای تحریم انتخابات انجام شده بود و هم رایی که مردم دادند نشان‌دهنده آن بود که مردم خواسته‌ها و امیدهایی دارند و به همین دلیل هم به آقای پزشکیان رای داده‌اند تا رئیس‌جمهور شود. حرکتی که به سمت ایجاد امید بود.»


مدیرمسئول پایگاه خبری«الف» همچنین اضافه می‌کند:«پزشکیان تغییر خاصی نکرده است مگر اینکه یا ما شناخت ناقصی از او داشته‌ایم که من اعتراف می‌کنم که چنین بوده یا اینکه جریان اصلاح‌طلب شناخت کاملی از پزشکیان نداشتند که از او حمایت کامل کردند. در حال حاضر یا باید بگوییم که او در حال حاضر دست به اقداماتی زده است که قبلا به آنها اعتقاد نداشته یا اینکه نه، ‌او همان فرد سابق است اما ما دقیق نمی‌شناختیمش.»

مقدم معتقد است که هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا شناخت دقیقی از پزشکیان نداشته‌اند:«اما مردم به او امید بسته‌اند و امیدواریم که هر دولتی بر سر کار می‌آید به نحوی به وعده‌هایش عمل کند که نشان‌دهنده کارآمدی آن باشد و باعث افزایش امید مردم شود. اما در این بین هر فردی که این امید را از بین ببرد در جهت کمک به رئیس‌جمهور و منافع ملی اقدام نکرده است.»

او متن کناره‌گیری ظریف را دستمایه قضاوت رفتار او می‌داند:«کاری به توضیحات بعدی او ندارم. نوشته آقای ظریف در حقیقت هم خلاف حرف‌‌های قبلی او بود و هم اینکه به ناامیدی مردم کمک کرده و رئیس‌جمهور راهم تضعیف می‌کند. ظریف در اظهارات گذشته خود تاکید کرده که کمیته‌هایی که برای انتخاب وزرا برقرار شده جنبه مشورتی دارند و در انتها این رئیس‌جمهور است که وزرا را انتخاب می‌کند اما در حال حاضر اظهارات او به نحوی است که اینگونه برداشت می‌شود که چرا رئیس‌جمهور به نتایج کمیته‌ها بی‌اعتنایی کرده؟ و دست به انتخاب دیگری زده یا چرا به اولویت کمیته‌ها توجه نکرده است؟»


مقدم می‌گوید:«رفتار ظریف را به این دلیل نمی‌پسندم که منجر به ناامیدی می‌شود، اگر می‌خواهیم به رئیس‌جمهور کمک کنیم این راهش نیست. متن این نوشته تلویحاً حاوی استعفا، گلایه بسیار شدید و کناره‌گیری از کل دولت و برگشت به دانشگاه است. این متن حتی خطاب به رئیس‌جمهور هم نبوده و اعلام عمومی شده است. این رفتارها معنا دارد و افرادی که فعالیت‌های دیپلماتیک داشته‌اند، به‌خوبی می‌دانند که در عرصه دیپلماسی هر حرکت فرد و اصولاً زبان بدن او دارای معنی است. بنابراین حتماً کلمات هم معنی دارند.»

او اضافه می‌کند:«ظریف دیپلمات کارکشته و باسابقه‌ای است و ما رفتار او را نه براساس توضیحات بعدی که براساس متنی که منتشر کرده قضاوت می‌کنیم. به‌هرحال من این اقدام را در ابتدای دولت درست نمی‌دانم. رئیس‌جمهور باید مردان خودش را انتخاب کند؛ با لحاظ کردن ملاحظات. او نمی‌تواند چشمانش را به همه واقعیت‌های بیرونی و میدانی ببندد. جریان اصلاحات، حاکمیت، افرادی که برای رئیس‌جمهور شدن پزشکیان زحمت کشیدند و حتی شخص ظریف بخشی از واقعیت هستند که همه آنها باید مورد توجه رئیس‌جمهور قرار گیرند. او به همه موارد نمی‌تواند پاسخ دهد و باید به او حق داد.»

