گزارشی از افتتاح کلینیک جامع نارسایی قلب دکتر حسین نوید یک کلینیک جامع برای تمام مشکلات نارسایی قلبی

  4030605056
 یک کلینیک جامع برای تمام مشکلات نارسایی قلبی

وقتی قلبها نارسا می شوند

کلینیک جامع نارسایی دکتر حسین نوید متخصص بیماری‌های قلب و عروق و فلوشیپ فوق‌تخصصی نارسایی قلب و پیوند افتتاح شد. در حال حاضر بیماری‌های قلبی علت اصلی مرگ‌ومیر در ایران و بسیاری از کشورهای جهان محسوب می‌شود. بهترین متخصصان نارسایی قلب، قلب و عروق، تغذیه، فیزیوتراپی و روان‌شناسی و داروشناسی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران در این کلینیک تلاش خواهند کرد. این نخستین‌بار است که گروهی از متخصصان با استفاده از مشاوره تغذیه، تمرینات بازتوانی قلبی، حمایت روان‌شناختی و توصیه‌های دارویی برای بهبود مبتلایان نارسایی قلبی و دریافت بهترین نتیجه تلاش می‌کنند. همچنین، کلینیک دکتر نوید مجهز به آخرین امکانات روز دنیا بوده و ازاین‌رو، کمک شایانی به بهبود درمان بیماران قلبی و کاهش هزینه آن‌ها خواهد کرد؛ چون دیگر نیاز به پرداخت‌های گزاف برای بستری بیماران نیست.

 معرفی قسمت‌های تخصصی کلینیک جامع قلب

 دکتر حسین نوید در آیین افتتاح این کلینیک که با حضور جمعی از متخصصان مجرب نارسایی قلب و پزشکان متخصص قلب و عروق برگزار شده بود درباره هدف از افتتاح این کلینیک تخصصی، گفت: در سال جدید به فکر احداث این کلینیک افتادم. پیش‌ازاین، 8 سال در مرکز قلب تهران مشغول به کار بودم و درحال حاضر دیگر قرار است به‌صورت تخصصی در کلینیک خودم برای نجات بیماران تلاش کنم. این مرکز، در 4 طبقه واقع شده که هر یک از آن‌ها به‌صورت تخصصی به بیماران نارسایی خدمات ارائه می‌دهند. تلاش ما همواره این بوده که فضای آرامی را برای بیماران فراهم کنیم. تزریق داروهای تخصصی، مشاوره دارویی، اکوکاردیوگرافی، پیگیری درمان‌های دارویی، تست ورزش، بازتوانی قلب، مشاوره روان‌شناسی، بخش بازتوانی قلب از مهم‌ترین بخش‌های این کلینیک هستند که به‌صورت تخصصی به این بیماران خدمات ارائه می‌کنند.

 وی ادامه داد: حرکت ویژه‌ای که در این مرکز انجام شده است بخش مشاوره دارویی است. در موارد زیادی بیماران نمی‌دانند که چطور باید داروهای خود را مصرف کنند و در این زمینه، با چالش‌های زیادی روبرو هستند. برای همین، در مرکز ما تلاش شده است تا با ارائه مشاوره‌های دارویی تخصصی به بهبود بیماران به‌صورت رایگان کمک کنیم. در زمان‌های زیادی ممکن است پزشک متخصص نتواند با جزئیات داروهای بیمار را بررسی کند یا ممکن است برخی از بیماران در مصرف داروها دچار اشتباه شوند. در این زمان‌ها، بخش ما به کمک آن‌ها خواهد شتافت.

