پکن: مسئله تایوان را در سفر سالیوان به چین برجسته می‌کنیم  

  4030604073 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت خارجه چین در امور آمریکای شمالی و اقیانوسیه گفت پکن قصد دارد نگرانی‌های خود را درخصوص تایوان در سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به چین ابراز کند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در امور آمریکای شمالی و اقیانوسیه با اشاره به سفر آتی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به پکن اظهار کرد: «چین نگرانی‌های جدی خود را در مورد موضوع تایوان، حقوق توسعه و امنیت استراتژیک چین و هم‌چنین موضع قاطع خود و مطالبات جدی مطرح خواهد کرد.»

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد «جیک سالیوان» از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ اوت (۶ تا ۸ شهریور) برای آنچه که پکن به عنوان «دور جدیدی از ارتباطات راهبردی چین و ایالات متحده» توصیف کرده است، به این کشور آسیایی سفر خواهد کرد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه افزود: «مسئله تایوان خط قرمزی در روابط چین-ایالات متحده است که نباید نقض شود. هم‌چنین استقلال تایوان بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات در تنگه تایوان است.»

وی افزود: «کشورهای خارج از منطقه نباید رویارویی را در دریای چین جنوبی برانگیزند و تنش‌ها را تشدید کنند. علاوه بر این، چین از مدل غربی استعمار یا صادرات ایدئولوژی پیروی نمی‌کند. چین نه مسیر قدیمی استعمار و چپاول غربی را دنبال می‌کند، نه به راهی می‌پیوندد که یک کشور قدرتمند لزوما باید غاصب باشد و نه به صادرات ایدئولوژیک می‌پردازد.»

پکن اصرار می‌ورزد که مسئله تایوان یک مسئله «داخلی» است و از دولت‌های خارجی خواسته که در این موضوع دخالت نکنند. مقامات چینی بارها از واشنگتن به دلیل حمایت از جزیره تایوان، انعقاد قراردادهای دفاعی و ارسال تسلیحات به این جزیره انتقاد کرده‌اند.

همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان بالا گرفته است زیرا پکن، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و هرگونه دخالت کشورهای غربی را در این مسئله «نقض حاکمیت» خود تلقی می‌کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۹۱۱۳۸۰۷:۰۰:۳۵ ۱۴۰۳/۶/۵
اگر تایوان مسئله داخلی چین است جزایر سه گانه تب بزرگ و کوچک و بوموسا هم مسله داخلی ایران است و چین نمیبایست در این مورد گستاخانه و غیر مسئولانه مداخله مینمود و طرف امارات را میگرفت همین مسله در مورد کریمه و جزابر شمالی و دالان زنگه زور و مواضع روسیه و ترکیه و جمهوری باکو هم صدق میکند مواضعی که چین و روسیه و ترکیه در مورد تمامیت ارضی ایران و تردید در مورد حاکمیت بر جزایر ایرانی اتخاذ کردند امریکا و انگلستان و اروپا هم از ان دوری میجویند ایران میبایست در مورد حاکمیت و تمامیت ارضی خود به هیچ وجه کوتاه نیاید و در این مورد سستی و انفعال ومحافظه کاری را کنار بگذارد
ناشناس۳۵۹۱۲۴۳۰۹:۴۹:۰۸ ۱۴۰۳/۶/۵
دمت گرم
ناشناس۳۵۹۱۲۱۸۰۹:۲۷:۱۷ ۱۴۰۳/۶/۵
تایوان به واسطه خارج از سلطه چین بودن الان کشور پیشرفته و آزاد است. چینی ها از این موضوع ناراحت و نگرانند چرا که مردم چین شرایط خود را با مردم تایوان می سنجند. حاکمان چین به جای زورگویی به مردم تایوان شرایط کشور خودشان را بهتر کنند آنوقت آنها با جان و دل به چین می پیوندند. مردم هر کشوری رفاه و آسایش می خواهند
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    آخرین عناوین