مقدم تاکید می‌کند که پزشکیان در موقعیت خاصی قرار دارد و باید به او کمک کرد؛ به‌ویژه از سوی افرادی مانند ظریف.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۸۰۱۸۹۰۹:۴۹:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
سالی که نکوست از بهارش پیداست. با انتخاب این کابینه آقای پزشکیان نمی تواند وعده های قبل از انتخابات را عملی سازد. اکثر رأی دهندگان ناامید شده اند.
ناشناس۳۵۸۰۲۳۲۱۰:۳۷:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
مگر قرار بوده کاری کند؟ تنها دولتی که می خواست کاری کند دولت شهید رئیسی بود که دولتش قد نداد و بانیان وضع موجود آمدن
ناشناس۳۵۸۱۰۸۴۱۲:۲۵:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۴
به پزشکیان رای دادیم حداقل مشی شهید رئیسی ادامه پیدا کند و تندروهایی که آرای مردم را زینتی می دانند و خود را محق بر سرنوشت ایران عزیز حاکم نشوند انتخاب پزشکیان خود پیروزی و امید هست چیز بیشتری از او نمی خواهیم ظریف هم حق دارد نقطه نظرات خود با رای دهندگان به اشتراک بگذارد
ناشناس۳۵۸۱۰۸۸۱۲:۲۸:۳۲ ۱۴۰۳/۵/۲۴
حضورظریف‌ناامیدکننده‌بود عدم‌حضورش‌امیدآفرین‌بود به‌شرط‌اینکه‌ازدورسنگ‌نندازه
ناشناس۳۵۸۰۴۳۴۱۳:۳۰:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۳
همون بهتر که ظریف کنار گذاشته شد
حمید ک۳۵۸۰۸۸۳۰۳:۱۱:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۴
چرا؟جنابعالی علم غیب دارید یا.جز منابع مثلا آگاه هستید؟؟.ظاهرا خیلی ها میخواهند بر خطا و رفتارهای ضد ملی و ریاکارانه آقای ظریف سرپوش بگذارند.. این اولین خنجر از پشت او نیست..شهید سلیمانی. هم طعم این خودشیفتگی مفرط آقای ظریف رو چشیده اند
ناشناس۳۵۸۰۱۹۱۰۹:۵۳:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
تحلیل خوبی است. اضافه کنید که فارغ از همه حرفها و بدون هر گونه قضاوتی برداشت اغلب جامعه این است که مهم نیست چه کسی رییس جمهور شود.
ناشناس۳۵۸۰۶۷۴۱۹:۲۲:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اینکه ظریف عنوان کرده که تعداد کمی از وزرا پیشنهاد شورای راهبردی بوده ،می خواد بگه من دخالت زیادی در لیست نداشتم تا حمله تندروها به لیست زیاد نشه
ناشناس۳۵۸۰۱۹۶۰۹:۵۹:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اگر حرفها و وعده های آقای دکتر ظریف نبود که من به شخصه به هیچ کسی رای نمی دادم!
ناشناس۳۵۸۰۲۸۴۱۱:۲۴:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
پس یعنی فکر نکرده رای دادید؟؟
ناشناس۳۵۸۰۹۰۹۰۶:۳۸:۳۶ ۱۴۰۳/۵/۲۴
فکر کردیم ، ولی اشتباه کردیم.
ناشناس۳۵۸۰۹۸۵۰۹:۲۶:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۲۴
خیرآگاهانه به کسی که تفکرات ظریف را داشت رای دادیم .
ناشناس۳۵۸۰۲۲۶۱۰:۳۴:۰۰ ۱۴۰۳/۵/۲۳
آقای پزشکیان آقایان آذری جهرمی و ظریف که یاران اصلی شما در ایام انتخابات بودند کجای کابینه شما هستند؟! بجای ایشان هر چه گمنام و ناشناخته بود دور خودتان جمع کرده اید. شما در ایام انتخابات با طرح نور نیروی انتظامی مخالفت کردید ولی کسی را برای وزارت کشور معرفی کردید که طرفدار برخورد در مساله حجاب است. رای مایی که به شما رای دادیم امانتی نزد شماست اینست رسم امانتداری؟!
ناشناس۳۵۸۰۳۵۴۱۲:۲۰:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
چون حجاب قانون مصوب مجلس هست و به میل شما قرار نیست قانون کنار گذاشته بشه.
ناشناس۳۵۸۰۲۳۴۱۰:۳۹:۴۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
خود پزشکیان این باب را کلید زد و سهم خواهی....
