تحریم شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی ادامه دارد/ انزوای روزافزون تل‌آویو

  4030531069

تحریم شرکت های حامی رژیم صهیونیستی به علت جنگ علیه ساکنان بی دفاع نوار غزه و جنایات این رژیم در این منطقه همچنان ادامه دارد.

تحریم شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی ادامه دارد/ انزوای روزافزون تل‌آویو

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «القاهره ۲۴»، شرکت «پپسی» عرضه یکی از نوشابه های پرطرفدار را در مصر به خاطر تحریم محصولات شرکت «لیپتون» متوقف کرد.

بازرگانان و فعالان اقتصادی مصری اعلام کردند که پس از گذشت چند ماه از راه اندازی کارزار و پویش های تحریمی در مصر علیه شرکت های حامی رژیم صهیونیستی، بویژه شرکت های «پپسی» و «لیپتون»، محصول پرطرفدار«لیپتون آیس تی» (یخ چای) به طور کامل در بازار این کشور نایاب شد.

نگاهی به صفحات فروشگاه های اینترنتی ویژه فروش مواد غذایی و نوشیدنی، نشان می دهد که موجودی «لیپتون آیس تی» این فروشگاه ها از مدت ها پیش به اتمام رسیده است.

در همین حال، مسئولان برخی فروشگاه های زنجیره ای مصر اعلام کردند که نوشیدنی «لیبپون آیس تی» در سالهای گذشته و در فصل تابستان مورد استقبال شدید مردم بود، ولی در چند ماه گذشته به این کشور وارد نشده است.

«حازم المنوفی» مسئول بخش مواد غذایی اتاق بازرگانی شهر اسکندریه در این باره گفت که این نوشیدنی از مدت ها پیش در بازار مصر نایاب شده است.

این در حالی است که منابع آگاه در شرکت های وارد کننده نوشیدنی های گازدار اعلام کردند که تحریم شرکت های حامی رژیم صهیونیستی در مصر، سود شرکت های وارد کننده این محصولات را در چند ماه گذشته دستکم ۷۰ درصد کاهش داده است.

براساس اعلام بازرگانان مصری، میزان فروش دو شرکت «پپسی کولا» و «کوکا کولا» در مصر سال گذشته و تا پیش از افزایش قیمت محصولات، حدود ۳۰ میلیارد جنیه (واحد پول مصر که هر۴۹ جنیه یک دلار است) بود.

این دو شرکت پس از افزایش درخواست های تحریمی در مصر که به کاهش فروش آن ها منجر شد، قیمت محصولات خود را در چند مرحله افزایش دادند که این افزایش تاکنون به ۱۵۰ درصد رسیده است.

جنگ غزه پیش از این خسارت های سنگینی را به دیگر شرکت های حامی رژیم صهیوینستی از جمله «کنتاکی»، «استارباکس»، «مک دونالد» و برخی از شرکت های مواد بهداشتی و شوینده، تولیدکنندگان شیرینی و شکلات و نوشابه های گازدارد وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، تحریم رژیم صهیونیستی در قالب پویش های مردمی در سطح جهان و انزوای روزافزون تل آویو به علت نسل کشی در نوار غزه، به اقتصاد این رژیم و شرکت های حامی آن ضربه زده است.

روزنامه رای الیوم بتازگی در گزارشی به اوضاع اقتصادی ناگوار رژیم صهیونیستی و زیان شرکت های غربی حامی این رژیم اشاره کرد و نوشت: شرکت های غربی بزرگ حامی اسرائیل از زمان شروع جنگ این رژیم علیه نوار غزه با وجود کیفیت و مرغوب بودن محصولات خود بر اثر پویش های تحریم رژیم اسرائیل در حمایت از مردم غزه، سیلی محکمی دریافت کرده‌اند.

این روزنامه افزود: تحریم به عنوان اهرم فشار، تاثیر زیادی بر رستوران ها و شرکت های حامی رژیم صهیونیستی گذاشته و به شدت میزان فروش آنها را کاهش داده است.

«استارباکس» شرکت کافی شاپ‌های زنجیره ای چند ملیتی آمریکایی از این قاعده مستثنی نبوده است. «لاکسمان ناریسماهان» مدیرعامل شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای چندملیتی آمریکایی استار باکس تنها پس از یک سال در تصدی این سمت، استعفا کرده و «برایان نیکول» مدیرعامل شرکت «شیبوتل» جانشین وی شده و از نهم سپتامبر (۱۹ شهریور۱۴۰۲) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رای الیوم نوشت: کاهش فروش و تقاضا به سبب تحریم های مربوط به جنگ نوار غزه در این وضعیت سهیم بوده است.

این روزنامه افزود: شرکت رستوران های زنجیره ای آمریکایی «مک دونالد» نیز در امان نمانده و کاهش فروش شدید را شاهد بوده است. این شرکت در تامین هزینه جنگ اسرائیل و خدمت به رژیم آپارتایدی رژیم صهیونیستی مشارکت دارد.

رای الیوم در ادامه به افزایش تحریم رژیم صهیونیستی در ترکیه در سایه جنگ نسل کشی این رژیم علیه ساکنان غزه اشاره کرد و این افزایش حمایت مردمی از این تحریم را عامل توقف روابط تجاری آنکارا و تل آویو برشمرد.

این روزنامه نوشت: پویش های تحریم بر انزوای جهانی رژیم صهیونیستی خواهد افزود و بر خزانه رژیم اشغالگر تاثیر منفی دارد. این رژیم از سوی ملتهای غربی مخالف نسل کشی در نوار غزه، منزوی شده است.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. حالا چه می گویید؟!

  2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  3. قدردان پلیس هستیم اما...

  4. چماق بنزین !

  5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  8. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

  12. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  13. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  14. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

  15. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  16. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  17. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  18. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  19. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  20. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

  21. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

  22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  23. فکرش را هم نمی کردند!

  24. نرخ‌های جدید نان در تهران اعلام شد

  25. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

آخرین عناوین