 پیگیری درمان بیماران با تماس تلفنی

این متخصص قلب و عروق با اشاره به بخش پیگیری درمان بیماران نارسایی در این مرکز، افزود: در این بخش، داروهایی بیماران نارسایی که 4 داروی اصلی هستند بادقت بررسی خواهند شد. چون اگر بیماران به‌درستی این داروها را مصرف کنند بیماری شایع نارسایی قلبی که باعث کاهش طول عمر و کیفیت زندگی بیماران شده بهبود خواهد یافت. شرط اصلی این بهبود البته مصرف صحیح داروها است. چراکه هنوز در کشورهای پیشرفته هم در مصرف این داروها تعداد زیادی از بیماران دچار مشکل هستند؛ بنابراین لازم است تا بیماران داروهای خود را به‌صورت استاندارد مصرف کنند. در این مرکز، همکاران ما به‌صورت مرتب با بیماران در تماس هستند تا نحوه مصرف داروهای آن‌ها را بررسی کنند. سبد داروهای بیماری نارسایی قلبی اغلب گران است و شاید برخی از بیمارها توان خرید این داروها را نداشته باشند. ازاین‌رو، هماهنگی‌های لازم را با برخی از ارگان‌ها برای کمک به این بیماران انجام شده تا سلامت بیماران به‌خاطر هزینه‌ها به خطر نیفتد.

 اعطای وام‌های کم‌بهره به بیماران کم‌توان

 وی از رایزنی این مرکز با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک به درمان بیماران کم‌توان خبر داد و گفت: در این مرکز، از همه امکانات برای رفاه حال بیماران کمک گرفته شده است. از جمله طراحی مجموعه که در این زمینه از چند روان‌شناس برای طراحی کمک گرفتیم؛ بنابراین امیدوارم بیماران در این کلینیک برای چند لحظه هم که شده احساس آرامش کنند.

این فلوشیپ فوق‌تخصصی نارسایی قلب  با اشاره به تجهیز این کلینیک به تست ورزش - قلبی و ریوی، گفت: برای سنجش ظرفیت فعالیت بیماران قلبی نیاز به ابزارهای پیچیده‌ای است که ازاین‌رو تست ورزش قلبی و ریوی را برای بیماران فراهم کردیم. با کمک این روش می‌توان به بازتوانی قلب بیماران کمک کرد؛ چون همان‌طور که قلب نیاز به دارو دارد به ورزش هم نیاز خواهد داشت. حتی قلب نارسا هم می‌تواند ورزش‌هایی را داشته باشد. به‌شرط اینکه تحت‌نظر پزشک و مانیتورینگ باشد. در این قسمت برنامه‌ریزی‌شده توان فعالیت بیماران سنجیده شده و با ارائه ورزش به آن‌ها برای بهبود کیفیت زندگی‌شان کمک کرد.

نوید با تأکید بر اینکه بیماری نارسایی تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند، تأکید کرد: این بیماری را با یک متخصص نمی‌توان درمان کرد و احتیاج به چندین متخصص از جمله متخصص تغذیه برای درمان بیماران است. گاه ممکن است بیماران ما دچار مشکلات تیروئیدی باشند یا از دیابت رنج ببرند؛ بنابراین، گاه لازم است ما از مشاوره یک متخصص داخلی برای بیماران کمک بگیریم. ازاین‌رو، هم‌زمان با داروهایی که به آن‌ها می‌دهیم داروهای سیستم‌های دیگر را نیز به آن‌ها ارائه می‌کنیم. برخی از بیماران ما دچار بیماری‌های مزمن یا اختلالات روانپزشکی از جمله اضطراب و افسردگی هستند که در خیلی از موارد باعث دلسردی بیماران می‌شود. این اختلالات حتی در مواردی موجب افکار مرگ در بیماران می‌شود؛ بنابراین، حضور یک مشاور روان‌شناس حاذق در کنار مجموعه ما برای درمان بیماران نارسایی قلبی بسیار کمک‌کننده است.

 احساس صمیمیت بیماران با دکترحسین نوید

 سید محسن اسماعیلی، مدیر روابط‌عمومی مرکز قلب تهران نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی دکتر نوید در مرکز قلب تهران، گفت: ایشان سال‌ها معاون درمان مرکز قلب تهران بود و با اینکه چند مسئولیت تخصصی در این مرکز داشت برای درمان بیماران قلب با همه توان تلاش کرد. اخلاق بی‌نظیر ایشان باعث شده بود که بیماران احساس صمیمیت ویژه‌ای با دکتر داشته باشند.