ناشناس۳۵۸۰۲۴۱۱۰:۴۳:۴۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
نگران مباشید، او برمی گردد. کرارا دیده ایم.
ناشناس۳۵۸۰۲۵۴۱۰:۵۳:۱۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
البته مردم به آینده امیدوارند .
ناشناس۳۵۸۰۲۵۷۱۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
معلومه که ظریف زرنگتر از شماست و نمیخواهد هزینه ناکارامدیها را بر عهده بگیرد
ناشناس۳۵۸۰۲۵۹۱۱:۰۱:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اگر پزشکیان در ایام انتخابات می گفت کسی را برای وزارت کشور معرفی خواهم کرد که نظامی و موافق برخورد در مساله حجاب است قطعاً شخص دیگری رای می آورد. از طرفی ظریف و آذری جهرمی تمام قد پشت پزشکیان بودند و برای پیروزی اش هرچه در توانشان بود کردند ولی پست ها به گمنامان و غیر فعالان رسید. پزشکیان که تا اینجا، بجای تامین نظر و رضایت رای دهندگانش، مبادرت به تامین نظر و رضایت رقبای انتخاباتی اش کرده و اسباب سرخوردگی و ناامیدی رای دهندگانش را رقم زده
ناشناس۳۵۸۰۹۷۸۰۹:۱۷:۰۴ ۱۴۰۳/۵/۲۴
شما حق انتخاب بین بد و بدتر داشتید و دستتان برای انتخاب باز نبود.
ناشناس۳۵۸۰۲۷۳۱۱:۱۶:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۳
شما ومن که به خاطر وعدهای ظریف رای به پزشکیان دادیم راه را به اشتباه رفتیم ایا کسی که برای سهم خواهی قهر میکند میتوانند گره ای از جامعه حل کند اینها دنبال منافع شخصی خود وپست مقام هستند .
ناشناس۳۵۸۰۴۰۸۱۳:۰۱:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اگر جایی به نظراتت اهمیت نمی دهند و می خواهند هر کاری می کنند عواقبش را گردن تو بیاندازند چرا باید بمانی و فحش بخوری؟! قهر کردن مال رفاقت است در سیاست به این کار کناره گیری و استعفا می گویند.
ناشناس۳۵۸۰۲۷۸۱۱:۲۰:۳۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
پزشکیان باید افراد متخصص غیر تندرو را سر کار آورد .
ناشناس۳۵۸۰۲۹۱۱۱:۲۹:۵۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
پزشکیان رای را از تفکرات اصلاح طلبی گرفته ولی کابینه اصولگرا تشکیل داده و آخرین امید را خیلی زود از بین برده این کار اخلاقا درست نبود.
ناشناس۳۵۸۰۲۹۲۱۱:۳۱:۴۶ ۱۴۰۳/۵/۲۳
عملکرد شما ناامیدکننده است‌ .
ناشناس۳۵۸۰۳۱۲۱۱:۴۲:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اکثریت که در انتخابات اخیر شرکت نکردند آن اقلیتی هم که شرکت کردند اکثرشان( بیشتر از ۱۶ میلیون نفر) با حضور و تشویق امثال ظریف در ایام انتخابات ، شرکت کردند. اگر در انتخابات بعدی ظریف و امثال ظریف و رای دهندگان این طیف دلسرد شوند و در انتخابات شرکت فعالی نداشته باشند نرخ مشارکت پایین خواهد آمد.
ناشناس۳۵۸۰۳۲۷۱۲:۰۱:۱۰ ۱۴۰۳/۵/۲۳
به نظرم ظریف نقشی که به عهده اش گذاشته شده بود را به خوبی بازی کرد.
ناشناس۳۵۸۰۳۲۹۱۲:۰۱:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۳
روحانی ، رییسی، جلیلی و پزشکیان با هم فرقی ندارند .
ناشناس۳۵۸۰۳۳۸۱۲:۱۲:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
آقای ظریف نباید آرمانی فکر کند در سیاست و حکمرانی آرمانگرایی جایی ندارد اگر اینگونه بود مدینه شهر افلاطون تشکیل می شد و گسترش جهانی می یافت و اصلا به قانون ، ادارات و... نیازی نمی شد اما افلاطون نتوانست شهر فاضله ای بسازد در کشور سلایق و افکار متفاوتی وجود دارد که همه باید در نظر گرفته شود رییس جمهور چه اصلاح طلب و چه اصولگرا باشد باید همه سلایق را در نظربگیرد و البته به وعده های خود عمل کند و درجهت کاهش مشکلات مردم بکوشد صدالبته همه نیروهای سیاسی باید به دولت کمک کنند تا بتواند کارش انجام دهد.
بنده خدا اصل۳۵۸۰۳۵۳۱۲:۱۹:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اقای ظریف نباید اینقدر ظریف و نازک نارنجی تشریف داشته باشند. رفاقت یعنی ماندن در کنار رفیق در روزهای سخت.لطفا برگرد!!
ناشناس۳۵۸۰۳۵۵۱۲:۲۱:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۳
نبودن ظریف هم نوعی امید به آینده است.
ناشناس۳۵۸۰۴۲۸۱۳:۲۶:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
مردم به تغییر در حکمرانی رای دادند ولی انتخاب کابینه ای کهنسال و توضیحات عارف که جامعه پذیرش مدیریت زنان را ندارد و جوانان ظرفیت مدیریتی ندارند مرا بیش از پیش نا امید کرد ! ای کاش پزشکیان و عارف رای های جوانان و زنان را درک می کردند و با انتخاب افرادی کهنسالی که حاصل دهه ها مدیریت ایشان فضای فعلی است اینقدر جوانان و زنان را نا امید نمی کردند! جامعه از حرکت ظریف نا امید نیست جامعه از وعده های بدون عمل پزشکیان و سخنان و اقدامات عارف نا امید است!
ی، آروند۳۵۸۰۴۵۰۱۳:۴۴:۱۷ ۱۴۰۳/۵/۲۳
پزشکیان اگر بتواند مسئله معیشت را در کمترین زمان و بهتراز دولتهای قبل درست کند برنده شده وقهرمان مردم است حالا مردم بخواهند ظریف حضور داشته باشدیا جلیلی ،در نظر مردم کارانجام دادن درست مهم است ! فقط معیشت مردم بعد هم معیشت مردم وبعد هم همین آنوقت ببینید چه معجزه ای در کشور بوجود خواهد آمد ،اقتدار کشور بسته به دو چیز است اول رفاه ومعیشت عادلانه برای مردم ، دوم داشتن قدرت دفاعی نظامی کاملا مجهز وکافی اینها دوبال پریدن به آسمان موفقیت است ،بقیه اش خودش درست میشود اینها هرکدامش نباشد ما عقب افتاده ایم. تمام
ناشناس۳۵۸۰۴۹۲۱۴:۳۲:۰۵ ۱۴۰۳/۵/۲۳
پزشکیان آخرین شانس نظام برای بقاست. اگر اصلاح طلبی شکست بخورد رادیکال‌ها و زورمندان خارجی یکه تازی خواهند کرد
ناشناس۳۵۸۰۵۰۰۱۴:۴۶:۵۰ ۱۴۰۳/۵/۲۳
اتفاقا بسیاری از مردم وقتی آقای ظریف استعفا داد امیدوارتر شدند، چراکه ایشان امتحان خود در ناکارآمدی را در دولت روحانی پس داده بود.
آزاده۳۵۸۰۶۴۰۱۸:۲۶:۴۳ ۱۴۰۳/۵/۲۳
نمک نشناسی آخر و عاقبت خوبی ندارد
ناشناس۳۵۸۰۵۲۳۱۵:۲۱:۳۸ ۱۴۰۳/۵/۲۳
آقای مقدم همین که همه دست‌اندرکاران ستادهای رقیب پزشکیان از جمله خود شما اکنون هواخواه وی شده و از کابینه او تمام قد دفاع می‌کنند گواه کلاهی است که سر مردمی که رای دادند رفت. من که عین روز برایم روشن بود و با افتخار رای ندادم. ولی شما هم با این شیرین‌کاری‌ها عاقبت بخیر نخواهید شد. خواهیم دید، خواهیم دید.
ناشناس۳۵۸۰۵۳۱۱۵:۳۲:۳۳ ۱۴۰۳/۵/۲۳
درود بر شیر مرد سیاسی زمان خود دکتر ظریف .
ناشناس۳۵۸۰۵۴۳۱۵:۵۳:۲۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
پیامبر اکرم (ص): کَما تَکُونُوا یوَّلی عَلَیکُم. هر طور باشید همانگونه بر شما حکومت می شود.
ناشناس۳۵۸۰۵۵۸۱۶:۰۸:۵۶ ۱۴۰۳/۵/۲۳
ظریف جان لطفا همکاری با پزشکیان را ادامه بده امید ما به تو است
علی۳۵۸۰۶۴۵۱۸:۴۱:۰۱ ۱۴۰۳/۵/۲۳
با سلام دوستان این جماعت اصلاح طلب همان مافیا هستند نقشه آنها خدمت نبود و نیست ۸ سال موسوی ۸ خاتمی ۸ سال روحانی و اضافه دوستان زیر میزی آنها کارگزاران ۸ سال ۲۴ سال جیب‌های خودشان را پر کردن اموال اینها و فرزندان آنها نمایش بدهند ببینید چه خبره خدا بیامرزد سید خدمت را ۳ سال نشد حرکتی کرد به نفع فقرا ولی این شهید مثل شهید رجایی مجال خدمت پیدا نکرد.
ناشناس۳۵۸۰۶۵۸۱۹:۰۷:۱۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