 تلاش دکتر نوید برای راه‌اندازی بخش پیوند مرکز قلب تهران

 دکتر محمد صاحب جمع، عضو مرکز قلب تهران درباره نحوه آشنایی با دکتر نوید، گفت: آشنایی من با دکتر نوید به مرکز قلب تهران برمی‌گردد. ایشان از استاتید مجرب مرکز قلب تهران در بخش نارسایی هستند. دکتر نوید زحمات زیادی برای مرکز قلب تهران و بیماران کشیدند. ایشان نقش مؤثری در راه‌اندازی بخش پیوند مرکز قلب تهران داشتند و همچنین برای بخش آی‌سی‌یو پیوند مرکز قلب تهران زحمات زیادی کشیدند. دکتر نوید مدتی هم معاون درمان مرکز قلب تهران بود که در این فاصله هم کمک‌های شایسته‌ای به بیماران انجام داد.

 عضو هیات علمی دانشگاه تهران، راه‌اندازی این کلینیک تخصصی را برای حال بیماران بسیار مؤثر دانست و گفت: پیشرفته‌ترین بیماری قلبی، بیماری نارسایی قلبی است که اغلب بیماران بعد از ابتلا به این بیماری با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند. متأسفانه اساتیدی که در این زمینه به‌صورت تخصصی در کشور ما فعالیت می‌کنند بسیار محدود هستند و بیماران چالش‌های زیادی برای دسترسی به این متخصصان دارند. به عقیده بنده دکتر نوید باتجربه و سطح علمی که دارند می‌توانند کمک شایانی به بیماران قلبی داشته باشند.

 دکتر نوید؛ بهترین انتخاب برای درمان نارسایی قلب

 مژده مرادی، یکی از متخصصان شرکت حیات دانش نیز این کلینیک را بهترین انتخاب برای بیماران مبتلا به نارسایی قلب دانست و گفت: بیماران اگر می‌خواهند مطمئن باشند که مرکزی که انتخاب می‌کنند هم از نظر روحی و هم از نظر پزشکی مورد اطمینان باشد، دکتر نوید به‌عنوان یک متخصص نارسایی بهترین انتخاب برای آنها است. این مرکز هم از نظر روحی می‌تواند به بیمار امید دهد و هم بهترین توصیه‌های پزشکی را برای بهبود بیماران ارائه می‌کند.

 نوآوری در نارسایی قلب

 دکترمانی قربان زاده، فلوشیپ قلب و عروق نیز با اشاره به نگرش جدید و نوآور دکتر نوید نسبت به بیماری نارسایی قلبی، گفت: دکتر نوید از اساتید من در مرکز قلب تهران هستند. قطعاً نوآوری، طرز فکر و نگرش ایشان می‌تواند در پیشرفت کشورمان در زمینه نارسایی قلبی کمک ویژه‌ای به ما خواهد کرد.

 صمیمیت بیماران با دکتر نوید

آقای  نیازی یکی از بیمارهای دکتر نوید است که درباره آشنایی با ایشان، گفت: بیماری من باعث آشنایی با دکتر نوید شد. 10 سال است که ایشان را می‌شناسم و دیگر دوست صمیمی یکدیگر شدیم. ایشان بسیار دکتر فعال و خداشناسی هستند و با تمام مریض‌ها دوست هستند. رفتار و اخلاق ایشان در کنار مهارت پزشکی باعث شده تا همه ایشان را دوست داشته باشند و ایشان را به‌عنوان درمانگر خود انتخاب کنند

 

 

 

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حالا چه می گویید؟!

    2. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

    3. قدردان پلیس هستیم اما...

    4. چماق بنزین !

    5. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

    6. رئیس سازمان بورس استعفا داد

    7.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

    8. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

    9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

    10. درس «ایران» برای دبیرستانی های اسراییل

    11. آقای همتی، باور کنید دیگر نمی توانیم!

    12. مصاحبه پزشکیان به زبان کردی

    13. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

    14. افشاگری مهم فائزه هاشمی علیه زندانیان سیاسی

    15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

    16. همتی: مسئول کاهش تورم من نیستم بانک مرکزی است

    17. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

    18. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

    19. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

    20. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

    21. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

    22. غول مسکن همه چیز را بلعیده است!

    23. حمایت روسیه از تمامیت ارضی ایران و پایبندی به توافقات پیشین با تهران درباره زنگزور

    24. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

    25. فکرش را هم نمی کردند!

    آخرین عناوین