کافی است حرفهای ظریف بعد از انتخابات رو ببینید و تناقضاتش رو میفهمید. وقتی صداقت نباشه آدم حرفهای خودش رو هم یادش میره
علی۳۵۸۰۷۱۱۲۰:۲۴:۳۴ ۱۴۰۳/۵/۲۳
مردم به کارهای سلطان استعفا توجه نکنند
ناشناس۳۵۸۰۷۳۳۲۱:۱۰:۴۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
چه غیر منتظره..
ناشناس۳۵۸۰۸۰۲۲۳:۲۰:۰۹ ۱۴۰۳/۵/۲۳
استعفای ظریف یه حرکت سیاسی برای کم کردن هزینه اصلاحات دربرابر پاسخگویی برای این لیست وزیران هست. اون آدم سیاسی تر از چیزیه که شما به ما مردم میخواید نشونش بدید
ناشناس۳۵۸۰۸۲۰۰۰:۱۲:۱۱ ۱۴۰۳/۵/۲۴
چه خوشتان بیاید چه نیاید اگر مردم به پزشکیان رای دادند به خاطر گفتمان امثال ظریف بود
ناشناس۳۵۸۰۸۲۶۰۰:۲۲:۲۳ ۱۴۰۳/۵/۲۴
جناب پزشکیان به ما جفا کردی و چقدر زود!
معلم۳۵۸۰۸۸۷۰۳:۲۵:۱۸ ۱۴۰۳/۵/۲۴
هنوز عده ای نمی خواهند قبول کنند که دولت مجری سیاست های نظام اسنت نه سیاست گذار.
ناشناس۳۵۸۰۹۷۱۰۸:۵۹:۲۴ ۱۴۰۳/۵/۲۴
دلیلش هرچی که باشه نبودن این آدم ساده لوح در دولت به نفع مردم و نظام است. خسارت برجام هنوز اثراتش گریبانگیر کشور است.
ناشناس۳۵۸۰۹۸۴۰۹:۲۳:۲۱ ۱۴۰۳/۵/۲۴
جناب مقدم فراموش نکنید که بخش بزرگی از آن امید را ظریف در دل افرادی که عهد‌کرده بودند رای ندهند ایجاد کرد!!
ناشناس۳۵۸۱۰۶۲۱۱:۴۶:۵۱ ۱۴۰۳/۵/۲۴
جالبه مخالفان پزشکیان در زمان انتخابات از کابینه راضی اند و حامیانش ناراضی و مخالفان سابق بابت نارضایتی حامیان سابق را سرزنش میکنند
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  8. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  9. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  10.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  23. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. چماق بنزین !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

    2. حالا چه می گویید؟!

    3. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

    4. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    5. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    7. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

    8. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    9. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    10. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    11. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    12. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    13. وزیر کشور: بدون هیجان، مسئله مهاجران را ساماندهی می‌کنیم

    14. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

    15. مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عباس عبدی مجرم شناخته شدند

    16. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

    17. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

    18. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

    19. گروسی: با پزشکیان در نشست سازمان ملل دیدار نمی‌کنم

    20. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

    21. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

    22. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

    23. پزشکیان: افرادی پرادعا تربیت کردیم که چشم دیدن رقیب خود را ندارند

    24. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

    25. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

    آخرین عناوین